פאדג' בראוניז

נחשב אצלי: קפה ומאפה

את הבראוניז מכינים ברבע שעה בסיר אחד (אין הרבה כלים לשטוף). האפשרויות לגיוונים הן אינסופיות (על כך בהמשך). המתכון הבסיסי מניב בראוניז שוקולדיות למדי, מתוקות באופן מתון, והדחיסות שלהן בעיקר תלויה בזמן האפייה. ככל שהן יהיו יותר אפויות הן יהיו יותר "עוגתיות" ויבשות במרקמן. שוקוהוליקים אמיתיים יכולים להמיס עוד 50 גר' שוקולד מריר מומס בבלילה, או אפילו 100 גר' לגרסה קטלנית במיוחד. מומלץ לאפות עד שהמרכז רוטט מעט כשמשקשקים את התבנית, ולא יותר. עוד יותר מומלץ להגיש עם גלידה ורוטב שוקולד רותח (שנקרא גם "גנאש" ועשוי מכמויות שוות של שמנת מתוקה ושוקולד מריר שממיסים ביחד). אם תרצו, אפשר למצוא וידאו מצויין של הכנת בראוניז אצל מרתה, השכנה מלמעלה. אם הקפיצות בוידאו מציקות לכם, תוכלו לנסות את הוידאו הזה. בכל מקרה אל תקשיבו להם עם המרכיבים, תכינו כמו שאני אומרת. המתכון הזה משתתף בתחרות ה"בראוני-בייב", וזה אומר שאולי אני אזכה בסינר. שגעון. הפוסט נערך מחדש באוקטובר 2012 עם תמונות חדשות. יאי!
הכמות: 4-5 מנות.

  • לבראוניז:
  • 200 גר' שוקולד מריר (2 חפיסות)
  • 200 גר' חמאה
  • 1 כוס סוכר
  • 4 ביצים
  • 1.5 כוסות קמח רגיל (לא תופח)
  • שדרוגים לבלילה:
  • אגוזים קצוצים / דובדבנים ומעט ליקר קירש / שוקולד לבן קצוץ / קוביות מרשמלו קטנות / מעט אבקת אספרסו / ממרח נוטלה
עלות משוערת: 

21 שקלים

עבודה נטו: 

13 דקות

ההכנה

מחממים את התנור מראש ל-180 מעלות. החימום מראש חשוב כדי שתכירו את התנהגות התנור שלכם במתכון הזה, ותוכלו להכין אותו ביתר קלות בפעם הבאה: פשוט תזכרו כמה זמן נטו הבראוניז היו בפנים בטמפ' המדויקת.

רשימת המרכיבים פשוטה וקצרה. הנה:

שימו לב, שמדובר בקמח רגיל ולא תופח. בכל מתכון, אם ירצו שתשתמשו בקמח תופח, תמיד יכתבו במפורש "קמח תופח". אפשר להשתמש בכל שוקולד מריר שמוצאים. ככל שאחוז מוצקי הקקאו יהיה בו גבוה יותר, כך הבראוניז תצאנה עשירות ושוקולדיות יותר. השוקולד המריר הפשוט ביותר של עלית הוא בערך 54% מוצקי קקאו, והוא עובד כאן מצויין. אפשר גם להשתגע ולהשתמש בשוקולד 60%, ואפילו 70%. מעבר לכך אני לא כל כך ממליצה, כי יצא מר מידי. פה בתמונה השתמשתי במקל וניל (בשביל היופי בעיקר, שוט מי!), אבל אתם יכולים בהחלט להשתמש בכפית תמצית וניל, או לא לשים וניל בכלל.

מסירים חצי מעטיפת החמאה ומחזיקים בחצי העטוף כדי לשמן את תבנית הבראוניז. אפשר להשתמש בתבנית ריבוע של 20 על 20 ס"מ (ואז הבראוניז יצאו גבוהות ועבות יותר), ואפשר להשתמש בתבנית מרובעת רגילה לעוגה (ואז הבראוניז יצאו שטוחות יותר ויאפו מהר יותר). מומלץ להשתמש בנייר אפייה שמצבצץ משני קצוות של התבנית (ולא כל ארבע הקצוות, שימו לב לתמונה) ולשמן גם אותו עם חמאה. כך יהיה ממש קל להוציא את הבראוניז ולחתוך לקוביות. אפשר גם לשמן את התבנית עם טיפונת שמן רגיל (בערך כף אחת שמוזגים לתבנית ומורחים על כל הקצוות עם האצבעות).

ממיסים ביחד את השוקולד והחמאה. יש שתי שיטות לעשות זאת:
1. המסה במיקרוגל: שוברים את השוקולד לקוביות ושמים עם והחמאה בקערה חסינת חום (לא ממתכת, יענו), ומחממים בפעימות קצרות של 15 שניות כל פעם. אחרי כל חימום מוציאים ומערבבים ומחזירים לחימום נוסף. חוזרים על הפעולה עד שכמעט אין גושים. זהירות   שלא יישרף לכם. כשהבלילה כמעט חלקה עם מעט גושים לא מחממים יותר במיקרו אלא מערבבים נמרצות עד שחלק לגמרי. את שאר החומרים תוסיפו אח"כ לאותה קערה בה המסתם את השוקולד וככה תחסכו כלים.

2. המסה בסיר על כיריים על האש הכי קטנה שאפשר. שומרים את השוקולד לקוביות ושמים עם החמאה בסיר בינוני (כדאי שיהיה בו מספיק מקום לשאר החומרים, כי את כולם נוסיף לסיר עצמו כדי להכין את הבלילה ולחסוך כלים).

אם אתם רוצים לעשות את זה כמו הקונדיטורים, תוכלו להניח קערה חסינת חום על סיר מלא מים רותחים ולהמיס את החומרים כך (השיטה נקרא "ביין מארי"). אבל לדעתי לא צריך לטרוח. בסיר על אש קטנה או במיקרו, ואתם מסודרים.

לאט לאט, אחרי קצת חימום (בשתי השיטות), התערובת תתחיל להיות נוזלית ומבריקה:

ברגע שהבלילה חלקה ומבריקה מסירים מן האש. מוסיפים כוס סוכר (אם אתם אוהבים מתוק אפשר קצת יותר) ומערבבים היטב.

הסוכר גם עוזר לצנן קצת את הבלילה לקראת הוספת המרכיב הבא.

מערבבים טוב טוב עד שהסוכר נבלע לגמרי פנימה ונוצרת תערובת מעט גרגירית.

מוסיפים 4 ביצים אחת אחרי השנייה (לא בבת אחת).

מערבבים היטב בין לבין עד שהביצה נבלעת ורק אז מוסיפים את הבאה.

כשהבלילה חלקה לגמרי, מוסיפים את כל הקמח במכה אחת.

מערבבים בכמה תנועות יעילות וגדולות עד שהבלילה אחידה, קרמית, וסמיכה מאוד. השתדלו לא לערבב יותר מידי, אלא רק עד שלא רואים יותר פירורי קמח. אחרת הבראוניז תצאנה קשות.

מוזגים את הבלילה הסמיכה לתבנית ששימנו מקודם עם חמאה.

brownies2.jpg

כאמור, מדובר בתבנית מרובעת בגודל כ-20 על 20 או 25 על 25. אם יש לכם רק תבנית עגולה או מלבנית, אין בעייה, אבל קחו בחשבון שככל שהיא גדולה יותר, כך הבראניז תצאנה דקות יותר.

משטחים את הבלילה בתבנית עד כמה שאפשר באמצעות סכין, או כף, או מרית:

וודאו שחיממתם מראש את התנור ל-180 מעלות.

אופים בתנור כ – 15-20 דקות בלבד או עד שמרכז התערובת רוטטת מעט (לא בפראות) כשמטלטלים את התבנית.

brownies4.jpg

שימו לב, בראוניז שנאפו יתר על המידה הן לא באמת בראוניז, אלא סתם עוגה יבשה, וחבל על המאמץ והמרכיבים. אם תתקעו שיפוד הוא אמור לצאת רטוב. הזהרו מאפיית יתר.

מצננים עד שפושר לחלוטין (!) ופורסים לקוביות. אם שמים את הבראוניז במקרר לכמה שעות, יהיה עוד יותר קל לפרוס אותן. הכי טוב לחתוך לקוביות קטנות כי ככה נראה כאילו יש יותר. אם תנסו לחתוך אותן כשהן חמות הן יתפרקו לכם.

brownies1.jpg

מגישים עם גלידת וניל קפואה ורוטב שוקולד חם (גנאש, שמכינים מכמות שווה של שמנת מתוקה ושוקולד מריר שממיסים בסיר קטן או במיקרו (בדיוק כמו שעשינו בבלילה). אפשר להשתמש בערך בחצי שקית שמנת מתוקה על חבילה אחת של שוקולד מריר. יאם.

brownies3.jpg

שדרוגים?! אפשר להוסיף לבלילה בשלב ערבוב הקמח (לפני שהקמח נבלע לגמרי, כדי למנוע ערבוב יתר) כל מיני דברים טעימים. (1) מרשמלואים חתוכים לקוביות קטנות, (2) חופן של דובדבנים קצוצים ו2 כפות ליקר דובדבנים (קירש), (3) חבילת שוקולד לבן (100 גר') קצוצה גס, (4) אגוזי מלך או פקאנים קצוצים גס. ומה עוד? חצי כפית אבקת אספרסו לטעם מתוחכם (שימו לב, תוספת זו יכולה להרוס את הבראוניז למי שלא אוהב קפה, אז וודאו מראש). עוד תוספת קטלנית היא שתי כפות של ממרח נוטלה. והתוספת האולטימטיבית בעיני (כאחת שלא מתה על שוקולד) היא ציפוי פשוט של חמאת בוטנים חלקה. מחממים חצי כוס חמאת בוטנים חלקה (בלי פצפוצים) במיקרו 10-20 שניות יחד עם 2 כפות חמאה ומערבבים היטב עד שהיא רכה ונוחה למריחה. מוסיפים לה 2-3 כפיות סוכר ומעט אגוז מוסקט (לא חובה). מורחים על הבראוניז הפושרות (או רק על אלה שסומנו כשלכם…) לא תאמינו מה שהמליחות הזו עושה לבראוניז! פשוט שילוב גאוני.

brownies5.jpg



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




150 תגובות בינתיים:

  1. קודם כל רציתי להגיד שהאתר מקסים. כל הכבוד על העיצוב היפהפה, ועוד כשזה על וורדפרס, כשחשבתי שראיתי הכל.

    דבר נוסף, אני חייב לדעת איזה שוקולד מריר את קונה שזה יוצא רק 21 ש"ח כולל שאר המרכיבים.

    ודבר שני, מה את אומרת על תבניות סיליקון? פשע שלא יסלח או הברקה גאונית שאת לא מבינה למה לא משתמשים בה יותר?
    (ד"א, אני כרגע מכין את עוגת הגבינה של טלי, ונראה איך היא תצא)

    מאיה עונה: אני קונה את המריר הפושטי של עלית, ותאמין לי, יוצא מצויין. זה אמנם פחות אחוזי מוצקי קקאו, אבל אפשר פשוט לשים יותר שוקולד בשביל יותר אחוזים. יש עכשיו מבצע שלוש חבילות ב – 14 שקל. שוקולד איכותי (של לינדט, לדוגמה) עולה בסופר שלי 17 שקל לחפיסה!! לגבי תבניות סיליקון, שמעתי שבחים רבים, אבל יקר לי לקנות, וכרגע אני מסתדרת עם התבניות הפושטיות שקניתי לי בשוק הכרמל.

  2. עוד תוספת- מקופלת לבנה. יוצא מרקם יותר פאד'גי.

  3. וווווווווואו.
    איך אני רוצב כזה, עכשיו!
    מעורר השראה :) מבטיחה לנסות!

  4. את חייבת לגמרי לגשת להוצאת ספרים עם החומרים שלך. השם, המתכונים, שמחת החיים, השפה, העיצוב, הצילומים היפהפיים – זה מתבקש.

  5. האתר שלך נהדר והצילומים סוף.
    מזכירה לי את 101cookbooks.com (וזו ואחד מחמאה…).

  6. הגיע הזמן להתוודות:)
    התמכרתי לאתר שלך…בינתיים ניסיתי את הגרנולה שהיא לא פחות ממושלמת ואני מתכננת על עוד כ"כ הרבה דברים מכאן. חוצמזה התמונות מדהימות והכל מעורר תאבון והשראה בו זמנית. אני מעלה במשקל רק מלשבת מול המחשב.
    אז תמשיכי כך, ותודה על מתכונים נפלאים.

  7. יצא טעים לאללה (לא שאני הכנתי, אלא זוגתי…) לטענתה יש מקום להוסיף עוד 50-100 גר' שוקולד למרקם עשיר יותר.
    אני בכל-אופן מרוצה.
    זה לא שהיא היחידה שמכינה – חלוקת העבודה כדלקמן: מאכילים אני, מתוקים הזוגה.
    בכל אופן, אנחנו מרוצים ביותר.

    אבל אולי בכל זאת הערה קטנה: גרסת ההדפסה ללא התמונות יעילה אולם קשה מאוד לקחת את ההסבר ולעבוד איתו. אולי יש מקום בגרסת ההדפסה להציג את תהליך העבודה בנקודות בולטות ולא בטקסט ארוך ומורכב?

    מאיה עונה: הומר, אני מסכימה איתך 100%. גרסה מודפסת היא לרוב כבר קריאה שנייה, ואין שום סיבה לקרוא את המתכון "המאמרי" שוב. בלי שום קשר, יש גם אנשים שלא צריכים הסברים ורוצים מתכון תכל'סי. מעכשיו אני אתחיל להוסיף סיכום מנהלים. תודה על ההצעה וחג שמח!!

  8. אני חושב שמה שהומר התכוון הוא שהטקסט לא מוצג בפסקאות וקשה לזהות איפה בדיוק על הדף נמצא החלק שקראת מקודם בצג. זאת נראת לי סתם עבודה קשה להוסיף עוד סיכום, פשוט צריך שזה יהיה דומה לצורה שבה המאמר בנוי באתר (:

  9. רוני, בשביל מה צריך הוצאת ספרים כשיש אינטרנט?

  10. מאיה המתוקה מפאדג':
    1. לאלילה שלך, יש מתכון אלוהי, בספר "שוקולד" עמ'124(אני מהמכורים)
    2. בקשה למען קבוצת המעריצים שאת צוברת, נשמח אם תשלחי לינק תזכורת למייל כשאת מוסיפה מתכון חדש.
    3. נכנסתי לwww.mattbites.com, ולמרות שהאנגלית שלי גרועה זה ממש בלוג ממכר. תודה.

    מאיה עונה: אפרתה יקירה. בינתיים, עד שאסדר את העניינים הטכניים (המסובכים מעט) של שליחת עדכון בדואר, אני אשלח אותו ידנית מהמייל שלי. מעוניינים נוספים (על חלקם אני כבר יודעת) בעדכון שכזה מוזמנים לשלוח לי מייל עם הכותרת "הרשמה לעדכונים" ואכניס אותם לרשימה. תודה! 

  11. היי מאיה….
    כן, זו אני, סבין, ממתכונים.נט.

    מאז שסיפרת על הבלוג שלך, אני נהנית כל פעם מחדש להכנס ולהתרשם מהמתכונים והצילומים המרהיבים!
    פשוט תענוג!!
    הבראוניז נראה 10!

  12. טוב, אני מתאפק כבר כמה שבועות, אבל לא יכול עוד.
    יש לך את הבלוג הכי יפה שראיתי בחיים. את סוג של תותחית על :-)

    זהו, הוצאתי את זה.

  13. מצטרפת למתפעלים מהאתר. שאפו!

    שדרוג נוסף למתכון הבסיסי: אני מורידה מעט מכמות הקמח ומוסיפה שומשום (לא קלוי!). זה מוסיף קראנצ'יות ולא פוגם בטעם.

  14. יש לי טיפ מצויין לשיפור בראוניז!
    אני לא שם ישר את על הסוכר, רק שני שליש בערך,
    תו"כ ההכנה הוא נמס בתוך התערובת.
    בסוף בסוף אני מוסיף לבלילה את השליש שנותר,
    ערבוב קצר וישר לתבנית ולתנור.
    ככה יוצר שהסוכר שמוסיפים בסוף נשאר גבישי, ומתרקמל בתנור,
    ועושה את הבראוניז עם מרקם מעולה!

  15. ניסיתי את המתכון ולאכזבתי לא הערכתי נכון את הכמות של הבלילה – הכנסתי אותה לתבנית קצת קטנה מדי, והבראוניז יצאו עבות. ולא לגמרי נאפו. כך שכל פעם שאכלתי מהן חשבתי על הביצים החיות. טוב, פעם הבאה. הן נורא טעימות אבל! רק, לגבי הביצים החיות – כמה זמן הן יחזיקו לא בקירור? כי נראה לי ש… עבר זמנן…

  16. הי מאיה,
    תודה על המתכון, ניסיתי ויצא מעולה! האחיינית שלי, בת 6, הכינה איתי וכל הערב היא התרגשה שהכנו את "העוגה הכי טעימה בעולם" כהגדרתה (היא ידעה מראש כי נתתי לה ללקק את הכפות). הוספתי 150 ג' שברי שוקולד לבן בחתיכות יחסית גדולות (חצי קוביה), זה מאוז הוסיף והפך את הבראוניז לכיפיות במיוחד שכל ביס נתקלים בשוקולד לבן נמס.
    בכל אופן, רק רציתי להגיד שהאתר נראה מעולה ואני מקווה שתמשיכי להביא עוד מתכונים מוצלחים :)

  17. הי מאיה,

    קראתי את הכתבה על הבלוג שלך הבוקר בעיתון הארץ ואמרתי לעצמי – הגיע הזמן, זה בדיוק מה שחפשתי…
    בעיתון נעשתה טעות קטנה וציינו co.il במקום com.
    אבל זו לא היתה בעייה לאתר את הבלוג.

    כל לחי והמון הצלחה – רכשת גולשת חדשה ונאמנה.

  18. אתר נפלא. כל החושים מתענגים ממנו…זמן רב חיפשתי אתר כזה, והמלצתי עליו בחום לכל מכריי.
    עונג צרוף. תודה לך

  19. אפשר להוסיף גם אספרסו קפה ולא רק אבקה ???????.
    וגם איפוא האבקת קקאו? זה מופיעה בדך כלל במתכוני באוניז?????.

    מאיה עונה: את מוזמנת לנסות עם אספרסו, זה בטח יצא עם טעם חזק של קפה. ואני אוהבת מתכונים פשוטים, אבקת הקקאו לא הוסיפה לי כלום!!!!!!!!!!!!! ולכן השמטתי אותה.

  20. ראיתי. ניסיתי. הצלחתי. (פחות או יותר)
    יש תמונות-
    http://www.flickr.com/photos/asafantman/
    תודה על המתכון, את מצלמת נהדר.
    :)

    מאיה עונה: אסף אתה זוכה בצנצנת ריבת שזיפים מעשה ידי. אנא העבר כתובת למשלוח בהקדם :) 

  21. מאיה – את פשוט גדולה.

    הצלחתי להכין את הבראוניז בחצי שעה (כולל זמן אפיה) כשאני לחוצה וצריכה לצאת מהבית, ויצא פשוט נפלא. הבראוניז נשארו קצת חמימים ונימוחים 3 שעות אח"כ, וחתיכות השוקולד הלבן בפנים היו תוספת מעולה פשוט. אני מחכה להזדמנות לנסות להכין את זה שוב – מאז שהתחלתי להשתמש במתכונים מהאתר שלך כל דבר שאני מכינה יוצא מצוין :)

    דרך אגב – אם את עדיין צריכה עזרה בארגון משלוח דואר אוטומטי על עדכונים באתר אני אשמח לסייע. ואני ממליצה לקוראים הקבועים גם להתקין קורא RSS ולהירשם לאתר – זו הדרך הכי נוחה ובלתי מציקה להתעדכן וגם לראות את כל הפוסטים האחרונים בבת אחת.

  22. תשובה לרוני: ספר, ידידי, מוציאים כי מגיע למאיה להרוויח קצת כסף מהכשרון שלה. יש הרבה אנשים שרוצים ספר מונח על המדף במטבח, וקצת קשה להם לסדר שם אתר אינטרנט.
    אבל לכל דבר יש את הזמן שלו. קודם אולי תסדר לה פינה קטנה בתוכנית טלויזיה, כדי שיכירו אותה, ואז תוציא את הספר.

  23. מתכון פשוט וקל !
    בזכותך אני אצליח להכין לאחיי החיילים עוגה מצויינת לשבת [:
    באיזו תבנית להשתמש, הכוונה לאיזה גודל ?
    ויש לי הצעה לתוספת: שוקולד צ'יפס לבן או חום (רגיל)

    תודה רבה !!

  24. הי מאיה תודה אנסה מאדיפה פרווה אפשר להחליף את החמאה במחמאה או לא כדאי והאם יצא יותר שוקולדי אם נתביעה בפנים שיברי שוקולדים שוווים או שמיותר וחבל

    מאיה עונה: הכל הולך, את יכולה להשתמש במחמאה אם את אוהבת את הטעם (אני לא כל כך), וכתוספת בפנים אפשר בהחלט להוסיף שוקולד קצוץ, זה יצא מצויין!

  25. למה הכוונה בתבנית מרובעת רגילה לעוגה? איזה גודל זה?

  26. התכון שלך הציל את העוגיות הצמיגיות שיצאו להמתכון הדפוק והלא מחובר למציאות שהופיע בלאשה. תוצאות תטעמי ביום ראשון :)

    תודה לך מלכת המטבח ;)

  27. אני כזאת גרועה.
    התוודעתי לאתר שלך לפני כמה שבועות (גם המלצתי עליו בבלוגדיי :)) ומאז אני כל פעם חושבת איזה מתכון אחר להכין.

    היום רציתי להכין בראוניז. קניתי את כל המצרכים, הגעתי הביתה ורציתי להתחיל! ואז גיליתי שאת הדבר החשוב ביותר שכחתי – שוקולד מריר! קניתי 200 גר' שוקולד לבן במקום 200 גר' שוקולד מריר + חבילה אחת של לבן :\
    לא נורא. נכין מחר…

  28. […] ליד העבודה שלי יש בית קפה קטן וחדש, גלי'ס, שיש בו בראוניז מצויינים עם שוקולד לבן. כשהתוודעתי ל'בצק אלים' ולמתכון הבראוניז הקליל שיש שם החלטתי מיד לנסות זאת בעצמי! […]

  29. תודה רבה על המתכון
    יצא לי קצת פאדג'י מדי…המרכז נשאר נוזלי לגמרי. האם הייתי צריכה להוסיף עוד קצת קמח?
    חוץ מזה טעים מאד ופשוט מאד

  30. מעולה, פשוט מעולה.
    הוספתי קצת שוקוצ'יפס לבן.

  31. בזכות העוגה הזאת גיליתי את האתר המקסים שלך..
    וממש התאהבתי!
    הכל כאן בטוב טעם-
    התמונות היפות וברורות
    ההסברים שניתן להבין בפשטות גם מ שלא ממחה גדול בבישול
    המתכונים הטעימים

    אבל בעיקר בעיקר משך אותנו…השם שנתת לאתר!!
    מתי יוצא הספר..?:-)

    ניסיתי את הברואניז, הוספתי קצת מיץ תפוזים וקליפת תפוזים מגורדת..ויצא פשוט מאולה.
    המשפחה ביקשה הדרן
    (ויקבלו אותו לכבוד שבת)
    תודה רבה!

  32. יצא מעולה!
    הוספתי 2 כפיות של קפה (טייסטר צ'וייס) מומסים כמובן…
    לדעתי בראוניז טעימים רק אחרי לילה ולא אחרי שמוצאים מהתנור
    (למרות הריח המשגע!!!)

  33. מאיה – יצא מדהים (עם 300 גרם שוקולד), כולם ביקשו מתכון וקיבלו קישור. מצטרפת לכל המחמיאים מעלי.

    לקבוקים וכל מי שמחפש שוקולד בזול – בחנויות המתמחות (מר קייק, 4chef) אפשר לקנות ק"ג שוקולד מריר של ורד הגליל 60% בכ-40 ש"ח. כל קובייה שוקלת 9.2 גרם (בדקתי).

  34. שוב תודה.
    אמנם אני מכירה וכבר הכנתי בראוניז מוצלחים בעבר, אבל ההערות הקטנות והתיזכורות (שהקיסם יוצא יבש, שרוטט) לגמרי עוזרות.

  35. שוקולד מריר של ורד הגליל הוא תמיד זול לדעתי, אני תמיד מוצאת אותו במחיר סביר לגמרי וזה מה שאני קונה (הוא גם טעים סתם ככה, לנשנש, למי שאוהב :-)).

    בכל אופן את מדהימה כמו שכבר נאמר, מקווה להרבה יותר הודעות ואני גם בעד ספר!

  36. בתור חולת בראוניז מוצהרת כל כך אהבתי את המתכון שלך!! אמנם לא הייה לי שוקולד מריר בבית, אבל השתמשתי בשוקולד חלב ורק בחצי מכמות הסוכר. יצא מדליק וכל כך טעים!!! מאז התמכרתי…

  37. הרגת אותי עם הסינר, שגעון!! ענק! :-)

  38. יצא מעולה, אבל שאלה לי אלייך:
    לפעמים הבאות, איפה בדיוק אמורים לתקוע את השיפוד כאשר בודקים? במרכז או בצדדים? כי בצדדים זה היה לא כל כך רטוב ובאמצע רטוב.
    תודה :P

    מאיה עונה: הכוונה היא במרכז – כי בצדדים נהיה יבש מאוד מהר. החלק שהוא הכי בעייתי באפייה זה תמיד המרכז – שמוכן אחרון.

  39. יצא מעולההה ממש מוצלח

  40. אם מכינים 3/4 מהכמות (ע0 150 גר' שוקולד, 3 ביצים וכו', בהתאמה), זה מספיק בדיוק לתבנית של 12 שקעים ואז אפשר לרפד אותה במנז'טים משומנים קלות (מס' 5), לשים את העיסה ולתקוע באמצע כל אחד קוביית שוקולד מריר טעים. לאפות פחות זמן, כי הם קטנים, ולהגיש חם (מקולף מהמנז'ט והפוך) על צלחות קטנות עם גלידה.

  41. […] מבוסס על מתכון לבראוניז מהבלוג בצק אלים, עם שינויים והתאמות שלי. […]

  42. ראיתי כמה מתכונים שלך, ועשית לי פשוט חשק רק מלהסתכל על התמונות המדהימות…
    אני מכירה את האתר סה"כ שבוע, וכבר הכנתי את הפחזניות שלך שיצאו מעולות, וגם את השווארמה הביתית שפשוט מצויינת..

    אין מה להגיד, את ממש מוצלחת, סגנון הכתיבה שלך מגלה עלייך לא מעט, פשוט מקסים!

    הצחקת אותי עם התמונה האחרונה, של הצלחת הריקה…
    מה שנקרא "תמונה אחת שווה אלף מילים"… פשוט אמרת את הכל..
    רציתי לצרף תמונה של הפחזניות שהכנתי באדיבות המתכון שלך, אבל לא ראיתי מקום לאן לשלוח… לא נורא העיקר שיצא מעולה.. עוד לא יצאה השבת והם נגמרו… את יודעת איך זה כשזה טעים…

  43. הי מאיה , כל פעם שאני נכנסת לאתר שלך אני נדהמת מהתמונות שאת מצלמת , הם פשוט מדהימות !

    הבראוניז יצאו מדהים תודה (:

  44. thank you

    thank you

    came out a m a z i n g!!!m

  45. יצא פשוט מעולה !
    עשיתי אותם בתבנית קצת גדולה ככה שהבראוניז יצאו לי מאוד דקים,אבל יצאה כמות יפה ! קינוח מושלם לאחרי ארוחה! :)
    ודרך אגב,למה את מעדכנת את הבלוג בתדירות כ"כ נמוכה ?

    מאיה עונה: עבודה ולימודים בעיקר. אני מנסה לגמול את עצמי מפוסטים ארוכים כל כך, שלוקחים הרבה זמן להפיק, אבל קשה לי. אפשר למצוא עוד "בצק אלים" במוסף "זמנים מודרניים" בידיעות אחרונות של יום רביעי…

  46. נפלא, הורס, מטרף, עולמי, משגע, אדיר וקורע!

    הוספתי חפיסת שוקולד + חצי חבילת חמאה + ספלון אספרסו חזק + ליקר סברה + אגוזי מלך + גאנאש (גם כן ם ליקר סברה) למעלה.

    אני מעולפת.

    תודה, חזקי ואמצי, יישר כוח.

  47. מאיה שלום,
    אמנם מדובר במתכון ישן אבל רק השבוע התוודעתי אליו, הדפסתי במטרה להכין, ושמחתי לראות שהוא הופיע ב"זמנים מודרנים", של אתמול.
    עד אתמול חשבתי שיש בידי את מתכון הבראוניז הכי שווה שיש אבל אחרי שהכנתי אתמול את הבראוניז האלה אני מכריזה שמעכשיו זה יהיה המתכון הקבוע שלי. הן פשוט מעולות!!(אגב, הכנתי עם 250 גר' שוקולד.
    מקווה שהן זיכו אותך בזמנו בתחרות ה"בראוני בייב" כי הן בהחלט מצדיקות את התואר. תודה.

  48. יצא מצויין שמתי 150 גרם חמאה וקצת פחות מ300 גרם שוקולד
    מממש טעים רך נימוח ושוקלדי

  49. היי מאיה, רציתי לספר שבשבוע שעבר המתכון הזה סיכן משפחה שלמה….
    הכנתי את המתכון בבית של דודים שלי, בן דוד שלי חולה ונאלץ להיעזר במריחואנה רפואית, נתבקשתי להכין לו בראוניז בשביל שהוא לא יצתרך לעשן, הכנתי כמות של מתכון אחד והוספתי וניל (אמיתי) קפה נמס, ממרח נוטלה, עוד 100 ג' שוקולד מריר ועוד שוקולד לבן קצוץ, חילקתי את זה לתבנית אחת רגילה ותבנית אחת עם מריחואנה.
    ברגע שזה התקרר חתכתי את התבנית הרגילה ובתוך חמש שניות היא הייתה נקיה! בשלב הזה אף אחד חוץ ממני ומדודה שלי לא ידע על התבנית השניה. אחרי רבע שעה דוד שלי הגיע ושמע שהוא הפסיד "יצירת מופת קולינרית" ופתאום הוא מגיע לסלון עם מגש שעליו מסודרות הבראוניז האחרות ומודיע שהוא "מצא אותן מוחבאות.." המזל ויד המקרה הצילו אותנו מטיול לבית החולים עם הרעלת מריחואנה….

  50. היי מאיה,
    הרגע הוצאתי את הבראוניז מהתנור – שמתי כוס סוכר כמו שהיה כתוב במתכון ורואים את פתיתי הסוכר מלמעלה (לא כמו בתמונה שזה נראה שהציפוי חלק). עשיתי משהו לא בסדר?

    מאיה עונה: שאלה טובה… אף פעם לא קרה לי כזה דבר. ההימור שלי הוא שלא ערבבת את העוגה כמו שצריך, או שהתנור לא היה מספיק חם…

  51. האתר שלך מדהים, המתכונים מעולים, התמונות מהממות, ויש בו תחושה חמימה של בית – ש א פ ו !!!

  52. מתכון נהדר! שוב תודה למאיה…
    רציתי קינוח לארוחה בשרית, ומה לעשות שאי אפשר חמאה?
    החלטתי לקחת סיכון ולשים שמן במקום…
    יצא סבבה לגמרי, ותוספת של אבקת סוכר למעלה הייתה כיפית וטעימה. היתה חסרה רק הקצפת…

  53. 4-5 מנות – כלומר 4-5 ריבועים/חתיכות? זה נראה לי ממש קצת יחסית לתמונה של העוגה הגדולה… לא?

    ועוד דבר – אפשר להחליף את החמאה במרגרינה, נכון?

  54. היי מאיה,
    קודם כל, האתר שלך מקסים!!!
    מה יכולה להיות הסיבה לכך שלא יוצא לבראוניז שהכנתי קרום יפה מלמעלה כמו בתמונות?

    תודה,
    טל

  55. הכנתי אותם עכשיו !אבל השארתי באמת לא מספיק זמן בפנים.. והן יצאו לי לא מוכנות במרכז אז חתכתי ולקחתי את הצדדים :)

  56. הכנתי את המתכון כבר 3 פעמים ובכל פעם יצא פשוט… מדהים! (:

    אני רוצה להכין אותה שוב, היום, אבל נתקעתי בלי כמות מספיקה של שוקולד.

    זה העניין – יש לי 100 גרם (חפיסה אחת) של שוקולד מריר ועוד (3) חפיסות של שוקולד מריר 60% מוצקי קקאו. אפשר להכין איתו? זה לא ייצא מריר מדי? אולי לשלב בין השניים? אשמח אם תעני לי בהקדם האשפרי. (:

    עוד שאלה – אם אני רוצה להוסיף לבלילה 2 כפות נוטלה – מתי לעשות זאת?

    מאיה עונה: תמיסי את הנוטלה עם השוקולד והחמאה במיקרוגל. רק בזהירות איתה, כי היא קפריזית. אין בעייה להשתמש בשוקולד 60%, אני תמיד עושה את זה. יוצא מריר עדין. רק בשוקולדים עם אחוזים יותר גבוהים זה מתחיל להשפיע משמעותית, ואז גם צריך לשים יותר סוכר.

  57. תהיי בריאה איך את מגישה מתכונים , זה כאילו להכין איתך ביחד, האתר שלך חובה לכל בשלן/נית מתחיל/ה ובטח ליותר ותיקים,תענוג .

  58. שדרוג מטורף- כך אחת של נס קפה גרגרים כזה..
    מדהים.

  59. הכנסתי מרשמלו לבפנים אבל בזמן האפייה הם התכלו ושהאירו חללים קטנים בעוגיות. מהי הדרך הנכונה לשלב את המרשמלו?
    חוץ מזה- מתכון מופלא!

  60. מאיה, התמונות כרגיל, מדהימות!!
    אבל שאלה לי אליך…
    בבראוניז תמיד רואים סדקים יפים כאלה למעלה (וגם בעוגיות שוקולד צ'יפס) שתמיד גורמים לזה להיראות עוד יותר מגרה…
    לי אף פעם לא יוצאים הסדקים האלה (עם כל מתכון שניסיתי), האם יש איזה סוד שגורם לזה?
    המון תודה, ותמשיכי ככה עם האתר המדהים שלך!

    מאיה עונה: נסי להעלות את טמפ' התנור ב-20 מעלות ולקצר את זמן האפייה בכמה דקות.

  61. חושבת שכדאי להוסיף גם את ה"קורט מלח" המסורתי

    מאיה עונה: צודקת. וכשאף אחד לא מסתכל אני מפזרת לי על הבראוני מלח גס מלמעלה. ככה בשביל הנשמה… :)

  62. מתכון ראשון שלך שאני מנסה (שזו לא חוכמה כי זו פעם שניה או שלישית שלי במטבח), ואיזה כיף לבשל (לאפות) ככה, עם התמונות וההוראות המפורטות. פשוט מציל קלולסית שכמותי.

    נאלצתי קצת לאלתר ולחתוך את הכמויות בחצי בגלל שהיה לי רק 100 גרם שוקולד מריר, ואפילו אפיתי את כל העסק בטוסטר אובן כי אין לי תנור, אבל נראה לי שיצא בסדר. הן אמורות לצאת קצת רטובות בפנים?

    מאיה עונה: אל תאמרי רטובות, אמרי "פאדג'יות"… וכן, ככה הן אמורות לצאת :)

  63. הבראוניז האלה מדהימים! אני כבר עושה אותם פעם שלישית וכל פעם כולם מלקקים את האצבעות!
    אני ממליצה על מתכון מ"בקראלה" – עוגיות שוקולד ציפס עם בראוניז בפנים – עוגיות כרית – יצא נפלא!

  64. עשית אותנו מאושרים עם המתכון שהפך לפייבוריט השבועי.
    תודה לך על הבלוג המקסים הזה!
    אני מאוד נהנית מהצילומים, המתכונים והטיפים!

  65. התנור שלי מתסכל אותי… הוא דיי חדש דנדש ואני מתחיל לקבל את התחושה שהוא מציג לי מעלות פרנהייט. לדוגמא, כדי שהחומוסים הנפלאים יגיעו למצב קריספ נאלצתי להמתין 35 דקות שזה כמעט פי שתיים ממה שהמלצת במתכון. אז לפני שאני מנסה דברים קצת יותר מתקדמים (כמו הבראוניז המגרים האלה) שאלה לגבי טורבו. ראיתי שבלא מעט מתכונים את ממליצה להשתמש במצב הזה, עם זאת, בתנור הקודם שלי היה מצב של חימום עליון+תחתון+טורבו. בתנור החדש החום לא מגיע מגופי החימום העליון והתחתון אלא מטבעת שמקיפה את המאוורר. המצב הזה אמור לעשות את העבודה או שבמקרה כזה עדיף להתשמש במצב הרגיל שעושה שימוש בגופי החימום ה"סטנדרטיים"? תודה מראש ותודה בכללי…

  66. היי מאיה!

    שאלה קטנה וקצת צדדית – מכיוון שציינת אבקת אספרסו בתור גיוון אפשרי אולי יש לך רעיון איפה אפשר למצוא אחת כזו בארץ? באנגליה יש אבקת אספרסו של נסטלה (ואפילו אינסטנט!) בכל סופר אבל הסטוק שהבאתי נגמר…

  67. יצא מעולה והוספתי קוקי דו מלמעלה!
    את גאון

  68. ניסיתי את המתכון בשתי תבניות- אחת רחבה וגדולה ואחרת שיותר עמוקה וקטנה. יצא נהדר!
    הקטנה יותר יצאה כמו עוגה חמה מלאה בשוקולד, ונתתי למשפחתי לאכול ישר מהתבנית עם כפית-נהנו כל כך!
    את השנייה עשיתי כבראוניז, כל כך יפים…אי אפשר להתאפק!

    תודה רבה לך:)

  69. היי מאיה! נתחיל מזה שהאתר שלך נפלא!
    הכנתי עכשיו את הבראוניז ולצערי יצא לי מאכזב ..
    המרקם גושי וקשה,מתפורר ולא נימוח.
    אני חושבת שערבבתי יותר מדי לאחר הוספת הקמח.
    האם יש שימוש שאוכל לעשות לעוגה?בתור תחתית או בסיס לעוגה אחרת?
    תודה רבה !

    מאיה עונה: עוד אפשרות, מעבר לערבוב יתר, היא אפיית יתר. בראוניז אמורים להיאפות עד שהם לא "נאים" יותר, אבל קיסם לא אמור לצאת נקי. הם צריכים להיות מאוד פאדג'יים. אם יצא לך יבש, את יכולה לפורר את זה ולשים שכבות שכבות עם קצפת (או פודינג וניל או פודינג שוקולד מאבקה, זו לא מילה גסה!) בתוך כוסות הגשה שקופות ויפות, ומלמעלה לפזר תותים או בננות. לתת לזה לשבת לילה במקרר, והכל מתחבר לקינוח רך ומושחת. אין זכר לעוגת החנק, ומחמאות תקבלי בשפע. בתאבון!

  70. האם ניתן להשתמש בקמח מצה במקום קמח רגיל?

    תודה רבה מראש!
    חג שמח ואביבי!!!

    מאיה עונה: לדעתי זה יעבוד, אבל יש מצב שיהיה טעם לוואי קל. יכול להיות שעדיף לעשות חצי חצי עם שקדים טחונים דק. עוד חלופות אפשריות: קמח אורז, קמח קינואה.

  71. האם ניתן להמיר את החמאה בשמן?-כדאי שיהיה פרווה?(מרגרינה פחות בריא…)
    שרית

    מאיה עונה: את יכולה, אבל זה ממש לא יצא בראוניז, אלא סתם עוגת שוקולד. גם הטעם יהיה לא משהו.

  72. הי מאיה! (בטוח צריך את הא'?…)
    אם מערבבים את השידרוגים לפני הקמח הם לא נדבקים לתחתית? יש מצב להוסיף אותם בעירבוב הקמח, כך הם גם יצופו בו חלקית ואולי לא ישקעו?

    תודה! אתר מדהים!!! אגב, עוגת תפוזים שלך – זו עם התפוז המרוסק בשלמות – קוצרת מחמאות מילדי הגן שבד"כ מכורים לעוגות יומולדת שוקולדיות בלבד!

  73. איך את מכינה את זה…עם כף או עם בלנדר(ידני?)?

    מאיה עונה: אני מכינה עם מטרפה ידנית. אבל אפשר בהחלט עם מזלג (יותר טוב מכף).

  74. היי!
    עשיתי לפי המתכון, לדעתי צריך להוסיף עוד שוקולד או קקאו לטעם וחובה להקציף את הביצים כי ככה זה ממש יציקה.
    האתר מדהים, כל הכבוד לך!

    מאיה עונה: זה אמנם עניין של טעם אבל אני עדיין לא מסכימה לא עם א' ולא עם ב'. הבראוניז האלה אמורים להיות דחוסים ופאדג'יים. אם אתה מקציף את הביצים אתה מקבל עוגת שוקולד רגילה, ולא לשם כך התכנסנו. לגבי העוד שוקולד/קקאו, בשבילי זה כבר מספיק מריר כמו שזה…

  75. היי מאיה, את ממליצה להוסיף מעט קפה נמס לעוגה?

    מאיה עונה: אפשר. הייתי מוסיפה כפית אחת. לתערובת החמאה והשוקולד בזמן שהיא נמסה ומערבבת עד שהאבקת מתמוססת היטב.

  76. אייריש קרים!!!

  77. תודה רבה, בהתחלה חשבתי שזה יצא יציקה,אחריה אפייה חדשתי שזה קצת נוזלי (אז נתתי לזה עוד 5 דק),עדיין היה קצת נוזלי (בפעם הקודמת שעשיתי את העוגה הזו היא יצאה עוגת שוקולד רגילה לא בראוניז)אבל אחרי מה שעות במקרר כולם הסכימו שזה מעולה,ממש מרגישים את הפאדג' :) אז תודה רבה לך,על ההשקעה,על הנסיונות ועל התמונות …האתר יפיפה ואת ללא ספק משדה מוכשרת.

  78. היי,
    לא מצליחה למצוא את כפתור ההדפסה (לגרסא המקוצרת)
    איפה הוא?

  79. יצא מצויין. הפחתתי מעט את הסוכר – כ- 2/3 כוס.

  80. לא יצא לי בראוניז :( זה יותר במרקם של עוגת שוקולד חמה / וולקנו…

  81. הכנתי את הבראוניז האלו 3 פעמים. בפעם הראשונה והאחרונה יצאה לי מין עוגה קשה ולא נימוחה בכלל :/ הוספתי מעט יותר קמח מפני ששמתי לפחות חצי כוס אייריש קרים… ייתכן שבגלל זה? כמו כן שמתי 150 גר' חמאה ולא 200…

    מאיה עונה: כן. לא חוכמה לשנות את מאזן הנוזלים במתכון + להוריד 25% מכמות השומן ולצפות שיצא לך אותו דבר. אני מציעה שתנסה את המתכון כלשונו ותראה אם הוא עובד לך. בכל אופן, לא הייתי מוסיפה יותר מ-2-3 כפות אייריש קרים. חצי כוס זה ממש מוגזם…

  82. היי מאיה, תודה רבה על לך על ההשקעה ועל הבלוג הזה, בזכותך אני מצליחה להכין דברים טעימים :)
    הבראוניז יצא מדהים וזה רק בזכות המתכון הכל כך מדויק!
    יש לי 2 שאלות: האם לאפות את הבראוניז עם כיסוי של נייר כסף? ואיך כדאי לשמור את הבראוניז כדי שהם יחזיקו מעמד כמה ימים?
    תודה רבה לך!

    מאיה עונה: אין צורך בכיסוי של נייר כסף, אופים ככה כמו שזה. אם רוצים שהבראוניז יישמרו היטב אפשר לכסות את התבנית (אחרי שהצטננה כמובן) בניילון נצמד ולאכסן בתנור הסגור. עוד אפשרות היא לחתוך את הבראוניז לריבועים ולאכסן בקופסת פלסטיק אטומה.

  83. נהדרתתתתת!! אין, סוף! קליל ומנצח!
    שאילה 1. מה יקרה אם אני ימיר טת כל\חלק מהביצים רק בחלמונים? אני יודע שבחלק מהעוגות שימוש רק בחלמונים משבח את העוגה האם נכון גם כאן?

    שאילה 2. יצא לי לאכול בראוניז (או שהם לא בראוניז) שהם יותר אווריריות, פחות דחוסות, אך עדיין רכות ורחוקות מלהיות עוגה כושית. הכיצד לדעתך? שימוש באבקת אפייה? סודה לשתייה?

    טאנקס!!

    מאיה עונה: לגבי החלמונים, כן, זה תקף גם כאן. על אחריותך כל הכולסטרול הזה! הבראוניז האווריריות לא משתמשות לרוב בחומרי התפחה, אלא מקבלות את הנפח שלהן מהקצפת הביצים עם הסוכר, לפני שמוסיפים אליהן את השוקולד המומס ואת הקמח. אני לא כזה מתה על המרקם האוורירי…

  84. אחרי תקופה ארוכה שבא לי בראוניז, אבל לא התחשק לי להשתמש ב4 חבילות שוקולד, מצאתי את המתכון הזה. הכנתי אותן אתמול וכבר חיסלנו חצי תבנית. יצאו מעולה. צפופים ושוקולדיים (אם כי לדעתי עדיין חסר קצת שוקולד ובפעם הבאה אני אוסיף עוד 50 גרם שוקולד). תודה על מתכון קל וטעים.

    מאיה עונה: אם את רוצה עוד קיק של שוקולד, יכול להיות ששווה לך להוסיף כף או שתיים של אבקת קקאו וזה ישיג את המטרה.

  85. עקב היותי כשל קולינרי, הייתי בטוחה שאכשל נחרצות בהכנת הבראוניז. בהתחלה אפיתי אותן 17 דק' ונראה שהחלק המרכזי רוטט מעט ועל פניו הבראוניז מוכנות, אבל כשחתכתי לי חתיכה כמה שעות לאחר מכן הכל היה נוזלי לחלוטין בפנים. אפיתי עוד רבע שעה על 150 מעלות [כל כמה זמן הוצאתי ובדקתי מה מצב הנוזלים] וזה נראה בסדר.. חתכתי אותן מאוחר יותר ואכן – הצלחה! :)
    שמתי אותן במקרר בלילה כי קראתי פה שאנשים עשו את זה, אבל זה רק הפך אותן למאוד קשות.. אז בבוקר השארתי אותן בחוץ וטעמתי עכשיו וזה נפלא. מעט קשות ממה שציפיתי, אבל עדיין מאוד פאדג'יות. אני מניחה שהקשיחות קשורה לתקלות האפיה שלי..
    בכל מקרה, זה שבכלל הצלחתי להכין משהו בלי לשרוף כלום מלבד האצבע שלי [חייבים להקריב משהו] זה כבר הישג. אז תודה על המתכון הנפלא וההוראות המפורטות. חלקנו צריכים פירוט גם לדבר פשוט כמו זה. :)

    מאיה עונה: תודה על הדיווח וישר כוח. יאללה, למאפה הבא!

  86. הי מאיה, תודה על תגובתך! לגבי הקצפת הביצים, רשמת:"אלא מקבלות את הנפח שלהן מהקצפת הביצים עם הסוכר, לפני שמוסיפים אליהן את השוקולד המומס ואת הקמח. "
    לא הבנתי את הסדר של ההוספה…
    האם אני ממיס חמאה ושוקולד > מקפל פנימה את קציפת החלמונים > מקפל פנימה את קציפת החלבונים > מוסיף קמח? או שיש סדר אחר לכך.
    תודה!

    מאיה עונה: סדר ההכנה הוא בול אותו דבר כמו שכתוב במתכון. רק שבמקום להוסיף את הביצים לבלילת השוקולד והחמאה, מקציפים את הביצים בצד עד שהן בהירות ותפוחות, ואז מערבבים את זה אל תוך בלילת השוקולד החמאה. ממשיכים עם המתכון כרגיל. אם הסיר קטן מידי בשביל כל העסק, אפשר לעשות הפוך ולזרזף את בלילת השוקולד אל תוך הביצים המוקצפות ולהמשיך עם הערבוביאדה בקערה עצמה ולא בסיר.

  87. אני בחיים לא הכנתי שום דבר מעבר לחביתה\סלט והכנתי את הבראוניז מהמתכון הזה והצליח לי!! ויצא גם ממש טעים!!
    יששששששששששש
    אני מאושרת!

  88. רציתי לשאול מה אפשר במקום החמאה ע"מ שיצא פרווה?
    אפשר אולי שמן? כמה?

    מאיה עונה: כמות השמן שמתאימה להחלפת החמאה היא בערך 3/4 כוס. הבראוניז יצליחו, אבל לדעתי הם לא יצאו טעימים. בלי החמאה זה פשוט לא זה…

  89. קרה לי משהו מביך מאוד. כשהכנסתי את הביצים (אחת אחת) היה לי קצת קשה לערבב אותם. הבלילה היתה חמה אבל לא מאוד, אפילו אפשר לומר די פושרת. בכל מקרה חלבון של ביצה אחת פשוט לא היה מוכן להתערבב! ממש ראיתי אותו, שקוף וצמיגי. בכל מקרה ערבבתי יותר חזק והוא נעלם (זה היה לפני הקמח)

    כשחתכתי את הבראוניז ראיתי מן פס לבן באחת השכבות וכשטעמתי הבנתי שזה אותו החלבון שעבר דנטורציה. אז חוץ מזה שזה מאוד מביך ואת כל החלקים המפלילים חתכתי וזרקתי, איך מונעים את זה? עם מה כדאי לערבב? (ערבבתי עם כף ואז עברתי למטרפה וכשזה לא עזר עשיתי עם מזלג)

    מאיה עונה: קודם כל את לא צריכה לפחד מערבוב יתר. אפשר לערבב את הבלילה גם 10 דקות כל עוד הקמח עדיין לא בפנים ולא יקרה כלום. אם את ממש בלחץ מהביצים שלא יתערבבו פנימה כמו שצריך את יכולה לטרוף אותן בנפרד בקערה גדולה עם מזלג לכמה דקות עד שהן אחידות לגמרי, ורק אז להוסיף אותן לבלילת השוקולד.

  90. הכנתי את העוגה.
    נראה שהיא מאוד טעימה.. מחכה שהיא תפשיר כדי לדעת באמת:)

  91. מדהימה פשוט , זו הפעם השלישית שאני עושה את העוגה !
    וכן , גם את מדהימה , אין כמו המתכונים שלך!!!

  92. ראשית עלי להתחיל ולומר, שהבלוג שלך הוא המועדף עלי כבר שנים ומהווה בשבילי השראה לאין סוף מנות וארוחות.
    בכל פעם שאני מכינה את הבראוניז האלה. הם נלעסים שצלילי עונג עולים מסביב.
    והכי כייף שזה מתכון פשוט וקל.
    אנסה היום בתוספת אגוזי לוז קלויים :)
    תודה

  93. הי מאיה, האם ניתן לאפות את העוגה בתבנית אלומיניום? תודה ושבוע טוב:)

    מאיה עונה: אין שום בעייה.

  94. היי מאיה :)
    רציתי לשאול אם את יודעת אולי למה כשעושים בראוניז יש את השכבה הסדוקה והפריכה? כי זה לפעמים קורה ולפעמים לא..
    תודה :)

  95. ניסיתי. לציין כי המתכון יוצא פחות טוב כששוכחים להוסיף סוכר.
    וחבל.

    מאיה עונה: אם לא זרקת עדיין, את יכולה להכין מזה כדורי שוקולד (והפעם כן להוסיף סוכר). קצת שמנת מתוקה, וללוש עד שיוצאים כדורים.

  96. יצא מעולה בשינויים קלים – הוספתי שתי כפות קלואה, קצת חתיכות של שוקולד לבן ומעט נוטלה. הורדתי כ-80 גרם חמאה וביצה אחת, ושמתי רק חצי מכמות הסוכר (וגם היא בחלקה דמררה).
    יצא בכל זאת מתוק ומושחת להפליא בטעם. איזה כיף!

  97. שלום לך מאיה!אני מעונינת להדפיס את המתכון הנ"ל העתקתי אותו ויצא לי עם מילים מקוטעות . האם ניתן להדפיס בלי התמונות תודה לך ושבת שלום ! shila

    מאיה עונה: אם את מדפיסה ישירות מהבלוג בלי להעתיק לתוכנה אחרת זה אמור להדפיס לך בלי תמונות.

  98. קשה לי להשלים עם הכמות האדירה של החמאה…

    מאיה עונה: את צודקת, זו כמות מאוד גדולה. אבל יש לי פתרון פשוט. אוכלים רק קובייה קטנה של בראוני, ומורידים איתה שתי כוסות מים גדולות, וככה מרגישים כאילו אכלנו חצי תבנית!

  99. המתכון יצא פשוט מעולה! פאדג'י ממש!!! תודה

  100. הי מאיה,
    לא כ"כ אוהבת שוקולד מריר. אם אשתמש בשוקולד חלב, שהוא כידוע מתוק יותר, מהי כמות הסוכר?
    תודה.

    מאיה עונה: לא ממליצה לעשות שינוי כזה. שימוש בשוקולד חלב אומר שצריך ממש לצמצם את כמות הסוכר, וזה ישפיע לרעה על המרקם של העוגה (הוא לא שם רק לטעם, הוא מוסיף גם למבנה). אם את לא אוהבת שוקולד מריר, את יכולה פשוט להגדיל את כמות הסוכר ב-30% עד 50% ואז העוגה תצא יותר מתוקה ופחות מרירה.

  101. שאלת הנודניק, יצא לך לנסות את זה עם קמח מלא?

    מאיה עונה: נופ. אבל סביר להניח שאפשר לעשות יחס פיפטי פיפטי עם קמח רגיל בלי התפשרות על המרקם.

  102. נפלא, כרגיל.
    אני מת לנסות את הממרח-נוטלה בהצעות השיפורים. יש לי הרגשה שזה יהיה קילר.

    אבל שאלה פשוטה: שמעתי שיש פה גרסה להדפסה. חרשתי כל פיקסל בדף .. ולא מצאתי.
    (יש בעיות עם דפדפן פיירפוקס ?)
    בכל אופן לא מוצא גרסאות להדפסה, ואשמח לעזרה

  103. איזה כיף!!! יצא לי מעולה! תודה!

  104. המתכון נראה מעולה! הייתי שמחה לעשות אותו עם מרשמלואים קטנים בפנים אבל הם לא יימסו ויהפכו למין מיץ צמיגי כזה?

    מאיה עונה: את המרשמלואים מפזרים מלמעלה כ-3-4 דקות לפני סיום האפייה. אפשר גם לפזר שוקולד צ'יפס ואגוזים קצוצים.

  105. הי מאיה.

    אם אני רוצה לאפות את הבראוניז בתבנית 28, האם להכפיל את המתכון או לשלש?

    בתודה :)

    מאיה עונה:להכפיל.

  106. היי מאיה המדהימה!! קודם כל האתר שלך הורססס!!

    הכנתי את הבראוניז והכנסתתי לתנור שחומם מראש ל180 מעלות ל15 דקות בדיוק. הבראוניז פשוט התבשלו יותר מדיי ונהיו קשות ומחניקות :(

    איך לתקן לפעם הבאה???

    מאיה עונה: התנור שלך כנראה קצת חם מידי. להבא נסי לאפות את אותה כמות זמן, רק על 160 מעלות, ואולי אפילו 150.

  107. שלום מאיה ותודה על המתכון שנראה ממש נחמד!
    איזה ציפוי אפשר לעשות כך שיהיה פרווה? (במקום השמנת?)

  108. הי מאיה, דבר ראשון האתר שלך מהמם!!!! ובתור בשלנית חדשה החלטתי לאמץ את הבלוג שלך כמנטור שלי :-) הכנתי אתמול את הבראוניז ומשום מה יצא לי פאדג'י מידי..קצץ עיסתי…
    הכנתי בדיוק את המתכון למעט הוספה של עוד 50 גר' שוקולד מריר+2 כפות נוטלה+100 גרם פתיתי שוקולד לבן.
    הכנסתי לתבנית של 20X20 לתנור שחומם מראש ל180 לכ – 17 דק..יש לך אולי רעיון למה זה קרה לי??

    מאיה עונה: לא ציינת אם השוקולד המריר היה מומס או קצוץ. לדעתי הנוטלה זה מה שדפק את זה. לא כל כך הבנתי מהתיאור שלך מה השתבש, אנא פרטי יותר לגבי המרקם.

  109. השוקולד מריר היה מומס. המרקם היה קצת עיסתי.. לא מוצקי.."רטוב" מידי.. מן תחושה שהבראוניז לא מוכן..(למרות שהוא מוכן)
    מה גם שמרחתי חמאה על התבנית וכן על נייר האפיה מה שנראה לי גרם לכך שהעוגה ספוגה בחמאה (אפשר לראות את זה על תחתית התבנית וכן כשאתה נוגע בעוגה האצבעות נהיו שומניות מאוד)
    מה נראה לך היה בעייתי? הנוטלה? או אולי יותר מידי חמאה?

    מאיה עונה: אני חושבת שהשילוב של כולם יחד. אם את רוצה שמתכון שלי (או של כל מישהו אחר) יצליח לך בוודאות, אל תעשי מליון שינויים. אם את מוסיפה עוד שוקולד מומס, ובטח שמוסיפה נוטלה, שיש לה מרקם מאוד שומני וצמיגי, את משנה את הרכב הבצק וכמות הקמח לא בהכרח מספיק כדי "להחזיק" את העוגה בלי שתהפוך לסתם קוואטצ' אפוי. מקווה שלפחות הקוואטצ' טעים. אני הייתי מגישה אותו בכוסות קטנות עם שמנת חמוצה וקוראת לזה פודינג. אבל זה רק אני.

  110. שאלה מציקה, אבל האם יש אפשרות להפוך לכשר לפסח ?

    מאיה עונה: לצערי לא. אבל לדיוויד ליבוביץ יש מתכון של בראוניז ללא קמח ששמעתי עליו הרבה המלצות – אז אולי שווה לך לנסות אותו. הייצוב שם מגיע משילוב של קורנפלור וקקאו.

  111. […] מתחלק לשניים – בסיס הבראוניז שאותו אני מכין לפי המתכון של בצק אלים עם שינויים קטנים שלי, ותוספת הבייקון פקאן מעל שעושה בו […]

  112. היי מאיה, אני מכינה את המתכון הזה כבר המון זמן ותמיד מקבלת המון מחמאות.. אבל תהיתי לעצמי, תמיד כשאני מכינה חלק יוצא אפוי וחלק יוצא דיי רטוב (כמו בסופלה..) ואם אני נותנת לזה עוד זמן בתנור אז הכל מתייבש לגמריי.. (אני משתמשת בטורבו)
    אז זה בסדר? וזה נחשב בגלל שבפנים זה עדיין רטוב שהביצים חיות? אשמח לתשובה

    מאיה עונה: קשה לי להסביר לך מה משתבש כי זה 90% סיכוי שזו איזשהי תופעה מוזרה בתנור שלך (חם מידי, אחד מגופי החימום לא מחמם בצורה אחידה, או שאת אופה על מוד לא נכון בלי כוונה). הימור שלי הוא לנסות להוריד את טמפ' התנור ב-20 מעלות ולהאריך את זמן האפייה בכמה דקות.

  113. מתכון מעולה וסופר פשוט! עוגה מדהימה שהצליחה כבר בפעם הראשונה. תודה על הבלוג הנהדר וכתבי לנו עוד ועוד!!

  114. איפה פינת התכלס'….?

  115. היי, אני מאד אוהבת את הבלוג, הכנתי את עוגיות השוקולד צ'יפס, כרובית נוסח אייל שני ועוד. יצא טעים מאד. לגבי המתכון כאן אני חושבת שיש בעיה…אפיתי רק 10 דק' (180) ויצא עוגתי… חוץ מזה לדעתי כדאי לשנות, ולכתוב 350 גרם שוקולד.
    תודה רבה :-)

  116. כשקיררתי אותם זה ממש ממש השתפר

  117. היי!
    רציתי לשאול- מה זה אבקת אספרסו?? ואיפה אפשר להשיג?

    מאיה עונה: בחנויות מתמחות, אבל אפשר בכיף להחליף בקפה נמס או מגורען מכל סוג.

  118. הכנתי עם 20 גרם חמאה כי לא הייתה לי שמנת ושמתי יוגורט.
    האמצע יצא לא מעט אפוי מספיק כי אני תמיד מפחד שייתבש.
    אבל היה כל כך טעים שאכלתי את האמצע בעצמי :)
    השארתי את השוליים האפויים לכל השאר.

    מה שטיפה מטריד זה שלא יצא לי ציפוי פריך כמו אצלך. העוגה יצאה במרקם אחיד.

    מאיה עונה: יוגורט? שמנת? יכול להיות שהגבת במתכון הלא נכון והכנת את עוגת השוקולד השפויה ולא את אלה?

  119. היי מאיה, יש לי ביצים במידה M . האם עדיין להשתמש ב4 ביצים?
    תודה רבה!

    מאיה עונה: כן. לא כזה קריטי.

  120. מתה על הבראוניז הזה.
    מה הדרך הכי טובה לשלב בו תותים? לערבב אותם בבלילה או שהם יפרישו יותר מידי נוזלים? כדאי לשים אותם על הבלילה ולתת להם לשקוע תוך כדי אפייה? או שזה ממש לא קשור?

    מאיה עונה: לערבב אותם עם טיפונת קמח או קורנפלור, ואז להוסיף לבלילה.

  121. היי מאיה,
    האם אפשר להשתמש בקמח מלא?

    מאיה עונה: כן, אבל ממליצה לא 100% אלא חצי חצי עם קמח רגיל. אחרת יצא דחוס מידי

  122. פשוט מדהימות. בכל פעם שאני מכינה אותן אני מתפלאת מחדש, כי אני שוכחת כמה טעימות הן (: תודה רבה!

  123. לגבי השדרוגים אפשרי להוסיף כמה כמו נוטלה אבקת אספרסו ושוקולד לבן או שרק אחד עדיף?

    מאיה עונה: אפשר כמה, ואף מומלץ!

  124. יש לי אבקת קפה קרמל אני שמה אותה ניראה לי שזה יצא טעים אבל היא באה בשקיות קטנות שיש בבם כמות בדיוק לכוס קפה וזה יותר מכפית להשים את מה שיש בשקית או כפית כמו שכתבת?

    מאיה עונה: שימי שקיק שלם.

  125. הכנתי אתמול ויצא מעולה. לא טוב לדיאטה אבל בהחלט נהדר לנשמה :)
    מה שכן – אפיתי 20 דקות וכשניסיתי לחתוך (אחרי שהתקרר) יצא ממש לא מוכן. אפיתי לעוד 10 דקות ושוב היה לא מוכן ובסוף רבע שעה והיה בסדר.
    יצא ממש פאדג'י על גבול הבצקי, אני חושבת שהממרח שוקולד אגוזים השפיע.. אני אהבתי ככה אבל האפייה ארוכה

    תודה!

  126. היי,
    לכמה לחלק את המצרכים אם אני רוצה להכין באינגליש קייק 1?

  127. היי מאיה, הבלוג נראה מדהים! אני רוצה להכין את הבראוניז אבל לא ממש הבנתי-חצי חבילת חמאה הולכת על שימון התבנית?

    מאיה עונה: ממש לא.. משתמשים בממש טיפונת מהחמאה כדי לשמן, ואת השאר ממיסים עם השוקולד

  128. הכנתי אתמול את הפאדג' בראוניז ואחרי נפילות רציניות באפייה יצא לי מופלא! תודה על מתכון פשוט ברור ומצוין! בנוסף האתר יפיפה ועוזר גם לאלה שלא יודעים מה זה אומר לנפות קמח :)

  129. הי מאיה. יצא מעולה.
    צריך לשמור את השאריות במקרר או שזה ישרוד יומיים שלושה בחוץ? המרקם יהרס במקרר?

    מאיה עונה: אני אף פעם לא שומרת במקרר בראוניז. אין צורך. אבל זה יאריך את החיים שלהם בוודאות. הן עשויות להתקשות קצת אבל זה נפתר אם מוציאים אותם לטמפ' החדר חצי שעה לפני שאוכלים.

  130. היי מאיה, הבראוניז מצויינים ונהניתי מכל רגע בהכנה הקצרה והנקייה שלהם. הוספתי בתבנית הראשונה (כמובן שהתלהבתי והכנתי כמות כפולה) שברי מקופלת לבנה, ובתבנית השנייה אגוזים מצופים בשוקולד (כמו קליק) ששברתי והכנסתי לתערובת. פשוט מעולה! תודה רבה!

  131. הכנתי בדיוק לפי המתכון, בתוספת שוקולד לבן קצוץ. יצא משובח. בפעם הבאה אפחית מעט את כמות הסוכר, אבל חוץ מזה – ממש מושלם, וקלי קלות להכנה. תודה על המתכון!

  132. היי!

    מכינה כבר כמה זמן בראוניז מכל מיני מתכונים בכל מיני תנורים (שלך האהובים עליי).

    רציתי לשאול, יש משהו מסוים שלדעתך יכול להביא ליצירת הקרום המתפצפץ שמופיע על הבראוניז אחרי האפייה? באינטרנט מופיעות כל מיני שיטות מפוקפקות (להכניס שוקולד צ׳יפס, להקציף את החמאה והסוכר לפני ההוספה לשוקולד ועוד) אבל אלה שניסיתי לא הצליחו לי ובכל מקרה לא יוצא קרום מושלם כמו בתמונות פה, שנראה אפילו כמו מעין שכבה קשיחה כזאת.

    אז נראה לך שזה משהו שצריך לעשות בזמן ערבוב החומרים, או שזה קשור לתנור / לזמן האפייה, או שזה סתם עניין של מזל?
    סליחה אם זו שאלה מציקה אבל אני כבר הרבה זמן במרדף אחרי הקרום החמקמק!

    תודה רבה!

    מאיה עונה: נראה לי שזה יותר קשור למתכון מאשר לטכניקה. ליחס החומרים בעיקר. לא מספיק התעמקתי בנושא אבל.

  133. מכינה את הבראוניז האלו לפי המתכון המדוייק כבר כמה שנים- והן כוכבות המסיבה בכל פעם מחדש!
    אני מוסיפה את אגוזי המלך- וזה יוצא מעולה.

    לאחרונה בא לי "להתפרע" ולהוסיף קצת מלח גס- מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, ובאיזה שלב?

    תודה!

    מאיה עונה: כיף לשמוע! אפשר לפזר מלמעלה לפני האפייה, או ממש כשהן יוצאות מהתנור.

  134. מתכון מושלם! כל כך מושלם שקשה לי שלא להכין אותו שוב ושוב ושוב! בלי תוספות ו״שדרוגים״ למיניהם, יצא הבראוניז הכי טעים שאי פעם אכלתי! תודה לך!!! :)

  135. תודה מאיה.
    התגברתי בזכות המתכון על הפחד מעוגות.
    תודה על השחרור!!!!

  136. אהלן!
    אני כבר שנים מכינה אותם והם תמיד מופלאים :)
    שאלה קטנה יש לי – מעולם לא ניסיתי אבל תהיתי מה קורה אם אכין אותן בגירסא לחולי צליאק עם קמח ללא גלוטן…
    מה אומרת?

    ותודה!!! את מופלאה :)

    מאיה עונה: הכנתי לא מזמן את המתכון הזה עם כוס אחת של קמח טף (TEFF) ויצא מצויין. ניתן להשיגו בחנויות טבע כדוגמת "טבע קסטל". את הקמח הזה מצאתי ספציפית בסניף הרצליה פיתוח.

  137. היי! (בתקווה שאם זה נערך ב2012 התגובה עדיין תקפוץ לך) איך עושים שלבראוניז יהיה למעלה 'קראסטי' ולמטה רך? כול פעם שאני מנסה יוצא לי שרוף מלמעלה וחוסר אםיה מוחלט עד גיחוך מלמטה
    (וכמובן, את מוכשרת ממש. המתכונים שלך בשילוב המלל הם גם תאווה לחך וגם תאווה לנפש)

    מאיה עונה: יש סיכוי שאת אופה אולי על מצב "גריל" בטעות? (הסימן זה בד"כ של משולשים קטנים שיוצאים מהפס העליון). צריך לאפות על מצב תנור רגיל / טורבו, שאומר שני פסים רגילים למעלה ולמטה, עם או בלי מאוורר באמצע.

  138. איך משלבים את המרשמלו ? לחתוך ולערבב בבלילה פשוט?

    מאיה עונה: אפשר לערבב לתוך הבלילה ואפשר לפזר מלמעלה על הבראוניז אחרי חצי מזמן האפייה.

  139. רק עכשיו הגעתי לבראוני׳ז שלך. אפילו לזה הייתי צריכה אומץ…בת ה 9 הכינה אתי ביחד, הוספנו שוקולד צ׳יפס לבן, וזה היה כזה קלי קלות. תודה, בזכותך תהיה לך עוגת יוםהולדת נהדרת לכתה מחר (הכפלנו כמויות). תמשיכי, רק ממך אני מוכנה ללמוד.

  140. היי מאיה, יש מצב להוסיף קרם קוקוס במקום חמאה? אני רוצה שזה יהיה פרווה…

    מאיה עונה: התכוונת לשמן קוקוס? מניחה שכן.

  141. […] פאדג' בראוניז – זה אולי קינוח ההיכר שלי, מאז שהכרתי את הבלוג של בצק אלים חיי השתנו לטובה. המתכון הזה כל כך מהיר, פשוט להכנה וטעים שאני באמת משתמשת בו הרבה. הרבה פעמים אני מחליפה את החמאה במתכון בשמן וככה מרוויחה קינוח פרווה אם המשפחה מתעקשת. […]

  142. אני מכינה את הבראוניז האלה כבר שנים ותמיד מקבלת מחמאות! עכשיו רוצה להכין לארוחה טבעונית, ותוהה אם חמאה טבעונית (או מרגרינה) תלך, או שעדיף לנסות שמן? מה הסיכוי שתחליף ביצה יהיה בסדר פה (בסגנון flax egg)?

  143. רק רציתי לעדכן למי שרוצה להפוך את המתכון לטבעוני – השתמשתי במרגרינה במקום חמאה ותחליף ביצה (פשתן טחון מעורבב עם מים, חפשו בגוגל להוראות הכנה) ויצא מעולה! לא כמו המקורי אבל עדיין מאוד פאדג׳י וטעים.

  144. מה הכמות אם אני צריכה 30-40 יחידות בינוניות? עוגה לכיתה.
    תודה

    מאיה עונה: בערך פי 2 כמות. תחליטי באיזה גודל לחתוך :)

  145. […] פאדג' בראוניז – זה אולי קינוח ההיכר שלי, מאז שהכרתי את הבלוג של בצק אלים חיי השתנו לטובה. המתכון הזה כל כך מהיר, פשוט להכנה וטעים שאני באמת משתמשת בו הרבה. הרבה פעמים אני מחליפה את החמאה במתכון בשמן וככה מרוויחה קינוח פרווה אם המשפחה מתעקשת. […]

  146. היי!
    קודם כל רציתי לכתוב שיש לך בלוג מעולה ויש לא מעט מתכונים מהבלוג שהם כבר קבועים אצלנו בבית.
    שמתי לב שיש שתי שיטות להכין בראוניז, אחת שבה מוסיפים את הביצים אחת אחת אל בלילת השוקולד המומס והשנייה, בה מקציפים את הביצים עם הסוכר לקציפה אוורירית ובהירה ואליה מוסיפים את השוקולד המומס (זו השיטה שבה מכינים את מתכון הבראוניז הקבוע שלי), ידוע לך מה ההבדל בתוצאה, אם בכלל קיים הבדל?
    תודה!

  147. שלום לך
    גם אני נשבתי באתר שלך, ביופיו ובטעמו.. :)
    שאלה לי אלייך; כתוב שהמתכון הוא ל-5 מנות. לא כל כך הבנתי, אכן מספיק ההגשה רק לחמישה אנשים?
    מאוד אשמח לתשובה

    מאיה עונה: מספיק ל-20 ריבועים. לא ברור לי איך חישבתי את זה בזמנו…

  148. מכינה אותם כבר 8 שנים בערך ותמיד זה טעים כל כך! בשלב מסוים בחיי השם שלי השתנה לבראוניז.אני בדרך כלל מוסיפה לבלילה שוקולד לבן ומריר וזה פשוט חלום.אתמול באוסטריה חבורת אוסטרים טעמה והם פשוט ליקקו את האצבעות. אז תודה על מתכון מופלא!

  149. כבר הרבה שנים שאני מכינה את המתכון שלך ויוצא נפלא!כולם בבית משוגעים על זה.
    ובכלל, אני מאד אוהבת את האתר שלך, אז תודה 3>



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!