פודינג שוקולד מהיר

נחשב אצלי: מתוק ומושחת

pudding-b.jpg
כשתוקף אותי רעב למשהו מתוק זה בדרך כלל מאוחר מאוד בלילה, ואז לא בא לי לאפות או לקצוץ או לקלף. אז לרוב זה יהיה קערה של קוואקר, או פודינג שוקולד – אותו אני כבר מרימה בזמן שיא של שלוש וחצי דקות. אז כן, בפעם הראשונה זה לוקח קצת יותר מזה, אבל זה עדיין מהיר, ואם עוקבים אחרי ההוראות (במיוחד בכל הנוגע לקורנפלור) זה יוצא חלק, משיי, ומתפוצץ מטעם עשיר של שוקולד. עד כמה שפודינג מקורנפלור יכול להיות – וזה מכוון לאיסטניסטים ביניכם. וכן, ניסיתי גם גרסאות עם חמאה וחלמונים – אבל לטעמי חבל על כל השומן והטרחה. המתכון בהשראת גב' סמיטן. חסל סדר פודינג מאבקה! 2-4 מנות.

  • לפודינג בסיסי:
  • 2 כוסות חלב (אפשר להחליף
    כוס אחת בשמנת מתוקה)
  • שליש כוס סוכר
  • 1 כפית תמצית וניל
  • קורט נדיב של מלח (כן!)
  • 2 כפות קורנפלור
  • 100 גר' שוקולד מריר
  • שדרוגים:
  • 2 חלמונים + עוד כף קורנפלור
  • 20-30 גר' חמאה
  • תוספות אפשריות:
  • כף גדושה חמאת בוטנים
  • 2 כפות וויסקי / ליקר אהוב
  • חופן של פקאנים או אגוזי מלך קצוצים גס
  • 1 כף אבקת נוגט (אם אין, אפשר נוטלה)
  • חצי כפית אבקת אספרסו (יש להוסיף לחלב בתחילת המתכון)
  • חצי כפית קינמון
עלות משוערת:

9 שקלים

עבודה נטו:

10 דקות

ההכנה

pudding2.jpg

מכניסים לסיר קטן את החלב ומדליקים את האש. את הפודינג צריך לחמם בזהירות ולערבב כל הזמן. כי ברגע שנכניס פנימה את הקורנפלור והוא יחטוף מכת חום תתרחש תגובה כימית קוסמית שתגרום לחלב להסמיך למרקם של יוגורט דליל. ואם לא מערבבים כמו שצריך יהיו בו גושים, או שיווצרו משקעים שרופים בתחתית הסיר. ושניהם זה בעסה. החדשות הטובות הן שאם תחממו את החלב על אש בינונית-נמוכה, הוא יהיה קצת יותר סלחני כלפיכם ולא תצטרכו לערבב בפחד.

אז אם אתם מיומנים בהכנת פודינגים וקרמים הדליקו אש גבוהה ותהנו מזמן הכנה זריז במיוחד. אם זו אחת הפעמים הראשונות הדליקו אש בינונית-קטנה ותעבדו לאט אך בטוח.

pudding3.jpg

מוסיפים לתוך החלב את הסוכר, הוניל, והמלח (חשוב!! מאזן את המתיקות! לא לוותר בשום אופן!)  ומערבבים היטב. מומלץ להשתמש במטרפה לערבוב יעיל יותר, אם כי גם כף עץ תעבוד יופי. בינתיים, בזמן שהחלב מתחמם לו, מודדים בכוס נפרדת שתי כפות קורנפלור. תכף נערבב אותו עם קצת חלב חם בצד.

pudding4.jpg

מילה לגבי כמות הקורנפלור – כאן מדובר ב-2 כפות. סטייה של גרם או שניים לפה או לפה לא תמוטט את העסק, אבל אם אין לכם כפיות מדידה סטנדרטיות (כמו בתמונה), חשוב שניישר קו בינינו. כי לכל אחד יש תפיסה אחרת בקשר לכמה זה כף אחת. לי אין חוכמה עם כפות המדידה – אני ממלאת אותן ו"מיישרת" על הדפנות של הקופסה. אבל חשוב לי להדגים לכם את טעות הדגימה הפוטנציאלית ממדידה לא נכונה בכף רגילה. אני אישית נכוותי מכך כמה פעמים. צריך לעבוד עם קורנפלור בזהירות אך בנחישות – אחרת הוא יצחק עליכם בסיבוב.

pudding5.jpg

שימו לב בהבדל בכמות בין כף גדושה, כף רגילה, וכף שטוחה. זה הבדל רציני, וזה יכול לחרבש לכם לגמרי את הפודינג. גם אם הפודינג לא יצא יציקה כשהוא חם, אחרי שהוא יצטנן לו במקרר הוא יהפוך לגוש מבאס ביותר.
ומוסר ההשכל מהו? למדוד 2 כפות קורנפלור עם גבעה קטנה. לא גדושות מידי, ולא שטוחות מידי. וככה אתם תהיו בסדר, והפודינג שלכם יהיה פודינג, ולא יציקת בטון.

pudding6.jpg

אז איפה היינו? אהה, עם הקורנפלור והחלב החם. הסיבה שאני לא מערבבת את הקורנפלור עם החלב בסיר אלא עושה את זה בצד היא כדי לא לקחת סיכון של גושים. כי קורנפלור, ברגע שהוא פוגש נוזל, האינסטינקט הראשון שלו זה להפוך לגוש של מסטיק. ואם זה קורה בצד בתוך כמות קטנה של חלב חם – אין בעייה להתמודד עם הגוש הזה ולהיפטר ממנו עם כף, או עם מזלג אם הוא ממש עקשן. ואפשר גם לקחת את הזמן שעושים את זה. עצם העובדה שמשתמשים בחלב חם מסייעת לעניין ועוזרת למוסס את הקורנפלור ביתר קלות. מוזגים אל הקורנפלור כמות של כרבע עד שליש כוס של חלב חמים מהסיר (משתמשים בכוס שמדדתם איתה את הסוכר – אל תנסו להיות גיבורים ולמזוג מהסיר עצמו, כי זה יעשה בלאגן).

pudding7.jpg

טורפים היטב בכוס את החלב החם עם הקורנפלור עם כף או מזלג עד שהתערובת חלקה לחלוטין ועדיין נוזלית לגמרי (היא לא אמורה עוד להסמיך).

pudding8.jpg

ברגע שמוודאים שאין בפנים גושים ואין גרגרי קורנפלור שנדבקו לדפנות או לתחתית, מוזגים את התערובת פנימה בחזרה לחלב החם בסיר ומתחילים מיד לערבב בטירוף. שוב, אם יש לכם מטרפה זה הרבה יותר נוח וכיף.

pudding9.jpg

אם אתם עובדים על אש גבוהה, זה עניין של דקה עד שהחלב מתחיל להסמיך למרקם של יוגורט דליל. אם עובדים על אש בינונית, זה ייקח קצת יותר זמן. כ-3-4 דקות, ואולי אף יותר.

pudding10.jpg

כשתערובת החלב מגיעה לסמיכות הנכונה תגיע למצב שהיא תכסה את הכף שלכם בשכבה עבה וסמיכה, שאם עושים עליה פס עם אצבע הוא נשאר עליה. לא מפסיקים לערבב לרגע.

pudding12.jpg

בשלב זה מתחילים להוסיף פנימה את קוביות השוקולד אחת אחר השנייה. ממשיכים לערבב בצורה נמרצת. לאט לאט הקרם הצחור יתחיל להתמלא בפסים חומים של שוקולד, והתערובת תתחיל לתפוס צבע יפה וכהה.

pudding13.jpg

ממשיכים להוסיף את קוביות השוקולד ובינתיים, תוך כדי ערבוב, מסירים את הסיר מהאש.
pudding17.jpg

ועכשיו, כשאתם מערבבים בלהט ורק מדמיינים על הרגע בו תטרפו את כל השחיתות הזו לבד, בחושך, בלי שאף אחד יראה, תנסו לעצור רגע ולחשוב אם יש סביבכם דברים טעימים שהייתם רוצים לזרוק פנימה. אולי איזה כף-שתיים של וויסקי טוב, או ליקר תפוזים? או אולי קצת אבקת נוגט? או חופן נאה של פקאנים סינים קצוצים? או חצי כפית של אבקת אספרסו (את זה, אגב, צריך להוסיף לחלב בראשית המתכון)? קומץ קינמון? כף גדושה של חמאת בוטנים? השמיים הם הגבול.

pudding15.jpg

מחלקים מיד את הפודינג בין קערות. אפשר לאכול את זה חם וזה טעים (מזכיר קצת שוקולטה של בתי קפה). אבל אפשר לשים את זה במקרר לשעתיים שלוש ואז זה עוד יותר טעים! כמו מוס רך וקרמי.
55.jpg

הפודינג מתמצק במקרר במהרה. אבל אתם יודעים מה הכי טעים?

pudding20.jpg

למזוג לכוסות שוט קטנות ולשים את זה במקפיא לשלוש-ארבע שעות ואז מתקבלת גלידה רכה ונהדרת (מעבר להקפאה של יומיים-שלושה כבר אין לי אחריות, כי זה נהיה קרח. אם אתם מתכננים להקפיא את זה מראש, תכינו את גרסת החלמונים כי יוצאת חלקה יותר אחרי הקפאה). מומלץ להוציא החוצה רבע שעה לפני ההגשה לריכוך חלקי.

מי שאוהב קרום של פודינג (כמוני!!!) לא צריך לכסות את הכלים. מי שלא אוהב את הקרום (רוב אוכלוסיית ישראל הצלולה בדעתה) יצפה את הכלים בניילון נצמד וישטח אותו כך שהניילון ייגע ישירות בפני הפודינג. אם יש לכם שאריות קרום שאתם לא רוצים תשלחו לי בדואר.

22.jpg

ועכשיו אחרי שהמתכון ברור וכולם נרגעו, הגיע הזמן להתדיין קצת בסוגיית הגרסאות השונות של הפודינג. הסקפטיים מביניכם יטענו שפודינג מקורנפלור זה פיכסה, ופודינג אמיתי אמורים להכין עם חמישה חלמונים ולאפות באמבט מים למשך שעה. מה שנקרה בפי מרת'ה pots de creme. הבעייה היא שזה כבר לא מתכון זריז, והוא הופך להיות כבד מאוד על הקיבה ועל הכיס. אבל לא חייבים ללכת לאקסטרים, יש כל מיני דברים פשוטים שאפשר לעשות כדי לשדרג את הטעם (כן, חוץ מלשים קצפת למעלה).

pudding11.jpg

הראשון מביניהם הוא פשוט להשתמש בשוקולד מריר מעולה. ולא, ידידיי, שוקולד מריר עלית הוא לא שוקולד מריר מעולה (והוא מופיע כאן בתמונה, כמה אירוני – אבל אני אישית מעדיפה אותו – כי אחרת מר לי מידי). עלית 60% מוצקי קקאו – זה מעולה. לינדט או וולרונה – זה מעולה! ואז לא משנה אם נקטתם בצעדים האחרים או לא, יהיה לזה טעם דקדנטי בעליל. אגב, למי שיש 2 ק"ג של טובלרון מהדיוטי פרי שוכב בארון, זה יהיה פה ממש טוב.

עוד שדרוגי פודינג לשומרי משקל וחולי לב (או שלא)
pudding16.jpg

אפשר להחליף חלק מהחלב בשמנת מתוקה. אפשר גם להוסיף כמה חלמונים נחמדים להעשרת הטעם (אבל אז יהיה צריך עוד כף של קורנפלור בתחילת המתכון!!) – מערבבים אותם יחד עם החלב והסוכר בהתחלת המתכון. אפשר אפילו לוותר על החלמונים ולזרוק פנימה קוביית חמאה בסיום התהליך. עוד תוספת נהדרת היא 2 כפות של וויסקי, או גראנד מארנייה, או רום (אותם מוסיפים לפודינג החם המוכן). השאלה היא מה הכי קוסט אפקטיבי (או taste-אפקטיבי). ואם תשאלו את דעתי האישית (ואת דעת עכברי המעבדה הצייתנים שלי), הגרסה הפשוטה של חלב, קורנפלור, סוכר ושוקולד טוב – היא הכי טובה, והייתי מגישה אותה גם כקינוח לאורחים (עם קצפת, כן?). תנו לזה צ'אנס.

ושימו לב מהי ההשפעה על המרקם של חלק מהשדרוגים הללו:
pudding18.jpg

שימו לב שגרסת החלמונים לא יצאה לי יציבה במיוחד – לכן אם אתם מוסיפים שני חלמונים לעסק – חובה להגדיל את כמות הקורנפלור שאתם מערבבים בכוס בצד בהתחלה בכף אחת (לא גדושה ולא שטוחה, זוכרים?).

הנחות לסיטונאים ושאר ירקות
רוצים הנחה בכמות השוקולד המריר? אפשר להחליף עד חצי מהכמות באבקת קקאו (כפית שטוחה אחת לכל שורה של שוקולד שלא שמים). הטעם השוקולדי לא נפגם, אבל זה יוצא טיפה פחות עשיר. ומה לגבי החלב? לא ניסיתי להכין את הפודינג עם חלב קוקוס או חלב סויה, אבל מצאתי תגובות אוהדות לעניין באינטרנט, אז שווה לדעתי לנסות. מה שכן ניסיתי זה להכין אותו עם שוקולד לבן והוא יוצא אדיר, אבל מתוק מאוד. אם מכינים עם שוקולד לבן צריך לצמצם את כמות הסוכר בכף-שתיים.

הפודינג נשמר במקרר, מכוסה, כחמישה ימים.
pudding19.jpg

פינת התכל'ס
מוזגים לסיר את החלב, ומוסיפים פנימה את הסוכר, הוניל והמלח. מחממים על אש נמוכה (מטיבי לכת על אש גבוהה). בצד, מודדים בכוס 2 כפות קורנפלור. מוזגים מעט חלב חם לכוס וממוססים את הקורנפלור עד שאין גושים והתערובת חלקה לחלוטין. מוזגים בחזרה לסיר עם החלב החם וטורפים היטב עד שהחלב מתחיל להסמיך. מתחילים להוסיף פנימה קובייה אחר קובייה מהשוקולד, עד שהתערובת נצבעת כולה בחום והופכת חלקה ומבריקה. אוכלים חם, או מוזגים לקעריות ומצננים שעתיים-שלוש במקרר עד להתמצקות.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




90 תגובות בינתיים:

  1. הי
    נשמע באמת פשוט רק ש…המידות הן בכוסות וכפות , שבאמת לא אומרות כלום. האם תוכלי להמיר את זה לנפח ומשקל (כמו השוקולד המריר) , זה יפתור הרבה בעיות.
    בתודה מראש

    מאיה עונה: היי משה, לרוב אני מנסה לכוון לקהל הרחב שאינו מעורה בשכלולי-שפים (עד כמה שמשקל קטן הוא מכשיר פשוט), ולכן גם אם היה לי משקל בבית הייתי מעדיפה לכתוב את המתכונים במידות שמתאימות לקהל הרחב. אתה מוזמן לסור לקלקולטור הגדול שיסייע לך בפתרון התעלומה :)

  2. נראה מקסים!

    ונענתי לאתגר המוס שוקולד-אבוקדו- יצא דוחה! נזרק עם "פויה" גדול לפח, ואנחנו לא בררנים במיוחד. אז אני ממליצה לשמור מרחק.

    מאיה עונה: וואו, הוא היה נראה כל כך טעים בתמונות… תודה על הדיווח! :)

  3. ראשית – יש לך בלוג מהמם. כל יום אני בודקת אם הוספת עוד פוסט (וגם כל לילה) ומתרגשת בכל פעם שרואה פוסט חדש.
    אני בהחלט מקנאה ביכולות הקולונריות שלך. כל הכבוד.
    שאלה – אף לא התכסקתי עם קורנפלור. התוכלי להרחיב על כך את הדיבור? האם יש סוג מסוים שצריך לקנות? איפה מוצאים את זה?
    וגם – האם תוכלי לרשום בעתיד מתכונים יותר דיאטטיים – אפילו 1 או 2 , לשומרי המשקל שבינינו.
    שוב- המון תודות ובהצלחה.
    נ.ב. האם את גם עובדת או שזו עבודתך?

    מאיה עונה: לגבי הקורנפלור, אין הרבה סוגים, משיגים את זה באיזור האפייה בסופר (בדרך כלל ליד אבקות האפייה וסוכר הוניל) בשקיות בינוניות (2-3 ש"ח לשקית). אין שום הבדל בין הסוגים, תמיד תקני את הזול ביותר. מומלץ לקנות שקית גדולה יותר ולשמור בקופסה, זה מחזיק להרבה זמן ויש לזה הרבה שימושים – באפייה ובכלל. תמיד טוב שיש בבית כשצריך.

    ולגביי? לי עבודה במשרה מלאה: לימודים – ניהול וקולנוע באוניברסיטת תל אביב, שנה א'. במעט הזמן שנותר אני כותבת טור אוכל ב"זמנים מודרנים" של ידיעות אחרונות, ומעצבת אתרים פרילנס.

  4. כמו רחל, גם אני בדקתי המון זמן וכמעת כל יום אם כתבת פוסט חדש.
    וכתבת!!!!
    ווואווו אין מילים
    את כותבת מקסים וקולח
    את נעימה, כף לקרוא את מה שאת רושמת.
    וזה עוד לפני שהרחבתי על ה צילומים בלשון המעטה
    תודה לך
    הילה

  5. לאורך כל קריאת הפוסט רייריתי (מלשון ריר) על המקלדת ואין ספק שכבר היום ינוסה המתכון.
    שאלה, האם אפשר להחליף את השוקולד המריר בשוקולד חלב? אני פשוט לא אוהב שוקולד מריר, והאם יש שוקולד חלב שאת ממליצה?
    ולכל אלו שבודקות כל יום אם יש פוסט, יותר פשוט להצטרף לשרות RSS או הודעה במייל בכל פעם שנוסף פוסט.
    תודה

  6. מוס "שוקולד" מהיר לא פחות:
    קופסת נוטלה,
    2 שמנת מתוקה.
    להקציף את השמנת, לקפל את הנוטלה פנימה (עוזר אם ממיסים כמה שניות במיקרו או בבאן מארי).
    לטעום ולהוסיף עוד סוכר אם נראה לכם שצריך.
    לחלק לכוסות ולשים בהקפאה. להוציא למקרר חצי שעה לפני ההגשה.

    מאיה עונה: אחלה מתכון, גם אמא שלי עושה את זה…

  7. למאיר, איך מוסיפים rss?
    תודה מראש

    מאיה עונה: כאן נמצא הרסס פיד שלי. לחצי על הלינק ובעמוד עצמו הדפדפן שלך אמור להציע לך להתחבר (subscribe to this page). אפשר גם להוריד תוכנות רסס (שנקראות "סינדיקטור") שמקפיצות לך הודעה במחשב כל פעם שמתעדכן. אני חייבת להודות שגם אני לא משתמשת ברסס ואני גולשת ידנית לכל האתרים שלי יומית :)

  8. יופי של מתכון, וכל הכבוד על האתר!
    שאלת קורנפלור – יש את הקורנפלור של דייסות הילדים (כמו דייסת קורנפלור של גרבר) – זה מגיע בשקית עם אבקה בפנים.
    פעם נשאר קצת כי הילדים לא אהבו, וניסיתי להכין עם זה מלבי שיצא מצוין (מכיוון שזה לילדים זה מועשר בויטמינים). נראה לי שהדייסת קורנפלור של הילדים נמסה יותר בקלות.
    ניסית פעם? מישהו ניסה? מה דעתכם?

  9. אני כבר ממש מקווה לנסות את המתכון מחר!באמת קל ולא צורך יותר מדי טרחה…

  10. הי, תמונות מעוררות תיאבון.
    התרומה שלי לכל עניין הקורנפלור – בלנדר סטיק.
    אני אודה שהשתמשתי ברעיון הזה כשהכנתי רוטב בשאמל ולא קורנפלור (חמאה וקמח מומסים ביחד ואז מוסיפים חלב ומרתיחים עד הסמכה) אבל זה בטח יעבוד בכל מקרה. כשהוספתי את החלב הקר נוצרו גושים של קמח שסירבו להעלם בבחישה. אז טחנתי אותם כמו מרק וזה יצא בשאמל רגיל לחלוטין.
    פוסט מהנה, כרגיל.

  11. הי,
    תודה על המתכון הפשוט שנראה סוףףףףףףףףףף!
    טיפ קטן בעניין הקורנפלור – לערבב אותו בנפרד דוקא עם קצת חלב קר, ואז להוסיף לסיר. מונע גושים באחריות.
    מנסיון של הכנת דיסות לילדים…

  12. היי מאיה,

    תודה על המתכון!

    כמי שעבדה הרבה מאד זמן בבית קפה שהתמחה רק בשוקולד, הכנתי את המשקה (קראנו לו שוקולטה) מידי יום. אנחנו היינו מערבבים את הקורנפלור במים קרים להמסה לפני שהיינו מוסיפים לחלב הקר והיינו מחממים את הכל יחד. את הקורנפלור המומס תמיד העברנו דרך מסננת לוודא שאין גושים, זה באמת יכול להרוס משקה אם יש בו גוש של קורנפלור.
    אפשר להשתמש בתערובות של שוקולד, אישית אני אוהבת 80% שוקולד מריר (מעל 70%) ו 20% שוקולד לבן. אפשר להכין את אותו המשקה משוקולד חלב, בלי סוכר כמובן, ואפילו לשים מעט שוקולד מריר כדי שלא יצא מתוק מידי.
    טרם ניסיתי להקפיא את המשקה או לקרר אותו למוס, אבל ברור לי מה אני אגיש היום לחברים שבאים בערב :-)

    מאיה

  13. מאיה
    תודה על הפוסט… כמו רבים מהמגיבים גם אני נכנס כמעט כל יום לבדוק אם יש מתכון חדש. אנסה את הפודינג… ומקווה שהופס הבא יהיה משהו עם עוף או בשר … יובל

  14. חיכיתי וחיכיתי והנה זה הגיע!
    תמיד כיף לראות פוסט חדש
    בפרט בתחילתו של שבוע גשום ואפרפר :)

  15. אני יכול לאשר את השמועות לגבי חלב הסויה – יוצא מצוין.

    חוץ מזה, לא ציינת שאסור להיות פולנים במתכון הזה: את מה שלא מצליחים להוציא יפה במצקת לא מגרדים בלקקן, כי אז יוצא מרקם איכסה. אין ברירה! צריך לנקות עם אצבעות/לשון. :-)

  16. כמה חיכית לפוסט חדש
    כמה מתכונים שלך מככבים אצלי במטבח בצורה סדירה

    חייבת להגיד לך שהפונדט הוא פשוט סיפור הצלחה כוללת
    אנשים זוכרים אותי פה (ארה"ב) בזכות העוגה החמה הנשפכת.

    שוב תודה.

  17. שתהיי לי בריאה…
    זה נראה לך הגיוני להוציא מתכון כזה ועוד אחרי הרבה זמן שלא היה כאן משהו חדש… ועכשיו אמצע הלילה אצלנו בבית (הבחור כבר נוחר שעה) ואין מצב שאני מכינה את זה… :(
    אני דורשת להבא להודיע לנו לפחות שנדע להתחמש בכמות שוקולד מתאימה…
    אני דווקא רוצה לנסות גרסה של שוקולד חלב ושוקולד לבן… ינוסה וידווח

  18. שלום יקירה,

    הלכתי לקנות קורנפלור בסופרמרקט אבל כל מה שראיתי זו שקית צהובה עליה רשום קמח תירס.
    האם זה אותו דבר?
    זה היה קרוב לפולנטה אז חשבתי לעצמי אולי זה לא קורנפלור – אולי זה קשור לפולנטה. הקמח תירס היה צהוב. על פניו – לפי התירגום זה זה – – קורן = תירס. פלור – קמח. אבל תחושתי אמרה לי שזה לא זה. נראה לי שקורנפלור אמור להיות לבן? לא?
    קצת מבולבלת…אויל תוכלי לעשות לי סדר…
    תודה ושבת שלום

  19. אחחחח נראה מעולה
    הבלוג שלך עושה לי חשק לקנות מצלמה איכותית
    ובכלל מעריכה את הסבלנות שלך להשקיע כל כך הרבה… :)
    נראה מעולה

  20. רחל,
    קורנפלור הוא לבן לחלוטין… ככה שאני מניחה שלא היית במקום הנכון…
    בכל סופר יש קורנפלור זה ממש זול- תשאלי בקופה הראשית, אני בטוחה שיעזרו לך למצוא :)

  21. יש גם אופציה פרווה והיא להחליף את החמאה בחלב קוקוס וטפיוקה… יוצא לא רע בכלל :-)
    http://amirskitchen.wordpress.com/2009/03/08/tapioca-chocolate-puddingtapioca-chocolate-pudding/

  22. כמה הערות לגבי קורנפלור:
    1. קורנפלור הוא לא קמח תירס, אלא עמילן תירס. מדובר באבקה לבנה, דקה יותר מקמח. שקית עולה בסופר בסביבות 2-3 ש"ח.
    2. עדיף להמיס את הקורנפלור במעט (המינימום הדרוש להמסת הקורנפלור) מים קרים, ולא בחלב חם. הסיבה לכך היא שבדרך זו הקורנפלור נמס יותר טוב ולא נוצרים גושים.
    3. מומלץ להכין תמיסת קורנפלור מכמות גדולה יותר מהכמות המצוינת במתכון, בקערית נפרדת, ולהוסיף בהדרגה תוך בחישה לפודינג עד שמגיעים לסמיכות הרצויה.
    4. אם במקום שוקולד מוסיפים 2-3 כפות מי ורדים (או 2-3 טיפות של תמצית מי ורדים), ומקשטים בקוקוס ואגוזי מלך, קיבלנו סחלב. אם נוסיף עוד קצת קורנפלור, נחלק לכוסות ונשים במקרר למשך הלילה נוכל להתפנק בבוקר עם מלבי קר.
    בתאבון !

  23. יצא לי מצויין! ואפילו צילמתי
    ושאלה למביני דבר -בלי קשר- מה קורה אם מחליפים חלק מהכמות במתכון של עוגה במקום קמח קונפלור? (בוא נגיד אם צריך 2 כוסות קמח אז אני שם חצי כוס קורנפלור והשאר קמח)

  24. מאיה -ניסיתי – מדהים כבר יומיים שאני עושה אותו ומשדרגת בהוספת קוביית חמאה.
    שאלה כללית לגבי האתר – מאוד הייתי רוצה להגיע לכל הפוסטים של הארוחות הזריזות (23 כפי שכתוב בצד) אבל פשוט אי אפשר – לא מופיע בסוף – למתכונים ישנים יותר- כמו למשל בקינוחים ?
    מה עושים ? מאוד אודה לך על התשובה

  25. מעולה, הכנתי את הפודינג בתור תחליף למעדני־חלב כמו דני/מעדן הגולן לבן שלי בן השנה וקצת. טעים לו, אני יודע מה יש בתוך ואני גם גונב קצת מהצד.

  26. היי מאיה,
    גיליתי את הבלוג שלך בימים האחרונים, וכבר הספקתי להכין גם את הפסטה עם חמאת הבוטנים (והתעלפתי!) וגם את המוס הזה, שיצא פגז (גם זה שהוספתי לו כף חמאת בוטנים וגם זה שהוספתי לו ליקר קלואה. כן כן, הכנתי כבר שתי נגלות…).
    יופי של בלוג, יופי של מתכונים, המשיכי כך!
    (אגב אני בקולנוע שנה ב', אז אם את צריכה משהו – אל תהססי לבקש!)

  27. איזו הפתעה ! כבר התיאשתי למצוא פוסט חדש ומתברר שכבר שבועים יש, הידד ותודה
    לפו הדב- באחת מסדנאות אפיה שהייתי אכן הציעו להמיר חלק מהקמח בקורנפלור- בעיקר בעוגות בחושות.

  28. איזה כיף. סוף סוף מתכון לשוקולטה אמיתית, או כמו שמכנה אותה אחותי הקטנה – דני חם.
    ליקקנו את האצבעות.
    את מה שנשאר ציננתי, וזה ממש מעולה קר, כמו מוס שוקולד, רק הרבה יותר קל להכנה.
    בהחלט יהיה פה בן בית.
    תודה!

  29. תודה על מתכון מהמם. רק רציתי לדעת מה הוספת שם בתמונה הראשונה? זאת קצפת עם אוכמניות? אודה לפירוט והסבר תודה !

    מאיה עונה: אכן, קצפת, ומעליה פיזרתי אוכמניות שפידרתי בסוכר.

  30. היי. אני השבוע מכין את העוגיות שוקולד צ'יפס. זה נראה ממש טעים.
    אבל יש לי שאלה- איך את מפרסמת את האתר?
    אצלי (טוב נו הוא חדש אבל עדיים) אף אחד לא נכנס כמעט.
    ובא לי לפרסם.
    איך?
    אהה! וגם הקאפקייקס במלית גבינה- הכנתי ויצא טעים P:
    מיובל P:

    מאיה עונה: יובל, הבלוג שלך חמוד מאוד, אני מקווה שתמשיך לעדכן ולפרסם מתכונים מגניבים כמו עכשיו. איך תפרסם אותו? תמלא אותו במתכונים טעימים והרבה תמונות, אז כל הגולשים שלך יספרו לחברים, וזה יתפשט הלאה (ככה לפחות זה קרה עם הבלוג שלי). בהצלחה!

  31. ניסיתי את שתי הווריאציות- עם שוקולד חלב ושוקולד מריר. הפודינג שיצא עם השוקולד חלב היה מתוק מדי, לא טעים ומעפן בכלליות, והשני, שעשיתי עם שוקולד מריר (ואני לא כזו חובבת מרירים, בתכלס) – יצא אלוהי! לא מריר בכלל, טעים, ופשוט הרבה הרבה יותר עשיר.

  32. היי מאיה,
    קודם כל חייבת לציין שאני מאוד אוהבת את האתר.
    מאוד.
    המתכונים כתובים בצורה ברורה ומפורטת.
    לגבי המתכון- א ל י פ ו תתתתתתת
    זה דומה מאוד לשוקולטה, וחיפשתי המון זמן מתכון כזה.
    שיחקת אותה.
    ושוב, אחלה מתכון.
    חג שמח

  33. שלום מאיה,

    אני מאוד נהנה להכין את המתכונים שלך ומחכה כל פעם מחדש למתכון ולצילומים ולעריכה הגרפית הבאה.

    כנראה בגלל פסח לא מצאתי קמח תירס במרכול השכונתי, רציתי לדעת האם ניתן להשתמש בקמח תפוחי־אדמה במקום בקורנפלור (שהרי שניהם למעשה הם בעיקר עמילן שהופק מהתירס או מתפו"א)?

    מאיה עונה: רגע רגע רגע רגע. קמח תירס זה לא קורנפלור. קמח תירס זה קמח תירס (שהוא חמץ, לדעתי). קורנפלור זה עמילן תירס. שים לב. אני מציעה שתחזור לסופר לחפש שוב ליתר בטחון. ואני לא ממליצה לנסות עם עמילן תפוחי אדמה כי יש לו טעם חזק מידי, וזה יהרוס את הפודינג.

  34. אריאל עונה: קמח תירס הוא אכן מוצר אחר מקורנפלור ושניהם אינם חמץ למי שאוכל קטניות בפסח. בסוף מצאתי קורנפלור אך לצערי כבר הרסתי אותו בדרך אחרת. גם שמתי יותר מדי וגם לא בדקתי שהקורנפלור נמס היטב – יצא יציקה עם פיצפוצי קורנפלור. אבל הילד אכל בכל זאת…

    לדעת אחי, כדאי דווקא להמיס את הקורנפלור בחלב קר ולא בחלב חם ואז הוא נמס בצורה טובה יותר. מה את חושבת?

  35. ניסיתי את המכון פעמיים ויצא נוראי, הקורט מלח שששמתי, ממש לא איזן את המתיקות ויצר ניגוד מציק, בשום שלבל לא הגעתי למצב שבו התערובת בדרגת סמיכות שמעבירים את היד ונשאר פס, אלא אחרי קירור של כמה שעות, ומכל ההסברים הרבים אין אמירה חד משמעית האם צריך להרתיח את החלב ממש לפני או אחרי הוספת הקונפלור, כמות הסוכר ממש מוגזמת. בפעם השנייה היה נוראי אף יותר. יש המון מלל, אבל בסופו של דבר עמדתי מול הסיר עם ההסברים שאספתי בין התמונות ומכל המלל לא קיבלתי כלום. את לא חייבת לי כלום ואני לא באה בטענות, זהו תמונות יפות אבל.

  36. טעים טעים
    התמונות וההסברים איך הפודינג צריך להיראות מאד עזרו לתוצאה הסופית שיצאה גם בלי החמאה והחלמון נורא טעים.
    נורא קל וזול להכין את זה.
    תביאי עוד מתכונים כאלו, בסדר?

    אגב לקחתי את הרעיון מטארט תותים הכשר לפסח,
    והפודינג משמש עכשיו כעמוד תמיכה לעוגות.
    פיזרתי את הפודינג (בתוספת קורנפלקס) מעל לעוגת גבינה של טלי ויצא א-לה עוגת קונדיטוריה. עם שכבות והכל. תענוג

    תודה לך שוב

  37. אתר מדהים – אל תפסיקי.

    בכל זאת הערה קטנה – קוקה קולה דיאט אינה הופכת רעילה בבישול! זוהי אגדה אורבנית.
    אכן קולה דיאט אינה מתאימה לבישול כי הממתיק המלאכותי אספרטיים מתפרק ומאבד לחלוטין את טעמו אבל בשום אופן, לא הוא ולא מרכיב אחר, הופכים רעילים בבישול.

  38. שאלה בענין פודינג שוקולד:
    האם מבשלים את השמנת המתוקה ,(אם מחליפים חלק מהחלב)?
    נהנת מאד .מיד עם הכרותנו נכנסת למועדפים .וזה היה מזמן.

  39. אני חושש שאני הולך להכין את זה היום ולא אכפת לי כלום :)

  40. […] Another recipe for homemade chocolate pudding gave information about how different amounts of cornstarch would affect the final results.  From this I learned the words for different sizes of teaspoons (flat, regular, generous?). […]

  41. תודה תודה תודה
    כל הכבוד ליסודיות ולפרפקציוניזם שלך!!!
    התייחסת במתכון פודינג השוקולד לכל הדקויות לטעויות אפשריות.
    אחת הפעמים הבודדות שאני נתקלת בהסבר קולינרי, מבריק לטעמי.

    לאחרונה, אני מכינה פודינג שוקולד מחלב סויה LIGHT – ניסיתי לחקות את "מעדן שוקולד קל – מסויה" של "צוריאל".מאחר ויצא לי קצת "יציקה" -לא הבנתי את מקור הטעות שלי.
    חפשתי באינטרנט מתכון לפודינג וכך הגעתי אלייך.תמיד ידעתי שמערבבים את הפודינג על אש קטנה (אחרי הוספת הקורנפלור)עם כף עץ – עד שיש בסיר בעבוע.
    מאחר וחיכיתי לבעבוע – וזה לקח לי המון זמן הרבה מעבר ל- 5 דקות. התערובת, לדעתי, הפכה להיות מוצקה מאד.לפי הסברייך – אם עובדים על אש בינונית זה ייקח כ-3 -4 דקות עד שהחלב יסמיך למרקם של יוגורט דליל? ואז מכבים האש?
    או "מבחן הכף" – פס עם אצבע הוא נשאר עליה?
    שאלה נוספת – בתמונה יש דוגמא לסמיכות לא כל כך מוצלחת של הפודינג בתוספת החלמונים -האם לדוגמא זאת שבתמונה הוספת כף נוספת של קורנפלור או שדרגת הסמיכות יצאה כך מכיוון שלא הוספת קורנפלור ורק ציינת שצריך לעשות זאת.
    שוב תודה גדולה על כל ההסברים המרהיבים,
    דורית

  42. קודם כל האתר ממש מדהים וכבר יותר משנה שאני נכנסת לפחות פעם בשבוע כדי לראות אם יש חדש. את הפודינג הכנתי כבר פעמיים ויצא ממש ממש טעים שזה בלתי ניתן לתיאור בכלל. הכנתי עם כוס חלב ומיכל שמנת מתוקה- לפני שחיממתי אותם הפרשתי קצת בכלי נפרד להמיס את הקורנפלור, וכאשר התערובת הגיעה לסף רתיחה עשיתי השוואת טמפרטורות לקורנפלור והעברתי אותו לסיר (ראיתי שעשו זאת במתכון למלבי ב ynet). שדרגתי בסוף עם שוט של ויסקי, ויצא טעים בטירוף. אין ספק שזה נכנס למתכונים הקבועים שלי. תודה רבה ויישר כח!

  43. יצא מדהים!
    טעמית שזה חם והיה ממש טוב ואני בטוחה שבמקרר יהיה עוד יותר טוב!
    פחדתי מכל הקטע עם הקורנפלור והגושים אבל יצא מעולה!

    תודה רבה

  44. טבענתי את המתכון ואני חייבת לציין שגם עם חלב סויה (של אלפרו! הזה של תנוה תמיד מתוק מדי לטעמי וסביר להניח שזה יצא אסון) הוא פשוט ממש ממש טעים ובכלל אין צורך בחמאה או חלמונים. לכל הטבעונים שמקטרים שאין מתוקים מהירים וקלים להכנה – זה בשבילכם. מה שכן הורדתי קצת את כמות הסוכר, כי למרות שהשוקולד מריר הוא עדיין גם מתוק, והוספתי מי ורדים לשדרוג, מומלץ מאוד!

  45. היי,
    לי לא הספיקו 4 מנות אלא רציתי 8 והטעות שעשיתי הייתה להכפיל הכל. יצא לי פודינג מדהים אבל הרעלת סכרת. בכל אופן אין ספק שהמתכון מדהים.

  46. להמיס קורנפלור בחלב חם – טעות! בטוח שיהיו גושים. נמס בקלות בקצת מים קרים. הופך מיד לנוזל חלבי נטול גושים.
    חוץ מזה אחלה מתכון. האחיין שלי חושב שאני מכין דני יותר טוב משטראוס :)

  47. הי מאיה,
    אני כותבת כדי לדווח על הצלחה מסחררת לפודינג, שהיה קל מאוד להכנה, וקל עוד יותר לאכילה.

    הכנו את הפודינג עם כוס חלב וכוס שמנת, בלי חלמונים אקסטרה או חמאה. ניסינו תוספות שונות: אבקת נוגט, וויסקי, חמאת בוטנים. המרקם יצא מצוין.

    מסקנותי מהניסויים:
    – כאשר משתמשים בשמנת מתוקה אפשר בהחלט להוריד את כמות הסוכר משמעותית, יצא מתוק מאוד – אפילו למכורה למתוקים כמוני. מעבר לכך, למי שאוהב שוקולד מריר, בהחלט כדאי לאזן את המתיקות עם שוקולד בעל אחוזי קקאו גבוהים.
    – כאשר מתכננים להוסיף חמאת בוטנים (גאוני ממש!), אין צורך לשים מלח.

    תודה רבה על ההסברים המפורטים, שמאפשרים לאלתר על בסיס הבנה, ותודה רבה על כל ההשקעה, אנחנו חוגגים איתך בכל מתכון.

  48. אסון נורא ואיום.
    מסתבר שהקורנפלור בקופסא נגמר, ומישהו מבני ביתי החליט למלא את הקופסא מחדש, מה חבל שהוא מילא אותה בקמח תפוחי אדמה.
    הפודינג יצא מלא בגושי עמילן, אסון. אני אנסה שוב, הפעם עם קורנפלור.

  49. היי מאיה!

    עשיתי עם הכמויות של סמיטן אבל בשיטה שלך- אני בנ"י אז יותר קל לי עם מתכונים בכמויות שאני לא צריכה להמיר.
    חוצמזה עשיתי עם חלב סויה, ויצא מעולה! לא היו לי שום גושים, שום בעיות- הדבר הכי קל בעולם.
    תו-דה!

  50. זו הפעם הראשונה שאני מגיעה לאתר. אהבתי לראות את כל תהליך ההכנה של המתכון. והפודינג שוקולד נראה קל ומענין. אני חיבת לנסות. אגב- בקשר לכמויות אני ממליצה לכל הגולשים לקנות כוסות מדידה וכפות מדידה, כי זו המידה הנכונה. ניתן למצא בחנויות מתמחות.
    אהבתי את האתר.

  51. ואיך בעצם עושים פודינג וניל רגיל? בלי שוקולד?
    ניסיתי לפי ההוראות כאן ופשוט לא הוספתי את השוקולד ויצא קצת דליל, יש לי כפיות מדידה כך שהקורנפלור הוא לא הבעיה. אני מחממת את החלב עד שהוא כבר מתחיל לרתוח ועדיין זה נראה לי דליל ("מבחן הכף") היכן הבעיה?

    וגם – הצעה לתוספות: תבלינים! קינמון, הל, ציפורן, תערובת צ'אי. יוצא מאוד מוצלח.

  52. חלמונים לא אמורים להפוך את העיסה לדלילה. להיפך, עם חלמונים מכינים קרם פטיסייר וחבריו, הם אמורים רק להסמיך. יכול להיות ששלב החימום של החלב צריך להיות ארוך יותר על מנת שהחלמונים ייקרשו, אבל לפספס את ההסמכה שלהם ולהוסיף קורנפלור זה להחמיץ את המרקם הקרמי שבכולם של החלמונים להוסיף.

    חוץ מזה, הכנתי את הפודינג בערב שהיה זקוק לפינוק מנחם ומהיר (בתוספת חמאה, דרמבוי, ו… טוב, התפתיתי, עוד כמה קוביות שוקולד מריר). יצא נפלא.

  53. ממממ… זה כלכך טעייים… אני לא ממש מצליחה להפסיק לאכול את זה..P:
    תודה!

  54. זאת הפעם השנייה שהמתכון מתפקשש לי! אני מקפידה על הכמויות ואיכשהו מצאתי את עצמי מערבבת רבע שעה על אש בינונית והמרקם נשאר דליל (למרות ששמתי מספיק קורנפלור ואף הוספתי בשלב מסויים עוד)מישהו?…

    מאיה עונה: אין כזה דבר. לפי חוקי הטבע כשמערבבים קורנפלור עם נוזל ומחממים אותו, הוא מסמיך (אפילו ג'ולי בסרט "ג'ולי וג'ולייה" אמרה את זה). אם אל מסמיך לך אז אחד משניים: או שהתערובת לא חמה מספיק, או שאין מספיק קורנפלור. הייתי מנסה להעלות לאש גבוהה קודם כל ולערבב טוב טוב, אם אחרי 2 דקות שהפודינג לא מסמיך, זה אומר שאין מספיק קורנפלור, ואז צריך לערבב עוד קצת ממנו בצד עם חלב קר, ולשפוך לסיר.

  55. הכנתי אתמול, החלפתי כוס חלב אחת בשמנת מתוקה.
    ממ מממ ממממ ממממממ!!
    אני בדרך כלל לא מאנשי הפודינג, אבל התמונות היו ממש מגרות ובאמת זה יצא מענג, כבר חצי הדרך למוס! :-)

  56. ניסתי את המתכון עם חלב סויה ויצא מעולה. למתלבטים בעניין: שווה לנסות. בתאבון!

  57. שלום מאיה!
    האתר והמתכונים נראים מעולה!
    יש לי כפות מדידה,אבל לאיזה כף את מתכוונת? על הכפות כתוב כמות של כפית תה,למשל: 1/4 TSP 25ML , וכך האלה. אז לאיזה גודל התכוונת?
    תודה רבה

  58. בילדותי (מזמן…) לא היה פודינג מוכן, ואמי נהגה להכין פודינג מקורנפלור וקקאו. ניסיתי כמה פעמים להכין וזרקתי לפח.
    היום אני מכינה פודינג עוד יותר מהיר: ממיסה שוקולד מריר בחלב, וזהו. אני נמנעת מלקטוז, ולכן אני משתמשת בחלב סויה ובשוקולד מריר 60%. לא כדאי לטרוח עם קורנפלור.

  59. אז ככה, אני אכלנית דייסת קורנפלור נאמנה, למרות הקלוריות, הייתי מכורה לזה כילדה וזה מטריף אותי עד היום.
    בדרך כלל אמא שלי היתה מכינה לי דייסת קורנפלור ניפלא (
    לפאמים עם קקאו) ולאחרונה החלטתי להכין את זה גם בבית ואחרי כמה ניסיונות "דלילים" קלטתי את הרעיון, בעלי שרד את הכישלונות בעוז נפש (טכלס הוא יוכל הכל). עגב אמא שלי לימדה אותי לערבב את הקורנפלור עם מים קרים לפני הערבוב עם החלב החם, ככה לא נוצרים גושים (בבדאות של 100% לפחות אצלי).
    יום שבת האחרון באו לדירתינו הפיצית גיסי ו2 האחיינים שלי, זה היה די בהתראה של יום אז החלטתי להכין את המתכון הזה מהבלוג היפייפה שלך כי היה לי 99% ביטחון שזה יצליח.
    אחרי שביקשתי מגיסי שיביא חלב ושוקולד (התראה ממש קצרה באמת), הכנתי את הקינוח בערך כ-2 דקות לפני שאכלנו אותו וזה יצה מצויין !!! רק שאני לא ממש הקצפתי את הפוגינד אלא יותר ערבבתי על המקצף (לא הספקתי לקציף את החלב, אז יצה ממש פודינג קרם כזה נהדר) וזה היה להיט במיוחד עם האחיינית שלי- מלאחית בת 3 ואחיה הקטן בן ה9 חודשים.
    גיסתי הצלחיה להגיע מאוחר יותר ונהנתה מקערית קרה של הקינוח :)

    תודה רבה על ההסברים המעולים (כשאני אומרת מעולים אני מתכוונת למצילי חיים) ובלוג ממש כפי באופן כללי :)
    (סליחה על השגיעות כתיב)

  60. היי מאיה היקרה,
    את המתכון הזה הכנתי כבר כמה פעמים ותמיד יצא לי טעים. בשבילי זה תחליף לגלידה וזה משדרג לי את הקיצים הלחים בעיר.
    רק עכשיו נתקלתי בבעיה קשה: השותפה שלי לא צורכת חלב פרה אלא רק סויה. האם ניתן להשתמש בו בהכנת המתכון? צפויות בעיות?
    אשמח לעזרתך ותודה על כל המתכונים היפים והטעימים,
    איה.

    מאיה עונה: כתבו פה כמה פעמים שחלב סויה עובד בלי בעייה, אז כן.

  61. מעולה!
    מתכון מציל חיים כשאין כמעט כלום בבית (לא שמנת, לא ביצים ולא קמח)
    קורנפלור תמיד יש, חלב לקפה תמיד יש וקצת שוקולד תמיד יש

    תודה תודה תודה לך!

  62. יצא מעולה וטעים מאוד (הוספתי קוביית חמאה).

    תודה רבה!

  63. הי מאיה
    שאלה-באיזה שוקולד מריר את ממליצה להשתמש? איזו חברה? כמה מומלץ אחוזי הקקאו של השוקולד?
    תודה מראש
    האתר מקסים!

    ממליצה על שוקולד 60% קקאו. אל תספרי לאף אחד, אבל אני פשוט קונה את ההכי זול – של עלית. יש להם אחד פושטי (כזה רגיל, סתם מריר עם 40%קקאו), ויש להם אחד קצת יותר טוב עם 60 אחוזים.

  64. שאלה- אפשר להוסיף גם חמאה וגם נוטלה? או שזה מיותר ומספיק רק נוטלה?

    מאיה עונה: מספיק נוטלה.

  65. […] כמה מתכונים מבצק אלים שיצאו מצויין כמו חטיפי החומוס ופודינג שוקולד מהיר שהאחיינים שלי מאד אהבו, (עם שינויים קלים. כי בואו נודה […]

  66. אמא שלי מכינה פודינג כזה בדיוק, אבל (שימו לב לרעיון!!) היא לא שמה במהלך הבישול שוקולד בכלל, אלא מחביאה קוביות שוקולד בתחתית (לפני המזיגה לכוס) וגם שמה סירופ שוקולד פשוט (של פעם) מלמעלה. אוכלים את זה חם וזה מ-ע-ו-ל-ה-!

  67. יצא לי מעט נוזלי (עוד לא אכלנו) וזה במקרר מאתמול בלילה… אבל למה מאיה?! למה?! :)

    פעם ראשונה שלי, אז עבדתי עם אש קטנה-בינונית, אבל זה התחמם לו בהנאה די הרבה זמן (יותר מרבע שעה אחרי שהוספתי את הקורנפלור). די פחדתי שזה ירתח ויהיה על זה קרום של חלב חם (זה אפשרי בכלל אחרי שמוסיפים את הקורנפלור?), יכול להיות שהורדתי את זה מהאש מוקדם מדי? והאם יש דרך לתקן בשלב הנוכחי?

    חוץ מזה, אם אני כבר פה, מגיבה, אז שתדעי שהאתר שלך נפלא. את ממש המרת'ה סטיוארט שלי :)

    מאיה עונה: קודם כל תודה, אני מסמיקה. שנית, אם בישלת את זה רבע שעה וזה לא הסמיך זה אומר שלא היה מספיק קורנפלור בפנים בפעם הבאה, אם תוך חמש דקות זה לא מסמיך, תערבבי בצד עוד כפית של קורנפלור עם קצת חלב או מים והוסיפי פנימה. חזרי על התהליך (עם המתנה של כמה דקות בין לבין כדי לתת לזה צ'אנס) עד שמסמיך לשביעות רצונך.

  68. מאיה, הרעיון של הפודינג הוא גאוני!
    מה שמלהיב זה שאפשר להכין בבית (לבד!) דברים כל כך רגילים ויומיומיים שמוכרים בסופר, וזה עוד כל כך קל להכנה! וגם הרבה יותר טעים! תודה רבה! :)
    הכנתי פעמיים, ויצא ממש טוב! בפעם השנייה עם קצת פחות סוכר, שלדעתי יוצא יותר טעים ככה. טעים קר וגם חם :)

  69. היי מאיה!
    יש לי כמה שאלות!
    אי אפשר להכין בלי הקונפלור או שחייב?
    ובמקום שוקולד מריר איאפשר להמיס שוקולד צ'יפס?

    מחכה לתשובות!

    נ.ב נראה מצוין ומגרה…………..:)

    מאיה עונה: אפשר להחליף את הקורנפלור בקמח. חייבים להסמיך איכשהו, אחרת סתם יהיה לך מרק פודינג. אפשר שוקולד צ'יפס במקום שוקולד רגיל.

  70. יצא סבבה
    אבל אחרי שהתקרר פתאום הופיע קצת חלב בדפנות הכוס.

    בכל מקרה, לא יודע , לא התלהבתי
    אולי אני פשוט לא אוהב פודינג…

  71. הי מאיה ראיתי שרבים וטובים כבר כתבו לך אבל בכל זאת – קורנפלור צריך לערבב בנוזל קר שבו כמעט ולא נוצרים גושים והכל נמס תוך ערבוב אחד או שניים. זה קורה בגלל שינוי שעוברות מולקולות העמילן במגע עם הנוזל החם (שזה בעצם האפקט הרצוי בסוף התהליך). בקיצור – נסי ותהני!

  72. אפשר גם סוכר חום?

    מאיה עונה: בוודאי.

  73. ערבבתי ערבבתי ועדיין היו גושים של קורנפלור.
    בסוף סיננתי עם מסננת – כמה בלאגן. :(
    טיפים טובים יותר לוידוא סופי שאין גושי קורנפלור?

    מאיה עונה: ברור. להבא לעבוד עם מטרפה ועל אש קטנה יותר.

  74. הי מאיה :)
    שאלה קטנה- בגרסת המקפיא, למה דווקא כוסות של שוט? בכוס גדולה זה לא יעבוד?
    אולי זאת שאלה טיפשית, אבל רציתי לוודא לפני שאני מבזבז פודינג טוב :P

  75. קראתי, נהנתי, הכנתי (שוב) – מ ע ו ל ה!!!

    מערבבים את הקורנפלור עם חלק מהחלב הקר – שום גוש לא נצפה. אם מוסיפים חמאה אין צורך להוסיף גם שמנת מתוקה. איכות הפודינג כאיכות השוקולד בו משתמשים…

  76. היי מאיה!

    לשבח את הבלוג ואת פועלך למען חובבי האוכל הפך להיות מאסט בפתיחתה של כל תגובה, אז הנה זה מגיע – אם הצלחת לגרום לאמא שלי לנסות ולבשל, כנראה שבאמת את עושה עבודת קודש.

    ועכשיו לשאלה –
    אם ארצה להחליף את השוקולד המריר בשוקולד לבן, אני מניח שאצטרך להוריד מכמות הסוכר. בהנחה שזה אכן אפשרי, זה הגיוני לשים על הפודינג (שוקולד לבן) בננות מקורמלות? הגזמתי?

    מאיה עונה: נשמעת לי כמו מחשבה הגיונית ביותר.

  77. הפודינג כבר יותר מ-3 שעות במקרר ועדיין נוזלי…. :-/

    מאיה עונה: נו, הסתדר? ישמצב שלא בישלת אותו מספיק (או על אש מספיק גבוהה) והקורנפלור לא הסמיך כמו שצריך.

  78. הכנתי פודינג טובלרון וזה יצא פשוט אדיר!!! יותר טוב מפודינג אינסטנט.
    נראה לך שזה יעבוד גם עם טובלרון לבן? או שאני צריכה לשנות כמויות כדי שזה ילך טוב?

    מאיה עונה: פשוט להפחית משמעותית את כמות הסוכר…

  79. היי מאיה,
    אחלה בחלה של אתר,
    שאלה לגבי הפודינג שוקולד, הכנתי את המתכון הזה כמה פעמים וכל פעם שמזגתי לכוס אחרי 3 דקות הוא כאילו "נשבר" והפך להיות נוזלי,למרות שאני מוסיף יותר קורנפלור כדי שיצא יתור מוצק, יאמי(:, יש לך השערה למה?

    דבר שני החלפתי פעם חצי מכמו החלב בקרם קוקוס ויצא מעולה
    חוצמזה כיף להיו פה באתר
    יום טוב

    מאיה עונה: לא הבנתי מ'זתומרת "כשמזגתי לכוס". אחרי שהפודינג היה מוכן, ז"א? מה היה המרקם שלו כשהוא מוכן? הוא הסמיך מלכתכילה?

  80. היי,קודם כל ממש מעריץ את האתר!
    ובקשר למתכון הזה ממש ממליץ לשרג עם 2 חלמונים וחתיכת חמאה בסוף! ממש מעשיר את הטעם אני גם הוספתי למתכון כף קקאו וכף גדושה של חמאת בוטנים!
    ממליץ בחום השילוב טעיםם מאד !

  81. שלום
    אם אני מכין כמות הרבה יותר גדולה. אז אני מגדיל את הקורנפלור בהתאם?

    מאיה עונה: מן הסתם :)

  82. היי מאיה!! פעם ראשונה שככה אני מלאת סיפוק והבנה ממתכון שאני מחפשת באנטרנט!
    פעם שניה שאני מכינה את הפודינג האדיר שלך (בלי חמאה, בלי ביצים, בלי שמנת!!!!) כייף ששיתפת אותנו בהצלחה הגדולה הזו!
    תודה רבנ על ההסבר המעמיק והתמונות!

  83. הצילומים שלך ממש מרנינים, זורמים כל כך יפה עם המתכון שעושה חשק לבשל. את מוכשרת בטירוף!

  84. שלום מאיה
    רציתי לדעת כמה ימים ניתן להשאיר אותו במקרר ?

    מאיה עונה: לפחות שבוע

  85. תקשיבי, זו פיסת גאונות. עשיתי אתמול עם ספלנדיד 85%, כוס חלב סויה וכוס שמנת מתוקה, וקצת וויסקי שנשאר. נפלנו שדודים, סיימנו הכל. פעם הבאה שאשתמש בחלב סויה אעשה עם רבע כוס סוכר – כי יצא מתוק לטעמי (אולי גם השמנת המתוקה הוסיפה מתיקות), אבל חוץ מזה – אין לי מילים. לא להאמין שזה אשכרה מקורנפלור. הרגיש כמו משהו מפונפן, כאילו שמנו ביצים, אבל הן לא השאירו את הטעם לוואי הביצתי.

    מאיה עונה: חלב הסויה המקורר של תנובה אכן ממותק מאוד לצערי…

  86. הי
    רציתי לשאול אם ילך לדעתך עם שוקולד 85%? תודה רבה

    מאיה עונה: יצא לדעתי מריר מידי ועלול אפילו להיות יציקתי מידי. הייתי משלימה כמה כפות חלב נוספות ואולי כף סוכר נוספת.

  87. תודה על מתכון מעולה!
    הכנתי אתמול בערב לארבעה בנים שמחים ואבא שלהם…
    ו״החבאתי״ בפריזר שני ספלי אספרסו מלאים שנזללו שלוש שעות מאוחר יותר.
    גם החם וגם הקר יצאו מצויין.
    :)

  88. […] לשכבה השניה: פודינג שוקולד מהמתכון המעולה והקליל הזה לשכבה השלישית: שמנת מתוקה מוקצפת עם כף סוכר לשכבת הטופ: […]

  89. נראה מתכון מעולה! מיד הולכת לנסות…

    כמה זמן נשמר היטב סגור במקרר?

    מאיה עונה: בערך שבוע, אם לא יותר

  90. יצא מלוחחחחחחחחחח



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!