שניצל אפוי בקלי קלות

נחשב אצלי: ארוחה זריזה

כן, כן, אני יודעת, כולם יודעים להכין שניצל. אבל שניצל שכמעט ולא מלכלך, לא ממלא את השיער והבגדים בריח של טיגון, ולוקח רבע מזמן ההכנה, אתם יודעים להכין?! תודו שלא. אין להכחיש שהטעם הוא לא זהה לשניצל המטוגן שכולכם מכירים ומוקירים. אבל כל היתרונות שלו, בנוסף לעובדה שהוא ממש ממש טעים, הופכים אותו לאלטרנטיבה יום-יומית מפתה ומשביעה. חלק מהפוסט צולם במטבחה המהמם של רויטל משעלי בתל אביב. המתכון פורסם לראשונה במדור שלי בזמנים מודרניים. הכמות: 2-3 מנות.

  • 500 גר' חזה עוף פרוס לשניצלים (לא משוטח!)
  • לציפוי הפירורים:
  • חצי כוס פירורי לחם (קנויים או ביתיים מ3-4 פרוסות לחם ישן)
  • חופן גדול של אגוזים לבחירתכם, קצוצים דק: מלך, פקאן, לוז, קשיו, שקדים, בוטנים
  • אופציה לבלילות: שן שום כתושה
  • בלילה – אופציה א'
  • 2 כפות גדושות מיונז (מומלץ קל)
  • 1 כפית חרדל דיז'ון
  • 1 כפית דבש
  • פלפל שחור
  • בלילה – אופציה ב':
  • 2 כפות גדושות מיונז (מומלץ קל)
  • שליש כוס ריוויון או שליש כוס מיץ תפוזים או 3 כפות יוגורט 3%
עלות משוערת:

22 שקלים

עבודה נטו:

12 דקות

ההכנה

תופתעו לדעת שבמקום ביצים ופירורי לחם, הציפוי של השניצל האפוי הוא הרבה יותר מתוחכם. אל תתחלחלו, אבל הסוד טמון במיונז דל שומן. האא? כן!! באפייה, הוא שומר על העסיסיות של העוף הרבה יותר טוב מהביצה. אבל יש כאן עוד טריק סודי. גיליתי מרכיב פלא נוסף שהופך את העוף לעוד יותר רך וטעים. הבעייה היא שהוא לא כשר, ולכן בעיתון נאלצתי לפרסם גרסה מיונזית בלבד (שהיא טעימה מאוד בפני עצמה). אל תתחלחלו בבקשה. מדובר בריוויון (Buttermilk). כשמשרים עוף בריוויון זה כמו קסם – הוא אוטומטית הופך לרך ועסיסי במרקם שלא ניתן להשיג בשום דרך אחרת. האמריקאים  נוהגים להשרות את העוף המטוגן המסורתי שלהם ברוויון לפני הטיגון, ועכשיו הבנתי למה.

אז מכל עשרות הנסיונות שעשיתי למתכון הזה, לפני ואחרי שפורסם במדור, הגעתי לארבע גרסאות של בלילה נוזלית שניתן להשתמש בה במקום ביצים. שתיים מהן כשרות, ושתיים אחרות לא. כל אחת משיגה טעם קצת אחר, אבל כולן כוללות מיונז, כי הוא שומר על העוף עסיסי במהלך האפייה ולא מתפרק או נקרש. האהובה עלי מכולן היא בלילת הרוויון. לגבי הפירורים, זה כבר סיפור אחר, ונגיע אליו.

אז קודם כל העוף.
99% מהאנשים קונים נתחי "שניצלים" (שזה סלנג של קצבים לחזות עוף מפורפרים ומשוטחים בצורה אחידה). כאן, לעומת זאת, אני לא ממליצה לקנות את "השניצלים" הללו אלא לפרק חזות עוף שלמים, מבלי לדפוק או לשטח אותם. השניצל הזה טעים כשהוא פריך מבחוץ ועסיסי מבפנים, ואם הוא דק מידי, הוא פשוט נהיה סמרטוט. חזה עוף שלם מכיל שני חצאים (מסתבר), וכל חצי מאכיל מישהו רעב אחד. את חצאי העוף תוכלו לפרק לנתחי "שניצל" עבים בעצמכם:

פשוט חותכים את חצי החזה לרוחב במרכזו כך שיתקבלו בערך שני "סטייקים" עבים של עוף (בעובי לפחות 1 ס"מ כל אחד). אם לא נחתך לכם בדיוק וקיבלתם שלושה נתחים, לא קרה כלום. חשוב לוודא שלא יוצא לכם דק מידי. ולא לשטח אותם עם פטיש!! שישארו עבים ושמנמנים!

את כל זה תוכלו לבקש מהקצב לעשות עבורכם – פשוט תגידו לו שאתם רוצים חזה עוף שלם, שיחתוך באמצע, יפרפר, אך לא ישטח. אם נתקלתם בקצב סבלן במיוחד תגידו לו להפריד לכם את ה-"פילה", שזה חלק עסיסי במיוחד של חזה העוף והוא נפרד בקלות לשניצלון שמנמן וארוך. בכל חזה עוף שלם מסתתרים גם שני נתחי "פילה" כאלה.

אז במה טובלים במקום ביצים, אמרנו? יש כמה אפשרויות. קודם כל מתחילים ממיונז טוב. אני משתמשת במיונז דל שומן 9% שנקרא "מיונס", ואני מרוצה ממנו מאוד גם בתור מיונז רגיל (למרות שאין כמו Hellmann's, אבל זה יקר ומשמין). ולא, אני חוזרת, זו לא טעות! המיונז יוצר ציפוי מושלם לשניצל. אל דאגה, לא תתאכזבו! ואי אפשר להרגיש את הטעם שלו אחרי האפייה. אם אין לכם, אפשר להשתמש במיונז רגיל, אבל זה כבר יותר משמין.

הציפוי המקורי כולל מיונז, חרדל, דבש, ופלפל. הוא יוצא מדהים. טעמו עדין מאוד והוא משתלב נפלא עם הציפוי האגוזי שאציע בהמשך.

את התערובת שתקבלו מומלץ לדלל עם מעט מים או מיץ פירות כלשהו כדי ליצור בלילה דלילה יותר שתידבק טוב יותר לחזה העוף.

ניסיתי לימונדה, מיץ תפוזים, ואצל רויטל ניסינו אפילו תפוגזר ויצא פגז.

נועזים? נסו את ציפויי ההארדקור ולא תצטערו:

אפשר לערבב את המיונז עם רוויון (שזה פשוט לבן 1.5% שומן. באנגלית הוא נקרא, כאמור, buttermilk). אפשר לעשות את אותו דבר עם יוגורט 3% (זו הגרסה הפחות אהובה עלי, אבל דני הכי אהב אותה), ואפשר לעשות את זה עם מיץ תפוזים. אני מכינה מיץ תפוזים סחוט טרי אבל זה לא חובה. את התוספת שבחרתם למיונז מוסיפים ומערבבים עד שנוצרת בלילה דלילה, אך לא מאוד נוזלית – כמו שמנת מתוקה בערך. שתידבק טוב לעוף. במקרה של היוגורט הוא לא מספיק בעצמו ותצטרכו להוסיף מעט מים כדי להגיע למרקם הנכון. אגב, כל הציפויים משתבחים פלאים הם מוסיפים להם שן שום קצוצה. אבל לפעמים לקצוץ שום זה קצת יותר עבודה ממה שמתחשק.

אחרי שהחלטתם על הבלילה הנוזלית, הגיעה זמנה של החלטה נוספת, לא פחות חשובה. במה מצפים?! אז ככה – פירורי לחם מוכנים לא מניבים תוצאות קריספיות או פוטוגניות במיוחד,ולכן צריך "להביא אותם לחיים" עם אגוזים קצוצים. פירורי פנקו (panko – פירורי לחם יפניים, עבים וקריספיים בטירוף) מביאים לשניצל קריספי ומעולה, אבל משום מה אני לא מצליחה למצוא אותם יותר. חבל. התוצאה הטובה ביותר הגיעה מפירורי לחם ביתיים שטחנתי מלחם ישן שבמקרה היה לי. השניצל יצא קריספי ומענג, כמעט כמו שניצל מטוגן. גם לתוכם ערבבתי אגוזים, אלא מה??

אין להמעיט בערכם של פירורי לחם קנויים "זהובים", שמגיעים כבר מראש בצבע של שניצל שחום ומטוגן. זה לא רק פסיכולוגי, זה באמת יותר טעים! כאן בתמונה, אצל רויטל, ערבבנו אותם עם שקדים קצוצים.

אז מה עושים כדי להעשיר את פירורי הלחם המשעממים? אגוזים, רבותיי. אפשר להשתמש בכל אגוז שאוהבים: מלך, פקאן טבעי (לא פקאן סיני, כי הוא מתוק), לוז (האהוב עלי), קשיו, ובוטנים. אז נכון, אגוזים זה לא דבר זול, אבל בשביל כמות עצומה של שניצלים מספיקה חצי חבילה (כ-50 גר'), ואף פחות. שתי אופציות זולות יותר הן שבבי שקדים קלופים (כ-10 ש"ח) ובוטנים קצוצים (כ-6 ש"ח) שניתן למצוא במדפי האפייה, או במדפים הקטנים שמעל דוכני הירקות בסופר. האגוזים מוסיפים המון קראנצ' וטעם נהדר לציפוי, ומאוד מפצים על כך שהשניצל לא מטוגן.

אם מצאתם אגוזים שלמים, אל דאגה. פשוט עושים חור קטן בשקית שלהם, ומרסקים להם את הצורה עם מערוך. בלי לכלוך ובלי בלגאנים.

אז קדימה לעבודה! כל שנותר לעשות הוא להניח שתי צלוחיות גדולות, אחת עם בלילת המיונז ואחת עם הפירורים שבחרתם.

טובלים כל שניצל היטב בבלילה הרטובה משני הצדדים. אם הבלילה סמיכה מידי ולא נדבקת טוב, נסו לדלל אותה במעט מים או מיץ. מוודאים שהשניצל מצופה היטב.

מעבירים לצלחת עם הפרורים. מניחים על הנתח את האצבעות ומשקשקים היטב בתוך הפירורים (כאן בתמונה זה פירורי לחם ביתיים עם פקאנים קצוצים).

הופכים ומצפים גם מהצד השני (כאן בתמונה – פרורי לחם זהובים עם שקדים קצוצים).

את כל השניצלים המוכנים מניחים בתבנית גדולה מצופה בנייר אפייה. רואים את השניצלים שבתמונה? הם עוד לא אפויים אפילו. רואים את שני הלבנבנים? שניהם עם פירורי לחם קנויים – העליון  עם שקדים פרוסים, והתחתון עם אגוזי לוז. אפשר לצפות את השניצלים עד 8 שעות מראש ולשמור במקרר עד לאפייה. הצינון גורם לציפוי להיות קריספי יותר ולהדבק יותר טוב.

ניסיתי לאפות את השניצלים על רשת מורמת, וזה מביא לתוצאות קצת יותר טובות (החלק התחתון נשאר יותר קריספי). אם אין לכם רשת לצינון עוגיות שהיא האידיאלית במקרה זה, אפשר לאלתר משהו מרשת התנור שלכם, או רשת מתכת עגולה שבדרך כלל מגיעה עם מיקרוגלים (כמו שעשינו אצל רויטל). לא לשכוח לרפד מלמטה עם נייר אלומיניום, כי זה מלכלכך! יוצא מצויין גם לא על רשת, אגב.

חשוב לחמם מראש את התנור ל-200 מעלות לפני האפייה, כי זמני האפייה שאני מוסרת לכם מבוססים על תנור חם ומזומן – אחרת אי אפשר לדייק. לרוב התנורים לוקח בסביבות ה-10-15 דקות להתחמם כראוי, אז קחו זאת בחשבון.

את השניצלים אופים 8 דקות בלבד, ואז מוציאים, הופכים לצד השני, ואופים עוד. אם יש לכם מצב גריל בתנור, עברו לגריל על 270 מעלות ואפו רק 2 דקות. אם אין לכם, אפו עוד 4 דקות כרגיל. מצב הגריל מסייע ביצירת ציפוי קריספי גם בחלק התחתון. לפני שאתם מגישים את השניצלים, מומלץ לבצע חתך קטן באחד החלקים העבים בתבנית ולוודא שהוא לא ורוד מבפנים. שקוף זה בסדר!! אל תתפתו לאפות את השניצלים עוד, כי שניצל יבש וסיבי זה בעסה!!

רוצים בכל זאת קראנצ' של טיגון? אפשר לטגן את השניצלים טיגון ראשוני במחבת עם כ-1 ס"מ שמן חם. מטגנים בערך דקה וחצי מכל צד, רק עד שהשניצל שחום וקריספי ולא מעבר. את שאריות הבישול עושים בתנור, עם כ-5 דקות של אפייה. למה לא מטגנים במחבת עד הסוף? כי האגוזים נשרפים! אל דאגה, האפייה בתנור לא תהרוס את הקריספיות של הטיגון.

מגישים מיד וזוללים בטירוף.
השניצלים האפויים נשמרים היטב למשך שבוע במקרר, או חודשיים במקפיא. מחממים בטוסטר אובן עד שחם וקריספי.

תודה לרויטל על האירוח הנפלא והמטבח המהמם!!

פינת התכל'ס
מערבבים את המיונז עם התוספת שבחרתם ומדללים עם מעט מים או מיץ, אם צריך. אם רוצים מוסיפים גם שום קצוץ. קוצצים את האגוזים ומערבבים עם פירורי הלחם לבחירתכם. טובלים את נתחי העוף בבלילה הרטובה, ואז בפירורים, ומוודאים שהם מכוסים ומצופים היטב. אופים 8 דקות על 200 מעלות, הופכים ואופים עוד 4 דקות (או 2 דקות על מצב גריל עם 270 מעלות, אם אפשר). מגישים מיד.

אוף טופיק ליום חורפי – דייסת יוגורט עם שיבולת שועל ותותים

הנה מיני מתכון לימי החורף הגשומים שתקפו לפתע – זו הדרך האולטימטיבית שלי להוציא את עצמי מהמיטה מוקדם בבוקר כשיש שיעור או עבודה. מניחים בקערית גדולה 3 כפות של שיבולת שועל (אפשר אינסטנט – "קוואקר", כזו שטחונה דק דק, ואפשר שיבולת שועל רגילה). מכסים במים מהברז, מוסיפים כף של סוכר חום ומחממים במיקרוגל לדקה וחצי-שתיים. בינתיים קוצצים 3-4 תותים גדולים לקוביות. מוודאים תוך כדי הקיצוץ שהתערובת במיקרו לא עולה על גדותיה (היא מסמיכה ומבעבעת מאוד). מוסיפים לקערה קורט מלח, גביע של יוגורט 3%, ואת התותים, ומערבבים היטב. מתקבלת דייסה סמיכה, פושרת יחסית, וטעימה ברמות שלא ייאמנו. אפשר במקום סוכר חום לערבב פנימה 2 כפות סירופ מייפל (אמיתי!! לא "סירופ בטעם מייפל", פיכסה). טורפים ומתעוררים.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




112 תגובות בינתיים:

  1. אוי, נראה יאמי לחלוטין השניצל הזה! קנית אותי, וללא ספק ינוסה בקרוב. תודה!

    נטלי

  2. אחלה של פוסט כרגיל.
    ננסה בבית.
    גל

  3. פירורי פנקו ראיתי בשבוע שעבר בחנות של "מזרח ומערב" בשוק הכרמל, אני מניחה שיש גם במכולת הסינית וגם אצל יבואנים אחרים.

  4. מאיה, מה שאת אומרת בעצם זה שאי אפשר ליישם את הבלילה והציפוי הללו בטיגון? כי זה נראה מדהים, ולפעמים בא מטוגן…

    מאיה עונה: תקראי טוב… כתבתי שאפשר לטגן ואז לסיים בתנור. יוצר טעם של שניצל מטוגן. זהירות לא לשרוף את האגוזים. לטגן רק עד הזהבה ולהעביר לתנור לסיום הבישול.

  5. גם אני אוהבת להכין שניצל בתנור, מכינה גם מדגים, פרוסות חצילים ופרחי כרובית. אין ספק שהרוויון זה תכסיס הודי נהדר, אבל בגלל כשרות לא משתמשת בו בבשר. אהבתי את הרעיון של לקנות נתח חזה ולא שניצל דק, ובהחלט אהבתי את השילוב של אגוזים. אני כבר רואה את עצמי מוסיפה חמאת בוטנים לבלילה ובוטנים לפירורים, ליצירת מעין שניצל במבה..

  6. שניצל עם אגוזים?? רעיון מעולה! אני אנגב לי פה את שיירי הריר ואוסיף ואגיד שהאוף טופיק שלך עשה לי את הערב. מתה על קוואקר ובוודאי שעם תותים וכל טוב.
    תודה והעלי פוסטים לעיתים תכופות יותר!

  7. נראה לי פתרון מושלם למי שלא אוכל מטוגן. אבל יש לי שאלה: האם אפשר לוותר כליל על בלילת המיונז, ולצפות רק בבלילה חלבית כלשהי ממה שהצעת, או שהמיונז זה מאסט? תודה רבה.

    מאיה עונה: עדיף שלא. ניסיתי גם את היוגורט לבד וגם את הריוויון לבד והטעם שלהם נשאר חזק מידי אחרי האפייה (שניצל חמצמץ זה לא טעים). אם מערבבים אותם עם מיונז הבעייה נפתרת – נהנים מכל היתרונות שלהם בלי החסרונות. אל תפחדו מהמיונז, לא מרגישים את הטעם שלו אחרי האפייה. כל מה שמרגישים זה: "ווואוווו, כמה המאיה הזו גאונהההההההההההההה"

  8. באמת נראה מצויין, אם כי לא-מאד-דיאטטי (אגוזים, וכו')
    הבעייה שלי היא הרתיעה מלגעת בבשר. איך נגמלים מהפוביה?

    מאיה עונה: קודם כל מכסים את משטח העבודה עם עיתון גדול שנשאר מהסופשבוע ועליו מניחים את הקערות עם הפירורים והבלילה, כדי שלא יהיה לכלוך. שנית, עובדים עם מלקחיים. וזהו! ככה אני עושה כשלא בא לי לגעת בעוף.

  9. איזה כיף שהתחלת לעדכן לעיתים קרובות יותר!
    אני חייבת לציין שה"סופר נום!" שימח אותי מאוד

  10. שמחה לגלות פוסט חדש. ניסיתי המלצות מהמתכון של קארי עם החלב קוקוס ולראשונה נהניתי מאוד מהתוצאה. תודה.
    השניצל ללא טיגון ינוסה בקרוב ואם יצליח אני אקדם לאימא שלי שמנסה כול הזמן להוריד את כמות הטיגון אצלם.
    אגב מיונז טוב גם לדגים בתנור.

  11. לגבי האוף טופיק-שיבולת שועל: גרסה מעניינת, אני ארוץ לבדוק!

    אתרום את הגרסה שלי, למנה אישית של דייסת שיבולת שועל:
    שמים בסיר או פינג'ן:
    – חצי כוס שיבולת שועל
    – חצי כוס מים
    – חצי כוס חלב
    – חמוציות (משער שצימוקים זה גם טוב, לא ניסיתי)
    – אגוזי מלך מפוררים
    – קינמון לפי הטעם
    – אפשר להוסיף קורט מלח וכפית סוכר או דבש, אבל ממש לא חובה.

    מרתיחים על הגז, עד שנהיה מעט סמיך.

    אני משער שאפשר לעשות את אותו הדבר גם במיקרו (רק כמובן לא בכלי מתכתי)

  12. הרעיון מדליק לאללה, ובתור חובבת מיונז חייבת לנסות.
    אני גם מכינה שניצלים אפויים והטריק שלי הוא להכין את הציפוי שלהם כל עוד הם טריים, להקפיא אותם עם הפרדה של שקיות ביניהם ואז להוציא אותם קפואים, לשים על נייר אפייה משומן קצת ולהכניס לתנור… יוצאים טעימים ועסיסיים ולא שומניים.

  13. מה שמרכך את העוף בריוויון זו החומציות.
    וזו קיימת גם במיונז, בצורת חומץ או לימון.
    אם תשרי את העוף במיונז לילה שלם במקרר
    תגלי את מה שהקצב הרוסי שלי גילה לי לפני 10 שנים-
    זה מרכך את העוף ממש כמעט כמו הרוויון (ובצורה כשרה!),
    ומכניס טעמים לעוף באותה ההזדמנות.
    כבר כמה שנים אני משרה שיפודים במיונז עם עשבי תיבול
    לילה לפני יום העצמאות.
    כששמים אותם על האש השומן נמס ונשאר ציפוי לא מורגש של חלבון
    על הבשר, והוא לא מתייבש.
    (דומה לשיטה של הסינים להשרות חתיכות עוף בחלבון ביצה+עמילן
    כדי להגן עליהן מהתייבשות בווק)

    אגב האגוזים הם בעיה לילדים קטנים, צריך להזהיר את הקוראים.

    מאיה עונה: וואו, החכמתי! תודה! ולכבוד הוא לי שאתה מגיב אצלי :) מתי תפתח מחדש את הבלוג שלך כבר?!

  14. שלום מאיה,
    רציתי לדעת אם כדאי להשרות את השניצלים בריוויון ללא קשר לבלילה, או שכדאי שההשריה תתבצע כבר יחד עם הבלילה עצמה.

    תודה על האתר המהמם!

    מאיה עונה: ניסיתי להשרות את השניצלים ברוויון, בלי מיונז, ואז לתבל טיפה, לצפות ולאפות ככה, והטעם של הריוויון היה שתלטני מידי. חשוב לערבב אותו עם המיונז גם בשביל להרגיע קצת את הטעם שלו. אז אני ממליצה להשרות במרינדה המלאה, כדי שהטעמים יחדרו היטב לעוף ולא רק החמיצות של הרוויון. 

  15. שאלה והצעה :
    1. האם המיונז דל לא מתפרק באפיה???
    2. אני מכינה מתכון דומה לשוקיים בתנור וגם אפשר חתיכות פרגית יוצא מעולה !!!

    מאיה עונה: המיונז דל לא מתפרק באפייה, אלא רק טיפה מתמוסס. המרקם שנוצר פשוט מטריף, אז אל דאגה.

  16. אמנם שניצל בתנור אנחנו מכינים כבר הרבה זמן אבל אל משודרג כמו שלך, אז תודה על הפוסט שיעשיר וישדרג לנו את הרפרטואר.

    תודה גם על ההצעה לארוחת בוקר – כולם מרכיבים שמככבים אצל הטף בבוקר, אז אולי ההצעה שלך גם תתפוס כגיוון.

  17. רק כדי לוודא – האם הרוויון מצטרף למרינדה הבסיסית (עם הדבש וכו')? או שזו אופציה נפרדת של תערובת של מיונז ורוויון?
    חוצמזה, תענוג לקרוא אותך! מתי נראה לך שתוכלי לפרסם את המתכון לאצבעות השוקולד עם הקוקוס? הפכתי את האינטרנט ולא מצאתי אותו ואני בקרייבינג מטורף למתכון הזה (יש מצב שאת שולחת במייל? יחד עם המתכון של השוקו שכולם שאלו עליו?).

    מאיה עונה: הריוויון הולך עם המיונז בפני עצמו, אפשר להוסיף קצת מלח ופלפל ואולי קצת שום אבל לא יותר מכך, כדי שלא תהיה אנדרלמוסיה של טעמים.

  18. המממ… מה זה נום?
    ומה זה הרוטב (?) בתמונה האחרונה של השניצלים?

    מאיה עונה: נום זה כמו יאם יאם.
    והרוטב? זה מסווג.

  19. המתכון עשה לי חשק לשניצל, אבל אני צמחונית. לדעתך זה יוכל לפעול גם עם סייטן?

    מאיה עונה: אין לי ניסיון עם סייטן (והאמת, גם אף פעם לא הבנתי את השם המוזר הזה), אבל אם הוא לא נמס בחום אז סביר להניח שזה יעבוד. גם גבינת חלומי, למשל, לא נמסה בחום ואפשר לטגן אותה במחבת.

  20. עשיתי ויצא סוף הדרך.
    אפילו אבא שלי, שמוסיף חמאה לכל מנה שלא טוגנה בשמן עמוק, אכל וגם ביקש תוספת.

    אפילו צלמתי בשביל הרקורק (הכנתי עם פרורי לחם שיפון ביתיים ואגוזי לוז).

    http://www.lizozom.com/images/batzek-alim-shnitzel-1.JPG
    http://www.lizozom.com/images/batzek-alim-shnitzel-2.JPG

    מאיה עונה: וואו, נראה מעולה!! :)

  21. וואו, כשאת כותבת מתכון, את מפציצה! מדהים. תודה רבה.
    פינת הניטפוק: "מלכלכך" צ"ל "מלכלך".

  22. ראיתי פירורי פנקו גם בעדן טבע מרקט….
    ואוף טופיק- האתר הכי מדהים בתחומו!

  23. ראיתי ממש לאחרונה פירורי פנקו בקצביה והמעדניה המצויינת- "בשרי-שף" ברחוב פנקס. לא ראיתי את המחיר, אבל החלב קוקוס שם זול כמעט כמו ב"מזרח-מערב", אז אני מנחשת שגם הפנקו.

  24. פעם ראשונה שהכנתי מתכון עוד באותו יום שראיתי אותו – לא יכולתי להתאפק. יצא מצויין, אפילו האיש חולה הטיגונים שלי הודה שזו אלטרנטיבה מעולה. אגב, סלט הבטטה הלך עם זה יופי, שניהם ביחד היו אחלה ארוחת ערב לאמצע השבוע.

  25. טוב, אפשר לשכוח משאלתי הקודמת בנושא טיגון. הכנתי וזה היה כל כך מוצלח (ונקי!) שלא בא לי לטגן שום דבר יותר אי פעם.

  26. היי מאיה,

    שמתי לב שחלק מהשורות נחתכו וחלק מהטקסט חסר.

    אשמח אם תוכלי להשלים את החוסרים.

    אומנם בשביל המתכון זה מספיק, אבל אני נהנית לקרוא את הפוסטים שלך גם בלי קשר למתכון.

    תודה!

  27. אפשרי לאפות בטוסטר אובן? פשוט אני חושב על להכין את זה בצבא במטבחון.

  28. אני אנסה ממש בקרוב, המרינדה נשמעת נהדר- אני אופה שניצלים אבל עם ציפוי של ביצה. בדר"כ כשאני אני אופה אני מרססת כל שניצל בספריי שמן, יוצא אחלה קראנץ ומזכיר מאוד את הטעם של המטוגן אבל בלי הרבה שמן.

  29. היי מאיה!
    קוראצ קבועה של הבלוג שלך…רק רציתי לשתף שיצא מהמם!
    סוף סוף קצת גיוון לשניצלים הרגילים..
    המיונז נותן טוויסט משגע. !
    אני אישית הוספתי מייפל במקום הדבש,
    ובמקום אגוזים גרוסים, הוספתי שקדים טחונים לתוך פירורי
    הלחם.
    חלומי!!
    תודה רבה!

  30. אני זוכרת שראיתי מזמן באיזושהי תוכנית שאת הציפוי לשניצלים הכינו מבייגלה מרוסקים.
    שווה לנסות :)

  31. הי מאיה
    בזמן האחרון אני מדללת את ציפוי הפירורים לשניצל עם קצת קמח חומוס וזאת הצלחה כבירה אצל סרבנית האוכל שלי. אגב, גם פרחי כרובית טבולים בבלילה הנ"ל ואפויים בתנור שחומם ל-200 מעלות יוצאים מוצלחים וקריספיים להפליא, זרזיף עדין של שמן צמחי תורם אף הוא לפריכות נהדרת. ולא, לא מבשלים את הכרובית קודם. ועוד משהו נחמד לפעם הבאה שתהיי ליד גריל: להשרות לכמה שעות חזה עוף במיונז עם לימון וטימין קצוץ, לזרוק על הרשת לארבע דקות מכל צד. וזהו, לאכול ולבכות כמה זה טעים ולא יבשושי.
    שבת שלום  

  32. וואו, אני מעריצה אדוקה של הבלוג שלך כבר חודשים ובאמת שהפוסט הזה פשוט הושיע אותי כי במקרה ממש היו לי שניצלים ואגוזים וממש לא התחשק לי לטגן אותם!

    יצא אדיר!

    אגב, הכנתי פעם שניצלים עם קצת קינמון..
    קינמון עובד ממש טוב עם שניצלים. :)

  33. מניסיוני מיץ לימון יחד עם דבש מרכך מאוד את הבשר, על מיונז טרם שמעתי,אבל זה נראה מצוין אני חייבת לנסות.
    תודה מאיה על כל הפרטים והתמונות המקסימות ובכלל כיף לקרוא את התגובות ורעיונות של כולם וללמוד דברים חדשים.

  34. הי מאיה, התמונות וה"טעמים" שעוברים את המסך, שכנעו, אפילו חובבת שניצלים כמוני שהגיע הרגע לנסות משהו אחר.
    את מדהימה !!!!!!! כל הכבוד !!!!!!!!!!

    כל המשפחה שלנו מתה עליך !!!!!!!!! :-)

  35. אחלה מתכון. מצאתי לאחרונה פנקו סביר של פרג. נמצא בדוכני פרג במגה.
    אני מכין ציפוי כזה כבר שנים והילדים מתים עליו. אני תמיד מוסיף לציפוי הפרורים 100 גר פרמזן מגורדת וכפית סוכר ובנוסף למדתי לגוון עם תוספות שונות (להרגע, לא כולן ביחד…) כגון:
    פיסות בייקון זעירות (נמסות ומוסיפות טעם ענק)
    שברי פרינגלס (שוב לדפוק עליהם בשקית)נותן טעם של ציפוי ציפס
    שברי קורנפלקס ללא סוכר
    שקדי מרק שבורים
    שברי ביסלי (מסוגים שונים)

  36. הכנתי את המתכון ולהלן הפידבק שלי:
    שימוש בפנקו ממש יעשה את ההבדל בקראנציות, כמו שמאיה אמרה. לא יודע איפה להשיג בארץ, אבל אני בטוח שיש.
    בקשר לדברים מהמתכון שהיו קצת שונים אצלי:
    בגלל שטבלתי את חזה העוף בכמות נדיבה של התערובת, הכמויות האמורות לעיל ממש לא הספיקו, צריך להכין כפול לפחות.
    מבחינת טמפרטורה והזמנים שהוצעו , לפחות בתנור שלי, לא היו מספיקים לבישול מינימלי. בסך הכל בישלתי כמעט עשרים דקות, עם הפיכות כל שבע דקות.
    בשורה התחתונה אחלה של מתכון ותודה רבה מיה !!!!!!

  37. הי, משום מה הציפוי נפרד לי מהשניצל…
    מה לא בסדר?
    חוצמזה קוראת נאמנה כבר כמה חודשים, אך זה המתכון הראשון שיוצא לי לנסות… זה לא יעצור בעדי לנסות בעתיד מתכונים נוספים!

  38. נראה נחמד, אני כנראה אנסה את זה בלי אגוזים ובוטנים (לא סובלת את הטעם שלהם…) :)

  39. אין ולא יהיה כמו שניצל מטוגן.
    את הציפוי המיונזי אנסה בכל מקרה…

  40. למאיה הגאונהההההההה – שאלה נוספת: רציתי לקנות "מיונס" כהמלצתך, וראיתי בסופר שכתוב עליו "לשימוש קר בלבד" או משהו כזה. האם בדקת את המגבלה הזו (מבחינה בריאותית)? על אחרים לא כתוב אז קניתי בסוף "מיוקל" או משהו כזה…
    תודה,
    אלון

    מאיה עונה: המממ. אני לא כל כך טובה בלשים לב לדברים האלה. גם על הצנצנת שלי כתוב "להכנה קרה בלבד". ועדיין הכנתי איתו את השניצלים לפחות 12 פעם. ואני חיה ושבעה :)

  41. שלום מאיה,
    קודם כל רציתי להגיד שאני מאוד אוהבת להכין את המתכונים שלך, הם תמיד מצליחים אפילו אם אני מתחילה אותם ספקנית.

    אני בעיקר אוהבת טריקים או המצאות שמקצרות תהליכים או מפחיתות קלוריות. לכן, את בוודאי יכולה לתאר לעצמך, למה המתכון הזה קרץ לי מהשורה הראשונה, אבל…… הוא לא הצליח!
    ואני עשיתי בדיוק מה שכתוב ואפילו קניתי במיוחד ריוויון ומיונז קל ופרורי לחם. באמת. חיממתי את התנור כמעט 20 דקות מראש לטמפ' הרצויה, ושמונה דקות הפכו ל-24 דקות (וכשרעבים זה לא עניין של מה בכך) והציפוי התחתון נדבק לנייר אפיה ולא התהפך עם השניצל… בקיצור,זה פשוט לא הצליח לי (וזה תמיד מצליח לי!).
    רק רציתי לשתף אותך בתסכולי העמוק.
    רוני

    מאיה עונה: קודם כל אני ממש מצטערת שזה לא הצליח לך!! בגלל זה אני מנסה כל מתכון 10-12 פעמים כדי לוודא שהוא באמת עובד, אבל רוב הנסיונות נעשים בתנור שלי שהוא תנור חדש יחסית, ולכן אני לא תמיד יכולה לבדוק על תנורים אחרים, או טוסטר אובנים (למרות שספציפית עם טוסטר אובנים היו לי ניסיונות מוצלחים ביותר כשחבר שלי גר עם שותפים וזה מה שהיה אצלו בבית). איזה תנור יש לך? יש לו מוד טורבו? (טורבו זה מאוורר שמפזר את החום באחידות בתנור – על הכפתורים בדרך כלל מציירים מאוורר עם משולשים למעלה או פסים למטה ו/או למעלה). האם אפית יותר מ-8 דקות כי העוף לא היה מוכן או כי הוא לא השחים? הראיתי והסברתי בתמונות שציפוי פירורים מוכנים נשארים קצת לבקנים אחרי האפייה… האגוזים זה מה שנותן את הקראנצ'. העוף כעקרון מוכן אחרי 8 דקות.

    לגבי הציפוי, ובלי קשר לתנור, מומלץ להשתמש במרית דקה כדי להפוך את השניצלים ולא במזלג או משהו בסגנון, כדי "לאסוף" את השניצלים עם הציפוי – כי הוא עוד לא התגבש לגמרי לפני שהוא יקבל את מכת החום שלו למעלה. עוד אפשרות היא להקפיא את השניצלים עם הציפוי ל-10-30 דקות לפני האפייה, מה שמייצב אותו עוד יותר. בנוסף, אפשר גם לתת להם "מכת חום" במחבת עם שמן כדי "לסגור" אותם ולעשות אותם יותר קריספיים – אבל השלב הזה קצת מפספס את המטרה של האפייה. בכל מקרה, בפעם הבאה שאת מנסה אני ממליצה לך לעשות עם לחם ישן ויבש שנשאר לך. את יכולה לנסות לקושש לחם אחיד ישן פשוט בלמטה של הארגז בסופר, לפרוס אותו ולשכוח ממנו ליומיים לצורך המטרה ואז לפורר דק עם האצבעות או לטחון בפוד (את שאריות הפירורים שומרים במקפיא לעד).

    מקווה שיצליח יותר בפעם הבאה!

  42. הי,

    אחלה מתכון. אנחנו אוהבים מאוד שניצלים בתנור. דרך אגב, יש שיטה מעולה לעשות את כל העניין בלי ללכלך את הידיים כמעט – שמים את פירורי הלחם בשקית זיפ-לוק, ומעבירים את כל השניצלים מהתערובת הרטובה, יש לשקית. סוגרים ומשקשקים הרבה. הידיים לא נדבקות בלכלוך, ויותר חשוב – הציפוי יוצא אחיד וטעים. מזכיר במרקם את הצ'יקן סלקטס / צ'יקן פינגרז של האמריקאים.

  43. תודות על המתכון והכתיבה הבהירה והקולחת. הילדים אהבו (ואף המבוגרים אבל זה לא חוכמה). חן חן ומחכה למתכונים מנצחים נוספים.

  44. כל כך שמחתי לראות את המתכון הזה! אמא שלי לא יכולה לאכול שום דבר עם איזשהו סוג של שומן :( אז לפחות זה בלי טיגון אבל יש איזשהו תחליף לאגוזים ולמיונז? שתיהם בעיתיים בשבילה.

  45. בגלל שאף אחד עוד לא הגיב על זה, אז המוזלי עם השיבולת שועל והתותים – זה זריקת אנרגיה על הבוקר, ואחלה של דבר!

  46. סוף סוף גרסה אולטימטיבית לשניצל אפוי. בדרום אמריקה זה נפוץ הרבה יותר, אבל דווקא כאן לא ראיתי את זה כמעט בשום מקום. בכל מקרה, יופי של רעיונות לבלילה!

  47. אהלן מאיה, ניסיתי את המתכון(שנראה מעולה) אבל הציפוי פשוט לא תפס והתפרק מהנתחים בזמן האפיה. מה לא עשיתי בסדר?

  48. תגלית ממתכון איטלקי (chicken parmesan): להחליף את פירורי הלחם בפרמזן מפוררת. זה פחות דיאטטי, אבל זה טעים!

  49. איזה אוף טופיק מעולה!!!
    כל כך קל, כל כך פשוט וכמה טעים.
    התמכרתי קשות
    :-)

  50. אין, המתכונים שלך תמיד עובדים.. אני מכינה את המתכונים שלך בעיניים עצומות ואף פעם לא מתאכזבת, איזה כיף? כיף שיש אתר מדהים לאוכל שתמיד מצליח.. תודה!!!! (בפעם המיליון)

  51. היי ניסיתי את המתכון והוא קצת התפקשש לי
    הציפוי של השניצל נדבק לנייר איפה כשניסיתי לפוך אותם מה שהשאיר אותי לבסוף עם חזות עוף עירומים למחצה…

    מאיה עונה: היי דיאנה. אני רואה שזו בעייה שחוזרת על עצמה – אני אתקן את הפוסט כך שיהיה ברור שצריך להפוך את השניצלים עם מרית ולא עם מזלג או מלקחיים, כי החלק התחתון של השניצל עדיין קצת SOGGY כי הוא לא קיבל את מכת החום שלו עדיין.

  52. היי מאיה,

    עדכון חי (כמעט) מהשטח – זה הצליח!!
    אומנם עדיין נאפה יותר מ-8 דקות, אבל שטויות – הצליח!

    חן חן רב!

  53. היי מאיה,
    האם אפשר להשתמש במיונז גם כשמכינים שניצלים בטיגון בלבד?
    בתודה.

    מאיה עונה: זו שאלה מצויינת, אבל אין לי מושג. לצערי הניסיון שלי בטיגון שניצלים הוא דל מאוד!!! נסי לחפש בגוגל.

  54. הי!

    רק שתדעי, שבגלל ששכחתי לקנות בבוקר אגוזים שקדים או כל גוון אחר של קריספיות,
    ניסיתי לשדרג ועשיתי שתי נסיונות- בניסיון הראשון שמתי עם הפירורית המוזהבת שקדי מרק (כן, כן).. ובניסיון השני- דליפקאן מעוך (זה מה שהיה נראה לי קריספי ומגניב).
    יצא קריספי ומגניב..! :)
    תודה על הרעיון, שבת שלום!!

  55. הרעיון של מיונז ורוויון נראה לי מעולה (אני מתעב מיונז, אבל אם את אומרת שלא נשאר לו זכר בטעם אני סומך עלייך). ואם הוא נמס ונוזל לו למטה… עוד יותר טוב.

    ד"א – כשאני אופה שניצלים (אין ברירה, אני מת על מטוגן אבל זה לא הולך טוב עם הרצון לרדת עוד 8 ק"ג אחרי ה- 24 שכבר ירדתי…)ת אני מרסס על נייר האפייה טיפטיפונת תרסיס שמן, וכנ"ל על השניצלים מלמעלה – התרומה הקלורית היא צ'ופציק וחצי אבל השניצלים גם לא נדבקים וגם מקבלים עוד קריספ חביב.

  56. […] נתחיל מהשניצל האפוי של "בצק אלים". בפעם הראשונה שהכנו את המתכון הזה, שהוא באמת קל, פשוט ומהיר להפליא, בחרנו מבין האופציות שהיא מתארת את השניצל-במיונז-וריוויון. השניצל אומנם יצא מאוד רך ועסיסי (באופן מפתיע כשמדובר בשניצל אפוי), אבל מצד שני לטעמנו הוא היה קצת חסר-טעם מדי. לכן, בפעם השנייה חיברנו בין העסיסיות של הריוויון לבין שילוב הטעמים של המתכון העיקרי שמבוסס על מיונז-חרדל-דבש. פשוט ערבבנו ריוויו-מיונז-חרדל-דבש בבלילה, ויצא לנו שניצל שהוא גם רך ועסיסי, וגם טעים. לפעם הבאה, אני חושבת אפילו לחזק עוד יותר את הטעמים (אולי להפחית במיונז ולהגביר בחרדל), מכיוון שאני אוהבת שלשניצל יש "אופי". השניצלים החזיקו במקרר כמעט שבוע ונשארו מעולים וטעימים. […]

  57. תודה רבה!
    ניסיתי את הגרסה הכשרה ויצא משובח:)

    אני כבר הרבה זמן עוקבת אחי הפוסטים שלך ונהנית מהם וגם מהתמונות ועוד לא יצא לי להגיב..

    עכשיו אני הולכת לנסות את הטארט שוקולד…

  58. היי מאיה,
    אחלה אתר. אני קוראת קבועה (ניסיתי, בין השאר) את המתכון של הצ'ילי. המתכון הזה ממש מ-ע-ו-ל-ה! עשיתי בלילה ממיונז קל, חרדל, יוגורט ושום כתוש. את הפירורים עשיתי עם תערובת פנקו ופירורי לחם. זמני האפייה היו ארוכים יותר בתנור שלי (אולי כי הוא לא טורבו), בוודאי בשביל החתיכות העבות יותר.
    ממשיכה לעקוב ונהנית גם מהלינקים בצד :)

  59. היי מאיה הכנתי את השניצל בתנור יצא מאוד טעים
    אבל מה שהתפקשש היה ששמתי אותם על נייר אפיה וכל הציפוי נדבק לנייר.מה עושים כדי שזה לא יקרה והשניצל לא יהיה עירום?

  60. היי,
    עשיתי את המתכון של השניצל- יצא טעיםםםםםםםם ומדהיםםםםםם!!!
    רציתי להודות לך על החשיבה וההשקעה
    בחיים לא הייתי מאמינה שלא צריך לטגן שניצל!!!
    תודה תודה תודה
    האתר שלך מהמם

  61. היי מאיה,
    שאלה – איך זה שמאפרוח בן שבועיים יוצא חזה עוף לשני אנשים? את בטוחה שזה לא אחד?

    תודה

  62. פשוט ומדהים.
    הכנתי את זה לפני יומיים כארוחת צהריים קלה, ויצא מ-ה-מ-ם!

    השריתי את העוף בתוך התערובת של המיונז, רוויון ושום לשעתיים במקרר, ורק אחר כך ציפיתי בפירורי לחם+אגוזי לוז.

    שווה לנסות ולהתפעל :)

    אגב, התנור היה אצלי (בטעות) על טורבו במשך כל זמן האפייה, והחזה לא יצא יבש בכלל, ודווקא יצא קריספי מאוד…

  63. מאיה השניצלים יצאו מהממים או כמו שבן הזוג שלי כינה אותם: מהשניצלים המדהימים של חיי!" אני השתמשתי בנייר כסף וריססתי אותו בתרסיס בטעם חמאה.

  64. […] בדרך מצאתי מתכון ממש דומה ונראה מוצלח לא פחות: שניצל אפוי – בצק אלים […]

  65. תגידי, אפשר גם לעשות את זה ל"שניצלוני" דגים? אני מתה על פיש אנד צ'יפס ןמתבאסת מהטיגון… ואם כן- על איזה דג היית ממליצה?
    תודה!

  66. יצא פשוט מעולה!!! :)

  67. הכנסתי עכשיו ויצא פשוט מעולה!!!

    הכנסתי כבר בעבר אבל טיגנתי, ואני מוכרחה לציין שזה הרבה יותר טעים אפוי!

    2 שאלות :
    1) משום מה חלקים מהציפוי טיפה נדבקו לנייר אפייה והשאירו חורים מכוערים בשניצל… יש מה לעשות נגד זה?
    2) חימום על פלטה בשבת יכול ללכת? איך זה יוצא מהמקרר באופן כללי? רטוב מידי?

  68. התכוונתי כמובן שהכנתי…

    (ואח"כ הכנסתי לפה… :))

  69. ניראה מעלה, אבל ממש לא פשוט ומהיר להכנה, כמו שנטען בראש המתכון…

  70. בדומה להצעה להשתמש בשקית זיפ-לוק לכיסוי השניצלים, אפשר לצפות אותם בקלות בעזרת קופסת איחסון עם מכסה טוב. פשוט שופכים כמות רצויה של פירורי לחם לקופסא, מוסיפים את השניצלים, סוגרים עם המכסה ומשקשקים טוב טוב. מומלץ כמובן *לא* להכניס את כל השניצלים במכה אחת אלא בכמה פעמים. כיסוי מושלם, מהיר ובלי לכלוך :)

  71. הכנתי יחד עם הסלט בטטה, יצא מדהים:)

    תודה רבה על האתר המושקע והמתכונים המדהימים…

    נהיה לי כיף רק מלחשוב על כל הדברים שאני הולכת להכין מפה…

  72. ממליץ לנסות עם שבבי דוריטוס. ניסיתי מתכון דומה, ואולי זה נשמע מוזר אך יצא פשוט אחלה.

  73. לא הבנתי, שמים על מצב אפייה או על מצב טורבו?
    אני תמיד מבולבלים במתכונים, כשאני שם על מצב אפייה נדיר שמשהו מצליח לי ולא לקוח שעות.
    ועוד שאלה, המצב גריל שרשמת, אני אמור להוציא את השנצילים מהתנור לשים על מצב גריל 270 מעלות לחכות עד שיגיע למעלות ואז להכניס ל 2 דקות נוספות?
    נ.ב
    האתר שלך מצוין! ואני מאוד נהנה להכין את המתכונים שלך. במיוחד התמונות היפות והסיפור על המתכון עצמו.

  74. יאעלללה!! הכנתי את זה עכשיו ויצא כלכך טעים ועסיסי!!!!! האמת שהייתי ספקנית לגבי זה בהתחלה… אבל זה מאוד מאוד מומלץ!

  75. שלום,
    הכנתי את השניצלים כבר הרבה פעמים ויצא טעים (כל פעם משתפר). אני שמה את הדבש, חרדל, מיונז רוויון, מלח ופלפל ביחד ומדללת במים וכך יוצא גם טעים וגם הציפוי נדבק טוב. שאלה: אפשר להחליף את המיונז בביצה- כמו בשניצלים הרגילים???
    תודה!

    מאיה עונה: אפשר, וניסיתי את זה, אבל לדעתי המרקם של העוף יוצא יותר טוב עם מיונז.

  76. וואי וואי וואי
    ציפוי עם סוגים שונים של אגוזים ובלילה של תפוזים ומיונז.

    זה פשוט היה מצוין!!!

    מהיר קל והכי חשוב – מה זה טעים.

    תודה.

  77. […] (שהיו לפני מליון שנה בערך) היא קפצה אליי לצהריים והכנתי שניצל בתנור ואורז. 5 דקות לפני שהיא באה נזכרתי שאין לי בבית קטשופ. […]

  78. חיפשתי בכל המתכונים כיצד לעשות קטשופ ביתי טעים ולא מצאתי אולם יש מתכון קל מאד לעוף בתנור אם מעונינים כתבו לי
    תודה דליה

  79. מה לגבי הקפאה של השניצלים האלה? אפשר להקפיא אותם לשימוש מאוחר יותר?

    מאיה עונה: אין לי ניסיון עם זה, אבל לדעתי אפשר להקפיא לאחר האפייה ולחמם בתנור חם (לא במיקרוגל חס וחלילה, זה יצא סמרטוטי).

  80. תהיתי האם אפשר להכין עם קפוא (כלומר חזות עוף קפואים), אבל אז פשוט ניסיתי. התשובה היא שכן, ויוצא מעולה. כדי להפריד את חזות העוף הקפוא אחד מהשני שפכתי עליהם קצת מים רותחים, ומיד שפכתי לכיור. אחרי זה עוד פעם מים רותחים ודי מהר שפכתי אותם.
    אחרי זה כמו שמאיה אמרה. אני נזקקתי לכמות של אחד וחצי מתערובת המיונז הקלאסית (שונאת ובאמת לא נשאר טעם) והוספתי לה פתיתי צ'ילי, ואת תערובת הפירורית ביססתי על פירורית זהב, שקדים ופירורי בראנפלקס שהיו בבית. יאמי!
    תודה מאיה, בזכותך גם היו שניצלים טעינים וגם היה לי אומץ לנסות לגוון את זה…

  81. וואי המתכונים האלה לא כל כך טובים לדיאטה שלי אה?!?! :-)

  82. מיה מיה!
    הצלחת להפתחע אותי בעיקר עם הבלילה הנפלאה הזו. רציתי להמליץ על בצלים מטוגנים מוכנים כתוספת לפירורים. אני ממליץ גם על כף רוטב סויה לעיצוב האישיות.
    תודה !
    ירון

  83. היי לכולם,

    הכנתי את השניצלים ואווו יזה ריח מדהים בכל הבית ואני כבר מתה לתת בהם ביס.
    הבעיה היחידההיא שלאחר 8 דקות כשהפכתי אותם חלק נכבד מהציפוי פשוט ירד מהשניצל…. איך אני יכולה להימנע מזה בעתיד?
    אחלה מתכונים!!!!!

    מאיה עונה: כדי שהציפוי לא יירד, אני ממליצה להפוך אותם עם תרווד (כמו הכלי השטוח שהופכים איתו חביתה), שממש "יקלף" אותם מהנייר בעדינות, ולא "יקרע" אותם כמו מלקחיים או מזלג.

  84. תודה על המתכון. בהחלט השקעת. אני מקווה לשלב את זה בתפריט בשבוע הבא.

  85. טוב, המתכון הזה הוא שיחוק רציני!!!
    טיפ קטן- הוספתי שבבי קוקוס לתערובת עם הפירורי לחם, לא יאומן כמה שזה טעים!!!

  86. אפילו הגרמנים התלהבו!! תודה :)

  87. השניצלים יצאו פשוט מעולים! קלים מאוד לביצוע!
    תודה רבה!

  88. חייבת לדווח: גם אחרי שאחד השניצלים החליק לי מהרשת אל תוך קערה מלאה מים בכיור (בזמן שניסיתי להטות את הרשת כדי לפזר את טיפות השמן שטפטפתי על השניצלים מלמעלה)- השניצלים יצאו מעולים! גם השניצל שנספג במים (ואולי נוזל כלים..) יצא קריספי כמו כל השאר!
    תודה!!!

  89. שווה לדעת שבמקום אגוזים וכדומה ניתן להוסיף פירורים של חטיפים כמו ביסלי וכו .
    מניסיון!
    מאוד משפר את הטעם!

  90. ממש עשית לי חשק לנסות, אבל בבית לא היה לי מיונז וגם לא רויון, אז אילתרתי והכנתי מיונז/רויון מעולה – שמתי בכוס גבוהה ביצה אחת, שן שום, כפית חרדל, קצת חומץ וקצת חלב (לרוויון…) והקצפתי עם בלנדר סטיק תוך הוספה איטית של שמן. יצאה תערובת חלקה מעולה. טבלתי בה את השניצלים שהפשרתי בבוקר (שהקצב בסופר שלנו אף פעם לא טורח לדפוק, למגינת לבה של המתבגרת שלי), וציפיתי בפירורי לחם מוזהבים. אפיתי כמו שהצעת, במקביל לתבנית של טריזי תפוח אדמה במלח גס ושמן זית. יצא פשוט מעולה! וזריז ביותר!

  91. תודה רבה!! יצא נפלא!!
    תאמת הכנתי עם דגים והשארתי אותם קצת עם לימון לפני. ושידרגתי בקצת גבינה צהובה מגורדת דק עם הפירורים. יאממיי!!!

  92. המתכון נפלא, תודה!
    שידרגתי קלות: הוספתי כף שמן לפירורי הלחם (כמעט כוס), והשארתי את התנור קצת פתוח- השניצלים יצאו קריספיים ממש כמו אחרי טיגון

  93. היי, יש איזה רעיון להחלפה למיונז להריונית?

  94. ראיתי שכתבו לפני אבל לא ראיתי תגובתך
    איך מגישים לילדים מתחת לגיל חמש אגוזים ?
    אם הם ממש טחונים זה לא מסוכן ועדיין רלוונטי למתכון שלך ?

    מאיה עונה: לצערי אני לא מומחית במה שאפשר או אי אפשר לתת לילדים (אני אפילו לא יודעת אם הכוונה שלך היא בריאותית או בטיחותית…) – ממליצה להתייעץ עם מישהו שמבין בזה.

  95. חיפשתי שניצלים בתנור ומצאתי את המתכון הזה – זה באמת גאוני, זה עבד כבר בפעם הראשונה, ואני לא אחזור לטגן שניצלים. הוספתי צ'ילי מתוק לתערובת – יצא טעים מאוד, וחצי מהשניצלים לא שרדו – הייתי אמור להכין אוכל לעבודה…
    תודה על המתכון וההסברים הנלווים, אני אפיץ את הבשורה :)

  96. בקומה הראשונה של התנור הכנתי את השניצלים – יצא פיצוץ.
    בקומה השניה הכנתי את הקוביות בטטה – יצא פיצוץ.

    הקטע של המיונז אשכרה עובד ויצאו לי שניצלים פריכים מבחוץ ורכים מבפנים (השתמשתי בפנקו ובמיונז היינץ רגיל) כך שלא נראה לי שאחזור לטגן שוב.

    תודה רבה :)

  97. מאיה היקרה, אני מנסה להימנע מגלוטן ואשמח לדעת אם אפשר להכין את השניצל בציפוי בוטנים ללא קמח בכלל? (מעדיפה לוותר על התחליפים של קמח חומוס או דברים כאלה)

    בברכה

    דבורה

    מאיה עונה: מעריכה שכן. לקימוח הפנימי של השניצל אפשר להשתמש גם בקורנפלור או בקמח תפוחי אדמה. עוד אפשרות זה להוסיף קורנפלקס ללא גלוטן!

  98. ניסיתי היום את השניצלים, בתור נסיון שני בחיי להכין שניצלים, לכבוד הבן הבררן שלי. בסוף האחרים נהנו ודוקא הוא לא אכל… השתמשתי בפרורי פנקו והם אכן קריספיים אבל נשארו לבנים לגמרי שזה פחות אטרקטיבי לילדים. יש דרך להשחים אותם?

  99. חברה אמרה לי שיש מתכון טוב לשניצל בתנור, ואתמול ניסיתי. יצא ממש מוצלח!השילוב של מיונז, חרדל, דבש, פלפל וקצת מיץ תפוזים לריכוך הבלילה נתן לשניצל טעם והילדים טרפו אותם.

    טיפ שהחברה נתנה ועשיתי היה להשרות כחצי שעה במיונז לפני הטבילה בפירורים, זה נותן לטעמים לחדור לעוף.
    וטיפ לגבי ההשחמה – אם רוצים בדיוק לפני הגריל אחרי שלב האפיה, אפשר לרסס שמן בתרסיס מה שעוזר לשניצל להשחים יפה. עשיתי רק לקטן שלא יאכל אם זה לא נראה כמו שניצל מטוגן, וזה נראה לו בדיוק כמו..

    תודה רבה על מתכון מעולה שמקצר מאוד את העבודה והלכלוך במטבח!

  100. אני לא מהמגיבות בדרך כלל אבל זה מתכון מדוייק, מצולם מהמם והכי חשוב טעיייםםם כל כך! מחכה כבר לתגובה של הקטנטנים! איזה בלוג נפלא!

  101. זהו. אני מכורה.
    באחת הפעמים שהכנתי לא היה לי חרדל אז שמתי במקום משחת קארי ירוק. יצא מדהים.
    וגם… שדרוג בריא- החלפתי חלק מפירורי הלחם לקוואקר עדין טחון גס.
    תודה על מתכון מעולה!

  102. הי מאיה, רק לאחרונה התוודאתי לאתר המופלא ולגאוניות המתכונים שלך.
    ניסיתי אתמול את השניצלים האפויים ולהלן כמה הערות+ שאלה.
    אכן יצאו עסיסיים להפליא, למתבל השתמשתי במיוקל 5% של תלמה הכי פשוט וגם בחרדל פשוט של תלמה, כי לא היה לי דיז'ון, ובכמות גדולה יותר בשביל הטעם + שום כתוש + פפריקה מתוקה וזרזוף קל של דבש. צליתי על הרשת של התנור, אך הלכלוך של הפירורים שנשרו ונדבקו, גרם לעסק להיות פחות "משתלם". בטיגון אני משתמשת במחבת רחבה אחת ולא שוטפת, רשת + תבנית + קירצוף דפנות התנור.. משום מה הפירורים: סוג של פנקו זהב קנוי + אגוזי מלך מרוסקים לא נדבקו טוב לשניצלים כמו בטיגון. יש פתרון? כי אמרת שבתבנית זה יוצא פחות עסיסי.
    2. השתמשתי בפילה עוף שהקצב חתך לנתחים שמנמנים…ללא שיטוח.
    3. בטיגון חצי עמוק השמן לא נדבק לשניצלים והם יוצאים יותר יפים. כאן, כאמור הציפוי נושר ומלכלך.
    מה את מציעה?

    מאיה עונה: כדי שהציפוי יידבק יותר טוב את יכולה לטבול את הנתחים במעט קמח (ולנער היטב) לפני שאת טובלת בבלילה הרטובה. עוד טיפ זה לזרוק את הנתחים המצופים למקרר לשעה שעתיים ללא כיסוי – זה טיפה מייבש להם את המעטה החיצוני והופך אותו ליותר אחיד וקריספי באפייה, ללא הצורך בטיגון.

  103. האם ניתן לאפות כך טורטיות?
    דחוף לי לדעת..
    תודה

    מאיה עונה: לא הבנתי את השאלה.. מ'זתומרת לאפות טורטיות ככה? כמו מה?

  104. ניסיתי את הגרסה של המיונז חרדל ודבש. השתמשתי בשני סוגי פירורי לחם של גריסיני מעורבבים יחד ולזה הוספתי שקדים מולבנים קצוצים. יצא טעים, פריך ורך. עכשיו רק נשאר לבדוק איך יגיבו "המבקרים" שלרוב לא אוהבים את האוכל שאני מכינה…

  105. היי מאיה,
    אני רוצה לעשות לציפוי הזה הסבה לדגים, ספציפית לדגי טונה.
    מה זה אומר בנוגע לזמני האפייה בתנור?

    במקרה זה חשוב להקפיד על קלייה מראש של פירורי הלחם, אחרת לא יהיה להם מספיק זמן להשחים (לדגים יש זמן אפייה הרבה יותר קצר). לדעתי משהו בסגנון 7 עד 9 דקות. ראה פוסט פיש סטיקס להסבר מקיף יותר

  106. היי, הכנתי את השניצלים באפציה עם היוגורט והמיונז. יצא ממממש טעים :) תודה על מתכון מעולה !

  107. הכנתי (רק עכשיו…) את הגירסה עם הריוויון. קודם כל זה ממש מעולה. אבל, הציפוי יצא מאוד בהיר ולא קריספי (בשני הצדדים). מה ניתן לעשות?

    מאיה עונה: אפשר לקלות מראש את פירורי הלחם בתנור (בלי שמן, בלי כלום), ל-10 דק' בערך עד שהם שחומים בעצמם, ורק אז להשתמש לשניצל. פירורי פנקו בפני עצמם הם די לבקנים אז לפעמים הם צריכים קצת עזרה.

  108. היי מאיה,
    חייבת לשתף אותך שהכנתי כבר כמה פעמים את חזה העוף בגרסאות שנתת. כל פעם מחדש זו הנאה צרופה. אני פשוט יכולה לחסל תבנית שלמה לבד. תודה….

  109. היי מאיה. אחרי שנים שאני מכיר את הקונספט החלטתי לנסות, רק רציתי יותר להשרות עוף ביוגורט ורציתי מתכון ודאי. להשרות עוף ביוגיורט איז א פינג מסתבר וזה מה שנותן לכל עוף מטוגן את הקטע שהוא לא מבאס, אז אני רוצה לבדוק על שניצל בבית. אז הכנתי בלילה נחדמה של יוגורט, הלמנס לייט (זה מה שיש), חרדל, שום, מלח ופלפל. והכנסתי לתוכו כמה חתיכות יפות של חזה עוף פרוס לשניצל.

    החתיכות נחות כבר 15 שעות, ואני תוהה – האם את התערובת הזאת, עם פנקו, אפשר לטגן כמו שניצל רגיל? אני בעיקר תוהה למה קורה לתערובת שמכילה סה"כ בערך 30% ביצים בטיגון. האם יווצר ציפוי קריספי או שזה בכלל לא יעבוד?

    מאיה עונה: קריספי אחושילינגג! קח בחשבון שבאמריקה כשהם משרים פרייד צ'יקן ביוגורט (טכנית רוויון אבל סיים סיים) הם מפדרים אותו בקמח ולא בפירורי לחם, שמתנהגים קצת שונה זה מזה. אבל הכנתי בעבר שניצל שהושרה אך ורק ברוויון (ללא ביצים), צופה בפירורי לחם וטוגן בדיוק כמו שניצל רגיל – יצא קריספי בטירוף!! בין אם בטיגון כמו שניצל רגיל, או בטיגון "עמוק" כמו שעושים האמריקאים, שבעיני לא שווה את הטרחה.

  110. דיווח:
    טוסטר אובן על 200 מעלות ל8 דקות והפיכה ל4, בלי לדפוק את השניצלים, הניב שניצל שהרגיש כמעט נא. בלי בשר וורוד, אבל המרקם לא היה טוב לדעתי. אז את השניצל הבא דפקתי (אחרי שנח עם פירורי לחם 24 שעות בערך) ואז הכנסתי לתנור בטורבו, ואז הפכתי, והשארתי אותו בתנור הכבוי. בניגוד לטיגון שממש הופך את זה לסוליה, האובר אפייה לא כזה עשה נזק. אם כבר הציפוי נהיה יותר חום וקריספי. וכמובן שהשניצל עצמו רך וטעים בצורה יוצאת דופן, ואני מדמיין שבלי השמן זה אפילו לא מנה כל כך משמינה. התוצאות נהדרות. קצת מתבאס שאף פעם לא ניסיתי, כשזה מתכון שהיה יכול להיות מדהים בבסיס בצבא.

  111. מה את שמה רוויון בשניצל מה את גויה

  112. מתכון מושלם. לא הכנתי שניצלים קודם ואת המתכון הזה כבר מכינה כרגע פעם שלישית כבר. הבת שלי מתעלפת על השניצלים האלה.
    מכינה עם מיונז הלמס לייט ופירורי לחם אורגניים מחיטה מלאה/כוסמין. יוצא מעולה



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!