כיסוני בשר פטנט

נחשב אצלי: ארוחה זריזה

hotpocket1.jpg

במסגרת המאמצים שלי להפטר ממאגרי החמץ בבית, הלכתי לסופר וקניתי לי עלי מלאווח. יחד עם תערובת בשר ריחנית ומדהימה שהכנתי בצ'יק, הכנו לארוחת ערב כיסונים טעימים. הכיסונים יכולים לשחק אותה בארוחת ערב חגיגית אם מורחים עליהם קצת ביצה טרופה (ביצה שטורפים עם מזלג) ומפזרים מלמעלה קצח או מלח גס. והבונוס שליד: רוטב פטריות מעולה וקל (שני מרכיבים בלבד), והנה יש ארוחה. אם אין לכם עלי מלאווח, שטחו את תערובת הבשר על חצאי פיתות שמרחתם בשמן זית, צלו בגריל של התנור, וקיבלתם לחמעג'ון.
הכמות: 12 כיסונים.

  • 6 עלי מלאווח קפואים
  • 500 גר' בשר טחון (חצי ממנו הודו אדום, חצי ממנו בקר)
  • חבילת פטריות שמפיניון / חצי קופסת שימורים של פטריות
  • אופציה: שני חופנים של צנוברים
  • בצל לבן גדול
  • תבלינים: מלח, פלפל, כמון, אבקת שום, פתיתי צ'ילי או פפריקה חריפה
  • לרוטב פטריות:
  • 2 כפות אבקת מרק פטריות
  • בערך כוס חלב
עלות משוערת:

30 שקלים

עבודה נטו:

20 דקות

ההכנה

הכיסונים: את עלי המלוואח מפשירים ערב קודם – מעבירים אותם מהפריזר אל תוך המקרר ומשאירים אותם שם לילה. להפשיר רק במקרר – צריך לעבוד איתם כשהם קרים, אחרת יהיה בלאגן.

מכינים את המילוי: קוצצים בצל גדול ומטגנים במעט שמן זית על אש בינונית כ – 5 דקות עד שמזהיב. בינתיים קוצצים את הפטריות אם צריך. כשהבצל זהוב מוסיפים את הפטריות ומבשלים כמה דקות עד שהן כמעט לא מגירות מיץ יותר. בשלב זה מוסיפים את הצנוברים אם רוצים. מוסיפים את הבשר ומבשלים כ – 7 דקות תוך ערבוב. משתמשים בכף עץ כדי לפורר את הבשר לפירורים, ושלא ישארו גושים גדולים מידי. מתבלים במלח, פלפל, כמון, אבקת שום, ופפריקה חריפה (לא יותר מידי, זה חריף. אפשר גם פתיתי צ'ילי). כשהבשר אפור, מכבים את האש, ומקררים לטמפ' החדר.

hotpocket2.gif

מחממים את התנור ל – 180 מעלות. חותכים כל עלה של מלוואח לשניים (שני חצאי עיגולים). מניחים כף גדושה של תערובת הבשר במרכז החצי התחתון של חצי העיגול, וסוגרים את החצי השני מעליו. מהדקים את השוליים היטב עם האצבעות או באמצעות מזלג (ראו תרשים). בשלב זה אפשר להבריש את הכיסונים במעט ביצה טרופה ולפזר שומשום, קצח, מלח גס, או קצת טימין. נותן מראה חגיגי. אבל טעים גם בלי. אופים בתנור למשך כ – 25 דקות (הזמן משתנה מתנור לתנור, בדקו אותם מידי פעם) עד שהכיסונים זהובים.

רוטב הפטריות: מערבבים בסיר קטן את אבקת מרק הפטריות יחד עם קצת מהחלב. טורפים היטב עם מזלג עד שאין יותר גושים (אפשר להשתמש באצבעות כדי למולל גושים ולוודא, אם אתם בקטע). מפעילים את הגז על אש בינונית, ומערבבים. מוסיפים חלב לאט לאט, 2-3 כפות בכל פעם (הכמות הסופית היא בערך כוס), ומערבבים. כשהרוטב מגיע למרקם של קרם לא סמיך מידי (איך שאתם אוהבים) – בערך 2-3 דקות, לא מוסיפים יותר חלב, ומכבים את האש. מומלץ להכין את הרוטב ממש לפני ההגשה, כי הוא הכי טעים כשהוא ממש רותח. מוזגים כף גדושה מהרוטב על הכיסונים החמים, ומגישים עם פירה.

אפשר להקפיא. להפשרה מחממים בתנור על 150 מעלות עד שהם רכים מבפנים וקריספיים (בערך 20 דקות). זהירות מהפשרה במיקרוגל – "טיפול" שכזה יניב כיסונים סמרטוטיים.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




22 תגובות בינתיים:

  1. התרשים נהדר. כן ירבו!

  2. אני אנסה את זה כבר השבוע. הולך לדלישס :)

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    wow…

  4. סיפרתי לך שהכנתי אותם, והספקתי לאכול רק אחד כי כולם סיימו אותם?!
    (מצד שני, שלך נראים קטנים יותר, וטעימים יותר. שלי נראו קצת אנמים). בן דוד שלי הוסיף לבשר קצת רוטב צי'לי מתוק אגב, זה נתן פיקנטיות לבשר.
    בקיצור, את מוצלחת מכל בחינה, תודה על ההשראה :)

  5. […] סיימנו עם ספרים, ועכשיו נזכיר את בצק אלים של מאיה, שמנצח את כל הספרים בכל הקשור לידידותיות למפגרים סליחה, מתחילים. בצק אלים הפך כבר לקלאסיקת בישול למתחילים כך שלא צריך להסביר יותר מדי. השבוע אכין את כיסוני הבשר שלה. ובלי קשר, האינטרנט עצמו מלא מתכונים, אז אל תגבילו את עצמכם לספרים. אין צורך אפילו לתת קישור ספציפי, פשוט גגלו את מה שבא לכם לאכול. […]

  6. אוקיי, זה בתנור ומתחמם, מקווה שיצא טוב, העניין הוא שרוב הבשר הטחון נשאר במחבת, השתמשתי אולי ב150 גרם… מה את ממליצה לי לעשות עם הבשר המטובל שנשאר?
    תודה רבה, ואני מאוד נהנית מהאתר!!

    מאיה עונה: את הבשר שנותר את יכולה לפזר על חצאי פיתות ולאפות בתנור ב-200 מעלות כ-5-6 דקות עד שמשחים, לפזר טחינה ולהגיש. אפשר גם להכין גלילה מבצק עלים ולהשתמש בבשר כדי למלא אותה. אפשר גם למלא עלי סיגרים קפואים. אפשר גם להוסיף פחית של עגבניות מרוסקות ולהפוך את זה לרוטב בולונז לפסטה. אפשר כמובן להקפיא ליום סגרירי שלא יהיה לך כוח לבשל, ואז מפשירים את זה לילה במקרר.

  7. הי, הכנתי ,יצא טעים ביותר (למרות הקולות ברקע שזעקו כנגד כמות השומן הגבוהה במלאווח.. חברה שלי סירבה לאכול וקראה לכל הסיפור "מסיבת טראנס"). לאור ההצלחה רציתי לחלוק טיפ:

    הנחת כף גדושה של תערובת בשרית במרכז כל עלה זו דרך אחת, שחסרונותיה הקלים הם התפזרות קלה של התערובת על העלה, וכמות קטנה יחסית של בשר במילוי (מה שמוביל לבעיה שהעלתה מיכל לפני).
    פתרון אפשרי הוא לסגור תחילה כל עלה בעזרת האצבעות למעין קונוס (או "פיתה") כך שרק חלקו העליון (שהוא ישר עקב חיתוך כל עיגול לחצי) נותר פתוח. כעת אפשר למלא את הקונוס בנוחות בהרבה בשר (בערך שתי כפות גדושות) , לסגור ולהניח על התבנית. ושוב תודה למאיה על הרעיון,המתכון והאתר המדהים הזה

  8. אוקיי אז..
    זו שוב אני ממזרח אירופה התקוע והלא ישראלי,
    ואין לנו כאן מלאווח.. לפעמים אני מעיזה להכין מלאווח בעצמי, אבל השבת לא בא לי להיסחף (מה גם שאין פה מרגרינה כשרה אז אני יכולה להשתמש רק בחמאה שתעשה את הבצק חלבי..)
    לענייננו-
    יש מצב להכין את זה עם עלי פילו במקום מלאווח? איך את ממליצה לעשות את זה??

  9. היי מאיה,
    אני מצטרפת לשאלתה של שני (השואלת שמעליי) בקשר לבצק פילו במקום מלאווח. אני לעומתה נמצאת בקליפורניה וגם כאן זה לא בדיוק המקום למצוא מלאווח.
    אז איך כדאי להכין את זה? שלושה עליי פילו מרוחים בקצת חמאה בין עלה לעלה, זה יעשה את הטריק?

    מאיה עונה: כן, זה יעשה את הטריק, אבל הכי נוח לדעתי להחליף בבצק עלים (PUFF PASTRY). לא צריך למרוח בחמאה ולהתלכלך. מצד שני, צריך להפשיר…

  10. מאיה, הו מאיה,
    הכיסונים יצאו הצלחה מסחררת (עם בצק פילו וקצת שמן בין הדפים). בעלי חיסל אותם ועשה לי טובה שהשאיר לי כמה כדי שאטעם גם :-)

    עכשיו אני צריכה להכין עוד כי אין לי מה לאכול היום.

    שיחקת אותה!

  11. מכינה אותם כדי להיפטר מהחמץ אבל מבשלת כיסוני בשר ברוטב חבל? הלוהים לאן הגענו??!

  12. היום גיליתי את האתר וכולי התפעלות!האם יש אפשרות במתכון זה בצק עלים?אם כן אז איך?

  13. לא מתפשר, אבקת מרק לא אצלי במטבח.

  14. הכנתי היום ויצא נהדר!!!
    (שיחקתי עם מרכיבי הבשר והתבלינים והגשתי עם סלט ירקות ויוגורט… יאמי!!!)

    מאיה עונה: וואו, סלט ירקות ויוגורט. רעיון פיגוז לתוספת!!

  15. שאלה: אפשר להחליף את דפי המלוואח במלוואח?
    יש לי במקפיא אבל אני לא יודעת אם זה ייתן את האפקט….

    מאיה עונה: הכוונה היא בדיוק למלוואח קפוא… או שהתבלבלת והתכוונת למשהו אחר? פילו או בצק עלים?

  16. יצאתי קצת חומוס… חשבתי שיש בצק בנפרד..
    חח תודה בכל אופן :)

  17. המתכון נראה מבטיח אבל…. הכנתי ממש לא טעים

  18. היי, אם מישהו לא אוהב פטריות, פשוט להוציא אותן מהמתכון? או שאת ממליצה להחליף אותן במרכיב אחר?
    והאתר שלך מדהים וכן החוברות, תמשיכי כך :)

    מאיה עונה: אפשר להשמיט את הפטריות.

  19. מאיה זו באמת את???
    חיפוש בגוגל הוביל אותי במקרה לכאן-
    מצד אחד כתוב למעלה בגדול בצק אלים אבל…
    תמונה אחת בלבד? מתכון באורך של דף?
    אין שידרוגים ותוספות? ואיפה לעזאזל פינת התכלס?
    ו… יכול להיות שאת מציעה פטריות מקופסה בלי אפילו פיכסוש אחד קטן?

    בכל אופן ניסיתי את המתכון (ודווקא עם פטריות משומרות ששכבו שנה במזווה, בלעדיך לא הייתי מעיזה) והוא פשוט מעולה! יותר טוב מכל בורקס בשר שטעמתי. תודה!!

    מאיה עונה: חה חה. זה אחד המתכונים הראשונים בבלוג עוד לפני שהבנתי אוכל מהו. השארתי אותו כמו שהוא מטעמי נוסטלגיה :)

  20. היי מאיה,רציתי להגיד שהאתר שלך(ואת!)פשוט מופלא!מאז שגיליתי אותו אני בוחר מתכון ופעם בשבוע מזמין חברים ליישום והתענגות על המאכלים הנהדרים בו…
    אני ידוע בתור מגזימן בבישול בקרב מקורביי,ואת הכיסונים הכנתי עם תוספת של חתיכות בייקון ופיזרתי גבינות קצקבל וצדר על המלית לפני שסגרתי אותם…את רוטב הפטריות הכנתי עם חצי חלב חצי שמנת מתוקה…יצא קצת סמיך אבל טעייייייייםם….(אני יודע,אני שמן ( ; )…
    בכל אופן יצא מדהים כרגיל ושוב תודה רבה רבה על המתנה הנפלאה הזו לחיים הקולינארים של כולנו….*:

  21. מאיה היקרה הצלת אותי אני כל הערב מחפשת מה להכין עם מלוואח
    אין עליך בעולם, והמתכונים שלך פשוט מרגשים אחד אחד
    את בשבילי מקום 1, נפלאה נפלאה ,
    משוטטת בגוגל והמתכונים שלך מרגשים והשילובים והאומץ
    אני לא שפית ולא קונדיטורית, אבל כל מילה מיותרת
    תודה
    מדהים, תודה לך

  22. פטנט חמוד מאוד.
    כשחיפזתי את זה חיפשתי פטנטים מסוג קצת שונה (ניוטון חיפוש פטנטים), אבל היה נחמד מאוד לקרוא ויש מצב שאני גם אבצע ואנסה את זה בסוף השבוע הקרוב ..

    תודה :)



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!