שווארמה ביתית

נחשב אצלי: ארוחה זריזה

shwarma.jpg

אתם רעבים. אין כלום בבית, אבל אתם רוצים ארוחה חמה עכשיו. יש אורז, יש תבלינים, אבל זהו. אם הייתי שולחת אתכם לסופר עם רשימת קניות של שלושה מרכיבים פשוטים וזמינים, הייתם מסכימים להתגייס לעניין? אז קחו רבע שעה ולכו לסופר – בקשו מהקצב להכין לכם רצועות הודו דקות, ובזמן שהוא עובד לקטו לכם בצל גדול ושקית פטרוזיליה. התוצאה היא כמו מנת הבית של השווארמיה האהובה עליכם רק בלי כל השומן, ובלי ניחוחות של צ’יפס שרוף. המתכון הוא אלתור שלי, והטריק עם הקולה הושאל מהצלי של אמא. ותודה לפילה על דוגמנות הידיים. הכמות: 4 מנות.

  • לשווארמה:
  • 500 גר' חזה הודו חתוך לרצועות דקות (מבקשים מהקצב לפרוס)
  • 1 בצל בינוני
  • 2 כפות שמן + 1 כף להשחמת התבלינים
  • 1 כפית פפריקה מתוקה
  • 1 כפית כמון
  • 1 כפית אבקת שום
  • 1 כוס קוקה קולה (לא דיאט!)
  • לטחינה:
  • 2 כפות טחינה גולמית
  • 1 כף מיץ לימון
  • בערך רבע כוס מים
  • מלח
עלות משוערת:  

20 שקלים

עבודה נטו:  

18 דקות

ההכנה

כמה מילים על הכנת המזווה לעיתות רעב וחירום. התבססתי כאן על העובדה שלרוב האנשים יש בבית תבלינים. איזה תבלינים? שילוש הקודש, שהוא חובה בכל מטבח: אבקת שום, כמון מזרחי, ופפריקה מתוקה. קונים אותם פעם בשנה בסופר (כל קופסה עולה בערך 5 ש”ח) ונהנים לכל השנה. אצל אמא שלי זה ריבוע הקודש – כי היא גם שמה אבקת מרק. אני, ברוך השם, נגמלתי מההרגל המגונה הזה. אבל אם אתם בעניין, be my guest. רק מה, לרוב האנשים יש בבית גם קולה ובצל, כך שההנחות שלי לגבי מה יש לכם בבית היו אפילו פסימיות. אבל אם הולכים לסופר לקנות רצועות הודו, אפשר גם לזרוק לסלסלה בצל ופחית קולה (וכל זה בזמן שהקצב פורס לכם את הרצועות).

shwarma16.jpg

אגב, לא חייבים להכין עם תבלינים אלו בדיוק – אפשר לאלתר עם כל קומבינציה שאתם אוהבים: אפשר קארי וכורכום, או תערובת בהרט או חוויאג’ למרק תימני, ועוד המון המון דברים. אפשר אפילו להכין את זה סתם עם מלח פלפל, או רק עם כמון אם יש. אבל שילוש הקודש יוצא בעיני הכי טעים.

shwarma15.jpg

אצל הקצב יש שני נתחי של הודו שאפשר לקנות. יש חזה הודו רגיל, שהוא זול וטעים (35 ש”ח לקילו), ויש נתח “שווארמה”, שהוא מהירך של ההודו והוא יותר רך, אבל הוא גם יותר יקר (בערך 45 ש”ח לקילו). אם לא ראיתם אף פעם חזה הודו מובטחת לכם הפתעה – מדובר בנתח *עצום* והוא שוקל כמעט שני קילו. אני קונה חצי חזה (בערך קילו פלוס מינוס). אני מכינה ממנה נגלה אחת, ומקפיאה את השאר לפעם הבאה שיתחשק. הכי חשוב, לבקש מהקצב שיפרוס את זה לרצועות דקות , כי זה מה שחוסך את כל הזמן, אח"כ – זה יכול להיכנס למחבת בן רגע, בלי צורך בהכנה נוספת. לא בטוח שיסכימו למכור לכם פחות מקילו (חצי חזה), אבל רק תדעו שזו כמות ענקית שמספיקה בכיף ל-8-7 מנות על אורז (והרבה יותר, אם מגישים בתוך פיתה או בגאט).

אפשר להתחכם ולעשות חלוקת תפקידים בהכנת המנה – ואז זה זריז מאוד. ככה זה בדרך כלל אצלנו: אני יושבת בשיעור סטטיסטיקה ומפנטזת על ארוחה חמה. בדרך החוצה מהאוניברסיטה אני מסמסת לדני שיקצוץ בצל גדול ויטגן אותו בקצת שמן (יש לו בערך 20 דקות לעשות את זה עד שאני אגיע). בדרך הביתה באופניים אני עוצרת בסופר וקונה הודו, בגאט גדול ושקית פטרוזיליה. תוך 10 דקות אני בבית – הבצל כבר שחום במחבת. דני מפנה את העמדה, אני מטגנת בזריזות את התבלינים, זורקת את רצועות ההודו פנימה, מוסיפה קצת קולה, וזהו. אם מספיקים, אפשר להכין גם טחינה זריזה. אם לא, לא נורא.

shwarma2.jpg

אז כמו שאמרנו, הכל מתחיל בהשחמת בצל. זה ה-catch היחיד במנה הזו. צריך לעמוד 10 דקות על הגז ולטגן בצל עד שהוא משחים. אבל היופי הוא שבצל כמעט תמיד יש בבית, ובצל כולם יודעים לטגן. כל מה שצריך לעשות זה לשים במחבת עם קצת שמן, לערבב כל 30 שניות, למשך 10 דקות, ויש.

shwarma3.jpg

אז נתחיל: קוצצים בצל לרצועות דקות (לאורך, לרוחב, איך שיוצא). מחממים שמן במחבת (זה יכול להיות שמן קנולה או שמן זית, מה שיש לכם באותו רגע). עורמים את כל הבצל במחבת ומתחילים לערבב. בהתחלה זו תהיה ערימה ענקית וחלקכם אולי יילחצו קצת ויחשבו “רגע, יש יותר מידי”. אבל קצת סבלנות, ותיראו שאט-אט, כל הנפח של הבצל מתחיל להתפוגג והוא מתחיל להצטמצם לחופן קטן בלבד.

shwarma4.jpg

אחרי 3 דקות הוא כבר יהיה קצת סמרטוטי, וטיפטיפה זהוב בקצוות.

אחרי 8 דקות הוא כבר רך לגמרי, ותופס צבע יפה. תחזיקו עוד קצת, שווה את זה.

shwarma5.jpg

אחרי 10 דקות, סיימנו. הבצל שחום ויפה, יש ריח נהדר במטבח, וכולנו מרגישים כמו טבחים מדופלמים. זהו, למעשה, בסיס לכל תבשיל טוב שתוכלו לחשוב עליו. בצל מטוגן שכזה הוא שלב ראשון למרק מצויין, צלי בקר בבירה, ואפילו חמין.

ומה עכשיו? מכינים בצד את הקופסאות של שלושת התבלינים וגם פותחים אותן, כדי שתוכלו לעבוד מהר. מנמיכים את האש, תכף תבינו למה.

shwarma6.jpg

מסיטים את הבצל המקורמל לשוליים ומפנים מקום במרכז המחבת. מוסיפים עוד שלולית קטנה של שמן, ומוודאים שוב שאתם על אש נמוכה.

shwarma7.jpg

מוסיפים לשלולית כפית אחת מכל תבלין – כפית אחת של פפריקה, כפית של שום, וכפית של כמון. מוסיפים את התבלינים ישירות לתוך שלולית השמן שהכנו במרכז המחבת. מוסיפים לשלולית גם חצי כפית מלח.

shwarma8.jpg

מערבבים את התבלינים בשמן עד שנוצרת משחה דלילה, וממשיכים לערבב, עד שהתבלינים מתחילים לעשות צססססססס, מתחילים לבעבע ולתסוס. והניחוחות עולים אל על. שימו לב, אסור שהתבלינים יתבשלו יותר מידי – כי הם ישחירו, ואז יהיה לכם בעסה. בגלל זה הנמכנו לאש נמוכה, ופתחנו מראש את התבלינים כדי שהשמן לא יספיק להתחמם יותר מידי.

shwarma9.jpg

כשהתבלינים תוססים מוציאים את רצועות ההודו מהמקרר וזורקים למחבת. מחזירים לאש גבוהה. לוקחים עוד כף עץ ומערבבים את הרצועות כדי שיתכסו בבצל מקורמל ושמן מתובל.

shwarma11.jpg

הפרידו את הרצועות כדי שלא יישארו דבוקות אחת לשנייה. הניחו להן לתפוס צבע על המחבת בלי לגעת ל-40 שניות, ואז ערבבו אותן, והניחו להן לעוד 40 שניות.

shwarma12.jpg

והנה מגיע השוס. לכאורה, יש לכם שווארמה. אתם יכולים להמשיך להקפיץ את הבשר עוד 2 דקות, לשנורר רצועה אחת החוצה ולחתוך אותה כדי לבדוק שהיא מוכנה, וזהו. אבל מה אם הייתי אומרת לכם שיש לי מרכיב סודי?! לא, לא סירופ נגד שיעול.

shwarma13.jpg

קוקה קולה. תאמינו או לא. עובד גם בלי, אבל זה כל כך להיט, שכבר הפסקתי להכין בלי.

אז קודם כל, חוק ברזל – אסור להשתמש בדיאט קולה, כי היא הופכת להיות רעילה בבישול. אל תגידו שלא אמרתי! רק קולה רגילה. אין לי מושג לגבי קולה לימון או קולה זירו. לא הייתי מסתכנת. תעשו את זה עם קולה רגילה וזהו. בלי התחכמויות.

shwarma17.jpg

החוכמה, כפי שלמדתי מאמא, היא לא להציף את הסיר בקולה “ולהרתיח” את הבשר בנוזל. כל החוכמה היא לשים טיפ-טיפונת כל פעם, כדי שהבשר לא יצא מכובס. אז מתחילים עם שליש כוס קולה, מערבבים טוב טוב, ונותנים לזה להצטמצם ולהתקרמל. כשהקולה מבעבעת מאוד (זה קורה תוך חצי דקה) מוסיפים עוד שליש כוס ומערבבים היטב. ממשיכים לעשות את זה עד שההודו מוכן. מהרגע שמתחילים להוסיף את הקולה עד שהמנה מוכנה זה לוקח בין 2 לשלוש וחצי דקות. ובזמן הזה אתם אמורים להספיק להוסיף בהדרגה כוס שלמה של קולה לקרמול (שליש כל פעם), אבל בלי לבשל את ההודו יותר מידי, כדי שלא יצא יבש. איך יודעים? שולפים רצועה אחת החוצה וחותכים אותה באמצע. אם היא לבנה מבפנים (אבל רכה ומבריקה! לא סיבית!), מכבים את האש מיד.

shwarma14.jpg

מכינים פיתה, או בגאט, או לחמניה, או אורז. עורמים רצועות הודו עד כמה שניתן בלי שיתפרק, מפזרים פטרוזיליה, וטורפים בזריזות.

נשארו שאריות? בלי לחשוב הרבה, חלקו בין שקיות פלסטיק לסנדוויצ’ים והקפיאו. אין משהו יותר כיפי מלחזור הביתה ולחמם במיקרוגל שווארמה היישר מהמקפיא (יוצא כמו חדש!) ולשים בתוך לחמניה או על אורז. אפשר כמובן לשמור את זה במקרר ליומיים שלושה (שימו לב, רוטב הקולה הופך להיות מאוד צמיגי כשהוא קר, אבל בחימום מחדש הוא חוזר לעצמו).

shwarma18.jpg

למטיבי לכת – טחינה ביתית זריזה – מושלם לשווארמה בבגאט:
מניחים 2 כפות טחינה גולמית בקערה (למי שאין טחינה-פימפ שמבריח לו משלוחים מחברון, שיקנה בסופר). סוחטיה פנימה בערך כף של מיץ לימון, ומתבלים במלח. מוסיפים 2 כפות מים, ומערבבים חזק חזק עם מזלג, עד שנוצר ממרח סמיך מאוד. מוסיפים בהדרגה 2 כפות מים בכל פעם, ומערבבים עד המרקם נאה לכם. טועמים ומוסיפים מלח ומיץ לימון לפי הטעם. בהתחלה כשמוסיפים נוזל ומערבבים זה נראה כאילו זה מתפרק, אבל בערבוב עיקש זה יהפוך לאמולסיה חלקה וטעימה. אפשר להוסיף קצת פטרוזיליה קצוצה. רוצים לקרוא עוד על טחינה? פנו לכם שעתיים וגשו מהר לפרוייקט הטחינה הגדול והגאוני של שוקי.

shwarma19.jpg

פינת התכל’ס
קוצצים בצל לפרוסות. מחממים שמן במחבת ומטגנים את הבצל כ-10 דקות עד שהוא רך ושחום מאוד. מזיזים לצד ושופכים מעט שמן למרכז המחבת. מוסיפים לשמן את הפפריקה, הכמון, אבקת השום וחצי כפית מלח ומערבבים עד שהתבלינים תוססים. מוסיפים את ההודו, מערבבים היטב, ומניחים לו להיטגן כ-40 שניות על התחתית. מערבבים ומניחים שוב ל-40 שניות. אם רוצים, מוסיפים שליש כוס קולה, מחכים שיסמיך ויצטמצם ומוסיפים עוד, עד שההודו מוכן (מוציאים חתיכה, ופורסים כדי לבדוק) – סה"כ כ-2 עד 3 וחצי דקות. מגישים על אורז או בבגאט או פיתה עם טחינה ופטרוזיליה.

אוף-טופיק
דניה ויינר, אחת מצלמות האוכל המוכשרות ביותר, פותחת סדנת צילום אוכל למתחילים. הסדנה תכלול שמונה שיעורים, מעשיים לרוב, של שלוש שעות כ”א, ומתאימה לכל צלם חובב (אין צורך בציוד מקצועי). לפרטים נוספים ניתן לפנות ישירות לדניה: 052-6006067. תהנו!



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




66 תגובות בינתיים:

  1. הקטע עם הקולה נשמע הזוי אבל מעניין.
    בעניין הבשר, כדאי להשתמש במה שמשום מה נקרא פרגיות והוא למעשה ירכיים בלי העצם. כדאי לטגן אותן שלמות ואז להניח אותן משוטחות אחת על השניה ולפרוס עם סכין באלכסון. החיתוך יוצא מאוד דומה לדבר האמיתי…

    מאיה עונה: הבעייה עם פרגיות שזה נתח מאוד מאוד יקר… אחרת הייתי מכינה הכל עם פרגיות :)

  2. ניפלא! הקולה בבישול מוסיפה צבע ומקרמלת את התבשיל. תנסו עם כנפיים….. ללקק את האצבעות

  3. ומי שלא אוהב ולא שותה קולה והריח מגעיל אותו?
    מה נשאר מהקולה אחרי הבישול?

    מאיה עונה: רוטב סמיך, מתובל וטעים. אין זכר לגזים או לטעם של הקולה.

  4. הערה לגבי הטחינה- לערבב עם קרח (או מים קרים) ולא עם מים מהברז, יוצא יותר מוקצף ופחות מימי!

  5. אני צמחוני ואת עושה לי תיאבון לא נורמאלי עם המנה הזו!!!!

  6. אם כבר תבלינים –
    הכי כדאי לקנות קופסאות גדולות של תבלינים לפני פסח
    כי בגלל שצריך כשרות לפסח כל מיני רכיבים עפים החוצה והתבלינים הכשרים לפסח הרבה יותר "נקיים".

  7. מגניב ביותר. כמו שניצל, אבל בנתחים ועם תיבול מזרחי.

  8. כמה פחות טעים זה ייצא למי שחושב שקולה זה ממש לא בריא?….

  9. כמה קטנות על טיגונים מהירים.
    ראשית, בואי נודה, ועם כל הכבוד והשבחים לפוסט, מדובר נתחים מוקפצים על מחבת שזה פשוט רק טיפה יותר מחביתה..
    א-ב-ל!
    יש לי הצעה שרלוונטית לכל בשר מוקפץ או מטוגן על מחבת/ווק/סיר. מכסה.
    כן כן. מחבת מכוסה = בשר עסיסי ורך. פתוח = גומיי וצמיגי.
    זה הסוד הגדול. אם המכסה – מכסה היטב – אפשר אפילו לשים עליו יד ולתת ניעור טוב מעלה מעטה (פעם פעמיים לא יותר!)
    לשים לב שכאשר יש מכסה הנוזלים נשארים בפנים מה שאומר טיפה של שמן! טיפה! אחרת יוצאים סמרטוטי שומן בנוסח צבאי.
    בכולופן – מאחר ומדובר בבלוג למיעוטי תקציב/זמן/חשק/סטודנטים אשטח את המשנה שלי בקצרה:
    עוף/הודו מוקפץ + פחמימה מהירה (פירה, אטריות, אורז, פתיתים) ו/או ירק מאודה מבושל = ארוחה שונה בכל יום, 10 דק' הכנה לכל כיס. לא יותר פשוט ככה?

    איתי – מעריץ בכל זאת :)

  10. נראה מגניב!!

    לגבי קולה לימון וזירו (וגם פפסי מקס)- כולם נחשבים בגזרת הדיאט ואסור לבשל איתם. זה גם אמור להיות כתוב באותיות מזעריות על האריזה

    ושאלה של ספונטנים – האם אפשר לעשות עם חזה עוף רגיל (שאותו תמיד לי יש בפריזר)?

    מאיה עונה: אפשר וגם אפשר

  11. הערה שלא קשורה למתכון:
    ביומיים האחרונים ניסיתי להיכנס לבלוג, אך ללא הצלחה.
    זה רק אצלי או תקלה כללית?

  12. בואנ'ה את מעולה!
    אני מתה עלייך!

  13. מה שלא מובן לך זה שהריח של הצ'יפס השרוף מהשווארמה זה כל הכייף!!!!
    סתאאאם….
    עשית לי חשק לנסות את זה.הבן שלי מאד אוהב שווארמה(עם הריח מהרחוב….)אני אנסה את שלך-אולי הוא יסכים…
    תודה על ההסבר הנחמד והיפה
    חן

  14. הכנתי! בלי הקולה… יצא מעולה

  15. קולה מוסיפה המון לתבשילי עוף. אין מה לפחד. זה בסך הכל מוסיף צבע וניחוח של קרמל ולא את הטעם של הקולה. בסך הכל כוס קולה במתכון כזה זה כלום. אין מה להבהל. לדעתי מי שרוצה לוותר על הקולה יכול להוסיף למשל דבש במקום, או סילאן, זה יתן אפקט מאוד דומה.

  16. מקסימה שכמותך , אין עלייך !! איך דבר פשוט לכאורה את הופכת למגרה כל כך..
    אני השבוע מכינה את זה לצהריים לי ולטינייג'רית שלי..

  17. דיאט קולה לא הופכת לרעילה בבישול,
    הסיבה שבגללה רשום על התווית לא לבשל/לאפות איתה היא שהממתיק
    שבקולה (שמחליף את הסוכר) מתפרק בחום וכתוצאה מכך נעלמת המתיקות וזה פוגע בטעם של המשקה ושל התבשיל.
    זה לא מסוכן, זה סתם ייצא לא טעים

  18. אימצתי בחום רב!!!! :)

  19. המתכון נראה נהדר!!

    שאלה לי בקשר לשום – במתכון כתבת "אבקת שום" בתמונה נראה "שום גבישי" – הבנתי שיש הבדל בין השניים.

    אני מניחה שאת השתמשת בזה הגבישי כן?

    אולי את יכולה להסביר לי עוד קצת על ההבדל ביניהם?

    תודה!

  20. מאיה , לא השבת לי לשאלה בפוסט הקודם והשאלה היא :
    מאוד הייתי רוצה להגיע לכל הפוסטים של הארוחות הזריזות (23 כפי שכתוב בצד) אבל פשוט אי אפשר – לא מופיע בסוף – למתכונים ישנים יותר- כמו למשל בקינוחים ?
    מה עושים ? מאוד אודה לך על התשובה

  21. כמו תמיד פסט מגניב!
    לא הצלחתי לאלץ את משפחתי לעשות עוגיות
    בסוף וויתרו על עוגה :)
    אחרי פסח אני אכין את העוגיות
    אוט למסיבת חמץ שלפני פסח שלי D:
    יובל

  22. שלום ~ אני תמיד עוקבת אחרי הבלוג בהנאה גדולה ומתגרה מהתמונות ומהתיאורים. אבל הפעם החלטתי שאת המתכון הזה – אפילו אני מסוגלת לעשות, וזאת למרות שאצלנו בבית לבן-הזוג שלי יש את הכבוד לבשל (ולי לנקות אחרי).
    בכל אופן, ביקשתי מהקצב שיחתוך את ההודו לרצועות, אך כנראה שצריך להקפיד לבקש שהרצועות גם יהיו ברוחב יחסית צר-כי אחרי הבישול המנה נראתה יותר כמו עוף מוקפץ מאשר שווארמה (כמובן שזה לא אומר שהמנה לא יצאה טעימה – כי כמובן שאכלנו הכול בהנאה גדולה).
    אבל אם הצלחתי להשתלט על השווארמה, וטחינה אני יודעת להכין עוד מהבית… אז איך הצלחתי לשרוף את האורז בפעם הראשונה, ובסיבוב השני לעשות ממנו דייסת ריזוטו?!?
    כנראה שאין ברירה ובן הזוג יתכבד לחזור אחר כבוד למטבח, לפי המתכונים של מאיה (-:

  23. ואוו! התמונות והעיצוב מדהימים. קראתי על הבלוג ברשימת הבלוגים המומלצים של עכבר העיר והקומפלימנטים ממש מוצדקים. כל הכבוד!

  24. כרגיל נהניתי :) נראה לי שבקרוב, עם המעבר לדירה חדשה, אני אתחיל אשכרה גם לבשל חלק מהדברים.וזה נראה לי ממש ראוי!
    וכרגיל-הצילומים נהדרים!

  25. מאיה,אני עוקבת אחרי הבלוג שלך כבר המון המון זמן וכמובן שלפינה שלך ב"זמנים מודרניים".
    אני מעריצה בך את היכולת להציג את הדברים בצורה הכי מדויקת שיש על מנת שזה יצליח,את הצילומים המרהיבים והמתכונים כשלעצמם-מוצלחים וטעימים מאוד,תמשיכי לעשות כך כל הזמן :)

  26. באתי כדי לראות אם יש איזה מתכון מעניין לפסח. עכשיו אני רעב. תודה באמת!

  27. אני לא מאמין בשווארמה בייתית. בשניה שמוציאים מהעניין את הרוטיסרי, זה בעצם כבר משהו מוקפץ רגיל, ולא שווארמה או דונר או הדבר הזה שזה בעצם סוג של טאקו שהוא שווארמה.
    אבל אחלה מתכון, וגם התמונות מגרות.

  28. נראה מעולה. אימצתי.
    דבר אחד חורה לי וזה המתכון לטחינה.
    טחינה באיכות טובה לא זקוקה למלח (היא מלוחה מספיק בעצמה), ויש עדיפות לערבב אותה דווקא עם כף (החלק האחורי שלה, אם לדייק עוד יותר) ולא עם מזלג.
    לגבי אופן ההכנה – הסדר הנכון ביותר:
    מים-> מיץ לימון (סחוט מלימון אמיתי, לא משומר) -> מעט פלפל שחור -> בדיקת טעמים ואם צריך אז עוד לימון או עוד מים.
    רק בסוף מוסיפים שום כתוש (לא אבקה) ואפשר גם ירק

  29. המתכון פשוט מעולה עכשיו הכנתי אותו והוא נפלא וטעים ואפילו יותר טעים משווארמה שקונים והרבה יותר מוצלח (כמובן )
    תנסו שווה כל ביס!!
    =]

  30. זוהי תגובתי הראשונה פה, אז מאיה- בלוג אוכל משובח ביופיו ואיכותו, נוחות השימוש, נעימות השהייה והשימוש. באמת ביצעת פה עבודה נפלאה, יפייפייה ומקסימה. אני מפתח אתרים במקצועי ואני מאוד נהנה מהיצירה שלך.

    וכעת למתכון- עשית לי חשק כה רב (והגעתי אליך [שוב] אחרי המלצה מעט י.גורביץ [המכובד מאוד מאוד] בטוויטר) שרתמתי את אשתי לנסיעה לסופר ואנחנו הולכים לבשל הכל עכשיו.

    חכי לדוח תוצאות, שאני מאמין יהיה מושלם. (ולא בגללי)
    BTW- חומוס101 שולט, ואם אי פעם יזדמן לך לעבור באיזור סאו פאולו שבברזיל, תעשי קטנה כזאתי לסופר המקומי ותקני טחינה לבנונית (יש כאן קהילה לא קטנה בכלל שלהם) בשם Zeenny- בשיא הרצינות- לא סתם הלבנונים הם אלה שהמציאו את הטחינה. היא פשוט לוקחת את כל השכמיות וכל השאר ששוכנות בציון. ואם יקרה לך הטיסה לברזיל בשביל טחינה, כמה אלוהית שתהה, תמיד יש את צור הקרובה. סתם סתם :)
    לינק לטחינה: http://www.maxifour.com.br/site/produto.asp?idproduto=40

    זהו. מקווה שלא שרפתי לך יותר מדי שטח איחסון על השרת שלך עם הטקסט שלי :)

    שלומי.

  31. רשמיי:
    יצא משכר חושים. פשוט יצא מצויין.
    יש לי השגות מסוימות על אופי הרוטב שלי (כן, זה יכול בכפיפה אחת עם המשפט הקודם), ואני אשפר עוד ועוד בנסיונות הבאים.

    פשלות- הקולה לא הסמיכה לי. לפחות לא בזמן שהגדרת (2-3 וחצי דקות). אז לא שמתי את שליש הכוס האחרונה, כי חשבתי שצריכה לצאת שווארמה כמו אצל דאבוש. אך לכשסיימתי את תבשיל הבנתי שהרוטב הוא השוס העיקרי של העסק, ויותר קולה היתה עושה לו רק רק רק טוב :)

    אישתי התענגה על הבאגט. את לא מבינה כמה.
    הכנו סלט ישראלי וטחינה, ומשום מה נראה לי שהבאגט בלבד יפה לשווארמה. הרוטב כלכך עשיר בטעמים (ובמקרה הזה בטיפה יותר מדי כמון :)) שפשוט כל המוסיף גורע :)

    אז תשורה אחרונה לי בשבילך, מאיה יקירתי, שעשתה לי ארוחת ערב מעולה אתמול בליל שבת:
    http://twitter.com/NeoSwf/status/1904553647

    שלומי.

  32. למאיה ,
    איך כבר בשלב ההתחלתי של השחמת הבצל הוא מקבל כזה צבע ?
    לא ראיתי שמת תבילינים בשלב הזה . הוא נהיה ככה רק משמן ??
    תודה על המתכון , נראה מעולה אני אנסה היום

  33. אני חייבת לדעת מי מצלם ? זו את? רק זה אומנות בפני עצמה בחיי, כל צילום עושה לי יותר חשק לשווארמה ב10 בבוקר :)

  34. וואו מאיה תודה!
    הכנתי כמות של קילו כמעט אמנם אבל כל הזמן טעמתי כדי להבין מה קורה לטעמים ומעולם לא השתמשתי בכמון ופפריקה מתוקה לפני, אז תודה על זה, זה מצוין ביחד, אבל התפקשש לי עם הקולה.
    הכמות שהכנתי הייתה הרבה מעל למה שהמחבת הייתה מסוגלת להכיל ולא כולם היו מוכנים אז הוספתי מעט שמן ואחרי כמה דקות של מלחמה עם כל החתיכות להביא אותם לתחתית הוספתי את הקולה, 3\1 כוס וזה מעולם לא הסתמך לי, אבל יצא טעים ודווקא עם רמז לטעם של קולה.
    בסה"כ המנה יצאה מלאת טעמים ובסופו של דבר גם הבשר יצא בסדר.
    נ.ב הכנתי גם את הלזניה עפ"י המתכון שלך שיצאה בהרבה יותר טובה מכל הלזניות שלי אי פעם והלימונדה שלך זה אחלה רעיון והחזיק לי יותר משבועיים עד שהפך לג'לי!

  35. הערה לעניין הקולה – דיאט קולה לא הופכת לרעילה בזמן הבישול, כמו שנוטים לחשוב. זה לא אומר שמומלץ להשתמש בה, והנה ההסבר: בדיאט קולה (כמו גם בקולה זירו וכל השאר) יש אספרטיים, שהוא ממתיק מלאכותי. כשהאספרטיים מחומם, הוא מתפרק לחומצות האמינו שמרכיבות אותו. וכאן מתחיל הבלבול – בין המרכיבים של אספרטיים נמצא גם מתנול, שהוא חומר רעיל למערכת העצבים. עם זאת, לא מדובר על כמויות שנמצאות בכוס, בקבוק או שלושה בקבוקי דיאט קולה. מצד שני, כשהאספרטיים מתפרק, הוא מאבד את התכונות שלו כממתיק, מה שמביא להמלצה שלא להשתמש בו בבישול ואפייה.

  36. הכנתי את השווארמה הזו כבר שלושה ימים ברצף. אחלה ארוחה מהירה!
    היה יום אחד שהתעצלתי ולא הלכתי לקנות קולה ואכן זה יוצא פחות שווה. למזלי היה לי צ'טני תפוחים שניתן לי במתנה והוא נתנה את המתיקות החמצמצה שהולכת נהדר עם בשר הודו.
    רוטב הקולה הוא להיט.

  37. בעלי אמר שזאת השווארמה הכי טובה שהוא אכל בארה"ב :)
    היה ממש טעים והכנתי שוב פעם לאורחים שבוע אחרי!

  38. מתתי מרעב אחרי שלא אכלתי איזה 24 שעות. ממש רעב קשה.

    היה (כבר אין) שווארמה פרגית של ממה עוף, או עוף טוב, משהו מוכן וקר שצריך רק חימום במיקרו. השטיק הקבוע הוא טיגון קצר בשמן ולאכול. זה מניב מנה שמנונית וקצת מבחילה. טעימה, אבל מבחילה. אמרתי שאני רוצה משהו שונה. עשיתי את המתכון שלך בשלמותו (מינוס זמן הבישול של העוף, שהפך לזמן שלקח לי לערבב ולעוף טיפה להתחמם) ויצא LEGEN…

    WAIT FOR IT

    DARY!

    באמת יצא מדהים כל כך, שפשוט טרפתי את המנה לבדתי. שלושת רבעי הכמות עם אורז מיום ראשון שהתאבן לו במקרר למצב ממש מגעיל, כמה דקות במיקרו, בשילוב עם השווארמה והיה לי מנה מדהימה. והבצל נמס בפה, והתוספת קולה, פשוט גאונית. מדובר במנה הקלה ביותר וכנראה הטובה ביותר שהכנתי אי פעם. את מה שנשאר ראיתי במחבת, רבע מנה, ואמרתי לעצמי שחבל לי לשים במקרר. אכלתי ישר מהמחבת.

    מאיה עונה: שמחה שיצא לך טעים. בפעם הבאה נא לכבד את המעמד וללבוש חליפה ;)

  39. ד"א, עם הטעם של הקולה לא יכולתי להתעלם וניסיתי את הטריק בשקשוקה, אחרי השחמה של בצלים וטיגון של פלפלים ועגבניות, ואחרי תבלון מעמיק הוספתי קצת קולה ונתתי להכל להתבשל, אחרי שהצטמצם הכנסתי כמות שווה של בירה ועוד פעם נתתי להצטמצם, ואז בהיעדר מספיק עגבניות להכנה טבעית ובהיעדר עגבניות מרוסקות, הכנסתי רוטב שקשוקה מוכן. מן הסתם המרכיב האחרון הכניס קונטרה לא רוציה של טעמים שכן מסתבר שהוא אמור להיות כל המנה (בדברים האלה שמגיעים עם הוראות, כל ההכנה מסתכמת בשפיכה של העיסה למחבת, רתיחה, הפלת ביצים), אבל עדיין יצאה לי השקשוקה הטובה ביותר שאכלתי. יש בה מן הסתם את המרכיב הסודי של אני-הכנתי-אז-זה-טעים-לי-בטירוף, אבל יש הסתייגות מהמרכיב אחרי הפיאסקו של חביתת יין אדום וחרדל (מזכיר פונדו, בצורה ההכי רעה שאפשר לדמיין), אבל אני מתכנן מחר להכין אותו הדבר רק עם עגבניות מרוסקות, ולהכניס בשר בדמות נקניקיות עוף מצופות בפירורי לחם. העיקר לא לאכול בשישי את הבישולים של אבא. מצטער על השפיכת לב הקצרה כאן, אבל הטריק של הקולה היה כל כך מוצלח גם במנה אחרת, די שונה במהות אפילו, שהייתי חייב לספר.

  40. נראה לי שבמקום קולה אפשר להוסיף בירה שחורה אפשר לבדוק זאת נראה שזה לא רעיל יותר טבעי אשמח לדעת אם זה אפשר תודה על המתכון נראה מגרה

  41. תודה! תודה ! תודה!
    בעלי המפונק שלא אוכל שום דבר שלא עשה מוווו כמה שעות קודם לכן (דרום אמריקאי…) פשוט התשגע על זה!!!!! אכל באגט שלם עם שווארמה….. כאבה לו הבטן אבל הוא לא הפסיק להרעיף מחמאות!!!!!
    מיד הקפאתי כל מה שנשאר כדי לא להמאיס עליו את המנה החדשה…זה כבר יכנס לתפריט הקבוע.
    תודה רבה על ההסבר המפורט והמתכון המוצלח!!!

  42. יעבוד גם עם קולה זירו?

  43. זקוקה לעזרה!
    קניתי בשר לשווראמה. זה נראה בשר ולא עוף. היה כתוב בפירוש "רצועות שווארמה". השאלה- מה אני עושה עם זה??

    לא מצאתי מתכונים עם זה וכנראה שזה יהרוס אם אני אשתמש במתכון הזה… אם מישהו מוכן להסביר לי מה עושים אני יותר מאשמח!

    מאיה עונה: את יכולה בכיף להכין עם זה את השווארמה, רק זהירות מבישול יתר, כי בשר בקר הופך למאוד סיבי כשהוא מתייבש. את יכולה גם סתם להקפיץ אותם עם רוטב סויה, טיפה סוכר וטיפה חומץ. יצא אחלה.

  44. […] שלישי התוכנית היא להכין שווארמה ביתית. קצת יותר השקעה, אבל נראה לי שווה […]

  45. היי איפה אפשר להשיג את הספר מתכונים שלך? ואיך קוראים לו?

    מאיה עונה: זוהי דווקא חוברת מתכונים, ולא ספר, ואפשר להשיגה ממש כאן באתר. הנה, לחצי כאן ואת שם.

  46. מי אמר שקילו זה הרבה?
    הכנתי היום מכמות כפולה את השווארמה לשלושה סועדים בוגרים וכמעט לא נשאר! יצא מ-ע-ו-ל-ה-!
    רק הקולה לא הסמיכה לי ולכן גם שמתי פחות.
    המון תודה

  47. נגיד ובא לי להכין את זה בלי בצל. איך מוותרים עלו? פשוט מחממים מחבת על יבש הרבה זמן, ואז מוסיפים שמן ותבלינים? ובכלל כדאי בלי בצל?

    מאיה עונה: לא כדאי בלי בצל, הוא מוסיף המון טעם. אבל זה עדיין אכיל, כמובן.

  48. משום מה כשזה מגיע למתכונים שלך אני תמיד מפשלת בקניית המרכיבים הנכונים.
    הפעם רניתי חזה עוף במקום הודו… לא יודעת אם יש הבדל גדול (שפית אני לא). עשיתי את המתכון הזה לבן זוגי שהוא חובב שווארמה מושבע.
    כמעט נשרף לי הבצל (כתמיד) ונלחצתי כי לא ידעתי מה לעשות עם כול הקוקה קולה שנשארה במחבת. כי יצא שהבשר התבשל בקולה מכיוון שכמות הקולה הצטמצמה ממש טיפונת גם אחרי 5 דקות בישול (וזה רק של שליש אחד).
    כשטעמתי את זה ראיתי שאין לזה בדיוק טעם של שווארמה אז חשבתי שבן זוגי לא יוהב את זה. בסופו של דבר התברר שהוא מת על זה.
    זה לקח הרבה יותר מ 20 דקות (כנראה האש היתה נמוכה מידי?) והספיק לשתי מנות וחצי אבל היה שווה את זה. פעם הבאה שאני אעשה את זה אני אשתדל לעשות את זה עם הבשר הנכון :)

  49. […] משובחת וצילומים מרהיבים של הבלוגרית. ניסיתי והצליח: שווארמה ביתית, פסטה […]

  50. יש מצב להשתמש בשום כתוש או קצוץ במקום אבקת שום בשלב של טיגון התבלינים???
    המתכון נראה פשוט מדהים, חיבת לנסות מתה על שווארמה ולא רוצה לקנות בסטקייה כל הזמן…
    אז מה אומרים לגבי השום?

    מאיה עונה: אין בעייה, הסיבה שלא שמתי שום זה שהקיצוץ שלו זה קצת טררם והמנה הזו אמורה להיות מהירה ביותר. רק זהירות שלא יישרף! מוסיפים אותו רק כשהבצל שחום שחום.

  51. שאלה – בן זוגי קנה – שווארמה פרגיות פטם -אין לי מושג מה לעשות עם זה- האם זה מתאים למתכון? האם מהשאוורמה הזו שהוא קנה אפשר להכין שניצלים??

    חוץ מזה, אין לי תבלין שום, אבל יש לי שום רגיל או שום קפוא – מתאים?
    תודה רבה!!

    מאיה עונה: כן, אין בעייה להכין עם פרגיות, או להשתמש בשום קצוץ, רק להיזהר לא לשרוף אותו, ולהוסיף אותו רק בסוף טיגון הבצל.

  52. יעלה,
    אם אין קולה (או שאת סתם לא רוצה) תוסיפי כמה שלוקים של יין אדום – יוצא מעולה!!

    לנו אין קולה בבית, מכל הסיבות (לא אוהבים, לא בריא וכו') אבל בשביל המתכון הזה רצתי לקנות!! טעים נהדר ובאמת זריז.

  53. מתכון מעולה!
    כמו המון מתכונים אחרים שניסינו ונהנינו..
    ליד השווארמה הכנו גם את הסלט כרוב וגזר מהמתכון שני סלטים טעימים
    http://www.bazekalim.com/2008/09/11/lentil-coleslaw-salads/
    והיתה התאמה מושלמת!!
    תודה:)

  54. הכנתי היום עם בשר שווארמה נקבה של הודו, הוספתי פפריקה מעושנת ומעט שבבי צ'ילי – יצא נפלא !!!!אחרי הריקוטה הביתית ממתכונייך שהכנתי השבוע – לא מפסיקה להלל ולשבח..חחח…ידעתי את זה תמיד כמובן…

  55. המתכונים שלך מדהימים!!!

    רציתי לדעת אם אפשר להכין עם חזה עוף..? פשוט כי כבר יש לי בבית ואני מנסה לחסוך קצת..
    ףתודה

    מאיה עונה: אין בעייה.

  56. ייצא מתוק מידי לטעמנו ):

  57. נראה נפלא. אין צורך לשטוף את רצועות ההודו לפני הכנה?

    מאיה עונה: אני לא רואה צורך

  58. היי,

    ממש בא לי להכין את זה אבל יש לי סכרת הריון ואסור לי קולה וגם אין לי אבקת שום (תמיד מעדיפה את הטרי)… יש אולי תחליפים שלא יהרסו את המנה לגמרי?

    תודה :-)

    מאיה עונה: ציר עוף (יענו – מרק עוף), מיץ תפוזים (אם מותר), מיץ רימונים, וכד'. את יכולה להשתמש בשום טרי, רק הקפידי שלא יישרף. כל עוד הוא לבד במחבת תעבדי על אש נמוכה. בהצלחה!

  59. לא מפתיע…. יצא אליפות עולם!!!!
    מכינים את זה ערב שני ברציפות :)
    תודה לך!!!!

  60. לכל הצמחונים – שמחה לדווח שהכנתי את המתכון עם חלבון סויה ויצא מעולה.

  61. היי מאיה, יש לך רעיון מה לעשות עם בשר גולש שיצא בבישול קשה צמיגי. יש אפשרות להציל ?

    מאיה עונה: זה יישמע מוזר, אבל פשוט לבשל עוד, כדי לתת לבשר עוד צ'אנס להתרכך. להוסיף עוד קצת מים לסיר, להביא לרתיחה, לעבור לאש קטנה, לכסות, ולבשל עוד שעה או אפילו שעתיים. אפשר גם להעביר לתבנית אפיית פיירקס, לכסות בנייר כסף, ולאפות בתנור על 150 מעלות (לוקח יותר זמן בד"כ).

  62. תודה על התשובה המהירה!
    בישלתי את הבשר שעתיים נוספות, היה שיפור אך עדיין היו חתיכות קשות כמו גומי. כנראה שהבעיה היא באיכות הבשר… ;(

  63. האם אפשר להשתמש בקולה ללא גזים?

    מאיה עונה: כן

  64. שלום מאיה ,מכינה מחר את השאורמה, מקווה שזה יצליח ,רק הקולה קצת מוזרה בעיני, תודה אני כל כך נהנית מהאתר היפה הטעים והברור.מיכל

  65. היי מאיה, מתה על המתכונים שלך! האם אפשר להשתמש במשהו אחר לקרמול, מלבד קולה? זה לא כל כך נכנס אלי הביתה…

  66. אין על המתכון המעלף הזה.
    מכינים אותח שוב ושוב.
    זה ה'מתכון שלנו לשווארמה בבית.
    תודה!!

    ולכל החששניים, הקולה זה מה שמשדרג את השווארמה לטעם פצצה



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!