נאגטס עוף עם רוטב תפוזים

נחשב אצלי: ארוחה זריזה

chickenuggets.jpg

נאגטס כהלכתם (שתוכלו לרכוש במסעדת המזון המהיר הקרובה לביתכם) כוללים הרבה דברים חוץ מעוף והמרקם שלהם תמיד חלק באופן מחשיד. בבית תוכלו להכין לכם משהו דומה – רק בריא! מדובר במעין שניצלונים קטנים ואפויים (לטגן זה מלכלך ומשמין, אז אפשר לפעמים לאפות). לא אנסה לגנוב לכם את הפינה החמה שיש לכם בלב לשניצל מסורתי של אמא, אבל בשביל הנאגטס האלה, חבל שלא לפנות קצת מקום. הטריק הוא פשוט לא לאפות אותם יותר מידי וכך הם יהיה עסיסים ומעולים. שוב, כמובן ששומדבר לא יחליף את טעם השניצל החם שגנבתם ישר מהשמן הרותח, אבל ליום יום, כשאין כוח לטגן, זה טעים בהחלט בפני עצמו. המתכון המקורי הורה על הוספת קורנפלור למרינדה שמצמצמים אחר כך בסיר בשביל הרוטב, אבל התוצאה הייתה פשוט ג'לי! במקרנו שלנו, נסתפק בבישול זריז וצמצום לכדי מטבל קרמל תפוזים שכזה (כמו של הנאגטס במוזס! הא!). המתכון המקורי מגיע ממרת'ה. הכמות: 4 מנות.

  • שני נתחי עוף שלמים וגדולים (לא דופקים עם פטיש)
  • כוס וחצי מיץ תפוזים
  • קליפה מגוררת מתפוז אחד
  • רבע כוס מיץ לימון
  • 2-3 שיני שום
  • אופצייה: כף של ג'ינג'ר מגורר
  • אופצייה: 3 כפות דבש
  • כוס וחצי פירורי לחם (מרבע כיכר לחם בערך, או מוכנים מהסופר)
עלות משוערת:

15 שקלים

עבודה נטו:

15 דקות

ההכנה

chickenuggets5.jpg

חזות העוף שאתם משתמשים בהם לשניצל הם לא החזות עוף המקוריים. מה שהקצב שלכם קורא לו נתח "שניצל" הוא בערך שמינית מחזה העוף המקורי והשלם, שנפרס לשמונה פרוסות (לפעמים ארבע) שאחר כך שוטחו ע"י פטיש בשר לכדי כתיתות דקיקות, כדי שיצאו קריספיים בטיגון. בשביל המתכון הזה תזדקקו לחזה עוף שלם מקורי עבה ושמנמן שלא נפרס לשניצלים ו*לא נדפק בפטיש*. כל חזה אחד כזה מספק שני סועדים רעבים. במקרה הזה השתמשנו בשניים. בדרך כלל בקצביה תוכלו למצוא, במקביל לנתחי ה"שניצלים", נתחים שלמים של חזות עוף, בדרך כלל "מפורפרים" (שחתכו אותם לשניים באמצע, אבל לא עד הסוף). אלה הם בדיוק הנתחים שאנחנו צריכים. כשאתם חוזרים הביתה שימו אותם מיד במקרר עד רגע השימוש.

chickenuggets6.jpg

חותכים את הנתח למשולשים בינוניים. שימו לב שבגלל שהחזה שמן ועבה יהיו לכם נאגטס דשנים ונגיסים, ואם הייתם עושים את זה מ"שניצלים" הם היו מתייבשים בטירוף באפייה והייתם מתחרטים שניסיתם להתחכם ולא דבקתם לפתיתים עם הקטשופ שלכם. את המשולשים היפים שלנו מניחים בתוך קערה גדולה. עליהם נשפוך את המרינדה שנכין עכשיו, ואחרי זה תהפוך להיות הרוטב.

chickenuggets2.jpg

מגרדים מעט קליפה מתפוז אחד (זה לא חובה, פשוט מוסיף טעם של תפוז גם אחרי האפייה). מוסיפים כוס וחצי מיץ תפוזים (שסוחטים בערך 3 תפוזים עד שיש בערך כוס וחצי. אם יש יותר, לא נורא, יצא יותר רוטב). חשוב להספיק לגרר את התפוז לפני שסוחטים אותו, זה יהיה בלתי אפשרי לאחר מכן.

chickenuggets21.jpg

סוחטים גם לימון אחד עד שיש רבע כוס מיץ לימון ומוסיפים פנימה. קוצצים שום ומוסיפים פנימה. מגרדים גם את הג'ינג'ר ומוסיפים (לא חייבים אם לא אוהבים). בינתיים לא נוגעים בדבש, אותו תוכלו לערבב אל תוך הרוטב המוכן בסוף (מאוד טעים!). שופכים את המרינדה על נתחי העוף, מכסים בניילון נצמד (אם אין לכם אפשר גם להכניס את כל הקערה לשקית של סופר ולקשור אותה למטה) ומכניסים למקרר ללפחות 20 דקות.

chickenuggets7.jpg

נותנים לנתחי העוף לשבת קצת במרינדה (במקרר, כן? שלא יתקלקלו לכם. מוציאים אותם רק לפני שמתחילים לפרוס, ומכניסים למקרר מיד אחרי שכיסיתם אותם במרינדה. עוף מתקלקל מהר, וזה בעסה).

chickenuggets8.jpg

ההשרייה יכולה לקחת 20 דקות וזה יכול להיות גם 5-6 שעות, אבל לא מומלץ מעבר (גם במקרר העוף עלול להתקלקל, אבל זה לוקח יותר זמן מאשר בחוץ). שימו לב, שהנתחים קצת הלבינו אחרי ההשרייה. הלימון שהוספנו למרינדה "בישל" אותם קצת. מגניב, הא?

chickenuggets9.jpg

מכינים קערה שטוחה עם פירורי לחם. אני קפצתי למכולת לקנות את הלחם הכי פושטי שיכולתי למצוא, אבל לא באמת חייבים לחם טרי, אפשר ואפילו מומלץ לחם בן יום-יומיים כי הוא יותר קריספי. בוצעים לפיסות גסות וטוחנים בבלנדר או בבלנדר מוט עד שיש פירורים.

chickenuggets10.jpg

העצלנים יכולים לקנות שקית של פירורי לחם מוכנים, למרות שזה קצת פחות טעים, וקצת יותר יקר. אבל הרבה פחות עבודה. אם אתם כבר משקיעים ומכינים פירורים מלחם אמיתי, תעשו את זה כבר בנגלה גדולה ותקפיאו עד לסבב השניצלים הבא. הם יצאו קריספיים במיוחד.

chickenuggets11.jpg

בינתיים, אחרי שהעוף נח לו במרינדה קצת, מעבירים אותו אל מסננת שיושבת מעל סיר. כששופכים את כל העוף עם המרינדה פנימה הנוזלים יטפטפו להם למטה לתוך הסיר, ואחרי זה נבשל אותם קצת ונכין לנו מטבל טעים טעים (אל דאגה מזה שהוא נגע בעוף לא מבושל, גם העוף נגע בעצמו, וכשנבשל אותו הוא כבר לא יהיה לא מבושל) בסיר שלכם אמורה להיות כמות של בערך חצי כוס נוזלים. אם אתם רואים שלא נשארו הרבה נוזלים לרוטב (לפעמים העוף סופג הרבה), סחטו עוד תפוז והוסיפו פנימה את המיץ שלו עם עוד קצת מלח.
chickenuggets12.jpg

בשלב זה יש לכם שתי אופציות. תוכלו לקחת את נתחי העוף כמו שהם, לנער אותם מעט משאריות הרוטב, ולטבול אותם בפירורי לחם ולאפות ככה. עוד אופציה שלמדתי מרות אוליבר היא לצפות את הנתחים בשכבה דקה של מיונז (כן!) ורק אז לאפות אותם. המיונז שומר על הרכות והעסיסיות של הנאגטס, אבל הוא הופך את העסק לקצת מושי (במיוחד בחלק התחתון שיושב על התבנית), מה שאומר שצריך להפוך אותם באמצע, ולצלות אותם קצת יותר כדי שלא יהיו מושיים ושלא תרגישו את הטעם של המיונז. אני מעדיפה את הנאגטס בלי השכבה של המיונז. אבל אתם מוזמנים להכין כמה עם ולהחליט מה טעים לכם יותר. לפי דעתי המרינדה מספיק מרככת את העוף ולא באמת צריך את זה.
chickenuggets13.jpg

מסדרים את הנאגטס בתבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה, ומחממים מראש את התנור ל – 180 מעלות (חשוב לחמם מראש! זמן האפייה מדוד על השנייה). צולים את הנאגטס בערך 8 דקות עד שהעוף מוכן (זה מאוד תלוי בעובי של הנתחים שלכם, תוציאו אחד ותבדקו שהוא לא ורוד בפנים). אתם יכולים להפוך אותם באמצע כדי שהצד התחתון גם יהיה קצת קריספי. זהירות לא לצלות יותר מידי כי העוף לא טעים כשהוא יבש וסיבי!
chickenuggets14.jpg

ועכשיו סוד קטן: את הנאגטס פה בתמונות אפיתי יותר מידי, כדי שיצאו שחומים ויפים ופוטוגנים, אבל הם היו יבשים (לא שזה הפריע לדני לזלול את כל המגש תוך שלוש דקות בערך). המסקנה: השניצלים האפויים האלה יוצאים קצת פחות קריספיים מאשר שניצלים רגילים, במיוחד אם אתם לא רוצים אותם יבשים וסיביים. אבל אל דאגה, הם טעימים מאוד! רק, שוב, תיזהרו לא לאפות אותם יותר מידי.

בינתיים כשהנגיסים נאפים בתנור, הכינו לכם את מטבל התפוזים. זה קצת מסובך, אז תנסו לעקוב: מדליקים את האש ללהבה גבוהה, מבשלים 6-7 דקות, עד שמסמיך, ומוכן (מערבבים מידי פעם, כן?). המתכון המקורי כלל כף שלמה של קורנפלור, שהפכה את הרוטב לג'לי קרוש ומגעיל.

לפיכך, עשיתי לכם טובה והעפתי את הקורנפלור. אל תשימו אפילו קצת! פשוט צמצמו את הרוטב עד שהוא סמיך ונחמד, וזהו. זהירות לא לשרוף. אם הוא כהה, מבעבע בפראות וממלא את כל הגובה של הסיר בבועות גדולות וקולניות זה אומר שהוא כבר קרמל סמיך מאוד אם לא שרוף כבר (בנקודה זו הוא יהיה מאוד חמוץ ומאוד לא טעים), אז תשמרו עליו טוב. אחרי שהרוטב מבושל והסמיך קצת מכבים את האש ומגישים. אפשר לערבב פנימה קצת דבש, זה מאוד מאוד טעים, אבל מוצלח גם בלי.

chickenuggets15.jpg

חסידי הפתיתים עם הקטשופ מוזמנים לטבול את הנגיסים בקטשופ או ברוטב צ'ילי מתוק או במיונז או בחרדל או בעמבה עם סחוג. אם נשאר לכם ואתם רוצים לשמור לאח"כ אפשר לשמור במקרר וכמובן להקפיא. אבל יש רק חוק אחד – אל! תחממו אותם במיקרו, זה יהרוג אותם. זה יהיה יותר גרוע מ.. מ… טוב זה יהיה ממש גרוע, סמכו עלי. חממו כמה דקות בתנור חם או בטוסטר אובן. אם אין לכם, שימו אותם בסנדוויץ עם ירקות וקצת חרדל מעורבב עם דבש (מה שיוצר רוטב חרדל-דבש ביתי, אחח, גאונות). תקחו את זה לבית ספר או לעבודה, וכל הילדים בארגז חול יקנאו בכם.

chickenuggets22.jpg

פינת התכל'ס
קונים נתחי עוף עבים ולא שניצלים דקיקים. לא דופקים עם פטיש. חותכים למשולשים. מגרדים קליפה מתפוז אחד וסוחטים תפוזים ולימון ומערבבים עם שום קצוץ, מלח, ג'ינג'ר, וחרדל (שניהם אופציה). מעמיסים את הרוטב על נתחי העוף ושומרים מכוסה במקרר (רק במקרר! לא בחוץ!) 20 דקות לפחות (או עד 6 שעות). מסננים אל תוך סיר (אמור לצאת בערך חצי כוס נוזלים. אם נראה לכם מעט מידי סחטו עוד תפוז והוסיפו קצת מלח). מנערים את נתחי העוף היטב וטובלים אותם בפירורי לחם. מניחים בתבנית אפייה ואופים כ-8 דקות בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות עד שהעוף לא ורוד במרכז (זהירות מאפיית יתר, אל תנסו להזהיב אותם יותר מידי כי הם מתייבשים). בינתיים מצמצמים את המרינדה בסיר. מגישים את הנגיסים לצד רוטב התפוזים המצומצם.

אוף טופיק
רוצו, טוסו לתערוכת World Press Photo (תערוכת צילומי עיתונות בינלאומיים) שמציגה בדיזינגוף סנטר בתל אביב עד ה-12 לינואר (הכניסה עולה בערך 28 שקל, יש הנחות לסטודנטים וחיילים). מעבר לחוויה של לצפות בכל התמונות המרהיבות בפרינטים ענקיים יפהפיים, מה שהיה לי כיף זה לטבוע בסיפורים השונים והמופלאים שסיפר כל צלם בסט הייחודי שלו. שעה וחצי של תענוג צרוף. לדעתי גם הרמה של הצילומים הישראלים עלתה פי כמה מונים מהתערוכה בשנה שעברה. פה נמצאים חלק מהצילומים הכי חזקים בעיני (זהירות, חלק מהתמונות קשות לצפייה). התמונות מאוד מרשימות בגודל אמיתי אל תסתפקו במה שהעלו באתר. מומלץ!



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




34 תגובות בינתיים:

  1. עוד לא הכנתי את הנאגטס לעיל, אבל כבר גיליתי שלהשרות חזה עוף לשניצל כמה שעות בלימון ויין לבן משפר את הטעם פלאים.

  2. מיה המלכה,

    אשתי הכינה היום את הנאגטס ויצא מעולה!
    לדעתי את יכולה להוסיף את התג 'דיאטטי' למנה הזו בשקט.
    ד"א, לאן נעלמת כמעט חודש?

    יואל.

    מאיה עונה: עבדתי קשה… עדיין בישלתי (את הפוסט הזה צילמתי לפני 3 שבועות), אבל לא מצאתי זמן לכתוב :)

  3. מאיה,

    סופסופ, אחרי ציפיה כל כך ארוכה…פוסט חדש, יש!!!!

    מתכון מעולה, הכנתי אתמול- בעלי וחברה שלי מאוד אהבו ואני במיוחד. התפוז נותן טוויסט מעניין. מנה דיטאטטית וקלה להכנה (במיוחד עם ההוראות והתמונות שלך)!!

    תודה ותמשיכי לכתוב!

  4. הי. כרגיל צילומים מקסימים ומעוררי תאבון.
    אבל הפעם יש אבל:
    אתמול ניסית ויצא לי ממש לא משהו: הציפוי נפל לגמרי מהנאגטס (עשיתי בלי המיונז) ומה שנשאר היה רך ובכלל לא קרנצי, למרות שאפיתי בחום 180 מעלות בתנור שחומם מראש (ועוד על טורבו, ויותר מ-8 הדקות). הרוטב לא נהיה סמיך גם אחרי רבע שעה על האש וכן הוספתי איזה כף קורנפלור על כוס מים קרים כדי להסמיך. אז זה יצא סבבה ובכלל לא ג'לי.- השתמשתי לפי המלצתך בפרורים מלחם טרי שטחנתי – לא צריך להשתמש בלחם קלוי?
    אשמח אם תוכלי לתת לי טיפים איך לתקן
    שבת שלום.

    מאיה עונה: הנאגטס לא יוצאים קריספיים לגמרי לגמרי, הם יוצאים קריספיים בקטנה (במיוחד סמוך למועד ההכנה). את יכולה לנסות לקלות את הפירורים קודם, לטעמי זה יותר מידי מסבך את המתכון. אני סולדת מהמרקם של רטבים עם קורנפלור  (שלא לדבר על זה שזה ממש לא מרכיב למתחילים במטבח) והשמטתי אותו לגמרי. הרוטב אמור לצאת נוזלי במקצת, אבל הוא מאוד טעים. בקיצור – זה לא שניצל, אבל זה תחליף סביר ובריא!

  5. כייף שחזרת!.
    ואהבתי את התמונה עם השום.

  6. קודם כל- מקסים!
    אני בהחלט מתכוונת לנסות.
    כשהכנתי בעבר עוף עם מרינדה, ומהמרינדה הכנתי רוטב- הרוטב יצא עכור, כנראה מחלקיקי עוף שנשארו בו. מה שעשיתי בפעם הבאה זה שהכנתי כמות כפולה של מרינדה, העוף הושרה בחצי, ומהמחצית השניה הכנתי את הרוטב. ממליצה לך לנסות.

  7. שבת שלום, שבת ראשונה לבד בביתנו שלנו כזוג נשוי וחשבתי לבשל ככה משהו קליל ולא כבד… הכנתי כמובן את הנאגטס אבל..
    יצא לי חמצמץ כזה(ועקבתי לפי הכמויות במתכון) והם בצבע חיוור גם אחרי 10 דק' אפיה בתנור. המשרה ממש לא התגבש והצטמצם…
    מה עשיתי לא בסדר?? אשמח לקבל תגובות.

    תודה דגנית

    מאיה עונה: הנאגטס לא משחימים בטירוף, ולא אמורים בגלל שאז העוף יתבשל יותר מידי ויצא יבש וסיבי וזה לא שווה את זה. את המשרה מבשלים על אש גבוהה עד שהוא מצטמצם בערך בחצי, ואז הוא מוכן. הוא לא אמור להיות סמיך בטירוף כמו קרמל (כי אז הוא לא טעים).

  8. יצא מעולה!!! ועכשיו גם התמכרתי לאתר של מרת'ה…

  9. הי מאיה,
    הכנתי למשפחה והם מאוד אהבו, תודה! נראה לי שנאמץ.
    רק שתי הערות:
    1. החרדל שבמערכה השלישית (פינת התכלס) לא מופיע במערכה הראשונה או בשניה.
    2. ניסיתי עם פירורי לחם רגילים כאלה מהסופר, ויצא ממש חיוור ("את בטוחה שכבר הכנת אותם? זה לא נראה כמו שניצל!") אם כי עסיסי מאוד מאוד. נראה לי שכדאי להכין לבד כמו שאמרת, או אם קונים, ללכת על פירורי לחם עבים יותר, כמו אלה היפנים (פנקו?).

    באשר לחמצמצות – גם אצלי יצא חמצמץ במקצת. במקרה שלי אני חושדת שהאשמה היא במיץ תפוזים, שאמנם היה טרי אך מקורו בתפוזים לא משהו.

    תודה על המתכונים המעולים! והתמונות :-)

  10. […] בגלל מאיה נורא בא לי שניצלים כבר מאז אתמול. כמובן שאני עצלנית אז ייבשתי למוות איזה טבעול מעפן במקום זה וזה ממש דיכא אותי עכשיו. ♥♥♥ […]

  11. נשמע מעולה לגמרי.
    אמנם בתור צמחונית בגמילה (קרניבורית כבר שלוש שנים, we love you Islay!) עוד לא הגעתי לשלב שאני נוגעת בבשר נא למטרת בישול, אבל אני בהחלט משמידה אותו בהנאה אחרי טיפול מתאים בתנור/מחבת. אני מיד רצה לסנג'ר מישהו אחר להכין את זה. (:

  12. טוב. אז סופסופ הכנתי (אחרי שבועות של פינטוזים!). לא יצא לי כ"כ קריספי, אבל אני חושבת שזו אשמת הטוסטר אובן שלי. בשלב כלשהו פשוט השלכתי את הנאגטס למחבת טפלון עם תרסיס שמן, והקפצתי אותם קלות.

    בכל מקרה, המרידנה הפכה את הבשר לנהדר, והרוטב יצא פשוט אלוהי.

    אגב, הוספתי לרוטב קצת סויה (במקום מלח), וכמה טיפות טבסקו – שיהיה מעניין.

  13. אצלי בטוסטר אובן הייתי צריך 200 מעלות ו 15 שעה לכל נגלה, אבל חוץ מזה יצא ממש טוב!
    טעם התפוזים, הלימון והג'ינג'ר הפכו את העוף לטעים ביותר, והרוטב עם הדבש יצא גם הוא ממש יאמי.
    תודה!

  14. […] יאמי יאמי: נאגטס עוף עם רוטב תפוזים ו- תפוח אדמה צלוי בקלי קלות. […]

  15. I just made those and it came out amazing!
    Thanks so much, I love your site and I honestly didn't think my version of those would come out half as nice as the photos look, but it did.

    Aya

  16. התמונות והטיפים הקטנים עושים את ההבדל!
    לפינת התכל'ס אחזור בפעם הבאה – אולי…

    בכל מקרה כפי שאמרו קודמיי – הפירורים לא נדבקו, החברלך הקטנים יצאו חמצמצים
    אבל
    הכל ביחד יצא מעולה!

    אחת הבנות אמרה – יאמי והשניה סירבה לטעום
    בסוף הטענו להן הכל בקטשופ, וזה מה ששכנע אותן

    במחשבה שניה –
    אולי תכניסי לאתר פינת "לילדים" של אוכל בריא שנראה כמו הפלסטיק שקונים בחנויות?

  17. איזה כיף יצא טעים!! :)
    התנור אצל ההורים שלי לקח יותר זמן. בערך רבע שעה.
    לא היה לי מיונז אז השתמשתי בכמה אפשרויות – חלק מרחתי בצ'ילי מתוק, חלק בקטשופ, חלק בברביקיו והרוב בחרדל. חרדל תופס הכי טוב את פרורי הלחם :P

    הרוטב לא התקרש בכלל. הוא אכן הצטמצם אבל עדיין היה מיימי מאד. והיה גם טעים מאד אז לא אכפת לי!

  18. יצא ממש טעים ועסיסי. אפילו הבת-שלא-מוכנה-לנסות-שום-דבר-חדש אהבה (אמנם תחת מעטה קטשופ, כהרגלה).
    יש לי רק שתי הערות:
    מלח – לא מופיע ברשימת המרכיבים וגם לא באופן ההכנה, ורק בסעיף ה"תכל'ס" התוודעתי לצורך בתוספת מלח. זה היה כבר אחרי שסיימתי את ההשריה במרינדה, ולכן הוספתי קצת מלח לפירורי הלחם.
    המטבל – על האש גבוהה ביותר, ועל סף גלישה מתמדת, בכל זאת נזקקתי ליותר מ-6-7 דקות, ואפילו אחרי 10 דקות הוא עדיין היה דליל למדי. אבל טעים!
    מזגנו ממנו גם על אורז, שהשתדרג פלאים בזכותו.
    תודה.

  19. אפשר גירסה זריזה להדפסה? בלי תמונות, רק טקסט עם שלבים…
    חולים עלייך!!!

  20. איך מדפיסים את המתכון?

  21. המתכון נשמע מעולה, אבל יצאו לי נורא בהירים והטעם של הקליפת תפוז היה קצת יותר מדי…לא נורא, בפעם הבאה אולי אטגן אותם. הרוטב מעולה דרך אגב. תודה!

  22. ניסיתי, מבחינה טכנית הכל יצא בסדר גמור, אבל לא אהבתי א הטעם (הזוגי דווקא התלהב). נראה לי שאאמץ את רעיון הנאגט'ס אבל עם מרינדה קצת שונה.

  23. הולך לנסות את המתכון בשישי הקרוב. האם יש איזו בעיה עם השרייה של העוף במרינה במשך לילה?

    תמונות יפות לאללה! (רעב!!!) :)

  24. "אל דאגה מזה שהוא נגע בעוף לא מבושל, גם העוף נגע בעצמו"- שיעשעת אותי מאוד =)

  25. לא הצליח לי :(
    הם לא השחימו בכלל, הפירורים לא נדבקו לנאגטס. וגם הטעם לא היה משהו משהו. המרקם שם החזה עוף יצא בסדר.

    את הנגלה השניה טיגנתי על מחבת, יצא קצת יותר טוב.

    מה יכולתי לעשות לא בסדר?

    הרוטב יצא ממש טעים.

  26. מה הסיכוי שזה יעבוד עם טופו?
    כן כן, אני יודעת.. ובכל זאת?

  27. גם לי היתה בעיה עם הרוטב ועם הלוק החיוור.
    נראה לי שפעם הבאה אשים את הדבש כבר במרינדה, אחרת אני לא מבינה איך זה אמור לצאת שזוף, מקורמל או דביק.
    אה, ואל תתעצלו כמוני. תחתכו את העוף לגודל קטן יחסית כדי שלא יהיה ורדרד מבפנים.

  28. היי מאיה,
    אפשר להשתמש ברוטב התפוזים הזה גם כמטבל לפיש אנד ציפס?

    מאיה עונה: רעיון מעולה!

  29. ונגיד שאני שונאת תפוז ובכל זאת מאסתי מלטגן- במה אחליף את מה? או שאפשר לוותר על החלק התפוזי?

  30. היי מאיה
    אני מתחילה להרגיש נדושה שאני פותחת ככה כל קומנט… אבל מה כפת לי?! את גאון אמיתי :)
    תצ'מעי משו, אני לא מתפרקת על תפוזים, עזבי סיפור ארוך, מה את אומרת? בלילת שניצלים לא תעבוד?
    מה הסיפור של התפוזים? זה הופך אותם לעסיסיים או שזה עניין של טעם?

    מאיה עונה: סתם כיפי וטעים לטבול את השניצלים. נסי גרסה מתוחכמת יותר של המתכון הזה בשניצל האפוי שפרסמתי שנה שעברה.

  31. כדאי לאפות את הפירורי לחם עם שהם זהובים ואז אולי הם קריספיים יותר

  32. טעים! מאוד שונה ומיוחד. הטעם של התפוזים די מודגש אז אני חושבת שהמתכון הזה מיועד בעיקר לחובבי תפוסים. מצד שני שכחתי את הדבש וגם לא המלחתי מספיק… אבל מעולה, קליל ודיאטטי. אחלה מתכון ואין צורך במיונז- יש צורך בפירורי לחם איכותיים וצהובים.

  33. הכנתי. הסירופ יצא מר והעוף יצא מגעיל. בעוף זה בגלל שבמקום פירורי לחם שמתי קמח מצה?

  34. היי מאיה!!
    מכינה היום!
    יש לי רק שאלה חשובה לגבי כמויות שאני לא מצליחה להבין..
    כשאת אומרת חזה עוף אחד את מתכוונת לשני צידיו? כלומר סך הכל אני צריכה 4 נתחים למתכון הזה? (2 חזות עוך שלמים)?

    תודה מראש,
    אנה



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!