סיגרים עם בשר

נחשב אצלי: ארוחה זריזה

השטיק שאני הכי אוהבת במתכון הוא "מתיחה" של מרכיבים – במרשמים קונבנציונלים ולפי כל הגיון בלעבוסטי מצוי – 500 גר' בשר מספיק במקרה הטוב לארבעה סועדים. אבל כאן, נאכיל את אותה כמות אנשים ונוכל להסתפק בכמות צנועה בהרבה: 300 גר' בלבד. מדובר באותם סיגרים שתצפו למצוא בכל חפלה מרוקאית טובה – רק שכאן הם (אללי!) אפויים ולא מטוגנים. אבל אל דאגה, הם שמנמנים, פריכים, טעימים ומשביעים. סלט ישראלי קצוץ כתוספת, ואתם מסודרים. אל תשכחו, אגב, את רוטב היוגורט ההיסטרי כמטבל בצד – מדובר בשדרוג לא נורמלי! אם לא רוצים, אפשר להגיש עם טחינה במקום.

שימו לב – את הסיגרים חייבים לאכול מיד בסיום האפייה, כי הם לא נשמרים טוב (הבצק נהיה soggy). רוצים לגוון עם גרסה צמחונית? גללו לפינת התכל'ס להוראות. הכמות: 8-12 סיגרים (כ-4 מנות) – תלוי במיומנויות המילוי שלכם.

  • 300 גר' בשר טחון
  • 1 בצל ענק
  • 3 שיני שום
  • חופן קטן פטרוזיליה (ל"ח)
  • 1 כף קורנפלור (או קמח)
  • שליש כפית פתיתי צ'ילי חריף (ל"ח)
  • 2 כפיות תבלינים כרצונכם: כמון / כוסברה / קינמון / פלפל אנגלי / וכו'
  • למילוי:
  • 8 עד 12 עלי סיגר קפואים

עלות משוערת:

35 שקלים

עבודה נטו:

20 דקות

ההכנה

היידה לרשימת המכולת:

עלי סיגרים?! הכצעקתה? מדובר בעיגולי בצק דקיקים שאפשר להשיג במקפיאי כל סופר מצוי. הם נמכרים בשקית פלסטיק לבנה דקה ואמורים לעלות בסביבות ה-13 ש"ח. חבילה אחת מספיקה לבערך 2 נגלות מהמתכון הזה. ולא – לא מדובר בעלי מלוואח, ולא עלי פילו, ולא עלי ג'חנון, ולא עלי בורקס. עלי סיגר! אם הצלחתם למצוא רק עלי מלוואח (או שכבר יש לכם ולא בא לכם לקנות משהו אחר, כפרה עליכם), קראו את הווריאציה בסוף פינת התכל'ס למטה.

לגבי הבשר הטחון – אני לרוב קונה נתח צלעות ומבקשת מהקצב לטחון רק פעם אחת. כל נתח יעבוד כאן (גם אם יש בסופר ערימה של mystery meat מיוחד לטחינה וזול באופן חשוד) – כל עוד טוחנים לכם טרי מול העיניים. אפשרי גם לקנות בשר טחון ממקפיאי הסופר ולהפשיר לאט לאט במקרר בבית. הבשר הזה פחות איכותי, אבל אתם יודעים מה אומרים: באין ציפור שיר גם התחת זמיר. סורי, הייתי חייבת.

התבלינים שמופיעים בתמונה אופציונלים לגמרי – התיבול במתכון הזה פתוח לאינטרפטציה רחבה כאוות נפשכם. אני השתמשתי לרוב בכמון ובכוסברה טחונה (אין קשר לעשב התיבול אותו אני מתעבת כהוגן). רוצים לנסות פלפל אנגלי? קינמון? בהרט? אבקת קארי? לכו על זה. אפשר אפילו בלי תבלינים בכלל כל עוד מקפידים על כמות נדיבה של מלח ופלפל. אבל אל תספרו על זה לאף סבתא מרוקאית.

אז איך אמרנו שמותחים כמות קטנה של בשר להרבה סועדים? בצל מטוגן, דהה.

אז מתחילים בלקלף ולחתוך את הבצל גס.

אני אוהבת להתחיל לטגן את הבצל בלי שמן בכלל – זה עובד מצויין בכל מחבת טפלון/ נון-סטיק.

הבצל משחים הרבה יותר מהר ככה, ואפשר להוסיף לו כמות מדודה של שמן לקראת הסוף, בשביל הטעם. אם אין לכם מחבת איכותית ודברים נוטים להידבק לכם – התחילו את טיגון הבצל בכף או שתיים של שמן (אפשר רגיל ואפשר שמן זית).

עובדים על אש בינונית עד שהבצל מתרכך ומתחיל להשחים בקצוות. מערבבים בתכיפות, כדי לוודא שהבצל לא נדבק ונשרף לתחתית.


בינתיים קולפים את שיני השום קוצצים דק דק.

כשהבצל שחום ונראה כאילו הוא מתחיל להדבק לתחתית – רק אז מוסיפים את השמן (אם השתמשתם במחבת טפלון, כאמור)

ממשיכים לטגן דקה-שתיים יחד עם השמן.

וכשהבצל שחום לגמרי, ושזוף חתיכי שכזה, רק אז:

מוסיפים את השום הקצוץ, ומיד אח"כ:

מוסיפים גם את התבלינים (סה"כ 2 כפיות תבלינים – תעשו מיקס אנד מאטצ' לטעמכם! אל תשכחו שזה צריך לתבל גם את הבשר אח"כ ולא רק את הבצל כאן).


עוברים לאש קטנה ומערבבים 30 שניות. אם התבלינים נשארים יבשים וקשה לערבב, מוסיפים עוד טיפונת שמן. כשהתבלינים מבעבעים בשמן רק אז נפתחות להם הצ'אקרות.

מסירים את התערובת מהאש, מעבירים לקערה בינונית, ונותנים לה להצטנן ל-5 דקות (כדי שלא תבשל את הבשר).
בשלב זה מומלץ להוציא את עלי הסיגר מהפריזר כדי שיפשירו טיפונת ויהיו נוחים לעבודה.

שמים בקערה גם את הבשר הנא – שימו לב, אין צורך לבשל את הבשר במחבת לפני המילוי! 10 דקות אפייה בתנור יספיקו כדי לבשל אותו בול – כך שיהיה רך ועסיסי.

מוסיפים לקערה גם פטרוזיליה קצוצה דק, קורנפלור (שיספוג לחות מיותרת וימנע מהבצק להיספג בנוזלי עסיס), ואם מתחשק לכם קצת פיקנטי, אז פתיתי צ'ילי חריף.

מערבבים את התערובת עם כף (או בידיים, וככה זה יותר מהר. במקרה זה מוודאים שהשקית עם הסיגרים פתוחה כבר ובהישג יד, ויש לכם תבנית מוכנה בצד עם נייר אפייה, כדי שתוכלו לעבור ישר למילוי בלי לשטוף ידים). משתדלים לא לערבב יותר מידי באלימות, או באופן כללי לערבב יותר מידי, כי זה יהפוך את הבשר לצמיגי אחרי האפייה.

פורשים עלה סיגר יחיד על קרש חיתוך נקי, או ישירות על השיש. אם הבצק קפוא וקשיח מידי, תנו לו עיסוי עם שתי כפות הידיים לכמה שניות עד שהוא מתאושש ומתרכך.

שמים כף גדושה של מילוי בשר בשליש התחתון של העלה ומורחים אותה לרוחב כדי שיווצר מלבן.

אם רוצים סיגר דק מועכים את המילוי כך שיווצר מלבן ממש רחב ודק (די קל אם עובדים בידיים). אם רוצים מעין "מעטפת בשר" או פשוט סיגר רחב ושמן, לא צריך לטרוח.

מקפלים את השליש התחתון מעל המילוי, מקפלים את שני הצדדים פנימה כך שיווצרו שוליים ישרים, ואז מגלגלים. אם רוצים סיגר פחות עבה אפשר להסתפק בשני גלגולים ולגזום את השאריות עם מספריים, חותכן פיצה, או סכין עבה.

חוזרים על התהליך עד שנגמרת מלית הבשר, ומסדרים את כל הסיגרים יפה יפה בשורה על תבנית גדולה מצופה בנייר אפייה. היא אמורה להספיק לבין 8 ועד 12 סיגרים, תלוי כמה אתם יעילים בפרישת המילוי (פסססט: אם תשתמשו בידיים כדי לפרוש את המילוי ולגלגל, תוכלו למתוח כמות קטנה יותר של מלית כך שתמלא בצורה יעילה יותר כל סיגר. הרבה יותר קשה למלא בקמצנות עם כף וליצור מלבני מלית נורמליים).

בשלב זה אפשר להקפיא את הסיגרים על התבנית (או על צלחת גדולה.) עד שהם קשים כמו אבן, ואז להעביר אותם לשקית ניילון עמידה ולשמור לשעת צורך. אתם יכולים אפילו להגן עליהם מלהדבק אחד לשני אם תשתמשו בניירות שמפרידים בין הסיגרים הקפואים בחבילה שלהם. ואם אתם בכלל רוצים להיות רומנים אז תשתמשו באריזה הריקה של הסיגרים כדי לעטוף את הצלחת עצמה. כיפאק היי!

אופים ישירות מהפריזר, בלי להפשיר, ומוסיפים 2 דקות לזמן האפייה.

שימו לב – החסרון היחיד בסיגרים האלה הוא שאי אפשר לאפות אותם מראש! חייבים לאפות אותם ממש לפני ההגשה – והם נשארים אכילים למקסימום כמה שעות לאחר מכן. הבצק הפריך הופך לסמרטוטי לאחר כמה שעות ואין מנוס מכך (חוץ מלחמם מחדש בטוסטר אובן אולי.. לא במיקרוגל!)

השלב האחרון הוא להבריש את הסיגרים במעט שמן זית, כדי להוסיף להם קריספיות. אם אתם מרגישים חרוצים במיוחד, תוכלו לפזר מלמעלה קצת קצח ו/או שומשום, למראה מושקע במיוחד.

אופים את הסיגרים למשך 10 דקות בלבד בתנור שחומם מראש ל-200 מעלות (תתחילו לחמם אותו ברגע שהמלית מוכנה) – או עד שהקצוות משחימים יפה.

לא מתפתים לאפות מעבר, כדי שהבשר לא יתייבש.

בזמן שהסיגרים בתנור מכינים את רוטב היוגורט הכי ממכר ביקום: מגררים דק דק שן שום פצפונת (או חצי שן שום בגודל נורמלי) לתוך גביע אחד של יוגורט ביו רגיל (ללא טעמים), ומתבלים בנדיבות במלח ופלפל. אפשר גם לבזוק פנימה קצת אורגנו או טימין או פטרוזיליה קצוצה אבל ממש לא חובה. אם אין לכם מגררת דקה פשוט תקצצו את השום כמה דק שרק אפשר.

אם לא רוצים יוגורט אפשר להגיש עם טחינה במקום. והאמת? יש מצב שגם 2-3 עגבניות מרוסקות במגררת גסה יחד עם טיפונת מלח, פלפל ואולי קצת שמן זית, יעשה את העבודה.

אם אתם ממש זריזים אולי תקצצו איזה סלט ישראלי גס חמוד כזה.
כשהסיגרים חמים וקריספיים ולוהטים מהתנור, מגישים אותם מיד, וטובלים ברוטב היוגורט.
דאבל דיפינג מותר ואף מומלץ.

ווריאציה צמחונית
תצטרכו לעבוד קצת יותר: במקום להוריד מהאש אחרי טיגון הבצל, הוסיפו פנימה 2 סלסלות פטריות שמפיניון פרוסות דק, וטגנו למשך כ-7 דק' נוספות עד שהן מתרככות ומשחימות. הוסיפו רק חצי מכמות הקורנפלור, ערבבו היטב והסירו מהאש. הוסיפו פטרוזיליה וצ'ילי כרגיל, ומלאו את הסיגרים כרגיל. או שפשוט תזללו את המלית כמו שהיא עם כף. יאמי.

פינת התכל'ס
המלית: קוצצים גס בצל גדול ומטגנים במעט שמן לכ-7 דקות על אש בינונית עד שמתרכך ומשחים, מוסיפים 3 שיני שום קצוצות דק יחד עם 2 כפיות שטוחות תערובת של תבלינים כרצונכם (כמון / כוסברה / פלפל אנגלי / קינמון / בהרט / וכד'). עוברים לאש קטנה ומטגנים 30 שניות. מצננים. מערבבים פנימה 300 גר' בשר טחון יחד עם כף אחת קורנפלור, שליש כפית פתיתי צ'ילי (אם רוצים), וחופן קטן פטרוזיליה קצוצה (אם רוצים). מתבלים בנדיבות במלח ופלפל.

ההרכבה: ממלאים 8 עד 12 עלי סיגר (תלוי בצורה וביעילות הידיים שלכם), כל אחד בכף גדושה מהמלית, ומגלגלים לסיגרים הדוקים (ראו תמונות). בשלב זה ניתן להקפיא. מברישים במעט שמן ואופים על 200 מעלות כ-10 דקות או עד שמזהיב. מגישים מיד עם מטבל שמורכב מגביע יוגורט ביו מתובל במלח ופלפל ושן שום פצפונת מגוררת דק.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




52 תגובות בינתיים:

  1. הבטחת גם וריאציה עם עלי מלוואח

  2. אפשר להכין את המטבל יוגורט עם שום אפוי ולא חי- זורקים לתבנית עם הסיגרים 2-3 שיני שום שלמות ולא מקולפות. אחרי שהכל יוצא מהתנור נותנים להן להתקרר מעט ואח"כ מועכים אותן עם מזלג עד שכל הבפנוכו יוצא. מוסיפים את הבפנוכו בחדווה רבה ליוגורט ומתבלים עם מלפל וטימין. זה מטבל שמתאים בערך להכל, מצוין עם צ'יפס!

  3. נהדר!!
    קניתי עלי סיגר לפני שבוע ולא מצאתי מתכון נורמלי באינטרנט.
    עברתי על כל המתכונים באתר שלך לפני כמה ימים וחיפשתי מתכון לעלי סיגר.
    איזו מלכה יצאת עכשיו ♥♥♥

  4. מאיה, זה נראה נהדר! לגמרי הולכת לנסות את זה על האורחים הקרובים שיבואו! (כי אין כמו לעשות נסיונות על אורחים…)דיווח כמובן לאחר מעשה

  5. הגיף של טיגון הבצל ממכר.

  6. נשמע ונראה טעים מאד! שאלה קצרה, עלי סיגר אין בשליפה במקרר. האם עלי טורטיה יעשו גם את העבודה? (נ.ב. הובטחה בסוף הערה לגבי תחליף של עלי מלאווח שלא הצלחתי למצוא). המון תודה :-)

    מאיה עונה: הממממ… שאלה טובה. מניחה שכן.

  7. איך עושים את הבטטות שבצד? :)

    מאיה עונה: מתכון כאן בבלוג

  8. אז מה עם הווריאציה למלוואח?

  9. לדעתי יכול לעבוד להוסיף מעט דבש לבשר…

    מאיה עונה: לא מומלץ. הבצל המטוגן יוצא מתקתק להפליא…

  10. אפשר בגרסה הבשרית לטגן עם הבצל גם פטריות, נניח ? תודה

    מאיה עונה: אפשר! למה לא

  11. גירסה נוספת: במקום עלי סיגא אפשר למלא דפי אורז ולרסס בתרסיס שמן.יוצא קריספי ויאמי.

  12. בשימוש בדפי אורז גם בתנור או שצריך להכין את הבשר במחבת ? תודה.

    מאיה עונה: אין לי מושג איך זה יצא עם דפי אורז אז קשה לי לייעץ… מניחה ששתי השיטות יעבדו.

  13. הגיפים נהדרים – הם לגמרי מוציאים אותי מריכוז בעת קריאת המתכון (-:

    נשמע מצויין. אחפש עלי סיגר (אלה שאת השתמשת בהם לא מתאימים לנו עקב אלרגיה לאחד המרכיבים אבל ראיתי באינטרנט שיש עוד סוג). אם לא אמצא – אולי אנסה עם דפי אורז (מנסיוני, גם הם טובים לאכילה רק זמן קצר מאוד אחרי האפיה).

  14. שני פוסטים בחודש? איזה תענוג גדול :)
    המתכון נראה מעולה! ובדיוק לפניי כמה ימים קניתי חבילה ולא ידעתי מה לעשות איתה (שמעתי על איזה מתכון עם ביצה ובצל ירוק קצוץ בתוך העלה סיגר, בסגנון סמבוסק מוזר)- היום ינוסה המתכון לעיל! :)

    מאיה עונה: לא מוזר בכלל הבוריק הזה – מתכון מוצלח במיוחד מהספר החדש המעולה של מיכל ווקסמן

  15. נראה מצוין! אני גרה בחו"ל ולא בטוחה שאפשר למצוא פה עלי סיגרים. עם מה עוד זה יעבוד? חשבתי על פילו או אפילו דפים של ספרינג רול?

    מאיה עונה: דפים של ספרינג רול דפנטלי יעבוד.

  16. היי מאיה, נשמע מצוין. כתבת שהבצק נהיה "סוגי" אחרי האפייה וחשבתי שיכול להיות מאוד שזה בגלל שהבשר לא נצרב לפני הכניסה לתנור ובגלל זה הוא מוציא את כל המיצים אחרי האפייה ולתוך הבצק. אולי שווה לצרוב על אש גבוהה מאוד את הבשר למשך דקה (שלא יתייבש)ולסנן את הנוזלים וכך הסיגרים יחזיקו יותר זמן.

    אה, ותתחדשי על הגיפים!

    מאיה עונה: רעיון טוב, במיוחד לאור העובדה שכבר לכלכנו מחבת בשביל הבצל.

  17. בכלל לא ידעתי שעלי סיגר זה משהו שמוכרים בסופרים :(

  18. יצא סופר טעים!!

  19. אחלה מתכון, יצא מעולה! במיוחד בתוספת הרוטב, תוך כדי ההכנה היה רגע מתוח בו הבנתי שלא שמתי בכלל מלח בבשר.., אבל הדאגה נמסה ברגע הטעימה, וכמו שכתבת אם לא אוכלים ישר מהתנור זה לא זה כלומר עדין טעים אבל לא שערי גן עדן

  20. כמשתמשת ותיקה במילוי וגלגול עלים למיניהם, יש לי כמה דברים להגיד על מה שנאמר פה בתגובות:
    1) אני ממש בספק אם עלי טורטייה יעבדו. אני חושבת שעדיף למלא את עלי הטורטיות בבשר שמבושל כבר ואז לסגור את הטורטייה במחבת טפלון יבשה או עם מעט שמן. מתחילים בצד עם התפר עד שנהיה שחום ואז הופכים לצד שני. זה לא לוקח הרבה זמן אבל זה טיפה התעסקות. ממליצה גם לשים את הבשר עם כמה שפחות נוזלים בטורטייה.
    2) דפי אורז יכול להיות מגניב. גם כאן לדעתי עדיף לבשל קודם את הבשר.
    3) חימום נוסף בתנור/טוסטר אובן אכן מחזיר לחיים סיגרים שקמלו. זה לא כמו לאכול אותם טריים, אבל עדיין טעים! :-) (את זה דווקא לא הייתי עושה עם דפי אורז או טורטייה. שם הטריות משמעותית יותר לדעתי.)

    אחלה יום לכולם! :-)

  21. ושאלה, אם רוצים לשים יותר בשר על חשבון הבצל,נגיד להכפיל את כמות הבשר מזו שבמתכון, זמן האפיה יגדל לדעתך או להשאיר עשר דקות?

    מאיה עונה: זמן האפייה לכף אחת של מילוי בתוך כל סיגר הוא 10 דקות, לא משנה מה אחוז הבשר במלית. אם שמים יותר מלית בכל סיגר, צריך להגדיל בהתאם…

  22. הכנתי ויצא טעים. המילוי פשוט מוצלח ביותר

    שאלה: האם אפשר להכין מהמילוי הזה גם בורקסים של בשר עם בצק עלים? (או במקרה שלי, לצורך פורים, חשבתי להכין אוזני המן ממולאים בבשר מבצק עלים.
    יצליח?

    תודה
    וכיף שאת מפרסמת יותר מאשר מתכון אחד בחודש.

    מאיה עונה: אפשר בכיף. במקרה זה אני ממליצה לטגן את הבשר מראש כי בזמן האפייה שייקח לבצק העלים להיות מוכן, הבשר בפנים עשוי להיאפות יתר על המידה ולצאת סולייתי. טיגון מראש ימנע ממנו לצאת גוש קשה ודחוס.

  23. הכנתי אתמול – הוספתי לתערובת הבשר גם פטריות, תיבלתי בעיקר בבהרט וטיגנתי קצת גם את הבשר. הגשת ליד יוגורט עזים עם שום ומלח.

    יצא מעולה!

    המעט שנשארו מאתמול חוממו היום מחדש בתנור ויצאו פריכים כנדרש.

    כיוון שהיו יותר עלי סיגר בחבילה ממילוי, את הנותרים מילאתי היום בתפוחים קצוצים+קוקוס+קינמון שטוגנו מעט בשמן קוקוס ואפיתי לקינוח. הצלחה היסטרית (גם בקרב אלה שבד"כ לא אוהבים קינוחים על בסיס פירות).

    תודה על המתכון – נכנס לרפרטואר המשפחתי!

  24. נשמר טעים מאד גם אחריי הקפאה וחימום מחדש!!!

  25. יצא נהדר! עשיתי את הגרסה הטבעונית עם פטריות פוטובלו, וטיגנתי במקום לאפות

  26. היי מאיה יש לי שאלה על הקורנפלור שאת אוהבת להוסיף בהרבה מתכונים. אני אישית לא כזה אוהבת לבשל עם קורנפלור ולרוב אני מוצאת דרך לעשות בלי אבל הפעם אני לא מבינה למה יש קורנפלור במתכון, מה זה תורם ואם אפשר לעשות בלי?

    מאיה עונה: אפשר קמח במקום. קורנפלור סופג את הנוזלים שהבשר מפריש במהלך האפייה ומונה מהתחתית להפוך ל-soggy

  27. הכנתי את הסיגרים אתמול. יצא מעדן! כולם נהנו מאוד! תודה!

  28. המתכון של הסיגרים יצא מעולה!!!
    האם יש גירסה של הדפסה למתכון ?

  29. יש גיפים!
    זה חדש או שכבר הרבה זמן לא הייתי פה?

    הווריאציה הצמחונית עושה לי רוק בפה….

  30. הכנתי, ויצא מעולה!! ממש טעים!! (נ.ב – גם אני רומניה…)

  31. עקבתי אחרי המתכון וקניתי את כל המוצרים במעוד מועד. שמתי במקפיא וחיכתי לאחר צהריים פנויים. הוצאתי, הפשרתי, טגנתי וגלגלתי. יצאה כמות נכבדה. לא הכנסתי את כולם לתנור ועקבתי אחרי ההוראות לשימור (לא כולל רומניה סטייל). מה שמדאיג אותי זה שעל שתי האריזות גם של הבשר וגם של הסיגרים כתוב "אין להפשיר ולהקפיא בשנית" האם באמת יש סכנה בריהקפאה?

    מאיה עונה: לא רואה סיבה למה לא להקפיא שוב. סתם כסת"ח של היצרן. אני תמיד מפשירה ומקפיאה שוב בצקים ומעולם לא נתקלתי בשום בעייה.

  32. הסיגר יצא לי קצת רך בתחתית, הייתי אמור להפוך באמצע האפיה? איפה טעיתי?

    מאיה עונה: יכול להיות שלא שמת מספיק קורנפלור והבשר הפריש יותר מידי מיצים? להבא אתה יכול באמת להפוך אותם באמצע האפייה.

  33. כ"כ אנסה את זה השבוע. כ"כ! אחזור לדווח.

  34. הי מאיה
    תודה על המתכון יצא טעים! הוספתי לבשר קצת אורז פרא ועדשים (שאריות מהשבוע שהחלטתי לאכול בריא) ויצא מעולה
    אני ממליצה לנסות:)

  35. בדר"כ נהנית מהמתכונים ופחות מהמגיבים, אבל הפעם יצא ככ טעים וקצר מחמאות שהייתי חייבת להודות לך!
    התלבטנו עד לרגע האחרון בין הסיגרים לצ'יזקבב. האחרון ינוסה בקרוב.

  36. הכנתי מספר פעמים ויצא מצויין. נמצא אצלי קבוע בפריזר – שולפים, דוחפים לתנור ואוכלים עם סלט. אחלה ארוחת ערב..

  37. בשר קפוא מפריש יותר מים. אם משתמשים בבשר קפוא, אז להפשיר אותו לפחות יום קודם במקרר ולתת לו להגיר נוזלים. זה גם עוזר להבין שבשר קפוא איננו בהכרח זול יותר, פשוט קונים יותר מים. בטח כתבת את זה כמה פעמים קודם… תודה על הבלוג!

  38. הלו! ניתן לטגן במקום לאפות? האם יש צורך לשנות משהו לצורך הטיגון?

    מאיה עונה: נראה לי שבטיגון יהיה צורך לטגן גם את הבשר במלית מראש, כי הטיגון הקצר שיספיק להשחמה לא יספיק כדי לבשל את הבשר שבפנים. עוד אפשרות היא חצי אפייה והחצי האחרון בטיגון, ואז אין צורך לבשל את המלית מראש.

  39. היי מאיה, נשמע נהדר אני בהחלט מתכוון לנסות, רק שאלה קטנה –
    איך מפשירים את העלים? במקרר? בחוץ? כמה זמן זה לוקח?
    שנה טובה וטעימה :)

    מאיה עונה: לוקח בערך 2 דק' בטמפ' החדר.

  40. הכנתי המון פעמים בגרסה הבשרית ויצא מדהים. אני מקפיאה וזורקת ישר לתנור 200 מעולה ויוצא מצויין. לדעתך אפשר להקפיא גם את הגרסה הצמחונית?

    מאיה עונה: לדעתי כן.

  41. Just what I was looking for! but….. Is it possible with filo?
    I saw one comment about it but you didnt comment to confirm ;)

    מאיה עונה: אפשר להשתמש בפילו, אך יש להבריש היטב בשמן לפני הגלגול

  42. היי מאיה…סליחה על התגובה הקודמת…התחלתי לכתוב וזה נשלח בטעות:-P
    אני חיפשתי את עלי הסיגר בכמה סופרים ולא מצאתיייי…יכול להיות שכבר לא מייצרים אותם או משו>3?

  43. היי,
    אפשר להכין כמה שעות מראש ואז להכניס לתנור לפני הגשה? ייהרס לדעתך?

    מאיה עונה: אפשר בהחלט, אבל לא יותר מכמה שעות (שעתיים-שלוש להערכתי). למרות שיש קורנפלור במלית שקצת מייבש אותה, עלולים לזלוג נוזלים החוצה לאורך זמן. מעבר לכך – אפשר להקפיא ולאפות ישירות מהפריזר.

  44. היי מאיה :)

    מתכון אדיר, הפך לקבוע אצלנו
    בני הבית כל שבוע מבקשים שאכין
    לא טעמנו עם רוטב היוגורט כי לא כשר,
    אבל הולך ממש ממש מעולה עם רוטב שזיפים מקסיקני!

  45. היי,נראה מדהים. אפשר לטגן במקום לאפות? כמה זמן טיגון? והאם זה יצא פחות טעים מאפיה?

  46. אה עכשיו ראיתי שהגבת על שאלה זהה

  47. וואו, יצא מושלם פשוט! עקבתי בדיוק לפי ההוראות – יצא מדהים! התחלתי לבשל ולאפות רק לא מזמן, פעם ראשונה שאני מכינה משהו עם בשר והטעם נפלא! תודה רבה :)

  48. היי,
    אחלה מתכון! הכנתי כמנה ראשונה עם יוגורט עיזים מעורבב בשמנת חמוצה ושום, סלט עגבניות פלפל חריף וכוסברה וכמה מלפפונים חמוצים. יצא מעולה וכולם השתגעו מהמנה! הצעת יעול- לטגן את הבשר לפני כדי שלא יפריש נוזלים במהלך האפיה בתנור. תודה רבה :)

  49. מתכון מעולה!
    הכנתי שבוע שעבר והילדים(הבררנים ) אכלו בתאבון רב.
    שאלות:
    אפשר להחליף חצי מכמות הבשר בעוף טחון?
    אם אני רוצה להכין סיגרים קטנים (חצי עלה ) כמה זמן אפיה צריך כדי שיצא קראנצ'י בחוץ אבל שהבשר ישאר עסיסי ולא יבש? לגדולים שמתי 10 דקות יצא מושלם

    תודה מראש

    מאיה עונה: אין בעייה להשתמש גם בעוף. אני מניחה ש7-8 דק' לקטנים יספיק.

  50. עשיתי היה מעולה !!!!

  51. רציתי לדעת אם אפשר להכין וישר להקפיא את זה?

  52. התלהבתי מהמתכון, הצטערתי עמוקות על תוספת היוגורט, תגידי לי בבקשה שלא באמת התכוונת למשהו חלבי, שאני לא אהיה עצובה באמצע פורים…
    אני הולכת לנסות את הסיגרים לסעודת פורים



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!