עוגת שוקולד של אמא

נחשב אצלי: קפה ומאפה

momschocake.jpg

לכל אחד יש עוגת שוקולד שהוא גדל עליה. על זאת אני גדלתי, ושום עוגה אחרת לא נאה בעיני. בזאת אין את המרירות האופיינית הזו לעוגות שוקולד אחרות שטעמתי. היא רכה ואווירירית (הודות להפרדת הביצים, אבל זה שווה מאוד את העבודה). אפשר לאפות אותה בתבנית עגולה ולצפות בקרם שוקולד מבריק כדי ליצור רושם. המתכון עבר במשפחה שלי במשך שנים, וסבתא שלי קיבלה אותו מרופאה דרום-אפריקאית שעבדה איתה בבית חולים “הדסה” בירושלים. העוגה נשמרת נהדר ונשארת רכה ועסיסית גם אחרי שבוע. ילדים חולים עליה וגם כל מי שיטעם בכלל. אפשר גם לאפות בתור מאפינס קטנים. הכמות: תבנית מלבנית רגילה או עגולה בקוטר 24 ס"מ.

  • לעוגה:
  • 200 גרם חמאה רכה
  • 2 כוסות סוכר לבן
  • 4 ביצים
  • כוס וחצי קמח תופח (או קמח רגיל יחד עם כפית וחצי אבקת אפייה)
  • 3 כפות גדושות של אבקת קקאו (לא שוקולית, אלא קקאו)
  • 3/4 כוס מים רותחים
  • כפית אבקת קפה
  • לציפוי שוקולד קלאסי:
  • חפיסת שוקולד מריר (100 גרם)
  • 2 כפות מים
  • 2 כפות חלב
  • 2 כפות סוכר
  • 50 גרם חמאה
  • לציפוי שוקולד מלכותי:
  • שקית שמנת מתוקה (250 מ"ל)
  • 2 חפיסות שוקולד מריר (200 גרם)
  • כפית סירופ תירס (לא חובה)
עלות משוערת:

13 שקלים

עבודה נטו:

18 דקות

ההכנה

momschocake2.jpg

מרככים את החמאה במיקרו בזצים של 20 שניות כל פעם (מוודאים שהיא לא נמסה לגמרי, אלא רק נהיית קווצ’ית). טורפים את החמאה עם כוס וחצי מהסוכר (זה נראה כמו הרבה סוכר, אבל העוגה לא יוצאת מתוקה בטירוף. חצי כוס מהסוכר משאירים בצד לאחר-כך) עד שיש קרם אוורירי. אפשר לעשות את זה בפוד פרוססור וגם במיקסר ואפשר לעשות את זה ידנית בקערה עם מטרפה רגילה. בפוד יותר מהיר.
momschocake3.jpg

מפרידים בזהירות את הביצים. את הלבנים שמים בקערה נפרדת (תכף נקציף אותם) ואת הצהובים מוסיפים לתערובת החמאה המוקצפת. אני ממליצה בחום להפריד כל לבן של ביצה לתוך ספל נפרד, ורק אחרי שווידאתם שאין טיפת צהוב בפנים הוסיפו לשאר החלבונים בקערה. אפילו טיפטיפונת קטנטנה של שומן תחריב לכם את הנפח של הקצף והוא לא יתרומם לכם טוב. אם פיקששתם ונפל קצת צהוב פנימה, נסו לאסוף אותו באמצעות קליפה נקייה של ביצה (שאין עליה צהוב). הצהוב נדבק אל הקליפות באורך מופלא. אם לא הצלחתם לאסוף את הכל, שמרו לחביתה ונסו שנית עם ביצה חדשה. אחרי שמסיימים להפריד את כל הלבנים, שמים את הקערה בצד. תכף נטפל בה.
momschocake4.jpg

ערבבו היטב את תערובת החמאה עם החלמונים הצהובים עד שנוצר קרם צהבהב וחלק. עכשיו נוסיף פנימה בנגלות את החומרים היבשים והרטובים (למה נגלות ולא בבת אחת? זה מתערבב יותר טוב ככה ולא נשארים גושים).
momschocake7.jpg

מוסיפים לתערובת החמאה חצי כוס מהקמח (יחד עם אבקת אפייה אם אתם לא משתמשים בקמח תופח) ואת הקקאו, מערבלים קצרות.

momschocake6.jpg

הכינו לכם בצד כוס קפה משלושת רבעי כוס מים רותחים עם כפית של קפה נמס (אפשר כל סוג של קפה – לא מרגישים טעם של קפה בסוף, אז זה
לא משנה כל כך). לא ניסיתי אף פעם להכין את הקפה הזה עם חלב, יכול להיות שזה יעבוד, אבל המתכון המנצח הזה שולט במשפחה כבר שנים רבות כך שאנחנו לא מעיזים לגעת בו. משהו במים הרותחים האלה עושה משהו לעוגה. קוסמי, כנראה. מוסיפים חצי מהקפה פנימה ומערבלים קצרות.

momschocake8.jpg

מוסיפים את שארית הקמח, מערבלים קצרות, ומוסיפים את שארית הקפה. מערבבים עד שיש קרם חלק וזהו. עכשיו נקציף את החלבונים עם הסוכר. כעקרון יכולנו פשוט לערבב את הבלילה עם כל הביצים ביחד כמו שהן, אבל אז העוגה הייתה יוצאת דחוסה ויבשושית. הפרדת הביצים היא הסוד האולטימטיבי לכל עוגה טובה, אוורירית ועסיסית.
momschocake9.jpg

מוסיפים לחלבוני הביצה (שהפרדנו מקודם) את חצי כוס הסוכר ששמרנו בשביל ההקצפה. מומלץ להשתמש בביצים בטמפ’ החדר, כי הן מקציפות הרבה יותר טוב ותופסות נפח יותר טוב. אם יש לכם זמן וסבלנות, תוכלו להניח את הקערה מעל סיר עם מים רותחים ולטרוף את החלבונים עם הסוכר (לא צריך להקציף עדיין, רק לערבב היטב) עד שהם מתחממים מעט וכל הסוכר מתמוסס לו בפנים (בודקים עם האצבעות שאין גבשושים של סוכר). אחר כך מקציפים כרגיל. עם השיטה הזו הקצף מתרומם קצת יותר לאט, אבל הוא יוצא ה-ר-ב-ה יותר מוצלח ותופס 50% יותר נפח (בדומה לשיטת ההכנה של מרנג שוויצרי. יגיע על זה פוסט מתישהו).

momschocake10.gif

אפשר להקציף ידנית עם מטרף, אבל עדיף להשתמש במקצף חשמלי אם יש לכם. ההקצפה תיקח בערך שלוש דקות. בהתחלה הקצף יהיה דליל וצהבהב, ולאט לאט הוא ילבין ויסמיך עד שיהיה לכם קצף לבן, תפוח, יציב, שלא נשפך לכם על הראש כשאתם הופכים את הקערה (לא, לא לנסות).
בשלב זה אני משתדלת להעסיק את עצמי בדברים אחרים, שכן הקרם הזה בעיני הוא מעדן מלכותי שלא מן העולם הזה – כשהייתי קטנה והייתי עוזרת לאמא להכין את העוגה, כל פעם שהיא סובבה את הראש תקעתי פנימה את היד וגנבתי לק. יאם יאמי!

momschocake11.jpg

עכשיו נאחד את שתי הבלילות. כעקרון אמורים “לקפל” בלילה אוורירית לתוך בלילה כבדה, אבל אני לא טורחת ללכלך עוד קערה בשביל זה, אני שופכת את קרם השוקולד ישירות מהפוד פרוססור אל הקערה עם הקצף ביצים. משתמשים במרית רחבה או בכף גדולה, ו”מקפלים” את התערובת עד שהיא אחידה. מה זה “לקפל”? להשתמש במרית בתנועות סיבוביות בצמוד לדפנות הקערה כדי “לעטוף” את הקצף בקרם שוקולד בלי להרוס לו את הנפח. אם תערבבו מהר מידי או במרכז מידי כל הנפח של הקצף יברח והעוגה תצא לכם שטוחה. החוכמה היא לעבוד לאט יותר, וממש להקיף את התערובת מסביב עם המרית בצמוד לדפנות. עד שנגמר לכם קצף להקיף והבלילה אחידה, בלי גושים לבנים.

יהיה לכם קל יותר בקיפול אם בכל זאת תעבירו את הקרם לקערה חדשה, ותטרפו פנימה (בלי רחמים) רבע מהקצף כדי לאוורר את הבלילה. ככה היא תהיה אוורירית יותר וקלה לקיפול. אחר כך אפשר להעביר את שאר הקצף ולקפל כרגיל.

momschocake12.jpg

מעבירים את הבלילה התפוחה והיפה שלנו לתבנית אפייה. אצלנו אופים את העוגה בתבנית מרובעת רגילה של עוגה, אבל כשיש אירוע חגיגי אפשר לאפות אותה בתבנית עגולה מתפרקת (בקוטר 24 ס”מ) למקסימום רושם (ואז היא ממש דורשת ציפוי קרם מלכותי, כמו בתמונה למעלה). מכניסים את התבנית לתנור שחומם מראש ל-170 מעלות (חום בינוני, שימו לב, ככה העוגה תספיק להיאפות מבפנים ולא יווצר לה קרום קשה מלמעלה). אופים עד ששיפוד שתוקעים בעוגה יוצא יבש. ייקח בערך 45-50 דקות, תלוי מאוד בתנור שלכם. תבדקו עם שיפוד.
momschocake13.jpg

אני ממליצה להוציא את העוגה מיד בסיום האפייה ולהעביר סכין בדפנות, כדי שהעוגה לא תשקע במרכז. ככה יהיה יותר נוח לצפות אותה, כשהיא ישרה מלמעלה. זה לא חובה, העוגה תהיה טעימה בכל מקרה. כשהעוגה הצטננה לטמפ’ החדר אפשר לצפות אותה בשני ציפויים אפשריים.

momschocake14.jpg

ציפוי השוקולד הקלאסי של משפ’ מרום (+ 6 שקלים)
ממיסים במחבת או סיר קטן על אש קטנה חבילת שוקולד מריר, 2 כפות מים, 2 כפות חלב, ו – 2 כפות סוכר. מערבבים היטב עד שהכל נמס ונוצר סירופ חום כהה. מכבים את האש ומוסיפים פנימה 50 גר’ חמאה. מערבבים עד שכל החמאה נמסה והסירופ מבריק ואחיד. מפזרים מעל העוגה באופן אחיד. הציפוי מתקשה תוך כמה שעות בטמפ’ החדר.

ציפוי קרם שוקולד מלכותי (+ 16 שקלים)
ממיסים במחבת או סיר קטן על אש קטנה שקית של שמנת מתוקה (אפשר 38% וגם 32%) ושתי חפיסות שוקולד מריר. אפשר גם במיקרו, אבל צריך לעשות את זה בפולסים כדי שהשוקולד לא ישרף. כשהקרם אחיד וחלק אפשר לערבב פנימה כפית של סירופ תירס (אם יש לכם) לתוספת ברק ויציבות, אבל לא חובה. מעבירים לקערה קטנה, תוקעים בפריזר ל-4-5 דקות (לא לשכוח אותו בפנים! הוא יתקשה מאוד ותצטרכו להמיס אותו מחדש כדי להשתמש בו). מוציאים מהפריזר, טורפים היטב עם מטרף או מזלג, ומחזירים לפריזר לעוד כמה דקות. חוזרים על התהליך עד שהקרם מגיע למרקם של שוקולד למריחה. מורחים את הקרם על העוגה בתנועות סיבוביות.

chocake20.jpg

העוגה נשמרת מכוסה בטמפ’ החדר למשך יובלות (יותר משבוע, לפחות). אני שומרת אותה בתבנית שלה בתוך התנור המכובה, וככה היא לא מתייבשת מלמעלה.

אפשר לחמם במיקרו לפני ההגשה, אבל לא ממש צריך. בתאבון וחג שמח ושמן לכולנו!

momschocake16.jpg

פינת התכל’ס
מקציפים את החמאה עם הסוכר עד שנוצר קרם אווירירי. מפרידים את הביצים לחלמונים ושומרים את החלבונים בקערה בצד. את החלמונים מערבבים היטב פנימה. מוסיפים לסירוגין את הקמח עם הקקאו (ואבקת האפייה, אם זה לא קמח תופח) וכוס קפה משלושת רבעי מים רותחים עם כפית קפה. מוסיפים בשתי נגלות ומערבבים עד שיש קרם חום וחלק. מקציפים את החלבונים עם חצי כוס סוכר עד שנוצר קצף אווירירי ויציב. מקפלים את קרם השוקולד פנימה ומעבירים לתבנית. אופים בתנור שחומם מראש ל-170 מעלות עד ששיפוד יוצא נקי. בערך 45-50 דקות. המתכונים לציפויים הם די תכל’ס, לא?



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




204 תגובות בינתיים:

  1. התמונות מעוררות תאבון והטקסט נפלא.
    שורה תחתונה – תהייה עוגת שוקולד לגמדים בקרוב…

  2. אנסה בסוף השבוע. :)

    אני יודעת שזה נשמע ודאי כמו כפירה, אבל לפי דעתי, אפשר לשדרג את העוגה על ידי חיתוכה לשתי שכבות ומריחה של ריבה חמצמצה (משמש למשל) באמצע.

  3. היי, היתה שם איזו פרסומת סמויה באמצע, לא? :)
    ומאוד אהבתי את האנימציה שממחישה את ההקצפה! חבל שאין תמונה של העוגה חתוכה…

  4. תמונות יפהפיות. שלבי ההקצפה גאוניים.
    תודה רבה, אין על הבלוג שלך.
    איך העוגה יוצאת עם מרגרינה אם רוצים פרווה?

    מאיה עונה: כמו שאמא שלי כתבה פה למטה, את העוגה היינו מכינים במקור עם מרגרינה, והיא תמיד הייתה טעימה. אבל ברגע שהתחלתי לטחון לאמא שלי בשכל על כמה שזה לא בריא, ניסינו פעם אחת עם חמאה, ולא יכולנו להפסיק כי זה פשוט יצא יותר טעים… 

  5. גם אני מצטרפת לתשואות – יופי של תמונות ואני בטוחה שיופי של מתכון, אם כי אני חייבת להודות שלאחרונה אני מתנזרת ממתכוני הקצפה לנוכח מצבו העגמומי של המיקסר הביתי.

    ושאלה, את בטוחה שהיא נשמרת לא בקירור? הרי בקרם יש תועפות חלב/שמנת/חמאה
    :-0

    מאיה עונה: עוד לא קרה שהיא נשמרה אצלנו בבית יותר מלילה אחד, אבל אם קורה שהיא לא נגמרת, תמיד אנחנו משאירים אותה בתנור הסגור והיא נשארת רכה ועסיסית ומדהימה (זאת עם הציפוי הקלאסי. עם הציפוי המלכותי יש לי פחות נסיון. אפשר לשמור במקרר ליתר בטחון). 

  6. העוגה במקור עם מרגרינה והיא לא פחות טעימה,
    אין צורך להוסיף לה ריבה למרות שזה יכול להיות מעניין היא נימוחה בפה פשוט להתענג על כל ביס. הבעיה היחידה עם העוגה הזאת….. היא לא נישארת…..
    שאפו מאיוש

  7. תמונות נהדרות והטקסט גם אבל ממש יהיה נחמד אם תוכלי להוסיף איזשהו תקציר בפורמט הדפסה של התהליך. כשנמצאים באמצע בישול קשה מאוד לעבור על הטקסט המלא עם התמונות. אני יודע שזה בניגוד למדיניות הבלוג אבל זה ממש יהיה נחמד.

    מאיה עונה: כעקרון יש את פינת התכל'ס, אבל אני מבינה לליבך והנושא הזה יטופל בכובד ראש ובכבוד הראוי לו. 

  8. מעולה!!!
    גיליתי את האתר לאחרונה ומאז אני דואג לבדוק מה השתנה – תמיד נהנה!!!
    אני רוצה לבוא בבקשה שאכן יהיה פוסט על מרנג, כי תמיד הצלחתי להרוס אותו (הוא יצא שרוף מדי או סתם מגעיל).

    מאיה עונה: את סוד אפיית המרנג אני צריכה עוד לפצח בעצמי (הוא יוצא לי רך מפנים, כמו צמר גפן מתוק) אבל ככל הנראה צריכים לאפות אותו על חום מאוד נמוך למשך הרבה זמן. ינוסה ויצולם!!

  9. זה נראה מעולה. סחתיין על הצילומים.

  10. העוגה מצוינת!!!!!!!!!!!!!!!!
    הכנתי אותה אתמול והתחסלה לחלוטין!
    האתר הזה פשוט מקסים והמתכונים מעולים. תודה

  11. נראה טעים ומדהים, אני מתכוון לנסות לאפות אותה בקרוב!
    אני חדש כאן ומצאתי את הבלוג ממש לא מזמן, וואוו כל הכבוד על ההשקעה, נראה מדהים ופשוט כייף לבוא שוב ושוב לקרוא.

    תודה!!!

  12. איזה תמונות מדהימות!
    אפשר להתאהב באוכל ובבישולים שלך רק דרך התמונות, באמת יוצאות דופן.
    אוהבת גם את המתכונים וגם את התמונות (כמו שהבנת) ומחכה לבלוג הבא בקוצר רוח…

  13. ראבק התמונות שלך עושות אותי רעב…

  14. קודם כל אני חייבת להחמיא לך על האתר המעולה הזה, שגורם לי הנאה רבה, בתור "מתוסכלת מטבח" וותיקה ומקצועית. אתמול הכנתי את עוגת השוקולד הזו, וקיצרתי תהליכים למרבה האשמה: לא הקצפתי את הביצים כלל, אלא הוספתי אותן כמו שהן, ואת הציפוי הפשוט, ה"קלאסי" המסתי במיקרו. בקיצור, לקח 5 דקות להכין את העוגה, והיא יצאה תפוחה וטעימה, וגרמה אושר ל 3 ילדים ירושלמים ואמא שלהם.

  15. נראה מעולה!
    הצילומים מקסימים. ובכלל, האתר שלך הוא אחד היפים שראיתי.
    מאחלת לך המון הצלחה.

  16. ציפוי עוגה

    עשיתי עוגה לפני שבוע (לא זאתי, אחת אחרת). לציפוי פשוט חיממתי/הרתחתי חצי או מיכל שמנת מלא לא זוכר בדיוק ומאה גרם שוקולד מריר של עלית %60

    חיכיתי קצת כדי שהוא יתקשה (לא שמתי במקרר) ואז מרחתי על העוגה.

    אצלי בעבודה אהבו את העוגה והציפוי אבל הציפוי יצא טיפה מריר לטעמי, פעם הבאה אני אנסה עם שוקולד חלב. לא ברור לי למה בכל המתכונים משתמשים בשוקולד מריר

  17. אני גרה במדינת וורמונט שבארה"ב,הכנתי את העוגה היום, היא יצאה פשוט מדהים! המתכונים שלך נפלאים והצילומים מקסימים!
    תודה מוורמונט המושלגת ומבעלי, שלושת ילדי וכל האורחים שהתמוגגו(:

  18. אותי הכי מעניין מי אחראי על הצילום? :)

  19. ה animated gif של המיקסר פשוט גאוני.
    בכלל העיצוב של האתר פשוט מאמם…
    תודה רבה.

  20. תמונות מהממות מאיה – תודה !

  21. מה אני היחידה שלא הבנתי??

    האם צריך אבקת קקאו מריר או הכוונה ל"שוקולית"??

    מחכה לתשובה. היום אני מכינה

    ושוב תודה- כל-כך כיף עם המתכונים…

    מאיה עונה: הכוונה היא לאבקת קקאו ולא לשוקולית

  22. העוגה נראית מצוין, אני מתכוונת לנסות אותה עוד היום…
    רק יש לי שאלה קטנה: באיזה סירופ תירס צריך להשתמש? כהה או בהיר?

    מאיה עונה: כעקרון אמורים להשתמש בבהיר, אבל השתמשתי בכהה ויצא לי מצויין.

  23. איזו עוגה ממכרת!!!! אני פשוט לא מצליחה להפסיק להכין אותה. בכלל האתר מדהים ועושה כזה חשק לבשל. יש אולי קבוצת גמילה למכורים כמוני?

  24. יש כזה דבר עוגה מושלמת? כשטעמתי אותה הטעם שלה היה כל כך טוב שאני חייב לתתלה את הציון מושלם. כל המשפחה גמרה אותה. תוך שניות. כמו העוגות האלה שנותנים לך במסעדה. מתכון נהדר. תודה רבה לך !

  25. אז היום ניסיתי את העוגה, וכנראה אני היחידה שהיא התפשלה לה.
    כשהוצאתי מהתבנית העוגה התפרקה לגמרי.
    יכול להיות שזו היתה בעיה שלי, כי השתמשתי בתבנית לא נכונה (חייבת לקנות עוד תבנית קפיצית).
    בכל מקרה שיפרתי אותה (מקווה) פשוט דחסתי את כל העוגה, שפכתי על זה סירופ מייפל, שמתי במיקרו כדי שיתאחה קצת.
    מרחתי כמויות של שמנת מתוקה מוקצפת עם אינסטנט וניל.
    אז עכשיו היא נראית יפה, נקווה שבערב כשנחתוך אותה לא ישימו לב לפשלה. (ממש אין לי כח להכין עוד עוגה….)
    בכל מקרה הבלוג שלך מעורר תיאבון והעוגות עושות חשק לאפות.

  26. ווואייי! פעם ראשונה שכבר לפני שאני מעבירה את העוגה לתבנית היא נראית אוורירית ולא בלילה של כמה מצרכים!
    העוגה נ-ה-ד-ר-ת!!! נהננו לטרוף אותה בשעתיים….

  27. הכנתי ויצא לי טעים מאוד אבל יהיה נפלא אם תוסיפו פורמט הדפסה כי קשה לזכור את המתכון …

  28. עוגה יפה :]

    אבל היום הקצפתי את החלבונים [הלבנים] אם סוכר ולא יצא לי מוקצף , אם מיקסר למרות זאת הערבתי אם הקרם .
    זה לא ישנה את העוגה נכון ? אודה לך אם תעני לי :]

    ערב טוב

  29. ועוד שאלה מיצטערת , אפש לאכול את העגה אחרי שהיא יוצאת או היא צריכה להישאמר שבוע ? תודה וסליחה.

    מאיה עונה: אפשר שניהם! אפשר לאכול אותה חמה מהתנור ואפשר לחכות שבוע (אם מצליחים, כמובן).

  30. שלום, אפשר לקבל מתכון של תבנית אינגליש קיק אחד.
    הכנתי את העוגה היא יצאה לא כל כך מתוקה (כך היא אמוה להיות?).
    בנוסף האם יש אפשר לקבל מתכון של תבנית אינגליש קיק אחד.
    הכמות של העוגה היא ענקית.\

  31. היי , אשמח למתכון לתבנית אינגליש קיק אחד.

  32. למההה אתת לאא עונהה? אאת יודעתת כמה זמן אני מחכה לתשובה ?

  33. 1. יצא נפלא ממש תענוג
    2. השתמשתי ב- 4 כפות שוקולית ורק כוס וחצי של סוכר.
    3. שאלה: למה מוסיפים את התערובת לקצף ולא להפך?
    ושוב תודה

  34. […] עוגת שוקולד (עוגת יום הולדת) לפי המתכון מהבלוג בצק אלים, עם הציפוי המלכותי. ולא ניסיתי להתחכם. […]

  35. המתכון נפלא, הרשתי לעצמי להחליף את הקקאו ב200 גר' שוקולד מריר מומס. יצא מ-עו-לה

  36. במילה אחת: מעולה!
    הגעתי אל האתר במקרה כשחיפשתי בגוגל "עוגת שוקולד"
    המתכון לא מסובך ומדהיםםםם!!
    קיבלתי המון מחמאות זה יצא פשוט מושלם….
    האתר מקסים!
    תודה…. :)

  37. היי, יש לי שתי שאלות על המתכון:

    מה הגודל של תבנית מלבנית רגילה?

    האם אפשר להקציף את הביצים והסוכר באותה קערה שבה המסתי את החמאה (שיש בה שאריות חמאה), או שזה ידפוק את ההקצפה?

    תודה :)

    מאיה עונה: בשום פנים ואופן! החמאה היא שומנית ותמנע מהקצף להתרומם. חייבים לעשות את זה בכלי אחר. המיתי את החמאה בקערה בה את מערבבת את מרכיבי העוגה, ובקערה נפרדת הקציפי את הביצים. אין מנוס :(

    ולגבי התבנית – היא קצת יותר גדולה מדף A4 רגיל.

  38. העוגה מעולה מתקון פשוט להפליא.זו מחמאה ,מכוון שלרוב אני מתעבת עוגות שוקולד.לציפוי מלכותי הוספתי 2 כפיות ליקר טריפלסק(ניתן להוסיף כל ליקר חפוזים למשל קוראסאו)יצא משדופר.

  39. חיפשתי מתכון לעוגה ביום שישי וראיתי את המתכון שמצא חן בעיניי אחרי העבודה הקשה(אין לי פוד פרוססור) עשיתי את הכל לפי המתכון צעד אחר צעד כולל ההקצפה והקיפול חילקתי אותה לשתי תבניות אינגליש קייק היא תפחה מאוד ונפלה לגודל ס"מ אחד זרקתי את הכל לפח למה זה קרה

  40. במילה אחת: פנטסטי!
    הגעתי אל האתר במקרה -חיפשתי ב GOOGLE קינוח
    המתכון מדהיםםםם!!שהגשתי לאורחים-הוספתי בצד כדור גלידה וניל :)
    קיבלתי המון מחמאות ….
    תודה על המתכון …. :)

  41. הטעם היה מדהים.
    כל הזמן הייתי מחפץ על עוגת שוקולד ומצאתי והיה נפלא עשיתי אותה בכיף ונהניתי אני והמשפחה שלי מהטעם המדהים תודה רבה

  42. שלום
    עוגת השוקולד יצאה נוראית, נוזלית וקשה מלמעלה היא גלשה בתנור והיה ריח שרוף בכל הבית אני לא חושבת שאנסה שוב ואני אופה מעולה לא קרה שלא יצאה לי עוגה טובה בכל פעם שאפיתי

  43. ניסיתי כבר פעמיים ולא יצא לי, העוגה מתרוממת מעבר לגובה התבנית ונשפכת וכאשר אני מוציא אותה החוצה לבסוף היא יורדת לגובה אסימון. מה יכולה להיות הבעיה?

    כל הביקורות הטובות פה ממש עושות לי חשק לעוגה הזאת אבל ממש לא בא לי להרוס עוד אחת

    מאיה עונה: חסרים לי קצת פרטים: אתה מכין את העוגה עם מיקסר או ידנית? בן כמה התנור שלך? משתמש במרגרינה או חמאה?

  44. עוגה מדהימה!!! השתמשתי בקמח מלא ויצא מעולה!!!!!!!! תודה על המתכון

  45. שלום לך,
    כבר שנים שאני מחפש את המתכון האולטימטיבי לעוגת שוקולד, והנה מצאתי. היא מעולה!! הרשיתי לעצמי קצת להתפרע עם עוד קפה, והחלפתי את סירופ התירס בגרנד מרנייה (בציפוי המשודרג כמובן). תודה רבה. התוצאה מושלמת!!!

  46. היי מאיה,
    הכנתי את העוגה. יצאה נימוחה וטעימה מאוד.
    הערה אחת: היא מתוקה מאוד מאוד.
    לדעתי אפשר להפחית מכמות הסוכר, 2 כוסות סוכר ביחס ל 1.5 כוס קמח? זה המון.

  47. תוך כדי עבודה על עיצוב של ספר אפייה חדש, מישהו הזכיר את האתר שלך, נכנסתי אתמול, ולאחר שנים של התנזרות מאפייה, אפיתי, לראשונה לאחר שנים רבות, את עוגת השוקולד המשפחתית שלכם, ליומולדת של ילדה בת 11, למה דווקא את המתכון הזה, על פני עשרות המתכונים שקראתי, גם ברבבות הספרים שיש לי? – בעיקר בגלל הטקסט הקולח והאמין, וכמובן העיצוב והתמונות. לאחר שהחלפתי את החמאה בשמן, כי היא נגמרה, ולכלכתי את המטבח ואת המג'ימיקס, יצאה עוגה פשוטה ומצוינת, עם טקסטורה נימוחה ומתפוררת, על השוקולד למעלה פיזרתי מוצרט-קוגל שהקפאתי וקיצצתי במג'ימיקס, יצא טעים בטירוף. בקיצור כל הכבוד, אחלה אתר. כשייצא הספר החדש אשלח לך.

    מאיה עונה: שמחתי מאוד לשמוע! ורק רציתי להוסיף שבזכות הסטודיו שלך קניתי לעצמי עותק של Avenir, הפונט היפה ביקום

  48. הי מאיה,
    אוהב מאוד את האתר שלך הכל פשוט מדהים, התמונות מעולות וקולעות בול !
    האם אפשר לעשות תקציר של המתכון באיזו פינה ?
    מאוד קשה לבשל ולהתחיל לעבור בין לבין …
    תודה,
    צור

  49. תודה רבה! לראשונה אי פעם הצלחתי לעשות עוגת יומולדת, שבני משפחתי לא קראו לה עוגה פיתה… המתכון אומץ כעוגת היומולדת האולטימטיבית! מתכון מעולה, וההסברים מאירי עיניים!

  50. היי מאיה
    עשיתי את העוגה היום. זאת לא הפעם הראשונה. אף פעם הקץ לא יוצא לי ממש יציב אז היום הייתי נחושה לעשות הכל כדי שכן יצא לי יציב
    הפרדתי ביצה ביצה, חלמון לפוד פרוססור, חלמון לקערת הזכוכית.. ואיזה קטע בביצה הרביעית איבדתי ריכוז והחלמון הוסף בטעות לקערת הזכוכית. היה לי חבל על עוד 4 ביצים (מה גם אורגניות, מה גם שלא היה לי מה לעשות איתם) הכנסתי את הכל לפוד פרוססור… העוגה יצאה טעימה מאד, טיפה פשטידתית..לעומת המתכון המקורי… קצרה הרבה מחמאות

    עשיתי קרם של רבע כוס קלואה, חצי כוס שוקולד צ'יפ וכפית סוכר חום – יצא מעולה

    תודה רבה

  51. הי מאיה,
    נראה מתכון מדליק. הצעת ייעול- תעשי גרסה מקוצרת להדפסה.

  52. מנסיון של עוגות שוקולד רבות, סוג הקקאו מאוד משפיעה על טעם העוגה. אשמח לשמוע באיזה את משתמשת. תודה!

    מאיה עונה: אני מתביישת להגיד שאני קונה את הסוג הכי זול מבלי להסתכל על היצרן…

  53. הנה הרשמים שלי:
    העוגה קלה להפליא להכנה ובאמת ממצרכים מאוד בסיסיים. הייתי צריך לקנות רק קמח קקאו וחמאה, ובתאכלס העוגה עלתה באמת כמו שציינת, זה ככה תמיד, אבל הפעם זה הורגש בצורה מיוחדת.

    העוגה כל כך קלה וטובה, שלא היה לי כוח לרשום ידנית ולא היה לי דיו, שיכולתי להתעכב על שלבים בה וללכת למחשב לבדוק מה עושים הלאה. היתה לי פאשלה קטנה עם כמות הקפה (הבלילה יצאה דלילה מידי, מה שגרם לקיפול לאבד מהאפקטיביות), אבל חוץ מזה הכל יצא מעולה. בקושי הצלחתי לכבות את הקול בראש שלי שצעק עליי כשטבלתי אצבע בשאריות של הקצף ושל הבלילה להיזהר מביצים חיות, כי שתי העיסות היו טעימות כמו שהן.

    בעוד כשאת מכינה את העוה היא מעלה לך זכרונות ילדות של עוגה, לי הריח הזכיר את עוגת "יש" המיתולוגית והנהדרת שאני ואחי היינו מבקשים מאמא תמיד שתקנה לנו. אני הכנתי את העוגה ליום הולדתה של אימי, ככה שזה לא מיועד בשבילי להעלות נשכחות, אבל הריח עשה לי טוב.

    עדיין לא אכלתי ממנה, אבל הכנתי את הקרם הפשוט ושדרגתי אותו עם אייריש קרים ושוקולד 70, אני משער שזה יצא פשרה בין הבסיסי לפרימיום, והיה כל כך קל וטעים להכין שאני כנראה אחזור להכין עוד פעם.

    עכשיו לחסרון. העוגה נכנסה לתבנית סיליקון (עברנו דירה, אין תבניות) עגולה בקוטר לא ידוע. באפייה האמצע התרומם ואז בגמר האפייה הוא נחת. העוגה הרוויחה אולי 10% בנפח, ז"א לא ממש התרוממה. מה יכולה להיות הסיבה? ורק שיהיה ברור, עדין לא חתכתי פרוסה ממנה. היא מתקררת עם הציפוי במטבח, אבל אינטואטיבית אני מרגיש איתה נהדר. בעוד בעבר הייתי מכין מתכון שלך פעם ב… אני מתכנן כבר שבוע הבא לנסות את הקרבונרה, אצלם וגם אשלח תגובה. בכ"מ, תודה רבה לך על ההשקעה הרגילה שלך כאן ובאמת שנהניתי לאפות היום. המתכון שלך ניצח כמה וכמה מתכונים של חלות שתכננתי להכין, והסיבה היחידה שלא הכנתי, זה שזה יום הולדת, ואם חותכים את החלת יום הולדת עוד לפני האוכל, זה מאבד מהחגיגיות. אז הלכתי על הקלאסיקה, ואני חושב שצדקתי בבחירה שלי.

  54. טוב, אחרי הטעימה והכל, היא יצאה אנטי-אוורירית. לא יודע למה. הפרדתי את הביצים, קיפלתי את הקצף, ובכל זאת, יצא פשטידתי. יש לזה יתרונות וחסרונות, אבל בכ"מ, הטעם היה מעולה והקרם היה שמימי.

  55. איזה כיף שקיים אתר כזה שאני יכולה למצוא פה הכל, וכל כך פשוט לעשייה ונראה מעולה!
    חייבת לנסות את העוגה – רק שאלה קטנה:
    משום ניסיוני הכושל בבחירת תבנית מתאימה (תמיד משתמשת בחד פעמי עגולה הכי גדולה – נראה לי 26 ס"מ) תמיד העוגות האלו גולשות לי החוצה ומאבדות כל צורה. במה את משתמשת? ומה היית ממליצה למישהי שלא מעוניינת להשקיע בתבנית קפיצית?

  56. נשמע מעולה. האם יצליח גם בתבנית אינגליש קייק (יש ילד אחד בן שלוש שחייב עוגת רכבת).בהזדמנות זן תודה על האתר הנפלא.

    מאיה עונה: בוודאי שיצליח! קצרי את זמן האפייה בהתאם (הערכה שלי – בערך 28-30 דקות).

  57. היי מאיה (:
    אתר שלך מעולה ! מושקע , תמונות מגרות מאוד , ואם מתכונים טובים מאוד D:
    אני חייבת להגיד לך שכולם סגדו לעוגה הזאת אצלי !
    היא יצאה ממש טעימה , עשיתי את הקרם המלכותי ,
    הבעיה שהיתה איתו היא שהוא לא נהפך לקרם אפילו שהחנסתי אותו לפריזר כל פעם אבל לא נורא הוא היה נוזלי וטעים מאוד ((:

    תודהה (:

  58. גם אותי המתכון הרשים, כמו כל הבלוג המדהים הזה, אבל לא הצליח לנו. אין לי מושג למה, אבל היא יצאה קצת יבשה, נדבקה לתבנית ובאופן כללי התפוררה בקצוות.
    לא נורא, הצלחנו להדביק הכל עם הקרם המעולה.

  59. הכנתי היום, ויצא ממש טוב על הניסיון הראשון, תודה!

  60. you converted us!
    מהיום זאת עוגת השוקולד שלנו, אחרי שנים של נאמנות למתכון אחר (מעולה גם הוא ) נפלנו שדודים בשבוע שעבר, ועכשיו היא נאפית לה בתנור.
    טיפ קטן לקרם מבריק: כף סירופ מייפל, כמובן שהכי טעים זה אמתי מקנדה שיקר בטירוף, אבל גם זה של aunt jemima עושה את העבודה.  

  61. היי, מאיה!!!
    אנ מוכת תדהמה….העוגה לא הצליחה!!!! (ואני אופה מנוסה מזה שנים, וגם המתכונים שלך תמיד הצליחו- עד היום)
    :(
    אני השתמשתי בחמאה רכה, הכנתי קצף חלבונים לתפארת במיקסר וקיפלתי את התערובת. האפיה נעשתה בתנור חדש שחומם מראש כנדרש.
    שמתי לב שמספר אנשים כתבו לך על אותה הבעיה אבל לא נענו- העוגה עלתה וגלשה מהתבנית, נהרס לי כל התנור והכי עצוב, שכמה שאפיתי אותה, בסוף זרקתי! ולא הייתה לי עוגה להביא ליום הולדת של החניכה שלי בפר"ח :(
    לא ברורה לי מהסיבה שהעוגה תפחה מאוד, לא נאפתה עד הסוף, התוכן שלה גלש מחוץ לתבנית, ואז בסוף גם קרסה לתוך התבנית.
    אני אשמח מאוד אם תוכלי לייעץ לי…
    אני מתרשמת שהמתכון הצליח פה לרב הקוראים…מדוע לדעתך התפקששה לי העוגה(ולעוד כמה קוראים פה)??? הייתי רוצה לנסות שוב את המתכון….

    נ.ב. מתה על האתר שלך!!!! – כפי שאני דואגת להגיב בכל מתכון שהכנתי :)

    מאיה עונה: הפתרון המתבקש הוא לאפות בתבנית גדולה יותר. יכול להיות שהביצים שהשתמשת בהן היו מאוד גדולות וזה מה שגרם לאקסטרה נפח בתבנית. אני מכינה אותה במתפרקת 24 ס"מ בלי בעיות, וגם אמא שלי. נסי להכין אותה בתבנית יותר גדולה ממה שעשית (לא חייבת עגולה, אגב). באופן כללי, אם מכינים עוגות בתבנית שגורמת להן להיות גבוהות (בדרך כלל תבנית קטנה יותר), זמן האפייה יהיה קצת יותר ארוך, ובדרך כלל על טמפטורה נמוכה יותר (160) כדי למנוע מהבחוץ של העוגה להישרף והבפנים לא להיות אפוי. מקווה שיצליח יותר עם תבנית בגודל מתאים!!

  62. היי מאיה!
    אני אשמח אם תוכלי להשיב לשאלתי למעלה….
    אני באמת רוצה לנסות שוב את המתכון!

  63. היי מאיה!
    הכנתי את הקרם שוקולד הקלאסי…
    רציתי להכין את המלכותי (שניקרה גם גאנש נכון?) אבל לא היתה לנו שמנת…

    ציפוי מעולה תודה! ! !

  64. מה קורה אם משתמשים בשוקולית ופשוט מורידים מכמות הסוכר?

  65. אני מוכרחה לדעת איפה את עורכת את הקניות שעלות הכנת העוגה היא 13 ש"ח? ומה עם הפעלת התנור?
    תודה רבה.

  66. מתכוונת לנסות את המתכון.
    ממליצה לתקן בפסקה השלישית ל"באורח מופלא"…

  67. היי מאיה, קודם כל האתר נפלאה והמתכונים שלך מאכילים את בני הבית באופן קבוע. שאלה לי אליך, הכנתי את העוגה והיא יצאה מדהים, רק שבגלל שלא כתבת לשמן את התבנית, לא שימנתי וההפרדה מהתבנית קצת הרסה לה את הצורה. האם יש לכך סיבה? אני לא איזה אופה מקצוענית אז אני עוקבת אחד לאחד אחרי ההוראות ולכן לא שימנתי…

  68. אחלה עוגה! שילוב בין עוגת יום הולדת של רביבה ל"עוגת שוקולד שילדים אוהבים" של קרין גורן. האחרונה, שעד לא מזמן שימשה אותנו כעוגת יום ההולדת הרשמית בביתנו, התבררה כמתוקה עד אימה, ואני מאושרת שמצאתי לה תחליף.
    דרך אגב, העוגה יצאה מאוד גבוהה בתבנית מתפרקת מס' 24, ולמרות עצתך להוציאה מהתנור מיד בסוף האפייה, היא בכל זאת "נפלה" מעט במרכז. אמא שלי תמיד גרסה שלמניעת נפילות כאלה דווקא יש להשאיר את העוגה בתוך התנור ולפתוח מעט את דלתו. מה את אומרת? חוץ מזה היא מושלמת. לא מתוקה מדי ועסיסית (הלכתי כרגיל על ציפוי הגנאש).
    דרך אגב, גם את עוגת הקצפת הנפלאה הכנתי בחודש האחרון כבר ארבע פעמים כולל לגן של הקטנה. הצלחה גדולה!
    בלוג מענג! תודה רבה!

  69. פשוט מדהים עד כמה שטעים….עשיתי שתיים מקודם עכשיו בדרך עוד שניים…
    ממש תאים מכל עוגות שוקולד שהכנתי קודם…
    רואים שיש לך ניסיון ולא מאט..
    ההסבר מדויק ומפורט היטב עד הפרט האחרון…
    תודה רבה

  70. הי מאיה,
    הכנתי את העוגה רק בצורת מיני מאפינס. קיבלתי רק מחמאות!

    תודה!

    תמונות אפשר לראות פה:
    http://wind2aya.blogspot.com/2010/08/blog-post_28.html

  71. רק משהו קטן-
    העוגה יצאה נ-ה-ד-ר-ת!!! ממש, אבל שתי שאלות,
    כשקיררנו את העודה לטמפ' החדר היא צנחה בערך ברבע גודל, אם זה מה שצריך לקרות – תזהירי את הקוראים מראש כי כמעט נבהלנו…
    2- מה זה שקית שמנת?? אנחנו תמיד קונים בקופסא ולא הבנתי מה זה שמנת בשקית.

  72. זה פשוט אתר מעולה והמתכון לעוגת השוקולד יצא ממש טעימה רציתי לדעת אם תוכלי להכניס לאתר מתכון לעוגת מוס שוקולד ואם אפשר מתכון לקרם ברולה.
    זה האתר הראשון שאני נכנס אליו והוא באמת ידידותי…

  73. היי מאיה!
    אתר מקסים וההסברים והתמונות מקלים על העשייה!
    הכנתי את העוגה אבל אצלי מתנגדים לאבקת קקאו בטענה שאין לזה טעם של שוולד אמיתי. החלפתי את זה ב50 גרם שוקולד מריר שהמסתי במיקרו. הוספתי אותו בסוף בסוף,אחרי הקיפול של הקצף
    יצא מעולה!!
    תודה!

  74. דבר ראשון יש לציין שאני עוקבת אחרי האתר שלך כבר זמן מה והאתר שלך פשוט מדהים! מהתמונות ועד ההסברים המפורטים.
    עכשיו בנוגע לענייננו: הכנתי את העוגה כמאפינס (כפי שאמרת שאפשר) ולצערי אחרי 10 דקות של תפיחה שקעו אחד אחרי השני כולם פנימה..אכזבה גדולה. צריך אולי לשים בטמפרטורה יותר נמוכה? מה יכל לגרום לזה? עקבתי אחרי המתכון צעד אחר צעד. הדבר היחידי הוא שהחלבונים לא הקציפו כראוי אבל ראיתי מספר תגובות של אנשים שלא הקציפו כלל והצליח להם. מה הייתה הבעיה? רמת החום בתנור או משהו אחר?

  75. מתכון קליל לביצוע,
    הילדים נהנו לעזור לעשות את העוגה יחד איתי ואישתי …
    העוגה יצאה רכה וטעימה :)
    תודה רבה!

  76. עוגה מעולה יש לנו שני ימי הולדת בבית השבוע והיא הולכלת לככב שוב

  77. הי מאיה,
    לצערי אני מצטרפת לאלו שהעוגה לא הצליחה להם,יש לציין שאני אופה מעולה וכבר אפיתי עוגות שוקולד מצויינות וסתם התחשק לי לשנות ולגוון כי אני נהנית מהמתכונים שלך. לפי רוב התגובות אני מניחה שהבעיה הייתה שאפיתי בתבנית קטנה ולכן העוגה גלשה ונאפתה יתר על המידה מלמעלה..
    לא נורא בפעם הבאה :)

    תפארת.

  78. ההוראות ברורות וכתובות היטב בסגנון יפהפה.
    הצלחתי את כל השלבים, כולל הקצפת החלבונים שיצאה לי נהדר.
    במקום 3/4 כוס מים רותחים עם נס קפה, עשיתי 1/3 כוס מים רותחים עם כפית נס קפה, וחצי כוס מיץ תפוזים סחוט [לעוגת שוקולד תפוז]. כמו-כן הוספתי גרידת תפוז ואני מתכוונת לעשות ציפוי עם שוקולד-תפוז במקום שוקולד מריר.
    יצאה לי כמות אדירה.
    מילאתי תבנית עגולה חד פעמית של 26 ס"מ עד 3/4 הגובה, ואז מילאתי גם עוד תבנית מאפינס 6 שקעים.
    למרות זאת, העוגה גלשה בתנור מהתבנית, ליכלכה את כל התנור, הציפה את התבנית, וכן החלק המרכזי נאפה ומסביב לא.
    עצרתי את האפייה במצב זה, לאחר כחצי שעה של אפייה, הוצאתי את העוגה, ניקיתי את התנור. זרקתי את כל החלק העליון של העוגה שנאפה (כדי שלא יישרף), וכך הורדתי את גובה העוגה שוב ל-3/4 גובה תבנית ומצב כמעט אחיד של אפייה.
    הרמתי את הקיפולים של התבנית החד פעמית שבצדדים כדי שתהיה גבוהה בס"מ אחד יותר.
    נראה איך ייצא.

  79. טוב, העוגה כפי שתיארתי למעלה יצאה מזוויעה. ברגע שהורדתי את החלק העליון שלה שנאפה, העוגה צנחה וקרסה לתוך עצמה, היא לא נאפתה אחרי 50 דקות וגם אחרי שעה שלמה קיסם יצא לא יבש משם, נהייתה לי פשוט מסה, שאחרי שהוצאתי אותה לצינון היא נהפכה למסטיק שוקולד תפוז.
    התחלתי מהתחלה.
    הלכתי לסופר וקניתי שוב את כל החומרים ושוב עשיתי בדיוק לפי ההוראות. גם כאשר הייתי מיומנת (כי רק לפני שעה סיימתי להכין את העוגה הקודמת), ועבדתי בצורה טכנית ויעילה, בשום אופן לא עבדתי נטו 18 דקות, אלא 35 דקות נטו.
    שוב יצאה לי כמות אדירה, אז מילאתי 3/4 תבנית 26 אינץ' ועוד חצי תבנית אינגליש קייק.
    הפעם יצא מעולה.
    העוגה הייתה מיועדת לאירוע גדול ורב-משתתפים, ומכל העוגות שלי הייתה המוצלחת ביותר.

    מאיה עונה: שמחה שיצא לך טוב בסוף. ולסיכום הסאגה: הבעייה הייתה בגודל התבנית! להבא – באופן כללי, כשיש בעייה עם עוגה שנאפית מבחוץ ולא מבפנים, הפתרון הוא לרוב להוריד את טמפ' התנור ל-150-160 מעלות ולהאריך את זמן האפייה עד שהעוגה מוכנה.

  80. הכנתי את העוגה היום עם הילדים. קראתי שוב ושוב את הקטע עם הביצים- בטוח ששמים את הסוכר לפני ההקצפה ולא תוך כדי? עשיתי את זה והקצף יצא ממש נוזלי. זרקתי הכל וניקיתי את כל הכלים, וניסיתי שוב- ועדיין יצא נוזלי. בכל זאת הכנסתי אותו ויצאה עוגה יפה, ריחנית וטעימה (פחדתי שתצא לי חביתה!). מאיה, הלוואי שאת עדיין קוראת תגובות לפוסט הזה. באמת הייתי רוצה להבין את העניין עם הקצף- למה לפעמים מוסיפים את הסוכר לפני ההקצפה ולפעמים תוך כדי? אני אף פעם לא יודעת אם הקצף שלי עונה לתיאור שבמתכון("גמיש", "יציב" וכד') ואיך אפשר בעצם לשלוט בזה?

    מאיה עונה: אל דאגה, אני תמיד קוראת את כל התגובות! לדעתי יש מצב שהקצף לא הצליח לך כי השתרבב לך קצת שומן לקערה (או מהחלמון, או שהייתה שם חתיכה של שומן, או שהקערה לא הייתה נקייה 100%). פעם אודטה כתבה משהו על זה שהיא מוסיפה את הסוכר לקצף על ההתחלה ואין שום הבדל. אני תמיד מקציפה את החלבונים קצת עד שהם נראים כמו קצף אמבט, ורק אז מתחילה להוסיף את הסוכר בהדרגה. אם תוך 2-3 דקות לא נהיה קצף אז הבעייה היא תמיד שומן שהשתרבב לקערה. נסי להפריד את הביצים אחת אחת בקערה קטנה, לוודא שבאמת אין חלמון, ורק אז להעביר את החלבון הנוכחי לקערת המיקסר, ולהפריד את הביצה הבאה. את העוגה הזו אפשר להכין גם בלי להקציף ביצים בכלל, פשוט לערבב פנימה את הביצים, אבל היא תצא הרבה פחות אוורירית.

  81. הכנתי את העוגה ולדעתי תבניתנ 26 הרבה יותר מתאימה.
    בתבנית 24 העוגה תפחה מאוד ,ואז החלק העליון טיפה נשרף, והתחתון נשאר לא אפוי עד הסוף.

  82. הכנתי את העוגה ליום הולדת של חברה, וכולם התלהבו. יצאתי הבשלנית של החבורה, אז תודה.

    בעיני היא יצאה ממש ממש מתוקה מדי (הכנתי את הציפוי המלכותי).
    נהנתי ממש מתהליך ההכנה, ממש פשוט. היה לי ממש כיף להוציא את הקרם כל 10 דקות מהמקרר ולראות אותו נהפך למשהו מדהים.

    אני נורא אוהבת את הבלוג, כבר הכנתי את הנודלס ברוטב בוטנים והוא הפך למאכל יומיומי שלי.
    אשמח ליותר מתכונים צמחוניים/טבעוניים, שהם לאו דווקא קינוחים.

  83. Hi, I agree with all the above compliments- great cake and great site.
    Just wanted to ask about the icing (tzipu): How can you make it really hard and not creamy
    ?

    מאיה עונה: הציפוי של משפ' מרום מתקשה תוך כמה שעות לציפוי קשיח. הציפוי המלכותי נשאר יחסית רך, אך מסמיך מאוד אם מצננים במקרר.

  84. עוגה טעימה אם כי לא מצדיקה את ההקצפה והתהליך הארוך יחסית.
    עוגת השוקולד המסורתית אצלנו ללא הקצפה הכל בקערה אחת ויוצאת עסיסית וטעימה אף יותר.

  85. יצאה לי עוגה אלוהית!!!
    טעמתי רק חתיכה אחת כי זאת היתה עוגת יום הולדת שחוסלה על ידי שאר האורחים…
    מאז אני לא מפסיקה לפנטז עליה…
    עוגה פשוט מושלמת!

  86. ומאיה – עוד משהו,
    כל מתכון שלך הוא פשוט הצלחה! אין נפילות! אני מתה על הבלוג שלך.

  87. איזה מתכון מרשים!
    אני רק מהתמונות נהייתי רעבה…
    ללא ספק אני הולכת לנסות את המתכון הזה בסופ"ש הקרוב.

  88. כרגיל, רק עם המתכונים שלך אני מצליחה לבשל/לאפות ובסוף יוצא משהו אכיל :)
    מתכון נהדר ועם ההסברים שלך פשוט אפילו לאחת כמוני.
    אפיתי את העוגה בטוסטר אובן כי אין לי תנור וזה בהחלט אפשרי (2 תבניות אנגליש קייק חד פעמיות בחום של 160 מעלות במשך 40 דקות). את החמאה בציפוי הפשוט החלפתי בשלוש כפות שמן כי נגמרה לי החמאה, ועושה רושם שגם הוא יצא בסדר גמור.
    תודה מאיה!

  89. טעים בטירוף. תודה רבה מאיה, את פשוט נהדרת.
    שאלה- אפיתי אותה היום בפעם השנייה וציפיתי ב"מלכותי". הכנסתי והוצאתי מהפריזר 5 פעמים, כל פעם אחרי הקפאה של 5-7 דקות ובכל זאת, השוקולד סירב להסמיך\ להתקשות. כמובן שזה לא באמת משנה כי הוא טעים באותה מידה אבל אשמח לשמוע אם יש לך עצה איך לשפר את התוצר בפעם הבאה.
    שוב תודה

    מאיה עונה: הייתי מנסה, לחלופין, להניח בעדינות את הקערית בקערה יותר גדולה עם הרבה קרח, ולמלא אותה במים בעדינות (שלא יישפך לתוך הקערית עם הקרם) עד לחצי גובה הקערית הפנימית. משאירים את הקערה שם 10 דקות ומערבבים מידי פעם, ואז הקרם יסמיך בצורה יותר אחידה.

  90. […] החמוצה לציפוי, אני עשיתי את הציפוי מהבלוג הנפלא "בצק אלים", קיבלתי תאבון רק […]

  91. הי מאיה,
    אני ברגעים אלה מכינה את העוגה ליום הולדת של הבן שלי בגן (פעם ראשונה – מאוד מתרגשת) אני מקווה שתראי את התגובה בשעה הקרובה כי רציתי להתייעץ – הבן שלי ביקש עוגה בצורת כדור אדום אז רציתי לדעת אם לדעתך כדאי לשים את הציפוי המלכותי ועליו קצפת צבועה? בנוסף – אם היומולדת היא מחר בבוקר אז בטח כדאי לשמור את העוגה במקרר בסוף כל התהליך, נכון?

    מאיה עונה: מצטערת שראיתי רק יום אחרי… תשובתי היא שלא רק עדיף לשמור את העוגה במקרר אלא אפילו במקפיא, כדי שציפוי הקצפת יישאר עליה יציב. את העוגה הוציאי מהמקפיא כשעה-שעה וחצי לפני ההגשה וכך היא תפשיר לאיטה ותשמור על הציפוי קר. בפעם הבאה ממליצה לך להמיס שני מרמשמלואים במיקרוגל ועליהם למזוג את הקצפת ולהקציף. הג'לטין שבמרשמלו יגרום לייצוב הקצפת.

  92. אה, ושכחתי לציין שאני ממש אוהבת את האתר שלך וכל מתכון שלך שאני מנסה תמיד מצליח – שזה לא דבר ברור אצלי :)
    אז תודה לך!!!!

  93. ניסיתי בכמה וריאציות,גם עם הציפוי וגם עם קרם וניל באמצע ומעל בשביל החגיגיות..
    עוגה מעולה ושווה !!

  94. עוגה מנצחת , הכנתי אותה כבר 3 פעמים והיא תמיד הצליחה מתכון מדויק וטוב , למי שהעוגה גולשת מהתבנית ממליצה להנמיך את הטמפ' ולאפות יותר זמן

  95. היי מאיה
    כרגיל הכל מדהים
    יש לי שאלה שתמיד מטרידה אותי – מה זה תבנית רגילה של עוגה? באמת שאני אף פעם לא מצליחה להבין…. מה הגודל שלה?

    מאיה עונה: תבנית רגילה של עוגה זו תבנית מלבנית של בערך 27 על 33 ס"מ שיש כמעט בכל בית בישראל. זו התבנית הכי שימושית שיש.

  96. הי המתכון מעולה ניסיתי מס' פעמים עם חמאה היום עם מרגינה , תמיד יצא מעולה למעט המקרה עם המרגרינה
    רציתי לשאול אם אני רוצה להמיר לשמן ??? האם זה אפשרי ????

    מאיה עונה: העוגה תצא אכילה, אבל תאבד המון מהטעם שלה. אמא שלי הייתה מכינה עם מרגרינה למשך שנים עד ששכענתי אותה להחליף לחמאה – תמיד יצא טעים, זו העוגה שגדלתי עליה.

  97. עשיתי את העוגה ליומולדת של בתי בתבנית סיליקון בצורת פרפר. אח"כ צריך לחלץ את העוגה מהתבנית. רעדתי מפחד שלא תצא טוב אבל יצאה פשוט מעולה גם בצורה וגם בטעם וחוסלה עד הפרור האחרון על-ידי הקטנים והגדולים כאחד. תודה!

  98. פעמיים הכנתי את העוגה והיא הייתה הצלחה מסחררת!
    ראיתי שכתבת שניתן להכין אותה גם כמאפינס – האם נדרש אותו משך אפייה (45-50 דקות)?

    תודה!

    מאיה עונה: מאפינס כנראה יסתפקו ב-15 עד 22 דקות של אפייה. מומלץ לבדוק עם קיסם לפני שמוציאים.

  99. היי
    אחלה עוגה פשוט חבל"ז אני הכנתי אותה היא סוף ומזה קלה להכנה תודה

  100. מאיה,
    אפיתי את העוגה לשבת והיא הולכת להיות עוגת הבית שלי .רכה ונעימה -כל הכבוד !!!

  101. נראה מצוין .
    התמונות מעוררות תאבון.

  102. תודה על המתכון
    העוגה יוצאת ממש טעימה והיא ממש קלה להכנה
    פעם שניה שאני מכינה ואנשים אוהבים אותה :)

  103. היי מאיה,
    שאלה: אני עומדת להכין את העוגה לכבוד יומולדת,
    האם כדאי להוסיף שכבת קצפת דקה מעליה? (יש המלצות למינונים?)
    אני רוצה להוסיף את הקצפת לשם הרושם ולשם פיזור סוכריות צבעוניות, לא יהרוס יותר מדי נכון?

    תודה רבה ושבת שלום!

  104. היי מאיה וכולם!
    הכנתי את העוגה מספר פעמים ותמיד יצאה לי מאוד מוצלחת!
    בפעם האחרונה החלטתי להפחית מכמות הסוכר ושמתי כוס ורבע וגם במקום אבקת קקאו עשיתי עם שוקולד מומס – שמתי 100 גרם שוקולד שהמסתי אותו במיקרו.בנוסף עשיתי גם ציפוי פשוט שהמצאתי..
    העוגה יצא מעולה! אוורירית ונימוחה :)
    מאיה המון תודה על המתכון הוא קל מאוד ותמיד מצליח.
    תמר

  105. הי מאיה,לא מוצאת אופצית הדפסה אצלך…האם קיימת?

    מאיה עונה: לצערי עוד לא… קופי פייסט לוורד.

  106. אלופה !!!!!!!!!!!!!
    עוגה טעימה ביותר

  107. היי מאיה
    אפיתי את העוגה ומידבתום האפייה העברתי סכין בדפנות, אבל עדיין נוצרו שוליים שהתכווצו איזה ס"מ לתוך התבנית ומן שקע בתוכם…

  108. אני הכנתי את העוגה עם קצת שינוים:
    במקום 3 כפות קקאו שמתי 3 כפות קמח תופח בטעם שוקולד של אוסם
    במקום קמח תופח רגיל שמתי קמח תופח בטעם שוקולד
    והוספתי כ- 50 גרם שוקולד מומס לתערובת של העוגה בתרם נכנסה לתנור.
    שמתי 1/2 מהכמות הסוכר.
    יצאה מעולה…

    לאחר שהעוגה התקררה הרטבתי אותה עם נס בטעם אגוזים ומרחתי קצפת בטעם שוקולד… שיום קודם לכן הכנתי (חממתי 2 מכלי שמנת מתוקה 38% והמסתי לשם 100 גרם שוקולד + כף של קליפת תפוז מגורדת למחרת לפני שהקצפתי סיננתי את הקליפות התפוז מהשמנת מתוקה)

    בקיצור רציתי לאומר תודה שעזרת לי להשתחרר מהמתכון של עוגת שוקולד שמתבסס על אבקת סודה לשתיה כדי שהעוגה תהיה אוורירית… במתכון הזה העוגה יוצאת גבוה ואוורירית גם בלי אבקת סודה לשתה ולכן מתכון זה אומץ בברכה במטבחי.
    נורית.

  109. אני עשיתי עם תבנית קפיצית של 28 ס"מ (כי זה מה יש) ויצא מצויין! כמו שאמרו כבר לפניי- הציפוי המלכותי לא התקשה בכלל במקפיא ואחרי כמה פעמים של להוציא-להחזיר, לא יכולתי לחכות יותר ושמתי אותו כמו שהוא: נוזלי ומהמם! יצא טעים בטירוף!
    בפעם הבא נעשה אותה בתור מאפינס :)

  110. הי.
    עשיתי אותה ליום הולדת של בתי שחגגנו היום. העוגה מדהימה. סוף סוף עוגה גבוהה ורכה וטעימה.
    לטעמי היא מעט מתוקה מדי, אפשר אולי לצמצם מעט בסוכר.
    הלכתי על ציפוי קלאסי בכמות כפולה. כמות של 1.5 זה לדעתי מושלם.
    שמתי במקרר ללילה והכל יצא מושלם!
    תודה רבה!

  111. עוגת השוקולד הטובה ביותר שעשיתי עד כה – פשוטה להכנה, מצרכים נגישים, אוורירית , טעימה ונימוחה.
    אני עשיתי ציפוי של שוקולד ושמנת מתוקה.

  112. אני רק מחפשת תירוץ להכין עוד ועוד עוגות שוקולד (אין מה לעשות- אני והחבר מכורים!)
    אבל באמת שזאת אחת ה-עוגות!
    נימוחה, עשירה והכי טעימה כשהיא חמימה.
    תודה רבה, זה אושר גדול לגלות עוד מתכון שמתווסף לארכיון המתכונים שלי=)

  113. […] 3. עוגת שוקולד של בצק אלים […]

  114. מאיה שלום. אני מתכננת להכין את העוגה ליום ההולדת של הבן שלי. רציתי לשאול אם אפשר להשתמש בציפוי בשוקולד חלב במקום מריר ואם כן – האם צריך לשנות כמויות במרכיבי הציפוי.
    תודה

    מאיה עונה: אפשר, רק וותרי על הסוכר בציפוי המבושל. שימי לב שזה יצא מאוד מתוק, וסביר להניח שאף אחד חוץ מהילדים לא יצליח להתמודד עם עודף הסוכר הזה. הציפוי הרגיל עם השוקולד המריר לא יוצא מר.

  115. שלום, העוגה נראת מדהימה ורציתי לנסות אותה בסופ"ש הזה , רציתי רק לשאול העוגה תצא טעימה עם נחתוך אותה באמצע ונשים איזה קרם וניל , פשוט כזהץץ ?

  116. יצא טוב
    רק הקרם שלי יצא פחות סמיך
    כנראה לא שמתי מספיק בפריזר.

    האמת היא אבל שקצת חסר איזה משהו לשבור את המתכנון.

  117. אם אני רוצה להכפיל את המתכון, עד כמה יהיה נורא לשים 7 או 6 ביצים במקום 8? ובאופן כללי בעוגות שוקולד עם כמויות גדולות של ביצים, האם אפשר לוותר על כמה?

    מאיה עונה: בכמות כפולה אם מוותרים על ביצה אחת זה בערך כמו לוותר על חצי ביצה בעוגה אחת, אז קשה לי להאמין שזה יהרוס את העוגה. לגבי מתכונים אחרים, זה מאוד תלוי במתכון. בעוגות בחושות (בלי הקצפת ביצים) לרוב אפשר להחליף כל ביצה בכמה כפות רסק תפוחים.

  118. "הצהוב נדבק אל הקליפות באורך מופלא"… באורח.

  119. היי מאיה, אני רוצה להכין את העוגה לכבוד הולדת תינוקת חדשה לחברים, ולעצב אותה בצורת מוצץ. את חושבת שמהמתכון מתאים, או שהיא רכה מדי ותתפורר ואולי לא כל כך מתאימה לחיתוכים וצורות בה?
    תודה רבה.

  120. היי מאיה,
    אני מתה על האתר שלך!
    רציתי לשאול, אפשר לעשות את העוגה בלי קפה/ להחליף אותו במשהו אחר?

    מאיה עונה: אפשר להכין עם מים רותחים בלבד. קחי בחשבון שהטעם של הקפה לא מורגש (אני שונאת קפה).

  121. גם אני! טוב, אם את אומרת שהוא לא מורגש אז אני אנסה..

  122. יצא מושלם!!! עשיתי בדיוק לפי ההוראות, למדתי ונהנייתי, המון תודה :))

  123. עוגה מעולה! פעם אחת שכחתי להפריד את הביצים אז הלכתי על אופציית הבראוניז – שמתי בתוך הבלילה שוקולד צ'יפס. כשהעוגה יצאה מהתנור שפכתי עליה את הציפוי (שוקולד + שמנת מתוקה) בעודו חם. יצא ממש טעים!

  124. אפשר לדעתך להחליף סירופ תירס בגולדן סירופ? ואם אני רוצה עוגה גבוהה במיוחד אפשר בסיר פלא 24 או בקוגלהוף?

    מאיה עונה: כן, כן, וכן.

  125. טוב אז עשיתי עם קוגלהוף והטעות היתה שזו תבנית סיליקון. העוגה עדיין יצאה טעימה מאוד ודי גבוהה אבל נדבקה לתבנית והצורה שלה קצת התחרבשה. מזל שאני עושה נסיונות לפני היום הולדת של הבת שלי. בפעם הבאה אותה עוגה רק תבנית אחרת. ולגבי הציפוי של מש׳ מרום- נראה לך שיצא טוב עם חצי מריר חצי חלב?

    מאיה עונה: זה יצא מתוק מידי. הזיגוג מאוד מתוק גם ככה. ממליצה רק מריר.

  126. היי, מה את חושבת על שדרוג על ידי חיתוך העוגה באמצע והוספה של קרם פודינג שוקולד? בכל אופן אם זה ליומולדת וכאלה אז צריך משהו רק טיפה יותר מושקע לא? או שבכלל הרסתי את כל העניין.?

    מאיה עונה: למה הרסת? אחלה רעיון. ממליצה להקפיא את העוגה ללילה שלם לפני שמנסרים אותה לשניים. היא תהיה הרבה יותר יציבה ולא תתפרק ותתפורר לך בעת ההרכבה והמילוי.

  127. שימי לב שבפינת התכל'ס כתבת להקציף את החמאה עם הסוכר (ולא רק עם כוס וחצי). כמובן שאני לא קורא הכל עד הסוף ושמתי את 2 הכוסות בבת אחת. אני אנסה להקציף את הביצים בלי סוכר, מקווה שלא יהרס לגמרי…

  128. […] לשלם על השוחד בעוגה.  הפעם בחרתי להמיר את המתכון של מאיה, מבצק אלים לתרמומיקס. האמת היא שתכננתי לפרסם את הפוסט […]

  129. היי,

    אני הכנתי את העוגה הזאת כבר אין ספור פעמים, היא הפכה להיות העוגה האהובה על המשפחה של בעלי וגם אצלי לא מתלוננים. החברה הכי טובה שלי תמיד שואלת מתי אני מכינה אותה שוב ובקיצור, אין מילים כמה שהיא מוצלחת וטעימה!!!

    עכשיו היא שוב אצלי בתנור לכבוד יום ההולדת של סבתא שלי, מקווה שגם הפעם תהיה הצלחה :-)

    יש לי שאלה, אני בדרך כלל משמנת את התבנים עם חמאה והפעם לא עשיתי את זה כי ראיתי שלא כתוב לעשות את זה במתכון… אז צריך לשמן או לא?

    תודה,

    ליאת

  130. צריך לשים את שני הציפווים כלומר נגיד את הקלאסי למרוח ואחר כך למרוח גם את המלכותי או שאחד מהם?? ואם אני ישם את שניהם זה עדיין בסדר או שעדיף שלא??

    מאיה עונה: עדיף שלא. תבחרי רק אחד…

  131. אני נמצאת כעת בבוסטון בביקור משפחתי. בחלוף ראש השנה ועוגת הדבש התבקשתי על-ידי נכדי להכין עוגת שוקולד. מובן שפניתי לאינטרנט ושם מצאתי לשמחתי את העוגה שלך. אני אופה כבר למעלה מ-40 שנה אבל זו ללא ספק עוגת השוקולד הטובה ביותר שנתקלתי בה עד היום – והיא מעולה גם ללא כל ציפוי.
    נהניתיגם מההוראות הברורות והענייניות.
    בשמי ובשם בני משפחתי המלקקים עדיין את השפתיים,
    תודה רבה ושנה טובה!

  132. הי, אני רוצה להכין את העוגה לשבת..
    כשרשום להקציף במיקסר- לאיזה וו הכוונה?
    או בפוד פרוססור- באיזה וו להשתמש..?
    אשמח לתשובה מהירה.. תודה מראש :)

    מאיה עונה: במיקסר הכוונה לוו גיטרה, ובפוד פרוססור בלהב הרגיל של הקיצוץ.

  133. אני עוקבת אחר המתכונים והאצר כבר שנים ואני יודעת שהמתכון פה הוא כבר לא חדש, אבל יש לי שאלה קטנה: הכמויות המצוינות במתכון – לכמה מאפינס (בערך) הם מספיקים?

    מאיה עונה: לדעתי יספיק ל-24 קאפקייקס בערך, או טיפה פחות. יותר מתבנית אחת בטוח.

  134. לגבי הקצפת החלבונים ביחד עם הסוכר…לא יותר נכון להקציף קודם את החלבונים ללא הסוכר ורק לאחר מכן להוסיף בהדרגה את הסוכר?
    פשוט הכנתי פעמיים את הקצף ולא הצליח לי, לא יצא קצף אוורירי שלא נשפך מהקערה, אלא קצף נוזלי….
    מה הטיפ שלך?

    מאיה עונה: צודקת, עדיף להקציף קצת לפני שמוסיפים את הסוכר. אבל זה לא אמור להיות קריטי למרקם האוורירי – הקצף אמור להתרומם לא משנה מתי מוסיפים את הסוכר. אם הקצף שלך נשאר נוזלי פשוט תמשיכי להקציף חזק עוד 2-3 דקות. אם גם אז הוא נשאר נוזלי אז אחד משניים: א. השתרבב לך שומן לקערה – או שהיא לא הייתה נקייה לגמרי, או שנכנס קצת חלמון פנימה. ב. המיקסר שלך חלש מידי (לא נשמע לי סביר).

  135. שלום מאיה,
    הילד שלנו ביקש ליום הולדת 3 עוגת פיל. שאלתנו: באיזה חומר כדאי להשתמש כדי להדגיש את קו הקונטור ולסמן את תוי הפנים? בניסיון האחרון, כשהשתמשתי בזיגוג אינסטנט לבן מהסופרמרקט (מעל עוגה אחרת, ממש לא מוצלחת), הזיגוג לא נספג לתוך העוגה אלא נשאר מעליה די מופרד. הבעיה בכך היתה שהילדון התעקש ללקט אך ורק "את הלבן" ודחה בבוז את העוגה עצמה. אנא, הבי עצה.

    מאיה עונה: הייתי מערבבת אבקת סוכר עם ממש ממש מעט חלבון ביצה או טיפה מים. מעט ברמה של כמה טיפות. מערבבים בעקשנות עד שנוצר ממרח סמיך ביותר. אם צריך מוסיפים עוד כמה טיפות מים. מה שנוצר נקרא royal icing והוא מצויין למטרות כפי שתיארת. את יכולה לחפש מדריכים עם תמונות אם את צריכה פירוט – חפשי בגוגל royal icing how to.

  136. […] את המתכון של אמא של מאיה- כן, זו האלופה מבצק אלים. תודה מאיה, יצא נהדר! העזתי […]

  137. כבר מזה שנתיים שאני מכינה את העוגה הזו לכל יום הולדת או אירוע בגני הילדים. עוגה נהדרת, עסיסית, טעימה, וגם יוצאת ישרה כמו סרגל. תודה שהכרת לי את המתכון הנפלא הזה.

  138. הי, אני מעריצה גדולה, אוהבת בעיקר לקרוא בעודי מכרסמת פריכיות אורז מצופות בשוקולד (מאכל נחות ביותר, אני יודעת) מפאת עצלנות. יש לי שאלה הנוגעת לעוגות שוקולד – לפני כמה שנים הכנתי עוגת שוקולד המכילה קקאו שמן, ו-מים רותחים (!) במקום השוקולד החמאה והשמנת הרגילים. זה היה מתכון מהאינטרנט והוא היה רך וטעים ופשוט כמו עוגה לילדים. איבדתי את המתכון, ואולי את מכירה מתכון דומה, או יכולה להסביר את השימוש במים רותחים ושמן בעוגה? איך זה עובד ולמה?

    מאיה עונה: אין לי שמץ מה האלכימיה שמאחורי הדבר, אני רק יודעת שזה עובד!! למען האמת, סביר להניח שכל איש מקצוע שתשאלי יחרטט לך איזה משהו על אדים ותגובה כימית עם אבקת האפייה או הביצים או וואטאבר, אבל לא נראה לי שמישהו באמת יודע. ולגבי המתכון – זה המתכון.

  139. הי מאיה,

    הקטע של המים הרותחים+קפה עם הקקאו, זה לא פשוט התגובה הכימית בין מים רותחים לאבקת אפייה?

    תודה על ההקשבה
    אלווירה

    מאיה עונה: המממ, יש מצב.

  140. היי מאיה,
    כיצד ניתן לשדרג את העוגה כדי שתהיה מרשימה יותר (להביא כעוגת יומולדת)?
    חשבתי לחתוך באמצע ובין השכבות לשים קרם ופירות (למשל דודבנים או אננס).
    מה דעתך?

  141. המשך…
    או במקום קרם שוקולד- קרם לבן כלשהו…

    מאיה עונה: את יכולה להמיס 2 חבילות שוקולד לבן עם שמנת מתוקה אחת, במיקרוגל, לצנן לילה במקרר, ואז להקציף עם עוד שמנת מתוקה אחת, ולהשתמש בזה לקרם בין השכבות. דובדבנים נשמע לי הכי מתאים. ממליצה להקפיא את העוגה ללילה אחד לפני שמנסרים אותה לשכבות – היא נשארת רכה בפריזר, אבל ככה היא לא מתפוררת ונשברת ועושה בלגאנים. היא מפשירה תוך שעה בערך, ואחרי שפורסים וממלאים אפשר לשמור במקרר.

  142. מאיה הרגע יצאה העוגה מהתנור… יצא מוווווושלם! כל הכבוד לך, כיף להכין מתכונים מהאתר שלך. יישר כוח!

  143. כרגע יצאה מהתנור בצפון לונדון http://twitter.com/zohar_melamed/status/317060368021196801/photo/1

    נראית נפלא.

  144. מצופה בציפוי המשפחתי ומוכנה לאכילה. http://twitter.com/zohar_melamed/status/317072595986046976/photo/1

    תודה על המתכון. פשוט ואפקטיבי.

  145. היי מאיה, אם עושים את המתכון כמאפינס, מה זמן האפייה?

    תודה רבה :)

  146. הי מאיה, אני מתכננת לנסות להכין את העוגה (העוגה הראשונה בחיי) ליומולדת של הבן שלי בגן. מאחר ומדובר ב-21 ילדים, אני זקוקה לתבנית גדולה יותר מתבנית מלבנית סטנדרטית. האם ניתן להכפיל את הכמות? ואם כן-את יודעת להגיד באיזה גודל תבנית להשתמש..? המון תודה, דורית

    מאיה עונה: הייתי פשוט מכינה בשתי תבניות חד פעמיות וסוגרת עניין. אם לתנור שלך יש פונקציית טורבו, לא אמורה להיות הבדל בין שתי הקומות בתנור. את יכולה אפילו לאפות אותן בו זמנית. אם את לחוצה מזה שהעוגה למעלה תצא יותר שחומה (מניסיון או סתם מחשש), את יכולה באמצע האפייה להחליף ביניהן במיקום. אין בעייה להכפיל כמויות. אגב, טיפ קטן – אם זו הפעם הראשונה שלך – את יכולה לוותר על הפרדת הביצים ופשוט לבחוש את כל המרכיבים ביחד בקערה אחת. את הקמח מוסיפים רק בסוף, אחרי ששאר החומרים התערבבו. העוגה תצא פחות אוורירית, אבל תהיה הרבה יותר פשוטה להכנה ותהיה לך חוויה ראשונית יותר כיפית, מה שיעלה את הסיכוי שתחזרי עליה :) בהצלחה!

  147. תודה רבה!!!

  148. היי,

    האם את יודעת שבעמוד של "השף הלבן" התמונה שלך של העוגה הזאת מופיעה ללא קשר למתכון ובטח שבלי קרדיט?
    http://www.chef-lavan.co.il/item/7585
    רק שתדעי…

  149. אחלה אחלה עוגה!!!!! מתכון מצויין ופשוט אפילו שזה עם הפרדת ביצים. פשוט נהדר!

  150. ניסיתי ויצא נהדר. הוספתי קרם באמצע ולמעלה ליצירת רושם :)
    שימי לב שבמתכון המפורט (שאיתו עבדתי) לא כתבת להוסיף את הקקאו. אכשהו למזלי חשבתי על זה לבד במהלך ההכנה וההצצתי בפינת התכלס, שם ראיתי מתי להוסיף.

  151. תיקון טעות: יש קקאו. אכשהו פספסתי אותו בין כל שאר המילים… (ctrl+f) מצא. בכל אופן עוגה ממש מוצלחת!

  152. היי,

    הכנתי את העוגה ועכשיו היא מתקררת על השיש. כולי תקווה שהיא תצא טעימה בדיוק כמו שאת מתארת אותה במתכון. כמובן שעשיתי כל שלב שעשית בדיוק מוחלט. תודה על המתכון ואעדכן לגבי הטעם בהמשך.
    סופ"ש נעים!

  153. הבטחתי עדכון-
    יצא פצצה!

    תודה רבה על מתכון מוצלח שמעכשיו יהיה ה-מתכון לעוגת שוקולד לכל אירוע וסתם שמתחשק עוגה נפלאה.

    תבורכי!

  154. הכנתי את העוגה שוב, הפעם פרווה..
    במקום חמאה, מרגרינה (כמו המתכון המקורי) ובמקום חלב, תחזיקו טוב, חלב סויה:) יצא מדהים מדהים!

    שבוע טוב ומבורך!

  155. אני רוצה להכין את העוגה בתבנית חג פעמית גדולה 33×26 האם אני צריכה להכפיל כמות העיסה בחצי או שכמות העיסה כפי שמופיעה תספיק? אודה לתשובתך המהירה (:

    מאיה עונה: הכמות תספיק לדעתי.

  156. היי לך,
    אז הכנתי את העוגה, והיא באמת מדהימה ואוורירית מכל עוגת שוקולד שהכנתי איי פעם..
    אבל כמה הארות: (ב-א)
    א. לא הייתי קוראת לה "עוגת שוקולד בשנייה אחת" כי היא מאוד ארוכה, מסובכת (כל נושא ההפרדת ביצים ואיום החלמון) גם ההקצפה עצמה של החלבון עד שזה הופך לקצפת עמידה כבר היה כמעט מייאש..
    2. לא הייתי ממליצה להכין את העוגה אם אין מיקסר ידני לפחות כי ההקצפה כמעט ובלתי אפשרית בלי.
    3. כמויות החמאה והסוכר מלחיצות אותי שמדובר בעוגה משמינה במיוחד- הכמויות סטנדרטיות?
    4. מרקם העוגה מיוחד מאוד וטעים ללא כל ספק אבל לחולת שוקולד כמוני היא לא מספיק שוקולדית, אז הרשיתי לעצמי ברגע שהיא יצאה בתנור לדחוף לתוכה קוביות שוקולד מריר- מומלץ מומלץ מומלץ!!
    5. העוגה כולה התחסלה בין יום ע"י שני אנשים בלבד- אני ובעלי ונכנסה לספר המתכונים..
    אני מכינה תמיד את המתוכנים שלך, ההסברים מפורטים וטובים, המתוכנים מעולים!!

    מאיה עונה: 1. השם הוא בדיחה על עוגה אחרת שמובילה את תוצאות החיפוש בגוגל: עוגת שוקולד בשתי שניות (שגם היא לא לוקחת שתי שניות, באופן מפתיע). 3. הכמויות די סטנדרטיות, ועוגות זה די משמין באופן כללי. העצה שלי היא להוריד כל פרוסה עם שתי כוסות מים, וככה אי אפשר פיזית לאכול יותר משתיים-שלוש פרוסות, ואז את לא מרגישה בעונש, אלא סתם מלאה ומפוצצת. אותו האפקט יתקיים גם עם חלב, ואז זה גם יהיה יותר טעים, כי כיף לאכול עוגה עם כוס חלב ליד. אבל לא מאשימה אותך שזללת תבנית שלמה. זה קורה לי יותר מידי פעמים בעצמי…

  157. היי,

    אני מתכננת להכין את העוגה ליום הולדת שנה של הבן שלי. האם הכמות תספיק לשתי תבניות אינגליש קייק? (אני מכינה את המספר 1, תבנית אחת היא הבסיס ואת השניה אני חותכת).
    תודה רבה!!

    מאיה עונה: הבלילה תספיק אפילו לשלוש תבניות אינגליש קייק לדעתי. לשתיים בטוח.

  158. אני מכינה את העוגה הזאת כבר שנתיים בערך וזה תמיד, אבל תמיד הצלחה מסחררת, אנשים מופתעים מכמה שהיא טובה. הבעייה (כן, זאת בעייה) הקרם גנש, הוא יותר מידי טעים ויוצא יותר ממה שצריך (זה לא יזרק כמובן וזה מרגיש כמו במלחמה כשהוא במקרר) האמת שלא ניסיתי לכסות גם את דופן העוגה כי זה נראה לי מספיק מתוק. כמויות שונות? או הצעה לניצול הגנש?

    מאיה עונה: לצנן היטב במקרר ולגלגל לטראפלס! לפדר בסוף גם בקקאו, כמובן.

  159. היום אני פעם שנייה ניגשת למטבח להכין את העוגה, הפעם קאפקייקס לחג :)
    רציתי להגיד המון תודה! המתכון בפעם הראשונה יצא אוורירי ומוצלח ביותר! כולם בעבודה של הבן זוג שלי התרשמו (זו הייתה עוגה להרמת כוסית ליום ההולדת שלו).
    שנה טובה וחג שמח :)

  160. יש לי זיכרון פוטוגרפי
    נכנסתי לאתר הזה, במקרה
    זכרתי את העוגה הזו כי אפיתי אותה לא אחת
    התמונה שלך
    המתכון לא…

    http://www.chef-lavan.co.il/item/7585#!prettyPhoto

  161. הכנתי את העוגה לשבת שעברה והיא יצאה ככ מוצלחת. הוספתי עוד ביצה אחת . והשתמשתי בשמן במקום בחמאה . והמתכון היה מנצח. השבת הזו חיפשתי את המתכון הזה שוב ככ הרבה זמן. סופסוף מצאתי. כל הילדים מחכים לעוגה הזו

  162. היי מאיה,
    תודה רבה- בטעם העוגה יצאה ממש טעימה, אני ובעלי מאוד גאים בעצמנו שהצליח לנו סופסוף לאפות :-). היא רק יצאה יחסית מאוד שטוחה.. ככה היא אמורה להיות? יש דרך שתצא קצת יותר תפוחה? (אין לי מיקסר/פוד פרוססור וגם לצערי אני אופה בתנור גז!אולי פה הבעיה…)

  163. היי מאיה, ניסיתי להכין את העוגה מספר פעמים והיא כל הזמן יורד מדי במרכז ויוצאת לא אוורירית כמצופה. זה קורה לי תמיד עם העוגות בסגנון הזה ואני יודעת שהבעיה היא בהקצפת החלבונים. אני מתחילה להוסיף את הסוכר כשהקצף נראה כמו בועות סבון ותפוח, מוסיפה את הסןכר כף אחרי כף עד שאני מקבלת קצף מבריק שלא נשפח מהקערה, לבסוף מקפלת בעדינות רבה…
    בכל זאת למרות ההשתדלות הרבה העוגה מאכזבת והולכת לפח…
    שאלתי היא, האם תוכלי להראות בוידאו איך מכינים מרנג נכון לקיפול בעוגות? זה ממש יפטור בעיות של רבים שמפחדים להכין עוגה כזאת.
    תודה רבה מאיה, יום טוב :-)

    מאיה עונה: נשמע לפי התיאור שלך שאת מכינה מרנג אחלה בחלה ואני לא חושבת שהבעייה היא בו. נשמע לי יותר כמו בעיית תנור. האם את אופה על טורבו? יכול להיות שהתנור שלך מזייף בטמפ' והוא חם מידי? נסי להבא להוריד את טמפ' התנור ב-20 מעלות ולהאריך את זמן האפייה.

  164. היי מאיה ראשית אחלה אתר אני מכורה!!! יש לי כמה שאלות אני אשמח לתשובה כדי שהעוגה תצא גבוהה כדאי להשתמש בתבנית קפיצית 24 או 26?? ודבר שני שאני לא מבינה מה זה לצנן עוגה איך שהיא מסתימת לאפות בתנור להוציא ישר מהתנור?? היא לא תרד? שאלה אחרונה כדאי לאפות על טורבו או על חום רגיל?? תודה רבה רבה וסליחה על כמות השאלות.

  165. היי אין לי ניסיון באפיה אבל החלטתי שאני הולך לנסות.
    והמתכון שלך יהיה הראשון.
    אבל רק שאלה קטנה, אין לי תנור אפשר לאפות את העוגה בטוסטר אובן?
    ולגבי האבקת אפייה אם אני משתמש בקמח לא תופח אז סה״כ אני צריך להוסיך 2 כפיות וחצי של אבקת אפיה ? (כפית וחצי לקמח ועוד כפית בכללי)

    מאיה עונה: אין בעייה לאפות בטוסטר אובן. במקרה זה, בהתאם לגודל התבנית שלך, ייתכן ותצטרך לאפות 2 נגלות של 2 עוגות מאותה הבלילה. לגבי אבקת האפייה – כן

  166. היי מאיה אני צריכה את עזרתך.
    אני תמיד מכינה את העוגה שלך והיא האהובה עליי מכולן.. אבל נדרשתי כעת להכין עוגה פרווה.. ואני מתלבטת במה להחליף את החמאה: שמן/ מחמאה / מרגרינה
    מה הכי יהיה טוב? ?
    (מפחיד אותי להשתמש במרגרינה עם כל הסיכונים)

    מאיה עונה: הכי טוב 3/4 כוס שמן צמחי…

  167. מתה עלייך, על הבלוג, ועל חוברות המתכונים שיושבות בין ספרי הבישול שלי. קשה לי אבל תמיד עם הפחתת המחירים הקיצונית!! איך 13 שקלים לעוגה כזו??? רק 250 גרם חמאה + חפיסת שוקולד מריר + שמנת (והתעלמתי מהשאר) עולים פי 2 מזה :) לפחות בתל אביב!! והסטודנטים העניים שכמוני מחשבים היטב את מתכוניהם ע"פ שיקולים כלכליים!! (נניח חולה על פאי פקאן… אבל תמיד מתבאסת להוציא 60 שח על 350 גרם פקאנים כדי להכין אחד… כבר עדיף לקנות עוגה באידלסון!!)

    מאיה עונה: שימי לב שציינתי שהציפויים עולים אקסטרה כסף. העוגה עצמה זולה למדי. ואני גם לא מכינה פאי פקאן בדיוק מאותה סיבה. שלא לדבר על הסירופ תירס הזה שגם הוא הוצאה לא קטנה…

  168. הי,
    ראיתי שהקצפת את הציפוי. האם הקצפת את גרסת ציפוי השוקולד הקלאסי או המלכותי ? אשמח אם תוכלי לפרט את התהליך והשלבים.
    תודה

    מאיה עונה: את המלכותי. ציננתי אותו לטמפ' החדר לאחר ההמסה והקצפתי למשך 2 דקות במיקסר עד שהצבע התבהר ונוצר מוס סמיך. שימי לב שהוא הופך לצמיגי מהר מאוד וצריך למרוח אותו מיד על העוגה, אחרת הוא עלול ממש לקרוע אותה.

  169. בהחלט אנסה. הדפס ושמור!
    תודה על עוד מתכון פשוט ונראה מבטיח וטעים

  170. היי מאיה, יש לי כמה שאלות:
    אני הכנתי את העוגה הנ"ל מלא פעמים והיא תמיד יוצאת מעולה, הפעם אני רוצה להשתמש בה להכנת עוגה בצורת כובע (כמו של האמריקאים כשהם מסיימים את הקולג'). קניתי תבנית קטנה יותר משמעותית וחשבתי לאפות בה פעמיים ואז לסדר אותן אחת מעל השניה. 1. כמה היית ממלא בתבנית בהנחה שהעוגה תופחת? 2. נראה לך אפשרי להשאיר את הבלילה במקרר במהלך האפיה של התבנית בפעם הראשונה? 3. אני רוצה לצפות את העוגה בגנאש ואחר כך בבצק סוכר. את חושבת שלהגיש אותה יומיים אחרי שהיא נאפתה זה יותר מידיי? 4. היית מציעה לי לשמור במקרר או שאת נאמנה לשיטת ה"מכוסה בתנור"? … טוב, טחנתי לך מספיק. אודה לך מאוד על התשובות. נוגה

    מאיה עונה: למלא בערך 2/3 גובה, ואפשר טיפה יותר. אפשר להשאיר את הבלילה אפילו בטמפ' החדר לדעתי. אין בעייה להגיש אחרי יומיים, אך במקרה זה אני ממליצה לצפות אותה כמה שיותר מהר. בצק הסוכר מגן עליה מהתייבשות (למרות שהיא מחזיקה די הרבה גם ככה כל עוד היא מכוסה היטב. אם העוגה מכוסה בגנאש ובבצק סוכר הייתי שומרת במקרר. אם היא לא מכוסה בכלום, אין בעייה בתנור, מכוסה. בהצלחה!

  171. היוש! אני מעוניינת לחלק את הבלילה לשתי תבניות וליצור עוגת שכבות מאולתרת של אוראו :-) אז את מה כדאי להכין, את העוגה שכאן או את העוגה שכאן?
    http://www.bazekalim.com/2010/09/18/lighter-fudge-cake/#comment-54824

    גם שלך! ושתיהן נראות מדהים :-) אני רוצה לחלק לשתי תבניות עגולות ובסוף לחבר עם קרם חמאה כזה באמצע

    תודה רבה רבה

    מאיה עונה: עדיף את זאת ולא את עוגת הפאדג' – כי זאת הרבה יותר יציבה ויש לה יותר נפח.

  172. כרגיל מצויין ומצלח. תודה על המתכון !!

  173. שלום מאיה
    רק היום גיליתי את האתר שלך והחלטתי להכין את העוגה המדהימה הנ״ל ( איך אומרים? מוטב מאוחר מאשר אף םעם ..)
    יש לי שאלה , אם תוכלי לענות עליה במיידי : הכנתי את העוגה כפי שרשום במתכון ואחרי 45 דקות בתנור, למעלה מוכנה ובפנים עדיין הקיסם יוצא רטוב, השארתי אותה עוד חמש דקות בתנור הסגור , בתקווה שתתייצב, ולא אז מה עלי לעשות ?
    תודה מראש, מיכל

    מאיה עונה: אם לא, מחזירים לתנור, בלי להתבייש, ואופים על 160 מעלות עד שמוכן (להערכתי רבע שעה לפחות, בהנחה והתנור סיים להתחמם מרגע תחילת האפייה החוזרת)

  174. רצינו להוסיף שמזה שנתיים זאת עוגת היומולדת של המשפחה שלנו. זו כרגע הסיבה היחידה שהיינו רוצים ילד רביעי… תודה מאיה! משוויץ הירוקה והמשופעת בשוקולד!

  175. האם אפשרי להכין את עוגת השוקולד גם ללא מיקסר?

    מאיה עונה: אפשרי. היא תצא פחות אוורירית. אפשר פשוט לערבב את הביצים בשלמותן פנימה מבלי להקציף את החלבונים בנפרד.

  176. הי מאיה,

    לכמה מאפינס מספיקה הכמות הנ"ל? בכמה מעלות לאפות? לכמה זמן?

    ובהזדמנות זו, תודה! לפני 6 שנים חברה הכירה לי את בלוג שלך, ומאז אני מכורה!

    מאיה עונה: לדעתי תספיק ל-18 מאפינס – יותר מתבנית אחת.

  177. לא מאמינה שאני שואלת את זה, אבל הגן של הילדה דורש פרווה… יש דרך להכין את הקרם הקלאסי פרווה? אני מתה על המרקם שלו ותוהה….

    מאיה עונה: אפשר עם חלב סויה ומרגרינה. ככה אמא שלי הייתה עושה שנים… (למעט הסויה. אבל אין עם זה בעייה)

  178. היי מאיה,
    אפשר להקפיא לשלושה שבועות?
    תודה רבה:-)
    אלה

    מאיה עונה: מניחה שכן (ללא ציפוי). בעת ההפשרה הייתי מספיגה אותה בקצת סירופ סוכר (שזה כמויות שוות של סוכר ומים מורתחות ל-2 דקות, ואפילו אפשר להוסיף לזה קצת קקאו) כדי שתחזור לה הלחות.

  179. הי מאיה, העוגה מעולה, רציתי ליידע אותך שנראה שתנובה פילחו את התמונה שלך…
    http://www.chef-lavan.co.il/item/7585
    המתכון ממש לא אותו מתכון…

  180. יש אפשרות להוסיף כאן קוקוס?

    מאיה עונה: לא ניסיתי, אבל אולי אפשר להחליף כמות קטנה מהקמח בעוגה עם קוקוס. וכמובן, אפשר לפזר מלמעלה על הציפוי

  181. הכנתי את העוגה והיא יצאה פשוט מעולה.תודה רבה על מתכון נפלא ועל הסבר מפורט מאוד

  182. בעקבות הצלחת הלחמעג'ון….שוטטתי באתר ומצאתי את המתכון הזה. אז הכנתי גם אותו. החלפתי את החמאה במזולה בטעם חמאה כדי שיהיה פרווה. ואת שתי כפות החלב בשתי כפות תחליף חלב סויה. יצא טעים. הקרם מבריק והעוגה מהממת. תודה רבה!!

  183. היי!!
    נהנית מהאתר כהרגלי…
    שאלה מאתגרת: אני צריכה להכין לזעטוט עוגת פינגווין. רציתי להכין את העוגה הזו וחשבתי בעזרת הקרם ליצור את צורת הפינגווין ו להשתמש בגנאש לבן כדי להשלים את הציור. באיזה קרם יהיה עדיף להשתמש (שיהיה מספיק יציב) והאם הם נשארים חלקים?

    מאיה עונה: הגנאש המלכותי הרבה יותר יציב (במיוחד לאחר צינון חלקי במקרר. יותר מידי והוא מתקשה כמו מלט).

  184. הכנתי עכשיו ליומולדת…. עוד לא טעמנו אבל
    1) תודה, סוף סוף למדתי איך עושים גנאש מוקצף.
    2) תודה כי פניתי ללמוד על הקצפת חלבונים כאן http://www.thekitchencoach.co.il/25-%D7%93%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%9C%D7%90-%D7%99%D7%93%D7%A2%D7%AA%D7%9D-%D7%A2%D7%9C-%D7%A7%D7%A6%D7%A3-%D7%97%D7%9C%D7%91%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D/ כי היא התכווצה לי :( אחרי שהוצאתי מהתנור, אז המסקנה הסופית היא עדיף לאפות ב160 ואולי אפילו 150 – יותר זמן כי זה שישמור על הגובה?

  185. יצא מעולה
    תודה

  186. את חושבת שיתאים כבסיס לעוגת היער השחור? אפשר להוריד טיפה בסוכר במקרה כזה?

    מאיה עונה: לכאורה כן, אבל ראי את המתכון שלי לעוגה בבלוג. אלא אם כן את מיומנת בפריסת עוגה אחת לשלוש קומות, וגם במקרה הזה העוגה הזו מאוד עדינה ועסיסית ועלולה ממש להיקרע לך בידיים כשתנסי להרכיב את השכבות. אם את בכל זאת מוכנה לקחת את האתגר (היא תהיה מדהימה כי היא ממש עסיסית), להקפיא אותה ללילה שלם בפריזר עד שהיא כמה שיותר קשה (היא לא תהפוך לאבן, אלא תישאר פריסה) כדי להוריד את הסיכוי שהיא תתפרק.

  187. טוב, חוזרת אחרי מלא זמן כדי לספר – רציתי להכין את העוגה באותו יום ולכן לא היה לי לילה להקפיא. במקום הקפאתי לשעה וחתכתי אותה רק פעם אחת באמצע. פעלתי לפי המתכון של היער השחור אבל עם פחות שמנת מתוקה. נשאר לו מלא דובדבנים מיותרים ופופדינג, אבל… היה ממש ממש טעים. קישטתי בציורים משוקולד שציירתי עם מזלף

  188. הי מאיה, אני רוצה להכין עוגת 2 קומות עם המתכון הזה. חושבת שהיא תהיה מספיק חזקה לזה ולא תתמוטט?

    מאיה עונה: אם תקפיאי אותה לפני ההרכבה, אז כן.

  189. הכנתי. יצא מדהים. לא הפסקתי לקבל מחמאות.
    לא כזה קשה להכין ושווה את העבודה.

  190. היי מאיה, את העוגה המעולה הזו אני מכינה בפעם המי יודע כמה…והפעם אני רוצה אותה בתבנית בקוטר 18, על מנת שתצא גבוהה יותר – את יודעת לומר מה הכמויות שאני צריכה עבור תבנית כזו? אין לי בעיה גם למלא עד גבול מסויים ולהשאיר למאפינס השאלה כמה…
    אשמח לתשובה, המון תודה :)

    מאיה עונה: העוגה תופחת בכ-30% אז הייתי ממלאת לבערך 2/3 גובה

  191. היי מאיה,
    קודם כל הבלוג שלך מדהים וכל פעם מחדש אני נהנית מהמתכונים והפוסטים שלך!
    לגבי העוגה, האם ניתן להכין אותה בתבנית סיליקון (צורת לב) ואז להוציא מהתבנית או שהמתכון הספציפי הזה פחות מתאים?

    מאיה עונה: אין שום בעייה. אני ממליצה להקפיא את העוגה 4-5 שעות בתבנית כדי שהיא תצא בקלות ובלי להתפורר או להתפרק.

  192. הי מאיה,
    העוגה מדהימה.תודה רבה לך!!!!!!!!!!

  193. הי מאיה, המתכון הזה מושלם. בלעדי אצלנו בכל יומולדת או סתם כשרוצים עוגת שוקולד. חושבת שאפשר לשלב בננות באיזו שהיא צורה?

    מאיה עונה: אני מניחה שאפשר להחליף חלק מהכמות של המים הרותחים בנפח דומה של בננה רכה מעוכה היטב.

  194. הי מאיה,

    אני מכינה את העוגה הזאת באופן קבוע ומקבלת המון מחמאות. העוגה באמת מעולה!!
    הכנתי ליומולדת של הבן שלי עוגה בכמות כפולה והיא לא טפחה.
    יש לך אולי מושג למה?

    תודה
    אירה

  195. אתר מעולה! ☺️
    רציתי לשאול אם מתאים להשתמש במתכון הזה לעוגת שכבות?
    אני מעוניינת לעשות 2 שכבות עם קרם בניהן וגם לצפות בקרם, מה את אומרת?
    אולי להפחית סוכר? והאם הפריסה של העוגה תהיה טובה או שהיא רכה מידי?

    מאיה עונה: העוגה הזו מאוד רכה ועשויה להיות מאתגרת לציפוי (למרות שהיא עסיסית וטעימהההה). אני ממליצה להכין את העוגה כלשונה ולהקפיא אותה כהוגן (לפחות 4 שעות) לפני שפורסים ומרכיבים. זה יהפוך אותה ליותר יציבה ונוחה לשינוע. אם את רוצה ללכת על יותר בטוח – אני ממליצה על שכבות העוגה של היער השחור שהן יותר יציבות ודחוסות ומתאימות יותר לבנייה של עוגת שכבות (פחות עסיסיות אבל) בלי צורךבהקפאה.

  196. הי מאיה,
    אחד האתרים האהובים עלי- למתכונים. ולגביי העוגה הנוכחית- כמו שהבטחת הפכה להיות עוגת יום ההולדת ההכרחית שלנו. כבר 5 שנים תמימות שאני מכינה אותה לפחות ארבע פעמים בשנה!
    כל פעם יוצא נפלא ואם חלילה יבשתי אותה מידי בתנור רוטב השוקולד כבר עושה את שלו.
    לילדות לא נראה שיש יום הולדת אם היא לא מונחת במרכז השולחן. תודה תודה תודה

  197. מחרבת עוגות השוקולד הקבועה

    הי,
    אתר מעולה ועוגה מעולה! אין לי את זה עם עוגות שוקולד. משהו תמיד משתבש. אבל… עקבתי אחר המתכון, שלב שלב, בזהירות ויצאה עוגה נפלאה.
    תודה רבה!

  198. החלפתי את הסוכר באבקת כמו סוכר.
    השתמשתי בשוקולד מריר ללא תוספת סוכר,
    ויצא פצצה. המתכון ממש מתאים לעוגה לסוכרתיים.

  199. הי מאיה.
    האם אפשר להכין את העוגה עם שמן? והאם אפשר להכינה עם שמן קוקוס? אם כן באילו כמויות?
    תודה רבה!

    מאיה עונה: כן. כוס אחת של שמן (אפשר לצמצם בכמות מעט והעוגה עדיין תצליח – 3/4 כוס גם יעבוד). שמן קוקוס באותה כמות כמו שמן רגיל.

  200. שלום
    קודם כל ברכות על המתכון המפורט
    שאלה- כשאת כותבת "כוס" האם הכוונה לכוס מדידה סטנדרטית של 240 מ"ל?
    תודה

    מאיה עונה: אכן

  201. לא זוכרת אם אי פעם הגבתי למתכון הזה. אם לא, אז בושה וחרפה. זה מתכון שניסיתי לראשונה לפני מספר שנים (פרסמת אותו לפני יותר מעשור. איך הזמן טס, אה?)ויצא לי לאפות את העוגה מספר פעמים. כמעט כל פעם שאני עושה אותה מישהו מבקש ממני את המתכון. אפילו כשאני קצת מפשלת. אחלה עוגה ותודה רבה לך על כך ששיתפת איתנו.

  202. טוב, קראתי את המתכון. ראיתי את כל האלה שנפלו ואמרתי לעצמי שאני לא אפול ו- כמובן שנפלתי והעןגה התרסקה ונשרפה. בקיצור לא התייאשתי ואחרי יומיים הכנתי אותה שוב והיא יצאה נהדר. ואלו שני הטיפים שאני יכול לתת – 1. המסה של הסוכר בחלבונים לפני ההקצפה – לדעתי מאוד משמעותי ונותן עוצמה לחלבונים המוקצפים. 2. נתתי מכה של עשר דקות או קצת פחות ב170 מעלות עד שהעוגה עלתה ואז הורדתי ל150 להמשך אפיה רגועה (וכמובן כל הזמן עם עיניים על העוגה.
    תודה!

  203. אז עשיתי אותה כבר שמונת אלפים פעם (סתם, אולי עשרים ושתיים כמספר ימי ההולדת שחגגנו לילדים…) והיא מושלמת. אז תודה על המתכון הזה!! הוא מצויין והתמונות מעלפות… כמעט כמו במציאות:) רק שאלה קטנה תמיד מקננת לי שם: מתי הכי טוב לחלץ את העוגה? כשמתקררת לגמרי? כשקצת מתקררת? תמיד אני נתקעת בשאלה הזאת.

  204. הכנתי את העוגה בפעם הראשונה אתמול :)
    קראתי בתגובות ומראש הכנתי אותה עם 1.5 כוס סוכר אבל היא עדיין מאוד מתוקה, לדעתי 1 כוס סוכר יהיה מושלם.
    הכנתי ציפוי שוקולד מריר לפי המתכון אבל לדעתי הטעם החזק של השוקולד מריר מסיט מהטעם הטעים של העוגה. פעם הבאה אעשה בלי ציפוי.
    העוגה עצמה טעימה מאוד, הטעם שלה מאוד עשיר, מזכיר לי טעם של עוגת מייפל משום מה.
    העוגה יצאה דחוסה יחסית. קראתי שאולי זה בגלל החמאה אבל אין מצב שאני אחליף חמאה בשמן אז נישאר עם מה שיש. ^^
    תודה על המתכון. 3>



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!