פד תאי משופצר

נחשב אצלי: השקעה

זה הולך להפתיע אתכם בענק, אבל אתם לא תתגעגעו כאן לשרימפס או לעוף. ואם לא טעמתם טופו מימיכם, או שטעמתם והיה לו טעם של קלקר מגעיל, זה הזמן לתת לו צ'אנס נוסף. כשהוא נצרב קלות ומתבשל ברוטב חמוץ-מתוק מתובל עם קיק עצבני של שום – הוא הופך למעדן לא נורמלי. אמצו את הקלאסיקה התאילנדית לביתכם וחסכו את תועפות השמן שתקבלו במסעדה, את ההמתנה בכניסה, ואת הצורך ללבוש בגדים וללעוס בפה סגור בקרב בני אנוש מתורבתים. אבל יש פה קאצ' כמובן.

למרות שהמנה המוקפצת הזו מהירה להכנה בתנאי מטבח תעשייתיים, בבית היא לוקחת הרבה יותר זמן ומאבדת קצת מהאותנטיות שלה משתי סיבות: א. אין לכם צוות של סו שפים שקוצצים ומכינים לכם את כל המרכיבים. אתם צריכים לקצוץ ירקות, לטגן חביתה, לשלוק נודלס ולהשחים את הטופו בעצמכם. בו הו. ב. גם אם היה לכם ווק מקצועי ענק, האש הביתית המצ'וקמקת שלכם לא מגרדת את קצות האצבעות של להבת האינפרנו שבוערת במטבחי הנודלייה האהובה עליכם. וזה אומר שלוקח יותר זמן להקפיץ את הירקות, וצריך לערבב פנימה את הנודלס בהדרגה ובזהירות, אם לא בכלל לעשות את זה בסיר גדול בצד כמו שמערבבים פסטה עם רוטב. אותנטי? לא ממש. אבל טוב. ממש טוב. יותר טעים מג'ירף. באחריות! הכמות: 3-4 מנות, תלוי כמה אתם רעבים.

  • 3 גזרים
  • 4 גבעולי בצל ירוק
  • חופן נדיב של נבטים סיניים
  • 2 שיני שום
  • 3 ביצים
  • חצי חבילת טופו (150 גר')
  • חצי חב' אטריות אורז (כ-200 גר')
  • לרוטב:
  • 4 כפות רוטב דגים ו/או סויה
  • 3 כפות סוכר חום (או לבן רגיל, או אם משיגים, סוכר דקלים)
  • שליש כוס מיץ לימון טרי (בערך 1-2 לימונים)
  • להגשה (לא חובה):
  • רבע כוס בוטנים קצוצים, פלחי לימון

עלות משוערת:

26 שקלים

עבודה נטו:

45 דקות

ההכנה

אם כל הקיצוציאדה וההכנות מרתיעות אתכם, פשוט עשו אותן יום מראש: טגנו את החביתה, השחימו את הטופו, וקצצו את כל הירקות ושמרו במקרר (כמו-כן, אל תהססו לסנג'ר לעניין את כל בני הבית, כולל החתול, ולהאציל סמכויות כדי לחסוך זמן). היתרון הוא שברגע שכל המרכיבים מוכנים, קצוצים ומדודים, ההכנה עצמה לוקחת דקות.

1 – אטריות אורז, 2 – ביצה, 3 – גזרים, 4 – טופו, 5 – בצל ירוק, 6 – שום, 7 – סוכר דקלים,
8 – בוטנים קצוצים, 9 – לימון, 10 – רוטב דגים (נאם פלה)

כדי שלא תיבהלו לי, אסביר לכם קצת על המרכיבים העלומים יותר. טופו, למשל. את הטופו תמצאו במקררי כל סופר, ליד מוצרי החלב. הוא מגיע בחבילות וואקום קטנות ומלבניות (קצת כמו קוביה של גבינה מלוחה) ומחירו נע בין 10 ל-14 ₪ – תלוי על איזה סוג תיפלו ועל איזה מבצע (פססט: אני קונה את הכי זול). חבילת טופו אחת מספיקה ל-2 נגלות של פד תאי. בסופר יש בדרך כלל סוג אחד, ובחנויות טבע יש מבחר יותר גדול (אורגני / יפני / עיראקי / גודל על ידי חתולים פלאפיים / וכד).

רוטב דגים ניתן להשיג בחנויות אסייתיות, טיב טעם, חנויות טבע (כמו ניצת הדובדבן או עדן טבע מרקט וכד'), ולפעמים גם סופרים גדולים ומאובזרים. הצורה הכי אופיינית היא הבקבוק עם התווית הצהובה שמיובא מתאילנד. לרוטב יש ריח קצת מבאס, אבל טעם מלוח מיוחד במינו שקשה לחקות. זה טעם ה"אומאמי" האופייני לתאילנד והוא מעולה גם לסלט פפאיה, ובאופן כללי יוסיף המון לכל מנה מוקפצת. הוא גם מחזיק לנצח. אם אין לכם רוטב דגים ולא בא לכם לקנות במיוחד, או שאתם רוצים מנה צמחונית לחלוטין – החליפו אותו ברוטב סויה (פחות אותנטי, אבל עדיין טעים). אני לרוב משלבת ביניהם – 2 כפות מכל אחד.

נודלס! האטריות הכי נפוצות בפד תאי הן אטריות אורז לבנבנות ורחבות ברוחב 5 מ"מ. יש גם כאלה של 3 מ"מ, ויש גם כאלה ממש דקיקות שנראות כמו שיערות לבנות בגוש. אלה פחות מתאימות בעיני. את הרחבות האותנטיות אפשר להשיג בחנויות טבע, אבל אם אתם לא מוצאים, גם הנודלס הרגילים שאפשר להשיג בכל סופר (כאלה כמו שיש בתוך ה"מנה חמה") יעבדו כאן.

את שני הסוגים מכינים בקלות על ידי השרייה במים רותחים מהקומקום למשך כמה דקות. אפילו לא צריך לבשל.

סוכר דקלים! רגע רגע רגע… שלא תחשבו שאכריח אתכם להשתמש במצרך הנדיר הזה. הפד תאי יצא מצויין גם עם סוכר חום פשוט מהסופר, ובהיעדרו, אפילו סוכר לבן רגיל. אבל אם במקרה אתם עוברים ליד איזו מכולת אסייתית (כמו "מזרח ומערב") או שיש לכם חבר שמטייל עכשיו בתאילנד, סנג'רו אותו להביא לכם חבילה – הסוכר הזה מדהים – לח, עסיסי, עם ניחוח עמוק של טופי. הוספתי אותו גם לכל מיני מתוקים שהכנתי והוא הוסיף להם טעם קרמלי מדהים. לו רק היו מוכרים אותו בסופרים הרגילים במקום הסוכר הלבן הרגיל והמשעמם, הייתי מאושרת. הוא פי אלף יותר שווה.

אוקיי, אז בהינתן זה שעשינו סדר וביצענו תיאום ציפיות (זו לא מנה מהירה! ההכנות לוקחות זמן! אז תתכוננו! זה שווה את זה, אבל), אפשר לצאת לדרך.

המטרה כאן היא להכין את כל הדברים שהולכים להכנס למחבת שיהיו קצוצים ומוכנים ומעורבבים מראש לפי הצורך – כי ההקפצה מאוד מהירה, ואם תתחילו להתעסק בלחפש בקבוקים ומרכיבים מרחבי המטבח, דברים יישרפו לכם וחבל.

את כל החומרים לרוטב של ההקפצה מקוששים כבר עכשיו ומערבבים בראש בקערית או כוס. הרוטב יכול לשבת ולהמתין בצד גם יומיים עד שתשתמשו בו (אין צורך לשמור במקרר אפילו).

סוחטים את הלימונים עד שמתקבלת כשליש כוס מיץ לימון (את שאר הלימונים שומרים להגשה, למי שירצה להוסיף חמיצות. וירצו).

זה נשמע קצת הרבה, אבל אל תשכחו שיש לנו פה טונות של מרכיבים, כולל הנודלס, שהם די תפלים בפני עצמם וצריכים לקבל טעם חזק. וזה כל היופי בפד תאי טוב – הוא צריך להיות מפוצץ בטעמים: חמוץ! מתוק! מלוח!

שמים את מיץ הלימון בקערית ומוסיפים את רוטב הסויה ו/או רוטב הדגים, וגם את הסוכר (אם אין סוכר חום, כאמור, אפשר גם לבן. ואם הצלחתם להשיג סוכר דקלים, כפרה עליכם, אל תוסיפו אותו לרוטב כי תצטרכו להמיס אותו במחבת החמה – כי הוא מוצק מידי ולא יתמוסס טוב ברוטב).

נקסט! הירקות:

הירקות צריכים להיות קצוצים דק כך שיוכלו להתרכך קלות בזמן קצר (הם לא אמורים להתרכך לגמרי, הרי חלק מהקטע של "מוקפץ" זה שהירקות קראנצ'יים ורק חצי מבושלים, דהה!)
הירקות כאן הם גזר, בצל ירוק, ונבטים סיניים (הלבנים העבים האלה, כן? לא האלפלפה הדקיקים שנראים כמו שיערות עם עלים ירוקים בקצה. לא אלה), שאותם אפילו לא צריך לקצוץ! יאי! אם אתם לא מוצאים נבטים סיניים (ככה הם נראים) – אפשר להשמיט אותם. הם לא חובה כאן.

את הבצל הירוק אפשר לגזור עם מספריים אפילו. את החלק הלבן מטגנים, ואת החלק הירוק שומרים לקישוט המנה המוכנה. את השום פשוט קולפים וקוצצים דק דק.

הגזר הוא האתגר כאן. כי גזר הוא קשה וסיבי ובעסה לחיתוך. אז יש כמה דרכים לגשת אליו. קודם כל, בנחמדות. לא בקטע של "גזר, אתה שפל ואנחנו האדונים שלך". אחרי שריככתם אותו ועירבבתם אותו בדיבור ענוג – תחליטו איך אתם קוצצים.

הדרך הכי נוחה זה עם קולפן הפטנט הזה שקניתי בעשרה שקלים בשוק הכרמל – הוא עובד כמו קולפן ירקות רגיל, רק [שזאם!!] הוא קולף גפרורים. הייטק.

עוד אפשרות היא כמו השפים: לפרוס אותו לרצועות רחבות, להניח את הרצועות אחת על השניה ולפרוס שוב עד שמקבלים גפרורים דקים.
ואפשרות אחרונה, אם ממש אין לכם סבלנות, זה פשוט לפרוס אותו לפרוסות דקות עגולות וזהו! לא אותנטי מי יודע מה, אבל כבר סגרנו שאנחנו נעולים בבית ואף אחד לא רואה אותנו.

השלב הבא – טיגון החביתה (טורפים שלוש ביצים בקערה בצד, ומטגנים בקצת שמן בשני הצדדים).

ההערה היחידה שיש לי כאן זה שתשתמשו באותה מחבת שאח"כ תכינו בה את הפד תאי.

אנחנו מכינים כאן את החביתה מראש ולא תוך כדי הכנת הפד תאי כדי להפוך את ההקפצה עצמה לכמה שפחות מלחיצה ופשוטה.

מעיפים את החביתה המוכנה לקרש החיתוך בצד, מפזרים קצת מלח, מגלגלים אותה לרול כמו סושי, ופורסים לרצועות קטנות. מנסים לא לנשנש מזה יותר מידי.

באותה המחבת שטיגנו את החביתה נשחים את הטופו. אבל כדי שהטופו ישחים כמו שצריך הוא צריך טיפול – כי הוא מגיע ארוז במים והוא נוטף. ומים לא הולכים טוב עם שמן, כמו שאתם יודעים.

אז לוקחים את הקובייה של הטופו, מעיפים את העטיפה, ופורסים לפרוסות בעובי של בערך חצי ס"מ. את שאריות הטופו (צריך רק חצי חבילה) שמים בקערית במקרר ומכסים במים. צריך להחליף לטופו את המים כל 24 שעות אחרת הוא מתקלקל. אם מחליפים לו מים כמו שצריך, הוא יכול להחזיק שם שבוע בערך, אם לא יותר.

את פרוסות הטופו מניחים על מגבת מטבח נקייה ומספיגים עד שהלחות המיותרת נעלמת.

אפשר גם לעשות את זה עם מגבות נייר חד פעמיות, אבל יותר נוח עם מגבת מטבח רגילה. זה לא מלכלך או משאיר כתמים, אז נו ביגי.

אחרי שפרוסות הטופו יבשות מבחוץ אפשר לטגן אותן. מחממים את המחבת על אש בינונית ושמים בה בערך 2 כפות שמן. מטגנים את הפרוסות בערך דקה מכל צד.

הן עלולות קצת להידבק למרות השמן, אז יהיה יותר קל להפוך אותן אם יש לכם מרית.

רגע, רגע, מאיה! מה הקטע של הפרוסות טופו?!
אני יודעת אני יודעת, יותר כיף לאכול קוביות של טופו בתוך הפד תאי, אבל מה לעשות, אנחנו לא במטבח של מסעדה ואנחנו רוצים בכל זאת לחסוך קצת שומן וטררם – אז אם נטגן את הטופו בפרוסות במקום לקצוץ אותו לקוביות נחסוך הרבה זמן השחמה, ונשתמש בהרבה פחות שמן במהלך התהליך. בקיצור, תגידו לסועדים שלכם שכל אחד יקצוץ את פרוסת הטופו שלו לקוביות בצלחת בעצמו.
אחרי שהטופו שחום משני הצדדים מעיפים אותו לקרש החיתוך בצד (אפשר להספיג את שאריות השמן עם מגבות נייר, אם רוצים).

כמעט סיימנו, נשבעת!
רק נשארו הנודלס.

אם קניתם את הסוג האותנטי יותר (יענו, אטריות אורז רחבות), מומלץ לשבור אותן באמצע לחצי, אחרת הן ארוכות מידי וממש קשות לערבוב. לפני ששוברים עוטפים במגבת, אחרת השבבים הקטנים יעופו לכל עבר (אל תגידו שלא אמרתי).
מניחים את האטריות בקערה בינונית ומכסים במים רותחים מהקומקום.

משרים את האטריות לכ-4 דקות ומערבבים מידי פעם.

עד שהן מתרככות. מסננים ושוטפים היטב במי ברז. משאירים את האטריות במסננת ומניחים בצד.

בכל פעם שהאטריות מתחילות להיות דביקות שוב, פשוט שוטפים שוב במי ברז ומערבבים עם הידים תוך כדי. בגלל שהאטריות נהיות דביקות מחדש כל כמה דקות, אני ממליצה להכין אותן ברגע האחרון לפני ההקפצה.

ווהו! זהו! הכל מוכן להקפצה!

עד כאן אפשר להכין את הכל מראש, ולשמור במקרר (גם את האטריות אפשר לעשות את זה, ורק "לפתוח" אותן לפני השימוש עם ערבוב קל מתחת למים זורמים).

מחממים את המחבת הכי גדולה ורחבה שלכם על אש הכי גבוהה שיש. ואני אספר לכם סוד בשקט בשקט, כי אנחנו בקטע של לרדת אל העם: לא חייבים מחבת, אפשר גם לעשות את זה בסיר. בגלל שכבר טיגנו את החביתה והשחמנו את הטופו, עכשיו זה רק עניין של לטגן את הירקות קלות ולערבב פנימה את כל השאר עם הרוטב. זה תקף במיוחד אם אתם רוצים להכפיל כמויות (מומלץ!) – ואין מצב שכל המאסה הזו תיכנס לכם במחבת אחת. אבל בסיר אחד זה דווקא כן ייכנס. אל תספרו לאף אחד שאמרתי את זה. זה לא אותנטי. אבל זה נגיש ופרקטי. ולפד תאי יוצא בדיוק אותו טעם גם אם מכינים אותו בסיר ולא בווק או אפילו במחבת. אז מה אכפת לנו.

כשהמחבת רותחת, מוסיפים 2 כפות שמן רגיל (חמניות, נניח. לא שמן זית) ואז מוסיפים את הגזר, הבצל הירוק, והשום. מקפיצים דקה-שתיים עד שהם מתחילים להתרכך, אך לא נשרפים (אם הם נשרפים מנמיכים את הלהבה עד שמגיע השלב הבא).

כשעולים כל הניחוחות הנפלאים של השום והבצל פשוט מוסיפים בבת אחת את כל שאר המרכיבים. קודם את הרוטב שערבבתם מראש בכוס.

אח"כ נכנסות האטריות המבושלות והמסוננות, הנבטים, רצועות החביתה והטופו. עוברים לאש גבוהה ולמלקחיים (פי אלף יותר קל לערבב איתן), ומתחילים לערבב את הכל ביחד עד שהכל חם ומצופה באחידות.

מסירים מהאש וטועמים. זה צריך להיות מפוצץ בטעמים: חמוץ+מתוק+מלוח. אם חסר, הוסיפו לפי הטעם: סוכר (או דבש), מיץ לימון, או רוטב סויה / דגים. אל תפחדו להוסיף מה שצריך כדי שזה יהיה טעים! כל עוד הסיר עדיין חם, הכל יתערבב פנימה ויימס היטב.

מחלקים בין הצלחות וזורים מלמעלה את החלקים הירוקים הגזורים של הבצל הירוק.

אם רוצים, אפשר גם לפזר בוטנים קצוצים (אפשר לקנות אותם קצוצים מראש בסופר, די בזול), ולתת לכל סועד רבע לימון לסחיטה.
המנה נשמרת במקרר עד שבוע, והיא טעימה גם למחרת!

רוצים עוף במקום טופו?
לא אגיד לכם לא. תצטרכו בערך 300 גר' פיסות חזה עוף, ובקשו מהקצב לפרוס אותן דק "למוקפץ". הקפיצו אותן בשמן במחבת סופר חמה למשך 2 דקות, והוסיפו את הירקות לאותה המחבת כדי שיספגו קצת ממשקעי העוף שיווצרו בתחתית. אם אתם רוצים גם עוף וגם טופו, תוכלו להסתפק ב-150 גר' רצועות עוף בלבד.

פינת התכל'ס
קולפים 3 גזרים וקוצצים לגפרורים דקים (או לפרוסות דקיקות). קוצצים דק 2 שיני שום, ופורסים דק 4 גבעולי בצל ירוק. מטגנים חביתה מ-3 ביצים, ופורסים אותה על קרש חיתוך לרצועות. פורסים חצי חבילת טופו לפרוסות בעובי חצי ס"מ, מייבשים במגבת, ומטגנים כמו החביתה במעט שמן עד שמשחים משני הצדדים. משרים חצי חבילת אטריות אורז (מומלץ לשבור באמצע) במים רותחים לכ-4 דקות עד שהן מתרככות. מסננים ושוטפים היטב. משאירים במסננת. מערבבים בקערית 4 כפות רוטב דגים או סויה (או חצי חצי), 3 כפות סוכר חום, ושליש כוס מיץ לימון סחוט טרי.

מטגנים בווק או מחבת גדולה (או סיר!) את הגזר, השום והחלק הלבן של הבצל הירוק ב-2 כפות שמן עד שניחוחם עולה. מוסיפים את רצועות החביתה, חופן נבטים סיניים, פרוסות הטופו המושחמות, האטריות המסוננות, והרוטב שבקערה. מערבבים על אש גבוהה עד שהכל חם ואחיד וטעים. טועמים ומתקנים תיבול אם צריך (סוכר/מיץ לימון/רוטב דגים/רוטב סויה). זורים את החלק הירוק של הבצל הירוק ומגישים עם בוטנים קצוצים ורבעי לימון.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




91 תגובות בינתיים:

  1. מאיה נשמה! היום(!) חשבתי לעצמי לנסות לראשונה להכין לעצמי טופו ותהיתי איך עושים את זה..את קוראת מחשבות..תודה רבה! :0)

  2. טוב שחזרת אלינו!
    נראה נהדר מאיה! כל הכבוד(:

  3. מעניין, תודה :)

  4. בדרך כלל איני מבשלת משהו שדורש יותר מ-10 דקות עבודה. התאורים והתמונות שלך כנראה ישנו באופן חד פעמי את הרגלי. תודה

  5. יש הרבה פעמים בחנויות מיוחדות של מוצרים מהמזרח הרחוק טופו יותר זול ויותר טעים. שווה לבדוק את זה, בעיקר אם מגיעים לחנות כזו בכל מקרה בשביל הרוטב דגים או הנודלס.
    בחנות בשוק לוינסקי, למשל, מוכרים טופו מעולה במחיר של 17 שקל לקילו שלם, שזה זול משמעותית מהמחירים של קוביה בסופר. וגם, טופו יותר טעים

  6. מתה על אוכל כזה!
    הטופו בשוק לוינסקי עולה אכשו 20 שקל אבל עדיין זול יותר….

  7. אחלה פוסט! ינוסה בהקדם!
    ואיזה קולפן מדליק….אני אחשוב עליו בסיבוב הבא בשוק הכרמל…:)

  8. בוקר טוב,
    בא לי כזה בדיוק!
    יש לי סויה מתוקה, את יודעת איך להמיר או לחכות למחר ולקנות
    סויה רגילה?
    ( אם אין לי בדיוק בדר"כ אני לא מכינה…)

    מאיה עונה: לא יודעת עד כמה מתוקה הסויה, אבל לא נראה לי כזה קריטי… אז תשתמשי בה ותחסירי כפית של סוכר מהכמות שבמתכון.

  9. המתכונים שאני מצאתי לפד תאי דורשים מחית תמרהינד ברוטב, לא לימון. לקח מיליון שנה עד שמצאתי בארץ (בספייסז ברמת החי"ל), אבל הטעם המלוח-מתוק-חמוץ-מר היה מאוד מיוחד (מצד שני, לא ניסיתי עם מיץ לימון, אז יכול להיות שאין ממש הבדל).

    בכל אופן, תודה על המתכון. הנסיונות שלי לעשות פד תאי בבית הצליחו באופן חלקי בלבד עד עכשיו, ויש כאן כמה רעיונות מעולים לשיפור. מקווה לנסות שוב בקרוב!

    מאיה עונה: סקרנית לשמוע מה ספציפית הרעיונות לשיפור שמצאת כאן לעומת הנסיונות שלך? :)

  10. נראה נהדר !!! המון עבודה והתעסקות ..למי יש זמן ??
    ואגב, אטריות אורז רחבות, taste of asia ניתן להשיג בהרבה מאוד סופרים (חצי חינם למשל, שם אני קונה את האטריות האלה וברוחבים שונים)….

  11. היי מאיה,
    אני כבר שנים מכין פאד תאי, או מנסה לפחות.
    עם השנים שיפצרתי את המתכונים מעוד ועוד טיפים.
    הדבר הכי חשוב שלמדתי, ושמתי לב שאת לא מכירה את זה, והייתה לי איזו ציפייה שתכירי, זה שאת איטריות האורז לא משרים במיים רותחים, כי אז הם נהיים רכים מדי. הדרך שאמורים לעשות את זה, זה להשרות אותם הרבה שעות במיים פושרים, ואז הם כמו בתאילנד \ ג'ירף ולא כמו בבומבומלה.
    עוד טיפ: כוסברה. זה מדהים במנה. ככה מגישים ביהודה לוי בתל אביב בדים סאם סטיישן.
    ולסיום: תודה על הבלוג שלך. תמיד מדהים :)

    מאיה עונה: תודה על הטיפ! באמת תהיתי אם זה יעבוד אבל אף פעם לא ניסיתי. וכוסברה אני די מתעבת…

  12. אפשר גם להחליף את הנבטים בקישוא חתוך לגפרורים.
    גם יוצא טעים.

  13. היי,
    אני מתה על פאד תאי, נשמע מעולה!
    בד"כ אני מכינה עם עוף, אבל הטופו הזה הזכיר לי דווקא גבינת חלומי – מה דעתך? אפילו יכול להשתלב עם החביתה והירקות :-) פחות אותנטי ולא טבעוני, אבל אנחנו גם ישראלים ולא תאילנדים… את חושבת שזה יעבוד?

    מאיה עונה: יש מצב שזה יעבוד, אבל גבינה פחות מתחברת לי פה (היא גם ממש יקרה, לא?). אבל אם את ממש אוהבת, תנסי.

  14. טוב נו, זה באמת כיף לקרוא את הבלוג שלך
    ויש פה גם כמה טיפים שיהיו לי ממש ממש שימושיים

    תודה
    :-)

  15. בלי ג'ינג'ר בכלל?

    מאיה עונה: לא כל כך צריך אותו. זה מספיק עבודה גם ככה. אם בא לך את יכולה להוסיף.

  16. הוווו זה נראה כל כך טעים!!
    האמת שכבר הכנתי את המתכון שלך כשהופיע בזמנים מודרניים אבל אין ספק שפה הוא מפתה אפילו יותר! בעיקרון יש לי מתכון מצויין שתירגמתי מ- Chez pim, צימחנתי והתאמתי למה שיש בבית, ומשום מה נדמה לי שאולי את הפנית אליו פעם אבל יש סיכוי שאני טועה.. בכל אופן, שניהם טעימים מאוד אבל שונים. מה שכן, שם את החביתה לא מכינים מראש אלא מכניסים את הביצה לווק עם הרוטב ומכינים שם תוך כדי ההקפצה, סופג טעמים מעולה! והדבר היחיד שחסר כאן זה טיפה צ'ילי יבש גרוס, לכסות באמת את כל הטעמים האפשריים!
    (http://chezpim.com/cook/pad_thai_for_beginners)

  17. נראה נהדר וכבר מריח ונטעם לי נהדר!!
    לגבי האיטריות אורז, שהן באמת עדיפות על פני כל איטריה אחרת למוקפץ בעיניי, לעיתים קרובות מאוד אני מוצאת אותם גם בסופר הרגיל… נכון שאת העובי האידאלי – הבינוני לפעמים קשה יותר למצוא אבל כשזה כבר קורה אני לוקחת כמה חבילות וזה סוגר את הפינה לכמה שבועות ואפילו חודשים.
    כרגיל יופי של תצלומים רעיונות ועצות.
    תודה!

  18. רוצים עם שרימפס!! מה עושים?

    מאיה עונה: אותו דבר כמו עוף. קונים קפוא (לא מבושל ומקולף), מפשירים מראש במקרר במסננת, ולדעתי תספיק שליש חבילה (כ-150 גר').

  19. נראה טעיםםם רק שבתור טבעונית, אני אוריד את החביתה מהעסק
    ירקות ואטריות עם טופו הולך מצויין מבחינתי
    תודה

  20. היי,
    קודם כל – האתר שלך נפלא!! תמיד כיף לבקר פה, ואני עושה את זה לעתים קרובות.. :)
    בקשר לפאד-תאי – אני משרה את אטריות האורז, כמו שצויין פה, במים קרים, ותוך שעה בערך אפשר להשתמש בהן.
    את הטופו אני חותכת ומשרה בסויה ומירין בינתיים.
    ואז פשוט מטגנת את הכל – את הביצה, את הטופו, האטריות עם הרוטב, ואז את הירקות להקפצה זריזה.
    עכשיו – מה עם הבוטנים?? מרכיב חובה בפאד-תאי!!
    ולמי שלא רוצה לאכול רוטב דגים – יש אופציה של רוטב פטריות, שזו הוריאציה הצמחונית של זה. שווה לנסות!

  21. פרד תאי זה מסוג המאכלים שכשמכינים אותו בבית מכניסים אליו מה שרוצים, פשוט לשחק עם מה שיש בבית. הרבה אנשים שלא מנוסים עם המטבח מפחדים מזה אז אני חושב שחשוב לציין פה את המשחק עם המנה ולתת אפילו כמה אופציות:
    -ברוקולי (אפילו של סנפרוסט)
    -כרוב
    -שמן שומשום במקום שמן רגיל
    -ג׳ינג׳ר (יש אפילו ג׳ינג׳ר כתוש מוכן בקוביות קפואות ממש כמו השום המגעיל, רק שהג׳ינג׳ר ממש מוצלח!)
    אלה הדברים שאני אוהב להוסיף, אבל אפשר באמת להתפרע!(:

    מאיה עונה: מסכימה עם כל מה שכתבת, למעט שימוש בשמן שומשום לטיגון – כי הוא נשרף מאוד מאוד מהר. ממליצה להשתמש בו רק כתיבול, אם רוצים, ולהוסיף אותו עם הרוטב בדקות האחרונות.

  22. אה, איך שכחתי! זה אומנם את גילית לי במתכון ישן שלך, אבל חמאת בוטנים! אדיר!(:

  23. אני מתה כאן!

  24. בתור קצרנית מתכונים ידועה, אני מתפלאה עלייך!! מטגנים את הטופו, וכשכמעט מוכן, מוסיפים לאותה המחבת את הביצים- ומערבבים למקושקשת. חוסך שני שלבים, כלי מלוכלך, וגם הרבה יותר כיף כשהביצה קצוצה וסופגת היטב את הרוטב, מה שקשה לה לעשות כשהיא פרוסה לרצועות! :)

    מאיה עונה: אי אפשר לרצות את כולם. הפעם בחרתי לשים דגש על קלות הכנה במטבח ביתי עם להבה מצ'וקמקת. במתכונים אחרים אני שמה דגש על מינימום כלים. אי אפשר הכל בבת אחת…

  25. מתכון אדיר!

    מה לגבי אנשים כמוני שיש להם כיריים חשמליים (קירמיים). האם לוותר על המתכון כי אי אפשר להקפיץ כמו שצריך או שפשוט להרתיח את המחבת כמה שאפשר ואז להתחיל?

    מאיה עונה: בדיוק בשבילך כיוונתי במתכון הזה. ובגלל זה הוא מתבצע בשלבים שלבים. פשוט להלהיט את המחבת על ריק ל-4-5 דקות (בלי שמן. לא להתבייש – עד שהמחבת חמה ולוהטת כמו אש הגהינום!), ורק אז להוסיף שמן ואת מה שצריך.

  26. רעיונות טובים שמצאתי כאן: גם אני השתמשתי במתכון של Chez Pim שכבר הוזכר כאן, ולמרות שגם היא כמוך מדגישה את חשיבות ההכנה מראש, אני חושבת שהרעיונות שלך של בישול מראש – של הביצה והטופו – הגיוניים הרבה יותר וכנראה יהפכו את הבישול עצמו לפחות מלחיץ. וגם, במתכונים אחרים שמצאתי לא היה גזר, ועכשיו שהזכרת אותו זה נראה כמו מרכיב מתבקש.

    אבל אין ספק שהרעיון הכי מהפכני שלך כאן הוא לשבור את האטריות לפני שמרככים אותן – בנסיונות הקודמים שלי עם פד תאי לא הצלחתי להשתלט על העיסה הארוכה מדי הזו, ושבירה נשמעת כמו רעיון גאוני.

  27. את אלופה מאיה.
    נראה לי שבזכותך אתגבר על חרדת-הכנת-הטופו שלי! (שזו חרדה די מגבילה כשאת צימחונית… )
    ושאלה – מה עושה מי שממש מתעב בוטנים?

    מאיה עונה: לא חובה לפזר בוטנים! אופציונלי לגמרי.

  28. טבעונים יכולים לעשות חביתת קמח חומוס (חצי כוס קמח, חצי כוס קמח חומוס, לטרוף ולטגן) ואז לפרוס. אותו מרקם, טעם מאוד דומה

  29. אולי תסבירי לי פעם ממה עשוי רוטב דגים?
    ניסיתי מלא פעמים להכין בבית אבל אף פעם לא קיבלתי את הטעם האותנטי שאני זוכרת מתאילנד. בכל מקרה בטוח שאני אנסה את המתכון….

    מאיה עונה: עדיף שלא תדעי ממה עשוי רוטב דגים. זה מסוג הדברים שעדיף להתייחס אליהם כקופסה שחורה. לא מומלץ להכנה ביתית (ואת זה אומרת לך הפריקית שמנסה להכין הכל בבית בעצמה).

  30. איזה מתכון שעושה חשק! תודה גדולה :)

  31. אז כבר היום זו הייתה ארוחת הצהריים שלנו…. :)
    יצא ממש מעולה (למרות שבעלי לא ממש קורא הוראות עד הסוף ;))
    תודה, תודה, תודה!

  32. וואו, כל כך הרבה זמן רציתי לדעת איך מכינים מוקפץ איטריות.
    ניסיתי והיה מאוד טעים רק שאני ויתרתי על הטופו לא אוהבת.
    כולם נהנו, תודה.

  33. מתכון מעולה!

    קצת שיפרתי אותו עם שימוש בליים במקום לימון, תוספת קארי ירוק בשביל הפיקנטיות ועלי קפיר ליים בשביל ארומה נוספת. :)

    תודה על ההשראה!

  34. את אדירה! קיוויתי שתעלי פוסט של פאד תאי כבר הרבה זמן, ובדיוק כשהתייאשתי וקניתי מצרכים מנסה לאלתר בין כמה מתכונים – העלית מתכון עם כמעט כל מה שקניתי

  35. כמישהו שחזר לא מזמן מתאילנד ואפילו עשה סדנת בישול תאילנדי, אני חייב להודות שזה נראה כמו מתכון מעולה, נאמן למקור ומאוד אהבתי את התופסת של סוכר הדלקים וסמן הדגים. שווה לחפש באינטרנט את המונח "Thai Chocolate". זה לא מה שחושבים.

  36. הכנתי לפני שעה קלה, עם טיפה שינויים. סויה במקום רוטב דגים (לא אוהבת את הריח והטעם של רוטב הדגים הזה), סוכר חום רגיל ואגוזי קשיו במקום בוטנים.
    יצא טעים בטירוף! בעלי ואני חיסלנו כמעט את כל הווק, והשארנו רק מעט כדי לשים בקופסאות הפלסטיק לארוחת הצהריים של מחר בעבודה. אפילו את הקשיו קצצתי והכנסתי לשקיות ניילון כדי שתהיה מחר מנה By the book.
    תודה על מתכון נהדר!
    בהחלט השקעה גדולה, אבל שווה את הטעם.

  37. אפילו ברמי לוי אפשר להשיג איטריות אורז, ולרוב ברוחב המתאים (במדפי האוכל האסייתי).

    ולגבי מי שלא אוהב/אלרגי לבוטנים: http://www.ptitim.com/sunbutter/

  38. נראה יאם! ומ לגבי מי ש א ו ה ב ת פאפאיה ירוקה? גם היא יכולה להשתלב כאן? ומה לגבי חלב קוקוס? אם מוסיפים קצת בסוף זה יכול להוסיף או לא ממש?
    תודה!!

    מאיה עונה: פפאיה ירוקה לא מתחבר כאן. אבל אם בא לך להוסיף חלב קוקוס (בעיני ממש לא צריך… זה יטשטש את שאר הטעמים), זה אפשרי.

  39. תודה על המתכון …
    בצעירותי שהייתי עוד נוהג להשקיע ולהכין במקום להיות חזיר קפיטליסט ולהמיר את המזומנים לשירות (מה גם שקורס הבישול בתאילנד עוד הדהד לי בתודעה)
    הייתי מחליף את השום בשאלוטס (לא בטוח שיש בארץ) ואת הלימון בליים , כמו-כן בניגוד לעצת המשוררת הייתי גם מקשט בסוף בקוסברה קצוצה – כמו לרוטב דגים , להתייחס בתור סוג של פלא ולא לנסות להבין.

    מבחינת הביצה, ניתן להוסיף את הביצה בשלב האחרון של הבישול , להזיז את האטריות+הירקות לצדדי הווק, היכן שהחום לא גבוה , להוסיף מעט שמן , לשבור את הביצה לערבב עם כף עץ (במידה והאש גבוהה ,זה עניין של פחות מדקה) ולבחוש את זה לשאר התבשיל, זה קצת פצ'קה מצ'קה אבל מבחינת הטעם/מרקם זה יותר קרוב לטעם ולשעטנז של הפאד-תאי רחוב התאלינדי.

  40. איזה יופי! פאד תאי ללהבה מצ'וקמקת – בדיוק מה שהייתי צריכה (אם כי אני חוששת שהלהבה שיש לי מצ'וקמקת אפילו מעבר לתקן…)! אבל שאלה קטנה לגבי סוכר הדקלים: יעבוד בדברים שדורשים סוכר חום כמו עוגיות שוקולד צ'יפס או שהוא לח מדי? המון תודה!

    מאיה עונה: יעבוד כמו גדול!

  41. אני מקפיץ ירקות וטופו עם רוטב סויה כבר שנים אבל זו הפעם הראשונה בה הכנתי פאד תאי ויצא מעולה.

  42. תודה על המתכון – נראה פיצוץ! בדיוק הולכת להכין! רק רציתי לעדכן שהלכתי לניצת ולא היה רוטב דגים ובעדן טבע טוענים שזה לא כשר ובגלל זה הם לא מחזיקים! אז אשאר עם הסויה בינתיים, עד שאגיע לדרום ת"א ובטח שם יש בחנויות המזרח.

    מאיה עונה: בניצת, אגב, ראיתי אתמול שיש מבצע על האטריות – חבילה ב-6 שקלים!!

  43. היי מאיה,
    במידה ואני מעדיפה לשים רצועות עוף במקום הטופו, איך לעשות זאת ומתי להוסיף אותו?

    מאיה עונה: כתוב. תקראי… :)

  44. יש אולי תחליף טבעוני לחביתה? או שאפשר לוותר על זה ולאבד קצת מהטעמים? :S

    מאיה עונה: כתבו כאן בתגובות למעלה שאפשר לזייף חביתה מקמח חומוס. לא ניסיתי, אבל אם הטופו הופך למעדן עם הרוטב, סביר להניח שגם זה יצליח לא רע.

  45. האם אפשר להקפיא את יתרת הטופו ?

  46. יצא מדהים!!!!! עשיתי בדיוק לפי ההוראות. השתמשתי ברוטב ויה ולא ברוטב דגים, וכר חום במקום וכר דקלים וכל השאר בדיוק לפי מה שכתוב ויצא כל כך טעים ומנחם שבא לטרוף את כל היר.
    מה שכן, את הטופו טיגנתי ואח"כ חתכתי לקוביות והופתי
    לתבשיל. טעים ביותר. משום מה האות לא מדפיה כאן בטקט, אז היכן שחרה אות תשלימו את האות .
    תודה על מתכון מעולה!!!!!

  47. רותי, לא הבנתי איזה אות חרה מהטקט שלך?

  48. אני תמיד מתעצבן שאחרי שאני גורר חברים למסעדה תאילנדית טובה הם מזמינים פאד תאי.
    אני גם שונא טופו. בפעם הראשונה שאכלתי טופו הבנתי איך מייצרים חומרי בנייה מסויה.
    אבל בכל זאת אכין את המתכון הזה מתוך כבוד לבלוג.

    קצת קשור קצת לא: מתכון לדראנקן נודלס. הרבה יותר טעים מפאד תאי לטעמי. על אף שלי לא יצא טעים כמו במסעדה. http://www.epicurious.com/recipes/food/views/Drunken-Noodles-232698

  49. הכנתי אתמול ויצא מעולה !!!!!

  50. מאיה תגידי – נראה לך שהרוטב דגים הזה תקין לנשים בהריון? אני שואלת בשביל אחותי…

    מאיה עונה: אין לי שמץ ולא רוצה להגיד סתם. תשאלי רופא…

  51. הכנתי בדיוק לפי ההוראות, יצא סבבה..
    הדבר היחיד שיש לי לציין- תעשו טובה ותשתמשו ברוטב סויה אמיתי של קיקומן ולא המעפן של אסם או קנור. השתמשתי ברוטב של אסם ולסויה הזאת אין טעם של סויה בכלל..

    תודה מאיה !

  52. הכנתי את המתכון מ"זמנים מודרניים" ויצא טעים מאוד. למרות ההבטחות, לא ממש התחברתי לטופו. לא מצאתי רוטב דגים בעדן טבע מרקט ולא בטיב טעם. ראיתי רוטב דגים כשר בשופרסל ברח' יגאל אלון בתל אביב, אבל לא ניסיתי.

  53. היי מאיה,
    במידה ואני רוצה להוסיף למנה רצועות בשר, איך את ממליצה לי לעשות זאת?

    מאיה עונה: אותו דבר כמו עוף. הייתי ממליצה להוציא את רצועות הבקר מהמקרר כחצי שעה לפני השימוש, כדי שישחימו היטב.

  54. היי, הבלוג שלך מעניין , השאלה שלי האם אפשר במקום רוטב הדגים נאם פלה להשתמש בטונה פיש sause של מזרח ומערב היות ואני לא מוצאת את הרוטב עליו את ממליצה. והאם זה יפגום בטעם. תודה

    מאיה עונה: אין לי מושג מה זה טונה פיש סוס, בחיים לא שמעתי על זה. תשאלי את המוכרים במזרח ומערב אם זה תחליף טוב, הם בטח ידעו להגיד.

  55. טיפ 1: להשאיר את האטריות/נודלס המוכנים בתוך מים, ולסנן אותן ממש לפני השימוש. מונע את ההידבקות והצורך בערבוב חוזר, ומאפשר להכין אותן גם טיפה לפני. אני מכין ושם בתוך מסננת שנמצאת בתוך קערה עם מים. ואז פשוט שולף כשצריך.
    טיפ 2: ניסית להשתמש ברוטב הסויה של יאמאסה? הוא גם מכיל הרבה פחות רכיבים (וכמעט בלי חומרים תעשייתיים עם שמות לא מזוהים), ולטעמי האישי גם יותר טעים מקיקומן.

  56. נראה מהמם! קבעתי לאכול צהריים עם חברה היום, (באחד מהמקומות הגזלנים בבורסה שם משלמים כמעט 50 שקלים כדי להרכיב לעצמך סלט מקצת חסה ועגבניות…) אבל ינוסה בהחלט מחר!

  57. אני מכין פאד תאי טבעוני בבית כבר שנים, לא בדיוק אותו מתכון אבל העקרונות דומים. מי שמתנגד לרוטב דגים מסיבות אידיאולוגיות יכול פשוט להכין עם סויה בהירה תאילנדית. הטעם שלה הרבה יותר עדין ואותנטי משל קיקומן ודומיו (על אוסם בכלל אני לא מעוניין להרחיב). זה עובד גם במתכון שלך לסלט פפאיה מזוייף.

  58. הווו! ניסיתי סוף סוף! כולל הטריק של יונתן לגבי השריה של האטריות במים פושרים. יצא מעולה, בדיוק במרקם הנכון. אבל הטופו יצא לי קצת במרקם גומי מגעיל, וגם לא ספג כל כך את הרוטב. יכול להיות שטגנתי אותו יותר מדי?
    ודבר אחרון – ניסיתי להכין עוגיות שוקולד צ'יפס עם סוכר דקלים והן יצאו הכי טופי שבעולם. תודה!

    מאיה עונה: אם הטופי היה במרקם גומי מגעיל זה דווקא אומר שלא טיגנת אותו מספיק. עוד אפשרות, אם את רוצה לחסוך בשמן, זה פשוט לאפות את הקוביות בתנור עד שהן משחימות מעט.

  59. הכנתי ויצא מעולה,קיבלתי המון מחמאות :-)

  60. לטבעונים שבינינו,
    איך יצא בלי הביצה? או האם יש תחליף?

  61. בדיוק סיימנו לאכול יצא פצץ תודה למאיה המלכה.
    לגבי סוכר הדקלים אנכנו משתמשים בכזה: http://goo.gl/wAOrwm

  62. איזה פוסט כיף!

    קודם נתחיל בזה שזה אחד האתרים הכי טובים שיצא לי למצוא, אז תודה רבה לך.

    אני קוראת את הפוסט הזה ממקום מושבי (הזמני בהחלט) בסן פרנסיסקו, בדירה משותפת עם 3 סינים. מתוך ניסיון הכנת האוכל עם כל דיירי הבית. הם מלמדים אותי להכין אוכל סיני ועוד כל מיני טריקים בהכנה, ואני מלמדת אותם להכין אוכל עירקי, פולני, וכזה שאין לי הגדרה עליו, ובלי טריקים, כי אני לא מכירה כאלו).

    אני רוצה לשתף שאפשר ליצור את האש גם בבית אם משתמשים בווק (ויש גז כמובן). הטריק הוא: 1 – לא לפחד מהאש (לקח לי חודש לעזור אומץ ולנסות את כל ענייני האש, ועוד פעם או פעמיים עד שקיבלתי אש טובה ולא אחת מסכנה כזו). 2 – לשים כמות נדיבה של שמן. 3 – לחמם את השמן על אש גבוהה עד שיוצא עשן (לא עשן מטורף, אבל כזה שהוא כבר לא ההתחלה של העשן, מקווה שהסברתי את זה ברור). 4 – את האש משאירים על חום גבוהה (אין מה לפחד, כי האש לא תצא מפלצתית כמו זו של המסעדות, אבל היא ללא ספק בינונית – גודל מושלם מבלי לאבד שליטה וכיסוי כמעט מושלם של תוכן הווק).

    בפעמים הראשונות החזיקו את הווק בשתי ידיים (בהמשך אפשר לעבור ליד אחת) ומתחילים בהפקצה. צריך לדאוג שהצד שרחוק מאיתנו יקבל את ההזדמנות לרדת נמוך לכיוון האש תוך כדי ההקפצה, והופ! יש לנו אש בתוך הווק :) מתחילים עם 2-3 הקפצות מהירות של הירקות בלבד, מוסיפים את חומרי הטעם (תבלינים, רטבים, וכו') ומקפיצים 1-2 נוספות. מוסיפים את האטריות, הביצה והטופו (ומקפיצים בקטנה עם יד אחת, כאשר היד השניה נותנת ערבוב קל עם מרית או צ'ופ סטיקס (אין צורך באש), והכל מוכן :)

    עכשיו אני יכולה ללמד אותם איך להכין גם מנה אחת תאילנדית :) שוב תודה

  63. הי
    קודם כל תודה על הבלוג הנהדר ורעיונות הקיצור.
    פאטאיי אחד המתכונים הראשונים שלמדתי להכין ואני עושה אותו כבר שנים. בראש המתכון כתוב- המתכון ארוך אבל העבודה קצרה. זה נכון גם אצלך :-)
    *חותכת הכל מראש
    * אני חייבת בוטנים וכוסברה. אז אני קולה בוטנים בווק בהתחלה, ואם יש לי סבלנות אז את הביצה והטופו אני מטגנת במחבת, כי בווק הם נדבקים קצת ומבאסים את טיגון השום-גינג'ר שבהמשך.בימים עצלים אני עושה הכל בווק, זה רק יוצא יותר מקושקש למראה.
    *אטריות -אחרי שהתרככו אני גוזרת אותן במספריים לגודל בר-ערבוב. אבל הרעיון של לשבור נראה לי מעולה! אנסה.

    *נבטים -מתעבת מוקפצים. אז הם מונחים על השולחן ליד צלחות הכוסברה הקצוצה ושברי הבוטנים הקלויים. שכל אחד יפזר לעצמו כמה שהוא אוהב.

  64. הכנתי עם עוף במקום טופו ויצא ממש טעים. תודה על המתכון!

  65. היי מאיה,
    הכנתי עם רוטב דגים ולצערי הטעם+ריח הדגים היה לי ממש חזק ולא נעים..(דגים אני כן אוהבת).
    בכל מקרה היה כייף להתנסות עם חומרים חדשים.
    תודה ושבת שלום!
    יוליה

  66. הכנתי ללא הטופו, ובמקום רוטב דגים שמתי סויה, יצא פשוט מעולה!!!

  67. מתכון מעולה!
    הנה כמה שינויים שעובדים אצלי:
    כף חמאת בוטנים במקום סוכר דקלים.
    כרוב לבן במקום נבטים.
    ועוד המלצה לטופו שקל וטעים בטיגון – טופו אורגני של ליב. יש בסופר עם מחלקת טבע…

  68. טעים ביותר!
    הכנתי עם עוף כי זה מה שהיה בבית.. ממש טעים.
    היו לי כל מיני ניסויים בעבר להכין מוקפצים בחירבושים אסייתים למיניהם אבל אף פעם זה לא היה זה!
    המינונים של התערובת תיבול כאן פשוט מושלמת, קלה וטעימה בטירוף. לפעם הבאה – אני מבטיחה לנסות להשיג את הסוכר דקלים.

  69. שלום רב
    האם אפשר לאכול מוקפץ ירקות ליום המחרת?
    כיצד לשמור סושי ליום המחרת
    נא תשובתכם בהקדם

  70. מתכון מעולה, טעים בטירוף ושווה את כל ההכנות!
    הטיפ עם הסיר והמלקחיים – פרייסלס!

  71. מאיה אני לא רוצה לבאס אותך, אבל המתכון הזה הוא פשוט מתכון למוקפץ. ואפילו לא מוצלח במיוחד. בכל מקרה טעם של פאד תאי זה לא.
    הכנתי את זה יום אחד בבית כי הייתי סקרנית לראות מה יצא לי, וגם כי בדר"כ אני סומכת על האתר שלך. אבל זה היה ממש מאכזב. יצא סתם נודלס חמוץ-מתוק.
    אכלנו את זה כי היינו רעבים אבל לא היה לנו טעים.
    אני אחזור למתכון של הבלוגרית שגרה בתאילנד (ברח לי שמה כרגע), אמנם הוא יותר עבודה אבל אם כבר חתכים מלא גזר וכאלה, שיהיה טעים לפחות.
    מצטערת, חשבתי שכדאי שתדעי שלא כולם מתלהבים כל כך

  72. איזה כיף! נראה מעולה, מתכוונת להכין.
    ואגב, איך אני עושה מנוי לבלוג? אני די בטוחה שהיה לי פעם, וכעת אני לא מוצאת שום מקום שבו אפשר לסמן לקבל התראה על פרסום חדש בבלוג…

    תודה רבה!

  73. מאיה האדירה!
    עוד לא הכנתי את המנה אבל מאוד נהנתי לקרוא את ההוראות.. את קורעת חחחחח

  74. מומלץ ביותר להכין מוקפץ רגיל עם כמה שינויים קלים שהופכים אותו למוקפץ בדיוק כמו בתאילנד.
    *את הטיגון אפשר לעשות עם שמן קוקוס,כזה שקונים בחנויות טבע בתוך צנצנת ( בקיץ הוא נוזלי ובחורף מתקשה,בלי קשר הוא מתאים להכל-גם כקרם שיער או קרם גוף).
    *עוד מרכיב שמעניק למוקפץ ניחוח מטורף הוא גינגר,טרי מגורד על פומפיה בדק,את הגינגר מוסיףים בהתחלה כשמטגנים שום ואת הירקות הקשים יותר.
    *במקום סוכר או כל דבר אחר שאמור לספק את הטעם המתקתק יותק אני אוהבת להוסיף מירין שמשמש בדך כלל לסושי.
    *דב נוסף שצובע את המוקפץ בצבע כהה מדהים הוא השימוש בסויה מרוכזת במקום סויה רגילה ומיימית.
    בתאבון!!

  75. אחלה מתכון! הכנתי כבר כמה פעמים ותמיד יוצא טעים..
    אבל- ממליצה להוריד את כמות מיץ הלימון בחצי, כי לדעתי יוצא חמוץ מדי.

  76. היי מאיה!

    קניתי את כל המצרכים אבל שכחתי לימון! אני גרה בשכונה נידחת וצריך רכב עכשיו בשביל להביא לימון :( יש אופציה אחרת להוסיף חמיצות לפאד תאי או שאין ברירה וצריך עכשיו לרדת מהטרנינג ולנסוע לסופר?

    מאיה עונה: אפשר לשים חומץ במקום, ואם יש לך, אז גם מירין (יין חמוץ מתוק יפני) יעבוד לדעתי

  77. הכנתי היום ויצא נפלא. תודה

  78. כל ככך טעים!!!!!!!
    הוספנו גם ג'ינגר..
    ארוחת ערב בול
    תודה(:

  79. מיה זה נראה מעולה!
    אתמול קניתי את כל המצרכים ומצאתי סוכר דקלים אחר.. זה מגיע כמה עיגולים כאלה דחוסים וקשים. זה תוצרת תאילנד וכתוב על זה סוכר דקלים טבעי… את יודעת איך להשתמש בזה? המוכר אמר שצריך להמיס עם מים חמים.? וגם איזה יחס לשים במתכון.
    תודה ושבת שלום

  80. המלצה שנובעת ממטבח מקרטע,אם מוציאים את העיגול של הלהבה הגדולה בגז( זה שמפזר את הלהבה) אז נוצר להביור די רציני ומוצלח להקפצה רק זהירות כשמדליקים

  81. היי מאיה, מה הכמות המומלצת של סוכר דקלים (קניתי חבילה שבא הן מגיעות ככיפות קטנות במשקל 50 גר לכל אחת). איך עובדים איתן במתכון? ממיסים בווק לפני הירקות? תודה!

    מאיה עונה: מניחה שהוא יימס במחבת – אותה כמות של הסוכר הרגיל. תנסי לחתוך כיפה אחת לשתיים וזה בערך הכמות.

  82. היי נראה ממש טוב!
    יעבוד עם רוטב צדפות במקום רוטב דגים?

    מאיה עונה: עם רוטב צדפות יצא לך מוקפץ אחר – לא פד תאי. מניחה שיהיה טעים אבל…

  83. הכנתי כבר פעמיים ויצא ללא ספק הפדתאי הכי טעים שהכנתי!
    תודה!
    הוספתי ברוקולי למים עם הנודלס

  84. היי :) פעם ראשונה בבלוג ולא יצא לי עדיין להכין משהו מפה (למרות שטעמתי קיש נהדר שחברה הכינה).
    מאוד רוצה להכין פאדתאי כמו במגישים במסעדות ולא יודעת כל כך איך.
    המתכון יוצא כמו הטעם שאני רגילה אליו או משהו קצת שונה?
    נראה מאוד טעים :)

    מאיה עונה: יוצא דומה מאוד, ואפילו יותר טעים.

  85. מתכון מעולה! החלפתי את התמרינדי ברכז רימונים ויצא טעים. ככה גם אפשר להגיש את המנה בארוחת ראש השנה :-)

  86. היי, רק לא מצאתי איך להשתמש בסוכר דקלים. אשמח להסבר.

  87. הלימון ברוטב ממש הרס את המנה, יצא חמוץ ולא טעים… זרקתי הכל לפח…. יש להשתמש בחומץ אורז לא בלימון!!!

  88. היי..
    הכנתי כמה פעמים ויוצא מושלם!
    מה את חושבת על החלפת הסוכר בסילאן טבעי?? יש סיכוי שזה יעבוד?

  89. נשמע מתכון מצוין.
    רציתי להתריע שהתמונות נעלמו מהמתכון

  90. אין תמונות ))):

  91. זכרתי את המתכון הזה כבר 7 שנים! ועכשיו אני הולכת להכין אותו!!
    הוא מופיע בספר שלך?



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!