עוף ברוטב "בטטה" (חח לא באמת)

נחשב אצלי: ארוחה זריזה

המתכון הזה סופר טראשי! ולא מאוד בריא! אבל הוא מוכן בליטרלי 3 דקות והוא טעים בצורה די מביכה. כל קשר לבטטה הוא מקרי בהחלט, כי הוא מבוסס – תחזיקו חזק – על אבקה להכנת מרק אינסטנט במאג, הידועה לשמצה בשמה "נמס בכוס". הווו, כן, זה אמיתי! וזה מעולה. מקווה שיש לכם במקרר קצת שאריות אורז כי הדבר הזה מוכן כל כך מהר שלא תספיקו להגיד "הולי מולי גוואקמולי!" והוא ייפול לכם לצלחת (ואם כבר פרודקט פלייסמנט, הנה פלאשבק לניינטיז. חחחח, "החדרת מותג"). אה, והזכרתי שאין פה קיצוציאדה או כלים מלוכלכים מיותרים? הכמות: 3-4 מנות.

  • 500 גר' חזה עוף פרוס לרצועות למוקפץ
  • 1 שקית קטנה בגודל אישי אבקה להכנת מרק בטטה ("נמס בכוס")
  • רוצים גרסה בלי אבקה?
  • ראו פינת התכל'ס בתחתית

עלות משוערת:

24 שקלים

עבודה נטו:

4 דקות

ההכנה

היכונו למנת הסטלנים האולטימטיבית!!! (כמו שאמרתי זה מתכון טראשי, אז קחו אותו בערבון מוגבל אם אתם ממש ממש אניני טעם)

אלה המרכיבים הדרושים, שניים במספר (מים לא נחשב. גם שמן לא. גם חמצן לא):

הו, יס!

את המתכון הזה ניסיתי אך ורק עם אבקת הבטטה, ולא עם אבקה אחרת. הסיבות הן כדלהלן: לאבקת הפטריות יש טעם לוואי שאני לא אוהבת (שמשום מה סבתות ממש אוהבות להשתמש בה), אבקת מרק עוף זה יותר מידי אין יור פייס, אבקת אפונה אף אחד לא באמת יסכים לאכול, ואבקת עגבניות לא מוסיפה ערך מוסף על שימוש בסתם רסק עגבניות, שהוא זול וזמין בפני עצמו. ותכל'ס בטטה זה הטעם הכי קראוד פליזר שיש. לא שזה אומר שלמנה הזו יש טעם של בטטה, כן? אין לה שום טעם של בטטה. האבקה פשוט יוצרת קרמליזציה ממש טובה על העוף, וגם יוצרת רוטב טעים וסמיך מסביב (בדרך כלל דרושים כמה מרכיבים כדי להשיג את אותו אפקט – ואם אתם מתחלחלים מאבקות תעשייתיות [לגיטימי], ראו בסוף גרסה לא-מונוסודיומית תחליפית).

לא שיש בדבר הזה מונוסודיום גלוטומט, כן? הנה רשימת המרכיבים:

אם עוברים עליה רואים די בקלות שחוץ מקצת עמילנים, סוכרים, ופשוט הרבה הרבה מלח, אין הרבה מעבר. אז כן, זה לא סובל מעודף בריאות, אבל זה די HARMLESS. לאבקת הבטטה יש גם ריח די חזק של כורכום, שהוא דווקא די בריא (חחח כן על מי אני עובדת). אם אתם רוצים להוסיף בריאות למנה, אף אחד לא ירים גבה אם תקצצו קצת פלפל אדום ו/או גזר ו/או פרחים של ברוקולי בצד, ותוסיפו פנימה. אבל אם תקף אתכם כל כך הרבה מרץ פתאום – לכו כבר עד הסוף ותכינו את העוף בקשיו ללא קשיו.

אם אתם מנסים את הפטנט עם מרקים אחרים – אנא דווחו בתגובות! הכמות הרצויה היא שקיק קטן אחד (כ-26 גר' אבקה, שזה אומר 2 כפות), ואל תשכחו לדווח בתגובות איך יצא!

כשקונים את העוף צריך לבקש מהקצב שני דברים:
א. שיחתוך את העוף ל"רצועות למוקפץ" (את זה כל הקצבים מכירים)
ב. שייתן לכם את העוף לא במגשית קלקר אלא בשקית ניילון שקופה עמידה שכזו – שבתוכה תשקשקו את העוף ותחסכו טינופת וכלים.

תשתדלו להגיד לקצב שישתדל בעצמו שהרצועות יהיו בעובי אחיד. כי אם יהיו כמה רצועות דקות ממש וכמה רצועות עבות, הקטנות יתבשלו יתר על המידה ויתייבשו על המחבת, בזמן שהרצועות העבות יקחו את הזמן שלהן וייקח נצח עד שהן תהיינה מוכנות.

עכשיו לוקחים את השקית הנחמדה הזו שהקצב נתן לכם, עם כל העוף הפרוס בפנים, ובלי לחשוב יותר מידי, שופכים פנימה את כל האבקה המונוסודיומית.

מחזיקים את הלמעלה של השקית סגור, ומשקשקים את התחתית כדי לצפות את העוף מכל הכיוונים באבקה המונוסודיומית הצהבהבה.

אפשר אפילו להשתמש בשתי הידיים כדי ממש ללוש את כל העיסה הזו בפנים כדי לזרז את התהליך.

עוזר אם מידי פעם משטחים לרגע לגמרי את כל עיסת העוף, "משחררים" את השקית מסביב, ואז משתמשים בשקית כדי לקפל את קובבת העוף בפנים על עצמה ואז להמשיך ללוש.

לא ממש משנה איך עושים את זה, רק חשוב שכל רצועות העוף תהיינה מצופות היטב וכמה שיותר באחידות. אם לא בא לכם, או שאין שקית, אפשר כמובן להעביר את הרצועות לקערה ולערבב אותן עם האבקה עם מזלג או משהו. לא ביג דיל (סתם קערה לשטוף!)

אני ממליצה להוציא את העוף מהמקרר לפחות 20 דקות לפני ההכנה (עד 40 דקות זה בסדר בחורף, אם קיץ וממש חם בחוץ אז עד 30 דק).

מחממים מחבת טפלון (שזה אומר ציפוי שחור שדברים פחות נדבקים אליו בטיגון) כמה שיותר גדולה וכמה שיותר כבדה על אש גבוהה למשך דקה, בלי להוסיף כלום. חשוב מאוד שהמחבת תהיה חמה כמו אש הגהינום, כדי לתת השחמה טובה לעוף, אחרת הוא פשוט יתכבס במיצים של עצמו. זו הסיבה שגם הוצאנו את העוף מהמקרר קצת לפני. כי אם הוא ממש קר קר, ההשחמה לא תהיה טובה, כאמור!

כשהמחבת סופר חמה, ואי אפשר להחזיק את היד יותר משנייה אחת כ-10 ס"מ מעליה, וויר אין ביזנס!

מוסיפים פנימה 2 כפות שמן, ואז מיד שופכים את כל רצועות העוף המצופות לתוך המחבת החמה ומנסים לשטח את הגוש הגדול שנוצר ולהפריד בין הרצועות עד כמה שאפשר.

משתדלים לעמוד בפיתוי ולא לגעת בעוף למשך 30-40 שניות, כדי לתת לו צ'אנס לתפוס קראסט טוב (האבקה הצהובה הזוהרת מאוד מזרזת את זה).

מערבבים קלות

אם אם מרגישים חרוצים אפשר להפוך רצועה רצועה.

תוך בערך דקה-שתיים כל הרצועות תהיינה מוכנות ומושחמות מכל הצדדים. נסו לא להקפיץ יותר מ-2 דקות טוטל (3 דקות אם הרצועות יותר עבות מהאגודל שלכם), כדי שהעוף לא יתייבש.

מוסיפים בהדרגה עד חצי כוס מים למחבת, כדי ליצור רוטב.

בזהירות, זה עושה המון המון אדים חמים ועשן – שלא תחטפו כוויה.

מתחילים עם רבע כוס מים, מערבבים טוב טוב עד שמסמיך, ואז מוסיפים את רבע כוס המים השנייה. ממשיכים לבשל עוד כמה שניות עד שהמים מסמיכים לכדי רוטב סמיך ומבעבע, וזהו, מוכן!

עורמים על המון המון אורז או פסטה, או זורקים לתוך פיתה, או סתם אוכלים עם מזלג מתוך המחבת.

נזכרים בערגה בימים הרחוקים בהם הייתם אשכרה מרתיחים מים ומכינים מרק מגעילולי, כשיכולתם להכין את השוס הזה.

אה, ושתדעו –

ניסיתי גם עם טופו, לא יצא משהו.

אמנם בטיגון יוצא לו קראסט מאוד יפה ונחמד, אבל הטעם של האבקה המלאכותית חזק ודומיננטי מידי, במיוחד לאור העובדה שלטופו עצמו אין יותר מידי טעם (בניגוד לעוף, שקצת סופג את האבקה ומאזן אותה טוב).

אם מנסים לפתור את הבעייה על ידי הוספת נוזלים למחבת ויצירת רוטב, כל הקראסט נשטף מהטופו בטיל וכל עבודת הטיגון הייתה לחינם. והטעם של האבקה ברוטב עדיין חזק מידי.

בקיצור, אם אתם מצליחים לשחק עם זה ולהגיע למשהו מוצלח, עדכנו אותי מה עשיתם. אולי צריך ליצור רוטב עם חלב קוקוס במקום מים או משו?

פינת התכל'ס
מערבבים 500 גר' חזה עוף פרוס לרצועות למוקפץ יחד עם שקיק קטן אבקה להכנת מרק בטטה (כזה אישי). מחממים מחבת טפלון גדולה על אש גבוהה. מוסיפים 2 כפות שמן ומטגנים את רצועות העוף כ-2-3 דק' עד שהן משחימות מכל הצדדים. מוסיפים בהדרגה עד חצי כוס מים ומערבבים היטב ליצירת רוטב סמיך (לא מוסיפים את כל המים בבת אחת, אלא בהדרגה).

לא רוצים אבקה מונוסודיומית?
ערבבו את העוף עם 3 כפות קורנפלור במקום, ולפני שמוסיפים את המים, ערבבו פנימה אל תוך רצועות העוף 2 כפות מכל אחד: רוטב סויה + דבש או סוכר + חומץ רגיל.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




25 תגובות בינתיים:

  1. אדירה! ינוסה בקרוב :)

  2. יש בגרמניה תחליף רצועות עוף טבעוני ממש מוצלח. יש שקית כזו בדרכי אלי. אנסה ואדווח. ושמישהו יקח כבר יוזמה וייבא את זה, זה אדיר!

  3. כשניסית עם טופו, מעכת אותו קודם מספיק זמן עם נייר סופג להוצאת המיצים המגעילים שלו? מנסיוני, זה השלב הכי חשוב כדי לקבל טופו בטעם סביר ועם קראסט.

    מאיה עונה: כן. ספגתי כל פרוסה בנפרד אפילו. נוצר קראסט חביב אבל הוא היה כמו לאכול אבקה עם כפית (עם העוף זה לא ככה)

  4. אוהבת מאוד את הבלוג שלך, את התמונות ואת המתכונים הנהדרים.
    אבל-
    ליטרלי, כל הפרודוקט פלייסמנט הזה, גם אם זה רק פלאשבאק לניינטיס, הוא יותר מידיי אין מיי פייס.
    או בעברית-
    יאללה אחותי, דברי עברית.
    או אנגלית.
    היבריש מתיש ונורא שנת 2000.
    תודה תודה

  5. דווקא לא מפריע ההיבריש. בא לגמרי טבעי
    המתכון פיגוזי. ינוסה בהקדם.

  6. אני כ"כ אוהבת מתכונים זריזים שלא דורשים מאמץ מיותר. נראה לי שמחר זה ינוסה בארוחת הצהריים של הילדים. מאיה- אוהבת את האתר שלך ואת סגנון הכתיבה המצחיק וקליל שלך.

  7. ממש אדיר!
    אבל: האם ראיתי שמן בתמונה הראשונה של העוף במחבת?
    וגם – המחבת הזו טיפה לא נעימה למראה…

    בכל מקרה, עלי והצליחי! נהנית מאוד מהבלוג הידידותי למשתמש שלך!

  8. פעם היו פה מתכונים עכשיו זה אבקת מרק ונוטלה….
    השלב הבא שוקולד השחר על פתי בר?

    תוחזר הרמה לאלתר.

  9. בגרסה הארוכה של המתכון לא כתבת לשים 2 כפות שמן במחבת לאחר החימום

  10. (כמעט) הכי שמן אמוק שלך :)

  11. גאוני

  12. אלופת ההמצאות, ינוסה בהקדם תוך עצימת עיניים מהמסר הלא בריא:-))

  13. ניסיתי היום, הוכן ב 3 דקות, נטרף ב 10 דקות, הילדים ממש אהבו
    באמת מביך כמה זה טעים!

  14. א. מקסים.
    ב. ינוסה בשבת בעזרת ה' מצע פירה בטטה.
    אעדכן

  15. שאלה חשובה: זה נראה מעולה, אבל איך לדעתך אפשר להכין את ה'אבקה' הזאת לבד? כמו שכתבת, יש בזה כוררום כנראה – מה עוד? אני מעדיפה שזה יהיה נטול מונוסודיום וחבריו. :)

    מאיה עונה: הייתי אולי קונה צ'יפס בטטה קנוי מהסופר (יש כאלה… ואם לא אז יש תפוחי אדמה סגולים שזה על אותו תקן, נניח?) וטוחנת לאבקה ומערבבת עם כורכום, מעט אבקת קארי, והרבה מלח. ואז מוסיפה את הרטבים שהמלצתי בסוף… אגב, באבקה של המרק בטטה ספציפית אין מונוסודיום :)

  16. הי מאיה, אוהבת מאוד את המתכונים שלך (הלחמג'ון שלך קבוע בתפריטנו הביתי) ואת האתר… אבל עשינו לאחרונה סינון לאינטרנט, בגלל הילדים וכו', והוא מסנן לי את האתר שלך- מסווג אותו כאלימות :)

  17. המון תודה מאיה! ולגבי המונוסודיום – כנראה שלא קראתי ממש טוב, הייתי בטוחה שכתבת שיש שם כזה… :)

  18. המתכון יצא אש! מתה על הצילומים המעולים (תמיד מרגיע שמה שקורה אצלי במחבת דומה למה שאת מראה בתמונות). בכללי אחלה בלוג!

  19. נראה מצויין. ניסית עם חזה הודו?

    מאיה עונה: לא, אבל לא רואה סיבה שלא יעבוד. זהירות לא לבשל את ההודו יותר מידי כי הוא ממש סיבי ונאחס כשהוא מתייבש.

  20. בחיי שיצא טעים!!!!!!!
    הילדים שמחו לגיוון בתפריט ואני נהנתי מהמהירות שזה מוכן!
    טעים טעים.
    הוספתי גלגלי גזר לטיגון ( למען הרגשת הבריאות)

  21. שמעי… את אלופה שאין דברים כאלה!!!
    קודם כל עשיתי את העוף, ותצחקי עלי, אבל זה מה שהיה לי בבית, עם מרק נמס בקוס של ירקות עם קרוטונים חחח אז חשבתי להוציא את הקרוטונים אבל אז נהייתי הרפתקנית וזרמתי, יצא פצצה מטורף!!! ובלי הרבה מאמץ… ברגע זה ממש אני מכינה עוד אחד אבל עם מרק ירקות כתומים (החבילה הגדולה) אבל השתמשתי בחצי חבילה.

    אז רצית לדעת אם זה עובד עם מרקים אחרים… אז בטטה עוד לא ניסיתי אבל זה יוצא פצצה, קל ומהיר להכנה, וטעים בטירוף!!!

    אגב אני עושה גם את העוגיות נוטלה שפרסמת ומשום מה יוצא לי מוזר, הן לא תופחות מספיק, ואני כנראה לא הבנתי עד לאיזה מצב אני צריכה להביא את הבצק… אשמח לשלוח לך תמונה ותעזרי לי למצוא את הבאג :P

    אז לסיכום את תותחית! המתכונים שלך זה כמו לשבת עם חברה טובה שמסבירה לך, קליל ונעים.. ואני אתן לך את דעתי(לא שביקשת) אני אישית אשמח אם תפתחי ערוץ ביוטיוב עם כל המתכונים שלך ולראות אותך מכינה יעזור המון לתהליך ההבנה, וגם תוכלי לשים לינק ליד כל מתכון וזה יהיה שוס!!!

    הרבה בהצלחה! יישר כוח!

    מאיה עונה: תודה לך, מיסי! חיממת את ליבי

  22. סליחה על שגיאת הכתיב **נמס בכוס! מאיפה הגיעה ה-ק'..
    דרך אגב לגבי תגובה כאן על האינגליש היברו שנכנס כאן, אני לגמרי בעד, אני גם מדברת ככה חצי יום זה תוצר של התעסקות עם השפה על בסיס יומיומי… את בטח משהו במחשבים גם אז זה נכנס בדיבור ומרגיש טבעי, אל תתביישי בהיבריש שלך!! :P

  23. מצוין!

  24. היי, לא מוצאת את הנמס בטטה בשום סופר, האם מרק בטטה רגיל של קנור יעבוד גם?

    מאיה עונה: לדעתי זה אותו מוצר, אז כן. כל עוד זה אותה כמות כמו הקטן…

  25. עם הבטטה יצא מעולה, ניסיתי גם עם מרק אספרגוס של קנור, ויצא אפילו טעים יותר, מאוד מומלץ :)



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!