ריבועי TWIX מגונדרים

נחשב אצלי: מתוק ומושחת

twixbars1.jpg

שכבה של בצק פריך מתפורר, שכבה של טופי רך ומתוק, ומעל הכל שכבה של שוקולד מריר. נשמע כמו TWIX וקצת נראה כמו TWIX, אבל טעים פי מיליון. המתכון המקורי דורש שתי כפות סירופ תירס – מצרך יקר, קשה להשגה, ולא בריא במיוחד (בניגוד לחלב מרוכז, ששילוב מרכיביו המנצח – שמן, סוכר, אבקת חלב – הוכח בעבר כמסייע לירידה במשקל והורדת כולסטרול). הסירופ תורם למרקם חלקלק ועמיד יותר (לא פלא שמשתמשים בו לכל ממתק מסחרי שתעלו על דעתכם) אבל הריבועים יצאו לכם מעולה גם בלעדיו. הריבועים טעימים בטמפ' החדר (למרות שהם נוטים קצת ללכלך) אבל הכי טוב לשמור אותם ולהגיש ישירות מן המקרר. במקפיא הם מקבלים מימד אחר לגמרי – שווה לנסות. אל תיבהלו מאורך המתכון (הארכתי בהסברים) או מהעבודה בשלבים (יש שלושה וצריך לחכות בין לבין). כל עוד תקפידו על העקרונות עם הבצק הפריך, זה ממש מעט עבודה וזה פשוט להפליא. המתכון מגיע ממגזין בון אפטיט. הכמות: תבנית מלבנית של עוגה – בערך 20 ריבועים בינוניים.

  • לשכבת הבצק הפריך:
  • 1 כוס קמח
  • חצי כוס סוכר חום
  • 2 כפות קורנפלור
  • רבע כפית מלח
  • 110 גרם חמאה (+ 90 גרם לטופי סה"כ 200 גרם להכל)
  • 1 כף מי קרח
  • 1 חלמון של ביצה
  • לשכבת הטופי:
  • 1 פחית חלב מרוכז (400 גרם)
  • חצי כוס סוכר חום
  • 90 גרם חמאה
  • כפית תמצית וניל
  • אופציה: 2 כפות סירופ תירס כהה
  • לציפוי השוקולד:
  • 170 גרם שוקולד מריר
  • 3 כפות שמנת מתוקה
עלות משוערת:

20 שקלים

עבודה נטו:

20 דקות

ההכנה

במתכון נתקלתי באחד מטיולי העלעול שלי בדוכן המגזינים של טיב טעם. פתחתי את אחד הגליונות של בון אפטיט (גליון מיוחד על מסעדות בכל העולם – על השער תצלום ענק של בתי האופרה באוסטרליה) ובתוכו נוכחתי בחזיון הריבועים המרהיבים. המתכון (שנקרא באנגלית Chocolate Caramel Slice) מבוסס על קלאסיקה אוסטרלית – ובמגזין המליצו להגיש אותו עם קורט מלח גס! (שמשתלב מצויין – שובר את המתיקות). הצילום הסקסי של הריבועים נחרט במוחי, ומיד באותו היום מצאתי את המתכון המקורי באפיקורוס – שם שמחתי לגלות 12 המלצות נרגשות מגולשים שניסו. הכנתי אותו 4 פעמים מאז (בפעם הראשונה הוא נטרף עוד לפני שהספקתי לצלם, בפעמים הבאות הוא לא יצא מספיק פוטוגני, ובפעם הרביעית יצא מושלם).

twixbars2.jpg

מכינים את שכבת הבצק הפריך
שנים רבות פחדתי מהבצק הזה. פריך הוא אף פעם לא יצא לי. אבל ככל שניסיתי יותר פעמים (עם מתכונים שונים ומשונים יותר) הגעתי למסקנות הבאות: מינימום ערבוב והתעסקות (לא להתפתות לעבד אותו עד שהוא בצק חלק – הוא אמור להיות מכוער ולא אחיד עם נקודות של חמאה פה ושם), שימוש בקמח "רך" (שאין בו הרבה גלוטן. אפשר לקנות קמח עוגות מיוחד של שטיבל, או פשוט להחליף 2 כפות מהקמח בקורנפלור! טריק שגילה לי גיא רובננקו מ-ynet ומופיע גם במתכון הזה), ולבסוף, למכת סיום: זץ במקפיא של 20 דקות וישר ממנו אל תוך התנור הלוהט (טריק שמניב בצק פריך במיוחד).

אפשר להכין את הבצק בפוד פרוססור, ואפשר להכין אותו בקערה בידיים (צריך לעבוד מהר, כדי שהחמאה תישאר כמה שיותר קרה ולא תתרכך). אני בדרך כלל חסידה של להכין ביד, אבל במקרה הזה זה פשוט לא משתלם כי זמן ההכנה והשטיפה קצר בהרבה מזמן ההכנה הידנית (לרוב יוצא גם יותר מוצלח).

מחממים את התנור ל – 180 מעלות. מערבבים היטב את הקמח, הסוכר החום, המלח והקורנפלור (אם אין לכם, אפשר לנסות להשתמש בשקדים טחונים דק – שגם אמורים לעבוד במקרה הזה. אם אין אז פשוט שימו קמח – אבל הבצק יצא פחות מוצלח). אני מכניסה אותם לפוד פרוססור ומפעילה אותו על כמה שניות כדי שהכל יהפוך לאבקה אחידה ולא נצטרך לערבב הרבה עם החמאה.

מוציאים את החמאה הקרה מהמקרר, חותכים לפרוסות או קוביות קטנות, ומוסיפים לקערה. מפעילים לשתי שניות ומפסיקים מיד (מה שנקרא "פולס") פעמיים שלוש עד שמתקבלים פירורים ואין גושים גדולים של חמאה (בינוניים וקטנים זה בסדר). הדגש פה הוא על מינימום עיבוד! ככל שתעבדו יותר את הבצק הוא יהיה יפה ואחיד יותר אבל פחות מוצלח. לא להתפתות. אם אתם מכינים בידיים פשוט שפשפו את החמאה והקמח בין הידיים עד שהכל הופך לפירורים.

twixbars3.jpg

עכשיו מפרידים ביצה. את החלמון (צהוב) טורפים במזלג בכוס קטנה עם כף מי קרח (שמכינים ממעט מים והרבה קרח שישבו ביחד דקה-שתיים בכוס נפרדת). את התערובת הצהובה הזו מוסיפים אל הפירורים (מערבבים אותם קודם ביחד בכוס כדי שהם יתערבבו יותר טוב עם הפירורים) ומערבבים בפולס אחד של 2-3 שניות. ז-ה-ו. גם אם התערובת לא אחידה לגמרי והחלמון נשאר בגושים פה ושם – את זה תארגנו כבר בתבנית.

twixbars4.jpg

הופכים את הקערה ומפזרים את הבצק ומשטחים אותו על תחתית התבנית (אם נשארו שאריות של חלמון על דפנות הקערה גרדו אותם והוסיפו לתבנית). פה יש לכם צ'אנס לאחד קצת את התערובת אם היא לא התאחדה לגמרי בזמן שאתם מהדקים אותה לתחתית. זה קצת דביק ועלול להיות ניג'וס קצת (הוא עקשן ונדבק לידיים לפעמים), אבל תוך דקה זה נגמר.

twixbars5.jpg

לוקחים את התבנית כמו שהיא ותוקעים בפריזר ל-10 דקות לפחות עד שהבצק קר וקשיח. מוציאים אותו מהמקפיא ישר לתוך התנור החם (שחיממתם מראש, כן?) ואופים בערך רבע שעה-20 דקות עד שהבצק מזהיב מעט. מוציאים מהתנור ולוקחים הפסקת קפה (הבסיס צריך להתקרר לגמרי לפני שמוזגים עליו את השכבה הנוספת).

twixbars6.jpg

מכינים את שכבת הטופי
כשהבסיס כמעט התקרר לגמרי אפשר להתחיל להכין את שכבת הטופי. חלב מרוכז, אגב, אפשר להשיג בכל סופר גדול (פחית עולה בערך 10 שקלים ובדרך כלל יש עליה ציור של פרה). אם אתם הרפתקנים תוכלו לנסוע באופניים לנווה שאנן בתל אביב (מדרחוב חביב ליד התחנה המרכזית הישנה, איפה שגרים העובדים הזרים) ולקנות במכולות המקומיות ב – 5 שקלים, וכמובן שלל של מצרכים אותנטיים ונדירים לבישול אסייתי בחמישית ממחירם הרגיל.

twixbars7.jpg

שופכים אל תוך הסיר את תוכן פחית החלב המרוכז (אחחח… מעורר געגועים עזים לגברת K Crepe בקופאנגן), הסוכר החום, החמאה, ותמצית הוניל. אפשר גם להוסיף 2 כפות סירופ תירס כהה אם כבר יש לכם בבית (לא שווה את הטרחה לקנות במיוחד, יוצא מעולה גם בלי).

twixbars8.jpg

מבשלים ומערבבים היטב על להבה גבוהה עד שהחמאה נמסה, התערובת הומוגנית וחלקה, ומגיעה לרתיחה. ממשיכים לבשל על אש גבוהה ומערבבים כל הזמן (במיוחד בתחתית, שלא יישרף) – כ 3-4 דקות עד שהנוזל מתכהה ומסמיך (אם מכינים עם סירופ תירס הוא עדיין נשאר נוזלי יחסית).

twixbars9.jpg

מוזגים את הטופי על בסיס הבצק הפריך האפוי והצונן. מטלטלים מעט את התבנית כדי שהכל יתפזר בצורה אחידה. לא נוצרת שכבה עבה מידי – וזה בסדר. מצננים לפחות 40 דקות עד שהטופי מתמצק מעט. אפשר להאיץ את התהליך ולתקוע במקפיא לחצי שעה. אבל לא פחות. באחת הפעמים שהכנתי שפכתי את השוקולד מלמעלה מהר מידי והוא ממש שקע פנימה והתערבב עם הטופי. אז וודאו שהטופי מוצק לפני השלב הבא.

twixbars11.jpg

מכינים את שכבת השוקולד
כשהטופי מוצק מכינים את ציפוי השוקולד. שוברים את השוקולד המריר (אל תנסו עם שוקולד רגיל או לבן. המרירות העדינה הזו מאוד חשובה כדי לשבור את המתיקות של הטופי) לתוך קערה חסינת חום ומחממים במיקרוגל 30 שניות. מוציאים ומועכים קצת עם מזלג. אם השוקולד כבר רך, מוסיפים את השמנת המתוקה ומחממים עוד 20-30 שניות במיקרו. מערבבים היטב עם מזלג (השוקולד לא אמור לצאת נוזלי, אלא רך. כשתערבבו אותו הוא יתחיל להיות נוזלי). התערובת הלבנה לאט לאט תתמלא בפתיתים קטנים של שוקולד מומס ולאט לאט תהפוך לקרם כהה, מבריק, ויחסית סמיך.

twixbars10.jpg

מורחים את הקרם על הטופי המוצק. השכבה לא תצא דקיקה במיוחד, וצריך למרוח אותה טוב עם מרית או כף גדולה. באחת הפעמים ניסיתי לדלל אותו עם קצת חלב כדי שיהיה יותר נוח למריחה, אבל אז השוקולד לא התקשה לי (אפילו במקפיא!) וזה היה בעסה. מצפים את התבנית בניילון נצמד ושומרים במקרר עד שהכל יציב וקשיח (שעתיים לפחות). מנסרים לריבועים ומתענגים. אפשר גם לשמור במקפיא.

הכיף עם הריבועים האלה הוא שהם כל כך עשירים שחתיכה קטנה יחסית בדרך כלל מספיקה לאדם ממוצע. אי אפשר לאכול מהם יותר מידי. כך שזה מפצה קצת על השחיתות. מומלץ מאוד להגיש עם מלח גס – למרות הרמות הגבה שאולי תקבלו, זה ממממש מוצלח.

twixbars12.jpg

פינת התכל'ס
מערבבים את החומרים היבשים לבצק בפוד פרוססור (אפשר גם להכין בקערה בידיים). מוסיפים חמאה קרה מהמקרר ומעבדים רק עד שנוצרים פירורים (לא לעבד יותר מידי). מערבבים את החלמון עם מי-הקרח ומוסיפים לתערובת. מערבבים שתיים שלוש שניות וזהו. מעבירים לתבנית ומשטחים. מצננים במקפיא 20 דקות ואופים מיד בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות כ-20 דקות או עד שהבצק מזהיב. מצננים לטמפ' החדר. מבשלים בסיר את החלב המרוכז, החמאה, הסוכר החום, ותמצית הוניל (אפשר גם סירופ תירס אבל לא חובה) על אש גדולה עד שרותח ומוסיפים לבשל כ-3-4 דקות עד שמכהה ומסמיך (אם השתמשתם בסירופ תירס התערובת תישאר יחסית נוזלית). מוזגים על הבצק הצונן. מקררים עד שיציב. ממיסים במיקרו את השוקולד והשמנת המתוקה ומערבבים עד להיווצרות קרם. מורחים על פני הטופי. שומרים במקרר עד להתייצבות. מגישים עם מלח גס.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




95 תגובות בינתיים:

  1. you are amazing! I did your crumble and it was awesome. Reading your colums from far Chicago.

  2. את עושה משלוחים? :)

  3. מ ד ה י ם ! ! !

  4. ואיי המתכון הזה בא לי ממש ממש טוב
    בדיוק הפילו עלי ארגז של חלב מרוכז…

    תודה רבה

  5. וואו, זה נראה נהדר!!! איזה צילומים מגרים!

    תוספת קטנה למי שנרתע מלהוסיף סירופ תירס מטעמי בריאות: אפשר להחליף בגלוקוזה ומשתמשים באותו יחס בדיוק (משיגים בחנויות למוצרי קונדטוריה – 4 שף, גרובשטיין וכו'). לא שגלוקוזה זה ירק, אבל אין לו את התכונות המזיקות במיוחד של סירופ תירס והוא יוצר את אותו אפקט חלק ומבריק. למעשה, גלוקוזה הוא המקור במתכונים מקצועיים, וסירופ התירס הוא התחליף במתכונים שהותאמו להכנה ביתית (או סתם במתכונים אמריקאיים).

    תודה על המתכון!

  6. תודה תודה ותודה!

  7. מדהים :)
    הלוואי והיו לי את החומרים.

  8. יש תחליף כלשהו לחלב המרוכז?

    מאיה עונה: לא שאני מכירה. את כן יכולה לנסות למרוח ריבת חלב מוכנה במקום, אבל זה לא יצא דומה למתכון הזה ולא יהיה נגיס אלא אם כן תקפיאי. 

  9. נראה מעולה…
    מתה לנסות, בקרוב :)

  10. מעניין אותי לדעת מה כל כך לא בריא בסירופ תירס, ז"א יותר מכל דבר מתוק וסוכרי אחר. אנא ספרו לי.

    מאיה עונה: ג'ולזי, אל תקראי אחרי שאת אוכלת. התקציר: עכברי מעבדה זכרים שקיבלו מנות קצובות של סירופ תירס פיתחו אנמיה, בעיות בלב, ושאר בעיות במערכת הרבייה. מסקנה: לא להיות עכברי מעבדה (וגם לא לאכול יותר מידי סירופ תירס).

  11. התצלום העליון כל כך נפלא ומעורר חשק עז למתוק, שזו פשוט התעללות להסתכל בו.

    שאלה לגבי רוטב הטופי – עד כמה הוא מתקשה? כלומר, האם ניתן להכין אותו בלבד מהמתכון ולהשתמש בו כרוטב נוזלי לקינוח אחר/גלידה?
    (אני מחפשת רוטב טופי קל שמבוסס על חלב מרוכז, בניגוד לרוטב הקרמל-טופי שמפיקים מסוכר+שמנת. ראיתי בתוכנית טלוויזיה כלשהי פטנט שבו מבשלים פחית שלמה סגורה של חלב מרוכז במשך כמה שעות באופן שהופך את תכולתה לטופי, אבל טרם ניסיתי אותו)

    מאיה עונה: הרוטב שאת מדברת עליו הוא בדיוק ריבת חלב! גם אני עוד לא ניסיתי את זה, אני לא בטוחה שזה משתלם במיוחד (צנצנת ריבת חלב עולה כמעט כמו צנצנת חלב מרוכז וצריך להשקיע בה 3 שעות של בישול במים על גז. סתם טרחה, נראה לי). הטופי במתכון הזה מתחיל להתקשות כבר שמכבים את האש, והוא נוטה לפתח קרום. אני לא בטוחה שאפשר להסתמך עליו בתור רוטב-רוטב… 

  12. אוחחחח חטא מתוק
    מתכוונת לנסות את זה סופהשבוע הזה.
    תודה
    נראה מדהים, כמו שאר המתכונים השווים שלך.

  13. שלום מאיה,

    האתר שלך, שהתגלה לי באקראי לפני כמה ימים, נפלא מכל הבחינות.

    תוך סיור בארכיונים, ראיתי שאלה שלך לגבי הקצפת מסקרפונה וחשבתי שאם אוסיף תגובה שם לא בטוח שתראי אותה (אין לי מושג איך זה עובד באמת…).

    מכל מקום, לא סתם נתקלת בבעיה. על אף שנהוג במחוזותינו להתייחס אליה כאל גבינה, למעשה מדובר בשמנת לכל דבר עם אחוזי שומן גבוהים במיוחד. כשמנת מוצקה וסמיכה ביותר עם מרקם דחוס – לא מקציפים אותה.

    אז איך בכל זאת "להקליל" אותה כדי שאפשר יהיה להוסיף לה טעמים ולהגיש אותה כקרם ולא כגוש בטון? קודם כל, מוציאים מהמקרר לפחות חצי שעה לפני, מה שמאפשר לשומן שהתקשה בקירור להתרכך ולהתמסר קצת יותר לעתיד שתכננו לו. עכשיו אפשר לערבב פנימה סוכר וניל ו/או גרידת לימון ו/או גרידת תפוז (או כל טעם אחר), ולהגיש כך.

    אפשר גם להכין את קרם המסקרפונה שלי (הוא באמת טעים ואפשר לעשות איתו המון דברים פשוטים אך מעולים):

    להקציף 1 שמנת מתוקה עם 3 שקיות סוכר וניל (או אפילו יותר טוב 3 כפות סוכר + 1 כפית תמצית וניל טהורה). כידוע ככל שהשמנת קרה יותר הקצפת מוצלחת יותר. אני שמה במקפיא לפחות לרבע שעה לפני, ומקפיאה גם את הקערה והמקצפים של המערבל.

    לקחת גביע מסקרפונה (אני משתמשת בשל "גד"), כאמור לאחר שהוצאנו אותו מהמקרר.

    "להקליל" את המסקרפונה על ידי ערבוב שלה עם כמה כפות מהקצפת (ערבוב רגיל). הפעולה הזו תקל על ה"קיפול" שמגיע מייד ותאפשר ליצור קרם יותר "ענני" מאשר "מיונזי" בטקסטורה.

    לקפל בעדינות את יתרת הקצפת לתוך המסקרפונה הקלילה (יחסית, כמובן – הכל יחסי). אם לא מספיק מתוק – אפשר להוסיף עוד שקית סוכר וניל (או כף סוכר).

    אופציה: לתבל במעט גרידת לימון צהבהב ונחמד ו/או גרידת תפוז.

    עד כאן מחדר החדשות.
    שימרית

    מאיה עונה: איזה יופי, תודה!! אנסה בהקדם…

  14. ג'ולזי
    לא ראיתי סימוכין או מניעה/נזק בשימוש בסירופ תירס בהיר או כהה. אני רוכשת את המוצר בחנויות טבע,ועושה בו שימוש מתון ויחסית מועט.

  15. לאחר שחתכתי את הריבועים לשמור ולהגיש מהמקרר או לשמור בקופסא בחוץ??

    מאיה עונה: עדיף לשמור במקרר ככה הם לא ימסו וישמרו על הצורה והשכבות היפות. עדיף אפילו במקפיא, ואז מוציאים 10 דקות לפני ההגשה.

  16. האם לדעתך מאיה אפשר להשתמש בחלב קוקוס בפחית במקום בחלב מרוכז?

  17. למאיה ולכולם
    מצאתי רק 100 גרם של חלב מרוכז בשפופרות והשלמתי עם 300 גרם חלב קוקוס. יצא מצוין!
    תודה ושבת שלום

  18. פעם, לפני שהתחילו לייבא ריבת חלב, אמא שלי הייתה מכינה ריבת חלב ביתית כמו שתיארתם. אבל אני בת גרועה לאמא דרומאמריקאית ועד היום לא אוהבת ריבת חלב…

    בכל מקרה, מצאתי את זה בשיטוטי, וחשבתי שזה יכול לעניין אותך. לא ניסיתי (וגם לא מתכוונת לנסות בזמן הקרוב – אולי בתקופת המבחנים :) )

    מאיה עונה: יאללה! שלי הכי טוב! ואם כבר מכינים bars על רמה, לקרין גורן יש מתכון לחטיפי bounty ביתיים (כמו אגוזי) בספרון המתוקים של על השולחן. 

  19. יאאלה מאיה, עברו כמעט שבועיים… מה אם מתכון לסוף השבוע?
    (את הריבועים עוד לא הכנתי,זה נכון, כולם בדיאטה מרוב אוכל שאני מכינה להם בזמן האחרון- אף אחד לא עושה ספינינג… לצערי גם לא אני… וזה בהחלט ניכר!!!)

  20. אגב בעניין סירופ התירס, בבלוג של מאט יש קישור לטריילר של סרט על תעשיית התירס האמריקאית. נראה לי ששם יהיו כל התשובות לגבי הסירופ הזוועתי הזה, שנמצא במלא מוצרים.

  21. מאיה, אני עוקבת אחרי הבלוג שלך בשקיקה והערצה כבר מספר חודשים. ניסיתי הרבה דברים וכולם יצאו מעולה!! ההסברים המפורטים מנק' המבט של חובב בישול למוד ניסיון (בניגוד לשף מתנשא) בצירוף התמונות המדהימות, הופכים את מלאכת הבישול למשימה מהנה, פשוטה ומלאת חוויות הצלחה! כל הכבוד!!
    הכנתי אתמול את ריבועי הtwix יחד עם בעלי ויצא פשוט מעולה- מומלץ בחום!

  22. מאיה, מתכון מעולה! (כרגיל)
    קל הכנה ו-'גורר תשואות' מובטח.
    טיפ אחד קטן לכל עצלנים שעושים כלים א"כ, הטופי דביק! (כמו סופר גלו) רצוי לשטוף את המחבת *מייד* לאחר השימוש.

    מאיה עונה: אם לא מספיקים לשטוף מיד אחרי (מנסיון), אפשר להציף את המחבת במים רותחים מהקומקום, להשהות 2 דקות, ואז לקרצף היטב. יורד בלי בעייה… :)

  23. אוח, אני מתה על המתכון הזה – אני מכירה את הגירסה האוסטרלית המכורית, כולל המלח הגס שמפוזר על השוקולד.

    אגב – שלושה טיפים ואלתורים מוצלחים ממטבחי:
    1. במקום לעשות אותו על בצק פריך, אפשר לעשות את המתכון על פתי בר. זה גם מקל על החיתוך.
    2. לפני שלב השוקולד, אפשר לחתוך לאצבעות ואז לצפות בשוקולד מומס כל אצבע בנפרד (על נייר כסף משומן מורחים שכבה דקה של שוקולד, מניחים את האצבעות בצפיפות ומכסים בשכבת שוקולד נוספת. כשמתקרר מפרידים אותן בסכין ומקשטים בגבישי מלח גס.
    3. עם רוטב הטופי הנ"ל אפשר גם להכין חטיפים דמויי טעמי, כשאת השכבה הראשונה מחליפים בפצפוצי אורז מעורבים בגנש שוקולד חלב. מצפים בשוקולד מריר.

    מאיה עונה: איזה רעיונות מדליקים! תודה!

  24. שלום מאיה!
    קודם כל תודה על המתכון, הרבה זמן חיפשתי איך עושים טופי בטעם הזה ובמקרה נפלתי על האתר שלך -עזר לי מאד אז תודה.
    אבל יש לי כמה שאלות:
    1. הטופי יצא לי מאד קשה לאחר הקרור ואפילו מיד לאחר ההורדה מהאש – הוא הסמיך מאד ונזל בקושי. יתכן שחיממתי אותו(קרי בישלתי אותו) יותר מידי? יש לציין שהוספתי את הסירופ תירס
    2. מה ההבדל בין סירופ תירס כהה לבהיר?
    3. הבנתי לפי הכתוב במתכון ובתגובות שתפקיד הסירופ הוא לרכך את הטופי. האם סירופ גלוקוזה גם ירכך אותו? הוא יותר בריא מהתירס? והאם ככל שמוסיפים יותר הטופי יהיה יותר רך?
    תודה מראש

  25. מאיה הי!
    1.golden syrop לא עמד ליד סירופ תירס-זה מוצר אמרקאי.המוצר הדומה ביותר בארץ לסירופ הזהוב(תוצר לוואי של תעשית הסוכר
    מקני סוכר) בארץ הוא סילאן.
    2.במירשם המקורי השתמשו רק ב-115גר.חמאה.מה עם הדיאטה?!
    3.האם אפשר להשתםש בריבת חלב מדוללת בחלב במקום החלב המרוכז?

    היי יעקב,
    אם אין לך גולדן סירופ / סירופ תירס אל תשים כלום – זה עדיין יוצא טוב. סילאן / דבש יהיו דומיננטיים מידי בטעם, עדיף לא לשים כלום. אתה יכול לנסות להכין עם ריבת חלב, אבל אני לא כל כך יודעת מה יצא לך. טעים זה בטוח יצא. השאלה אם זה יהיה מספיק יציב בשביל לחתוך לריבועים. יכול להיות שתהיה חייב להגיש את זה קפוא כדי שזה לא ייזל ויתפרק.

  26. היי מאיה,

    יש לי מתכון דומה עם ריבת חלב וכל מיני דברים טובים אבל בגלל שכבר כ"כ הרבה זמן לא מצאתי ריבת חלב איכותית עדיין לא ניסיתי אותו, המתכון הזה הגיע ממש בזמן ובכלל האתר.
    שתי שאלות לי אלייך

    איזה תבנית (גודל, פירקס/ מתכת) את ממליצה?
    זה נשמע לי קצת בעיה להוציא מהתבנית לא? יש לך המלצות כי שלא יהיו בעיות.

    מאיה עונה: אני ממליצה על תבנית מלבנית רגילה לעוגה, וממתכת (הפיירקס בדרך כלל מעוגלות בקצה וזה קצת הורס את השכבות. כמו-כן אני ממליצה לרפד את התבנית בנייר אפייה. אם את רוצה לפרוס לריבועים ולהגיש תוכלי להקפיא לשעתיים-שלוש, להפוך על משטח נקי, לקלף בעדינות מהחלק התחתון (שעכשיו הוא העליון) את נייר האפייה ולפרוס. את יכולה גם לטבול את הסכין במים רותחים לפני כל פריסה, זה עוזר.

  27. הי מאיה,
    רציתי לומר תודה רבה רבה על המתכון. הכנתי באדיקות לפי ההוראות כהרגלי (אני לא בשלנית יצירתית, אבל בלעקוב אחרי מתכון אני לא רעה בכלל) ויצא מעולה ממש. זה נכנס אצלי לפייבוריטס!
    אגב, השתמשתי בסירופ גלוקוזה במקום סירופ תירס (באותו יחס) ויצא מצויין. פעם הבאה אנסה להכין עם תחתית של פצפוצי אורז כמו שמישהי למעלה הציעה. אולי עם נוטלה… מממ…

  28. הי מאיה!
    יצא ממש מצויין,
    הכנתי את הבצק מקמח מלא וניפוי+הקורנפלור גרמו לבצק הפריך סוף סוף שלא לצאת קוועץ' מדי…
    (באפייה עם קמח מלא איכותי מומלץ לערבב כמה שיותר סוגי קמח, כלומר קמח מכמה חברות או דגנים, ומכל כוס קמח להחסיר בין כף לשתיים- תלוי במתכון- תוספת הקורנפלור היא שינוי מרענן ומוצלח)
    את הטופי הכנתי במחבת מה שגרם לא קצת להשפך, לא מומלץ במיוחד
    ו170 גרם שוקולד פירושם חבילה ועוד 17 קוביה של שוקולד מריר עלית…
    חוצמזה התוצאה היתה שווה כל רגע של ההכנה, הכנתי בתבנית קטנב יותר מה שהפך את הריבועים עבים יותר אבל לא פחות מוצלחים…מממ.. אפעלו איתמר השף התרגש!

  29. לא ידעתי מה זה חלב מרוכז, שאלתי והצביעו לי על מלבין לחלב (אבקה של 400 גרם) אבל כשהגעתי להכין את הטופי זה לא נראה לי נכון(אין כמעט נוזלים). רק כשעשיתי בירור קצר באינטרנט גיליתי שחלב מרוכז זה חלב עמיד. הייתי צריך לנסוע לחנות שמפרה חוק ופתוחה בשישי/שבת בשביל לקנות חלב עמיד

    אז למען השם והסדר הטוב: חלב מרוכז=חלב עמיד

    קניתי גם קורנפלור (קמח תירס באנגלית) אבל לקנות קמח תירס בשביל רק שתי כפיות? אם שתי כפיות זה טוב ארבעה צריכות להיות אפילו יותר טוב! ככה חשבתי בכל מקרה :)

    את הבצק שמתי כנראה יותר מידי זמן, הוא ביעבע והתוצאה הסופית היתה בצק קצת קשה (ומתפורר)

    שמתי שתי כוסות של חלב עמיד וחיממתי חצי שעה, כבר התחלתי לחשוב שאולי בכל זאת זה לא חלב מרוכז אלא חומר אקזוטי אחר שעוד לא ראיתי בחנויות אז הגברתי את האש זה עשה את כל ההבדל

    מעבר לטמפרטורה מסויימת מתרחש תהליך כימי מסויים, הסוכר/טופי מתחיל לרתוח, כאילו לגלוש ומתחיל לאבד נוזלים במהירות

    התוצאה הסופית היתה נחמדה, הייתי צריך לשבור מטחנת מלח בשביל הגרגרי מלח. יתכן ששמתי קצת יותר מידי מלח אבל בעבודה אצלי גמרו את הכל בכל מקרה (הבאתי לכבוד יום ההולדת שלי שחל ב21 לינואר)

    בכל מקרה אני ממליץ לבדוק גם את המתכון של ריבועי לימון שמצא חן בעיני יותר (חמוץ ומתוק)

    כמו כן במתכון צויין שאפשר להשתמש בקמח לעוגות אבל לא במקום איזה רכיב

    מאיה עונה: ציינתי במפורש שקורנפלור זה לא קמח תירס אלא פשוט קורנפלור (אבקה לבנה ועדינה שמשיגים באיזור מצרכי האפייה בסופר). ציינתי במפורש שחלב מרוכז מגיע בפחית ויש עליו ציור של פרה (בטח ובטח שלא חלב עמיד). אני שמחה שיצא לך משהו אכיל, אבל זה לא היה ריבועי טוויקס כהלכתם :) 

  30. מצטער, לא היה בחנות שום פחית עם ציור של פרה. תסתכלי בעמוד הזה של ויקיפדיה:
    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7%9C%D7%91_%D7%9E%D7%A8%D7%95%D7%9B%D7%96

    יצא בסדר חוץ מהבצק. המילה קורנפלור נשמעה לי דומה ל
    cornflour
    וזה מה שמצאתי :)

  31. לריכוך שוקולד ניתן להוסיף שמן צמחי (קנולה, למשל) עד להפיכת השוקולד למרקם הרצוי. לאחר מריחת השוקולד על העוגה הוא יתקשה נהדר. בדוק…

  32. דבר ראשון אני פשוט אוהבת את האתר שלך, בזכותו הכנתי כמה דברים שיצאו מוצלחים במיוחד, את הטיפים הקטנים שלך נדיר למצוא במקומות אחרים.
    דבר שני, רציתי לשאול אם אולי תוכלי לפרסם מתכון לסוכריות טופי רכות כאלה. תודה:)

    מאיה עונה: לי עוד אין מתכון לזה, אבל מצאתי לך משהו שנראה טוב (באנגלית). תרגום המרכיבים: 180 גרם סוכר לבן, 70 גרם סירופ גלוקוז (משיגים בחנויות מתמחות, לדעתי אפשר להחליף בסירופ תירס בהיר שקצת יותר קל להשיג), 20 גרם מים (בערך 2 כפות), קורט מלח ים (אפשר גם מלח גס רגיל), 70 גרם חמאה, ו-200 מ"ל שמנת מתוקה חמה אך לא רותחת.

  33. מגישים עם מלח גס!?

    מאיה עונה: נסי ותופתעי :)

  34. אוי, זה נראה מעולה!!!
    באיזה גודל מדויק של תבנית מכינים את זה? מה זה "תבנית מלבנית"??

  35. הי,
    המתכון לריבועי הטוויקס פשוט מנצח. הטופי כל כך רך וטופיי שלא כמו רוטב טופי מקרמל קלאסי עם שמנת מתוקה. כל הקרמל התעלף לצדדים ברגע שחתכתי, אבל כולם פה אחד נמסו לעומת הקינוח. הוספתי עוד 2 קורטים נדיבים של מלח לגנאש וזה כל כך מוסיף…

  36. שאלה: מה גודל התבנית שצריך להשתמש בה בשביל המתכון?

  37. היי
    האתר התגלה לי אתמול ואני חייבת לציין שאין דברים כאלה…
    התאהבתי במתכונים הכל נראה כל כך נפלא וקל לביצוע אם הוראות מדויקות פשוט מדהים…
    תודה רבה

    רק שאלה אחת :
    איפה אני משיגה את החלב המרוכז כי חיפשתי בסופר וכולם הסתכלו עלי אילו נפלתי עליהם מהשמיים?
    אולי תוכלי להנחות אותי בדיוק איפה לחפש?

    מאיה עונה: חלב מרוכז נמצא בד"כ באחד משני מקומות: ליד קרטוני החלב העמיד, או באיזור הקפה, ליד אבקות מלביני הקפה למיניהן. זה בא או בפחיות קטנות (כמו של תירס) או בשפורפרות קטנות לבנות עם קצוות אדומים.

  38. היי מאיה,
    גיליתי את האתר לפני כמה חודשיים ואני כבר מכורה.
    בד"כ אין לי בעיה עם מתכונים, אבל בשכבה האחרונה של השוקולד לאחר הקירור הוא התקשה מאד ובחיתוך הוא אפילו נפרד משכבת הטופי. מה עשיתי לא בסדר?
    למרות זאת יצא יופי טופי וכל מי שטעם התלהב, אבל זה בכל זאת הפריע לי…
    חוץ מזה- אני ממש נהנית מהאתר שלך וכל המשפחה מהמאכלים הטעימים שמופקים ממנו, תודה!!

  39. […] מנה ראשונה * צזיקי מעולה של אמא * לחמניות גאודה (ר' תמונה) – מתכון מה"אוצר", קצת מלוח מדי (אפשר בכיף להפחית כמויות מלח, מה שרשום שם לא לגמרי הגיוני). * לחם רגיל, לחם חצילים וקשקבל (ר' תמונה) – יצא טעים, אבל הקשקבל לחלוטין לא הורגשה בלחם, וזה למרות שהיה כמעט 200 גר' ב- 2 כיכרות. מסקנה – להשתמש בגבינה עם טעם יותר מורגש, או לוותר כליל. * גבינת שמנת – רגילה, ועם בצל מטוגן וסומק (לדעתי זו ההצלחה של הארוחה). * קונפי שום מנה עיקרית * מאפה פסטה עם כרובית, כרישה ומנגולד – גם מה"אוצר" של על השולחן, יצא קצת סתמי. * מיני קישים כתומים (ר' תמונה) – מתכון מבטיח של רות אוליבר מ"האוצר", יש לי ה-ר-ב-ה הערות עליו. מתישהו אני אעשה עליו סיבוב שני ואיישם את ההערות, מעניין איך ייצא. * מוס טונה – גם של אמא, פייבוריט ידוע של בנות המשפחה. * סלט "הכל" של אורנה ואלה – שאנחנו הולכים להכין עוד הרבה. יצא בול כמו במסעדה, עם מעט מאוד התעסקות. * אפונת גינה עם חמאה ולימון. מנה אחרונה * עוגת גבינה של אורנה ואלה, עם הרבה שדרוגים שלי (כולל תחתית דמויות Graham Crackers, גם על זה אפשר לקרוא כאן). * ריבועי טוויקס מדהימים מבצק אלים (ר' תמונה). הדבר היחיד שיש לי להגיד עליהם זה שאני לא מאמינה שהדבר הזה עוד מחייך אליי מהמקרר, וככל הנראה יהיה אחראי לכמה וכמה קילוגרמים שיתיישבו עליי, ולא ירצו להתפנות. * טראפלס קטנים ומהממים שהכין האיש של האחות. טעמתי אחד עם שוקולד ונענע, מתישהו אני אתחקר אותו על זה ביתר פירוט. (למה אין תמונות של השאר? או שהתעצלתי לצלם, או שיצא כ"כ לא אסתטי שבא לי לקבור את עצמי מרוב פאדיחה. אני חייבת ללמוד לעשות קצת סטיילינג לאוכל לפני שאני מצלמת). […]

  40. […] ליד הקפה היקר הייתי חייבת לקנות עוגה קטנה ויקרה גם כן. כי יש דברים שפשוט צריך. אז הזמנתי בראוניס – אחד בסגנון סניקרס והשני בסגנון טוויקס. זו היתה חווית טעמים מצוינת ומושחתת, ויקרה. כשחזרתי לארץ חיפשתי להכין משהו דומה. הבראוניז של קרין גורן ב"ששת" מתוקים (לא לבלבל עם שלל הגרסאות האחרות שהיא מפרסמת) עשירים במידה הנכונה וטעימים ומצויינים בפני עצמם. רוטב הטופי של "בצק אלים" הוא בדיוק התוספת שהבראוניז צריכים כדי לעלות דרגה. […]

  41. תוכלי לתת את המידות המדויקות של התבנית למתכון הזה?
    אני קצת מתקשה עם ההגדרה "תבנית מלבנית רגילה".

  42. נראה מעולה , וברגעים אלו ממש נמצא בשלבי הצטננות.
    באיזה סוכר חום את משתמשת? הרטוב?

    מאיה עונה: אני משתמשת בסוכר דמררה (חום בהיר, לא רטוב), בד"כ

  43. פעלתי בדיוק עפ"י ההוראות והיו יותר מידי פאשלות…

    יצא פי שתיים עובי של טופי ביחס לשכבת בצק ולשוקולד גם יחד.
    הטופי לא התקשה דיו ונזל לכל הכיוונים.
    והשוקולד לא היה נוזלי דיו כך שלא הצלחתי למרוח אותו באופן אסתטי.

    אשמח לתובנות!

    מאיה עונה: מומלץ לצנן היטב את הריבועים לפני שפורסים, כי הטופי באמת קצת נוזלי. אם את רוצה להגיש לאורחים ורוצה שיהיה יפה במיוחד, הקפיאי את הריבועים למשך שעה-שעתיים, פרסי בסכין חדה טבולה במים רותחים (מומלץ לנגב בין חיתוך לחיתוך), והחזירי למקפיא. 20 דקות לפני ההגשה, הוציאי לטמפ' החדר כדי שהם קצת יפשירו. הריבועים טעימים מאוד גם ישירות מהמקפיא, הם לא מתקשים מאוד, רק מתייצבים.

  44. מאיה- מתה על האתר שלך!
    אבל ניסיתי היום את המתכון הזה ולא הצלחתי לא לשרוף את הטופי. ערבבתי כל הזמן והצדדים ממש נשרפו וכשערבבתי כל החתיכות השרופות נכנסו לי לתערובת. וגם זה לא היה בכלל בצבע קרמל יפה כמו בתמונה. זה היה יותר בהיר אבל זה כבר התחיל להסמיך אז הוצאתי.
    יש לך איזה עצה בשבילי?
    תודה!

    מאיה עונה: מתבקש להגיד שבישלת על אש גבוהה מידי, אבל יש לי תחושת בטן שהבעייה היא בסיר שלך. אני תמיד משתמשת בסיר טפלון למשימות החלקלקות האלה של קרמל ודומיו. סיר טפלון הוא שחור מבפנים ומאוד קשה לשרוף איתו דברים. אם יש לך רק מחבת טפלון, נסי להכין בה. אם זה לא עובד פשוט תעבדי על אש ממש נמוכה. בפעם הבאה אם יש לך חתיכות שרופות נסי לסנן את התערובת ולבדוק שאין לה טעם של שרוף. אם אין, אפשר להמשיך במתכון.

  45. […] ליד הקפה היקר הייתי חייבת לקנות עוגה קטנה ויקרה גם כן. כי יש דברים שפשוט צריך. אז הזמנתי בראוניס – אחד בסגנון סניקרס והשני בסגנון טוויקס. זו היתה חווית טעמים מצוינת ומושחתת, ויקרה. כשחזרתי לארץ חיפשתי להכין משהו דומה. הבראוניז של קרין גורן ב"ששת" מתוקים (לא לבלבל עם שלל הגרסאות האחרות שהיא מפרסמת) עשירים במידה הנכונה וטעימים ומצויינים בפני עצמם. רוטב הטופי של "בצק אלים" הוא בדיוק התוספת שהבראוניז צריכים כדי לעלות דרגה. […]

  46. מה העמדה שלך לגבי הוספת המלח לאחת השכבות:
    בצק פריך/טופי/שוקולד?

  47. מיס בצק אלים, תשמעי, הטוויקסים יצאו נהדרים
    הייתי בהלם שכל השכבות הצליחו לי
    פעם ראשונה שהכנתי בצק פריך וההנחיות שלך ממש מדוייקות.

    תקשיבו למאיה, היא יודעת מה היא אומרת!

    תודה לך, עשית לי את השבת.

  48. מיה שלום , נראה טעים מאד אך האם ניתן להחליף את שכבת הטופי במילוי אחר פחות מתוק וסוכרי שיתאים גם לציפת השוקולד?

  49. הכנתי אתמול, יצא מעולה!

  50. היי,
    נראה מדהים וזוגתי שתחיה בערך ניזונה מטוויקס כמקור אנרגיה עיקרי, כך שזאת יכולה להיות הפתעה חביבה.

    שאלה של אנשים קטנוניים עם זאת: בחומרים כתבת 2 כפיות קורנפלור, בעוד שבפוסט עצמו כשסיפרת על הטיפ של הבחור מ-ynet, כתבת 2 כפות של קורנפלור. איזו כמות משתי האפשרויות היא הנכונה?

    המון תודה,

    מתן

    מאיה עונה: 2 כפות זו הכמות הנכונה

  51. אהלן מאיה,
    שאלה קטנה –
    הכנתי את המתכון פעמיים, בשתיהן נתקלתי באותה בעיה:
    לאחר שאני מניח לשכבת הטופי להתקרר על הבצק, אני לא מצליח למרוח באופן יפה ואחיד את השוקולד ממעל.
    השוקולד סמיך מדי וקשה למריחה בגלל מט השמנת, והטופי עדיין מעט רך ונוזלי, כך שלא ניתן למרוח ממש משהו מעליו, הוא מיד נוזל ומתערבב עם השוקולד.
    בנוסף, גם לאחר קירור, בפריסה לריבועים, תמיד נוזל טופי מהצדדים, וזה פחות יפה ככה.
    יש לך רעיון, איך ניתן להקשות את הטופי מעט יותר?

    ואהבתי את הרעיון שנרשם פה מקודם, לעשות מהכל אצבעות ולעטוף בשוקולד… אם אני אוסיף שמנת לשוקולד כך שיהיה נוזלי, ואשפוך אותי מעל לכל אצבע, הוא עדיין ייתקשה עם הקירור?

    תודה :)

    מאיה עונה: קרה לי בדיוק הקטע שלך עם השוקולד הסמיך וניסיתי לערבב אותו עם חלב (מה חשבתי לעצמי), הוא לא התייצב. יש מצב שעם שמנת מתוקה הוא דווקא כן יתייצב. עוד אפשרות היא להקפיא את בסיס הטופי במקפיא איזה 3 שעות ורק אז להכין את ציפוי השוקולד.

  52. רציתי להגיד תודה על המתכון, הכנתי אתמול ויצא מעולה, הילדים מלקקים את האצבעות!

  53. אני תוך כדי עשייה
    בתכלס כתבת שצריך 20 דק' במקפיא
    במתכון כתוב 10 דק' – אשמח לדעת תכלס מה באמת :)

    לא מצאתי פחית חלב – יש לי 2 שפופרות של 150 כל אחת – האם זה יספיק. ( בהנחה שאפחית מעט מכמויות שכתבת כדי שיתאים ל 300 ).

    תודה לענת דביר ששתפה אותי במתכון, ותודה לך !

  54. טוב אז תקשיבי.
    אני כבר כמה זמן עוקבת אחרי הבלוג שלך ואני חייבת להגיד – מעולם לא החמיאו לי ככ הרבה על דברים שהכנתי במו ידיי. והכל תודות לך.
    יש לי אלבום שלם של דבר שהכנתי מפה\ מקארין גורן. (טוב את חייבת להתחלק בתהילה עם מישהו.. ;) ואני תמיד מוצאת עצמי (ושאר היושבים לשולחן) מרוצה.

  55. היי מאיה,

    רק הרגע כתבתי לך תגובה בקנאלה והחלטתי לנצל את ההזדמנות ולשאול אותך מספר שאלות לגבי ריבועי הטוויקס שאני דוחה כבר הרבה זמן.
    הכנתי אותם כבר 3 פעמים – הפעם הלכתי בדיוק לפי המתכון שלך עם כל הטיפים החשובים ויצא לי טעים מאד – ממש ליקקו את האצבעות, התבנית, הצלחת וכל דבר אפשרי. הבעיה היחידה היא שמבחינת מראה – ממש לא כמו בתמונות (אצלי כל שכבה יוצאת דקה מאד). בעיה שנייה היא שקשה מאד אבל מאד לחתוך אותם. כאילו ממש צריך להילחם כדי להצליח לחתוך – אפילו נשבר לנו סכין אחד…
    מה הסיבה לכך לדעתך?
    יש לך המלצות לשיפור? אומנם הטעם נפלא אבל אשמח אם גם המראה יהיה כך… ואם לא אצטרך להילחם כ"כ רק בשביל לחתוך לי חתיכה עם הקפה :)
    תודה!

    מאיה עונה: אם הם יצאו לך דקים מידי, זה אומר שהשתמשת בתבנית גדולה מידי. נסי להשתמש בתבנית בחצי גודל, וכל שכבה תצא לך יפה ועבה. אני השתמשתי בדיוק באותו מתכון ובאותם מרכיבים (שלא כמו במגזיני אוכל, שמכפילים כמויות מבלי לפרט כדי שהעוגה/מוס/עוגייה תראה גבוהה ומרשימה יותר), אבל אני משתמשת בתבנית מאוד קטנה (בערך 25 על 20 ס"מ, כזו של איקאה).

  56. התחתית יצאה לי סוף הדרך. מה שעשיתי, זה הוצאתי את החמאה לטמפ' חדר (ואפילו חיממתי) עד שהיא התרככה והיה כיף לעבוד אותה, ואז חתכתי אותה לקוביות ממש ממש קטנות, פיציות, והכנסתי למקרר לכמה שעות. בערב הוצאתי את הקוביות הקטנטנות מהמקרר וישר עירבבתי לתחתית. יצא בצק פריק ומושלם.
    אבל הטופי- אלוהים איזו נפילה. נראה מעולה, מזגתי על התבנית כשהיא קרה, והטופי התקשה כמו אבן. לא הצלחתי לחתוך אותו בשום אופן. אז קראתי לבעלי ואיכשהו הוא הצליח לחתוך, אבל זה היה ממש לא אכיל.
    השוקולד יצא טוב אם כי קצת משעמם.
    אבל הטופי, יצא לי טופי בטעם זכוכית. למה??????

  57. מה דעתך על ריבת חלב במקום החלב המרוכז? שווה לנסות?

    מאיה עונה: שווה לנסות, אבל אם כבר אז אני לא בטוחה שבכלל צריך את כל הבישול עם החמאה וכד'. אם תנסי תודיעי איך יצא!

  58. אצטרך לחשוב איך עושים את זה כי בכל זאת צריך להגדיל כמויות שיצא מספיק מילוי. מצד אחד, שווה לנסות מצד שני, המתכון המקורי נראה מדהים מספיק.
    אגב, הכנתי את הבראוניז שלך אתמול ויצא… מהמם.

  59. קודם כל אני חייב להצטרף לרשימת המחמיאים: הבלוג שלך הוא יצירת מופת בכל האספקטים – החל בקונספט של בישול לכאלה שצריכים שיסבירו להם עד הסוף, דרך העיצוב הנעים והצילומים המעולים, וכלה כמובן במתכונים עצמם!
    ולעניין הריבועים – עבדתי צעד צעד לפי ההנחיות שלך, ויצא פשוט היסטרי. חזרתי עכשיו מחפלה עם החבר'ה, והם פשוט יצאו מגידרם מרוב התלהבות. כמובן שנתתי לך את הקרדיט למתכון.
    תודה רבה, ותמשיכי להפיק לנו מתכונים מצוינים כאלה!

  60. היי,
    נראה מהמם כמו כל האתר המושלם הזה שגיליתי רק (!!!) לפני שבועיים…
    שאלה: איך אפשר להכין את הקינוח כשר לפסח? יש לך רעיון?

    מאיה עונה: כן, הכיני את בסיס הבצק ע"פ המתכון כאן. יצא לך מצויין. שאר המלית כרגיל.

  61. מאיה- עשיתי ויצא בול כמו שאמרת. הבצק פריך והטופי נקרש והתמצק ממש כמו בתמונה שלך. רק מה- כל העסק נורא נורא מתוק. אני מתלבטת אם להוסיף גם את שכבת השוקולד.

    מאיה עונה: השוקולד עוזר למתן את המתיקות, במיוחד אם מדובר בשוקולד 70% מוצקי קקאו. עוד משהו שעוזר זה קורט מלח גס מלמעלה. נסי ותופתעי!

  62. הי, ראשית אצטרף לכל קודמי במחמאות על הבלוג.
    בפינת התכלס, עשיתי את המתכון ויצא מעולה, אבל יש לי שתי שאלות העמקה:
    א. יש לך רעיון איך אפשר להגיש באופן "נימוסי" כי כשחתכתי למנות זה קצת התפרק. ואומנם "בבטן הכל מתערבב" כפי שאומרת אמא שלי ןבכל זאת….
    ב. יש/מה ההבדל בין סירופ תיחרס כהה לסירופ תירס בהיר? (כי מצאתי בחצי חינם וקניתיח בהתלהבות שאכין את המתכון באופן מושלם, ופתאום אני רואה ששוב יש ההעדפה מתקנת לכהים…)

  63. שלום מאיה,
    אפשר להחליף את סירופ התירס במולסה- תוצר הלוואי של סוכר מזוקק?
    המתכון נראה מדהים!

    תודה מראש (:

  64. […] הנכונה וטעימים ומצויינים בפני עצמם. רוטב הטופי של "בצק אלים" הוא בדיוק התוספת שהבראוניז צריכים כדי לעלות […]

  65. הצילו! לא השתמשתי בנייר אפיה ואני לא מצליחה להוציא את זה מהתבנית!!!

    מאיה עונה: נסי להקפיא את זה לכמה שעות ולהוציא את זה החוצה כבלוק אחד עם סכין חדה או תרווד (SPATULA).

  66. כבר אי אלו שנים ריבועי הטוויקס המגונדרים האלה ידועים למטיילים שמגיעים לעיירה באגסו, באזור דהרמסלה בהודו, בתור באגסו קייק. המתכון הרבה יותר פשוט ומהיר ונראה שהתוצאה הסופית לא מאוד שונה:
    מצרכים:
    250 ג' עוגיות חמאה מרוסקות.
    100 ג' חמאה (לתערובת העוגיות)
    50 ג' חמאה (לתערובת ריבת החלב)
    300 ג' ריבת חלב
    50 ג' חמאה (לתערובת השוקולד – סה"כ חמאה 200 ג')
    100 ג' שוקולד מריר
    תחתית העוגיות: מערבבים את העוגיות המרוסקות עם החמאה ומשטחים בתבנית מלבנית לשכבה דקה מאוד. שמים בפריזר לחצי שעה ומכינים את שכבת ריבת החלב.
    שכבת ריבת החלב: ממיסים ומערבבים בסיר את החמאה וריבת החלב עד לתערובת אחידה ומיד שופכים על שכבת העוגיות ומיישרים עם סכין. שמים בפריזר לרבע שעה ומכינים את תערובת השוקולד.
    שכבת השוקולד: ממיסים ומערבבים את החמאה והשוקולד עד לתערובת אחידה ומיד שופכים על ריבת החלב ומיישרים. שמים בפריזר ל-40 דק' כדי שהכל יתקשה ומגישים (:
    – ככל שהשכבות יהיו בפריזר יותר זמן בין שכבה אחת לשנייה כך זה יצא יותר אסתטי, אבל כשהעוגה בפה האסתטיקה כבר לא משנה…

  67. היי מאיה, המתכון מעולה, הכנתי כבר כמה פעמים וכל פעם שאני טועמת את הטופי הוא מרגיש לי ממש מתאים למלית של פאי פקאן, את חושבת שזה יעבוד? אפשר לאפות אותו?? :)

  68. הי
    יש לי פוביה מהכנת טופי, אף פעם לא ניסיתי ואני פויחדת לשרוף סיר, או את עצמי.
    האם אפשר במקום הטופי לשים פשוט ריבת חלב?
    האם טופי זה בעצם ריבת חלב במצב צבירה אחר?

    מאיה עונה: אני מבינה את הפחד שלך, אבל המלית של החטיפים האלה בדיוק מדלגת על השלב שממנו את מפחדת (המסת הסוכר לטופי קרמל) בגלל השימוש בחלב מרוכז. זה ממש לוקח כמה דקות ספורות, ואם את ליד הסיר ולא מבשלת על אש גבוהה מידי, אין לך ממה לחשוש… באחריות. לא ממליצה להחליף בריבת חלב, זה לא אותו דבר, ולא תצליחי למרוח אח"כ את השוקולד מלמעלה.

  69. היי עשיתי את הטופי ויצא טעים, אבל… ברגע שהוא מתמצק הוא הופך להיות כמו סוכריית זכוכית בטעם ריבת חלב, ראיתי שעוד מישהי כתבה שזה קרה לה ולא ענית… אני אשמח לתשובה.
    יש גם מישהי למעלה שכתבה להמיס ריבת חלב עם חמאה, נראה לך שזה יעבוד? אני ממש מתבאסת כבר ניסיתי פעמיים את עניין הטוויקס, ופעמיים יצא גרוע.. אני חושבת שאני ארד מהעניין.
    אבל אני אשמח לתשובות .
    דרך אגב האתר מהמם! והמתכונים בד"כ יוצא לי להיט.

  70. ניסיתי ויצא מעולה- השוקולד לא הספיק לכסות את הכל, ואני חייבת להודות שלי הוא הפריע, ואת הרוטב טופי המהמם רציתי לאכול בכפית מרוב שהוא טעים.
    שני דברים נוספים שעשיתי עם הרוטב והחלטתי לשתף את הציבור:
    1. לקבל לתוך הגלידה ממתכון הקוקילידה- מעולה.
    2. הכנתי ריבת חלב לאלפחורס שיצאה טעימה מאוד אך נוזלית. בהברקה של רגע הכנתי את האוטב והשתמשתתי בו כתחליף לריבת חלב בעוגיות- יצא מעולה, ומרקם מצוין (את הריבה הסוררת הפכתי לעוגה בחושה שיצאה מעולה).

  71. גיליתי ברגע האחרון שאין לי קמח לבן. הכנתי עם חצי קמח מלא וחצי קמח כוסמין – יצא מעולה!!

  72. היי מאיה!
    קודם כל- המחמאות לשף.. זה פשוט נראה ונשמע מעולה!!!
    עכשיו, כדי שגם לי ייצא משהו דומה לפחות, שתי שאלות-
    האם במקום במעבד מזון אפשר לעשות את זה במיקסר? ואם כן, אז באיזו מהירות,מה סדר השלבים ועל וו גיטרה אני מניחה?
    ושנית- האם אפשר להכין את זה בתבנית אלומיניום חד"פ?

    תודה!!!

    מאיה עונה: על כל השאלות התשובה היא כן. במיקסר זה בדיוק אותם צעדים.

  73. מאיה, הכנתי את זה שלושום ואמנם יצא לי דק כי השתמשתי בתבנית די גדולה אבל יצא מדהים!!! אפילו בני המשפחה שלא אוכלים קינוחים טסו על הקינוח המטריף הזה!! הצלחה מסחררת.. את מלכה!

    מחכה כבר לחוברת החדשה של שהוזמנה מבעוד מועד :)

  74. הי מאיה,

    כבר כמה חודשים שאני מריירת על המתכון הזה, קוראת אותו מההתחלה ועד הסוף ומחכה להזדמנות להכין אותו. אני לא מהבשלנים אבל ההוראות המדוייקות ממש מזמינות לנסות :-)
    שאלה קטנה – מתי הכי כדאי להכין? כמה שעות לפני ההגשה? ואם אני מכינה יום קודם, כדאי לשים במקרר, להוציא, לחתוך ואז לשים בפריזר? יש איזושהי השפעה על הטעם?
    תודה..!

    מאיה עונה: אין דרך אחרת חוץ מלשמור את זה במקרר או אפילו בפריזר. למעשה, הכי נוח לפרוס את זה מהפריזר, כי זה דביקו'ש. לא נפגם הטעם כל עוד זה עטוף בכמה שכבות של ניילון נצמד ומעליו נייר כסף.

  75. הי. רציתי לדעת אם יש תחליף פרווה לחלב המרוכז כגון קרם קוקוס או משהו אחר? אשמח לשמוע תודה

    מאיה עונה: לא נראה לי שיש…

  76. אז בעצם לרוטב המשגע הזה אין תחליף פרווה? פליז?

  77. הכנתי כבר מלא פעמים והכל אחלה מעולה אנשים עפים על זה אבל!!!
    יש אפשרות להוריד מתיקות? נגיד מהשכבה של הריבת חלב? אפשר להוריד את הסוכר?
    ומהבצק? השאלה אם הרוטב יסמיך גם בלי הנוכחות של הסוכר..
    החלב המרוכז מתוק בהיסטריה ואני רוצה טיפה לעדן את זה.
    תודה :)

    מאיה עונה: מסכימה לגבי החלב המרוכז. אפשר לאזן את זה ע"י שימוש בשוקולד מריר עם 60% או אפילו 70% מוצקי קקאו, והפחתת הסוכר בבצק. במלית לא הייתי נוגעת יותר מידי. מקסימום מצמצמת את הסוכר החום לרבע כוס וזהו.

  78. דרך אגב לטופי רוקנתי גם חצי מקל וניל במקום תמצית שלא הייתה לי והיה קסום

  79. אז ככה.
    הכנתי את הtwix, בלי חלב מרוכז. שמתי ריבת חלב (המון) ובישלתי עם חמאה (פחות המון). יצא נהדר (ואוכלים את זה מהמקפיא, וזה טעים ברמות אחרות).

    תודה!:)

  80. יצא מדהים! תודה על המתכון :)
    אני המסתי את השוקולד בלי שמנת, מכיוון שכשהוספתי שמנת לאחר המסת השוקולד, השוקולד התקשה.

    יעל.

  81. אז גם לי במקום טופי רך יצא קשה ומתפצפץ. אני חושדת שמדובר בבישול יתר אבל הוא מאוד בהיר ולא כהה ויפה כמו בתמונה.. מה יכול לעזור לפעם הבאה? יותר חמאה? פחות סוכר?
    יש לציין שלא הייתה לי תמצית וניל אז שמתי קצת סוכר וניל זה יכול להשפיע?
    אני עוד לפני השוקולד אז מקווה שבכל זאת יצא טוב
    וכדאי לשנות במצרכים לשתי כפות קורנפלור כי שמתי כפיות ורק אחרי ראיתי ששאלו פה
    בכל מקרה תודה על כל המתכונים היפים!

  82. אז מה לעשות בשביל שהטופי יהיה רך ולא קשה? בבקשה :(

    מאיה עונה: להחליף כמות קטנה מהחמאה בשמנת מתוקה.

  83. אהלן!

    בעבר הכנתי את זה עם ריבת חלב ויצא טעים (אבל מתוק ממש!!)
    אם אין בידי להשיג פחית חלב מרוכז, אני יכול להכין במקום טופי קרמל? האם להוסיף את שאר המרכיבים לטופי קרמל? מה אומרת?

    תודה רבה!

  84. הכנתי עם הסירופ תירס, והוספתי 4 כפות של שמנת מתוקה לתערובת חלב מרוכז, ויצא פשוט מ-ד-ה-י-ם! :)

  85. היי מאיה!
    אני כבר שנים מכינה את המתכונים שלך והם תמיד יוצאים מדהימים, אבל אתמול הייתה לי פדיחה רצינית בארוחה עם הריבועים… הטופי יצא קשה כמו אבן, ברמה שאי אפשר לנגוס בו (או לחתוך). אני תמיד קוראת את כל התגובות לפני שאני מתחילה להכין ואני לא מבינה מה עשיתי לא נכון. זה חזר פה כמה פעמים בתגובות אז אולי כדאי כן לשים לב לזה.
    וכמובן, אני חייבת להגיד לך תודה על זה שהבלוג הזה קיים, השתדרגתי בטירוף גם בבישול וגם באפייה מאז שהכרתי אותו.

    מאיה עונה: תודה רבה! אני חושבת שהבעייה היא בבישול יתר של תערובת החלב המרוכז. הקרם הזה אמור לצאת יחסית רך, ולי הוא לפעמים יוצא על גבול הרך מידי.

  86. הי מאיה, הכנתי את ריבועי הטוויקס אבל במקום ציפוי של שוקולד מריר (שאני לא עפה עליו) הכנתי 1 שמנת מתוקה+1 חבילת שוקולד לבן וכפית נס קפה. יצא מילוי בטעם קפה שלא היה מתוק מידי וככה הסתדר יפה עם שאר הטעמים. אני שומרת במקפיא ונראה לי שזה מתכון הקיץ שלי לקיץ זה :) תודה על מתכון מעולה!

  87. היי מאיה, אפשר לעדכן את רשימת המרכיבים ל2 כפות קורנפלור? מישהו כבר שאל על זה וענית שזה צריך להיות כפות, אבל ברשימת המרכיבים עדיין כתוב 2 כפיות.

  88. היי מאיה :) בשכבת הטופי אפשר להשתמש בסירופ תירס בהיר, במקום כהה?
    תודה!

    מאיה עונה: כן.

  89. היי,שאלה אחרונה, את יכולה בבקשה לכתוב את הגודל המדויק של התבנית הרצויה? תודה רבה!!

  90. היי מאיה,

    הכנתי אתמול את הטוויקסים ויצא ממש טעים, אבל לצערי הטופי התקשה מאוד והיה קשה לנגוס בחטיפים, לא היה לי סירום תירס, האם זה השפיע? ואם לא, מה יכלה להיות הבעיה?
    אשמח אם תעזרי לי שאדע לפעם הבאה.

    תודה רבה מראש,
    שני

    מאיה עונה: השמטת הסירופ תירס היא הבעייה כאן. הוא שומר על העסיסיות והרכות של הטופי…

  91. היי מאיה…שאלה קצרה…סירופ תירס בהיר עובד גם?

    מאיה עונה: כן

  92. מאיה שלום
    אני נתקלת באתר שלך מידי פעם כשמחפשת רעיונות השראה ומתכונים ואת פשוט מקסימה.הכל ברור יפה קליט ומפתה.שאפו ענק!!
    אני מכינה ריבת חלב ביתית מחלב עיזים טרי שאני חולבת במו ידי.כמובן שהמרכיבים הם רק חלב וסוכר ללא כל התוספות המלאכותיות האותיות והמספרים…
    אני מזמינה אותך להכיר לטעום ולנסות את הדולסה דה לצ'עז שלי.
    בברכת שנה מתוקה
    מיכל

  93. מאיה את נהדרת! שום דבר לא פרץ אצלי את מחסום האפיה למעט הבלוג שלך וההוראות הנהדרות שבו. וכמובן שהתמונות מטריפות. את פשוט נהדרת.
    הכנתי גם את הפאי עו, וסל העדשים מככב אצלנו בבית *כל* שבוע!
    אני לא מכינה מתכונים משום מקום אחר… :)
    הכנתי את ריבועי הטוויקס וזה טעים ברמות שגורמות לי ללכת לפריזר כל חצי שעה ולאכול עוד ריבוע.
    כעת לשאלות:
    1. הציפוי יצא לי מאוד מאט,מה שפוגע ביופיים של הריבועים. האם יש דרך להבריק אותו (אולי עוד שמנת?)
    2. הציפוי גם מעט מריר מידי בעיני. למעשה אותה שאלה – האם להוסיף עוד קצת שמנת? מה ההשלכות של הוספת שמנת מתוקה – ימתיק?
    3. התחתית יצאה לי ממש קשה. טעימה בטירוף אבל קשה. לא יודעת האם זוהי הכוונה במתכון. האם פעם הבאה לאפת פחות את התחתית?

    המון המון תודה על הבלוג המקסים הזה. הוא פשוט ליטרלי שינה לי את החיים

    מאיה עונה: אפשר להוסיף קצת סירופ תירס. זו הדרך היחידה. שמנת לא תהפוך אותו למבריק לצערי. את יכולה בפעם הבאה להשתמש בחצי מריר חצי שוקולד חלב, או להוסיף 2 כפות סוכר. לא ממליצה עוד שמנת כי זה יהפוך אותו לקרמי ופחות יציב. וכן, בפעם הבאה נסי לאפות פחות את התחתית, או אולי פחות להדק אותה חזק לתחתית. שמחה שאהבת!!!

  94. בהמשך להנ"ל אך ללא קשר – שאלה כללית: כשמבקשים כוס קמח במתכון, אי ממלאה כוס, מנערת כדי שיווצר עוד מקום, מוסיפה עוד קמח, מנערת וכו'. האם זוהי הכוונה בכוס קמח? או שפשוט עלי למלא את הכוס וזהו?

    מצטערת אם השאלה דבילית, אני באמת חסרת ניסיון ….

    מאיה עונה: זו ממש לא שאלה דבילית. יש כמה אסכולות לגבי איך ממלאים כוס קמח. הדרך התקנית ביותר היא לנער היטב את שקית הקמח כדי לאוורר אותה (או לשפוך לקערה אחרת ולטרוף עם מטרפה, אבל זה כבר הגזמה), ואז לשפוך לתוך הכוס בעדינות ולשטח את החלק העליון כך שיהיה חלק והקמח יגיע בול עד לשפת הכוס. אני בפועל פשוט שופכת קמח לתוך הכוס עד שהוא בערך מגיע עד ללמעלה, בבת אחת, וזהו. זה לא מאוד משנה בעיני (זה משפט שאם קונדיטורים יקראו הם יתפלצו, אבל מה לעשות, ככה אני מודדת ותמיד מצליח לי)

  95. היי
    אפשר להשתמש בטופי לציפוי גלידה?ואפשר להכין אותו במיקרו?
    תודה



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!