שניצלוני דג בציפוי צ'יפס

נחשב אצלי: ארוחה זריזה

אני לא מכינה מספיק דגים. אחת הסיבות, כמובן, היא שדגים טריים יקרים לי מידי. אז כשנתקלתי במתכון הנהדר הזה של בון אפטיט ישר חשבתי לעצמי שתכל'ס, בטיפול מלכותי ושניצלי שכזה, אפילו דג קפוא (וזול! 30 ש"ח לקילו!) יהיה טעים. והיופי הוא ששדרוג הצ'יפס בציפוי, שההשראה לו הגיעה מכאן, הופך את כל העניין לאטרקטיבי מספיק גם לסרבני דגים עקשנים כמו דני. ואם דני אכל בהתלהבות – גם הילדים שלכם יזללו את זה בתאווה. בדיוק כמו שהם זוללים את השניצל התעשייתי המוכן מהסופר – ההוא הקפוא בציפוי צ'יפס. השוס האמיתי הוא שאפילו לא צריך לטגן אותם – גם באפייה בתנור הם יוצאים פריכים ונפלאים. הקאצ' היחיד הוא שהם יוצאים קצת לבקנים עם פירורי לחם רגילים – ולכן אני ממליצה לקלות את הפירורים מראש בתנור כדי שיווצרו לכם שניצלוני דגים שחומים, פריכים, ומפתים, שגם אכלן בררן יחסל ללא חשש. הצ'יפס מגיע מתפוצ'יפס, כמובן. אם אתם מעדיפים גרסה בריאה יותר, החליפו אותו בקורנפלקס, או השמיטו לגמרי. תודה לחברתי עדי קלעעג על המטבח המואר והיפהפה! וגם לאילנה! אם אתם גרים בתל אביב ויש לכם מטבח מואר ויפהפה, תזמינו אותי לצלם אצלכם. הכמות: 6 מנות נדיבות.

  • 1 ק"ג פילה דג קפוא
  • (למשל נסיכת הנילוס, פוטית [סול], בקלה [מרלוזה], או כל פילה דג מוצק ועבה. אפשר גם טרי')
  • 2 ביצים
  • 2/3 כוס קמח
  • 2 כוסות פירורי לחם (מומלץ מסוג פנקו, או לטחון לבד מלחם ישן)
  • 1 שקית קטנה תפוצ'יפס (50 גר')

עלות משוערת:

38 שקלים

עבודה נטו:

27 דקות

ההכנה

חמישה מרכיבים פשוטים וזהו!
טוב, לא מפתיע, זה שניצל, בכל זאת.

אפשר להשתמש בפירורי לחם פשוטים דקים (שנראים יותר כמו אבקה מאשר פירורים), אבל הרבה הרבה יותר מומלץ להשתמש בפירורי לחם יפניים מסוג "פנקו".

אפשר להשיג אותם בקלות בכל סופר והם יוצאים פי אלף יותר פריכים מאחיהם הלפלפים, שיותר דומים לנסורת מאשר לפירורי לחם. עוד אפשרות היא לטחון פירורי לחם בעצמכם. אם יש לכם פוד פרוססור, פשוט קחו את כל פרוסות הלחם (או הלחמניות) היבשות שיש לכם (גם כאלה שהתייבשו להם בפריזר משנת תרפפו), תנו להם לשבת בחוץ כמה שעות או כמה ימים, וטחנו להם את הצורה. קל, זול, וטעים.

תפוצ'יפס משדרג את הציפוי למעדן מאין כמוהו והופך אותו רלוונטי לקליינטורה קשוחה במיוחד: הילדים שלכם. אם אתם רוצים לחסוך קלוריות – אפשר להחליף בכמות שווה של קורנפלקס (שגם אותו מועכים לפירורים דקים). רוצים ממש להשתגע? נסו להחליף בפירורי בייגלה! ואם לא בא לכם כלום ואתם אנשים מרובעים שאוהבים אוכל מרובע – אפשר רק פירורי לחם בלי תוספות.

אז כמו שאמרתי, הכנתי את המתכון הזה אך ורק עם דג קפוא, וניסיתי כמה סוגים שמצאתי אחרי חפירות קצרות במקפיאי הסופר הקרוב לביתי. תמיד פילה, אגב. בלי עצמות ועור, ובלי ראש וכאלה. אם יש קצת עור, לא נורא, פשוט תמשכו אותו חזק והוא יירד.

את פיסות הדג אפשר לרוב לראות ולהרגיש על העטיפה השקופה. אני מציעה לכם לבחור לפי שילוב של הפרמטרים הבאים: א. נתחים דג עבים יחסית שיהיו יציבים לאחר האפייה ולא יתפרקו לכם בידיים (הנתחים הדקיקים פחות טובים למטרתנו), ב. כמה שפחות אחוזי מים בציפוי. רוב אריזות הדגים מכילות בין 80% ל-90% מהמשקל בדג, והשאר מים (או המונח החלקלק: "ציפוי קרח"). ג. תאריך הייצור כמה שיותר קרוב (יענו, הדג ישב בהקפאה כמה שפחות זמן), ו-ד. מחיר. כל אחד יקנה את מה שהוא מצליח להשיג בהתאם למצאי בסופר שלו, והתקציב שלו. ניסיתי המון סוגים וכולם עבדו מצויין: נסיכת הנילוס, פוטית (סול? או אלוהים יודע מה זה), בקלה ("מרלוזה"), ואפילו סלמון. שימו לב שאתם קונים פילה, בלי עור ועצמות, ולא חס וחלילה פיסת דג מעובדת עם ציפוי פירורים או תבלינים. פיכסוש.
רוב הדגים נמכרים באריזות גדולות יחסית (סביב הקילו) – וזה אחלה, כי יוצאות מזה המון מנות. את כל שאריות השניצלונים אפשר להקפיא, ולשמור במקרר עד שבוע (ואם מחממים בטוסטר אובן או בתנור, זה אפילו נשאר קריספי. לא מומלץ במיקרוגל…)

אחרי שעברתם את השלב הקשה – בחירת הדג, עכשיו השלב הקצת פחות קשה – ההפשרה.
אם בתקציב שלכם לקנות פילה דג טרי, ברכותיי, תוכלו לדלג על השלב הזה.

אם לא – לא נורא.
אפשר להפשיר בשיטה המהירה – להניח את שקית הדג (כשהיא עדיין עם וואקום) בקערה ענקית מלאה במים חמימים (או פושרים). הדג יפשיר חלקית תוך שעה-שעתיים ויהיה מספיק נוח לחיתוך והכנה ראשונית של המתכון. את שאר ההפשרה הוא ישלים בתנור כבר.

השיטה האיטית והפשוטה יותר – זורקים את השקית האטומה למקרר למינימום של 12 שעות, ומקסימום 48 שעות, והדג יפשיר לאיטו בכיף ובחדווה.

אחרי שהדג מופשר, גוזמים שפיץ מהשקית ומרוקנים לתוך הכיור את כל המיץ המופשר. ביוש!

אם יש לכם כוח, אתם יכולים להספיג את פיסות הדג הרטובות במגבות נייר, או להניח אותן על תבנית במקרר ללא כיסוי לשעה-שעתיים שיתייבשו קצת. לא חובה.

כדי שיצאו שניצלונים דקיקים ופריכים במיוחד, צריך לחתוך אותם בתבונה.

אם יש פיסה דקה יחסית של פילה (שדומה לחזה עוף משוטח) חותכים אותה לרצועות לאורכה.

ואם הפיסה עבה – חותכים אותה באמצע לשתי רצועות ארוכות, וכל רצועה גוזמים לכמה "אצבעות" ארוכות. אם אתם נתקלים בעצמות גדולות (די נדיר. ועצמות קטנות לרוב אין, אגב. אבל תמיד רעיון טוב ללעוס לאט ובזהירות כשאוכלים דג), פשוט שלפו אותן החוצה עם הציפורניים (או פינצטה, אם יש).
או בקיצור:

ככל שהפיסות יהיו דקות יותר ועם כמה שיותר שטח פנים חיצוני ביחס למרכז, ככה הן תצאנה יותר טעימות!
חותכים את הדג לפיסות דקות בעובי של לא יותר מ-1.5-2 ס"מ ומניחים בצד.

מכינים שלוש צלחות (כמו עם שניצלים!): באחת שמים קמח רגיל, ובאחת 2 ביצים טרופות.

בשלישית שמים את פירורי הפנקו (שימו לב לטריק בסוף הפוסט על איך קולים אותם למראה שניצלי שחום וחתיכי יותר).

פותחים חור קטן בשקית התפוצ'יפס להוצאת האוויר וחובטים בה שוב ושוב עד שכל התפוצ'יפסים מתפוררים לפירורים. עכשיו אפשר לפתוח את השקית לגמרי.

מוסיפים את כל הכמות לפירורי הלחם.

מערבבים עם הידיים.

אם הצלחת לא מספיק עמוקה / רחבה – שימו רק חצי מכמות פירורי הלחם וחצי מכמות התפוצ'יפס – וכשייגמר, הוסיפו עוד.

הקמח עוזר לציפוי להדבק לדג המופשר. אם אתם ממש רוצים להשקיע, הספיגו את הדג במגבת נייר כדי שלא יהיה רטוב מידי – מה שיגרום לציפוי להדבק עוד יותר טוב. אבל הקמח יטפל בבעיית הרטיבות של הדג.

טובלים כל פיסת דג קודם בקמח בכל הצדדים, ומיד מנערים טוב טוב כדי להשאר עם שכבת קמח דקה.

טובלים את הנתח המצופה בקמח בביצה מכל הצדדים.

משאירים את הנתח תלוי לכמה שניות מעל קערת הביצה כדי ששאריות הביצה ייזלו בחזרה מטה ותישאר שכבה דקה של ביצה, ומעבירים לציפוי הפירורים.

אחרי שהנתח מצופה היטב בפירורים ותפוצ'יפס מניחים אותו על תבנית אפייה מצופה בנייר אפייה (לא ממליצה על נייר אלומיניום. הדג יידבק אליו).

יש לי טיפ בשבילכם אם אתם רוצים לצמצם לכלוך:

השתמשו ביד אחת לקמח ולביצה, וביד אחרת לפירורים ואל תערבבו ביניהם.

ככה הידיים שלכן תתפוסנה פחות לכלוך דביק עליהן. אם אתם מצליחים לסנג'ר מישהו לבוא לעזור לכם – חלקו את העבודה כך שמישהו יטבול בקמח ובביצה ומישהו יטבול רק בפירורים.

קילו של דג יספיק לכמות מסחרית של שניצלונים – וכנראה שתצטרכו 2 תבניות גדולות של תנור כדי לאפות את כולם.

אופים את השניצלונים בתנור שחומם מראש ל-200 מעלות למשך כ-10 עד 13 דקות בלבד. השניצלונים מוכנים כשהם נשברים בקלות באמצע. דג נא הוא גמיש כשמנסים לנקב אותו עם מזלג. אבל אם מזלג או סכין עובר דרך השניצלונים בקלות – הם מוכנים. כששוברים אותם בשר הדג אמור להיות לבן ועסיסי.

היזהרו מאפיית יתר – כי דג יבש הוא דג בעסה. הפיסות שלנו די קטנות ודי בזמן האפייה קצר למדי כדי שיהיו מוכנים כמו שצריך.

אני אוהבת לסחוט על השניצלונים המון המון לימון ולאכול אותם עם מלח.

אבל האמת היא שגם עם קטשופ הם טעימים.

שדרוג לשניצלונים שחומים יותר
אני מזהירה מראש ששימוש בפנקו רגיל ישירות מהשקית יניב שניצלונים קצת לבנבנים ולא שחומים מי יודע מה. הם עדיין טעימים בטירוף. אם רוצים שהשניצלונים יצאו שחומים ומפתים כאילו טיגנתם אותם, אני ממליצה לקלות מראש את פירורי הלחם בתנור כ-8 דק' (לא צריך להוסיף להם שמן אפילו).

רק צריך לערבב פעם-פעמיים במהלך הקלייה כדי שלא יישרפו. הצעד הזה לא חובה, אבל השניצלים יצאו הרבה יותר יפים וחתיכיים עם תערובת פירורים שחומה מראש.

עוד לפני האפייה הם נראים הרבה יותר שחומים ומטריפים:

מומלץ לקלות את הפירורים אם הקליינטים שלכם בררנים במיוחד. אם רוצים, אפשר גם לטגן את הפירורים במחבת במקום לקלות בתנור, אבל במקרה זה הם יצטרכו קצת שמן.

פינת התכל'ס
מפשירים 1 ק"ג פילה דג קפוא (פוטית / בקלה / נסיכת הנילוס / וכד'). חותכים לאצבעות דקות. מכינים 3 צלוחיות: אחת עם 2/3 כוס קמח, אחת עם שתי ביצים טרופות, ואחת עם 2 כוסות פירורי לחם (מומלץ מסוג פנקו), מעורבבות עם שקית אחת של תפוצ'יפס (50 גר') מפורר. טובלים כל פיסת דג לפי הסדר בקמח, בביצה, ולבסוף בפירורים עם התפוצ'יפס. מנערים היטב בין לבין. מניחים על תבנית עם נייר אפייה ואופים על 180 מעלות כ-10 עד 13 דק, או עד שהשניצלונים נשברים בקלות באמצע.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




41 תגובות בינתיים:

  1. מדהים! יש לי צהרים למחר…. יאיייי

  2. ואו הצלחת בצילום האחרון מהממת להפליא!
    ואני חייבת להכין את זה עם דג קפוא שמחכה במקפיא יובלות (לא באמת יובלות.)

  3. הילדים שלי משוגעים על שניצל דג. אושר גדול! שיחוק הפירורי צ'יפס. מן הסתם זה יעבוד גם עם שניצלים רגילים. שאלה: אפשר לטגן עם השניצלוני עוף?
    תודה

    מאיה עונה: לא ניסיתי לטגן, אז קשה לי לצפות מה יקרה… אבל יעבוד עם עוף באפייה בוודאות. אם את מנסה לטגן, נשמח לשמוע דיווח!

  4. אפשר גם לטגן?

  5. עובד בטיגון. ניסיתי בעבר כמה פעמים עם פנקו בלבד, ופעם אחת כשלא היו לי מספיק פירורי פנקו לשניצל עוף טיגנתי בבלילה דומה שהכנתי מביסלי גריל(!) וקצת גרידת לימון. עובד לגמרי.

  6. מעולה!
    שווה לנסות עם תפוצ'יפס בטעמים אחרים D:

  7. וואו, נראה ממש טעים ויפה.
    (למען האסטטיקה ,ובמיוחד באוכל..כדאי לסדר ציפורניים לפני שמצלמים אותם מקרוב כ"כ)

  8. קודם כל, זה נראה מצוין :)
    שנית, כשאני מכינה את השניצלונים האפויים שלך מעוף, אני תמיד קולה את הפנקו קודם במחבת, והם ממש לא צריכים שמן – רק ערבוב מתמיד כדי שלא יישרפו.
    ושלישית – רמת גן גם תופס? יכולה להציע מטבח מרווח מאוד ומואר להפליא + בונוס של סטייל אותנטי משנות ה80!

  9. מאיה
    הציפורניים שלך בסדר גמור

  10. קודם כל, ואו. מעולם דג לא נראה טוב כל כך.
    ינוסה בהקדם.
    שנית כל, סיון, תרגעי. לחלק מאיתנו יש דברים יותר טובים לעשות בחיים (כמו למשל לעשות את הבלוג אוכל המדהים הזה או להכין אוכל אמיתי) ולא לדאוג למניקור.

  11. היי,

    נראה מעולה- תודה!

    שימי לב לטעות מקלדת קטנה, בטיפ איך לא לכלך ידיים, כתוב "השתמשו ביחד אחת.. " במקום ביד אחת :)

    תודה על מתכונים נהדרים!

  12. וואו נראה מעולה.
    ואחלה ציפורניים!

  13. המתכון עובד גם עם פילה ברבוניות?

    מאיה עונה: סביר להניח שכן.

  14. הי,
    זה נראה מעולה וזה אפוי, אז בכלל…
    רציתי לשאות שאלה לא קשורה, על איזה פוד פרוססור את ממליצה? שיכול לקצוץ גם סלט? וגם להיות בלנדר?

    מאיה עונה: לא מכירה פודים מוצלחים שעובדים גם כבלנדרים. האלה המשולבים מאוד מסורבלים ותופסים המון מקום. ממליצה על פוד פרוססור של מג'ימיקס – אני ירשתי את של אמא שלי והוא מחזיק כבר 10 שנים אנד קאונטינג. הקודם החזיק 20 שנה.

  15. הכי מצאו חן בעיני הצפרניים.
    זה אחרי שהסתכלתי בבלוג אחר מפונפן למדי והמציגה הציגה צפרניים סופר מסודרות ואמרתי לעצמי – אין מצב שאני אכין אוכל כזה. אין לי כאלו צפרניים.
    עם הצפרניים בא התאבון.
    תודה על המתכון, כבר שנים אני מנסה לחשוב איך להכניס דגים בקלות למטבח.

  16. איזה יופי! אמנם אפשר לשכוח משקית של 50 גרם צ'יפס בסופרמרקט אמריקאי, ואת הנגלה הראשונה של הפנקו הצלחתי לשרוף בתנור; אבל בן 20 חודשים, סרבן חלבונים רציני ואכלן בררן באופן כללי, התלהב מאוד (גם מההכנה, הוא עזר לשבור את הצ'יפס בשקית הענקית). ואמא שלו? לא הפסיקה לנשנש.

  17. זה אחלה שאת כותבת מצחיק, כאילו כזה, אבל …
    הטקסט, איך לומר, צריך לכבד את רמת הבלוג.

    לא את, וגם לא אנחנו(ע"ע הקוראים) עונים להגדרה "פאקצה בת 12-16"
    אז… אולי די עם ה"היוש" "ביוש" ו"פיכסוש" ?!

    זה כ"כ מערכון המקפלות 2010
    ביוש!

  18. אמנם לא בתל אביב (15 דק' לא בשעות העומס..) אבל מוזמנת לצלם אצלנו. מעבר למטבח גדול ומואר תקבלי גם גינת ירק אורגנית חורפית ומבחר אטרקטיבי של כלים מקרמיקה לצילומים…

  19. היי מאיה! אני מכינה את המתכון הזה כבר מלא שנים עם רצועות של שפמנון שמוכרים בסופרים רוסים או תאילנדים. טיפ קטן לשדרוג, את הקמח אני מתבלת עם תבלינים כמו אבקת שום ופפריקה או אפילו תבלין פיצה עובד מצויין! ולביצה אני מוסיפה כפית חרדל, מוסיף המון לטעם. הטיגון האמת משדרג, אבל למען הבריאות אפוי זה מעולה!
    אני אנסה פעם הבאה עם בקלה, סומכת על הטעם שלך!
    תודה! והלוואי והיית מעדכנת יותר עם מתכונים מדהימים!

  20. עפתם קצת על הבחורה שהעירה על הציפורניים..
    אני ממש אוהבת אותך מאיה! הבלוג שלך אדיר וכייפי, אבל גם אותי הרתיע מעט לראות את התמונה. לא צריך לעוף על מניקור..סך הכל לגזור את הציפורניים באופן שווה..או שלא. תעשי מה שבא לך:) תמשיכי בעבודה הטובה!

  21. רעיון גאוני. נראה מעולה :)

  22. הכנתי לשבת יצא מצוין.

    השתמשתי בדג סול קפוא (שה הפוטית ההיא..), וכיוון שאין לו כל כך נפח של בשר כמו הדג שהשתמשת בו במתכון, אז לא חתכתי, ועשיתי נתחים שלמים עם הציפוי ואפוי בתנור. יצא פשוט מעולה.

    רציתי לשאול, באיזה דג השתמשת פה?
    הדג היחיד שאני מכירה שהוא עם כזה נפח האו נסיכת הנילוס, ואני לא אוהבת אותו. יש משהו אחר עם כזה נפח?

    מאיה עונה: השתמשתי בכל נתחי הדג שציינתי, אבל לא זוכרת איזה מהם היה עבה יותר או פחות – למעט נסיכת הנילוס שמופיע בחצי מהצילומים בערך. פשוט תחטטי בחבילות בסופר עד שתמצאי. היחיד שאני יודעת בוודאות שהוא עבה ושמנמן זה סלמון.

  23. מעולה. הגדולים טרפו בן הארבע הסכים לאכול חתיכה אחת :) והקטנצ'יק טעם אבל בכל זאת זה דג. תודה על עוד מתכון פטנט לאמהות עסוקות, מאיה

  24. זה נראה מתכון משוגע לגמרי מבחינת פשטות וטעם, מתה להכין אותו כבר!
    אני תמיד מתבאסת כשמתכונים טובים דורשים חומרי גלם יקרים ומסובכים להשגה, והמתכון הזה נראה מבטיח. מעניין לכמה זמן השניצל נשאר קראנצ'י.

    ולגבי כלל המבקרים על הציפורניים או השפה – אין לכם איזו סבתא שלימדה אתכם שאם אין לכם משהו טוב להגיד אז עדיף לא להגיד שום דבר?

  25. הכנתי עם בקלה ולא יצא כל כך טעים :( יצא עם טעם של דג דומיננטי ולא כיפי בעליל

    מאיה עונה: יש סיכוי שהדג ישב במקרר יותר מידי זמן?

  26. קורא את הבלוג כבר כמה שנים וכרגיל, מדהים!
    מה עם רוטב טרטר תואם?

  27. היי מאיה, זה נראה יאמי. אני מנסה להפחית בצריכת הבשר בבית, ותהיתי אם לדעתך מתכון כזה יכול לעבוד גם עם טופו (אני לא מצפה שזה יהיה טעים באותה הרמה, אבל, האם זה יהיה טעים בכלל…)

    מאיה עונה: אין סיבה שלא יהיה טעים, אבל אני חושבת שרק בטיגון זה יהיה ממש שווה את זה.

  28. יש לי מטבח ממש יפה ומואר בתל אביב! בואי לצלם אצלי!

  29. הי מאיה!
    הכמות הזאת יכולה להספיק ל10 אנשים? בנוסף יש עוד מנות…
    וכיצד היית ממליצה לחמם את זה יום אחרי על הפלטה?
    אני רוצה להכין אותם ביום שישי ולהגיש בבוקר לארוחת שבת בעז״ה…
    תודה :)

    מאיה עונה: ל-10 אנשים ממליצה להכפיל כמויות. אין לי ניסיון עם פלטה לצערי – יש לי הרגשה שזה יצא רכרוכי ככה, ויאבד את הקריספיות…

  30. וואו זה נראה כל כך טעים תודה

  31. בהמשך לתגובה של תמר – גם אני הכנתי עם בקלה ויצא מבעס ברמות.
    כנראה שזה בכל זאת תלוי בטעם של הדג, אם אוהבים או לא, ויכול להיות שאם זה היה מטוגן זה היה מחפה על טעמו הדוחה למדי של הבקלה.
    לסיכום:
    בקלה – זול, אבל ממש לא מומלץ

  32. היי!
    יש אפשרות להקפיא את השניצלונים המוכנים?
    אם כן, איך לנהוג בהם כיופשרו?
    או להקפיא אותם לפני האפייה?

    מאיה עונה: אפשר להקפיא גם אחרי האפייה וגם לפני. לדעתי הם יותר ישמרו על עסיסיות אם תקפיאי לפני. אופים ישירות מהפריזר בשני המקרים.

  33. ניסיתי בטיגון ויצא מעולה , ( בתוך בגט זו ארוחת שחיתות ממש ) אישתי אכלה וספרה קלוריות בהנאה מרובה ובתנור יוצא שונה , יבש ( ללא השמן מהטיגון ) ללא בגט , כמו חטיף , טעים מאוד מאוד , ובמקום קצ׳ופ רסק עגבניות ועלי שום קצוצים דק וטיפה חריף , וטחינה ירוקה ליד ,

  34. היי מאיה, מאז שהמתכון פורסם שמתי עליו עין והיום הכנתי. חבר שלי אוהב מה שנקרא "דגים לבנים" וזו היתה הזדמנות מצויינת לגוון. הכנתי פילה פוטית שקניתי קפוא בסופר. אני לא יודעת איך את משיגה דג קפוא בלי עור אבל כל הסוגים שאני מצאתי מגיעים עם וממש קשה להוריד את זה!!!! אחרי המאבק בעור (התייאשתי באמצע והחלטתי להכין רק חצי קילו) עברתי לעבודת הציפוי. היה סזיפי ומתיש אבל בסוף התגברתי. לצערי אחרי האפיה הטעם היה ממש תפל ודי התבאסתי אחרי כל העבודה שהשקעתי. אשמח להצעות ייעול… תודה :)

    מאיה עונה: הצעת ייעול די טובה היא להקפיד לקלות מראש את פירורי הלחם. אפשר גם לערבב אותם עם פרמזן מגוררת. יותר חשוב מהקטע של העור, לדעתי, זה לקנות דג קפוא שהוא לא ממש ישן – על כולם כתוב תאריך ייצור ותפוגה, ולחלק מהסוגים יש נטייה להיות ממש ישנים. דג שבילה בהקפאה שנה שלמה – לא יישאר לו יותר מידי טעם. אז נסי לפשפש בפריזרי הסופר ולחפש דג שהוא יחסית טרי מבין הקפואים. אם את לא מצליחה למצוא, נסי בסופר אחר, או סופר גדול יותר עם יותר מבחר.

  35. אפשר להחליף את הדג בחזה עוף?

    מאיה עונה: כן.

  36. התמונות מהממות!
    אין צורך להפוך את הדג בתנור? יוצא שחום משני הצדדים?
    איזה תכנית בתנור? טורבו או גריל?

  37. גרמת לי להצטער שלא קניתי פילה דג זול שראיתי בסופר בביקור האחרון. זה נראה כ"כ מפתה שהייתי שמחה לנסות מיד.
    ותודה על הטיפ של הזמן הקפאה, לא חשבתי לבדוק את זה, לרוב מתמקדת במחיר ובאחוז המים. אוסיף את זה לרשימת הדברים שכדאי לבדוק כשקונים דג…

  38. היי מאיה,את אלופה, באמת!רעיונות נפלאים אפילו לי שמבשלת חמישים שנים.מודה לך מאוד מאוד.
    מיכל

  39. מאיה מותק,
    בשל הטרחנות להתעסק עם הציפורניים שלך אתחיל דווקא בזה,, גם אחרי שנכנסתי לרזולוציות גבוהות מאוד לא הצלחתי להבין למה היה כל כך חשוב לציין את זה. הרבה יותר רלוונטי להתמקד במתכון בהחלט מעולה שפתר לי באופן מושלם את ההתלבטות למחר. האופציה של האפייה מושלמת והכל נראה טעים ומזמין.

    תודה לך ובהצלחה לי מחר :)

  40. הי! מתה על הבלוג שלך! רציתי לשאול אם יש אפשרות להשתמש בקמח שלא מחיטה ופירורי לחם שהם גם לא מבוססי חיטה, ואם יש לך המלצות. תודה!

  41. היי, תודה על המתכון!
    הערה קטנה, כדאי לתקן: בגוף המתכון כתוב לאפות ב 200 מעלות, אבל בפינת התכל'ס כתוב 180. זה קצת בילבל אותי, אבל אני מניח שהטמפרטורה הנכונה היא 200 מעלות.



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!