תרד מוקרם + סטייק סלמון

נחשב אצלי: ארוחה זריזה

000.jpg (509×336)

כל סטייקיה שמכבדת את עצמה באמריקה מגישה תרד מוקרם (creamed spinach) לצד הסטייקים שלהם, ולמרות שאני יודעת להעריך סטייק טוב, קורה לא פעם שאני מעדיפה לזלול מנה כפולה מהתרד ולתת את הסטייק למישהו אחר! מדובר במעין גרסה ירוקה ורכה במיוחד של פירה, רק שבמקום מתפוחי אדמה היא עשויה מתרד מבושל, רך ומתמסר בצורה בלתי נתפסת, וכולו עטוף (לפעמים יותר, ולפעמים פחות) ברוטב קרמי ומתובל שהופך אותו לעוד יותר עשיר. כל ביס מרגיש כמו הר של חמאתיות חלקלקה, ואפשר לאכול ממנו כמויות אדירות לפני שנמאס. מיותר לציין שבמסעדות הסטייקים האמורות כמות החמאה שברוטב בוודאי עולה על כמות התרד, ולפעמים, במקום חלב רגיל, מכינים אותו עם שמנת מתוקה, ולכן בגרסה הביתית ניסיתי להכין אותו בצורה הכי שפויה שיש כדי שאוכל לשאוב אותו לפרצוף שלי באותה שמחה וחדווה בה אני שואבת את המיץ הירוק שלי על הבוקר. טוב, כמעט. בן הלוויה המושלם לעסק הזה הוא סטייק סלמון, שהכנתו קלה יותר מהכנת חביתה! הכמות: 2 מנות כתוספת או מנה נדיבה אחת.

  • לתרד:
  • חצי בצל קטן
  • 400 גר' תרד טרי
  • 25 גר' חמאה
  • 1 כף קמח
  • 1 כוס חלב
  • חצי כפית אגוז מוסקט
  • לסלמון:
  • 600 גר' פילה סלמון (3 נתחים)

עלות משוערת:

55 שקלים

עבודה נטו:

23 דקות

ההכנה

הלאה, למרכיבים:

לגבי הסלמון – בצילום השתמשתי בסלמון טרי, אבל אפשר לגמרי להשתמש בקפוא, ובסוף הפוסט יהיו הערות מדוייקות על איך אופים. הנתח הזה לא זול, אגב, אבל בוודאי משתלם יותר לשים 35 ש"ח על סלמון קפוא לשלושה איש מאשר לשלם 60-80 שקל על נתח יחיד של סלמון במסעדה.

אני השתמשתי בחלב רגיל, אבל אפשר בהחלט להשתמש בחלב קוקוס (המכונה גם מי קוקוס או נוזל קוקוס. אם רוצים גרסה עשירה במיוחד אפשר אפילו קרם קוקוס). אפשר, לכאורה, גם להשתמש בחלב אגוזים או סויה – אבל שימו לב שרובם ממותקים (במיוחד חלבי הסויה של תנובה – כל הסדרה!) ואסור להשתמש כאן בחלב ממותק – אחרת לרוטב שלכם יצא טעם של פודינג וניל! אם משתמשים בחלב צמחי, חובה לוודא שאינו ממותק. הבחירה הכי בטוחה וזמינה היא חלב קוקוס (שזה אומר בערך 2/3 פחית).

מה שאני הכי פחות ממליצה, למרות שזה אפשרי ולא כזה רע, זה להחליף את החמאה בבערך 3 כפות שמן זית (או שמן קוקוס אם אתם טחונים) – ואז בשילוב עם חלב קוקוס, יצא לכם צמחי לחלוטין. שימו לב שהטעם הקוקוסי של חלב הקוקוס עדיין קצת נשאר בסוף, ולכן אני ממליצה להוסיף גם שן שום קצוצה דק כדי לעזור בטשטוש הטעם שלו. אפשר להוסיף שום גם עם חלב רגיל. משדרג, אבל לא חובה.

המנה הזו הכי מומלצת עם תרד, אבל עובדת עם כל סוג של עלה ירוק שאתם יכולים להעלות על דעתכם פחות או יותר, אגב.

אפשר באותה מידה להכין גם קייל מוקרם (הו, יס! זה כמעט נפטר לגמרי מהטעם הקובבתי שלו!), ואפילו מנגולד או עלי סלק. ההרפתקנים במיוחד מוזמנים לנסות גם חסה (!) ועלי בייבי, ואני בטוחה שגם הם יצלחו למשימה. לצורך העניין, בואו פשוט נניח שאפשר לזרוק פנימה את כל עשבי התיבול שמתמקמקים לכם במקרר והם רק ישפרו את הטעם (פטרוזיליה, כוסברה, בזיליקום, בלי גבעולים, פליז).

יש כאן קאצ', כמובן. לתרד יש תכונה שהופכת אותו לקצת מבאס: ברגע שקצת מבשלים אותו הוא קמל ו"נמס" לפחות מעשירית מהגודל המקורי שלו. תראו מה קורה שאני לוקחת חבילת ענק של תרד (400 גר'), מבשלת קצת בסיר ואז סוחטת טוב טוב מכל הנוזלים המיותרים.

בלעכס.
קצת עצוב מה שהולך פה.

שאר העלים גם סובלים מתופעת ההצטמקות לאחר הבישול והסחיטה, אבל בצורה הרבה פחות בולטת מתרד. הנה הדגמה השוואתית:

יאמר לזכותו של הקייל שחבילה אחת ממנו (ששוקלת בערך 150 גר'), לאחר שהעפתי ממנה את כל הגבעולים, בישלתי, סחטתי טוב, וקצצתי דק, תפסה בערך את אותו הנפח של פי 2.5 כמות של תרד! ולכן מניב כמות די דומה של ירוקים מוקרמים, בקצת פחות מחיר (לא הרבה. כי חבילת קייל עולה נניח 12 ש"ח, והשקית הכפולה של התרד עולה 15 ש"ח). גם המנגולד not too shabby. אבל בעניין המרקם הרך והמתמסר – אין על התרד. הוא ממש נמס בפה.

שאר הירוקים, למרות שמתרככים מאוד בגרסה המוקרמת, צריך אשכרה ללעוס אותם.

אחרי ש"נמיס" את כל העלים וניפטר מהנוזלים שלהם, נסחוט היטב, נקצוץ, ונערבב לתוך כמות קטנה של רוטב בשמל, שזה רוטב חלב מעובה בקמח וחמאה (שהשם הסקסי שלו בעברית: רביכה. גרררר) -אולי נתקלתם בו בעבר. הסחיטה של הירוקים זה השלב הכי חשוב כאן, ולכן המתכון הוא בשני שלבים, ולא, אי אפשר לזרוק מלא מלא תרד טרי ישירות לבשמל כי יצא לכם מרק בטעם של ביוב.

אה, ועוד משהו. אני לרוב לא מפלה מותגים ספציפיים לטובת אחרים, אבל בכל הנוגע לתרד בעיני אין תחרות לתרד של שופרסל, שהם הרשת היחידה שמוכרת עלי תרד בייבי רכים, כיפיים, אחידים, שאינם דורשים שום טיפול והסרת גבעולים עבים, בניגוד לתרד שנמכר בכל שאר המקומות.

70% מהנפח והמשקל של תרד רגיל (לא בייבי) נתפס על ידי גבעולים עבים ועציים שאין להם שום מקום בתבשיל הזה (במיץ ירוק עוד אפשר להתווכח). בשופרסל, שם 100% מהתרד רך ושמיש, אפשר להשיג אותו בשני גדלים – יש את קופסת הפלסטיק של ה-200 גר' (שעולה 9-10 ש"ח וצריך שתיים ממנה), או שקית גדולה של 400 גר' (שעולה 15 ש"ח – ועליה אני ממליצה, אם הצלחתם למצוא. ואם אין בסניף שלכם, לכו למנהל ותדרשו שיביאו).

אז לעבודה!
תרד בייבי לא דורש שום הכנה מוקדמת. תרד רגיל דורש הסרה של הגבעולים העציים והעבים כי הם יהיו ממש לא נעימים ללעיסה בתבשיל. כנ"ל קייל (ראו הוראות לאיך נפטרים מהגבעולים שלו כאן), ומנגולד. הגבעולים של המנגולד, אגב, די טעימים, רק דורשים טיגון מקדים. אתם יכולים לשמור אותם בצד, לפרוס דק דק, ולטגן יחד עם הבצל בשלב של הרוטב. אם העלים גדולים מגודל של חצי כף יד, קורעים אותם לפיסות קטנות יותר.

שמים סיר גדול על אש בינונית על הכיריים, ושופכים את כללללל העלים פנימה. 400 גר' תרד לא ייכנסו בשום סיר ממוצע, ולכן שמים רק חצי מהם בשלב ראשון. זה ייראה כאילו הסיר עולה על גדותיו, וזה בסדר – כי אתם זוכרים על מה דיברנו מקודם – הכל מצטמצק בטירוף.

לא צריך שום שמן ושום נעליים. אם אתם חסרי ניסיון ומפחדים שיישרף לכם מלמטה, אתם יכולים להוסיף בערך חצי כוס מים לסיר והם יוסיפו אדים ויימנעו מתרד להידבק לתחתית ולהישרף אם לא תערבבו טוב. בסוף גם ככה מסננים הכל וסוחטים מהנוזלים המיותרים אז זה לא כזה משנה.

אם יש לכם מלקחיים זה כלי המושלם לערבוב התרד! ככה יעופו לכם מינימום עלים החוצה. אפשר גם עם כף עץ.


מערבבים את התרד תוך כדי בישול ורואים איך לאט לאט הוא מאבד מהנפח שלו ומצטמק. חשוב לשים דגש על העלים בתחתית, שהכי מתחממים, וליצור תחלופה בין העלים למעלה ולמטה.

בשלב זה אפשר להוסיף את שאר העלים שמקודם לא היה להם מקום.

תוך בערך דקה-שתיים של ערבוב התרד יצטמק לכמות מזערית למדי ויגיר לא מעט נוזלים. כשהצבע שלו ירוק כהה והוא סמרטוטי ורטוב מאוד, הוא מוכן.

ברגע שכל העלים בסיר נראים ככה, זה מוכן.

מעבירים את כל תוכן הסיר למסננת (לא משנה איזה סוג) ונותנים להם להתקרר שם עד שאפשר יהיה לגעת בהם עם הידיים.

עכשיו לשלב השני. אפשר להשתמש באותו הסיר וממש אין צורך לשטוף אותו – רק לשפוך החוצה נוזלים שנשארו ולהיפטר מעלים שאולי נדבקו לשוליים או לתחתית.

חוצים ומקלפים את הבצל

וקוצצים חצי ממנו לקוביות בינוניות (הגודל לא קריטי, כמובן).

שמים את החמאה (או שמן הזית) בסיר ומטגנים את הבצל הקצוץ על אש בינונית

מטגנים למשך כ-5 דקות או עד שהוא מתרכך והופך שקוף וקצת מתחיל להשחים.

זה נראה כאילו יש יחסית הרבה שומן בסיר ביחס לבצל, וזה בסדר, כי אחר כך אנחנו נוסיף קמח ואם לא יהיה שומן שיספוג אותו זה לא יהיה טוב בכלל.

אם אתם בקטע של שום, אפשר לקראת סוף הטיגון של הבצל להוסיף שן שום אחת קצוצה דק, ולטגן על אש נמוכה עד שניחוחה עולה לאוויר. חשוב שזה לא יתפוס צבע בכלל. השום אופציונלי לגמרי – יוצא מעולה גם בלי (מומלץ במיוחד במקרה של שימוש בחלב קוקוס).

כשהבצל מתרכך, בתחתית הסיר עדיין אמורה להיות שלולית נדיבה של שומן. במידה והשתמשתם בשמן יכול להיות שחלק ממנו נספג בבצל ולכן אם אין שלולית מומלץ להוסיף עוד כף. מוסיפים פנימה את הקמח (בתמונה הכנתי כמות כפולה).

מערבבים עד שהוא נספג בשומן ונוצרת מעין תערובת סמיכה וקצת יציקתית.

עוברים לאש קטנה ומערבבים טוב טוב

חובה לערבב עד שכל הקמח נספג ואין יותר אבקה יבשה בסיר.

לא עוברים לשלב הבא לפני-כן!

מוסיפים בצורה הדרגתית ביותר, טיפין טיפין, את החלב. אני אוהבת להוסיף אותו בערך רבע כוס בכל פעם (עוזר אם הוא בטמפ' החדר, ועוד יותר טוב אם הוא חם. אז אפשר גם לחמם אותו קצת במיקרוגל, אבל זה לא חובה).

מערבבים טוב טוב אחרי כל הוספה עם כף עץ, ואם רוצים לערבב יותר ביעילות מומלץ לערבב עם מטרפה.

כשהחלב נספג ונוצרת משחה סמיכה וכמעט בצקית, זה הזמן להוסיף עוד טיפונת חלב.

לא לפחד! כל עוד לא מוסיפים יותר מידי חלב בבת אחת ומערבבים ממש ממש טוב (רצוי עם מטרפה) בין לבין, לא יהיו לכם גושים

בסופו של דבר, אחרי כל תוספת חלב, אם מערבבים מספיק טוב הרוטב יחזור להיות חלק.

אז תערבבו בעקשנות ואל תוותרו. ואל תוסיפו עוד מהחלב לפני שהרוטב חוזר להיות חלק.

לאט לאט הרוטב יהיה יותר ויותר חלק ויהיה יותר קל להוסיף את הסוף של החלב

אחרי שכל החלב יהיה בפנים, תקבלו מעין רוטב קרמי וסמיך.

בשלב זה אפשר לתבל אותו בנדיבות במלח, פלפל, ואגוז המוסקט, ולכבות את האש.

הוא יכול להמתין עכשיו בצד להוספת התרד. בשלב זה, אגב, אפשר לשמור את הבשמל במקרר למשך עד 4 ימים ולהמשיך את המתכון מאותו המקום. אני ממליצה להכפיל את הכמויות של הבשמל, ולשמור חצי לשימוש אחר (מעולה כרוטב לפסטה, כשכבה בטוסט עם גבינה (ונקניק!!!), כרוטב לתפוחי אדמה, או שכבה בלזניה. מה לא).

כשהתרד התקרר קצת סוחטים אותו טוב טוב בשתי הידיים למשך דקה אחת לפחות עד שנפטרים מרוב הנוזלים.

התרד לא צריך להיות יבש בצורה הרמטית, אבל עדיף להיפטר מכמה שיותר נוזלים.

תראו כמה מיץ סחטתי מגוש התרד המבושל הזה (במקור 400 גר').

אתם לא רוצים את המיץ הפיכסה'אי הזה בתוך התבשיל שלכם.

אחרי שהתרד סחוט קוצצים אותו בסכין גדולה בשתי וערב לחתיכות קטנטנות.

מערבבים פנימה לתוך הבשמל

מבשלים על אש קטנה עד שנוצרת תערובת אחידה.

אם זה מתחיל להסמיך יותר מידי אפשר להוסיף עוד חלב או מים.

אפשר לפזר מלמעלה גבינת פרמזן, אם רוצים.

לא יוצאת כמות גדולה במיוחד (למרות שהשתמשנו בשווה ערך של שתי חבילות תרד!!!) –

אני מסוגלת לחסל נגלה כזו כמנה עיקרית לבד, אבל אם אצטרך להתחלק, אוסיף גם סטייק סלמון ליד ויש פה שתי תוספות נדיבות יחסית.

איך מכינים סטייק סלמון?
הו, זה כל כך קל שזה מביך.
אם הסלמון טרי (או מופשר לחלוטין) – צולים אותו בתבנית עם נייר אפייה או נייר אלומיניום בתנור שחומם מראש על 200 מעלות למשך 10 דקות בלבד (אם אתם אוהבים את הסלמון ממש וול-דאן, אפשר לצלות עד 13 דקות, אבל לא יותר!). חשוב לרווח מאוד את פיסות הסלמון על התבנית. אין צורך להוסיף שמן – הסלמון שומני מאוד בפני עצמו. הוא מוכן כאשר ניתן לנעוץ במרכזו מזלג בקלות ולפורר. זהו! מגישים עם המון מיץ לימון ומלח ופלפל.

אם הסלמון קפוא – אפשר לצלות אותו ישירות מהמקפיא מבלי להפשיר מראש. צולים במקרה זה על 180 מעלות, כאשר הסטייקים מרווחים מאוד על התבנית, למשך כ-20 דק'. אם כל הסטייקים קפואים בגוש אחד צולים סה"כ חצי שעה, ובאמצע האפייה מוציאים לרגע את התבנית כדי להפריד את הסטייקים הדבוקים ולרווח אותם להמשך האפייה.

פינת התכל'ס
מאדים 400 גר' תרד בסיר ריק ומערבבים עם מלקחיים עד שהתרד סמרטוטי וירוק כהה (אפשר להוסיף חצי כוס מים לסיר אם חוששים שיישרף). מסננים, מצננים, וסוחטים היטב למשך דקה לפחות להיפטרות מרוב הנוזלים. קוצצים דק. מטגנים חצי בצל קצוץ בינוני ב-25 גר' חמאה (או 3 כפות שמן) עד שמתרכך ומעט מזהיב, כ-5 דקות. מוסיפים כף קמח ומערבבים עד שנספג. מוסיפים בהדרגה, רבע כוס בכל פעם, 1 כוס חלב וטורפים עם מטרפה בין כל תוספת נוזל, עד שנוצר רוטב סמיך (אם סמיך מידי, מדללים במעט חלב או מים. אם לא מספיק סמיך, מבשלים עוד קצת – מערבבים בתכיפות). מתבלים במלח, פלפל, אגוז מוסקט. מערבבים פנימה את התרד הקצוץ ומגישים חם.

ווריאציות: אפשר להשתמש בחב' קייל (150 גר') במקום התרד, וגם במנגולד או בירוקים אחרים. אפשר להשתמש בחלב קוקוס במקום חלב רגיל, או בכל חלב צמחי אחר, כולל סויה, כל עוד הוא לא ממותק (סויה תנובה לא מתאים).

סטייק סלמון – ראו כמה פסקאות מעלה.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




54 תגובות בינתיים:

  1. ניאמממ כמה פשוט ככה טעים
    לגמרי מנה מפנקתתת

  2. איפה קונים דגים ראויים? טריים וגם קפואים

    מאיה עונה: עד לא מזמן הייתה פינה בסופר עם מקרר קטן עם דגים טריים מפולטים מוכנים לבישול וארוזים בקופסאות פלסטיק קטנות. בשבועיים האחרונים לא כל כך ראיתי כאלה, אבל מניחה שזה סתם מחסור. בכל אופן – התשובה היא בסופרמרקט! מי שיכול להרשות לעצמו יכול ללכת לחנות דגים. התוצרת לרוב איכותית יותר (לא תמיד), ותמיד יקרה יותר. אם את רוצה לפנק רק את עצמך, את יכולה לקנות פילה אחד של סלמון ולהכין לעצמך ארוחת מלכים מושקעת פעם בכמה זמן. זה מה שאני עושה.

  3. לגבי הסלמון, אני מכינה אותו על הכיריים והוא תמיד יוצא מעולה. מביאים כמויות שוות של מיץ לימון ויין לבן (אפשר זול ופושטי) לרתיחה במחבת רחבה. מוסיפים את חתיכות הסלמון (להפשיר קודם אם מדובר בסלמון קפוא) ומכסים. מבשלים בערך עשר דקות, תלוי בגודל החתיכות (אחרי חמש דקות כדאי לבדוק מוכנות). יוצא מושלם, במיוחד אם מגישים עם שמנת חמוצה שלתוכה מגררים שורש חזרת.

  4. נראה מעולה! ננסה מחר

  5. נראה מעולה! אפשר להשתמש בתרד קפוא או שזה הוא הורס את הטעם? (ואם כן אז כמה גרם)

    מאיה עונה: אפשר בהחלט! מפשירים במיקרוגל וסוחטים בדיוק באותה צורה. הכמות היא כוס דחוסה גדושה של תרד מופשר, קצוץ, וסחוט היטב (חובה להקפיד פי שתיים על הסחיטה כשהוא מופשר). כדי להגיע לכמות כזו, מודדים בערך פי 3 כמות של מדליוני תרד קפוא.

  6. נראה לי שעשוי לעבוד גם עם חוביזה טריה, שזה עתה נקטפה מהשדה הקרוב.

    מאיה עונה: רעיון מדהים. גם הייתה בדיוק כתבה על זה ב-7 ימים… רק אם למישהו היה טיפ על איפה יש חוביזה טרייה בתל אביב! בלי פיפי של כלב עליה :(

  7. שלום,
    האם המתכון יעבוד עם עלי סלרי (הצטברו אצלי הרבה לאחרונה…).
    רוב תודות!!

    מאיה עונה: יש להם טעם סופר דומיננטי של סלרי, אז רק אם את מהמעריצים השרופים. הייתי עושה ליתר בטחון 50%-50% סלרי ותרד, אם לא אפילו 70% 30% כדי להיות בטוחה שהטעם לא יהיה חזק ו"סבוני" מידי.

  8. מוכרח לציין שלא נראה לי מתכון משתלם לאירוח, או ליותר מארוחת ערב של אדם אחד.
    למה פשוט לא לחלוט קלות את התרד ולמזוג מעל את הרוטב? נראה לי הרבה יותר אלגנט ומזמין…ולא פחות חשוב, בימנו אנו – שווה את התמורה הכספית :-)

    מאיה עונה: לגבי ההשתלמות – צודק. אפשר, כמובן, לנפח את הארוחה עם עוד תוספת (נניח בטטה צלויה בתנור) ולהסתפק במנה קטנה יותר לכל בנאדם (ואז אפשר לסחוט מהתרד שלוש מנות כתוספת קטנה יותר). לגבי החליטה – תרד חלוט זו חיה אחרת לגמרי, ואפשר פשוט לסחוט עליו לימון ולפזר מלח גס וזהו. הרוטב יהיה GLOOPY מידי למזיגה, אלא אם כן תדלל אותו בעוד חלב (ועדיף שמנת מתוקה, כדי שיישאר רך ולא יקבל "קראסט")

  9. הי מאיה! נראה מעולה, ינוסה בקרוב (רק התרד, מטעמי צמחונות).
    שימי לב שהבצל ואגוז המוסקט לא מופיעים ברשימת המרכיבים

    מאיה עונה: תוקן, תודה

  10. נראה טעים! מתה על סלמון ןבדיוק עשיתי פוסט על קציצות סלמון
    התרד הולך כל כך טוב עם סלמון !
    מ

  11. נראה מעולה כתמיד!

    כטבעונית וכפולניה הייתי רוצה להוסיף שאני לרוב משתמשת במים של התרד כנוזל של הבשמל, במקום חלב. ככה אני מרגישה שניצחתי את המערכת- גם כל הויטמינים נשארים בפנים וגם התרד נוצל עד תום (לקרוא ברומנית-תמורה מלאה לכסף)- win win! אמנם הבשמל ירקרק, אבל הטעם שלו נשאר מעולה, וממילא הוא מסתווה היטב.
    ואגב, אם עורמים את התרד המוקרם על גבי בסיס בצק ואופים- מתקבלת פשטידת תרד טבעונית לעילא ומשובחת.

    מאיה עונה: אפילו לרומניה שבי יהיה קשה לעשות כזה דבר. אולי הייתי מוסיפה אותו למרק… רעיון מגניב לגבי הבצק – אני וגל הכנו פיצה לא מזמן וזה היה אחד מהציפויים הטובים שניסינו.

  12. מאיה, אני אוהבת מאד. זה טעים ומקסים !!! רק מה זה האגוז מוסקט בקופסה? יש לקנות אגוזים שלמים ופומפיות קטנות ומקבלים טעם בלתי נשכח של אגוז מוסקט , שאין למצוא בקופסאות…

    מאיה עונה: את צודקת לגמרי אבל אני עצלנית לשטוף את המיקרופליין אחרי זה :( פשוט שמה קצת יותר מהאבקה

  13. נראה מעולה!!! תמיד תהיתי איך מכינים את התרד הזה!

  14. איזה כיף של תרד!
    ערבבתי עם פסטה מוכנה, הכנסתי לתנור עם קצת פירורי לחם וגבנ"צ
    ויש לי פשטידת פסטה ותרד מעולה :)
    תודה!

    מאיה עונה: יאמי, אחלה רעיון!

  15. נום נום. איזה פוסט פינוק

  16. שאלה מוזרה- יש איך להכין בשמל ללא גלוטן??

    מאיה עונה: זה יעבוד גם עם קורנפלור או קמח תפוחי אדמה. במקרה זה אני ממליצה להחליף לפחות רבע מהחלב בשמנת מתוקה כדי לתת לרוטב מרקם יותר קטיפתי ופחות "פודינגי".

  17. איזו התרגשות!!!! יש לי סופט ספוט לתרד! ועוד יותר כשהוא עטוף בקרמים חלביים למיניהם. צפי לדיווחים ואולי אפילו תמונות בקרוב!

  18. היי נראה מעולה. אני מתכוונת להכין בלי חמאה ובלי דג בנתיים.. פשוט כתוספת לתפוחי אדמה בתנור. האם זה טעים גם יום למחרת במקרר אם יש לחץ זמן או עדיף להתאמץ ולהכין באותו יום?

    מאיה עונה: אין שום בעייה לשמור במקרר יום שלם ואף יומיים. מחממים במיקרוגל וזה יוצא כמו חדש. אם רוצים לחמם על הכיריים, צריך להוסיף טיפונת חלב כדי שלא יישרף.

  19. הי מאיה,
    למה את לא ממליצה על שימוש בשמן?
    האם אפשר להשתמש בחלב רזה?

    מאיה עונה: כי הטעם של החמאה הוא זה שהופך את הבשמל לטעים. לבשמל על בסיס שמן יש יותר טעם של… חלב מעובה. לכאורה אפשר להשתמש בחלב רזה – אבל מאותה סיבה של טעם, מומלץ שלא.

  20. נראה מעולה.
    אכין בקרוב, לא סגורה אם אשתמש בתרד או בעלה אחר. נראה..

    תודה :)

  21. הכנתי עכשיו גם את התרד וגם את הסלמון ויצא פשוט מושלם. ארוחת ערב נהדרת, תודה!

  22. איך את בונה את זה, כל הכבוד :)

  23. איזה כיף ללמוד שיטה נוספת להכנת תרד, מלבד השיטה הטרנסילבנית שלי (עם שום וביצים מקושקשות). אנחנו משפחה אוהבת תרד, רק חבל שלאחרונה הוא כל כך יקר. אני מכינה 6-7 מנות וזה הרבה תרד. החלפתי שליש בעלי מנגולד כדי להוזיל וגם הוספתי עלים של צמחי תבלין שהיו לי במקרר (איזה טיפ נפלא!), יצא טעים מאד.
    תודה!

  24. חוביזות בתל אביב- למיטב זכרוני יש לא מעט שיחים בקריית שלום ובשכונת שפירא

  25. וואי חשבתי לאדות את התרד במקום לחלוט…אז את אומרת שלא יעבוד?

    מאיה עונה: מניחה שהתכוונת הפוך כי ההוראות כאן הן לאידוי. אפשר לחלוט את התרד במים רותחים ולסחוט בדיוק באותו האופן. אני פחות מעדיפה את זה כי לוקח יותר זמן להרתיח מים בשביל זה.

  26. וואו כמה שזה נראה מעולה!! זה באמת רק 23 דקות? נראה לפי התיאור כמו יותר. אנסה ואדווח לך כמה זה יצא למישהי לא מנוסה במטבח כמוך. ;)

  27. יש לי פטנט לקיצור זמן העירבוב: לפני הוספת הקמח מכבים את האש ומחכים. לאחר שהבצל המטוגן מתקרר, מוסיפים את הקמח, מערבבים ורק אז מוסיפים את הנוזלים. אין שום גושים ולא צריך לערבב שעות.

  28. רק אני שמתי לב.
    מה זה הסיר הנוראי והשרוף הלזה?

  29. אה וכמובן רציתי להגיד סחטיין על הפוסט המושקע. אני מתה על זה שכל פוסט אצלך זה סוג של דוקטורט עם מסקנות לגבי סוגי ירקות, כמו המים בכל אחד מהם, ומה יותר שווה לקנות. תענוג

  30. אם תהיתי עד עכשיו מה להכין לארות ערב שישי…אז בזאת אני מצהירה שסיימתי! נראה מתכון מנצח, תודה ♥
    mademoisellechenn.blogspot.com

  31. עמיחי- ככה סיר אמור להיראות.

  32. הכנתי אתמול ויצא ממש טעים. פשוט להכנה והאורחים שלנו מאוד נהנו. תודות!

  33. נראה מעולה!

  34. יצא מושלם. פעם הבאה מכפילה כמויות…
    הכנתי עם חלב דל אבל לא קימצתי בחמאה. יאמי… תודה!

  35. התרד יצא מ-ו-ש-ל-ם!!

  36. היי מה עם תרד קפוא? מתאים?

    מאיה עונה: כן. מפשירים וסוחטים היטב היטב (!!!) לפני השימוש.

  37. הכנתי ויצא מעולה!
    מוכרחה להודות שגם אני סחטתי והשתמתי במיץ של התרד כדיי להכין את הבשמל…אפילו לא טרחתי להוציא את המיץ הירוק מהסיר..זרקתי פנימה את הבצל וזה היטגן בתוך זה.
    גם לא השתמשתי ב-400 גרם, השתמשתי בחבילה אחת (240 נראה לי) וזה הספיק בשביל להכין רוטב טעים לשתי קערות פסטה!
    מעולה! תודה:)

  38. נראה מעולה.אפשר לעשות את הרוטב בבלנטק ?

    מאיה עונה: לא נראה לי. הוא צריך בישול של ממש. תנסי לגגל ולראות אם אפשר להכין בשמל בבנלדטק. לא חושבת שהוא מספיק מתחמם בשביל זה…

  39. ועוד משהו ..לא פחות חשוב.
    רואים שאת עושה את זה מאהבה ושאת אוהבת לחלוק את המידע שלך מכל הלב.זה לא מובן מאליו מכל מיני מתכונים באינטרנט.תודה.

  40. את מדהימה ומופלאה! יצא חלומי! הבת שלי בת השנה ותשעה חודשים שלא מוכנה לאכול כלום טרפה את הכל!! תבורכי!!

  41. רק לציין שהכנתי את התרד כבר מאה פעם בערך וזה כל כך טעים שזו הפכה להיות התוספת הקבועה אצלנו בבית לסטייקים, דגים ואפילו סתם קבבים :) :)
    תודה על ההסברים המפורטים והכל כך מעולים! לעולם אין דבר כזה פירוט יתר, אל תשתני לנו :)
    תרומתך ליכולות הבישול שנטעו בי לאורך השנים בזכות הבלוג הן יקרות מפז!

    מאיה עונה: המסת אותי לשלולית. תודה על המילים החמות!!!!

  42. למה הסיר כל כך מלוכלך?
    הזדעזעתי!!!

  43. הכנתי לארוחת שישי זוגית ויצא מהמם! וגם למדתי איך להכין רוטב בשמל
    תודה :)

  44. מתכון מצוין. למי שמתכוון לעשות אותו עם תרד קפוא (סנפרוסט) חשוב לשים לב לקנות "עלי תרד" ולא "מדליוני תרד". מידלוי תרד זה תרד קצוץ דק, לא ניתן לסחוט אותן והמרקם שלהם לא מתאים לתבשיל.

  45. העור של הסלמון לא נדבק לך לנייר אלומיניום?

    מאיה עונה: נדבק וטוב שכך! לא אוהבת

  46. היי, אני ממש אוהבת את הבלוג שלך….ונעזרתי בו המון.
    הכנתי את המתכון עם קייל במקום תרד והיה ממש לא טעים. כיוון שהרוטב היה ממש טעים אני מניחה שזה בגלל הקייל. אולי הוא היה בוגר מדי ואולי אני פשוט לא אוהבת את הטעים של הקייל המבושל. בכל מקרה המון תודה על בלוג נפלא ומדוייק.

  47. המתכון מצוין!עקבתי אחריו אחד לאחד ויצא חלומי. בהחלט ארוחה שוברת שגרה ושווה להשקיע בסלמון טרי שיצא ללקק את האצבעות. הוספתי גם כרובית סטייל אייל שני והייתה ארוחה מדהימה!תודה מאיה!

  48. היי.אפשר להכין תרד מוקרם מתרד קפוא של בודק ?…

  49. את מגישה את המתכון במלוא הלב והאהבה האפשריים , תבורכי !

  50. שאלה לעצלנים (לשם כך התכנסנו..)- יש אפשרות להקפיא ולשלוף במידת הצורך?

  51. אגב שף ג'ון מFOODWISHES אומר "HOT ROUX COLD MILK NO LUMPS"
    נראה מדהים…מתי יוציאו את המילה מוקרם מהלקסיקון אבל???

    מאיה עונה: זה לא המוקרם של האייטיז, זה במשמעות של creamed, אז אני יוצאת חוצץ. גם אני לא מתה על המילה הזו, במיוחד כשמשתמשים בה בהקשרי האפייה כשמקציפים חמאה (מה קשור מוקרם לחמאהההה). אני לא מסכימה עם שף ג'ון. לדעתי זה בדיוק ההפך!!

  52. ארוחת ערב זוגית מעולה!!! זו הפעם הראשונה שהכנתי סלמון והוא יצא פיצוץ.התרד באמת יוצא ממש מעט לשניים רעבים, פעם הבאה אכין 2 שקיות.
    תודה על ההסברים והצילומים מאירי העיניים

  53. נסי לא להוסיף קמח. אחרי שהבצל מוזהב תוסיפי את התרד ואז קופסת קוטג׳ (עדיף 9%). אחכ את השמנת. יוצא פצצה, ללא גלוטן ולדעתי יותר טעים.

  54. התרד המוקרם עם הסלמון מככב אצלנו בהרבה ארוחות שישי.
    את הסלמון אני משרה קצת במרינדה של סויה, לימון, טריאקי,סילאן ורוטב צ'ילי חמוץ מתוק, בתוספת מלח פלפל ושום.יוצא פגז!!!
    פשוט, טעים מאד ומפנק
    תודה



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!