עוגת טורט קרמבו

נחשב אצלי: קפה ומאפה

לפני בערך שנה עשינו פרוייקט די מגניב במדור ב"זמנים מודרניים" – כל יצרני הקרמבו שלחו לי כמויות בלתי נתפסות של קרמבו, ואני ביליתי כמה ימים טובים בלדחוף את הקרמבואים הללו לכל מאפה או בצק שיכולתי להעלות על דעתי. אחד מהמוצלחים שבהם היה העוגה הזו – בה לקחתי בלילה של עוגת ספוג ופשוט פוצצתי אותה בקרמבואים שלמים. והנה היא מוגשת לכם, בכמה שינויים ושפצורים קלים שעשיתי בה מאז, יחד עם הוראות להפיכתה לעוגת שכבות מרשימה ואלגנטית. אם אין לכם כוח, העוגה עצמה טעימה גם סתם כך, כעוגה לקפה. הכמות: תבנית 24 ס"מ (עוגה גבוהה) / 26 ס"מ (נמוכה) / סטנדרטית מלבנית / זו של התנור (עוגה דקה לחיתוך 3-4 שכבות).

  • לעוגה:
  • 4 ביצים
  • ¾ כוס סוכר
  • 6 קרמבואים
  • 3/4 כוס קמח (או 1 כוס פירורי ביסקוויטים)
  • 1 שקית אבקת אפייה (10 גר')
  • 1 כפית תמצית וניל
  • נוזל הרטבה לעוגת שכבות:
  • חצי כוס חלב + חצי כפית תמצית וניל
  • לקרם שוקולד (לא חובה):
  • 100 גר' שוקולד מריר
  • 25 גר' חמאה
  • שליש כוס חלב
  • לקצפת (לא חובה):
  • 2 שקיות שמנת מתוקה
  • 2 כפות סוכר
  • 1 כפית אבקת ג'לטין (אופציונלי)

עלות משוערת:

40 שקלים

עבודה נטו:

40 דקות

ההכנה

בפרסום המקורי הכנתי את העוגה עם כוס אחת של פירורי ביסקוויטים במקום הקמח (שזה בערך 10 ביסקוויטים בינוניים [לא קטנים], מפוררים דק דק), שנתנו לטורט מרקם חצי-פודינגי מענג למדי. אם אתם בונים על הכנת עוגת שכבות (ולא משנה כמה שכבות), העוגה יוצאת יותר יציבה ונוחה לעבודה אם מכינים אותה עם קמח. לבחירתכם.

שילוב הקרמבו בעוגה משיג כמה ציפורים במכה אחת –

פתיתי ה"שוקולד" (לא באמת שוקולד אבל ניחא) מוסיפים מתיקות, הקצף הלבן מוסיף מרקם פודינגי עסיסי ומענג שנשאר רך ועדין לאורך ימים ארוכים מבלי להתייבש, ופירורי הביסקוויט מוסיפים – טעם של ביסקוויט :)

זו לא טעות, אגב, אין כאן חמאה או שמן. זו עוגה יחסית דלת שומן (אבל לא דלת קלוריות, כמובן)

מתחילים עם קצף הביצים. מדובר בהקצפה של ביצים שלמות ואין צורך להפריד אותן.

מקציפים את הביצים יחד עם הסוכר במיקסר עד שנוצר קצף בהיר ותפוח מאוד (לא משנה מתי מוסיפים את הסוכר. אפשר על ההתחלה).

זה לוקח בערך 5-6 דקות.

הקצף בהתחלה יהיה צהבהב, וככל שיעבור זמן והוא יתפוס יותר נפח הוא יהפוך ליותר יותר בהיר וכמעט לבנבן בצבעו.

כן, זה קצף של ביצים שלמות ולא רק חלבונים! הוא הופך לממש בהיר, כמעט לבן.

הוא סמיך יחסית אבל עדיין נוזלי, ואמור ליזול באיטיות מהמקצף ולהשאיר סימנים בבלילה, ששוקעים לאט פנימה.

ועכשיו לשוס.

מפרידים את כל הקרמבואים מהביסקוויט שלמטה (המקצף של המיקסר לא שובר אותו כמו שצריך והוא נשאר בגושים גדולים מידי שהופכים יבשושיים בעוגה הסופית).

מוסיפים את הקרמבואים השלמים פנימה, מחזיקים חזק ומקציפים אותם פנימה במהירות גבוהה לכמה שניות עד שהם מתפרקים לתוך הקצף.

נזהרים לא להקציף יותר מידי, רק עד שהם מתפרקים פנימה.

בינתיים קוצצים דק את הביסקוויטים בצד ומוסיפים אותם גם פנימה.

מוסיפים את אבקת האפייה, הוניל, קורט נדיב של מלח (חובה!) ומקציפים.

מערבבים פנימה את הקמח ומקציפים שוב רק עד שהתערובת אחידה והקמח נטמע לחלוטין.

עוברים עם לקקן (מרית) על שולי הקערה כדי לוודא שלא מתחבאות שם שאריות קמח.

מעבירים לתבנית עגולה בקוטר 24 ס"מ משומנת היטב (או מלבנית עם נייר אפייה)

(אפשר לאפות בתבנית מלבנית סטנדרטית של עוגה, ואפשר גם לאפות בתבנית הגדולה של התנור כשהיא מצופה בנייר אפייה.). אופים על 160 מעלות למשך כ50 דק' עד שעה, או עד שהעוגה תפוחה, שחומה, ואינה רוטטת כמעט בכלל כשמטלטלים אותה. אם אופים בתבנית רחבה יחסית וגובה הבלילה נמוך מ-5 ס"מ (כלומר בתבנית מלבנית סטנדרטית, עגולה 26 ס"מ, או הגדולה של התנור) – אפשר לאפות על 180 מעלות וזמן האפייה יתקצר בכ-30%. שימו עין על העוגה והוציאו אותה לפי הסימנים שתיארתי למעלה.

אז כבר עכשיו קיבלתם טורט עסיסי, טעים ומושלם לצד כוס קפה, והבונוס הוא שהעוגה מחזיקה המון זמן (שבוע לפחות) מבלי להתייבש, כל עוד שומרים אותה סגורה בתנור המכובה או בקופסה אטומה.

הערה: מניסיון, אני לא ממליצה לאפות את העוגה בתבנית סיליקון עם צורות מיוחדות, כי התחתית שלה מאוד עדינה בגלל שברי הקרמבו, והיא נדבקת ונסדקת ונקרעת. ראו הוזהרתם! השתמשו בתבנית שטוחות עגולות או מלבניות בלבד – ומומלץ עם נייר אפייה, או שתשמנו להן את האמ-אמא.

רוצים עוגת שכבות? בטח רוצים
אם אתם אמיצים ורוצים לחתוך את העוגה העגולה במרכז ולהכין 2 שכבות: מצננים את העוגה לחלוטין ומעבירים למקפיא ל-4 שעות לפחות (כך העוגה תהיה קלה לחיתוך באמצע ולא תתפרק או תתפורר יותר מידי).

אבל. אם אם אתם רוצים יותר משתי שכבות, אפשר לאפות בתבנית הגדולה של התנור ואין צורך להקפיא את העוגה לפני.

צריך רינג של 20 ס"מ, או איזשהי צורה שבאמצעותה תוכלו לקרוץ 3 עיגולים (אפשר גם 4 עיגולים עם רינג של 16 ס"מ כמו שעשיתי בתמונה. את השכבה הרביעית הדבקתי ביחד מכמה חתיכות סוררות בתוך הרינג כדי להגיע לעיגול. בערך.). אפשר לאלתר "רינג" מקופסת פח של עוגיות, או אפילו סתם לגזור עיגול נייר ולחתוך מסביבו עם סכין חדה!

עכשיו מכינים את מילוי השוקולד (שהוא שוס, כי הוא נשאר רך אחרי צינון, בניגוד לגנאש שמתאבן לכדי גוש קשיח ושובר שיניים)

שמים את השוקולד המריר, החמאה והחלב בסיר קטן ומחממים על אש קטנה עד שהתערובת מתערבבת לתערובת שוקולדית דלילה ונוזלית למדי (אפשר גם להמיס במיקרוגל, 30 שניות בכל פעם, לערבב היטב בין לבין, ולעצור את החימום כשהתערובת חמה. מערבבים עד שחלק לגמרי). שמים את הקרם במקרר כחצי שעה (מערבבים מידי פעם) או במקפיא לרבע שעה, כדי להסמיך את הקרם למרקם של ממרח שוקולד.

המממ. יאמי.

מוזגים את השמנת המתוקה למיקסר יחד עם הסוכר ומקציפים. (טיפ: אם מכינים רק 2 שכבות, אפשר גם להסתפק בשקית אחת של שמנת מתוקה, אבל העוגה תיראה פחות מרשימה וגבוהה, ובלי זילופים)

מקציפים עד שנוצרת קצפת יציבה – שזה אומר שהיא לא נופלת מהמקצף.

אם בונים על זילוף דקורטיבי כמו שלי, מומלץ לייצב את הקצפת עם כפית אחת של אבקת ג'לטין. אחרת הקצפת יוצאת רכה יחסית ולא תשמור על הצורה שלה. היא גם עלולה ליזול משולי העוגה לאורך זמן.

משרים 1 כפית ג'לטין בכף חלב למשך כחמש דקות (או עד שהתערובת מסמיכה ונהיית צמיגית), מחממים קלות במיקרוגל, רק 10 שניות בכל פעם. מערבבים היטב בין לבין ומפסיקים כשאין יותר ג'ולות של ג'לטין והתערובת חלקה לגמרי. נזהרים מחימום יתר (זה הורס את הג'לטין). מצננים לכמה דקות עד שהתערובת חמימה-צוננת (לא רותחת), וכשהקצפת כמעט סיימה להקציף והיא יציבה מאוד (חשוב מאוד!), רק אז, ממש בשניות האחרונות של ההקצפה:

מזרזפים את תערובת הג'לטין פנימה. אם תזרזפו לפני סוף ההקצפה הקצפת תהפוך למרק. הסיבה לצבע החום של התערובת בתמונה היא שהשתמשתי בחלב אגוזי לוז (ההתמכרות החדשה שלי) במקום חלב רגיל.

וזהו. קיבלתם קצפת יציבה שלא תיזל מהשוליים ברגע שתניחו עליה עוד ועוד שכבות כבדות של עוגה.  אחרי צינון של כמה שעות במקרר הקצפת תתייצב עוד יותר.

אם רוצים לזלף, מעמידים שקית זילוף בתוך כוס גבוהה, מקפלים את השוליים שלה החוצה, וממלאים. אפשר להשתמש בכל פיית זילוף שיש לכם – אני השתמשתי באחת חלקה.

מנסרים את העוגה במרכזה ל-2 קומות שוות (מומלץ להשתמש בסכין משוננת לפריסת לחם, אם יש) – אגב החלק התחתון של העוגה יהיה כהה יותר וזה בסדר (בגלל ציפוי השוקולד של הקרמבו ששקע חלקית במהלך האפייה). או שקורצים עיגולים ממשטח עוגה בתבנית גדולה – כמו בתמונות למעלה.

מכינים בצד תערובת של חצי כוס חלב עם טיפונת וניל. תאמינו או לא – התערובת הזו היא החלק הכי חשוב בהרכבה כי היא שומרת על הלחות של שכבות העוגה, ועוזרת לה לשמור על יציבות במהלך הפריסה. אם תשכחו להספיג את השכבות במעט חלב, העוגה תימעך כשתנסו לפרוס אותה להגשה וכל המילוי יישפך מהצדדים. בלעכס! כל סוג חלב יעבוד פה, אגב.

כשתערובת השוקולד במרקם סמיך וממרחי אפשר להתחיל להרכיב את העוגה

אם היא לא סמיכה, היא צריכה עוד זמן קירור. אחרי שעתיים במקרר התערובת כבר הופכת לסמיכה וצמיגית מידי ועלולה "לקרוע" את העוגה כשתמרחו אותה, אז במקרה כזה משאירים אותה בחוץ לרבע שעה או אפילו מחממים קלות במיקרוגל.

אחרי שמספיגים את השכבה הראשונה בכף או שתיים של תערובת החלב מורחים על השכבה הראשונה חצי מרוטב השוקולד

שימו לב בתמונה פה למעלה ל"הלוואות" שעשיתי כדי לקושש עיגול רביעי של עוגה, שהרכבתי מכמה חתיכות סוררות שנחתכו תוך שימוש ברינג כקו מנחה. אם העיגול מורכב מהלוואות שכאלה – מומלץ לשים אותו בשכבה התחתונה. ראו את הפוסט של עוגת היער השחור, אגב, לפירוט בשיטת ההלוואות הזו, ואל תהססו לעיין גם בסרטון ההדגמה של כריסטינה טוסי המלכה האם, שהמציאה את השיטה.

מורחים את השוקולד באחידות לכל רוחב שכבת העוגה.

מעל השוקולד מזלפים או מורחים חצי מכמות הקצפת (אם עושים עוגה עם שלוש שכבות, אז שמים שליש מרוטב השוקולד והקצפת, כמובן). לא מורחים את הקצפת ממש עד השוליים, כדי שלא תישפך החוצה מהכובד של השכבה השנייה של העוגה שתמעך אותה (מקסימום אם היא לא מגיעה לשוליים אח"כ, אפשר למעוך בעדינות עד שהיא כן). אני אוהבת לזלף קודם את השוליים, ואז למלא את האמצע עם קצפת באותו הגובה של השוליים.

לפני שמניחים את השכבה השנייה (בניגוד למה שעשיתי פה בתמונה) אני ממליצה גם להספיג אותה בתערובת החלב ולמרוח עליה את שאר רוטב השוקולד, ורק אז להניח על העוגה, כדי למנוע תזוזות ומעיכות של הקצפת למטה. פה בתמונות עשיתי את זה עם 4 שכבות כאמור. מאותה כמות בלילה! רק צריך דרך לחתוך יותר עיגולים בצורה אחידה ויעילה.

מספיגים כל שכבה בתערובת החלב, מורחים קרם שוקולד, ואז את שאר הקצפת. חוזרים שוב עם שאר השכבות. מאוד מאוד חשוב לא לשכוח להספיג את השכבות בחלב!!!

אם רוצים, מורחים את הקצפת למעלה בשכבה דקה יותר, ומעבירים את השארית לשקית זילוף כדי לזלף נשיקות קטנות. אפשר לקשט בביסקוויטים של 2 קרמבואים נוספים שחותכים לרבעים.

העוגה במיטבה לאחר כמה שעות טובות (ואפילו לילה שלם) במקרר, כשהיא מכוסה היטב על מנת שלא תתייבש.

פינת התכל'ס
לטורט: מקציפים 4 ביצים יחד עם 3/4 כוס סוכר לקצב תפוח, בהיר ולבנבן. מפרידים 6 קרמבואים מהביסקוויט וזורקים פנימה לקצף. קוצצים את הביסקוויטים ומוסיפים פנימה. מקציפים כמה שניות במהירות עד שהקרמבואים נשברים ומתמוססים לתוך הקצף. מערבבים פנימה 1 כפית תמצית וניל, קורט נדיב מלח, 1 שקיק קטנה אבקת אפייה (10 גר'), ו-3/4 כוס קמח (או 1 כוס פירורי ביסקוויטים). מוזגים לתבנית ואופים עד שהעוגה תפוחה, שחומה, ואינה רוטטת כשמטלטלים אותה. תבנית עגולה בקוטר 24 ס"מ או 2 תבניות אינגליש קייק – אופים על 160 מעלות למשך כ-40 עד 50 דק'. כל שאר התבניות: אופים על 180 מעלות. במידה ואופים בתבנית הגדולה של התנור העוגה מוכנה תוך כ-10 עד 15 דק' בלבד.

למלית: ממיסים 100 גר' שוקולד מריר במיקרוגל יחד עם 25 גר' חמאה, קורט מלח (כן!), ושליש כוס חלב לקרם חלק. מצננים במקרר כחצי שעה או במקפיא רבע שעה, עד שהקרם סמיך ונוח למריחה. מקציפים 2 שקיות שמנת מתוקה 38% יחד עם 2 כפות סוכר (אם רוצים זילוף יציב ושהעוגה לא תימעך, מייצבים עם 1 כפית ג'לטין שהושרתה בכף חלב כ-5 דק', חוממה קלות במיקרוגל עד שהגרגרים התמוססו, ואז צוננה קלות. מזרזפים פנימה לקצפת ממש בסיום ההקצפה). מערבבים בצד גם חצי כוס חלב עם חצי כפית תמצית וניל.

להרכבה: אם אפיתם עוגה עגולה בתבנית 24 ס"מ, מקפיאים אותה טוב טוב ומנסרים באמצע לשתי חתיכות. אם אפיתם בתבנית גדולה של תנור קורצים עם רינג 3 עיגולים לפי ההוראות למעלה (או בפוסט הזה, או בוידאו הזה). מספיגים את השכבה התחתונה בכף-שתיים של תערובת החלב, מורחים שכבה נאה של קרם שוקולד, ומזלפים את הקצפת. חוזרים שוב עם שאר השכבות, ומצננים היטב במקרר לפני ההגשה. אפשר לקשט בביסקוויטי קרמבו נוספים.

אוף טופיק
הידד! בצק אלים זכה בפרסי האוכל של טיים אאוט 2014! שנה שנייה ברציפות! תודה לכל מי שהצביע, וברכות לאפרת ועוגיונט על הזכייה עם "הספר המתוק"!

דרוש/ה! ל"בצק אלים" דרוש גרפיקאי/ת ביצועיסט/ית פרילאנס (כלומר, כזה שנותן חשבוניות). ניסיון בעיבוד תמונה ושליטה מוחלטת בפוטושופ – חובה. ניסיון בבישול – יתרון. שלחו קורות חיים ו/או תיק עבודות לאימייל bazekalim שטרודל ג'ימייל דוט קום. ולא, זו לא בדיחה :) תנאים מצויינים למתאימ/ה.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




35 תגובות בינתיים:

  1. נראה פשוט מדהים. קרמבו…

  2. ושכחתי… מזל טוב על הפרס, בהחלט מגיע לך ולאתר המדהים.

  3. ואו כמה יופי! ולא קל לי להגיד דברים כאלו על קרמבו. מתעלה על עצמך כל פעם מחדש
    וברכות על הזכייה!

  4. מהמם! (גם הסטנד של אנתרו)
    ברכות על הזכייה אתמול, ללא ספק מגיע לך.

  5. פוסט נפלא נפלא!
    ותודה גם :-)

  6. איזה יופי!! זה אומר שבקרוב יהיו עוד מתכוני קרמבו מעניינים?? אולי…. קיש למשל?? :)

    העוגה נראת נהדר ומזל טוב על הזכייה!!

  7. מדהים! מגניב! מגניב! מדהים!
    ושאלה קטנה: אפשר להשתמש למילוי בתערובת גלידת הקרמבו (שמנת + 4 קרמבו-אים) הלא-קפואה או שזה לא מספיק יציב למריחה/ סתם מוגזם יתר על המידה?
    המון המון תודה! אה – וכמובן ברכות על הזכייה :-)

  8. כלומר ניתן להכין את העוגה בכל תבנית ..? אם אני רוצה להכין אותה בתבנית מלבנית בלי קצפת זה בסדר גם??

    מאיה עונה: בהחלט. היא טעימה גם בלי כלום כעוגה לקפה, כפי שכתבתי.

  9. מזל טוב על הזכיה!
    אבל הצילו…. מה עושים עם קרמבו שהתייבשו. כל שנה אנחנו זוכים מהסבא הכי מפנק בעולם לחבילה ובה 40 קרמבו. הבעיה… כשגרים בחול החבילה מגיעה דיי מעוכה עם פוטנציאל התייבשות מהיר יותר. מצליחים לחסל איזה 20-30 אבל תמיד נתקעים עם כאלו שהתייבשו ואף אחד לא מוכן לסכן את עצמו.
    לזרוק? יש לך איזה טריק משגע להטמיע אותם במשהו?
    תולה על בלוג משגע!

    מאיה עונה: בדיוק הטורט הזה, וחפש בארכיון את גלידת הקרמבו. בקרוב אפרסם עוד מתכון לניצול קרמבו.

  10. יאללה אני מתחילה קרוס פוטושופ! עד שהעובדת שתמצאי תצא לחופשת לידה אני כבר אהיה מוכנה :)

  11. היי גולדי,
    טריק קטן להחיות קרמבו הוא להסיר את העטיפה ולהכניס ל4-5 שניות למיקרו (לא יותר, אחרת הכל מתפרק).
    הוא מקבל טעם מדהים, נימוח וממכר.
    אפשר גם לנסות עם קרמבו טרי :)

  12. הצילום מטריף באופן מיוחד!

  13. איזו זכייה? :)

  14. פרויקט הקרמבו שלך מזמנים מודרניים נשמע זנותי ומעורר קנאה :)
    והרעיון לעוגה בשילוב קרמבואים בתוכה הורססס
    ובעיקר ממש עושה חשק לנשנש
    אוהבת שאת שחיתותית :)

  15. וואו,
    רוצה להכין כזה ליומולדת של חמותי מחרתיים.
    אבל איך לעזאזל אקח יצירת מופת כזאת באוטו לחולון?!?!
    יש לך רעיון?
    תודה!!!

    מאיה עונה: וודאי שאת משתמשת בג'לטין, ולא שוכחת להספיג את שכבות העוגה בנוזל החלב וזה כבר פותר 90% מהסיכון (זה הופך אותה למאוד יציבה, כמו מקשה אחידה אחת). 10% משאר הסיכון ייפתר אם תכיני אותה ***לפחות*** 24 שעות מראש כדי שיהיה לה זמן להתייצב במקרר (לא לשכוח לכסות בעדינות כדי שלא יתייבש). שינעתי עוגות רבות באוטו ככה, וכל עוד מקפידים על העקרונות האלה (בכל עוגת שכבות – ג'לטין, הרטבת השכבות, והכנה מראש) העוגות מאוד יציבות ונוחות לשינוע. אם את ממש לחוצה, תקפיאי אותה למשך שעה או שעתיים לפני היציאה – אבל ממש לא חובה.

  16. על אף העובדה שאני לא אוהבת קרמבו (כן, אני יודעת שאני בין הבודדות בעולם כולו שלא אוהבת את הדבר הזה) – אני רוצה להודות לך על הטיפ הנפלא בקשר לקצפת. תמיד אני מכינה עוגות עם קצפת שאחרי שהייה במקרר הופכת לנוזלית וכל המראה של העוגה נהרס. אז אין לי ספק שבהזדמנות הראשונה אני הולכת לאמץ את הטיפ הזה. תודה :)

  17. התמונה לפני "פינת התכל'ס" הורסת ברמות; כאילו לקוחה מ-food & wine.
    ובכלל המתכון הזה נראה שוס! בדיוק חשבתי לעצמי השבוע שוואי, איך בא לי קרמבו.

  18. נראה מגניב לגמרי!

  19. מזל טוב על הזכייה!

  20. אני הולכת להכין אותו מחר, ואני לא חושבת שאי פעם התרגשתי ככה מלהכין טורט. הוא פשוט יפהפה!

    מזל טוב על הזכיה, כל כך מגיע לך!

  21. אפשר פשוט להכין ב3 תבניות 24 כדי להמנע מחיתוך? לא עדיף כדי להשיג כמה שכבות? (במיוחד לעקומים שבינינו שמפחדים לחתוך או להתעסק עם רינגים??)

    מאיה עונה: בהחלט אפשר, אבל סביר להניח שתצטרכי טיפה ליישר את הכיפה העגולה שתיווצר, כדי שתוכלי להרכיב עוגה יציבה.

  22. נראה מהמם!! ואני מתכננת להכין אותה השבוע :-) אם אני מעדיפה לא להשתמש בג׳לטין אלא לשים במקום חבילה של אינסטנט פודינג – הטורט לא ימעך את הקצפת?

    מאיה עונה: פודינג יכול בהחלט להחליף את תפקידו של הג'לטין. אני לא מתה על הטעם החזק שהוא מוסיף, אבל רוב האנשים לא מבחינים בזה.

  23. אני מאוד אוהבת לבשל, אבל בתחום האפייה לא מנוסה כל כך. פוסטים כאלו גורמים לי לרצות לקפוץ כבר למים – בקרוב זה באמת יקרה… נראה מושלם!

  24. נראה מושלם! אני הולכת להכין עכשיו..!!!!!
    שאלה – מה המידות של״ תבנית סטנדרטית״? אפשר להכין בתבנית חד״פ מלבנית מאלומיניום (עם נייר אפיה) ואח״כ לחתוך ולהרכיב?
    ולגבי הג׳לטין לעומת אינסטנט פודינג – התוצאה זהה מבחינת יציבות או שאחד מהם עדיף?
    תודה רבה 3>

    מאיה עונה: תבנית חד"פ מלבנית תיצור בלילה גבוהה מידי ולא יהיה מספיק מקום לעבוד איתו כדי ליצור שלושה עיגולים. המקסימום שתוכלי לעשות (וגם אז לדעתי יצא עבה מידי) זה לפרוס למלבנים ולעשות עוגה מלבנית. ג'לטין יצא טיפה יותר יציב לאורך זמן.

  25. עוגה מדהימה!! השכבות, השוקולד, הקצפת… והקרמבו.. גאוני! ממש אהבתי! והתמונות בכלל מהממות!

  26. וואו, אחת העוגות היותר מקוריות שראיתי…
    בהחטל הולכת לנסות ולהכין אותה.
    והטיפ עם הג'לטין פשוט גאוני!

  27. היי,
    נראה מצוין!ולכן גם קניתי את מה שצריך כדי להכין לסופ"ש. ואז התקלקל לי התנור…. אולי יש לך הצעה לשינוי שיאפשר לי להכין את העוגה בכל מקרה?

    מאיה עונה: אולי אפשר לאפות אותה במיקרוגל? הייתי קצת חוקרת בגוגל לפני-כן לגבי תבניות וזמני בישול כי זה עלול להיות טריקי (חפשי genoise in microwave)

  28. היי מאיה,
    האם תתני איזושהי אינדיקציה בבלוג שלך מתי שתעלי את כל העמודים הסודיים החסרים של חוברת המתכונים לאתר? כי אני נכנסת לבדוק פעם בשבוע ככה מאז שהחוברת יצאה וזה כבר קצת מתיש…

    מאיה עונה: כן. אכתוב על זה באוף טופיק כשאסיים לערוך ולהעלות את התמונות. מצטערת על זמן ההמתנה המגוחך :(

  29. נשמע מטורף!!! מתאים למזג האוויר החורפי השבוע.

  30. איך לא חשבו על עוגת קרמבו, קודם. רעיון מגניב.
    שאפו!

  31. למה העוגה נפלה לי באמצע האפייה… שמתי על 160 והיא עלתה יפה ופתאום בתום ה40 דקות היא נפלה
    באמצע…. ולא פתחתי את התנור

  32. הכנתי, יצא טעים.
    בהתחלה עשה רושם שלא שווה את כל הבוג'ארס, אבל כשאכלנו, התרציתי.

  33. הכנו אתמול – הרבה עבודה… מצד שני הטעם בסוף שווה!
    הצעה אישית, חכו עם העוגה הזו לאירועים מיוחדים…

  34. הי מאיה! תמיד כיף לחפור באתר שלך ולמצוא מתכונים מגניבים!
    חיפשתי עוגה מרשימה לסיום קורס-וזו נראת העוגה המושלמת!
    הבעיה שאנחנו 20 תלמידים…. אם אכין בתבנית של 24-26 זה יספיק לכולם ?

    מאיה עונה: לא נראה לי. עדיף שתכפילי כמויות…

  35. מצטרפת למרב – כמה תגובות מעלי.
    לא אוהבת קרמבו בכלל אבל היה שווה להיכנס לפוסט רק בגלל הטיפ לגבי הקצפת (למרות שבכל מקרה הייתי נכנסת-אני קוראת אדוקה :)
    הטיפ הזה פותח עולם שלם של עוגות שנזרקו לצד עד כה..
    תודה! את גאונית!
    ואני מקווה שפתיחת הסטודיו תגרום לתדירות גבוה יותר של פוסטים…
    חג שמח!



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!