עוגת שוקולד פאדג' שפויה

נחשב אצלי: קפה ומאפה

לא שנמאס לי מעוגות שוקולד עשירות ומשמינות, אבל הגיע הזמן לאחת שהיא לא כזו פלילית בכמות הקלוריות שלה, וכבונוס, מכינים אותה בקערה אחת. אבל כמו תמיד, יש  catch: אי אפשר לאכול אותה כשהיא חמה, אלא רק כשהיא בטמפ' החדר. למה, אתם רוצים לדעת? כי יש בה שני מרכיבים סודיים שבאים במקום חמאה: רסק תפוחים, ושמנת חמוצה. כן, ככה! אל תהיו בשוק. סמכו עלי שבדקתי את זה לעומק בשבילכם ותאמינו לי – פגז קומפוט. את המתכון עיבדתי מתוך גליון ינואר 2008 של Everyday Food, וצילמתי אצל שני ברייר התותחית. הכמות: כ-9 ריבועים נדיבים.

  • 100 גר' שוקולד מריר
  • 1 כף שמן או חמאה
  • 3/4 כוס סוכר (מומלץ חום)
  • חצי כוס שמנת חמוצה (אפשר להחליף בדלת שומן או יוגורט)
  • חצי כוס רסק תפוחים לא ממותק
  • 2 ביצים
  • כף גדושה אבקת קקאו (לא שוקולית)
  • חצי כפית מלח (כן!)
  • חצי כפית סודה לשתייה
  • 50 גרם שוקולד מריר קצוץ או חצי כוס שוקולד צ'יפס
  • 3/4 כוס קמח

עלות משוערת:

15 שקלים

עבודה נטו:

14 דקות

ההכנה

במתכון המקורי קראו לזה בראוניז, אבל יש גבול לכל תעלול. זו אמנם עוגה רכה וכיפית, וקוביות השוקולד הגדולות הופכות אותה לפאדג'ית ועשירה, אבל עם כל הכבוד, היא לא כזו דומה לבראוניז. אבל היא חיקוי מוצלח למדי, ונסתפק בזה בינתיים.

אם זה בכל זאת לא מספק אתכם ואתם רוצים בראוניז תקניים – יש לי מתכון מעולה וקל להכנה באותה מידה – רק אל תבואו אלי בטענות אחרי זה כשאתם לא מצליחים לעבור בדלת.

והנה המרכיבים שנכנסים לעוגה המוזרה הזו. אל תהיו בשוק, זה יוצא טוב בסוף.

מתחילים עם שוקולד מריר. מה, חשבתם שמצאתי תחליף גם לזה? אז זהו, שלשוקולד מריר אין תחליף. ומעבר לזה – במתכון המקורי היה פחות שוקולד מריר אמיתי ויותר אבקת קקאו, וזה נתן לעוגה טעם של פיכסה. והיה לי מאוד קשה לשנות את זה כי זה היה בול חפיסה של 100 גרם בשביל כל המתכון וזה מאוד עגול ונוח. אבל מה לעשות, נוח זה לא מספיק כשלעוגה יש טעם של קובבה.

שוברים חפיסה אחת של שוקולד (100 גר') לקוביות ומניחים בתוך קערה שאפשר להכניס למיקרוגל (יענו, לא ממתכת). שימו לב שהקערה מספיק גדולה כי אח"כ נוסיף אליה את כל המרכיבים של העוגה. על השוקולד מוזגים בערך כף אחת של שמן צמחי (קנולה/חמניות/וכד' – לא שמן זית! יש לו טעם חזק מידי) או כף אחת (בערך 10-15 גר') של חמאה – כמו שעשינו בתמונה. מערבבים/מקפיצים קצת את הקערה כדי שהשוקולד יצופה בשמן (עם חמאה אין צורך, היא תימס ותצפה אותו). כל המטרה של השמן הזה היא למנוע מהשוקולד להשרף או להפוך לגרגרי (או באנגלית to seize). אין צורך בשמן בעוגה, ניסיתי אותה בלי שמן בכלל והיא יוצאת טעימה בדיוק באותה מידה. אם אתם מתקדמים ורוצים להמיס את השוקולד בבן מארי, לכו על זה והשמיטו את השמן.

אני לוקחת רגע כדי להדגיש, כמו שעושים כל השפים, את החשיבות של חומרי הגלם שלכם. קנו רק את העגבניות הבשלות ביותר, את שמן הכמהין הטרי ביותר, ואת האנשובי שלכם עדיף בכלל לא לקנות פה ולייבא ישירות מאיטליה. והשוקולד? בגלל שזה פחות או יותר המרכיב היחיד בעוגה הזו שלא "מזוייף" – אל תשתמשו בשוקולד המריר הפשוט של עלית, תקנו אחד עם יותר מוצקי קקאו – נניח 60%. לא תצטערו.

מחממים את השוקולד והשמן (או החמאה, כמו בתמונות) במיקרוגל בפולסים של 30 שניות. בדרך כלל מספיקים שניים. בין כל פולס לפולס מערבבים את השוקולד ומפסיקים לחמם במיקרוגל כשהוא רך מספיק כדי להפוך לקרם חלק. זהירות מחימום יתר של השוקולד במיקרוגל, כי זה יכול לדפוק לו את המרקם. חממו אותו רק עד שהוא רך מספיק לערבוב. אם צריך, אפשר להוסיף עוד אינטרוולים קצרים של 15 שניות חימום.

כשנוצר לכם קרם חלק של שוקולד הגיע הזמן להתחיל להשתגע ולהוסיף לקערה את כל החומרים המשוגעים שלנו:

ביצים, סוכר, שמנת חמוצה ורסק התפוחים – לא בהכרח בסדר הזה. בתמונות הוספתי אותם בנפרד כי זה פוטוגני, אבל כשאני מכינה לבד אני זורקת את הכל פנימה בבת אחת ומערבבת.

אני אוהבת למדוד את הרסק והשמנת החמוצה באותה כוס מדידה, כי חצי פלוס חצי זה אחד. שימו לב, החלפתי בהצלחה את השמנת החמוצה בשמנת חמוצה דלת שומן (9%) וגם ביוגורט רגיל של דנונה. באמריקה ניסיתי את זה גם עם יוגורט "יווני" ויצא פצצה. עם חלב לא ניסיתי, אבל לא הייתי ממליצה.

רסק תפוחים קונים בסופר בתוך פחית שימורים, שנמצאת, איך לא, באגף פחיות השימורים. יש לפעמים גם בצנצנות זכוכית, ובקופסאות פלסטיק קטנות אישיות. תקנו מה שהכי נוח לכם, אין באמת הבדל בין הסוגים חוץ מבמחיר. מה שכן צריך לשים לב זה שקונים רסק תפוחים לא ממותק. אם הרסק ממותק צריך להפחית שליש כוס סוכר מהמתכון. את שאריות הרסק בפחית אני אורזת עם ציפוי כפול של נייר כסף ושומרת במקרר עד שבוע – הוא מעולה לנשנוש.

עכשיו, אחרי שמפסיקים להתפלא איך הכל התערבב יחד ולא התאבן השוקולד לגוש של פיכסה ממשיכים עם המתכון.

מוסיפים קקאו, מלח וסודה לשתייה ומערבבים היטב. כאן בתמונה הוספתי את הקקאו והסוכר קודם, ורק אח"כ את שאר המרכיבים (סודה ומלח). רק תעשו לי טובה אחת – אל תשכחו להוסיף ביצים. זה קרא לי פעם אחת וזה עשה את כולם מאוד עצובים (במיוחד את בנרון).

וכן, אל תתחילו איתי עם המלח. הוא מאזן את המתיקות וחובה להוסיף אותו (גם את, אמא).

אחרי שכל הבלילה מעורבבת היטב ואין בה גושים בכלל –

זה הזמן להוסיף את המרכיב הסופי – הקמח. כפי שכבר קראתם פה בעבר, כשמכינים עוגה עדיף לערבב את הקמח כמה שפחות, כי זה דופק את המרקם של העוגה. ולכן ערבבנו כמו משוגעים עד עכשיו כדי שעם הקמח יהיה לנו מינימום ערבוב.

אני לא אומרת להשאיר גושים של קמח בפנים, אבל כן תנסו לעמוד בדחף לערבב ולערבב עד שהבלילה חלקה ואחידה לגמרי.

מפסיקים בערך ערבוב אחד או שניים לפני שלא רואים יותר את הלבן של הקמח בבלילה. תעשו לי טובה ותקפידו על זה, כי אם העוגה תצא לכם כבדה ודחוסה אתם תאשימו אותי ולא אתכם.

מוזגים את הבלילה לתבנית אפייה קטנה. מה זה קטנה? תבנית מרובעת של בראוניז היא הכי טובה למטרה הזו (בערך בגודל של תבנית טוסטר אובן שכזו).  אחרי כמה ניסויים מצאתי שהעוגה יוצאת יותר טובה כשהיא פחות גבוהה ויותר שטוחה ו- "בראוניאית" במראה שלה. במקום להתחיל לפרט על כל גדלי התבניות שבעולם אני אפרט לפי גובה הבלילה בתבנית (מודדים עם קיסם).

אם גובה הבלילה שלכם הוא 1 ס"מ תאפו 15 עד 17 דקות. אם הגובה הוא 2 ס"מ תאפו 20-21 דקות. בכל מקרה שלא יהיה, אל תאפו יותר מידי!! אין בעוגה הזו שמן ואם היא אפויה יותר מידי היא פשוט חנק. עדיף להוציא מהתנור, ואם צריך לאפות עוד, מכניסים לעוד 2 דקות. עוגת חנק אי אפשר להציל (אבל אפשר להשמיש אותה בכמה דרכים ערמומיות, פירוט בהמשך).

בזמן שהעוגה בתנור, קוצצים את 50 גרם השוקולד המריר לקוביות גסות. הן לא צריכות להיות אחידות. במתכון המקורי לא מצאו לנכון לציין זאת, אבל אם מפזרים את קוביות השוקולד על הבלילה לפני הכניסה לתנור הן פשוט תשקענה פנימה במהלך האפייה ולא יישאר להן זכר. אם מפזרים אותם רק אחרי 8 דקות של אפייה, הן תשקענה חלקית פנימה ואז העוגה תצא הרבה יותר יפה ומפתה.  כשקוצצים את השוקולד נוצרים פירורים קטנים כאלה. למרות שהם פחות פוטוגנים, תוסיפו גם אותם פנימה כי הם טעימים לא פחות.

אם לא בא לכם לקנות חבילה שלמה של שוקולד בשביל רק חצי, אפשר להשתמש בשוקולד צ'יפס במקום. אבל הקוביות הגסות של השוקולד בעוגה הרבה הרבה יותר מוצלחות. זה שווה את זה. תנו את שאר החבילה למישהו שאתם אוהבים, או שתכינו איתה ציפוי (פירוט בהמשך).

שימו לב, אני ממליצה לא לגעת בעוגה כשהיא עדיין חמה או חמימה, כי מרגישים את הטעם של רסק התפוחים. כשהיא מתקררת, באורח פלא, הטעם התפוחי מתאדה לו לשמיים, ונותרתם עם עוגת פאדג' מושחתת ומהממת, עם קמצוץ מהקלוריות והשומן שבבראוניז רגילות.

יצאה לכם עוגת חנק?!

אוף איתכם – אפיתם יותר מידי! ביאסתם אותי. אבל כדי שלא תתבאסו לגמרי יש לי טריק בשבילכם. חתכו את העוגה לריבועים וסדרו בשכבות בכלי יפה ושקוף יחד עם קצפת שהקצפתם ממיכל אחד של שמנת מתוקה (250 מ"ל, כוס אחת) יחד עם 2 כפות סוכר וטיפונת תמצית וניל. אפשר גם להוסיף בשכבות של הקצפת חתיכות קטנות של מרשמלו ו/או פרוסות דקות של בננה בשלה ו/או דובדבנים מסוננים מקופסה (ואם אתם גרים באמריקה, ויש תותים ופטל טרי בשפע, תרביצו!). תוקעים את יצירת האומנות הזו במקרר ללילה אחד, ואז למחרת זוללים. ומתפעלים איך הכל התחבר ביחד לפינוק רך ומושחת. יש לדבר הזה שם רשמי, אגב: "טרייפל". ואולי הוא יקבל פוסט משל עצמו יום אחד. אגב, אם סתם בא לכם על הטרייפל ואין לכם עוגת שוקולד פאדג' שפויה בבית, אפשר לעשות את זה עם כל עוגה קנויה, או כל עוגה יבשושית שיש לכם בבית – ולא רק שוקולד. גם שאריות עוגת דבש מראש השנה, נניח.

בריא לכם מידי? רוצים ציפוי מושחת?!
קחו את 50 הגרם של השוקולד המריר שנותר לכם (כי במתכון, הרי, השתמשנו בחבילה וחצי), שברו אותו לקוביות אל תוך קערה חסינת חום (כמו ממקודם), ושפכו פנימה 2 כפות של חלב מרוכז ממותק מפחית. חממו במיקרוגל בפולסים של 30 שניות וערבבו היטב. אני הייתי מוסיפה לזה קורט של מלח, כי זה מתוק רצח והמלח יעזור לאזן את זה, אבל זו רק אני. כשנוצר קרם חלק אפשר לפזר אותו על העוגה, או פשוט לאכול אותו כמו שהוא ואז להדחיק.

רגע רגע…. המממ. נראה לי שחמאת בוטנים גם תלך פה טוב! נסו לערבב פנימה כפית גדושה של חמאת בוטנים לקערה אחרי שסיימתם לחמם. הממ… טעים!

מקווה שתהיה לכולכם שנה טובה, מלאת יישורים, ורוויית פחמימות ושומן.

אל תשכחו לבקר בעמוד הפייסבוק של בצק אלים. מי שביקר לאחרונה זכה לצפות בתמונות מהביקור שלי בקונדיטוריה של גוגל (לא, לא התגנבתי, נכנסתי לביקור רשמי), ובתמונות רנדומליות של אוכל מהקפיטריה.

פינת התכל'ס
שוברים 100 גר' מהשוקולד לקוביות בקערה חסינת חום ומערבבים עם כף אחת של שמן או 10-15 גר' חמאה. מחממים במיקרוגל בפולסים של 30 שניות רק עד שהשוקולד מתרכך (נזהרים מחימום יתר).  מערבבים פנימה 3/4 כוס סוכר, חצי כוס שמנת חמוצה, חצי כוס רסק התפוחים, ו-2 ביצים. מערבבים היטב לתערובת חלקה. מוסיפים חצי כפית מלח, חצי כפית סודה לשתייה, וכף גדושה של קקאו. מוסיפים 3/4 כוס קמח ומערבבים רק עד שהוא כמעט נטמע לגמרי בבלילה. מעבירים לתבנית ואופים בתנור שחומם ל-180 מעלות למשך 17-20 דקות לגובה בלילה של ס"מ, ו-20 דק' לגובה 2 ס"מ. באמצע האפייה מפזרים 50 גר' שוקולד מריר קצוץ גס מלמעלה, כדי שישקע חלקית. מצננים לחלוטין לפני שאוכלים.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




119 תגובות בינתיים:

  1. ההלצה שלך על נתינת חצי חבילת שוקולד לכלב עלולה להביא קוראים תמימים יותר להרוג את הכלב שלהם – לא חבל?
    לא נותנים שוקולד לכלבים. גם לא קצת.

    מאיה עונה: תודה וסליחה – תוקן!

  2. יש סיכוי למתכון שמורכב על טהרת המוצרים האמריקאים,- גם לנו מגיע.או אולי הסברים על איזה דברים כאן מחליפים את המוצרים שבארץ- לפעמים זה ממש מבאס לנסות להכין מתכונים. תודה מראש.

    מאיה עונה: אשמח להתייחס לנושא, אבל אני צריכה לפחות רעיון או שניים למתכון ספציפי להתחיל ממנו. באילו מתכונים מצאת אתגר יוצא דופן? אשמח אם תשלחי לי מייל…

  3. לא קראתי את המתכון בעיון, רק נהניתי מהתמונות, אז אולי נתת תשובה.
    ובכל זאת:
    לא כדאי לערבב את החומרים היבשים עם עצמם לפני שמערבבים על האחרים?
    לגבי רסק תפוחים: ממליצים להחליף חצי מהשמן ברסק, אני לעמים מחליפה יותר מחצי, זה בסדר, רק יוצאת עוגה רטובה מאוד.
    אני מקפיאה בקופסאות קטנות לעוגה הבאה. כי עוברים שבועות רבים, ואפילו חודשים בין העוגות שאני מכינה.
    תודה על הבלוג היפהפה.
    ראית אתמול ג'ולי וג'וליה?

    מאיה עונה: גו'לי וג'וליה ראיתי עוד בקולנוע ואהבתי (יותר את הקטעים של ג'וליה, ג'ולי הייתה קצת נודניקית) – עד כמה שאפשר לאהוב סרטים דביקים והוליוודים של נורה אפרון… תמיד במתכונים אחרים ממליצים לערבב יבשים בנפרד ואני אף פעם לא טורחת, כי זה לא שווה את הלכלוך של הכלים הנוספים. את חומרי ההתפחה אני מערבבת פנימה ממש לפני הקמח ולא רואה שום הבדל בתוצאה.

  4. נראה מדהים. מקווה לנסות בקרוב. אדווח אם הצליח או לא…

  5. נראה מעולה! ינוסה בהקדם.

    ובנוגע לשוקולד וכלבים (קראתי רק את התגובות) – מי שממש רוצה יכול לתת לכלב שלו מידי פעם חתיכת שוקולד לבן (כי הרי שוקולד לבן איננו שוקולד). שוקולד כהה הוא מחוץ לתחום עבור כלבים, וכמה שיותר טעים לנו – ככה יותר רעיל עבורם.

  6. המתכון נראה מעולה, מחכה כבר לנסות.
    אמא שלי היא מלכת הטרייפל, אבל אני מחבבת את בגרסה מעוטת השכבות שלך, שהיא אולי פחות צבעונית אבל יותר אכילה.

  7. ת'אמת?
    לא האמנתי כשכתבת שהיא דלה בקלוריות *יחסית* לעוגת פאדג', אפילו צקצקתי בלשון, כי היא נראית לא רעה בכלל.
    אבל כשקראתי את המרכיבים מיעוט החמאה תפס אותי ומיד נזכרתי כמה מהמתכונים שלך הפכו אצלי למתכוני ה"שלוף לכל עת", אלו השימושיים במיוחד – ולכן אני אנסה את זאת בהקדם האפשרי.

    תודה.

  8. היי מאיה,
    קודם כל לפירגון – נראה יופי של מתכון, ובוודאי ינוסה בהקדם.
    עכשיו, כהרגלי קראתי בעיון. צריך הגהה קטנה. זה לא הסטנדרטים המעולים שלך לכתוב עם שגיאות כתיב וניסוח.

  9. נראה מעולה,ינוסה בקרוב.
    מאיפה אני משיג כזאת מטרפה?

    מאיה עונה: זו מטרפה שנקראת "מטרפת גנאש" (או כמו שאני ושני קוראות לה – מטרפת נייג'לה) – מה שמיוחד בה זה שהיא לא מחדירה אוויר לתערובת. להשיג בחנויות מתמחות כמו 4שף.

  10. לעופר-

    מטרפה כזו ניתן להשיג באיקאה. אני אישית חיפשתי מטרפה רגילה ומאצתי שם רק את זה, טוב לדעת שיש לזה תועלת :)

  11. לא הצלחתי להתאפק וטעמתי את העוגה בעודה חמה, והיא בכל זאת הייתה טעימה!
    תודה רבה על עוד מתכון מוצלח:)

  12. נראה מוצלח ולשם שינוי יש לי כבר רסק תפוחים בדיוק למקרה כזה (אמרו לי שזה מחליף שמן בעוגות אבל עוד לא היה לי אומץ לנסות…)

    שאלתי היא: אם את יודעת, מה מחליף שמנת חמוצה בארה"ב? יש פה משהו שנקרא sour cream שיש לו טעם של גבינה לבנה אבל זה לא באמת זה. האם זה התחליף? ואם לא, את זוכרת באיזה יוגורט יווני השתמשת?

    מאיה עונה: הכנתי את זה עם knudson's lowfat sour cream (שמאוד טעימה בעיני) ויצא מעולה, וניסיתי את זה עם nonfat greek yoghurt גנרי שמצאתי בסייפוויי. לגבי הגריק יוגורט הזה – אני קונה אותו במיכלים הגדולים, מוסיפה לו שפע של מלח, ואז אוכלת את זה כמו גבינה לבנה. דומה להפליא. באופן כללי, אם שמים בצד את העובדה שהם מפוצצים את כל מוצרי החלב שלהם בתוצרי לוואי של תירס (קורנפלור, גואר גאם, סיטריק אסיד), די הופתעתי לטובה מהרמה לעומת מה שזכרתי מהעבר. זה לא תקף לגבי הקוטג' שהוא פשוט דוחה.

  13. הממממ…. מה יקרה אם אני אכפיל את הכמות של השמנת החמוצה ואשמיט באלגנטיות את התפוחים?

    מאיה עונה: לא ניסיתי, אבל דווחי איך יצא אם את מנסה!

  14. אם לא היה נגמר לי הרסק הייתי מכינה אותה בזה הרגע -נראית טעימה מאד! אחרי שנים של נסיונות וחיבורים מוזרים במטבח השילוב של הרכיבים נראה לי דווקא הגיוני לגמרי..
    ותבנית האמייל לגמרי עושה לי את זה!
    שנה טובה,
    יערה

  15. או- מיי- גוד!!!!!!!!

    מתכון כזה דווקא כשהחלטתי על דיאטה??!?!

    מאיה, את לא בסדר!!!
    :) :) :)

  16. היי, זאת שוב אני מהרצון להדחיק את התפוחים.
    ניסיתי להשתמש רק בשמנת חמוצה בלי רסק.
    מה אומר ומה אגיד, לא משהו. עוגת שוקולד ספוג סטנדרטית ביותר. אמנם קפיצית ולחה, אבל הייעוד שלה הוא כתחתית למשהו משמין, יותר מאשר חיקוי לבראוניז.
    הייתי צריכה לנחש.

    האמת שבקונטקסט הזה הייתי מוותרת גם על הסודה לשתיה, אולי בלעדיה זה היה יוצא קצת יותר דחוס ודמוי-מושחת.

    אנסה שוב בהזדמנות עם רסק התפוחים.

    מאיה עונה: קוביות השוקולד הקצוצות גס ממש עושות את ההבדל בין "סתם עוגה" לבין משהו שמזכיר בראוניז. נסי להקפיד על כך עוד יותר בניסיון השני!

  17. העוגה נראית מדהים !! ממש עושה חשק להתחיל ולהכין ,
    אבל יש לי בעיה , הבן שלי אלרגי לביצים ,
    מה קרה לעוגה ששכחת להוסיף אותם ? האם אני יכולה להחליף אותם בעוד רכז תפוחים ? יש לך רעיונות מה אני יכולה לעשות ?

    מאיה עונה: הטעם של העוגה לא נפגם, אבל המרקם שלה היה ממש ממש מוזר. בעיני היא עדיין הייתה אכילה, אבל כל בנאדם אחר שטעם ממש נגעל מהמרקם. היא יצא מאוד כבדה ודחוסה – ולא בצורה טובה. בדרך כלל בעוגות אחרות מחליפים ביצים בדברים כמו רסק תפוחים ושמנת חמוצה, אבל במקרה של המתכון הזה לא הייתי ממליצה פשוט להשמיט ביצים. אני ממליצה לך להכין את הקאפקייקס שוקולד גבינה, ללא המלית גבינה – שהוא מתכון שמתנהג טוב יותר בלי ביצים. את יכולה לערבב פנימה קצת ריבת חלב בשביל אפקט שיש מעניין, במקום מלית הגבינה עם החלמון.

  18. נתחיל בהערה בנאלית – הבלוג שלך מדהים!
    ונעבור לשאלה: לתנור שלנו יש חיים משלו וזמנים משלו. האם את יכולה לתת אינדיקציה "איך יודעים שהעוגה מוכנה"? למשל מה קורה לקיסם כשתוקעים אותו במרכז, בצד וכו'? תודה רבה. אורלי

    מאיה עונה: קיסם אמור לצאת יבש כשתוקעים אותו, וכשהעוגה מוכנה היא נראית יחסית מאט, עם "נקבוביות" קטנטנות לכל אורכה. כשמטלטלים את התבנית היא לא רוטטת.

  19. הי מאיה,
    הכנתי היום למסיבת פרידה של חברה בעבודה, ולמרות שכולן זללו עד הליקוק האחרון של התבנית עם האצבע, בכל זאת מספר הערות:
    1. חצי כפית מלח זה ממש יותר מדי, הייתי הולכת על רבע או קורט ממש.
    2. כל כך פחדתי שתצא לי עוגת חנק, שיצאה בסוף עוגה נוזלית לאחר כמעט חצי שעה של אפיה.
    3. מצד שני, העוגה עמדה מחוץ למקרר כמה שעות (למחרת לילה במקרר), ואולי חובה לקרר עד ההגשה?
    4. חרף הנוזליות, המרקם משגע והמראה וההרגשה היא של עוגה מושחתת בהרבה מהאמת. ממש כיף, תודה!

  20. הי מאיה,
    תודה רבה! ממש משמח שיש אופציה לא היסטרית בקלוריות לעוגת שוקולד עסיסית וטעימה.
    בזמן שהעוגה נאפתה השריתי את ריבועי השוקולד שנועדו לקישוט בליקר דובדבנים, ואז הוספתי אותם לעוגה.
    יצא מעולה.
    חג שמח!

  21. מזה זמן רב עדי (פיליפ) משגע אותי לגביך ועל כמה שאת מדהימה, מוכשרת, חברה טובה ומהממת. אז ככה, זה שאת מוכשרת- אני יודעת, זה שאת מדהימה- אני גם יודעת, אבל רק כטבחית, זה שאת מהממת – אני שוב יודעת, אבל שוב- כאשת קולינריה, אך בנוגע לקביעתו לגבי היותך חברה טובה – אני סומכת על מילותיו בעיניים עצומות כי כשהוא ננעל על מישהו ומקטלג אותו כחבר- אז הוא מאלו שיודעים מה שהם עושים.
    אז בורכת יקירתי.
    בורכת בחבר של אמת וזה דבר, את יודעת, שאין לכל אחד….
    אז ראשית הרשי לי לומר לך שיש לך אתר מרהיב ושנית, אולי אני בעצם קצת מצדיקה את בלונדיניותי בשיער, אבל איך אני נרשמת כאן לעדכונים במייל?
    אשמח לקצת עזרה.
    שולחת לך חיבוק גדול (קצת מרשה לעצמי, בגלל שאני חברה של חבר, את יודעת… :-) ) ואשמח לתשובה.
    אריאלה (arifixi@gmail.com)

  22. עכשיו כשאני קוראת את מרכיבי המתכון אני קצת צוחקת ונזכרת בשיחת הטלפון של עדי אליי.
    זה היה כשעוד הייתי בקורס הקונדיטוריה והוא התעקש לדעת אם אפשר להמיר חלק ממרכיבי החמאה והשמנת ברסק תפוחים.
    האמת?
    לא ממש ידעתי ושאלתי את אורן גירון, השף שבבית ספרו למדתי קונדיטוריה (ובהמשך גם בישול). בקיצור לימים ידעתי שאכן אפשר, אבל היום עדי נכנס אליי לפייסבוק ופרסם אצלי בקיר קישור לפוסט הזה ועכשיו הבנתי מדוע. …
    נחש משקפיים העדי הזה…
    הוא כתב לי בקיר שאת יכולה ללמד אותי שיעור או שניים ואני כמובן עניתי לו שאת יכולה ללמד אותי הרבה יותר, אבל לא זו הנקודה. הוא פשוט חומד הילד הזה ושוב, הוא חתיכת חבר אמיתי.
    זהו, זה מה שרציתי לומר, ונכון שאמרתי את זה גם קודם, אבל עכשיו, משקראתי את המתכון אני מקשרת למה שהיה באותו יום ולמה שהוא כתב והכל ברור…
    וזהו, חפרתי מספיק ואני עפה מפה.
    :-)
    חג שמח ושנה טובה ויאללה ביי.
    אריאלה

  23. טוב, איזה קטע.
    רק לאחרונה הכרתי את האתר וזה המתכון הראשון שלי ממנו…
    התחלתי בתהליך הכנת הבלילה מבלי לקרוא עד הסוף, (אימפולסיבית, בולמית…)
    ואני לא מבינה איך ייתכן שהכותבת לא מרכזת את המתכון באופן מתומצת, כדי שאוכל להדפיס ולרוץ עם זה למטבח…עד שבסוף הגעתי ל"תכל'ס". איזה אתר נחמד, העוגה יצאה זה הרגע מהתנור, מצטלמת טוב בהחלט, ואני מחכה לאורחים שיבואו… ואז אעדכן.
    נראה לי שהטעות היחידה שלי היא שלא חיממתי מראש את התנור כך שנאלצתי לאפות את זה זמן ממושך יותר, אני מקווה שזה יהיה בסדר. הרי עוגה שמתפקששת זה ממש מאבס אבל כאופה לא מקצועית אני רגילה לזה :)

  24. היי, הכנתי את העוגה לערב חג , פרווה בשביל המשפחה, היא יצאה טעימה, אורירית וכיפית אבל היא יצאה נורא כבדה, השוקולד היה ככ דומיננטי שהיה קשה לאכול יותר מחתיכה קטנטונת. זה הרגיש כמו פצצת שוקולד. האם ככה זה אמור לצאת או שפשוט משהו עשיתי לא נכון (הלכתי בדיוק לפי המתכון..) תודה. והבלוג מדהים!

    מאיה עונה: חשוד מאוד העניין הזה. איך הפכת אותה לפרווה? זה אומר שלא השתמשת בשמנת חמוצה. יכול להיות שהתחליף שלך הרס את יחסי החומציות בעוגה (סליחה שאני מקללת) וגרם לה לא לתפוח כמו שצריך. הקטע בשמנת החמוצה זה שהיא יוצרת תגובה כימית יחד עם הסודה לשתייה ואפקט התסיסה מוסיף אווריריות לעוגה.

  25. שוב אני, והאם את יכולה לפרסם או לשלוח אותי למקום בו יש מתכון לעוגת היער השחור (עם דובדבנים.. ?)

    מאיה עונה: הייתי דווקא הופכת את העוגה הזו ליער השחור. מכפילה כמויות ואופה בשתי תבניות עגולות נפרדות. מוציאה מהתבנית ומקפיאה טוב טוב (ככה יותר נוח להרכיב, בלי שהעוגה תתפורר). מפזרת על העיגול התחתון ליקר דובדבנים (קירש), מניחה דובדבנים מסוננים מקופסה, ומורחת קצפת מומתקת בשפע, ואז מכסה עם העוגה השנייה. מקשטת עם קצפת מלמעלה ושולחת למנוחה של לילה במקרר. יצא לך מעדן…

  26. אפיתי את העוגנ היום והיא יצאה מצוינת, קלילה, אסתטית וטעימה מאוד. תודה

  27. מאיה.

    כל הכבוד, אנסה.

    מה לגבי מתכון לעוגה בחושה רגילה אך מופחתת שמן? יש לך משהו כזה?

  28. נהדר, את מלכה!
    רעיון – אפשר להכין את העוגה ללא ציפוי, ולהגיש אותו בצד כרוטב, אפילו חם – כך שהמקפידים יהנו גם הם….

  29. הכנתי את העוגה ומה אני יגיד… טעימממממממממ טעים ביותר!! השתמשתי בשוקולד קליבו איכותי ערבוב של 50 ו70 אחוז ולמעלה פיזרתי גם שוקולד לבן טעימ! (כבר אמרתי חחח)

    בנוסף רציתי לציין שאת התפוחים טחנתי לבד בטרמומיקס כי לא היה לי מחית ועדיין כמו שאמרתי שלמות!! גם חמה!

    תודה רבה מאיה! כרגיל את תותחית!

  30. אני דווקא מצאתי הבדלים בין סוגי רסק תפוחים, יש כאלו טעימים ממש ויש דברים עם טעם של שימורים. בכל אופן, ממליצה לאכול גם עם פאנקייק או סתם ככה עם יוגורט.
    נראה יופי של רעיון עם הקוביות השלמות של השוקולד, אהבתי. יוצר קצת רגשות אשמה כי הכנתי כאן השבוע משהו דומה עם בערך פי 4 שוקולד ושומן, אבל הי, שומן זה בריא, מי יודע מה יהיה אם יום אחד יבוא הוריקן וכל הרזים יעופו, בעוד אנו, השמנמנים, נישאר מחוזקים היטב לקרקע עם שתי יריכיים עבות 

  31. אהלן מאיה
    כרגיל הכל כאן כתוב בצורה יסודית ומפורטת להפליא ממש עושה חשק לאפות.
    בנימה טיפה חצופה אשמח אם בחודש הבא לקראת החורף הבא עלינו לטובה תוכלי להכניס תבשיל/מרק/נזיד זאת תהיה מחווה גדולה לכל אוהבי החורף
    שבוע טוב

    מאיה עונה: היי דן, רעיון מצויין! אשמח לקבל ממך הצעות יותר ספציפיות במייל…

  32. מה זאת אומרת מה לעשות עם השוקולד שנשאר? לנשנש תוך כדי הכנת העוגה (:

  33. יוגורט בארה"ב: יוגורט מוצלח (ואורגני) ללא תוספות אפשר למצוא אצל הסוחר ג'ו*, היוגורט היווני הוא תחליף מוצלח לגבינה לבנה, והיוגורט הארופאי ממש מעולה – חמצמץ וקרמי. TJ לא קיים בחלק מהמדינות, וחבל.

    *Trader Joe's

  34. היי,
    האם הקמח הוא קמח תופח?
    אם לא – אין צורך להוסיף א.אפיה?

    מאיה עונה: בכל מתכון, אם לא מצויינים במפורש קמח תופח, אז תמיד מדובר בקמח רגיל. וגם כאן – הסודה לשתייה היא החומר המתפיח ואין צורך באבקת אפייה.

  35. הי,
    ראשית – תודה על המתכון המגניב והקליל.
    ביחס לרסק התפוחים – השתמשתי בגרבר תפוחים (כן, כן, כזה של תינוקות! הוא ללא תוספת סוכר וזה חסך ממני לקנות צנצנת גדולה).
    דבר נוסף – שמתי לב שלא כתבת לשמן (עם ספריי או קצת חמאה) את תבנית האפייה. האם זה בכוונה…?
    תודה רבה וחג שמח 

    מאיה עונה: אני קצת זרקנית בכל הנוגע לשימון תבניות. לא כזה מפריע לי אם העוגה נדבקת או לא. בתבניות פיירקס רוב העוגות נפרדות מהשוליים אוטומטית כשהן מתקררות. אם זה מפריע לך, את יכולה לשמן עם ספריי שמן.

  36. נראה ונקרא כאחלה של מתכון- אנסה בקרוב.

  37. […] שרק עוסקים בכך וכמובן בלוגים על אוכל ובישול (כמו בצק אלים שממנו לקחתי את […]

  38. הי,
    המתכון נראה ממש טוב!! עושה חשק לשבור את הדיאטה חח
    שמח שהוא פה ולא בפייסבוק, אחרת לא הייתי יכול להוסיף אותו לתור "המתכונים שחייבים להכין" :) (וכן, עד כמה שזה ישמע מוזר, יש עדיין אנשים צעירים שלא מפייסבקים)

    מאיה עונה: אין צורך להרשם לפייסבוק! הקבוצה פתוחה גם לגולשים מזדמנים :)

  39. היי :)
    ראיתי שאת מתרגמת ומדברת לפעמים על בלוגיי בישול ואפייה אמריקאים.
    מצאתי מתכון שנראה די טוב בבלוג כזה-אבל יש לי בעיה במידות.
    את יודעת אולי כמה זה (במידות שלנו) 14 אונקיות?
    דרך אגב,הכנתי את הפאי דובדבנים שלך לפני שבועיים ויצא נהדר!
    תודה מראש :)

    מאיה עונה: 14 אאונצז זה בערך 400 גרם. אבל שימי לב לכמויות הסוכר והחמאה במתכון. ברוב המתכונים האמריקאים אפשר לחתוך בערך 30% מהשומן והסוכר מבלי להרגיש.

  40. הי מאיה
    אף פעם עוד לא כתבתי פה אבל כבר בערך שנה שאני קוראת את הבלוג הזה באדיקות ואף מפרסמת לכל מי שמסביבי שממש כדאי להיכנס. כבר הכנתי כמה וכמה דברים שלך וכולם יצאו מעולים (אהובה עלי במיוחד גלידת הפסיפלורה) ובכל פעם שאני מכינה משהו מהבלוג כולם מתלהבים… אז סחטיין עליך ותודה על ההשקעה..

    רציתי לשתף בכמה שידרוגים- השתמשתי במיכל שלם של יוגורט טבעי 1.7% שומן (של מולר)ובקופסת רסק תפוחים ובננות קטנה (זה מה שהיה לי, יצא מרקם מעולה ממש, רטוב ופאדג'י במידה. חוצמזה- הכנסתי לתנור, וכשהוצאתי בשביל להכניס את שברי השוקולד גיליתי שהיא כבר מוכנה, קצת התבאסתי אבל בכל זאת דחפתי מלמעלה שברי שוקולד לבן ושוקולד מריר. זה פשוט יצא מעולה!! השוקולד שמר על צורתו אבל מבפנים הוא נמס לגמרי וכך העוגה הייתה גם מהממת ומגרה וגם טעימה לאללה..

    ויש לי גם מן "מתכון" שהמצאתי פעם ל"קיש" מזויף:
    בצק: מיכל שמנת חמוצה (באיזה אחוזי שומן שרוצים) או יוגורט, כוס וחצי קמח, חצי חב' א.אפיה, מלח, ורבע כוס שמן. מערבבים את הכל, משטחים בתבנית עגולה או בתבניות אישיות. מורחים על הבצק קוטג' עם פסטו או סתם קוטג', ומעל מפזרים איזה תוספת שאוהבים- רצועות פלפל אדום, בצל סגול, עגבניות וזיתים, ואפשר גם הכל ביחד.. מעל אפשר טימין/רוזמרין/פלפל שחור גרוס וכדו'.. מכניסים לתנור חם (התנור שלי מקולקל ופועל רק על המעלות הכי גבוהות ואיכשהו הכל יוצא מעולה, אז נראה לי שאפשר גם על 230 מעלות)
    זהו. זה נשמע מסובך אבל זה בערך 10 דק' הכנה ואפילו פחות. זה נראה מקסים וכולם מתלהבים ובטוחים שזה מושקע בטירוף. מומלץ!
    יצאה לי תגובה ארוכה מידי, אבל אני מקווה שקראת…

    מאיה עונה: רגע, ובמלית אין שום ביצה, כלום? מה מייצב אותה באפייה?

  41. הי מאיה,
    אין ספק שהבלוג שלך, בשילוב עם התמונות שבו, מעורר חשק עז, בעיקר לשוקולד.
    רציתי לשאול בנוגע לעוגה, האם אפשרי לדעתך לנסות אותה עם קמח מלא?

    מאיה עונה: אין סיבה שלא יעבוד. רק אל תכיני רק מקמח מלא, תעשי 50% קמח רגיל ו-50% קמח מלא, כדי שלא יצא לך יציקה.

  42. עוגה מעולה, קלה להכנה וכ"כ שוקולדית.תודה!!

  43. העוגה נראת מעולה,
    רק רציתי לדעת אם אפשר להוריד את הרסק תפוחים או שזה יהרוס את העוגה?

  44. העוגה יצאה מדהימה, פאדג'ית, בדיוק כמו התמונה. תודה. אני שמתי גיל 1.5% במקום השמנת חמוצה.

  45. תשובה לשאלתך בנוגע ל"קיש" המזוייף שלי: זה לא באמת קיש ולכן זו לא ממש מלית אלא יותר כמו רוטב על פיצה שלא צריך להתייצב… הקוטג' מתפקד פה כגבינה צהובה או משהו כזה. כדאי פשוט לנסות, זה באמת קל מאוד וטעים, וגם מרשים.. בעיקר אם מכינים בתבניות אישיות קטנות ובכל מיני תוספות שונות- פלפלים, בצל סגול, פטריות וכדו'.. ועשבי תיבול)

  46. במילה אחת- מדהים. בשתי מילים- ממש טעים. בשלוש מילים- חבל על הזמן! תודה מאיה!

  47. איזו רשומה חמודה. עשה לי שמח רק לקרוא אותה עם כל הביטויים המצחיקים שלך והאנקדוטות (כמו עם העוגה שלא צלחה ועשתה את כולם מאד עצובים – מין עולמון קטן שבו הכל בסדר וגורל האומה יוכרע על-ידי עוגת שוקולד…)
    שלא לדבר על התמונות, במיוחד התמונה של הטרייפל בסוף.
    המילים שלך טעימות :)

  48. במה אפשר להחליף את רסק התפוחים..?

  49. וואו, איזה כיף לקרוא כזה בלוג. השפה, ההלצות, השנינויות וכמובן הרעיונות והמתכונים. אז אוץ האוץ לי להכנה של הבראוני ואחפש לי את החלופות למוצרים באמריקאית טיפוסית. כתבה כאן מישהי לפני… המילים שלך טעימות, כולי עונג (:

  50. ניסינו היום ויצא מעולה. לא פחות חשוב מכך, ההכנה היתה פשוטה וכמות הכלים מינימלית. מומלץ בחום !

  51. ניסיתי אתמול – אחלה של עוגה! היה ממש טעים ואכן לא הרגישו בכלל את הטעם של תפוחי עץ… אני אשמח אם תוכלי לתת עוד מתכונים כאלה :)

  52. וואו. זה נראה טוב.

    את חושבת שזה ילך כעוגות אישיות או אולי אף כקאפקייקס הראשונים בעולם שהם לא עתירי שומן עד כדי בעעע?

    איזה התאמות של זמן אפיה וחום צריך לדעתך להתאים בשביל מנות אישיות שכאלו?

    תודה רבה רבה

    מאיה עונה: בתבנית מאפינס סטנדרטית הייתי נותנת להם 11 דקות ואז מתחילה לבדוק עם קיסם. צריך ממש ממש להזהר מאפיית יתר.

    גפן

  53. טעים טעים טעים!
    שוקולד משובח. בלי חמאה. רק חצי כוס סוכר חום. יוגורט 3% במקום שמנת. אגוזי ברזיל חתוכים במקום קוביות השוקולד שלמעלה… ויצא שוקולדי, מפנק ומהמם
    כל הבנות במשרד נשלחו לבלוג שלך להכין את הקסם הנימוח שתומחר בשישים קלוריות לקוביה
    :))

  54. עכשיו גיליתי את האתר שלך ואני מאוד נהנת להביט ולפנטז, אומנם המצב הנוחכי הוא בדיאטה מבאסת אבל הנה, הצלחתי למצוא מתכון מתאים :)
    ועכשיו שאלה של אנשים שממש קיצוניים עם הדיאטה שלהם-
    אפשר להשתמש רק בחלבון בביצה אחת? כלומר ביצה שלמה וחלבון אחד?

    מאיה עונה: עשיתי פעם ניסוי עם עוגת גבינה רק עם חלבונים, ויצא אכיל אבל לא טעים במיוחד. את יכולה לנסות אבל זה מאוד מאוד גבולי. אני הייתי מציעה לך להכין את המתכון כלשונו, לחתוך לריבועים קטנים, לארוז אותם בנפרד ולשמור בפריזר. וכל יום להפשיר לך ריבוע אחד ולהתענג עליו עם כוס גדולה של מים (כדי להרגיש שבעה ומלאה מזה). עדיף לאכול מעט ממשהו ממש טעים מאשר יותר ממשהו לא כזה משהו. לא?

  55. צודקת לגמרי :) תודה על התשובה המהירה

  56. וואו! מת כבר לנסות אותה.
    אני חובב גדול של בישול אבל אפייה, בנסיונותיי הספורים, נחלה אצלי כשלון עמוק.
    א-ב-ל – בשבוע שעבר, לאחר שלושה כישלונות קודמים, הצלחתי לעשות בראוניז.
    (אם את תוהה איך אפשר לדפוק מתכון כל כך פשוט – אז תנסי לערבב את הרטובים עם הקמח בעוד הסיר בוער על הביין-מארי. מישהו פה אמר הבנת הנקרא?)

    בקיצור – במקום כוס וחצי סוכר, שמתי כוס אחת ושלוש כפות נדיבות של קרם ערמונים. יצא פצצה, אבל עשית לי חשק חזק לנסות את התפוחים. תודה.

    בלוג מהמם, נהנה מכל ביקור בו :-). מעט צילומי האוכל הביתיים שאני עושה אצלי נופלים "תודות" למטבח החשוך שלי. למשל…
    http://www.shutterself.com/2010/06/my-first-cake-or-bread.html

    ביי :-)

  57. כמו כמעט כל מי שהגיב כאן- הבלוג מדהים, מהנה וטעים.
    אם לא הצלחתי למצוא סודה לשתיה (מישהו יודע איך אומרים סודה לשתיה בגרמנית ?), אפשר להחליף באבקת אפיה?
    תודה

  58. האם יש אופציה להחליף את השמנת החמוצה במשהו פרוה?

  59. מאיה, לגבי השרימפס.
    פשוט תטגני אותם במחבת למספר שניות מכל צד.
    ואז תעבירי אותם לתנור חם ל 7 דקות לא יותר.
    יצאו בדיוק כמו במסעדה.
    תנסי.
    בהצלחה
    :o)

  60. כל כף טעיםםם
    הכנתי את העוגה, בלי החמאה למיקרו, יוגרט 0%, ורק רבע כוס סוכר ביחד עם סוכרהדיאט…
    כל כך טעים… ורק נקודה אחת לפרוסה!! (שומרי משקל…)

    תודה רבה לך :)

  61. ואם אני אחליף את השוקולד בריבת חלב(לייט)?
    קצת פחות סוכר… המליצו לי לשים 200 גרם ריבת חלב במקום ה100 שוקולד..
    מה את אומרת?

  62. היי מאיה, אחלה אתר. פעם ראשונה שלי פה וכבר תאווה לעיניים
    ולמדתי המון. מאד מקסים אותי שאת עושה הכל מהבית ועם מצמת ניקון!!!
    רציתי להגיד שהשוקולד עשה אותי שמח. בכלל לאחרונה הוא ממגנט אותי.
    רציתי לשאול אותך את מכירה את המרכז שוקולד החדש והמדהים בגודלו שנפתח בעין ורד ???

    עשיתי שם סדנת פרלינים והתאהבתי.

  63. הכנתי אתמול והיום אכלנו- יצא מצוין! לא יבש בכלל והשוקולד 85 אחוז קקאו בהחלט עזר.
    דרך אגב- בסוף קניתי יוגורט יווני פה בניו יורק שנקרא:
    Fage Total
    לא יודעת אם זה שינה אבל העוגה הייתה טעימה.
    אה וגם שמתי כפית קפה. תמיד נראה לי שזה מעשיר את הטעם של השוקולד.

  64. אחרי ציפיה ארוכה ומעבר דירה מפרך הצלחתי סוף סוף לאפות את הפאדג'. חשוב לי לציין שזה המאפה הראשון שהכנתי במעוני החדש ואני חושבת שיצא טעים וכיפי.

    כפי שהמליצו בתגובות פיזרתי מעל שוקולד לבן והוספתי פקאנים וקצת שוקולד צ'יפס מריר 60%
    הוספתי כפית קפה אגוזים, לא הורגש במיוחד ולכן לא יודעת אם להמליץ.
    אגב, בקשר לרסק, לא צריך לפתוח שימורים בשביל זה כי יש רביעיות קטנות של רסק תפוחים שנמכרות בסופר וכל אחת מהם היא בכמות מושלמת של חצי כוס. ואז זה בכמות מדויקת.
    אותו הדבר גם לגבי השמנת שהחלפתי בגביע קטן של מולר 1.7% שומן שהוא גם בדיוק חצי כוס וטעים יחסית ליוגורט פשוט.
    שמתי את השוקולד 8 דקות לפני סוף האפיה ועדיין הוא שקע, אולי אפשר אפילו פחות זמן.

    אגב, משהו שעשיתי שהוא לא מומלץ: המסתי את השוקולד על בן מארי ואז באמצע שהוא נמס הוספתי כפית קפה עם מים חמים מה ששינה לחלוטין את המרקם של השוקולד והפך אותו לקשה ולא כיפי. אם כבר מוסיפים קפה אז לתערובת עצמה כי כנראה המים דופקים את ההמסה של השוקולד.

    ואחרי הנסיונות- שאלות:
    -האם יש אפשרות להפחית עוד יותר מהשוקולד?
    מה עושים כשהשוליים נאפים ובפנים רוטט? אני חתכתי והוצאתי את השוליים ואז המשכתי עוד קצת לאפות את הבאמצע- יש שיטה נוספת?
    – מה לגבי ת. וניל? יוסיף/יגרע?
    – אולי במידה והעוגה נאפית יותר מדי אפשר לצקת מן סירופ מים וסוכר מעל? (אחרי שמחוררים את העוגה בקיסם) נראה לי שזה הופך את העוגה לעסיסית מבלי להטביע אותה בקצפת.
    -כמה זמן היא נשמרת? בחוץ או במקרר?

    חנוכה שמח וטעים

    מאיה עונה: המתכון המקורי היה עם 50 גר' שוקולד בפנים, ו-50 גר' קצוץ מלמעלה, עם חצי כוס קקאו – לדעתי היה לזה טעם של קובבה ולכן שיניתי כמויות. תמצית וניל ילך נהדר. אם השוליים אפויים והאמצע רוטט צריך להוריד 20 מעלות מהטמפ' של התנור ולאפות עוד קצת. אם מתחיל להשרף, מכסים בנייר אלומיניום. אפשר להטביע את העוגה בסירופ, או להגיש אותה עם גנאש שוקולד. היא נשמרת מכוסה היטב מחוץ למקרר למשך כשבוע, ובמקרר עוד יותר.

  65. רציתי גם לדווח שהיא אפילו משתבחת עוד יותר אחרי יומיים במקרר. תענוג כשהיא קרה וגם מחוממת קלות.
    רק דבר אחד ששמתי ל שיש לה מרקם קצת גושי/גרגרי- האם זה בגלל הרסק תפוחים או שאולי לא ערבבתי טוב/שכדאי לנפות את הקקאו והקמח לפני?

    מאיה עונה: אני לא מנפה ויוצא לי חלק וטעים. יכול להיות שזה בגלל שיש לי מטרפה גמישה וגדולה שמערבבת מאוד ביעילות. אם ערבבת עם מזלג, נניח, יש מצב ששווה לנפות את החומרים היבשים ביחד כדי לוודא שאין גושים.

  66. טוב – אמנם עשיתי מתכון אחר, לבראוניז, אבל לפי ההצעה שלך כאן, חילקתי בין 2.5 טבלאות שוקולד להמסה בתוך החמאה ו1.5 לקוביות הקטנות לפיזור מעל הבלילה וזה הימם את הענין פלאים. פעם הבאה אנסה גם את מתכון הפאדג' עצמו ולא רק את הדובדבן שלו:-)

    שבוע טוב

  67. יופי של מתכון הצליח לי

  68. האם אפשר להשתמש במעדן שוקולד (אפילו דיאטטי) במקום היוגורט? אולי זה גם יאפשר להוריד קצת מכמות השוקולד בבלילה?

    מאיה עונה: עם מעדן שוקולד את למעשה מוסיפה לבלילה חלב, קורנפלור, קקאו, ואספרטיים. אני פשוט הייתי מצמצמת את כמות השוקולד בבלילה ומכפילה את כמות הקקאו, בלי שינוי אחר. אבל את מסתכנת בעוגת "קובבה" – שיצאה לי, ולכן הכפלתי את כמות השוקולד מהמתכון המקורי.

  69. מאיה,
    דבר ראשון, תודה רבה על הצלחות רבות בתחום הקונדיטוריה (:
    כל מתכון יוצא מעולה- טעים, יפה ונחטף במהירות.
    יישר כח ענק על ההשקעה באתר, הצילומים היפיפיים והמתכונים המצוינים!
    דבר שני, האם ניתן להמיר את השמנת החמוצה במצרך אחר ע"מ להפוך את העוגה לפרווה?

  70. מאיה, את לא מאכזבת!!!! מתכון מנצח לתקופת מבחנים :) האמת שאני תמיד חרדה מעוגות דלות שומן, אבל יצא פגז.
    הכנתי עם שוקולד מריר פושט (ממש פושט, צימקאו) ויצא מעולה, אז עם שוקולד מריר משובח זה בכלל עילוי. העוגה יצאה פאדג'ית ונימוכה, ממש כמו שמובטח.
    תודה!

  71. נשמע טעים
    אבל אני אנסה במקום השלב של המיקרו לערבב את כול החומרים בבאן מרי (סיר נירוסטה בתוך סיר עם מים רותחים) ניראה לי שזה יעשה יותר טוב להמסת הסוכר ולהוציא ליפני הכנסת הקמח.

  72. יצא נהדר! ללא ספק נכנס לספר המתכונים האישי שלי!תודה רבה

  73. איזה מתכון מטורף! אני כבר המון זמן מחפשת מתכון לפאדג משובח, תודה לך!

  74. זה בסדר להשתמש ברסק תפוחים עם קינמון?

    מאיה עונה: כן

  75. עשיתי כמה שינויים קטנים:
    1. הקצפתי את הביצים כמה דקות והוספתי סוכר בהדרגה עד שהתערובת תפוחה ובהירה.
    2. החלפתי 1/3 מכמות הסוכר בתחליף סוכר נוזלי- היה אחלה, לא מורגש טעם מלאכותי לשמחתי.
    3. הפחתתי מעט מכמות השוקולד בבלילה לבערך 70 גרם.ובמקומה הוספתי עוד כף קקאו ו-2 כפות חלב 1%. יצא סבבה. טיפה יותר נוזלי אבל זה רק אומר שצריך להאריך מעט את זמן האפיה.

    סה"כ יצא טעים ממש! מומלץ.

    תודה על המתכון שמאפשר לי לאכול פאדג' טעים גם בתקופות של שמירה :)

  76. וואו זה נראה מדהים ! אני אנסה אותה מיד אחרי הפסח, קצת חמץ לי בינתיים, מקווה שהמשפחה תתלהב !

  77. העוגה נראית פיגוזית
    האם יש לך רעיון איך אפשר להפוך אותה לפרווה? בכלל, יש תחליף לא חלבי לשמנת חמוצה/יוגורט?

    תודה

  78. ניסינו ויצא מעולה! ממש מפתיע! וגם עסיסית! ממש טוב.

  79. יצא פצצה! טעים רטוב ופעם הבאה אני שוקלת להוסיף למתכון אגוזים קצוצים (כמו בעוגת הבית) :-)

  80. הי מאיה,
    ראיתי שרשמו כאן שאפשר להשתמש בגרבר, יש לי יותר מידי גרברים בבית אבל אף אחד מהם הוא לא רק תפוחים (תפוח ואגס או תפוח אפרסק וכאלה..) אפשר להשתמש בהם?

    מאיה עונה: כן.

  81. הי מאיה,
    תודה על האתר המדהים שלך שגרם לי לעשות את הצעד הראשון לעולם האפיה. בזכותך הכל התחיל. :)
    עוגת הפאדג' מהממת, הכנתי אותה היום. חלק נאכל עוד לפני שהתקרר כי בן הזוג לא התאפק.
    :)

  82. אפשר לוותר על הקקאו ונגיד לשים יותר שוקולד מריר? חבל לי לקנות חבילה שלמה בשביל כף אחת…

    בכל מקרה אני עוקבת אחרי הבלוג שלך בקביעות וכל מה שניסיתי יצא פגז.

    גמר חתימה טובה!

    מאיה עונה: את יכולה להכפיל את כמות השוקולד במקום הקקאו. קחי בחשבון, אגב, שעלות השוקולד המריר שאת מוסיפה יותר יקרה מלקנות שקית שלמה של קקאו, שמחזיקה לנצח בארון וטובה לעוד המון מתכונים.

  83. האם אפשר להקפיא את העוגה?
    ועוד שאלה: יש לך רעיונות לגיוונים בטעמי העוגה? לפעמים (נראה לי שזה אשמת הרסק תפוחים) לעוגה יש ממש טעמי לוואי שלא קורים בבראוניז רגילים. אני מחפשת מה יכול להעשיר את העוגה מבלי להוסיף יותר מדי ערך קלורי.

    תודה על העצות והרעיונות בזכותך שנות הסטודנטיות שלי כבר לא דלות ושדופות כי אם דשנות וטעימות
    :)

  84. לאט לאט, אני חופרת את כל הבלוג שלך ומכינה כל פעם משהו אחר בהנאה רבה…
    הפעם – עוגת יום הולדת לעבודה!
    אבל איך יודעים כמה יצא? האינסטינקט הוא להכפיל כמויות, כדי שיספיק לעדר של מורעבי שוקולד מחפשים פיצוי על עבודה משרדית משעממת… אבל מה גודל התבנית הרצוי? אולי שתיים בכלל? ועדיף בחד פעמיות, זה בטוח.
    מה את אומרת?

    מאיה עונה: הייתי מכינה בשתי תבניות עגולות קטנות (נניח קוטר 24). בשביל זה צריך להכפיל כמויות.

  85. אחותי, מאיה..
    יש מצב להוריד את הרסק תפוחים.. מה יכול לבוא במקום..??
    תודה.

  86. אין ספק שהמתכונים שלך מעוררי תיאבון ועושים חשק!
    קראתי כאן את כל התגובות וראיתי שלא ענית על השאלה איך אפשר להפוך את העוגה לפרווה? הבת שלי אלרגית לחלב, אבל אני לא רוצה להרוס את העוגה, אז במה אפשר להחליף את השמנת?
    תודה רבה בכל אופן על כל המתכונים!

  87. יצא פשוט מעולה!
    חיפשתי לא מעט זמן מתכון שיתאים לדיאטה ההזויה של ההורים, וזה הצליח הרבה מעל למצופה. במקום קמח לבן השתמשתי ב-70% קמח מלא (ומעט יותר סודה לשתיה), במקום שמנת חמוצה ביוגורט 3% והשוקולד עצמו היה 78% מוצקי קקאו (והומס בבאן-מארי כדי לחסוך גם את כף השומן ההיא). חלום של עוגת פאדג', תודה!

  88. הי מאיה.
    הכנתי מילה במילה.
    יצא ג-א-ו-נ-י !!!
    יופץ מייד לאחיות, דודות וחברות, בקיצור לכל מי שאני אוהבת מאוד.
    תודה רבה.

  89. היי מאיה קודם כול העוגה היא אחת הטובות שאכלתי הרבה זמן אז תודה
    דבר שני היה לי רעיון תגידי מה דעתך לעשות על בסיס העוגה הזאת שכבת עוגת גבינה כמו הרעיון של בישול בזול http://bishulbezol.blogspot.com/2012/05/blog-post_22.html
    אבל אני השתמש בתערובת הגבינה במתכון שלך של גבינה ושוקולד ציפס
    אבל אני פוחדת שבסיס היה אפוי מדי ואז אנחנו מאבדים את עניין השווה בזה.\: אשמח לשמוע את דעתך בעניין
    חג שמח וטעים

  90. הי מאיה, העוגה נראית מעולה.
    יש לך מושג אם היא תצליח גם אם אחליף את השמנת בחלב סויה?

    מאיה עונה: לדעתי יעבוד.

  91. הכנתי את העוגה .. כרגע יצאה מהתנור ;) ואני כבר לא יכולה לחכות ולטעום ממנה תודה רבה לך על מתכון נהדר והסבר נפלא !! :)

  92. ניסיתי, יצא מצוין!
    דבר שחשבתי עליו תוך כדי התקף בננות- בננות מעוכות יכולות להחליף את רסק התפוחים?
    ואם כן, האם אפשר להגדיל את הכמות (כדי להרגיש יותר בננה) סתם ככה, או שזה צריך לבוא על חשבון משהו אחר (נניח, השמנת החמוצה)? בננות ושוקולד, unlike בננות ותפוחים, זה יופי של דבר. במיוחד בהתקף בננות.

    ובלי קשר, את נהדרת והחיים שלי טובים יותר בזכותך.
    true story.

    מאיה עונה: לא הייתי משנה את יחסי הנוזלים בעוגה ומוסיפה יותר בננות ממה שצריך. התוצאה עלולה להיות בלתי צפויה. את הכמות הנתונה של רסק התפוחים אפשר להחליף בבננות מעוכות.

  93. טוב אז אני היה קצת הורסת שמחות ..
    שוקולד מריר 100 גרם 496 קלוריות
    תפוח עץ (רסק) 150 גרם 63 קלוריות הסר

    יוגורט 1.5% 100 גרם 51 קלוריות הסר

    ביצה עם קליפה 2 ביצים מספר 2 (M-L)140

    קקאו (אבקה) כף אחת 31 קלוריות

    קמח לבן 200 גרם 702 קלוריות

    שוקולד מריר 50 גרם 248 קלוריות

    סוכר חום 150 גרם 571 קלוריות

    ——————————————————————————–

    סה"כ קלוריות: 2302 קלוריות
    סה"כ חלבון: 47.3 גרם
    סה"כ שומן: 47.3 גרם
    סה"כ פחמימות: 418.7 גרם
    סה"כ כולסטרול: 422.6 מ"ג
    סה"כ סיבים תזונתיים: 1.6 גרם

    אז לסיכום זה לא מעט קלוריות טוב לא הובטחה דיאטה אבל אין ספק שזה פחות מכול עוגה ממוצעת והיא בהחלט שווה את זה.. תודה רבה

  94. אפשר לעשות עם קמח מלא?? או קמח אחר? אי

  95. לכל מעונייני הפרווה או רגישים ללקטוז.
    החלפתי את השמנת החמוצה בחלב קוקוס ויצא מדהים!
    אפילו לילה אחד לא שרדה העוגה.

  96. קודם כל: מת על הבלוג שלך! הכנתי עם חברה שלי את המתכון למקרונים שלך ואמנו לא יצא מושלם אבל בהחלט יצא יותר טוב ממתכונים אחרים שנסיתי. עכשיו היא תכין לי את זה ליום ההולדת ואני מצפה בקוצר רוח לזה!
    בקשר למתכון, אני רוצה להכין את זה ליום ההולדת לכתה (כתה ט׳) ואני רוצה לדעת, אם אני אכפיל כמויות, כמו שכבר יעצת לפניי, זה יצא מספיק לשלושים וחמישה ילד רעבים לעוגה?
    אדווח איך יצא!

    מאיה עונה: לא. לדעתי כדאי לשלש כמויות. זו עוגה קטנה מאוד.

  97. וואווווווווו
    אני חייבת לנסות ת'עוגה הזותי……..
    איך אני יכולה להכין את העוגה בגירסה הפרווה שלה?

  98. אז מקסימום ישאר עוד לבית :P
    סבבה, אני מקווה שזה יצא טוב למה זה יקח לי כמויות של שוקולד (וכסף) שלא בזבזתי בחיים שלי…

  99. הי מאיה
    מתה על הבלוג שלך! ניסיתי כבר המון דברים וכמעט תמיד יצא מצוין.
    יש לי בעיה אחת ברוב המתכונים שלך את מציינת טמפ' מדויקת, אבל בתנור שלי יש מספרים … זה גרם לי לכמה פיקשושים (מקרונים…) את יכולה לעזור בפענוח?
    נראה לי שבין 6ל-7 זה 180 מעלות מעבר לזה…תעלומה. תודה.

    מאיה עונה: קשה לי לעזור בכאלה דברים. נסי לחפש בגוגל – converting oven numbers to degrees.

  100. עשיתי את העוגה היום, הייתה לי רק ביצה אחת והשתמשתי ביוגורט עיזים 3%. יצא מדהים, לפי חישוב שלי אם מחלקים את העוגה ל8 חתיכות כולל שימון התבנית זה יוצא 300 קלוריות לחתיכה. לגמרי סביר, מומלץ מאוד

  101. אה, גם עשיתי חצי קמח מלא וחצי רגיל, לא חושבת שמרגישים הבדל.

  102. הי מאיה,
    האם יש אפשרות להכין אותה כשרה לפסח? אם כן אז איך :-)
    תודה!

  103. הו..כה אוורירי וענוג! הוספתי עוד חלמון לטקסטורה מושלמת.
    שאלה קלה: הכנתי את זה בבית של ההורים בתנור, האם יעבוד גם בטוסטר אובן?

    מאיה עונה: אין שום סיבה שלא. טוסטר אובנים שולטים!!! הם מתחממים במהירות וקלים לניקוי!

  104. יצא מעולה! תודה רבה! בפעם הבאה אנסה את הגירסה הטבעונית של המתכון (המרת הביצים בזרעי פשתן, והשמנת בקרם קוקוס) – ואעדכן :)

  105. יצא מעולה!!!
    הכנתי אותה לצאת צום כיפור היא יצאה ממש טעימה
    דבקתי במתכון ללא שינויים (פרט לכך ששמתי רק חצי כוס סוכר חום) היא יצאה טעימה מאוד, כל כך מפתיע כמה היא עשירה בטעם יחסית למרכיבים השפויים שלה ,וזאת החכמה… והכי חשוב שכולם ליקקו את האצבעות
    תודה רבה ושנה טובה(:

  106. יצא ככ טעים!!
    תודה על המתכון:)

  107. את גאון!!! צריך לשלוח אותך לנאסא!! זה יצא ממש טעים ולא להאמין שזה רק מחפיסה וחצי!

    הבעיה היא שאי אפשר להפסיק לאכול…(:
    רק שתדעי שהכנתי משוקולד מריר של עלית כי זה מה שהיה במכולת וזה בכל זאת זכה לשבחים! אפילו מסרבי כל מאכלי הדלי קלוריות.. טוב זה לא ממש דל בקלוריות אבל שפוי! הייתי מציעה לך נישואים אבל אני כבר תפוסה(:
    נו שיהיה התינשאי לי?!

    מאיה עונה: אעעע, גם אני תפוסההעע

  108. אופה את העוגה כבר הרבה יותר זמן ממה שהמלצת ונראה כי היא עדיין רטובה :( איך אני מצילה אותה?

  109. […] הקישור למתכון של מאיה באתר בצק אלים   http://www.bazekalim.com/2010/09/18/lighter-fudge-cake/ […]

  110. אני ממש אוהבת את האתר שלך! אבל אם כבר את מחליפה מוצרים, אולי יש לך מושג גם במוצאים אירופאים?
    למשל, מה מחליף גבינה לבנה ושמנת חמוצה בגרמניה? :/

    מאיה עונה: נסי לחפש GREEK YOGURT או אולי QUARK.

  111. נגיד ויש לי רק שוקולד פרה רגיל, לא מריר, אדום כזה, פושט.
    יעבוד לי?

  112. שלום מאיה,

    מהיכן המקצפת הידית שמופיעה בתמונות.

    מאיה עונה: צולם אצל חברה, אז אין לי מושג. היא גרה באמריקה עכשיו. אשאל אותה בהזדמנות.

  113. היי,
    תודה רבה על המתכון. זמן רב חיפשתי מתכון לעוגת שוקולד עשירה שניתן להסב לפרווה.
    ביצעתי פרווה באמצעות החלפת השמנת בקרם חלב קוקוס )קופסת שימורים מהאגף האוריינטלי של הסופר(. יצא טוב מאוד.
    רק הערה קטנה: השוקולד הקצוץ לא שקע לתוך העוגה ונשאר למעלה )ייתכן שזה בגלל שהיה קצוץ דק(.
    גם זמן האפייה היה ארוך בהרבה מהכתוב.
    כמו כן, עשיתי ציפוי, ונראה לי שזה יותר מדי שוקולד. אני מציע- או ציפוי שוקולד או שוקולד קצוץ, ולא שניהם.
    חוץ מזה- מתכון מעולה!
    ובכלל, הבלוג נהדר, מפורט וכיף לקריאה.
    תודה!

  114. הכנתי לאשתי לערב יומולדת, טרפנו שנינו חצי ישר מהמקרר!

  115. הבעיה עם טוסטר אובן זה שטמפרטורה זה לא טמפרטורה.
    הוצאתי את העוגה אחרי 10 דקות וכבר היה קראסט למעלה, אז דחפתי את התיכות השוקולד (השתמשתי ב78% לכל העוגה) פנימה במקום להניח אותן.
    הוצאתי עשרים דקות אחרי למרות שהיא עדיין רטובה מלמטה.
    חבל שאי אפשר לצרף תמונה.
    העוגה חוסלה תוך מטר מחמאות בלתי פוסק.
    תודה

  116. יצא מעולה!!!
    שמתי שוקולד 75% אז ויתרתי על כף הקקאו. שמתי שמנת חמוצה + יוגורט כי לא היה לי מספיק שמנת.
    שמתי למעלה רוטב שוקולד (שמנת להקצפה + שוקולד מריר 60%), שהפך את העוגה מטובה למעולה.
    תודה על המתכון.

  117. מה את אומרת על להוסיף בצק עוגיות שוקולד צ'יפס ? כמו בעוגת גבינה עם בצק עוגיות?
    תחתית של בצק עוגיות ולהוסיף כמה כדורים לבלילה מעל. ילך טוב?

    מאיה עונה: ילך מעולה אבל אני ממליצה להכפיל את הכמות של הבלילת שוקולד כי היא מאוד דקה והבצק עוגיות עלול להשתלט לגמרי על התוצאה.

  118. העוגה לא שרדה אפילו ערב אחד ;)
    עוד מתכון מוצלח מבית בצק אלים.
    תודה.

  119. הכנתי את זה לפני כמה שנים ויצא מדהים!
    השבוע ניסיתי להכין זאת שוב אז עקבתי אחר המתכון בפינת התכלס, אבל לצערי לא רשמת שם שצריך לערבב את התערובת לאחר שמוסיפים את הקקאו. אז יצא שהכנסתי את הקקאו עם הקמח ורק אז ערבבתי… :) לצערי העוגה לא צלחה.
    אחר כך קלטתי שבמתכון המלא רשמת שצריך לערבב את הקקאו ורק אז להוסיף את הקמח.

    סה"כ מתכון מעולה ולגמרי אנסה אותה שוב בשבוע הבא :)



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!