בצק עוגיות מזוייף

נחשב אצלי: מתוק ומושחת

מי מאיתנו לא בילה דקות ארוכות באישון לילה תוך שהוא מנשנש בהיחבא בצק עוגיות נא מהמקרר? אה, אף אחד? רק אני? טוב, לא באמת, אני סתם מדברת תיאורטית.
אבל אם יצא לכם לזלול בתאווה בצק עוגיות נא (בין אם בצק עוגיות קלאסי או בצק שהנחתם בנונשלנט בתוך בלילת עוגת גבינה) – אתם מכירים את תחושת האשם שנלווית בדרך כלל למרתוני זלילה שכאלה. זה גם לא נגמר בביס אחד. ובכן, לא עוד זריקות מרוכזות של חמאה/קמח/סוכר לבן! הנה גרסה צמחית למהדרין ואפילו קצת יותר בריאה, שטעמה דומה להפליא למקור סותם העורקים. שימו לב, לא ניתן לאפות את היצירה הזו, אלא רק לצרוך אותה כמו שהיא, נאה, בכמויות מדודות ישירות מהפריזר. שימו לב ב' – לצורך ההכנה יש להצטייד בפוד פרוססור, ולצערי אי אפשר להכין את זה בלעדיו. המתכון הוא עיבוד קל למרשם הזה (בלוג נהדר, אגב), ופורסם לראשונה במדור שלי ב"זמנים מודרניים". הכמות: 14 נגיסונים בינוניים, או 20 קטנים (עצה שלי – תכפילו כמויות מראש).

  • 3/4 כוס קשיו טבעי (100 גר' – אפשר גם שקדים או אגוזי לוז)
  • שליש כוס שיבולת שועל (אפשר אינסטנט / "קוואקר")
  • 3 כפות סירופ אגבה / מייפל (ואם אין, אז דבש)
  • קורט נדיב מלח (כן!)
  • חצי כפית תמצית וניל
  • רבע כוס שוקולד צ'יפס (אפשר גם 50 גר' שוקולד מריר, שבור לקוביות)
עלות משוערת: 

16 שקלים

עבודה נטו: 

6 דקות

ההכנה

אז במקום כל השטנים הלבנים – הבצק עשוי בעיקר ממרכיבים אלה:

כמה בריא, כל כך שאנטי. הרבה סיב. וואו.
אז כמה מילים על המרכיבים האלה.
אגוזי קשיו הם הבחירה הכי טובה להכנת הבצק הזה אם כי טכנית, גם אגוזים אחרים יעבדו.

לקשיו יש שילוב של טעם נייטרלי מתקתק וצבע לבן בוהק שמחקה את המקור בצורה הכי טובה. לאגוזי לוז ולשקדים, לעומת זאת, יש טעם סופר דומיננטי, וקשה יותר להשיג אותם קלופים. הקליפה הכהה גורמת לבצק לצאת הרבה יותר כהה ופחות משכנע, והטעם של הבצק שלהם הרבה פחות דומה לבצק עוגיות, אלא יותר כמו בצק "מרציפן"/"נוצ'ולה", שזו חיה אחרת. אפשר כמובן לעשות מיקס בין כמה סוגי אגוזים כל עוד יש לכם 100 גר' טוטל. שזה בערך חצי חבילה סטנדרטית של סופר. אבל אל תקנו בסופר. יקר שם. תקנו בתפזורת בניצת הדובדבן או בעדן טבע מרקט או בכל חנות טבע אחרת עם תחלופה נורמלית (בתפזורת יעלה לכם 6-9 ש"ח ל-100 גר' ובסופר זה עולה כמעט פי 2 וחייבים לקנות כמות גדולה בשקית ארוזה).

שימו לב שמדובר באגוזים רגילים ("טבעיים") ולא קלויים או מומלחים, שהטעם שלהם שונה לגמרי ולא מתאים כאן. שלא לדבר על זה שהקלייה וההמלחה ההיסטרית שלהם די מקלקלת את היתרון הבריאותי שלהם על לאכול חמאה וסוכר לבן (או שאולי לא?).

לא ניסיתי עם פקאן ואגוזי מלך, למרות שגם הם טכנית יעבדו כאן – עליהם אני לא ממליצה בכלל כי הטעם שלהם הרבה יותר מידי חזק בשביל בצק שכזה.

השיבולים הם, בנוהל, שיבולת שועל רגילה מהסוג שמכינים ממנו דייסה. אני משתמשת בכזו שלמה, אבל גם האינסטנט (שנראה כמו פירורי נסורת שכאלה) יעבוד.

אז מה זה הסירופ אגבה הזה?! הו, טוב ששאלתם.

מדובר בממתיק נוזלי, שמופק מצמח הסמבוק, ומשתייך לזן היענו-בריא. למה? כי מצד אחד האינדקס הגליקמי שלו נמוך יותר מסוכר, שזה אומר שכשאוכלים ממנו כפית, כמויות הסוכר בדם פחות קופצות מאשר אם אוכלים כפית סוכר לבן (ולכן זה יותר בריא). הוא גם יותר מתוק ומרוכז משאר הממתיקים הנוזליים (דבש / מייפל) ולכן אפשר להסתפק בפחות ממנו. מצד שני, יש כאלה שטוענים שמבחינה כימית הוא גרוע בדיוק כמו סירופ תירס תעשייתי. אבל אם ננסה להמנע מלהכנס לכל הממבו ג'מבו התזונתי הזה – אני מעדיפה כאן אגבה כי הטעם שלו נייטרלי ולא שתלטני כמו מייפל או דבש (על סילאן אין על מה לדבר בכלל…).

חייבים כאן ממתיק נוזלי וצמיגי (בניגוד לסתם סוכר או אבקת סוכר), כי זה מה ש"תופס" את אבקת האגוזים והופך אותה לבצק.

אפשר להשתמש בסירופ מייפל במקום אגבה. רק בבקשה בבקשה אל תשתמשו ב"סירופ בטעם מייפל" הסמיך והמגעיל הזה מאיזור המתוקים בסופר… יש לו טעם לוואי נוראי והוא יותר גרוע מדבש אפילו. אם כבר סירופ מייפל – קנו לכם בקבוק זכוכית קטן מחנות טבע (עולה 30 ש"ח אבל מחזיק לנצח והפנקייקים שלכם ישודרגו למעמד מלכותי). ואם אין ברירה, אפשר להשתמש בדבש, אבל קחו בחשבון שהטעם שלו קצת ישתלט על התוצר הסופי והוא לא יהיה זיוף מוצלח לבצק עוגיות אמיתי. יהיה לו טעם דיבשי (כנ"ל סילאן. תצא לכם חרוסת. לא בצק עוגיות).

טיפ: אם אתם ממש לא רוצים לקנות במיוחד את הממתיקים היקרים האלה – אני מניחה שסירופ סוכר ביתי מאולתר יכול להיות תחליף לא רע: פשוט הרתיחו בסיר קטן משהו כמו 5 כפות סוכר ו-5 כפות מים למשך דקה-שתיים (עד שמתחיל להסמיך), צננו טוב טוב, והשתמשו במקום הממתיקים הללו (בכמות של 2-3 כפות סירופ מוכן וצונן).

המלח והוניל הם המרכיבים שחותמים כאן סופית את פרופיל הטעם והופכים את הבצק המוזר הזה שנוצר לזיוף כל כך מוצלח. המלח מאזן את המתיקות (שאמורה להיות חזקה), והוניל מוסיף את הטאצ' העוגייתי. אגב – סוד כמוס לפרה ולסוס: אני כבר מזמן וויתרתי על תמצית וניל איכותית כי הרגשתי שברוב השימושים שלי ההבדל לא מורגש. רוב הזמן אני משתמשת בתמצית וניל פושטית לגמרי. יש לי גם תמצית וניל ביתית שאני מכינה בפטנט הידוע של השריית תרמילי וניל מרוקנים בבקבוק גדול של וודקה (כל מקל וניל שאני משתמשת בו מושלך לשם בקול תרועה, ואחרי כמה זמן מתקבלת כמות נאה ותמצית כהה וריחנית. כך עשיתי עם כל המקלות שהזמנתי בסיטונאות באינטרנט. עד שהספק הפסיק לשלוח לישראל בטענה שרק שליש מהמשלוחים שלו מגיעים ליעדם. יופי דואר. #fail)

קדימה לעבודה!

שמים בקערת הפוד פרוססור את הקשיו יחד עם שיבולת השועל וטוחנים למשך 2 דקות רצופות (אל דאגה, האגוזים לא יהפכו לחמאה בגלל השיבולת).
תזהירו את כל הבית שהולך להיות קצת רעש.

בהתחלה הכל נטחן לחתיכות גסות
ואחכ הופך לאבקה דקה
ועוד יותר דקה
ועוד יותר
עד שהפירורים הדקים מתחילים להיות גבשושיים ודביקים. משם אפשר להמשיך לטחון לנצח ולא ישתנה כלום.

לפני השלב הבא עוצרים רגע ומוודאים שאין גושים דביקים של בצק שנדבקו לקצוות התחתונים של הקערה. משתמשים בכף או במרית יציבה לשחרר אותם משם (היזהרו ממריות רכות ועדינות שאשכרה יכולות להשבר או להתעקם מנסיון שחרור של בצק קשה שכזה. אני שברתי פעם מרית פלסטיק שממש אהבתי על בצק עוגיות קשיח במיוחד)

בשלב זה אפשר להתחיל לזרזף פנימה בין 2 ל-3 כפות של ממתיק נוזלי צמיגי לבחירתכם (אגבה, מייפל, דבש, או סירופ הסוכר המאולתר הנ"ל) עד שהפירורים מתחילים להיאסף לגושי בצק.

עושים את זה דרך פיית ההזנה של הפוד פרוססור תוך כדי פעולה.

עוצרים רגע.

עוברים על השוליים ועל התחתית שוב כדי לשחרר את החלקים הדבוקים (אל תתפתו לטעום עדיין!), ומוסיפים את המלח והוניל.

טחינה אחרונה של כמה שניות, ומוכן.

טועמים ומוסיפים עוד ממתיק או וניל או מלח לפי הטעם, עד שזה מספיק דומה לבצק עוגיות. אם זה לא מספיק דומה, לרוב צריך להוסיף עוד מתיקות. תזכרו שבצק עוגיות אמיתי הוא סופר מתוק.

יאמי! מפתיע כמה שזה דומה, הא?

עכשיו מוציאים את הקערה מהמעמד של הפוד פרוססור ומערבבים פנימה ידנית (עם כף או מרית) שליש כוס של שוקולד צ'יפס.

אני משקיענית ויש לי קו ייבוא סודי של מוצרי טראש אמריקאים ולכן יש לי במזווה דברים כמו מיני שוקולד צ'יפס, אבקות פודינג זרחניות, ואבקת קריסטל משובחת ממקסיקו (נהה, לא באמת). אבל שוקולד צ'יפס בגודל רגיל יעבדו לגמרי (אפשר להשיג מיני שוקולד צ'יפס, אגב, ב"גרובשטיין" בדרום תל אביב, ולפעמים ב"עדן טבע מרקט").

את הנטיפים מערבבים פנימה ידנית ולא טוחנים, אחרת הבצק ייצבע בצבע חום מבאס ובלתי מושך בעליל.

אלא אם כן יש לכם איזו חצי חבילה של שוקולד מריר משובח שאתם רוצים להשמיש ואז אתם יכולים לשבור אותה לקוביות פנימה ולטחון לשנייה או שתיים עד שנוצרים שבבים בבצק (הוא קצת ייצבע, מה לעשות).

היזהרו לא לטחון את השוקולד פנימה יותר מידי, אחרת זה מה שקורה:

הבצק יוצא חום לגמרי. לא מאוד דומה לבצק עוגיות שוקולד צ'יפס. אבל אולי דומה למשהו אחר בפני עצמו. בצק עוגיות שוקולד, נניח?

עכשיו אפשר ליצור נגיסונים בכמה דרכים. קודם כל מוציאים החוצה את הבצק לתוך ניילון נצמד (או שקית ניילון נקייה של סופר, אם אתם רומנים כמוני), מקפלים את השוליים מלמעלה ומועכים קצת לצורה אחידה.

עכשיו אפשר להקפיא אותו כמו שהוא ואז לחתוך לקוביות (או פשוט לבצוע ממנו ביסים קטנים כמו שאני עושה, מעצלנות).

לוקח לו בערך שעתיים לקפוא עד שהוא ניתן לחיתוך נוח עם סכין מבלי להיות דביק יותר מידי. אפשר גם לחתוך אותו אחרי יום בפריזר, אבל החיתוך יהיה קשה יותר.

חותכים לאורך ואז לרוחב.

עד שנוצרות קוביות קטנות וטעימות של הזיוף הכי מוצלח לבצק עוגיות שטעמתם. מומלץ להוסיף כוס חלב קר או רוויון ליד!

אפשר גם לקרוץ מהבצק עיגולים עם ידיים רטובות מיד כשהוא מוכן (לפני ההקפאה) או אפילו להשתמש בכף גלידה קפיצית קטנה ולהכין חצאי כדורים שכאלה (כמו שעשיתי בתמונה העליונה).
הבצק טעים כבר עכשיו, אבל כשהוא קפוא מהפריזר הוא כמעט זהה לגמרי לבצק עוגיות.

את הכדורים מניחים על צלחת קטנה או מכסה של קופסת פלסטיק ומקפיאים ככה כמו שהם (אפשר לכסות עם ניילון נצמד אם מתעקשים, אבל לא חובה בהקפאה הראשונית).

לוקח בערך שעתיים-שלוש להקפיא את כדורי הבצק (קצת יותר אם הוא במקשה אחת), ואז הם מספיק קשיחים ואפשר להעביר אותם לשקית ניילון בלי שיידבקו אחד לשני. ואז יש לכם שקית מוכנה בפריזר של pure awesomeness. זמינה לשירותכם בכל שעה ביום.

נסו לא לאכול את כל הנגלה בבת אחת ותשאירו קצת לאחרים. וכמו שאמרתי, עדיף שתכפילו כמויות מראש. על אחריותכם בלבד, יס?

הו, עולם האפשרויות הבלתי מוגבלות שיש לעשות עם הבצק הקפוא הזה (חוץ מלאפות!!!!) – לטחון אותו בבלנדר עם קצת חלב ולקבל מילקשייק עוגיות טעים, לטחון אותו בפוד פרוססור עם בננות קפואות ולקבל גלידה אמריקאית בטעם עוגיות, לזרזף עליו שוקולד מומס, לפתוח איתו סתימות בכיור, וכו' וכו'.

בתאבון ולבריאות!

פינת התכלס
טוחנים 100 גר' אגוזי קשיו יחד עם רבע כוס שיבולת שועל (אפשר אינסטנט) ל-2 דקות בפוד פרוססור עד שנוצרים פירורים דקים אך דביקים. מזרזפים פנימה 2-3 כפות סירופ אגבה (או מייפל או סירופ סוכר ביתי – ראו מטה) עד שנוצר בצק. מוסיפים חצי כפית תמצית וניל וקורט נדיב של מלח וטוחנים שוב עד שנוצרים גושי בצק. מערבבים פנימה ידנית רבע כוס נטיפי שוקולד צ'יפס (מומלץ מיני). מגלגלים לכדורים קטנים, או מקפיאים בגוש וחותכים לקוביות. שומרים בפריזר ומגישים קפוא.

סירופ סוכר ביתי (תחליף לאגבה): מרתיחים בסיר קטן 5 כפות סוכר עם 5 כמות מים למשך דקה-שתיים או עד שמסמיך. מצננים לגמרי ומשתמשים במקום האגבה בכמות של 2-3 כפות.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




88 תגובות בינתיים:

  1. Mother of god. This is gold!

  2. וואוו. וואוו. הייתי מוסיפה הערה חכמה אבל אין לי מילים. אגב, אפשר לאפות אותו על-אמת? (למרות שזו לא המטרה)

    מאיה עונה: כמו שציינתי בראשית הפוסט – לא.

  3. יש לי כמויות של סירופ אגבה, לא ברור לי מדוע קניתי את כל זה (היה נראה לי מגניב, אבל לא היה לי מושג מה לעשות עם זה). סוף סוף מצאת לי מה לעשות עם כל העניין

  4. נו אבל עכשיו רק מסקרנות אני מתה לדעת מה קורה אם אופים את זה ; )

  5. היסטרי! מכינה מיד!

  6. זה גאוני! אני חייבת לנסות את זה.

  7. אנחנו כל כך הולכות להכין את זה!!!!!!

  8. what do you think about toasting the nuts and the oats? Thank you!! This looks amazing

    מאיה עונה: קלייה של האגוזים והשיבולים תעצים את הטעם (ייתכן שאפילו יותר מידי, וזה יהפוך להיות יותר "אגוזי" מאשר "עוגייתי"), אך במקביל תפגע מאוד בערכים התזונתיים – לשיקולך.

  9. היי! :)
    נראה מדהיםםםםם
    רציתי לשאול, האם יש איזשהי דרך להחליף את הרקוואקר ולהפוך את זה לנטול גלוטן? נראה שזה מתכון שיכול להתאים….!

    מאיה עונה: לדעתי אפשר לקנות שיבולת שועל מיוחדת שהיא נטולת גלוטן ולהשתמש בה כאן. יש לוודא ששאר המרכיבים נקיים מגלוטן (האגוזים, ואפילו תמצית הוניל…!)

  10. תגידי, מה יהיה? מה יהיה? מה? מה? מה?
    זה התחליף של להתעלף.
    אבל יש לי ניטפוק (יש!) לא חושבת שאגבה זה סמבוק… אגבה זה אגבה. ויש אותה מלא בארץ (למרות שהמקור בדרום אמריקה)… זה מין קקטוס עלים ענק שיוצא לו עמוד תפרחת ענקי פעם בכמה שנים. גיגול מוביל לתמונות שיראו מוכרות…

  11. טבעוני!
    ונראה נפלא!!

    המשיכי כך.

  12. מזמן לא ביקרתי כאן,
    ואיכשהו נראה שהבלוג הופך להיות מהמם יותר ויותר :)
    נראה מתכון מושלם בדיוק לגרגרנים כמוני
    שאוהבים לנשנש את הבצק בעת ההכנה אפילו יותר מלנשנש את ההתוצאה P:
    חוצמזה המדד שמתאר את זמן טחינת האגוזים גאוני
    ד"ששש

  13. התעלפתי רק מלראות את התמונות!
    מדהימה שכמותך.

  14. מאיה,
    מעולה :)

  15. גאוני! רצה להכין ואז לזלול בסתר :-)

  16. אפשר להשתמש בסילאן במקום אגבה?

    מאיה עונה: מאוד מאוד לא מומלץ (כפי שציינתי בפוסט). תצא לך חרוסת.

  17. אין ספק שבצק עוגיות נא זה אחד הדברים הטובים ביקום. אני טוענת בתוקף שטראפלס בצק עוגיות (כדורי בצק עגולים ומצופים שוקולד מומס) זה אולי הקינוח הכי טעים שהכנתי אי פעם. אבל עפתי לגמרי על הקטע של לחתוך את הבצק לקוביות (פחות עבודה מכדורים!).. והאופציה של להפוך את זה לטיפה יותר בריא (או לפחות טיפה פחות לא בריא)? היסטרי.

  18. מד-הים!
    מצטרפת לשאלה של נופר: במה אפשר להחליף את שיבולת השועל כדי שה-awesomeness יהיה גם נטול גלוטן?

    מאיה עונה: ראי תשובתי לנופר

  19. מעולה!!!!

  20. האגבה לדעתי, ורק לדעתי, לא מספיק מתוק. ניסיתי לשים אותו על דייסת קוואקר, או בתה במקום ממתיק אבל לא מתוק לי. זה אגבה שיבאתי במו ידי תוצרת ארה"ב כך שלא תגידו קניתי תחליף זול.
    זו רק היתה הערת ביניים, כל השאר נשמע נ..פ..ל..א.
    אני עוקבת בשמחה אחרי כל פרסום בפייס. המשיכי כך :)

  21. אפשרי להכין אותן גם עם בלנדר?
    אין לי מעבד מזון {פודפרוססור}

    מאיה עונה: אם מדובר בבלנדר חזק, אז יכול להיות. תצטרכי לעצור הרבה ולשחרר את מה שנתקע בצדדים ולמטה. אם נתקע לך ואת מתייאשת, פשוט הוסיפי את החומרים הרטובים בקערה בצד אחרי שהכל טחון טוב טוב, בצורה אחידה, והפך להיות גושישי ודביק.

  22. גאוני, פשוט גאוני. את גאון. רצה לקנות קשיו ולהכין בהזדמנות הראשונה.

  23. שלום מאיה,המתכון נשמע מצוין,אבל מהנסיון שלי עם מתכונים מסוג הRAW אפשר לרוב לאפות לזמן של שעה בערך בטמפ' מינימלית של 100 מעלות +\- או ב"מייבש" תנסי אם מתחשק לך,ותודה על הפרסום :)

  24. פשוט מדהים!!! נתת לי את האומץ להכנס למטבח!

  25. יש לך טעות בכמויות. נראה לי שהתכוונת לכתוב שצריך לשלש את הכמות!! :-)

    (אגב, יצא ממש טעים אבל לא הצלחתי לשחזר את הטעם של בצק עוגיות…)

  26. איזה כיף תודה לך :) :) על המתכון

  27. איפה בסיפור הזה אפשר להוסיף חמאת בוטנים?

    מאיה עונה: חמאת בוטנים תעשה את זה דביק מידי לדעתי. אולי להחליף שליש מהקשיו בבוטנים?

  28. הכנתי עם שילוב של קשיו ומקדמיה-ויצא מעולה! לדעתי גם אם עושים רק עם מקדמיה זה ייצא מצוין (אם כי יקר…).
    ולהמתקה- כף אחת מייפל אמיתי ו-2 כפות דבש.
    (אני כן שמה לב להבדל בין תמציות הוניל ולכן משתמשת במקורמיק הגדולה שקניתי לי בארה"ב…)

  29. לאפי-נסי במקום האגוזים.יכול להיות שתצטרכי להוסיף עוד שיבולת שועל ולטחון אותה לפני הכנסת החמאה ושאר הרכיבים

  30. היי,
    מקווה שזו לא שאלה טפשית,
    ניתן להחליף את הסירופ בסילאן?
    תודה על המתכון הנהדר.

    מאיה עונה: כפי שעניתי למעלה, ממש לא מומלץ

  31. היי! שאלת קיטבג: אני לא מתחברת לזלילת בצק נא, לא ניסיתי ולא מתארת שזה יהיה לי כל כך טעים.
    שווה לנסות את המתכון? הוא יחזיק גם בלי הקטע של האובססיה המוקדמת? תודה ☺

    מאיה עונה: שווה שווה. זה נהדר בפני עצמו גם בלי הגדרה של "בצק עוגיות נא". אפשר להגדיר את זה בהרבה דרכים אחרות.

  32. היי, זה גאוני!
    האם ניתן להוסיף לגלידה ובכך להפוכך אותה לגלידה עם בצק עוגיות? מה יקרה למרקם ה״בצק״ בשילוב עם גלידה קרה?

    מאיה עונה: הבצק מתקשה אך נשאר נגיס. ממליצה לחתוך לחתיכות מאוד קטנות אם מקפלים לתוך גלידה.

  33. הי מאיה,
    נראה לך שעם בלנדר יד זה יעבוד?

    נראה פיגוז המתכון!

    מאיה עונה: לא נראה לי שיעבוד משהו.

  34. מוצלח וטעים ביותר .
    רק הערה אחת בתחילת העמוד כתוב 1/3 כוס שיבולת שועל ובפינת התכלס רשום 1/4 כוס…..

  35. היי מאיה,
    הולכת להכין!
    ישלי סירופ תירס בבית, זה יילך כאן במתכון?

    מאיה עונה: כן, סירופ תירס יתאים. שימי לב שהוא קצת פחות מתוק, אז היזהרי לא לשים ממנו יותר מידי כדי שהבצק לא יצא דביק. יתכן ותטרכי להוסיף סוכר רגיל

  36. נשמע מעולללה אבל אני לא מצליחה לראות את התמונות שלך :( הצילו?

  37. נקרא נהדר!
    הבלוג שלך אהוב עלי מאד.
    המתכון הזה בדיוק מתאים לשאריות שיש לי בבית!

  38. נראה מעולה וכמו כן יש רפרנס ל-doge – שלא תחשבי שלא שמנו לב!

  39. מה אפשר לשים במקום שוקולד צ'יפס?
    אני לא אוהבת שוקולד (אכן, יש אנשים כאלה)

    מאיה עונה: חמוציות? צימוקים?

  40. הוכן בהצלחה (עם סירופ מייפל) והתקבל בהתלהבות ע"י בן ה-7 שלי! ופעם ראשונה שמתכון יצא לי בדיוק-בדיוק כמו בתמונות, אז תודה :-)

  41. שלום.
    רק לי הרעיון של אכילת בצק נא נראה ממש ממש משונה?!?
    ממש לא בא לי לטעום אפילו בצק נא, כי יש לזה ריח של בצק! נא!פיחס, על מה כולכם מדברים??
    למרות שאם אני מסתכלת על המרכיבים הטבעוניים פה במתכון, הם נראה ממש טובים ובכלל לא מזכירים את הריח של הביצים הלא-אפויות….
    :)

  42. פינת התחליף המעצבן: זה יעבוד עם מוחץ תינוקות (בלנדר מוט. אני לא יודעת אם זה אותו דבר כמו בלנדר יד, אז סליחה מראש אם כן)?

    ומעבר לכך – שיואו.

    מאיה עונה: עניתי מלמעלה שלא.

  43. מוחץ תינוקות – פחחח!!
    האמת שאין לי ניסיון רב עם בצק עוגיות, כי אני לא ממש אוהבת עוגיות אפויות אז לא מכינה. מכירה את זה רק מהגלידה של בן אנד ג'ריס (טעם מושלם).. היות והדבר הזה בכלל לא מיועד לאפיה אולי שווה להכין (כי בצק עוגיות זה טעיםםם כמו גם בלילה של עוגה, ובצק פריך לא אפוי, ומביך להגיד איזה עוד בצקים נאים…)
    שאלה – קשיו טבעי ממש לא טעים לי בגרסתו השלמה (מנשנושים בזמן הכנת גרנולה)…. האם הטעם מורגש אחרי כל הפרוצדורה הזאת?
    (בכלל אין לי פוד פרוססור, אבל ביום מן הימים עוד יצא לי להכין את זה)

    מאיה עונה: גם אני לא מתה על קשיו, אבל הטעם שלו לא מורגש בתוצאה הסופית.

  44. הי
    הכנתי את העוגיות היום.עם אגוזי מלך וקשיו,כוס קשיו 2 כוסות אגוזי מלך.הוספתי קוקוס וכף טחינה, לא שמתי מלח ובמקום המיפל שמתי סילאן יצא מעולה.
    תודה על המתכון

  45. תשמעי, הכנתי אתמול ויצא נהדר. האוכלים ניחשו חשבו שיש בזה חלבה :)

  46. הכנתי וזה כרגע במקפיא. טעמתי ולא היה ממש מתוק אז הוספתי בערך שתי כפיות נוספות של אגבה, אבל אז זה נראה לי דביק מדי. מקווה שהשהיה במקפיא תשפר את העניין, אבל אולי יש לך איזו שהוא המלצה בנידון? להוסיף עוד שיבולת שועל טחון אולי? או אולי לא שמתי מספיק מלח (שמעצים את המתיקות)

    מאיה עונה: אפשר להוסיף עוד שיבולת שועל טחונה, ואפשר גם לצפות אותם באבקת סוכר. אבל לדעתי אחרי זץ בפריזר הם יהיו בסדר.

  47. שלום
    יש אולי המלצה למעבד מזון טוב ?
    תודה

    מאיה עונה: מג'ימיקס

  48. מסתבר שזה עובד בובה בבלנדר מוט/יד/מוחץ תינוקות!
    אומנם בכמה נגלות במיכל טחינה כי אחרת הכל עף, אבל זה גם ככה עף מהר למרות הכפלת כמויות.
    לא כי רציתי להוכיח נקודה, אלא כי זו תקופת מבחנים, ויותר כיף ללכלך את המטבח מאשר, נגיד, ללמוד).

  49. עשיתי! טעים מאד (יותר מדי טעים…)

  50. אם אני מכינה עם שקדים, לא יהיה לזה טעם מרציפני כזה?

  51. מהמם, איזה אתר מושקע! כל הכבוד!!!
    המתכון הצליח לי על הפעם הראשונה, אפילו אשתי אהבה :)
    אמשיך לעקוב!
    דניאל

  52. מתכון אדיר!
    הכנתי עם ריבת חלב (ביתית!) ויצא פשוט מעולה :)

  53. נראה טוב ממש… אבל את יודעת מה הבעיה עם המתכונים שלך? כשאני מכינה אותם יוצא לי שם של בשלנית ומומחית באפיה (ראי ערך העוגת גבינה טלי) ואז מסנג'רים אותי קבוע להביא כיבוד!! כשכל האמהות בגן מביאות למסיבה סלט או בקבוק שתיה, ממני מבקשים את הדברים הכי מושקעים :) :) :)

    תודה!! את נהדרת!!

  54. איזה יופי סוף סוף קינוח בלי ביצים שאפשר להכין לנשים בהריון! אחרי כל המתכונים עם החלמון ביצה שלא אופים אות עד הסוף "שלא תצא לכם חביתה מתוקה"…
    מאיה תודה על המתכון המעולה!!! אכין לאחותי כבר השבועעעע

  55. וואי זה מעולה שיש מתכון ללא ביצים! זה יתאים לאחיין שלי.

  56. מדהים!
    הכנתי עם שקדים ואח"כ עם קשיו. יצא מעולה.
    חטיף בריאות אמיתי :)

  57. יש בעיה אחת- זה נגמר מהר מדי!!(:

  58. הי מאיה, נראה מדליק, וינוסה בקרוב,
    השאלה שלי היא לשונית- האם את אומרת ממבו ג'מבו בעקבות משפחת סימפסון? כי מעט מאוד אנשים אומרים זאת ואני חושדת שכל מי שאומר זאת (כמוני) גדל על הסדרה.
    תודה :)

    מאיה עונה: לא זוכרת מאיפה אני אומרת את זה :)

  59. לכמה זמן אפשר להקפיא?

    מאיה עונה: חודשיים לפחות, אם לא יותר.

  60. אני רואה שהזהרת מאד משימוש בסילאן. הכנתי עם סילאן ויצא ממש טעים, ממש לא בטעם של חרוסת (שהיא בעצמה דבר מאד טעים :)). כבר נגלה שלישת ביומיים ועוד היד נטויה. תודה :)

  61. היה לי בבית בדיוק שליש כוס שיבולת שועל ו-3/4 כוס קשיו, שזה מבחינתי איזה סימן משמיים שאני צריכה להכין את זה, אז הכנתי. יצא מעולה! מה שכן, הוספתי קצת מעבר ל-3 כפות של סירופ מייפל, ולכן המרקם היה בהחלט יותר דביק ממה שתואר. רציתי להוסיף עוד שיבולת שועל אבל כמו שכתבתי, זה כל מה שהיה בבית :-) אז אני אזכור להבא לשים קצת יותר. אה, ושמתי רק כ-1/4 כוס שוקולד צ'יפס, כי שליש היה נראה קצת הרבה לטעמי.

    בכל אופן, קשיו ושיבולת שועל התווספו לרשימת הקניות הבאה, ופעם הבאה אני מכינה כמות כפולה לפחות… תודה רבה! ממכר וטעים.

  62. וכמובן, רק עכשיו כשבאתי לבדוק את הרכיבים שוב לפני שאני הולכת לסופר, ראיתי שמלכתחילה היה רשום רבע כוס שוקולד צ׳יפס. טעות שלי :-)

  63. מאז ומתמיד אני נהנית לאכול שאריות מכלי אפייה, ובעיקר בצק עוגיות, ותמיד מרגישה רגשות אשם על הביצים החיות…
    אך לא עוד!
    הכנתי כמות כפולה, יצא מעולה, בדיוק לפי ההוראות, נטרף ישירות מהמקפיא, הפעם בלי רגשות האשם (פרט לעודף הקלוריות…)
    תודה רבה על מתכון מנצח!

    נ.ב
    זו הפעם הראשונה שאני מגיבה, ואני חייבת לומר שיש לך אחלה אתר, תמונות נהדרות ושאני כל פעם מחדש נהנית לקבל מחמאות על מתכונים שאני מכינה מפה :)
    תודה רבה!

  64. הכנו את זה ויצא טעים מאוד, אבל… יצא סופר סופר סופר שמנוני (השתמשנו ממש בכמויות מדויקות). בתמונות זה לא נראה בכלל ברמת השמנוניות שיצא, מחזיקים את זה וזה ממלא את האצבעות שמן. האם יש דרך לשנות את זה? חשבתי אולי אחרי התהליך (לפני הוספת השוקולד)להוסיף עוד שיבועלת שועל (טחונה דק מראש). מה דעתך?

    אני נורא רוצה להכין שוב אבל ממש קשה לי עם רמת השמנוניות

    מאיה עונה: יש מצב שטחנת את זה יותר מידי וזה התחיל להפוך לחמאה. זה קורה עם אגוזים וטחינת יתר…

  65. כבר שנים (בלי הגזמה) אני מתכננת לכתוב לך. תודה. בזכותך קיבלתי אומץ ונהייתי ממש אחת שמבשלת ואופה טוב. הרגע הכנסתי את הבצק למקפיא. כיף שזה יחסית בריא.

  66. שאלה נראה לך שזה יעבוד עם גרעיני חמנייה?

    מאיה עונה: טכנית כן, אבל הטעם שלהם דומיננטי מידי ודחוס וזה לא יצא מוצלח וקליל כמו עם קשיו.

  67. אשפר להתשמש במולסה?(דבשה)

    מאיה עונה: אין לי שמץ. מניסיוני יש לה טעם סופר דומיננטי וכבד שמשתלב טוב רק ככמות קטנה במאפים מתובלים במיוחד. יענו – כאן היא תהיה חזקה מידי. גם סילאן לדעתי לא מתאים כאן מאותה הסיבה.

  68. יצא כל כך טעים. זה בדיוק בשבילי. אני שוקלת להקפיא שוטים של נוזל של עוגת שוקולד.
    הכמות רק הפתיעה אותי, יצא ממש מעט, אני חתכתי לחתיכות של נניח 2.5 על 7 ויצאו לי שש כאלה.. אז 14 זה די פיצי. באסה. בייחוד כי בכל הסיפור הזה יש 1400 קל ובניתי על 14 חתיכות של 100 ולא שש של 250… אבל לפחות זה קלוריות לא של זבל מוחלט… אני אנסה לחתוך את היתרה לחתיכות קטנות יותר :) אגב יש לי חישוב תזונתי של מלא מתכונים מהאתר, אם זה מעניין מישהו.

  69. ניסיתי, עשיתי, טרפתי ולפני שטיפת כלים עשיתי עוד כפול .

  70. הכנתי עם שקדים וטיפה אגוזי לוז, יצא סוף הדרך! תודה!

  71. מנסה ללמוד לבחינה וכל מה שאני חושבת עליו כ-ל הזמן זה להיות חזקה ולא לגשת למקרר לגנוב עוד חתיכה. מעניין אם זה תירוץ קביל למועד ג.

    מאיה עונה: לאאא!!!! לא תירוץ קביל!! תלמדי חזקקק. תבטיחי לעצמך באטצ' כפול אם תעברי.

  72. איך אפשר להכין בלי פוד פרוססור? ניסינו עם מוט נירוסטה וה"בצק" לא יצא בצק. יצאה רק אבקה והיא לא נעשתה דביקה או גושתית.

    מאיה עונה: לצערי הרב אי אפשר להכין את הבצק ללא המכשור הנ"ל, כי הוא הכרחי. העיקוף היחיד שאני אולי מעלה על דעתי זה להשתמש בחמאת קשיו (או חמאת שקדים, לצורך העניין), ולערבב אותה עם קמח שקדים עד שנוצר מרקם יציקתי ואז להוסיף את שאר החומרים כדי לקבל מעין "בצק".

  73. פשוט גאוני..אין מילים בפי (אבל יש הרבה בצק עוגיות..וזה טעים :)

  74. מגניב לגמרי! אני כבר מנסה להכין, ורק כדי לדעת מראש – איך עובד העניין הגלידתי? טוחנים עם בננות קפואות ומקפיאים שוב וזהו (התקשתי להבין מהקישור)?

    מאיה עונה: בדיוק.

  75. הכנתי (כמובן שהכפלתי מראש את הכמויות)
    השתמשתי בדבש- שמתי טיפל'ה פחות- הכפות שלי קטנות
    מהשוקולד שמתי בערך 30 גרם כי זה מה שהיה לי
    ויצא מושלם!!

    בפעם השנייה שהכנתי השתמשתי בסילאן (ללא תוספת סוכר) וקצצתי קוביות קטנות תמרים במקום שוקולד יצא מדהים ולא חרוסתי בכלל אבל ממש לא דומה לגרסא המקורית בטעם, מאוד עדין ונעים בפה.

  76. אומייגוד, יצא בול בטעם של בצק עוגיות!

    השתמשתי בסירופ סוכר במקום באגבה, ומכיוון שאין לי פודפרוססור, חילקתי את כל החומרים לשניים, בכל פעם טחנתי נגלה אחרת בבלנדר ובשלב של הכנסת השוקולד ערבבתי את הכל בקערה אחת. יצא מעולה.

  77. Love it!!
    Saw your recipe and immediately went to make it.
    three tbs maple syrup made it sticky but delicious
    …. I used vitamix: less recommended. hard to take the dough out and hard clean

  78. אם אחרי שהקפאתי כדורים קטנים של האוסומנס הזה, אני אצפה את זה בשוקולד מריר מומס – הכל יהיה נוראי ויתערבב? מה את אומרת?

    מאיה עונה: רעיון מצויין! נשמע לי פגז.

  79. את מדהימה, כיף לקרוא אותך גם אם לא מתכוונים להכיו כלום. אהבתי מאד.
    אנה

  80. הכנתי באמצע הלילה (20:30 זה אמצע הלילה כשיש תינוק בבית!) בכמות כפולה כפי שהומלץ, ויצא מ ה מ ם! כלומר שליש מהכמות נאכלה עוד לפני ההקפאה. אני זוממת להכין גלידת בננות ובצק עוגיות טבעונית כשמזג האוויר יתחמם קצת…

  81. היי מאיה,
    נראה מדהים!
    אני מתה על בצק עוגיות אמיתי, אבל בניגוד לביצים חיות וקמח שזה באמת לא טוב, חמאה זה רק משמין, ויש שאפילו יגידו בריא (פליאו וזה).
    יש לך איזה רעיון איך לשלב פה חמאה? זה יתאים?

    מאיה עונה: לא כל כך. השומניות הטבעית של הקשיו היא מה שקושר את שאר המרכיבים ויוצר את המרקם הבצקי.

  82. וואוו! איזה מתכון מהמם! הילדים טרפו את הכל…פשוט גאוני

  83. היי!
    Long time reader first time writer!
    אז אחרי שחזרתי מיום ארוך התחשק לי רק לאכול בצק עוגיות בכפית, מזל שזכרתי שיש לך מתכון בדיוק בשביל המקרה הנ״ל, שלפתי את הפוד פרוססור, ביקשתי קשיו מהשכנים ויצאתי לעבודה.

    עכשיו כשסיימתי אני חושב שאולי עשיתי משהו לא נכון: ה״בצק״ יצא מעט מתפורר ודי קשה וגרגירי, בניגוד לתמונות והתיאורים המהממים שאני קורא כאן בתגובות.
    האם יש משהו לעשות במידה והבצק יוצא ככה?

    מאיה עונה: טיפה יותר מייפל להבא!

  84. hey do you know if i can use the Ninja blender instead?? is it gonna work as the food processor?

    מאיה עונה: לא בטוח. לדעתי בלנדר יהיה צר מידי והתערובת פשוט תיתקע בתחתית ולא תיטחן מעבר לנק' מסויימת. אלא אם כן יש מוט מיוחד ואז זה יהיה הרבה עבודה איתו במהלך הטחינה.

  85. היי, איזה מתכון מהמם!
    יש לך רעיון לתחליף לשיבולת שועל?
    יש איזשהו אגוז שיעשה את העבודה?
    (נמענת מכל מזון מעובד/מכיל גלוטן)

  86. שמתי עין על המתכון הזה כבר תקופה וסוף סוף הכנתי שבוע שעבר.
    הכנתי כמות כפולה וטוב שכך.
    יצא מעולה, הקינוח שגנב את ההצגה.

  87. לי דווקא אסור סירופ אגבה. אני אלרגית לסוכר המיוחד שבו (סוכר פירות). בשום אופן אי-אפשר סוכר רגיל?

    מאיה עונה: קראי היטב את המתכון, ציינתי חלופה – הכנת סירופ מסוכר רגיל.

  88. מאיה היקרה, אני מגיבה כאן כי לא מצאתי טופס צור קשר ובתקווה שמדי פעם את עוברת על ההודעות של תגובות שהתקבלו באתר. אני גרה בחו״ל ומתה להזמין את כל 4 החוברות שלך שבהנחה, אבל את לא שולחת לחו״ל יותר :(((( אז רציתי לבקשך לשקול 2 דברים: אולי כן לשלוח למדינות שאליהן הדואר מגיע בלי בעיה? למשל באירלנד שבה אני מתגוררת שירות הדואר מעולה ומעולם לא איבדו לי ולו חבילה אחת מישראל. כשגרתי בישראל הדואר הישראלי היה משמעותית פחות אמין. ואפשרות שנייה- האם שקלת לעשות מהן פידיאפים? לא אכפת לי לא לקבל עותק פיזי, להפך, אני משתדלת כיום לקנות רק ספרים דיגיטליים. אני מעריצה של הבלוג שלך מהיום שפתחת אותו ומתבאסת שאי אפשר, ובמצב הנוכחי לא רוצה לבקש ממישהו בישראל שיפרוורד לי.
    תודה



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!