דגני בוקר ביתיים

נחשב אצלי: להכין ולשמור

אני מנסה להתרחק מקופסאות דגני בוקר כי הן ממכרות כמו קראק, מכילות כמויות סוכר ותוספים שלא היו מביישים ממתק שוקולד ממוצע, וברגע שמתחילים, אי אפשר להניח את הכפית לפני שאכלתם לפחות שלוש קערות מתפקעות. בכל החברות שעבדתי בהן תמיד הזמינו בשבילי את ה"דליפקאן" (להם התמכרתי באשמתו המלאה של רן בנא – אתה יודע מי אתה), והייתי אוכלת מזה כל בוקר עד שהייתה כואבת לי הבטן. היום, לשמחתי, נגמלתי מההרגל המפוקפק והקב"ה נותן לי את הכוח לפתוח כל בוקר עם כוס מיץ ירוק סחוט ביתי, ושעה אח"כ קערת יוגורט עם ערימה איתנה של גרגרי מספוא מורידי כולסטרול (אגוזי מלך, גרעיני חמניה, זרעי צ'יה, דברים שציפורים אוהבים בקיצור). כשבא לי לגוון, אני זורה על היוגורט שלי את הגרגרים הפריכים הבאים – שהם בעצם גרסה ביתית לדגני הבוקר האמריקאיים המכונים "Grape Nuts". המתכון הוא מתוך ספר גאוני של קהילת ה-AMISH (תודה ג'רמי!). גם הוא, אמנם, ממכר כמו קראק (בעצם מה אני יודעת, בחיים לא עישנתי קראק), אבל הוא בריא בהרבה מרוב המקבילות הקורנפלקסיות מהסופר, ועולה חמישית מהמחיר. הוא טעים גם עם חלב רגיל וגם עם כל חלב צמחוני אחר (נסו חלב אגוזי לוז!), והפריכות המתפצפצת שלו תגרום לכם לזנק מהמיטה בחדווה כל בוקר. טוב, אולי. הכמות: כ-300 גר' דגנים.

  • 1 ושליש כוס קמח מלא
  • שליש כוס סוכר חום
  • חצי כפית סודה לשתייה
  • חצי כפית מלח (כן!)
  • 1 כוס רוויון (לבן נוזלי 1.5% שומן)
  • 2 כפות דבש או סילאן
  • 1 כפית תמצית וניל

עלות משוערת:

7 שקלים

עבודה נטו:

15 דקות

ההכנה

צליאקים – ראו בתחתית גם גרסה מצויינת ללא גלוטן.

ולרשימת המרכיבים. שימו לב שאת כולם אתם מזהים, ויכולים להגות! שזה לא מובן מאליו עם מרכיבים של דגני בוקר בימינו:

אם אין לכם קמח מלא, אפשר להחליף בקמח לבן, אבל אז זה יצא קצת פחות בריא, והטעם יהיה פחות עשיר (קמח חיטה מוסיף טעם "ביסקוויטי" לבצקים). אפשר להשתמש בסילאן או מייפל במקום דבש. אין לכם רוויון? ערבבו כוס אחת של חלב עם כפית אחת של חומץ רגיל (כזה שנמכר בבקבוקים של מיץ פטל), המתינו כמה דקות וקיבלתם רוויון ביתי מוכן לשימוש! אפשר במקום רוויון להשתמש גם בלבן רגיל מגביע (צריך קצת פחות משני גביעים), או אפילו יוגורט. את הסוכר החום אפשר להחליף בסוכר לבן, אבל יצא פחות טעים. אני מניחה שאפשר לשחק פה עם הטעמים ואם אתם אוהבים, אפשר להוסיף גם כפית קינמון או תבלין אחר שמתחשק. את הסודה לשתייה משיגים בקופסיות קטנות במדפי האפייה בסופר, היא עולה גרושים ומחזיקה לנצח.

שמים בקערה גדולה את הקמח המלא.

מוסיפים את הסוכר החום, הסודה לשתייה, והמלח.

מערבבים טוב טוב ויוצרים גומה במרכז החומרים היבשים. עכשיו נוסיף למרכז הגומה את כל שאר החומרים הרטובים.

מודדים את הרוויון.

מוסיפים פנימה

מוסיפים גם את הדבש

והוניל

מערבבים בהתחלה רק באמצע, כך שכל החומרים הרטובים יתערבבו קודם.

כשהשלולית הרטובה אחידה יחסית, מתחילים לדחוף פנימה את הקמח מהשוליים ולערבב עד שכל הקמח נספג פנימה

עד שנוצר בצק רך למדי

במרקם של בלילת עוגה – לא רך מידי, ולא צמיגי מידי. משתדלים לא לערבב יותר מידי. ברגע שנוצר בצק, מפסיקים לערבב!

פורשים נייר אפייה ומוזגים את הבצק למרכזו של הנייר.

משתמשים במרית או כף עץ כדי למרוח את הבצק לשכבה אחידה וכמה שיותר דקה.

יותר חשוב משתהיה דקה, חשוב שתהיה אחידה. כי אם יהיו חלקים דקים יותר, הם יתייבשו ויישרפו ויהפכו למעין קרקרים שתצטרכו אח"כ לדוג החוצה מהבצק האפוי.

הכי מומלץ ליצירת שכבת בצק אחידה: קלף פלסטיק, 3 שקלים בכל חנות כלי מטבח. שימושי בטירוף להוצאת בלילות בקערות, למריחה של קרמים על דברים, לחיתוך בצק למנות, לסתימת חורים בקיר, ובאופן כללי לכל דבר בבית.

עכשיו כשהבצק אחיד ומשוטח בצורה שווה על הנייר, מעבירים לתבנית גדולה וזורקים לתנור

אופים את הבצק בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות למשך כ-25 דק' עד 30 (אצלי זה לוקח רבע שעה כי התנור פסיכופט), או עד שהבצק אפוי, יציב למגע, והקצוות מתחילים להשחים. רואים את הכתמים הכהים על הבצק בתמונה פה למעלה? אלה איזורים שהבצק היה בשכבה דקה מידי והם על גבול השרופים.

מוציאים מהתנור ומניחים לצינון של כחצי שעה.

הופכים את הדיקט האפוי כך שנייר האפייה פונה מעלה. מקלפים בעדינות את נייר האפייה תוך כדי שמחזיקים את הדיקט היטב, למניעת קרעים בנייר.

אני מצאתי שקילוף הנייר כשהדיקט הפוך יעיל יותר, ואחרת הבצק הרבה יותר נדבק אליו ועושה צרות.

קורעים את הדיקט לפיסות גסות ושמים בקערת הפוד פרוססור.

טוחנים לכ-15 שניות או עד שהבצק האפוי נטחן לפתיתים קטנים בגודל של גרגרי תירס.

אם אין פוד פרוססור, אפשר לקצוץ את הבצק עם סכין גדולה (מומלץ משוננת, כזו לפריסת לחם) לקוביות כמה שיותר קטנות – מניחים כמה דיקטים מהבצק אחד על השני, פורסים לרצועות, ואז מסובבים ופורסים שוב עד שנוצרות קוביות.

שימו לב שהבצק האפוי מתקשה לאחר כמה שעות של המתנה והוא הופך להיות הרבה יותר קשה לחיתוך עם סכין. אז אל תתמהמהו יותר מידי.

בשיטה זו יתקבלו דגנים יותר גדולים וצ'אנקיים:

ובשיטת הפוד פרוססור יתקבלו פירורים גסים שהרבה יותר דומים למרקם של הדגנים המקוריים – grape nuts. שתי הגרסאות מצויינות וכל אחת טובה בדרכה שלה: הגדולים שומרים על הפריכות לזמן ארוך יותר, והפירוריים יותר מתפצפצים בפה וכיפיים לאכילה.

מפזרים את פתיתי הבצק האפוי על תבנית מצופה בנייר אפייה חדש, ואופים שוב בתנור על 180 מעלות. למשך כ-20 דק' לקלייה סופית. שימו לב שזה לא 20 דק' רצוף, אלא שלוש פעימות של כ-7 דק' בהן מערבבים בין לבין. אם תנסו לאפות 20 דק' רצוף תקבלו פחם בריבוע.

מערבבים היטב תוך כדי האפייה כל 7 דקות, כדי שהפתיתים ישחימו בצורה אחידה ולא יישרפו (חשוב!!!). הכי נוח לערבב על ידי הרמה של כל אחד משולי נייר האפייה, ליצירה של ערימת פתיתים במרכז, ואח"כ לשטח אותה מחדש עם כף עץ (או אפילו בידיים) כדי לפזר את הפתיתים השחומים יותר לתחתית ואת הבלונדינים יותר למעלה. חוזרים על התהליך פעמיים, כאמור. שימו לכם טיימר, כדי שלא יישרף לכם!

אחרי שכל הפתיתים קלויים ושחומים היטב (זה בסדר אם הם עוד לא פריכים לגמרי, הבצק מקבל את המרקם הסופי עם הצינון), מצננים ומעבירים לקופסה אטומה. חובה לשמור את הפתיתים בקופסה אטומה היטב אחרת הם מאבדים את הפריכות.

אם רוצים, אפשר לערבב פנימה לדגנים הצוננים כחצי כוס צימוקים או חמוציות (לא אופים אותם כי הם מתקשים כמו אבן).

אני אוהבת לאכול את זה עם חלב

אבל אפשר בהחלט גם עם יוגורט (אפילו רוויון), ומומלץ להרעיף מלמעלה עם פירות קצוצים מכל סוג שאוהבים.

גרסה ללא גלוטן
אחרי כמה ניסויים ושפצורים הגעתי לגרסה הבאה שהיא לא פחות טעימה, והרבה יותר בריאה מהגרסה הגלוטנית. שימו לב שהבצק האפוי יוצא במרקם קצת שונה, יותר פירורי ו"עוגתי", ולכן הפירורים האפויים (במיוחד אם תטחנו את הבצק בפוד פרוססור) יצאו קצת יותר דקים. אבל ההנאה לא נפגמת! הנה התערובת שתהווה תחליף לקמח המלא, והיא מורכבת משלושה אורחים חדשים שאולי יהיו לכם חדשים ומוזרים:

נזדקק לחצי כוס שקדים טחונים דק (להשיג בחנויות טבע ולרוב גם בסופרים באריזות קטנות ליד מוצרי האפייה), חצי כוס + 2 כפות שיבולת שועל טחונה דק (אפשר לטחון לבד שיבולת שועל רגילה במטחנת תבלינים עד שנוצרת אבקה או "קמח", ואפשר לקנות קמח שיבולת שועל מוכן בחנויות טבע כמו "ניצת הדובדבן" או "עדן טבע מרקט" – ואם אתם צליאקים, חובה לוודא ששיבולת השועל ארוזה באריזה סגורה שרשום עליה "ללא גלוטן"), ולסיום, שליש כוס קמח אורז מלא (להשיג בחנויות טבע, כאמור). אני מניחה שאפשר לשחק פה עם עוד תערובות ומיקסים (יש גם כאלה מוכנים, ויקרים למדי, כמו "קמח תמי"), אבל זו נראתה לי התערובת הכי נגישה וזולה. אפשר להשיג את כל המרכיבים בקלות, בניגוד למתכוני "ללא גלוטן" נפוצים שדורשים כל מיני מרכיבים מוזרים כמו טפיוקה, סורגום, קמח שיני ארנבונים, וזנבי לטאות.

ככה נראית שיבולת שועל רגילה שטחנתי בעצמי לקמח במטחנת התבלינים שלי (הבלנדר שלי הגיע עם תוסף כזה של מטחנה. שימושי בטירוף!) זול ומהיר… ושוב תזכורת – אם אתם צליאקים, הקפידו על שיבולת שועל שסומנה ככזו ללא גלוטן!

ככה נראית הבלילה של הבצק ללא גלוטן. יותר נוזלית ויותר בהירה מהבלילה הרגילה.

קצת יותר קלה למריחה על נייר האפייה בגלל המרקם שלה.

ככה היא נראית אחרי השיטוח והאפייה. עוגתית למדי, בניגוד לבלילה הרגילה שיוצאת יותר "קרקרית".

וככה נראים הפירורים הטחונים של הבצק. דווקא כאן נראה לי שיצא יותר מוצלח בחיתוך עם סכין. פחות פירורי (למרות שזה עדיין טעים בטירוף ואני יכולה לחסל נגלה כזו ישירות מהקופסה בתור נשנוש).

ולחדשות אחרות, מזל טוב רננה! ווהו! (אם לא קוראים לכם רננה ואין לכם יום הולדת ביום שבת הקרוב, תתעלמו :)

פינת התכל'ס
מערבבים בקערה 1 ושליש כוס קמח מלא יחד עם שליש כוס סוכר חום, חצי כפית סודה לשתייה, וחצי כפית מלח (כן!!). יוצרים גומה במרכז ומוסיפים פנימה 1 כוס רוויון (לבן נוזלי 1.5% שומן), 2 כפות דבש או סילאן, ו-1 כפית תמצית וניל. מערבבים עד שנוצר בצק אחיד (נזהרים מערבוב יתר) במרקם של בלילת עוגה. מורחים את הבצק באחידות (!!!) בשכבה דקה על נייר אפייה ומניחים בתבנית. חשוב מאוד שהבצק יהיה אחיד אחרת החלקים הדקים יישרפו. אופים על 180 מעלות למשך כ-25 עד 30 דק', או עד שהבצק זהוב בשוליים ויציב למגע. מצננים, הופכים ומקלפים את נייר האפייה. טוחנים את הבצק בפוד פרוססור לפירורים (או קוצצים בסכין לקוביות קטנות), פורשים על נייר אפייה חדש וקולים שוב על 180 מעלות כ-20 דק', ומערבבים כל 7 דק' כדי שלא יישרף וייקלה בצורה אחידה. מצננים ושומרים בקופסה אטומה. מגישים עם חלב או יוגורט, ואם רוצים אז פירות ו/או אגוזים ו/או פירות יבשים.

גרסה ללא גלוטן: מחליפים את הקמח המלא בחצי כוס שקדים טחונים, חצי כוס + 2 כפות שיבולת שועל טחונה דק לאבקה (או קמח שיבולת שועל), ושליש כוס קמח אורז מלא. כולם ניתנים להשגה בחנויות טבע. שימו לב שיש לוודא ששיבולת השועל מסומנת כ"ללא גלוטן", אם אתם מכינים את המתכון עבור מישהו עם צליאק, כי שיבולת שועל "רגילה" עלולה להכיל שאריות מזעריות של חיטה.

הצעה לגרסה טבעונית: לא ניסיתי, אך אני מניחה שהמתכון יעבוד עם גרסה טבעונית של רוויון (ערבוב של כוס חלב סויה עם כפית חומץ, בדומה לטריק עם החלב הרגיל), או יוגורט סויה. אשמח לדיווח אם אתם מנסים.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




63 תגובות בינתיים:

  1. כ״כ הולכת להכין את זה בשבת!!!

  2. נראה מעולה!
    הפסקתי מזמן לקנות דגני בוקר בדיוק מהסיבות שהצגת, אני מתכננת להכין את זה מחר, שאלה קטנה- אם אוסיף פקאן טחון, זה ישנה את התהליך?
    תודה!

  3. היי,
    מהי הכמות (פחות או יותר) שיוצאת מהמתכון כפי שהוא כתוב?
    תודה רבה

    מאיה עונה: צודקת, נשמט לי! עדכנתי את המתכון – כ-300 גר'.

  4. אהההה! את קוראת מחשבות או משהו?
    בדיוק היום חשבתי איפה יש מתכון להכנת קורנפלקס ביתיים!
    את גאון! מנוסה בקרוב וידווח!!

  5. היי, אפשר במקום רוויון קרם/ חלב קוקוס כדי שלא יהיה חלבי?

    מאיה עונה: מניחה שכן, אבל צריך להוסיף גם כפית חומץ כדי "להפעיל" את הסודה לשתייה. ערבבי עם הקרם בנפרד לפני ההוספה.

  6. מושקע ונראה טעים בטרוף

  7. נראה מעולה ואני לגמרי הולכת להכין!
    אם אפשר לנצל את הבמה לשאלה- יש סוכר חום דחוס וסוכר חום דמררה, ואני אף פעם לא בטוחה במה להשתמש. מה מומלץ כאן? ומה ברירת המחדל כשכתוב במתכון סוכר חום?
    רוב תודות!

    מאיה עונה: ברירת המחדל היא לרוב סוכר חום דחוס. סוכר דמררה הוא סוכר חום מלעון ולא ראוי להקרא סוכר חום בעיני. גם כאן מומלץ סוכר חום, אם כי גם דמררה טכנית יעבוד. אבל אין לו את הטעם הקרמלי העמוק שיש לסוכר חום אמיתי.

  8. רק אני ראיתי את האוכמניות המושלמות? נראה מצוין!

  9. הקב"ה נתן לך את הכוח!

  10. זה נראה נורא טעים!!

    לגבי השיבולת שועל- היא ממש לא מותרת לצליאקים.. יש לך רעיון חלופי..?

    מאיה עונה: יש להשיג שיבולת שועל נקייה ללא גלוטן באיזורי "ללא גלוטן" של חנויות הטבע. יש כזו בוודאות בעדן טבע מרקט. רעיון חלופי הוא החלפת כל הקמח בתערובת "קמח תמי" שאותה אפשר למצוא גם באותו איזור ללא גלוטן האמור.

  11. חשבת להוסיף גרסה סלולרית לבלוג? זה אמור להיות משהו פשוט בדרך כלל.

  12. אדיר!
    והצילומים, ואו. כמו מפרסומת ליוגורט

  13. גאון.

  14. נראה מעולה!!!
    שאלה קטנה: מאיפה הפירות יער המושלמים?
    אני מנחש פוטושופ או שאת בעצם שלגיה והגמדים קטפו לך פירות ביער מכושף

    מאיה עונה: תאמין או לא, אבל מידי פעם האוכמניות צצות במקררי "מגה". הן עולות כמו תכשיט קטן, אבל מידי פעם גם רומניה שכמותי לא מצליחה להתאפק.

  15. איזה ספר אמיש זה? משהו מחתרתי או אפשר למצוא באמזון?

    מאיה עונה: הוא נקרא Cooking from Quilt Country ולדעתי הוא כבר לא מודפס יותר, אבל עדיין אפשר לקנות אותו יד שנייה באמאזון, ובטח גם באיביי.

  16. איפה ניתן להשיג בארהב קמח שיני ארנבונים?

    מאיה עונה: טריידר ג'ו

  17. ברור שינוסה על כנופית מכורי הקורנפלקס הפרטית שלי.
    מהמם מאיה!

  18. הי מאיה, נראה מעולה ואין ספק שאכין ממש בקרוב.
    שאלה קטנה- האם אפשר להוסיף אגוזי פקאן? ואם כן, להוסיפם לפני האפיה הראשונה או השניה?רוצה שהם יקבלו קלייה…
    תודה

    מאיה עונה: אפשר ואף מומלץ להוסיף פקאנים! אני הייתי מערבבת אותם פנימה רק בערבוב האחרון של האפייה השנייה, כלומר 7 דק' לפני סוף הקלייה של הפירורים עצמם. אם תעשי זאת עם פקאן סיני יצא לך כמו דליפקאן :)

  19. נראה פצצתי וינוסה בהקדם :)

  20. וואי איזו קערה מגניבה!!

    איזה כיף לך שאת פותחת כך את הבוקר.איזה יוגורט את אוכלת? ואיזה עוד גרגרים ותוספות את זורה מעל היוגורט?
    אני ממש בשאיפה לפתוח כל בוקר במיץ ירוק אבל מסחטת המיצים שלי זה אחד הדברים המעצבנים לשימוש :( וגם אני ממש מתעצלת P:

    בכל מקרה-תודה על הרעיון ואני מתכננת לנסות בקרוב את הגירסה נטולת הגלוטן (והבריאה יותר) שלך!

  21. נראה מדהים!
    אגב, שלחתי לך במייל ולא הגבת, הזמנתי כבר את החוברת ב14 לספטמבר לצרפת ועדיין לא קיבלתי…
    מה קורה עם זה? יש לך מושג?

    מאיה עונה: שלחתי לך מייל

  22. נהדרת שאת!!
    ניסינו בגרסה טבעונית, עם קמח כוסמין וחחב סויה. יצא ממש ברנפלקס!
    הוספנו פקאן וחמוציות, אני ובן השלוש זללנו בהנאה!
    תודה :)

  23. טוב, נראה שאין ברירה אלא לנסות!

    אני מודה שבהתחלה עברתי על רשימת הרכיבים ותהיתי מה כאן יהפוך את העניין לקונרנפלקס, והאם כמות הסוכר היא לא הרבה ביחס לכמות הקמח … אבל בהשוואה לדגני פיטנס היומרניים שאני אוכלת ממילא, אני בטוחה שזה שיפור חחח :)

    זאת גם תהיה הזדמנות טובה להנות מהבלנדר-מוט החדש שלי (שהגיע כמובן עם קערת מעבד מזון גדולה ולהבים תואמים, לא הייתי מעלה על דעתי לנסות לטחון את זה עם המוט).

  24. הי! אפשר להחליף את הדבש/סילאן במייפל? :)

    מאיה עונה: כן

  25. אפשר להשתמש בקמח תירס במקום חלק או כל הקמח המלא? יכול להזכיר קורנפלקס ולהיות עוד אופציה בלי גלוטן

    מאיה עונה: ייתכן, אבל קשה לי להגיד. אם אתה מנסה נשמח לדיווח (ותמונה!)

  26. הכנתי.
    יצא פשוט מושלם! כולם טרפו עם חלב או יוגורט. יש לזה טעם קרמלי שהזכיר לילדים לוטוס וקפה.כשאפיתי בפעם הראשונה התוצאה היתה קפיצית למגע, ייבשתי את כל הבלוק על רשת לעוד 20 ד' ואז יכולתי לפורר במעבד מזון. מחר אכין שוב ואקפיד על שכבה דקה יותר.
    תודה!

  27. נראה מעולה, מתכוונת ללכת להכין! יש לך מושג איפה עומדים הדגנים האלו פחות או יותר מבחינת ערך קלורי?

    מאיה עונה: מחישוב שעשיתי על בסיס המרכיבים (אני לא דיאטנית, אז נא לקחת בערבון מוגבל – השתמשתי במחשבון הזה), ל-100 גר' דגנים שכאלה יש כ-197 קלוריות, 42 גר' פחמימות (מתוכם 17 גר' סוכר), 5 גר' חלבון, ו- 0.8 גר' שומן.

  28. נראה מעולה – בלי קשר הפורמט של המתכונים הוא שעושה את המתכון, אני מכור לעוגיות מרציפן עם הריבה

  29. בערך כמה כוסות קורנפלקס יוצא בסוף?

    מאיה עונה: בערך 3-4 כוסות של פתיתי קורנפלקס.

  30. וואי מאיה יא אלופה!
    תודה רבה, שימחת אותי ממש!
    כל היום הייתי עם חיוך טיפשי על הפנים..:)
    ותודה לחברותיי על ההפתעה המרגשת:))
    רננה

  31. נראה ממש מדהים והכי חשוב – שיש גרסה לצליאקים. כל הכבוד!

  32. היי נאיה.
    תודה על המתכון. בגלל הריווין צריך לשמור את הקורנפלקס בקרור? או שאפשר בקופסא אטומה בחוץ?
    תודה

    מאיה עונה: אפשר בקופסה אטומה בחוץ. אין צורך לקרר.

  33. נראה מעולה! יש סיכוי לגרסא ללא סוכר? במה אפשר להחליף אותו..?

    מאיה עונה: מניחה שאפשר להשתמש ב"כמו סוכר" במקום.

  34. הי מאיה,
    ניסיתי את הגרסא ללא גלוטן אבל החלפתי את הקמח שיבולת שועל בשילוב של קמח טפיוקה וקמח כוסמת. יצא ממש מעולה!!!
    תודה רבה

  35. עשיתי ויצא מעולה! תודה!!! בפעם הבאה אנסה עם מייפל וקצת קינמון, נראה איך ייצא.

  36. איזה רעיון מעולהההה!
    קורנפלקס ביתי זה גאוני לגמרי,
    ותודה לקהיליית האיימיש ולכל קופסאות הדלי פקאן שהיו צריכות להקריב את עצמן כדי להביא לרגע המכונן הזה :)
    פוסט גאוני לחלוטין

  37. ואי איזה רעיון מדהים זה להכין קורנפלקס בבית……..
    חייבת חייבת חייבת לנסות

    ועכשיו לשאלה מקצועית (שלא קשורה למתכון)

    יש לי עץ לימון ננסי בחצר (כמו לימון אבל מיני, לימקווט קוראים להם)
    יש עליו ה מ ו ן פרי ועם כל הכבוד לעוגות לימון, זה מחרב לי את הגזרה
    אני לא רוצה שהלימונים ירקבו, יש לך רעיונות איך ניתן להשתמש בהם ובמידת האפשר לשמור לשימוש עתידי (לא אוהבים אצלנו לימון כבוש..)?

    מאיה עונה: לימון כבוש זה השימוש היחיד שאינו מחרב גזרה. אולי תפרסי אותם דק ותבשלי אותם בסירופ סוכר? עוד אפשרות היא לימונצ'לו (חפשי בגוגל) או סירופ לימונדה (יש כאן בבלוג, הציצי בארכיון).

  38. אוי איזה רעיון נפלא. אני כבר יכול לדמיין איך תוכנית שלך ושל גל פתיתים תיראה, עם קורנפלקס הום-מייד, גבינות הום-מייד, שקדי מרק הום-מייד, ושלל מרקים שיתלוו לשקדים. ולקינוח מקרון מיסו-אבוקדו-מיץ-פטל.
    [+ תותים! הידדדדדדדדד]

  39. צלחת את הילדה הכי ג'אנקית בארץ! היא אמרה שזה מעולה, אני מבסוטה הבוקר!!!

    מאיה עונה: הידד! שימחת אותי מאוד :)

  40. האם אפשרי להפחית בכמות הסוכר? (כן, על חשבון הטעם נניח.. אין לי שום הבנה אם זה משמעותי אפייתית…)

    מאיה עונה: אפשר בהחלט. טכנית אפשר לאפות את זה גם בלי סוכר בכלל – אבל אז זה לא יהיה ממש טעים. המתיקות די מתונה גם ככה, אז קחי זאת בחשבון.

  41. יצא לא טוב.. יצא לחם מתוק (וטעים )ולא דיקט..
    אני מנחשת שזה שילוב של הטמפרטורה, הזמן והעובי..
    אולי אני אחלק לשני חלקים פעם הבאה
    לפחות מוכנה לנסות עוד פעם
    :/

  42. בעיה אחת, זה טעים מדי!

  43. הכנתי עם קמח שיפון מלא, סוכר לבן וקינמון במקום ווניל, כי זה מה שהיה בבית.. יצא מעולה! תודה

  44. אהבתי את זה מאוד!
    אם יש דרך להפחית את כמות הסוכר זה בכלל יהיה להיט בקרב ההורים ובכלל.

  45. יצא לי מדהים וזה היה דיי פשוט וקל להכנה
    טעים ומאוד בריא תודה רבה

  46. היי,
    מתכון מעולה כבר ניסיתי!!
    הבעיה- אני רגישה ללקטוז, יש אפשר להשתמש בחלב שקדים או אורז או אפילו מים וכפית חומץ בשביל להפעיל את הסודה לשתייה ?
    מה התפקיד של הרוויון במתכון סתם מעניין אותי…
    תודה על אחלה בלוג:)
    עדי

    מאיה עונה: את יכולה בהחלט להשתמש בחלב שקדים + מעט חומץ כדי להחליף את הרוויון. קלעת בול

  47. נראה מעולה! בהחלט אכין את זה בשבת! רק לגבי המחיר – לצערי יותר זול לקנות קורנפלקס 750 גרם ב-15 ש"ח בסופר… :)

  48. יעבוד גם עם קמח כוסמין?

    מאיה עונה: כן.

  49. יש לי שאלה, כדי להגדיל את הדימיון לברנפלקס, אפשר להמיר חלק מהקמח בסובין שיבולת שועל?

    מאיה עונה: כן, אבל כדי שלא יצא לך חנק לא הייתי שמה יותר מ-3-4 כפות.

  50. היי, עוקבת אחר הבלוג שלך כבר שנים ומאוד נהנית.. מעוניינת להזמין חוברות אך לא כ"כ מעוניינת להכניס פרטי אשראי… האם תהיה אפשרות לבצע הזמנה דרך paypal מתי שהוא בזמן הקרוב?

    מאיה עונה: אין בעייה להזמין דרך מערכת ההזמנות לחו"ל שהיא מבוססת פייפל, ולהקיש כתובת בארץ. קחי בחשבון שדרך המערכת הזו יש עמלה של 10 שקלים נוספים שאינה ניתנת לביטול.

  51. הכנו טבעוני (חלב סויה עם חומץ), יצא מעולה. 2 ילדות חיסלו את הכל תוך כמה דקות וביקשו שאכין גם למחר…

  52. גיליתי את הבלוג לאחר הכתבה בידיעות של החג…. ונהנית ממנו….יופי חי

  53. היי, נראה מעולה!
    אפשר להחליף את הסוכר בממתיק טבעי כגון אגבה? אני לא מרבה להשתמש בסוכר מעובד..
    ידוע לי שזה פוגע בפריכות בבצקים.. גם פה זה יפגע במרקם? תודה

    מאיה עונה: אין בעיה להחליף כיוון שמדובר כאן באפייה כפולה. אז לא תיפגם הפריכות. אבל קחי בחשבון שאגבה יותר מרוכז ומתוק אז לדעתי יספיקו 3 כפות בלבד.

  54. 1.האם ניתן להחליף את הסוכר בדבש/סילאן?
    האם קינמון ישתלב טוב? ואם כן כמה להוסיף לטעם של קינמון?

    מאיה עונה: 1. כן, אפשר. 2. ישתלב מעולה! הייתי מוסיפה בין חצי כפית לכפית, תלוי כמה כזה תרצי שהטעם יהיה.

  55. ואו! הטעם בול! והרבה יותר בריא (כנראה) מהקופסא. הדבר האחד שחסר לי זה הברזל. אפשר לשים מולסה במקום סוכר/ דבש?

    מאיה עונה: יהיה טעם לוואי מריר. אולי אפשר להשתמש בחלב עם תוספת ברזל! או שתעשי לך מנהג ללעוס חופן פטרוזיליה לקינוח :)

  56. שלום הכנתי יצא טעים בדיוק כמו שמופיע בתמונות שצרפת אבל לא הבנתי מה כל כך בריא בזה כשזה עשוי מקמח וזה משמין אז לא הבנתי מה הרעיון פה הברנפלקס שנימכר בסופר מופחת בקלוריות והרעיון הוא לקבל תוצר מופחת קלוריות ולא ההיפך מזה אחרת אני יכולה גם להיתענג לי עם כמה פרוסות לחם מרוחות וזה יהיה אותו הדבר

    מאיה עונה: צודקת, מבחינת בריאות אין שדרוג של ממש, חוץ מהאפשרות להשתמש בקמח מלא שיש בו יותר סיבים. אז זו פחמימה קצת יותר בריאה ופחות מעובדת, אבל עדיין פחמימה, ולכן מסכימה לגבי הפרוסת לחם. גם דגני בוקר וגם גרנולה זה לא מזון בריאות או דיאטה. אבל לגבי הטעים אין ספק :)

  57. אחלה תודה על התגובה

  58. יצאתי ליבדוק ומיסתבר שהחשש שלי מכמות הקלוריות לא נורא בכלל בדקתי את הנושא מיסתבר שבכוס קמח מלא יש 290 קלריות וזה ניכנס לכל הכמות הברנפלקס אז ממש לא נורא הכל בסדר לא נשמין מזה אכלתי עם יוגורט וזה נהדר תודה על המתכון

  59. וואו תודה.

    מה יכול להחליף את הריווין ?

    תודה

    מאיה עונה: לבן או יוגורט

  60. יצא טעים מאד!
    גם הילדים שבדרך כלל לא ששים על תחליפים אהבו מאד.
    תודה מאיה! את אלופה (אהממ… אז זה אומר שזה קורנפלקס של אלופה?)

  61. הכנתי אתמול. חיכנו עד הבוקר כדי לאכול מוזלי עם דגני בוקר תוצרת בית. היה מדהים! מתכון מעולה. פעם הבאה אכפיל כמויות. תודה רבה!!

  62. וואו איזה גאונות!!
    הכנתי היום , כי פשוט היה את כל המרכיבים בבית (לא רוויון -אבל עבד נפלא עם התחליפים שהצעת)
    ומדהים! טעים קרנצי , מושלם.

    מישהי פה בתגובות דיברה על בלנדר מוט (ובגלל שאין לנו פוד פרוססור החלטתי לנסות) – וואו איזה בלגאן! עף לכל כיון , כל השיש והריצפה התמלאו בפתיתי דגנים מתוקים ( הקטן כמובן שמח לנשנש את הנפילים)
    אבל מה שנשאר בקערה יצא אחלה! אז רקמזהירה את מי שחושב לנסות בלנדר מוט

  63. ניסתי ויצא לי קצת כמו פוקאצה. איפה טעיתי. יכול להית קשור לזה שהשתמשתי בטעות בקמח כוסמין?



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!