עוגת "דייניש" גבינה

נחשב אצלי: קפה ומאפה

תחילה, עדכון חשוב: כפי שבוודאי שמתם לב מצד ימין, השבוע יוצאת חוברת חדשה דנדשה וחגיגית ל"בצק אלים"! החוברת הפעם היא על טהרת המטבח האיטלקי, וזה אומר שהיא מכילה את כל מה שרציתם לדעת על פיצה, פסטה, לזניה, רביולי, ריזוטו, טירמיסו, בולונז, ועוד המון המון הפתעות אחרות. ניתן להזמין את החוברת החל מרגע זה! בקרוב יהיה עליה פוסט יותר מפורט, אך בינתיים תוכלו לשטוף עיניים כאן. אם עוד לא הצטיידתם במתנה לראש השנה – שופופו. כמו-כן, לאור הדרישה, הדפסתי מהדורה רביעית לחוברת הראשונה והיא חזרה למלאי, הידד!

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

את העוגה הגאונית הזו ראיתי בסרטון יוטיוב די מטמטם, והקונפסט שלה כה גאוני שכמעט ולא יכולתי להכיל אותו. אז אני אנסה להסביר: מכירים את האמצע של עוגות השמרים האישיות האלה עם הגבינה? איפה שהשמרים כל כך SOGGY שהם הופכים להיות רכים ועוגתיים, וזה החלק שמלית הגבינה הכי עבה ועסיסית? אז כזה, רק בצורה של עוגה שלמה. אבל רגעעע!!! זו בכלל לא עוגה!! זו מסכת שקרים!! אין בה לו גרם אחד של שמרים ולא מתפיחים אותה או מרדדים או מקפלים אותה, המלית עשויה מהגבינה הכי פושטית בעולם (לא "טוב טעם" האופיינית והיקרה), והתחתית שלה בכלל עשויה מבסיס של עוגת חמאה. אז כיאה לתקופת מיתון (זה מה שאמרו ברדיו, לפחות), החלטתי לאתגר את עצמי ולהכין אותה ללא שום מכשור, אלא ידנית, בקערה, עם כף עץ. אפשר לשים בפנים כל פרי קיץ שעולה על דעתכם – טרי או קפוא (ראו הצעות בסוף), ואפשר גם בלי פרי בכלל. תתכוננו לעוגת הרושם הכי מרהיבה שתכינו עד סוף שנת המס – שתי קומות של רכות, עסיסיות, ושלמות בלתי נגמרת. קדימה, לעבודה! העוגה מבוססת על מרשם של שאונה סבר הגאונה, עם כמה שינויים שלי. הכמות: תבנית בקוטר 24 ס"מ.

  • לשכבה העוגתית:
  • 125 גר' חמאה רכה
  • חצי כוס סוכר
  • 1 ביצה
  • חצי כפית תמצית וניל
  • קורט נדיב מלח
  • 1 כפית אבקת אפייה
  • 7 כפות חלב
  • 1 כוס קמח פחות כף אחת
  • לשכבת הגבינה:
  • 250 גר' גבינה לבנה (או גבינת שמנת) – בכל אחוז שומן
  • 2 ביצים
  • חצי כוס סוכר
  • 1 כף קמח
  • 1 כוס פרי קצוץ או פרוס (פטל קפוא, שזיף, אפרסק, נקטרינה וכד')
  • אופציה: מעט קליפת לימון מגוררת

עלות משוערת:

19 שקלים

עבודה נטו:

15 דקות

ההכנה

אוקי, אז מתחילים.

העוגה מורכבת, כאמור, משתי שכבות – התחתונה היא מעין עוגת חמאה מהסוג הקרין גורני הזה עם הפירות (רק שהפירות באים כאן מלמעלה), והעליונה היא גרסה מוקטנת של עוגת גבינה. מעל הכל מפזרים, כאמור, קוביות פרי (במקרה זה פטל קפוא.. זה יוצא מדהים גם עם שזיפים, ואפשר גם אפרסקים, ופירות יער קפואים אחרים), ואופים לכדי שלמות עסיסית ומבעבעת.

אפשר להשתמש בכל סוג גבינה לבנה בכל אחוז שומן, או בגבינת שמנת מכל אחוז שומן. פעם אחת גם החלפתי את החלב בשמנת מתוקה ויצא מצויין.

כדי להקציף את החמאה כמו שצריך היא צריכה להיות בטמפ' החדר – ז"א מספיק רכה שאפשר לעשות בה גומה בקלות עם האצבע. אם מכינים ידנית, בלי מיקסר, הרכות של החמאה עוד יותר קריטית, אחרת פשוט בלתי אפשרי לערבב אותה ולאוורר אותה.

ואם כבר בעניין הזה, אני חייבת להתעצבן כאן בפומבי – מה נסגר עם האופנה החדשה והטיפשית הזו של להגיד "מקרימים חמאה"… creaming באנגלית זה להקציף למרקם אוורירי, אכן, אבל "להקרים" בעברית זה לפזר על משהו גבינה ולתקוע בתנור. אם אתם רוצים לתקוע מילים באנגלית במשפטים שלכם, פיפל, בי מיי גסט! אבל אל תעשו שעטנז עקום בין מילים שכבר יש להם משמעות בעברית. בלעכס!

אוקי, להרגע מאיה.
טוב, נרגעתי.

בקיצור, אז מוודאים שהחמאה מספיק רכה כדי לעבור הקצפה על ידי הוצאתה מהמקרר כחצי שעה לפני ההכנה (בקיץ). אפשר לקצר את הריכוך לכרבע שעה אם חותכים את החמאה לקוביות או פרוסות ואז מניחים בחוץ (כמו שעשיתי בתמונת המרכיבים). והאמת? אל תהרגו אותי (ולא ניסיתי עדיין), אבל יש לי תחושת בטן שהעוגה תעבוד גם אם נדרדר את הבלילה הזו לטכניקת ה-"בחושה" – פשוט להמיס את החמאה ולערבב את כל המרכיבים בקערה מבלי להקציףכלום (אם אתם מנסים, אנא דווחו בתגובות!)

שמים את החמאה הרכה בקערה. תוכלו לוודא שהיא רכה מספיק על ידי כך שאפשר לערבב אותה ממש ממש בקלות ולמרוח אותה על שולי הקערה כמו קרם.

מוסיפים את הסוכר ומערבבים עם כף במהירות למשך 2 דקות.

התערובת תעבור ממרקם יציקתי למרקם קרמי, אוורירי ורך, כמו חומוס דליל (נניח).

בשלב זה מוסיפים את הביצה. הרבה יותר קל לערבב אותה פנימה אם היא גם בטמפ' החדר כמו החמאה.

מערבבים אותה פנימה עד שהיא נטמעת.

בהתחלה היא תהיה קצת גושית אבל בסוף אחרי ערבוב עיקש היא תיטמע.

מערבבים ומוודאים שלא נדבקו שאריות לשולי הקערה או לכף עצמה והכל התערבב היטב – אם צריך, משתמשים בכפית כדי להוריד את כל מה שנדבק לכף בחזרה לקערה. מיד תשתמשו בכפית הזו כדי למדוד:

אבקת האפייה, מלח ווניל – היידה, פנימה!

מערבבים היטב עד שהתערובת חלקה.

מוסיפים את החלב (אפשר גם שמנת מתוקה במקום, כאמור)

רוב הסיכויים שהוא יחרב לגמרי את כל המרקם הקרמי של הבלילה ויהפוך אותה לגושית ומגעילולית במקרה הטוב, ובמקרה הרע פשוט ייצבע בצבע חום אפרפר ויישאר כשלולית בלי להתערבב פנימה.

למזלנו כל זה הולך להיפתר ברגע שנוסיף את הקמח.


מערבבים את הקמח פנימה עד שהוא נטמע בבלילה כמעט לגמרי.

הימנעו מהדחף לערבב את הבלילה עוד ועוד עד שהיא חלקה לגמרי.

כמה גושים פה ושם זה בסדר.

מעבירים את הבלילה לתבנית עגולה בקוטר 24 ס"מ (אם אין, אפשר לאלתר עם גודל אחר כל עוד גובה הבלילה המשוטחת בתבנית לא יעלה על 3 ס"מ ולא יירד מ-2 ס"מ), משטחים קלות עם כף לשכבה אחידה, ואופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות למשך 10 דקות בלבד. העוגה אמורה להיות לא מוכנה לגמרי ורוטטת כמעט לחלוטין במרכז, ורק השוליים אמורים להיות אפויים ושחומים קלות ביותר. זמן האפייה הזה משתנה בצורה קיצונית מתנור לתנור, אז אחרי 5 דקות אפייה אפילו, אני ממליצה לבדוק את העוגה בתכיפות ולהוציא לפי איך שהיא נראית (תכף יגיע הסבר).

בזמן שהעוגה בתנור, מכינים את בלילת הגבינה שמגיעה מלמעלה. עושים את זה באותה הקערה עם שאריות הבלילה הקודמת – אין צורך לשטוף (הרי גם ככה שתי הבלילות מתערבבות קצת זו בזו באפייה).

שופכים פנימה את הגבינה הלבנה.

מוסיפים את שאר החומרים – הביצים, הסוכר והוניל.

אם רוצים, מגררים פנימה קליפת לימון עם מגררת דקה דקה (לא חובה).

מערבבים טוב טוב

מוסיפים פנימה גם את הקמח

וטורפים טוב טוב עם אותה הכף, או מזלג, עד שנוצרת בלילה אחידה ויחסית דלילה.

עוברים גם על שולי הקערה כדי לוודא שלא נדבקו לשם חומרים שלא התערבבו טוב. כנ"ל לגבי שאריות שנדבקות לכף עצמה – אם צריך, משתמשים בכפית המדידה, כאמור, כדי להוריד את עודפי הבלילה בחזרה לקערה.

כשהשכבה התחתונה יוצאת מהתנור אחרי האפייה החלקית, היא אמורה להיות קצת מוכנה בשוליים, אבל עדיין רוטטת במרכז. המרקם של השכבה התחתונה ישפיע על מראה העוגה בסוף, כי הוא מחליט מה יהיה גורלה של בלילת הגבינה שנמזגת מלמעלה.

אם השכבה יציבה יחסית, לבלילת הגבינה לא יהיה לאן לשקוע. אם היא רכה באמצע, יווצר אפקט של "שלולית" גבינה במרכז.

מוזגים למרכז בעדינות את בלילת הגבינה. אם כל הכוכבים בגלקסיה ממוקמים כמו שצריך, יכול להיות שיווצר לכם האפקט המגניב בו הבלילה קצת שוקעת לתוך העוגה במרכז ואז תקבלו שוליים של עוגת חמאה, שחומים וקצת פריכים, ובמרכז מלית גבינה רכה ועסיסית. בכל אופן, בכל הפעמים שהכנתי לא הצלחתי לגרום לזה להראות יפה כמו בוידאו – שם הגבינה ציפתה את רוב החלק העליון ונשארו רק שולי עוגה כהים ושחומים. איכשהוא יצא לי או עיגול גבינה באמצע, או שכבת גבינה שטוחה למעלה, או סתם אנדרלמוסיה.

במקרה הקיצוני השני (נניח, במקרה שהתנור שלכם חזק יחסית והעוגה הייתה קצת יותר אפויה מהדרוש, או שהשתמשתם בתבנית קצת יותר גדולה וגובה הבלילה הנמוך גרם לעוגה להיאפות מהר יותר) יווצר מצב ששכבת העוגה קשיחה יחסית, ואז בלילת הגבינה פשוט תיקווה בשכבה נפרדת מלמעלה.

שתי האפשרויות יפות, אז לא כזה משנה מה יוצא לכם (בכל אופן – אתם מוזמנים להעלות תמונות לעמוד הפייסבוק וכך נוכל להשוות ואולי להגיע למסקנה מה זמן האפייה האופטימלי)

בפעם הראשונה שעשיתי אותה ניסיתי, מתוך התחכמות, להכין אותה ברינג של 20 ס"מ ובגלל גובה הבלילה הגבוה בתבנית זמן האפייה האמור לא הספיק כדי לייצב את השכבה העוגתית וכשמזגתי את בלילת הגבינה פנימה שתי הבלילות ממש התערבבו ונוצרה קצת סמטוכה בתבנית:

זה עדיין היה טעים בטירוף, אבל הרבה פחות יפה.

בשלב הזה למדתי שבניגוד למה ששאונה אומרת במתכון המקורי, עדיף למזוג את הבלילה קודם ורק אז לפזר מלמעלה את הפרי. אחרת בלגאנים.

אחרי שמוזגים את הבלילה מפזרים מלמעלה בערך כוס אחת של פרי קצוץ או פרוס דק לבחירתכם –

שזיפים עובדים פה מ-ע-ו-ל-ה

החמיצות שלהם משתלבת ממש טוב עם העוגה המתקתקה. אפשר לפזר קצת שקדים פרוסים בשוליים בשביל היופי (לא שזה עוזר…)

גרסת הפטל יצאה כ"כ יותר יפה שקצת נסחפתי איתה. ממש ממש לא חובה להשתמש בפטל. אפשר גם אפרסקים, נקטרינות, דובדבנים, תותים (בעונה), אננס מקופסה, וגם פירות יער קפואים. ואם כבר בנושא פירות היער –

גיליתי בסופר זן שווה במיוחד של פטל קפוא, שנראה כמעט כמו פטל טרי!!

חצי קילו ממנו עולה כמו חבילה אחת קטנה של פטל טרי, והאיכות עילאית (נסו לטחון חצי כוס פטל קפוא כזה בבלנדר עם מיכל יוגורט אחד, חופן שיבולת שועל (!), קמצוץ וניל, וטיפה מייפל. תקבלו שייק גן עדן עתיר בריאות וסיבים).

העוגה יוצאת מרהיבה עם פטל, כבר אמרתי? אין צורך להפשיר לפני השימוש.

ואתמול חשבתי לעצמי – "אז נכון, קיץ, אבל למה שאגביל את עצמי רק לפירות של קיץ?" ואכן, אפשר לקחת את העוגה הזו לכיוון הכי טראשי שאפשר ולהוסיף לגבינה דברים רעים ממש, כמו –

קוביות של חטיף ריסס (או סניקרס? או טורטית?), עוגיות אוריאוז מפוררות, שוקולד צ'יפס או שוקולד קצוץ, ואולי אפילו דוגמת שיש של ממרח לוטוס או ריבת חלב או ריבת פרי.

אחרי שמפזרים את הטופינג הרצוי (בערך כוס) דוחפים את העוגה בחזרה לתנור (על אותו חום), וממשיכים לאפות בין רבע שעה לחצי שעה, או עד שבלילת הגבינה יציבה, קפיצית וכמעט ולא רוטטת כשמנענעים אותה. היא תתייצב לחלוטין עם הקירור.

לא! חותכים! את העוגה! לפני שהיא מתקררת!!!!! אחרת היא תקרוס לכם. מומלץ אפילו להעביר למקרר לכמה שעות (אחרי שהיא פושרת), לפני ההגשה. העוגה רק משתבחת במקרר ויותר ויותר מתקרבת למרקם של "דייניש" גבינה מעולה. היא תישמר במקרר עד כשבוע, ואולי קצת יותר.

פינת התכל'ס
שכבת תחתונה: מקציפים 125 גר' חמאה רכה יחד עם חצי כוס סוכר עד שהתערובת אוורירית. מערבבים פנימה ביצה אחת וכשהתערובת אחידה מוסיפים 1 כפית אבקת אפייה, קורט נדיב מלח, חצי כפית תמצית וניל, ו-7 כפות חלב (או שמנת מתוקה/חמוצה או יוגורט). הבלילה תיראה מגעילולית וזה בסדר. מערבבים פנימה 1 כוס קמח פחות כף אחת. משטחים בתבנית 24 ס"מ ואופים על 180 מעלות כ-8 עד 10 דק' או עד שהשוליים יציבים מעט והאמצע רוטט מאוד.

שכבה עליונה: בזמן שהעוגה בתנור, מערבבים באותה הקערה (בלי לשטוף) 250 גר' גבינה לבנה (או גבינת שמנת) – בכל אחוז שומן, יחד עם חצי כוס סוכר, 2 ביצים, חצי כפית תמצית וניל, 1 כף קמח, ואם רוצים אז קצת קליפת לימון מגוררת דק. מוזגים את הבלילה על העוגה האפוייה חלקית, מפזרים 1 כוס פרי קצוץ או פרוס דק (נניח פטל, או 3 שזיפים, או אפרסק / נקטרינה / או כל פרי אחר שאוהבים). מחזירים לתנור לאפייה של כ-15 עד 30 דק', או עד שמרכז העוגה יציב. מצננים לחלוטין לטמפ' החדר לפני שפורסים. שומרים במקרר.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




101 תגובות בינתיים:

  1. אני ממשיך לגעת במסך בתקווה שאיכשהו אני אצליח לשלוף את העוגה החוצה אך המציאות הקשה מכה בי כל פעם מחדש.
    נראה מ-ע-ו-ל-ה :)

  2. נשמע מדהים!
    מחכה לנסות….

  3. אם הזכרת גבינת טוב טעם האוברפרייזד, כדאי ללכת למעדניה ה"רוסית" הקרובה לביתך ולקנות גבינת טבורוג הנמכרת לפי משקל. המרקם והטעם שלה ממש זהים לטוב טעם רק שמחירה נמוך בהרבה. בנוסף לכך היא נמכת לפי משקל וברוב המעדניות יהיו גם כמה סוגים שלה שנבדלים באחוזי השומן וב"קרמיות שלהם".
    אם תרצי מתכונים פשוטים לארוחת הערב דברי איתי :)
    אגב אחלה פוסט, ינוסה בהקדם!
    חג שמח

  4. שיט לא מאמינה שקראתי את זה לפני ארוחת הצהריים. עכשיו אצטרך למצוא משהו לאכול כי אחרת אנגוס במחשב

  5. היסטרי!

  6. לא נושם

  7. את מדהימה. כל כך אוהבת את ההסברים בליווי תמונות.
    פשוט תענוג לקרוא וקל להכין. תבורכי.

  8. מדהימה כהרגלך.
    מה את אומרת על שימוש בקרם קוקוס במקום חלב ואיזושהי גבינת סויה במקום גבינה לבנה?

    מאיה עונה: קרם קוקוס – אין שום בעייה, אבל מה תעשי עם החמאה? (שמן קוקוס, אולי)… לגבי גבינת הסויה – לצערי אין לי ניסיון איתה באפייה. היא גם סופר יקרה, מה שמוריד עוד יותר את הסיכוי שאעשה איתה ניסויים.

  9. מאיה,

    את הופכת להיות שדה-מכשפת- שלא מהעולם הזה. לוא דוקא בגלל המתכון הזה אלא בגלל הצילומים והסטיילינג והיצירתיות והפקת החוברות והתעוזה והעד הסוף

    מורידה בפנייך את הסינר
    הילה

  10. הכנתי, היא כרגע בתנור, מחכה בסבלנות:)
    מקווה שיצא טעים, ומהמם כמו בתמונה שלך.
    תודה על המתכון! מה שאהבתי, זה שאין בעוגה הזאת מצרכים נדירים, אלא דברים שתמיד יש במקרר.
    האפייה באמת תלויית תנור, לי לקח בתבנית נייר של 22, 16 דקות עד למוכנות מתקבלת של חלק התחתון.

    *ברשימת מצרכים חצי כפית וניל מופיעה רק פעם אחת, אך בהסבר את מוסיפה אותה גם לתחתית וגם לחלק העליון. הבנתי נכון?

    מאיה עונה: כן, אתקן מחר

  11. נרקיס (narkis) הרשקו (herscu)

    הי,
    עכשיו הזמנתי את חוברות 1 ו-4 שלך, ובכללי אני משתמשת במתכונים שלך והם פשוט מעולים!, ברורים! וטעימים!! :).
    אולייי מתישהו פליזז תוציאי חוברת צמחונית? :P

  12. אם אחליף את החמאה בשמן קוקוס זה יהיה דיזאסטר?

    מאיה עונה: חוץ מדיזאסטר פיננסי, לא. דווקא יעבוד :)

  13. הי, מאיה. מופלאה כרגיל.
    האם להערכתך העוגה תשרוד יפה אחרי הקפאה?

    מאיה עונה: הקפאתי אותה ליומיים כדי לשחרר בקלות מתבנית לא מתפרקת והיא נשארה מצויינת. מניחה שאפשר להקפיא לשבועיים, נניח, כל עוד זה מכוסה היטב. השכבה של העוגה דווקא לא הבעייתית פה – אני דווקא חוששת למרקם הגבינה, שעלול להפוך למימי לאחר ההקפאה. ולכן לא הייתי ממליצה על יותר משבועיים, ואולי אפילו רק שבוע.

  14. יואו גם אני גיליתי לא מזמן את הסוג הזה של הפטל הקפוא ולא נראה לי שאני אוכל לחזור לסוגים האחרים יותר. הוא אלוהי! כמובן שמאז שקניתי אותו פעם אחת אני כבר לא מוצאת אותו בשום סופר….

  15. הי מאיה. אם עושים חצי כמות, מה גודל התבנית האופטימלי? תודה.

    מאיה עונה: אני מניחה שאולי 20 ס"מ? עוד אפשרות זה להכין בתבניות מאפינס – אבל שימי לב ששכבת הבצק לא אמורה להיות עבה במיוחד.

  16. סבתא של חבר באוני׳ הייתה מכינה משהו דומה ממתכון עתיק מרוסיה והייתה מגישה את זה בקוביות שמנמנות… עוגה מדהימה

  17. רוצה להכין את העוגה, יש לי ריקוטה, אפשרי?
    תודה :)

  18. יעבוד בתבנית מתפרקת של קיש?

  19. הי מאיה, נראה טעים במיוחד!
    רציתי לשאול – אפשר להחליף את החלב בחלב סויה? (זה פשוט החלב שיש לנו במקרר בדרך כלל).

    תודה!

  20. נראית מדהים!
    יש סיכוי לדעת כמה שוקלת כוס קמח פחות כף?
    (אני לא פלצנית אני פשוט ממש גרועה בלעשות בערך אז חייבת לשקול כל דבר…)
    תודה :)

  21. רק רציתי להגיד לך שהכנתי. יצא מעולה!! גם שבכלל לא יצא לי יפה. והכל יצא סמטוחה כמו באחת התמונות למעלה.

    העיקר הטעם. לא?:)

  22. הכנתי כמות כפולה כדי "שישב טוב " בתבנית 26 עשיתי עם פירות יער. מעללללללף!

  23. קודם כל תודה על מתכון ברור וטעים. הכנתי אתמול שתי גרסאות, הראשונה חתיכות שוקולד קצוצות והשנייה עם דובדבני אמרנה שקיבלתי מאיטליה.
    השוקולדית יצאה טעימה מאוד, אבל פחות יפה – אולי בפעם הבאה עדיף להטביע את השוקולד למטה ורק אז ליצור את המלית גבינה. באשר לזו עם הדובדבנים, יצאה מצוינת, יפה וטעימה!

    כל מי שטעם השתגע דווקא מהשכבה התחתונה, פשוט טוב!
    תודה ושנה טובה!

  24. 10 דקות עבודה ויצא מעולה,
    האורחים ליקקו את האצבעות :)

  25. במידה ואין פירות יער בשלוף, ולא אוהבים אצלנו שזיפים- עדיף להשקיע ולקנות פטל או שטעים גם בלי?

    מאיה עונה: טעים גם בלי, ואפשר את הטופינגז הטראשיים, כמובן!

  26. עשיתי. היה טעים אבל השכבה התחתונה יצאה עבה והגבינה הנמוכה מידי – הן לא התמזגו למרות שהתחתית לא היתה אפויה מידי. מה עשיתי רע?

    מאיה עונה: לא עשית רע. הבלילות עושות מה שמתאים להן באותו הרגע. מכל הניסיונות שלי עם העוגה, אי אפשר כל כך לשלוט על איך היא נראית. כל עוד היא טעימה, הכל בסדר :)

  27. היי,
    קיבלתי היום את החוברות שלך, תודה רבה.
    האם העוגה הזאת תעבוד בתבנית קיש מתפרקת?
    אני חוששת שהיא תנזל מהרווח
    תודה

    מאיה עונה: את מוזמנת לצפות את החלק התחתון עם עיגול של נייר אפייה ומבחוץ להדק 2 שכבות של נייר אלומיניום – בדומה למה שעושים לריפוד של רינג באפייה.

  28. מאיה תודה רבה עבור מתכון כה מוצלח, אפיתי את העוגה מיד כשסיימתי לקרוא את הפוסט ואכן יצאה טעימה ומיוחדת כפי שהובטח.
    רשמת שהמתכון מבוסס על המתכון של שאונה עם שינויים שלך, במתכון המקורי משתמשים בכמות כפולה של גבינה ואופים בתבנית קטנה יותר של 8 אינץ, האם זה שינוי שביצעת או טעות בהדפסה?

    מאיה עונה: תודה! אגב, לא בטוחה שזה שינוי כל כך – 8 אינצ' מאוד קרוב ל-24 ס"מ ובמתכון המקורי דורשים חבילה אחת של 8 אאונצז קרימצ'יז – שזה 225 גר' – שזה חבילה אחת…

  29. אני לא מבינה באיזה שלב משתמשים במקצף \ מערבל

    מאיה עונה: אפשר להקציף את החמאה עם הסוכר במערבל, להוסיף את הביצה, וכן הלאה. לאחר מכן אפשר להשתמש במערבל כדי להכין את בלילת הגבינה.

  30. איפה ניתן למצוא את הפטל הקפוא?

    מאיה עונה: אני מצאתי בסניף "מגה בעיר" בתל אביב

  31. אכן יצא סמטוחה אבל סמטוחה טעימה מאוד!! אגב בהתחלה עוד ניסיתי להציל את הבסיס כי אפיתי אותו יותר מדי, אז קצת חוררתי אותו עם מזלג באמצע כדי שיהיה לבלילה לאן לברוח, אבל זה עזר…
    כיסיתי בשקדים את הפאדיחה.

  32. העוגה נפלאה והיא עברה את מבחנם של קשוחי המבקרים שתמיד לא מרוצים.
    הכנתי אותה עם קמח תמי נטול גלוטן אפילו לא קמח העוגות אלא קמח המאפים שהוא קמח קשה יותר ועדין היא יצאה נימוחה ומפנקת. המידות לקמח תמי נ"ג הן בדיוק כמו המידות של הקמח עם הגלוטן במתכון.
    דבר נוסף אפיתי בתבנית רינג מתפרקת (24) ריפדתי את התחתית בנייר אפיה ואת העודפים גלגלתי חיצונית מסביב לתבנית שום דבר לא נזל והעוגה יצאה בשלום מהתבנית לאחר צינון וייצוב קל במקרר

    מאיה עונה: שמעתי עשרות המלצות על הקמח הזה, אבל אף פעם לא יכולתי להביא את עצמי לקנות אותו כי הוא כה יקר. מעדיפה להתנסות בעצמי בתערובות קמחים ולהגיע לנוסחה מנצחת בזול.

  33. היי!
    איך אפשר לגרום לפירות יער להישאר שלמים ולא להימרח ו'להוציא צבע' על העוגה?

    מאיה עונה: לערבב אותם בקערית בנפרד עם קצת קמח או קורנפלור לפני שמוסיפים פנימה לעוגה.

  34. אשמח לדעת איך אני יודעת שזה מוכן באפיה השניה? הוצאתי כאשר המרכז היה יציב יחסית והיא יצאה לא אפויה מבפנים. יש מצב לאפיית יתר?

    מאיה עונה: תמיד יש מצב לאפיית יתר, בכל עוגה. העסק כאן קצת יותר טריקי בגלל הפירות שבפנים. אין בעייה להחזיר לאפייה של 10-12 דק' בתנור חם כדי לייצב את המלית, גם אחרי שהתקררה.

  35. צריך לשטוף את הפטל הקפוא לפני ששמים בעוגה? למה רשום על האריזה פטל קפוא לטחינה בלבד?

    מאיה עונה: אין צורך לשטוף.

  36. היוש מאיה!
    נראה מהמם!
    האם יש אפשרות להכין עם קמח מלא\כוסמין ולא קמח לבן? *שאלה ניצן בתקווה*

    מאיה עונה: קמח כוסמין אפשר 100%, וקמח מלא אפשר רק בתערובת של חצי-חצי עם קמח לבן. מעבר לכך יצא יציקתי ודחוס.

  37. היי מאיה!
    אני עוקבת אחרייך באדיקות וכבר עשיתי המון מתכונים שלך!
    את מדהימה!
    שאלה –
    את הגרסה של הפטל עשית כשהתחתית אפויה לגמרי או רק חצי אפויה?
    לא הצלחתי להבין איזה מהגרסאות מוצלחת יותר…
    אשמח לעזרה, רוצה להכין את העוגה הזו לערב החג!
    תודה רבה!
    גם אני – מאיה. :)

    מאיה עונה: באף אחת מהגרסאות התחתית לא אפוייה לגמרי. גרסת הפטל היא כשהתחתית יחסית יציבה ונהיה לה כבר קראסט – אבל לא אפויה לגמרי. בעיני היא נראית קצת יותר טוב אבל הטעם אותו דבר.

  38. יעבוד גם כ"חיתוכיות"? צריכה להביא עוגה בחתיכות קטנות יחסית, uתוהה אם העוגה הזו תשרוד חיתוך לריבועים ומעבר למנג'טים.
    תודה!

    מאיה עונה: תשרוד היטב

  39. עוגה מדהימה!! ניסיתי את הגירסה עם האוריו וכנראה שהיא הופכת מהיום לעוגת הבית החדשה שלנו.
    תודה על המתכונים המעולים והפשוטים שיש כאן. פשוט אתר מעולה ויצירתי.

  40. יעבוד גם כעוגות אישיות, לדעתך?
    בינתיים הכנתי את הגירסה הרגילה ויצא לי מהמם. בבסיס השתמשתי גם בשמנת חמוצה (2 כפות) וגם בחלב (ה-5 הנותרות).

    מאיה עונה: בהחלט יעבוד! רעיון מעולה. זמן האפייה של הבסיס יתקצר לחצי לפחות

  41. את גאונה!
    בדיוק אתמול חשבתי לעצמי שחייבים להמציא עוגה כזאת…

  42. רק מעדכנת שהכנתי, היה פשוט ויצא ממש מעולה וקצר מחמאות! ואין כמו פטל :)

  43. "פורסם ביום שלישי 09 בספטמבר 2014". לא חוקי!!! היה לי מבחן ענק ומזעזע ב1/10. וכל בוקר כשפתחתי את המחשב ללמוד, החלונית של בצק אלים עם העוגה הזו מחייכת אליי ומוציאה לי את העיניים.
    ועכשיו
    אני בוגרת מבחן גמר בפסיכיאטריה. ואכלתי את העוגה הזו. יאמ.

    *הייתה לי רק חצי חבילה של גבינה לבנה. השלמתי את החסר עם לבן ואף אחד לא ידע.
    *דובדבנים מצנצנת. מעולה. ניסיתי בכוונה לטפטף קצת מהסירופ שלהם כדי שייראה כמו שלך :)
    *תודה!

  44. איפה מצאת את הפטל הזה? לא מוצאת בשום מקום.

  45. תודה על המתכונים הנהדרים והטעימים .בעוגת הגבינה שהכנתי בתוספת אוכמניות קפואות לאחר יומיים במקרר הפרי העלה עובש ועוגה נזרקה לפח. האם יש לך עצה שהדבר לא יקרה שוב . העוגה מאוד אהובה עלינו. שוב תודה על המתכונים

    מאיה עונה: כיצד היא אוכסנה במקרר? בקופסה אטומה או עם ניילון נצמד?

  46. מצאתי בסוף את המותג הזה של הפטל בעדן טבע מרקט בירושלים.

  47. תודה על התגובה המהירה.העוגה אוכסנה במקרר בתבנית נייר חד פעמית מכוסה בניילון נצמד.

    מאיה עונה: נסי להבא לפרוס לפרוסות מראש ולהעביר לקופסת פלסטיק אטומה ומרווחת. הניילון הנצמד שצמוד לעוגה גורם להצטברות של לחות מיותרת שתופסת עובש יותר בקלות.

  48. היי מאיה,
    תודה על המתכון הנהדר!
    בשלב הערבוב של החמאה עם הסוכר- המסתי חמאה במיקרו ואז ערבבתי היטב עם הסוכר ויצא מעולה.
    חיכיתי שהשכבה התחתונה תהיה אפויה קצת יותר, בכדי להגיע להפרדה מלאה בין השכבות- זה יותר יפה לדעתי.
    חיכיתי עד שהשכבה העליונה ("הבלילה") תהיה יציבה, ובתנור הסופר-מהיר שלי זה לקח יותר מחצי שעה. מצד שני השוליים יצאו קצת יותר שחומים. עדיין מרשים וטעים. הוספתי מנגו!

  49. היי מאיה! מתכון מעולה! עשיתי אותו ושמתי דובדבנים מגולענים ויצא ממש טעים. לדעתי גם צריך להפחית בכמות הסוכר. אבל זה טעם אישי שלי כי אני אוהבת פחות מתוק.
    בתנור שלי היה צריך 20 דקות לבסיס, ועוד כחצי שעה לבלילה ויצא מושלם! לא מופרד ולא משולב. בקיצור התמונות להמחשה ממש מדויקות, פעלתי לפי המראה. תודה!! קיבלתי הרבה מחמאות :)

  50. היי,
    שמתי 7 כפות חלב וזה לא נראה כמות כמו ששמת.
    האם התמונה היא לצורך המחשה בלבד?

    מאיה עונה: השתמשתי בכוס מדידה בגודל קטן יותר בתמונה, כנראה בגלל זה… הכמות היא 7 כפות בוודאות.

  51. הי מאיה, הכנתי וכנראה לא אפיתי את הבסיס מספיק. הגבינה נטמעה ויצא טעים להפליא, רק אני קצת התאכזבתי. אין ספק שאכין שוב ואאפה את הבסיס יותר…

  52. היי מאיה וכולם.
    אחרי שבוע של קריאת המתכון שוב ושוב…. ניסיתי בגרסה עם חתיכות מרס, לבקשת האיש.
    יצא מגניב, רק המלצה להכניס את המרס או הסניקרס עמוק עד שיכוסו במלית גבינה, כי לי הם נשרפו מלמעלה..

  53. עוגה נהדרת… אהבתי מאוד.
    השכבה העליונה לא שקעה פנימה וקישטתי עם תותים טריים ושקדים פרוסים.
    חייבת להתוודות-היה חסר לי 25 גרם חמאה רגילה אז אילתרתי עם חמאה מלוחה והשמטתי את המלח מהמתכון, יצא פצצה :)

  54. לגבי הפרי.. ילך גם עם בננה? לא יודעת איך תצא באפיה. או אולי.. יש לי תותים קפואים שאני הקפאתי.. יצא טוב? או יהפוך את הגבינה למימית?

    מאיה עונה: לדעתי ילך עם בננה. אפשר תותים קפואים אבל ממליצה להפשיר במסננת למשך כמה שעות ליתר בטחון, או לחלופין לערבב אותם עם טיפה קמח לפני שמוסיפים לעוגה.

  55. יצא מעולה! (עשיתי עם פטל קפוא)
    תודה רבה על מתכון טעים והסברים מפורטים ומצויינים! :-)

  56. היי,
    נראה מעולה!!
    האם תבנית פאי מתפרקת 24 מתאימה לעוגה? או שיש צורך בתבנית גבוהה יותר?
    העוגה נראה יחסית נמוכה ונראה שהיא תצא יפה בפאי..?!
    תודה!

    מאיה עונה: נראה לי שכן.

  57. היי,
    במידה ואני משתמשת במיקסר, עם איזה וו לישה מתמשים ? זה של ההקצפה או גיטרה ?
    קצת מאותגרת עדיין בנושא המיקסר :)
    תודה !

    מאיה עונה: גיטרה

  58. אז אחרי שקראתי את הפוסט שוב ושוב (ושוב) הכנתי אותה בשישי האחרון והיא הייתה מדהימה!!! כולם אמרו שהחלק העליון ממש טעים בפני עצמו, גם אצלי שתי השכבות לא ממש התמזגו, אבל עדיין-מעולה.

    היום בערב החלטתי לרמות והכנתי רק את השכבה העליונה עם תותים, מעל הקצפתי קצפת וערבבתי עם עוד גבינה לבנה ושמתי מעל..
    יצא מושחת ומלא טוב.
    תודה מאיה! את מדהימה.

  59. הי מאיה,
    האמת שאני חדשה אצלך, וממש נגנבתי!
    הוספת לפייבוריטס:)
    בכל מקרה- אני צליאקית, ולא מפחדת מלשחק עם קמחים, כך שהכנתי את העוגה עם מה שהיה לי בבית- קמח אורז מלא, קמח טפיוקה וקונדיטור ביחס של שליש שליש שליש וכמובן הוספתי אבקת אפיה כמו שאמרת.
    העוגה צפויה להאכל עוד יומיים ואשמח לדווח על הטעם, אבל ויזואלית יצא כמו התמונות והשכבה התחתונה נאפתה יופי.
    תודה רבה רבה!! ככ כיף שמסודר ויפה וטעים.
    עומדת לנסות את הפבלובה לשבת, בהצלחה לי…
    מוריה.

    מאיה עונה: מגניב! אשמח אם תכתבי לי איפה את משיגה קמח טפיוקה ואם זה נחשב מוצר "נגיש" יחסית. אני אף פעם לא מצליחה למצוא…

  60. אז חזרתי עם תשובות ודיווחים:
    1. העוגה יצאה מצוין. פעם הבאה אאפה את התחתית טיפ טיפה פחות, אבל יצא ממש מוצלח.
    2. הפבלובה יצאה מצוין, הקרם טופי התפקשש לי קצת.
    3. לגבי הקמח- יצא לי למצוא אותו בחנויות טבע, וגם יש ל"דוכן גן שמואל".נדמה לי שפעם אחרונה קניתי בשופרסל. מבחינת נגישות- אני בדכ כלל מוצאת, אבל אולי זה עניין של מזל. אין למצוא באינטרנט?
    הבאסה היחידה היא שכל הקמחים האלה עולים בערך כמו בית בהרצליה למאה גרם…

  61. תודה על המתכון! נראה מהמם ובטוח טעים!
    באמצע ההכנה של הבלילה גיליתי שאין לי מספיק סוכר…אבל מצאתי stevia ודבש. מה עדיף להוסיף, וכמה? תודה!

    מאיה עונה: עדיף סטיביה, אבל אין לי ניסיון עם זה – נסי לראות על האריזה מה יחס ההמרה. זה אמור להיות ממתיק מאוד מרוכז.

  62. היי מאיה,
    זה מקובל להכפיל את מינון מילוי הגבינה?. או שיצא מוזר…?

    מאיה עונה: לא רואה סיבה למה לא. the more the merrier.

  63. היי מאיה,
    אפיתי את השכבה הראשונה כמעט רבע שעה, יצאה שחומה מלמעלה ומאוד רוטטת מבפנים.. איך ששפכתי את הבלילה היא התפוצצה והבלילה של החלק השני נשפכה פנימה.. :(
    ניסיתי לטשטש עם פטל.. האם זה ייצא אכיל? צריך להשאיר יותר זמן בתנור?

    מאיה עונה: זה מה שאמור לקרות. אפי עד שהגבינה עשויה, כרגיל.

  64. יום חמישי 26/3/15 הכנתי כרגע יצאה מהתנור! נראית ומריחה פיצוץ!!! שמתי לב שלפי התמונה שלך היא קצת נמוכה לכן את הבסיס עשיתי אותו דבר ( תבנית 24 גם) והמלית גבינה הכפלתי את הכמות של כל החומרים, רציתי אותה גבוהה יותר וגדולה יותר, השתמשתי עם פרות יער טרי (גרה בחו״ל והעונה שלהם בשיאה) ופרוסות שקדים יצאה מהממת….. תודה!!! בכיף אשלח תמונה אם תעדכני אותו לאן.

  65. היי מאיה,
    תודה על עוד מתכון מוצלח! יצא ממש טעים!
    רק שאלה אחת-
    יצאה לי שכבה מאוד עבה של בצק לעומת שכבה די דקיקה של גבינה. אני לא יודעת אם ככה זה אמור לצאת, אבל בהנחה שאני רוצה את העוגה יותר גבינתית- יעבוד פשוט להכפיל את הכמויות של שכבת הגבינה ולהשאיר את הבצק כמו שהוא?

    המון תודה!

    מאיה עונה: כן.

  66. היי מאיה!
    הכנתי את העוגה כבר מלא פעמים וכל פעם היא מהממת מחדש!אין עלייך!
    שאלה-אם יש לי תבנית בקוטר 26?
    להגדיל משהו בכמויות?או שזה ישרוד ככה?

    מאיה עונה: להוסיף 50% לכמויות

  67. מתכון מצויין! כבר הכנתי איזה 4-5 פעמים ולא מאכזבת!!

  68. העוגה הזאת ב to do list שלי כבר חודשים, אתמול סוף סוף הכנתי לאירוע משפחתי עם חתיכות תות, היא טעימה להפליא, נותנת פייט רציני לעוגות הגבינה הקלאסיות של שבועות וחוסלה תוך דקות ספורות. בתנור שלי 15 דקות לתחתית ו-30 דקות נוספות לשכבה השניה.

  69. שאלות שאלות ותובנות: כרגע כיביתי את התנור . העוגה היתה די הרבה זמן . היא נראית מצויין. האם אחרי שמכבים את התניר צריך לפתוח את הדלת ולתת להצטנן ??

    האם שמים את העוגה בתנור ואז מפעילים ל180? . או שמכניסים לתנור חם ?

    אני נתתי לה בערך 15 דקות עד שהוספתי את החלק הגבינתי . ואז עוד 20 דקות
    ו..תובנות: עשיתי בתבנית 26 עגולה . אז היא יוצאת קצת נמוכה . אין לי מיקסר/פרוססור – אז ערבבתי הכל במזלג . יצא אחלה. השכבה הבצקית לא יצאה מגעילולה בשום שלב . שמתי 3 כפות שמנת מתוקה ועוד 4 כפות חלב .
    העוגה נראית יפה כמו בתמונה , והיא ממש עוגת קונדיטוריה שכזו . אעדכן לגבי הטעם והמרקם בהמשך.

    מאיה עונה: בכל המתכונים שלי שמים את העוגות בתנור כשהוא כבר חם ומוכן (יש לחמם אותו בערך 10-15 דק' מראש לפני שמכניסים לתנור). זו הדרך היחידה לדייק במתכון, כי לכל תנור לוקח זמן שונה להגיע לטמפ' הרצויה.

  70. עדכון: יצאה על הכיפק. חתכתי בעודה חמה ,ולא קרסה לשום מקום . שטוחה כמו פאי , והחלק הבצקי מרגיש כמו טורט שהרטיבו אותו במשהו קרמי.

  71. עוד מתכון מנצח!! :)
    הכפלתי כמויות במילוי, הוספתי עוד חצי כמות לבצק ואפיתי בתבנית של 26
    השארתי בתנור זמן רב יותר והחלק העליון השחים מאוד
    יצא מאוד טעים, נטרפה בתיאבון גדול!
    מוצלח מאוד, הטעם מעניין מאוד והמרקם מטורף!

  72. היא עכשיו בתנור, נראית ומריחה נפלא. עוד מעט אני אדע גם אם היא טעימה כמו שהיא נראית, אבל אני לגמרי סומכת עליך:) ממש פשוטה להכנה, תודה רבה!

  73. הכנתי את העוגה בשבועות והיא קיבלה כל כך הרבה מחמאות, תיאור הטעם של התחתית כל כך מדוייק! עכשיו אני מכינה אותה באהבה למשפחה שלי שוב :)
    בקיצור, העוגה נהדרת, ופירוט ההכנה כל כך טוב ונוח!

  74. היי, אפשר להחליף את הקמח לקמח כוסמין מלא?

    מאיה עונה: סביר להניח שכן. ואם את חוששת מהמרקם, אפשר פיפטי פיפטי עם קמח רגיל.

  75. היי, קודם כל חייבת לומר שהכנתי את העוגה כמה וכמה פעמים והיא יוצאת מופלאה כל פעם.
    אם אני ממירה את הגבינה הלבנה בשמנת מתוקה זה גם יכול לעבוד?

    מאיה עונה: יכול להיות ניסוי מעניין. מניחה שיצא לך משהו שיותר דומה לקרם וניל מאשר לגבינה.

  76. היי היי תודה על המתכון
    מתרגשת לנסותו מחר!

    יעבוד לדעתך עם תאנים? בא לי עוגה עם תאנים…
    תודה! =]

    מאיה עונה: כן!

  77. היי מאיה,
    גיליתי את האתר שלך רק לפני כמה שבועות ובינתיים הספקתי לנסות כבר כמה מתכונים, חלקם יצאו מוצלחים יותר (הבראוניז מדהימות כל פעם מחדש) וחלקם קצת פחות (עוגת הדבש לא היתה חביבה במיוחד..) ואין לי ספק שהתנור ימשיך לעבוד שעות נוספות עם מתכונים אחרים :)

    בקשר לעוגה הזו, מספר שאלות:
    1. יש אפשרות לקבל מידות שקולות של המצרכים? גם מטעמי נוחות (פחות כלים לשטוף) וגם כי אני, כמו שכתבה מישהי למעלה, לא הכי טובה בבערך..
    2. כשסידרת את השזיפים על העוגה, הם לא שקעו לך פנימה? איך אפשר למנוע את זה?
    3. אני יודעת שעוגות גבינה עדיף לאפות בד"כ בסביבה לחה ומלאת אדים, הכלל הזה תופס גם כאן? שווה לשים תבנית עם מים רותחים בתחתית התנור בחלק השני של האפייה או שזה עלול להרוס את השכבה הבצקית?

    המון תודה וחג שמח!
    טל.

    מאיה עונה: 1. אני לא מפרסמת מתכונים במשקלים כי רוב העם לא משתמש במד משקל. זה לא משהו שיש בכל בית. את יכולה למצוא מחשבוני המרה בגוגל בקלות… 2. לא שוקעים. 3. עוגות גבינה רגילות לכאורה כן, אבל שכבת הגבינה כאן דחוסה ולא תופחת ולכן אין צורך באמבטייה.

  78. היי מאיה!
    אני רוצה להכין את העוגה הזו לארוחת החג! עשיתי אותה בעבר כמה פעמים והיא יצאה פשוט מושלמת!!
    אז חשבתי לעשות שתי תבניות מעט יותר קטנות (אולי חצי חצי כזה?) – גרסה אחת לגדולים עם פירות יער קפואים והשניה לילדים עם שברי עוגיות אוריאו.
    תוכלי לעזור לי מבחינת כמויות? חשבתי לעשות כמויות של 150% ולחלק ל2 תבניות של קוטר 20 ס"מ. זה יעבוד? ממש בא לי שזה יצליח! :)
    תודה רבהה!

    מאיה עונה: נשמע לי כמות הגיונית. לכי על זה

  79. היי הייתי שמחה לעשות דוגמת שיש עם קרם לוטוס
    תוכלי להסביר לי איך?
    תודה נראה מתכון מקסים

  80. האם את הפטל הקפוא שמים בתחילת האפיה השנייה או לקראת סופה?
    אם אני רוצה עוגה גבוהה יותר, לעשות כמות כפולה של שכבת הגבינה?

    מאיה עונה: לא ממליצה להכין את העוגה הזו גבוהה. את הפטל שמים בתחילת האפייה השנייה.

  81. היי מאיה, אפשר להכיו עם תותים?

    ד"א כל המתכונים שלך והפירוט פשוט מדהימים!

    מאיה עונה: בהחלט!!

  82. ודבר נוסף, אפשר להכין את זה בתבנית פאי?

    מאיה עונה, הו, בהחלט בהחלט. אך במקרה זה, לא ממליצה על תבנית מתפרקת, כי הבלילה עלולה לברוח מלמטה.

  83. מאיה ומי שקורא תגובות- תכינו את העוגה עם אוכמניות. ואו כמה שזה מעולה.

  84. יצא מעולה!

  85. הכנו עם שזיפים. שיניתי קצת את המתכון. הורדתי שתי כפות סוכר. אחת מכל בלילה. לשכבה העליונה הוספתי חצי גביע גבינה. יצא מתוק עדין ומאד לטעמנו. בעיני זה מתכון מנצח ובטוח שאכין אותו שוב!

    אגב, ראיתי את הקליפ המקורי. באמת קצת דבילי :-)

  86. אה, שכחתי שהוספתי גם כף של שקדים טחונים לבלילה של הגבינה

  87. הכנתי כמות כפולה בתבנית 26 עם פטל קפוא.
    אחת מעוגות הגבינה היפות וטעימות שהכנתי!
    תודה רבה!

  88. הי, איך ניתן לחלץ את העוגה מהתבנית???

    מאיה עונה: אני דוחפת למקפיא לשעתיים שלוש, ואז זה יוצא כמו דיסק קפוא ויציב, בלי חשש שיתפרק. מפשיר תוך כמה שעות במקרר.

  89. האם אפשר להקפיא את העןגה למשך שבוע במקפיא?'

    מאיה עונה: כן. לעטוף היטב!

  90. אם אני רוצה לאחסן את העוגה לכמה ימים במקרר באופן שתישמר הכי טוב.. מה לעשות? ראיתי שהצעת לפרוס מראש לפרוסות… מה זה נותן? תודה מראש!

    מאיה עונה: פשוט לכסות בניילון נצמד. לא חובה לפרוס מראש.

  91. יצא מעולה
    תודה רבה :)

  92. הי…אפיתי אתמול והכפלתי את כמות הגבינה…אפשר לאכול את העוגה אחרי שמוציאים מהמקרר? או שכדאי שתהיה קצת בחוץ לפני? ארשום תגובות איך יצאה

  93. הי :) בחיים לא היה לי אומץ להכין כזאת עוגה אבל המתכון כל כך מפורט ועם תמונות… אז יאללה ננסה!
    שאלה, אסור לי פירות יער מטעמי כשרות :/ אז אני רוצה לפזר אוריאו ושוקולדים, לאפות אותם עם העוגה או לפזר אחרי האפיה? תודה!

  94. היוש! עשיתי את העוגה עם פטל ואהבתי מאוד! תודה רבה! שאלה לי: את מציעה לעשות דוגמת שיש עם לוטוס כטופינג,הכוונה היא אחרי שהנחתי את הגבינה להניח מעל שכבת לוטוס ולערבב קצת כדי שיווצר השיש, או עוד קודם בקערה לערבב את הגבינה והלוטוב ערבוב לא מלא?
    תודה (:

    מאיה עונה: ממליצה לשייש בתבנית עצמה (האופציה הראשונה שהצעת). רעיון מעולה!!!!

  95. פעם שלישית!! מעולה! תודה על הסבר מפורט ותמונות- הופך את המתכון לנגיש וקל.

  96. עוגה מעולה! הכנו כבר כמה פעמים ויוצא מושלם כל פעם מחדש!

  97. […] הזו היא בהשראת הבלוג המקסים בצק אלים, אנחנו כמובן שילבנו קונפיטורה איכותית יצא מעולה! העוגה […]

  98. וואו! הכנתי ויצא מדהימה! מיוחדת ממש
    יש לי מיכל 250 גר' קרם מסקרפונה, האם אפשר להחליף במשהו מהעוגה הזו?
    תודה רבה!

  99. היי
    קודם כל תודה על המתכון המהמם עם התמונות ועל כל הרעיונות
    הכנתי את העוגה בלי תוספות ויצאה לי טעימה אבל היו דברים שרציתי לנסות אחרת אז עכשיו מכינה עוד אחת ומקווה שהיא יצאה יותר טוב
    רציתי לשאול האם אפשרי לדעתך להוסיף חמוציות מיובשות? יש לי מלא בבית ואין להם כל כך שימוש

    מאיה עונה: כן. אם הן יבשושיות קצת (אני שואלת כי אצל אמא שלי בבית גם יש מאגרי חמוציות והם תמיד יבשושים ומגעילולים!) ממליצה להשרות אותן במים רותחים לכמה דקות, לסנן, ולהשתמש. שלא יצא חנק.

  100. הי..אז אמנם זה מתכון ישן אבל היום הוא ייעשה. האם אפשר להמיר את הגבינה הרגילה בגבינת ריקוטה פרסקה (גד) שנקנתה בטעות ?

  101. היי!
    תודה על המתכון המושלם הזה, מכינה אותו שנים ויוצא מושלם כל פעם.
    אני רוצה להמיר אותו לסוג של קיש, גירסה מלוחה עם שום וירקות צבעוניים :). מה היית שמה במקום סוכר? ידוע שזה לרוב מתפקד כגורם מייצב..



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!