עוגת מוס שוקולד גבינה

נחשב אצלי: מתוק ומושחת

הקשיבו, הקשיבו! לכבוד שבועות אערוך שידור FACEBOOK LIVE חגיגי מחר, יום שישי, ב-11:30 בבוקר, בעמוד הפייסבוק של "בצק אלים", בו אדגים בשידור חי שלושה מתכוני אירוח קליליים וטעימים לשבועות (או בכלל), ואעשה לכם סיור בזק במטבח שלי! אל תפספסו! (עדכון: אם פספסתם,  ניתן לצפות בשידור חוזר כאן).

=========================================

אני יודעת, אני יודעת, לכולם פה כבר סגורה הפינה של עוגת הגבינה לשבועות (כבר הכנתם את הטבעונית המהממת שלי??), אבל אם אתם רוצים להפתיע או לשדרג את שולחן החג, הוסיפו את העוגה החגיגית והאצילית הזו, שהגבינה היא רק תירוץ בה, והיא תכלס בעצם שחקנית משנה לכוכב האמיתי, הלא הוא השוקולד! בלי טיפת ג'לטין, בלי ביצים, ובלי אפייה, תקבלו במעט מאוד עבודה עוגת מוס מלכותית למדי. בארבעה מרכיבים בלבד (כן, זה אמיתי) והיא לא דורשת שום ניסיון במטבח. שכבות הביסקוויטים שמתחבאות בתוך המוס מתרככות עם הצינון ומקבלות מרקם עוגתי. המתכון הוא עיבוד שלי למרשם מגליון ישן של המגזין הנהדר Everyday Food ז"ל

  • 300 גר' שוקולד מריר
  • 250 מ"ל שמנת מתוקה
  • 2 קופסאות גבינת שמנת דלת שומן (450 גר' סה"כ)
  • 270 גר' ביסקוויטים או עוגיות אוריאו

עלות משוערת:

60 שקלים

עבודה נטו:

15 דקות

ההכנה

החסרון היחיד של העוגה הזו הוא המחיר, לצערי. אבל יש לה כל כך הרבה יתרונות!!! אי אפשר לרקוד על כל החתונות, פיפל! מתכון שהוא גם קצר, קל, טעים, ועם ממש מעט מרכיבים לא יכול להיות זול. טוב, אולי חוץ מחביתה. או טוסט אבוקדו, נניח. טוב. עזבו, לא משנה :(

במתכון המקורי השתמשו בריקוטה, אבל לא אכחיש שאני לא מאוד מחבבת את הריקוטה של גד (פחות או יותר היחידה שיש לקנות בסופר) כי היא קצת קמחית בעיני, והעובדה שהיא גם ממש יקרה לא מוסיפה לעסק. אז החלפתי באהובתי, גבינת הסימפוניה, שהיא כידוע גבינת שמנת דלת שומן עתירת מייצבים ותוספים שגורמים לה לצאת קרמית-דרימית כמעט כאילו היא מינימום 100% שומן. אבל אל תתנו לזה לעצור אתכם מלהשתמש בכל גבינת יציבה שתרצו (נפוליאון / פילדלפיה / וכו'). לא ניסיתי עם גבינה לבנה רגילה אבל לדעתי זה יצא חמצמץ ונוזלי יתר על המידה אז אני לא ממליצה.

אם רוצים ממש להתפנק (ולהשקיע 10 שקלים אקסטרה) – אפשר להחליף חצי מכמות הגבינה כאן במסקרפונה – לטעם עשיר ומרקם מפנק במיוחד. כששלחתי את דני לעבודה עם גרסת החצי-מסקרפונה הצוות ליקק את האצבעות והתלהב במיוחד.

מתיקות העוגה תלויה באיכות השוקולד שתשתמשו: 70% יביא לעוגה מרירה מעט (מומלץ לחובבי שוקולד מושבעים), 60% לעוגה מתקתקה עדינה, ושוקולד מריר מהזן הפשוט והנפוץ (נניח הפושטי של עלית) יניב עוגה מתוקה מאוד.

אני החלפתי כאן את הביסקוויטים באוריאו'ז כי למה לא!!!!!!!! (זה יקר, זה למה לא. אבל זה שווה את זה). לא חובה להשתמש באוריאו'ז המקוריים, אפשר כמובן להשתמש בזיוף התואם והזול יותר, או בכל עוגייה פריכה אחרת. אבל עליכם אני לא חוסכת. במתכון המקורי, אגב, השתמשו בעוגיות famous wafers שהן כמו אוריאו'ז ללא מילוי, אבל אין בארץ :( ולכן ניאלץ להסתפק בביסקוויטים רגילים או כל עוגיה פריכה דקה שתמצאו בסופר (מישהו אמר לוטוס??)

במתכון המקורי ממליצים על הכנה בפוד פרוססור, אבל שיניתי אותו קצת כדי שאפשר יהיה להכין ידנית לגמרי, ללא מכשור חשמלי, או במיקסר, למי שיש (ואז זה ליטרלי לוקח 2 דקות).

שנתחיל? יאללה!

מומלץ מאוד להוציא את גבינת השמנת מהמקרר כחצי שעה לפני ההכנה. המרקם יצא יותר חלק וקטיפתי כך. אם הגבינה קשה וקרה יהיה מאוד קשה לערבב אותה לתוך השמנת, ועוד בלי שיישארו גושים.

 

שוברים את השוקולד לקוביות ומניחים בקערה חסינת חום. חשוב מאוד (!!!) לוודא שהקערה יבשה לחלוטין ואין בה אף טיפת מים, מה שיגרום לשוקולד להתגבש בעת ההמסה.

מחממים את הקערה במיקרוגל בנגלות של 30 שניות בלבד בכל פעם, ומערבבים היטב עם מזלג בין לבין

לאט לאט השוקולד יתחיל להתרכך

ובערך אחרי 3 סיבובי חימום (כדקה וחצי טוטאל), השוקולד יהיה רך מספיק כדי להתערבב לקרם חלק ומבריק

ואז לא מחממים יותר אלא רק מערבבים עד שהוא הופך לשלולית מבריקה ומהממת.

מניחים בצד שיתקרר קצת, ומשתדלים לא לגנוב יותר מידי לקים.

עכשיו לשאר המוס. מקציפים את השמנת המתוקה לקצפת יציבה. אפשר בהחלט לעשות את זה ידנית עם מטרפה, רק מומלץ לוודא שהשמנת המתוקה ממש ממש קרה, כי זה עוזר לה להקציף יותר מהר. (אפשר אפילו לתקוע את השמנת במקפיא ל-5-10 דק', או בזמן שממיסים את השוקולד.

אחרי 2 דקות של הקצפה ידנית התערובת תתחיל קצת להסמיך ותעלה הרבה בועות.

חכו, יש לכם עוד

ממשיכים להקציף ומחליפים ידיים אם צריך (את כל התהליך הזה אפשר לעשות במיקסר עומד או ידני, יס??)

לאט לאט המטרפה תתחיל להשאיר שבילים בתערובת

לא עוצרים עד שהקצפת לא אוורירית! ממשיכים להקציף עד שהיא נראית ככה. כלומר, יש לה גבעות ותלוליות ברורים שנערמים בקלות.

לא צריך להקציף עד שהקצפת יציבה, עדיף שהיא תהיה רכה (זאת אומרת תיפול בקלות מהמטרפה כשתרימו אותה)

זורקים פנימה לתוך הקצפת את גבינת השמנת (שהיא, כאמור, בטמפ' החדר), וממשיכים להקציף חזק חזק עד שהיא נשברת, מתפרקת, ונטמעת בקרם.

ממשיכים להקציף כדי להיפטר מרוב הגושים, ועד שנוצרת תערובת אוורירית, סמיכה, ואחידה.

תכף נעבור לשלב השוקולד אבל דווקא עכשיו אני ממליצה לסדר את הביסקוויטים בתבנית, כי מהרגע שהמוס יהיה מוכן הוא מתחיל להתייצב ולהתקשות. תוך כמה דקות הוא מקבל מרקם יציקתי וקשה למריחה (בצורה אסתטית, בכל אופן). אז אני ממליצה שתחתית הביסקוויטים תהיה מוכנה לשיגור כדי לחסוך זמן.

מסדרים שכבה אחת של ביסקוויטים בתחתיתה של תבנית מתפרקת בקוטר 24 ס"מ. אפשר לשבור אותם כדי להכניס בצורה צפופה. אם משתמשים בעוגיות סנדוויץ',
מפרידים בין שתי החצאים כדי ליצור שכבה דקה (משתדלים שהצד של הקרם יהיה כלפי מעלה).

העוגה לא יוצאת מאוד גבוהה – אם אתם רוצים שהיא תיראה ממש מלכותית, אפשר להכין ברינג בקוטר 20-22 ס"מ ואז היא יוצאת וועעו שיגעון. אם אין לכם כלי מטבח פלצניים כאלה בבית, אפשר בהחלט להשתמש בתבנית אינגליש קייק, אפילו כזו חד פעמית.

חוזרים לסיים את המוס: ממשיכים להקציף את תערובת הגבינה והשמנת ומוסיפים פנימה, תוך כדי הקצפה, את השוקולד המומס

(זה בסדר אם הוא קצת התקרר, כל עוד אפשר לערבב אותו בקלות עם מזלג הוא טוב לשימוש.)

אבל אם הוא במקרה ממש חם, תנו לו להצטנן עד שאפשר לגעת בו בנוחות עם האצבע. תערובת הקצפת יכולה לחכות במקרר בלי בעייה בינתיים.

אל דאגה, השוקולד לא אמור להתגבש בתערובת, אם תטרפו מהר מהר תוך כדי המזיגה

הוא לאט לאט יצבע את כל התערובת בצבע חום מפתה

ותוך כמה שניות תקבלו מוס שוקולד גבינתי וקטיפתי והורססס.

בשלב זה, אפשר להוסיף את אחד השדרוגים שבתחתית (ראו מטה).

מורחים על שכבת הביסקוויטים המוכנה שבתחתית התבנית חצי מהמוס. אין צורך לצפות את הצדדים בניילון נצמד או בשקף. המוס מאוד מתקשה בצינון ואפשר להפריד את השוליים עם סכין בלי בעייה.

משטחים את המוס לשכבה אחידה וישרה, ומניחים מעליה שכבה שנייה של ביסקוויטים.

מכסים בחצי השני של המוס

משטחים באחידות

עד כמה שאפשר

ומעבירים למקרר ללילה אחד לפחות, ועדיף 24 שעות. אם אתם משקיענים ויש לכם מעמד עוגה מסתובב אפשר לעשות swirly swirl

מעבירים סכין חדה ודקה בין השוליים של התבנית לפני חילוץ העוגה מהתבנית (אם תנסו לפתוח את התבנית המתפרקת בלי לעשות את זה קודם, העוגה עלולה להידבק לצדדים ולהקרע באמצע. לא נעים). העוגה נשמרת במקרר למשך שבוע שלם, כל עוד היא מכוסה היטב.

גרסה טבעונית??
כל כך, אבל כל כך מתבקש לטבען בקלי קלות את העוגה הזו כי היא גם ככה בלי ביצים, אבל הדבר הכי הגיוני לעשות הוא להחליף את הגבינות בבלוק של טופו "משי" רך, ואת השמנת בשתי קופסאות מצוננות היטב של קרם קוקוס. אבל ימות העולם, לא הצלחתי למצוא השבוע בשום מקום את הטופו הרך הזה! הסדרנית בסופר אמרה לי שהוא "יצא מגיוון" (אלוהים יודע מה זה אומר). אם אתם מצליחים למצוא טופו רך (לא רגיל) אנא דווחו בתגובות, או אם הצלחתם לטבען בדרך אחרת, אנא דווחו גם ואעדכן את המתכון (טופוטי הופכת את העסק ליקר מידי…)

שדרוגים
אם מתחשק, אפשר להוסיף לקצפת יחד עם הגבינה כפית אחת של תמצית וניל. אם רוצים לשדרג בטירוף, מוסיפים לשוקולד המומס קורט נדיב של מלח, שיבליט את טעמו בעוגה (אל דאגה, לא יצא מלוח). עוד שדרוג מעולה הוא לקפל לתוך המוס המוכן חצי כוס של פקאן סיני קצוץ דק, לפני שמורחים אותו. יאמי.

הו, אבל אם אתם בכלל רוצים להשתגע –

אפשר להשתמש בשוקולד לבן במקום שוקולד מריר.

ואז במקרה הזה משתמשים בעוגיות סנדוויץ וניל. מממ…

או אפילו בשוקולד לבן מקורמל (מממממממ!). כאן בתמונה הכנתי את גרסת השוקולד הלבן ברינג בקוטר 20 ס"מ.

פינת התכל'ס
ממיסים בקערה חסינת חום 300 גר' שוקולד מריר שבור לקוביות, בפולסים במיקרוגל של כ-30 שניות, ומערבבים היטב בין לבין (חשוב לוודא לפני-כן שהקערה יבשה וללא טיפה אחת של מים!) עד שהשוקולד נמס לקרם אחיד. מצננים קלות.

מקציפים 250 מ"ל שמנת מתוקה 38% לקצפת רכה. מקציפים פנימה 2 חב' גבינת שמנת דלת שומן (סה"כ 450 גר', בטמפ' החדר) עד שנוצרת תערובת אחידה. מערבבים פנימה, תוך כדי טריפה, את השוקולד המומס המצונן קלות, ומקציפים עד שנוצר מוס אחיד.

מרפדים תבנית 24 ס"מ (או אינגליש קייק) בשכבה של ביסקוויטים או עוגיות אוריאו מופרדות (סה"כ 270 גר' ביסקוויטים או עוגיות סנדוויץ'). מורחים חצי מהמוס ומשטחים. מסדרים שכבה נוספת של ביסקוויטים ומורחים את שאר המוס. משטחים, מכסים בניילון נצמד ומצננים מינימום 4 שעות. עוברים עם סכין על שולי העוגה והתבנית לפני שמשחררים.

 

תזכורת
מחר, יום שישי, ה-10.6, בשעה 11:30 בבוקר, פייסבוק לייב חגיגי לשבועות בעמ' של בצק אלים. נא להצטייד בחולצה לבנה. נתראה!



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




51 תגובות בינתיים:

  1. איך זה יילך בגרסת פרווה לדעתך? הבן שלי אלרגי לחלב ואני תוהה אם זה יצליח. שוקולד מריר פרווה, שמנת פרווה, החלפת הסימפוניה לגבינת סויה כמו שמנת ופתי בר.
    ותודה על המתכון הטבעוני!

    מאיה עונה: סביר להניח שטופוטי תעבוד.

  2. בתור בחורה של הרגע האחרון מאוד מאוד מודה על המתכון! :)
    ושאלה –
    אם אני רוצה בכל זאת עוגת מוס גבינה ולא מוס גבינה שוקולד,
    אפשר פשוט להוריד את השוקולד?

    מאיה עונה: לא. זה חלק אינטגרלי מהמתכון. עדיף לך למצוא מתכון אחר.

  3. ולטובת החיים בגולה… כגון ארה"ב… איזה גבינה תהווה תחליף הולם?

    מאיה עונה: הייתי הולכת על ריקוטה, או קרימצ'יז מופחתת שומן (לדעתי היא נקראת neufchatel).

  4. היי
    האם לא חסר סוכר?
    הרי השוקולד מריר והגבינה חמצמצה מעט?

    מאיה עונה: אין צורך בתוספת סוכר. המוס ממותק על ידי השוקולד, והעוגה נעשית מתוקה עוד יותר בגלל העוגיות/ביסקוויטים. האיזון מושלם. ניתן לשלוט על המתיקות גם באמצעות אחוזי הקקאו של השוקולד, כפי שמוסבר בפוסט.

  5. מושלמת!
    חג שמח ומתוק

  6. אני חושב שטירפדת את כל התירוצים שלי ללא להכין עוגות בפוסט הזה.
    ויש כמה תמונות הורסות ממש, חומר מסוכן.

  7. מאיה יקירתי, אם יש מישהו שמצליח להרוס לי תכניות זו רק את. גם לא בפעם הראשונה. ואני חייבת להדגיש שאני מתה על זה. המוס זה הוא מהמטורפים EVER ואני מתה עליו. יוכן באהבה ובגעגוע. תודה יקירתי נעמת לי מאד.

  8. העוגה משגעת
    וסחטיין על הכוח בידיים! ההקצפות האלה הן ממש אימון כושר
    חג שמח יקירה

  9. נראה מדהים. האם צריך ללחח (מקווה שזו מילה אמיתית) עם ליקר או משהו את הביסקויטים אם מכינים עם לוטוס או שאחרי לילה במקרר הביסקויטים כבר לא יבשים?

    מאיה עונה: אחרי לילה במקרר הביסקוויטים סופחים נוזלים ומתרככים היטב.

  10. אני לא מבין איך את לא כותבת אם אפשר להשתמש בגבינת השמנת הביתית של הבלוג.

    מאיה עונה: אני חוששת שהיא תהיה קצת חמצמצה מידי ולא תלך טוב עם השוקולד.

  11. נראה מעולה והתזמון מושלם ☺
    תודה מאיה
    חג שמח!

  12. Thanks for the recipe!
    Do you think it would be OK to eat after 6 hours in the fridge? I really want to make it for tonight when I get back from work
    (sorry for the English, I live abroad where heavy cream has only 32% fat, I have no Hebrew on my computer at work and virtual keyboard is a pain)

    מאיה עונה: אפשר לגעת בעוגה ולבדוק אם היא קשיחה למגע (בערך כמו חמאה, ובלי ללכלך את האצבע), ואם כן, היא מספיק יציבה כדי לשחרר מהתבנית. במקרה זה אני ממליצה כן להספיג קלות את העוגיות בחלב, אחרת הן לא תספקנה להתרכך.

  13. היי מאיה, האם לעוגה טעם גבינתי ?

    מאיה עונה: עדין מאוד. יש טיפונת חמצמצות מהגבינה, אבל השוקולד הכי בולט בטעם, ויחד עם העוגיות בפנים הכל מתאזן לכדי שלמות.

  14. לא תכננתי על עוגה והכל כבר מוכן לחג, אבל עכשיו בגללך ( בזכותך) הולכת על זה.
    חומרים פשוטים ונגישים והכנה קלה ביותר.ניצחת!

  15. נגיד וראיתי את המתכון רק עכשיו ויש לי כמה שעות לצנן (פחות מ4) ואז נסיעה של שעה+ ואז אוכל להמשיך את הצינון במקום אליו אגיע, אפשר להקפיא קצת לפני הנסיעה כדי לזרז תהליכים? או שיש לך פתרון יצירתי אחר בשבילי? :)

    מאיה עונה: להטביל את הביסקוויטים קלות ביותר בחלב עם טיפה וניל, להקפיא את העוגה, ולצאת לדרך. בהצלחה!

  16. לא אופה, רגישה ללקטוז, ובכל זאת מצאתי את עצמי מכינה את זה, ואז מגלה שאין לי עד הערב שזה יהיה במקרר.. אולי לי הצלחה!!
    היה כיף לבלות איתך בבוקר בשידור חי.
    חג שמח!!

    מאיה עונה: בהצלחה וחג שמח בובה'לה! אחזיק לך אצבעות

  17. בא לי להביא לך ארגז ריקוטה מהמחלבה

  18. את מושלמת !! רוצה להכין לאורחים היום. מקפיא יזרז את התהליך ? או לא מומלץ ?

  19. הי מאיה,
    התלהבתי מאד מהמתכון,חשבתי שיתאים לילדים – ביסקויטים, גבינה, שוקולד….
    השתמשתי בגבינת סימפוניה 5% (שקלתי ויצא שצריך קצת יותר משתי חבילות), וגם בשוקולד הפושטי כי רציתי שהעוגה תהיה מתוקה. אבל המוס יצא מלוח ולטעמי לא מתוק מספיק. אני מניחה שזה בגלל הגבינה. הפעם יאכלו אותה המבוגרים. מה לשנות כדי שתצא מתאימה יותר לילדים?
    תודה וחג שבועות שמח

    מאיה עונה: אם את מרגישה שצריך בכל זאת, אפשר להוסיף כמה כפות סוכר למוס, יחד עם הגבינה. אל תשכחי שאת העוגה אוכלים יחד עם העוגיות שבפנים, שגם הן מוסיפות מתיקות. אנא דווחי על התוצאה הסופית ותגובות הקהל!

  20. הכנתי היום בצהריים ומחכה שיעברו כבר 24 שעות… אני גם חשבתי אם חסר סוכר, נראה מחר את התגובות וגם שמתי לב ששתי חבילות סימפוניה לא מגיעות למשקל שכתבת במתכון, לפעם הבאה כדאי להוסיף עוד קצת גבינה או שזה בסדר גם ככה? אעדכן מחר איך יצא תודה על המתכון החגיגי

    מאיה עונה: 2 חבילות, שכל אחת 225 גרם, הן 450 גר'. בשילוב עם העוגיות העוגה מתוקה באופן מושלם (כתלות, כמובן, באחוזי הקקאו שבשוקולד, כפי שמוסבר בפוסט).

  21. יופי של מתכון… קל פשוט ואלגנטי. הרגע סיימתי להכין (למחר בערב) ונהניתי.
    1. חבילת סימפוניה – 200 גרם
    2. חבילה אוריאו – 176 גרם.
    ככה קל יותר לחשב. חג שמח ותודה !

  22. העוגה יצאה מעולה – תודה מאיה!
    בסוף הגעתי להכין אותה אתמול רק ב-6 בערב אז היא חיכתה כל הלילה במקרר.
    אני לא חובבת אוריאוס אבל פסי השחור-לבן שלהם מוסיפים למראה העוגה.
    השתמשתי במסקרפונה + גבינת שמנת לייט (4.5% שומן), 2 שמנת מתוקה 32% ובשתי חבילות שוקולד 45% קקאו + 1 70% קקאו. לשוקולד הוספתי קצת מלח ים אפור (Guerande).
    לטעמי יצא מתוק, מעודן וקרמי בדיוק במידה, לדעת הנערה יצא קצת חמצמץ (אבל היא מאנשי פאי השוקולד – אני מכינה תמיד את הבצק של דיוויד ליבוביץ ואת המילוי שלך, כשלפעמים אני מחליפה את השמנת המתוקה בקרם קוקוס).

    תודה שוב וחג שמייח!
    (כשאצליח להשיג matcha במחיר סביר אכין את עוגת הלימון ומאצ'ה שלך)

  23. העוגה ממש יציבה מדהים..לא זהה השתמשתי באוראו שוקלד טבל מרגישה שאפשר לשדרג את הטעם בעוד משהו …יש לך רעיון

    מאיה עונה: הרעיונות שלי לשדרוגים רשומים בתחתית. אפשר גם להוסיף אולי 2-3 כפות ליקר.

  24. עדכון: סיימתי להכין בשלוש והיה עד שבע במקרר.. יצא אחלה גם בלי לילה.
    העוגה יוצאת מעט חמצמצה וטיפה מלוחה, אין לי מושג למה – אולי העוגיות דווקא, ולי (וגם לחברים) זה היה מאד טעים. חלק מהטועמים לא עפו על זה כי זה לא טעם שגרתי, אבל אימצתי! תודה!

  25. חיפשתי גיוון לעוגות הרגילות שאני מכינה, ופתאום צץ לי הפוסט שלך עם העוגה הזאת. זה התאים בול!
    אני מתה על השילוב של שוקולד עם גבינה, והעוגה הייתה להיט בבית.
    את אחת מקופסאות הסימפוניה החלפתי בקופסת סקי + 2 כפיות אינסטנט פודינג וניל (כי הייתה לי בבית אחת שהייתי צריכה לגמור) ועדיין יצא מעולה ויציב.

  26. אוקיי, נדלקתי על העוגה הזו ברגע שהעלת אותה ואני (בע"ה טפו טפו טפו) אכין אותה לארוחת ערב עם חברים בחמישי!
    אני רוצה להכין את גרסת השוקולד הלבן- האם כדאי לי להגדיל את כמויות השוקולד? כי שוקולד לבן לא מוצק כזה כמו חלב/מריר..
    וגם האם כדאי לקחת סיכון ולהכין בתבנית שלא מתפרקת? יש לי אחת בקוטר 20 אבל לא נראה לי שזו עוגה שאפשר להוציא מתבנית כ"כ בקלות. יש לי תבנית מתפרקת גדולה יותר אבל אני רוצה להרשים עם עוגה גבוהה. אולי לקנות תבנית מתפרקת היא האופציה הכי טובה שלי.

    מאיה עונה: גרסת השוקולד הלבן טיפה פחות מוצקה מהגרסה הרגילה, אבל עדיין פריסה, יציבה, ומתנתקת מהתבנית בלי בעייה. אם את בקטע של רושם, הייתי קונה תבנית מתפרקת. אם זה פחות חשוב לך, לא הייתי טורחת והייתי פורסת ומגישה ישירות מהתבנית הלא מתפרקת.

  27. טופו רך מצאתי לאחרונה במושבניק (האתר, כן – יקר שם) וב-CookStock (אתר, אמורה להיות גם חנות בת"א). הוא נהדר!

  28. במתכון אין פודינג או ג'לטין. האם העוגה תשאר יציבה שמגישים אותה בחם הזה?

    מאיה עונה: אכן. השוקולד מתקשה בצינון ומייצב את הכל היטב היטב, אל דאגה.

  29. איך אפשר בלי להזכיר את שרה קארי האלוהית (!) שזה המתכון שלה? מתכונים של everyday food עדיין נמצאים ומתעדכנים בוידאו באתר של מרתה וביוטיוב

    מאיה עונה: שרה קארי (הגאונית בהחלט) היא הפרזנטורית של הסרטונים, אבל המתכון הזה לא בהכרח שלה, אלא פורסם במגזין במקור. והסרטון שלה מופיע גם בקישור

  30. נעניתי לאתגר ואני משיבה לך. לגבי התוצאה הסופית: העוגה יצאה כמו מתוך ג'ורנאל כמו שאומרים! בדיוק כמו בתמונות שלך! המוס יציב; היחס בין כמות המוס לביסקויטים מושלם; עוגה נוחה לפריסה והפרוסות יפהפיות – מוס בצבע שוקולדי בהיר עם פסים חומים כהים שיצרו עוגיות האוריאו. אבל הקהל, לצערי, הצביע בצלחות. מרביתן נותרו עם חצאי/רבעי/שליש עוגה שלא נאכלה….
    המוס היה מלוח וחמצמץ וטעם עוגיות האוריאו לא הוסיף. משהו שם לא התחבר. הן לא מתוקות מספיק כדי להתגבר על מליחות המוס ולטעמי, קקאויות מדי. יחד עם זאת, עם קצת שינויים במרכיבים – גבינה אחרת, ביסקויטים אחרים – זו בהחלט עוגה שתהיה בארסנל העוגות שלי, כי באמת עם מעט מצרכים ועבודה לא מרובה בקלי קלות מתקבלת עוגה ראויה.
    האם יש לך הצעות רלוונטיות?
    תודה ושבת שלום.

    מאיה עונה: כמה כפות סוכר נוספות למוס (להוסיף לקצפת יחד עם הגבינה), וביסקוויטים מתוקים במיוחד – נניח לוטוס! לפחות טעם חמצמץ הייתי משתמשת רק במסקרפונה או פילדלפיה או שילוב של שתיהן. יקר לצערי

  31. יצא מעולה! העוגה חוסלה בדקות.
    הכנתי עם שתי קופסאות סימפוניה (כל אחת 200ג'). הטעם החמצמץ של הגבינה משתלב בצורה נהדרת עם השוקולד והעוגיות, כולם היו מרוצים מזה שהעוגה לא מאוד מתוקה לשם שינוי.

    קוראת ומבשלת (טוב נו, בעיקר אופה) את הבלוג שלך כבר שנים, מגיבה לראשונה (העוגה הזאת פשוט כל כך שווה שלא יכולתי שלא להגיב).

  32. מאיה הכנתי הרגע את העוגה. אך היא לא נראית מוסית כמו אצלך היא קצת דלילה. האם זה ישתנה אחרי הקירור? ודרך אגב חולה על האתר שלך פשוט כייפי מדהים. תודה על השיתוף

    מאיה עונה: אל דאגה, אחרי הצינון השוקולד יסמיך וימצק את הכל יופי טופי

  33. המתכון נראה להיט! רציתי להתייעץ לגבי השילוב של השוקולד הלבן המקורמל והאוריאו הקלאסיים(לא העוגיות סנדוויץ' וניל). זה יוצא מתוק מדי או שטעים טעים והצעת רק בגלל עניין ויזואלי?
    תודה רבה!!

    מאיה עונה: שינוי שעשיתי מסיבות וויזואליות נטו, יעבוד מעולה עם אוריאו רגילים.

  34. הכנתי פעמיים וללא גלוטן, עם שוקולד לבן ושבוע אחרי עם שוקולד מריר, בכוונה השתמשתי ב40% מוצקי קקאו במריר כדי שיצא מתוק לילדים. יצא מדהים. פעמיים. וכל כך פשוט!

  35. חיפשתי עוגה למומולדת של בעלי, מכיוון שאנני גרה בארץ השתמשתי בחומרים דומים. גבינת לבישול של פילדלפיה עם אחוז שומן נמוך. התוצאה הסופית היתה לטעמו של בעל המומולדת. ועל כך תודה. אך לדעתי היתה לי טעות בחיבור של השוקולד עם הגבינה והשמנת, השוקולד לא התערבב ונוצרו שבבי שוקולעדדד שהיו חביבים על בעל המומולדת ועל צאצאיו, אך לא לזאת התכוונה המשוררת, היכן טעיתי? אני חייבת לציין שחורף פה וקר מאוד, שני הבלילות היו בטמפרטורת החדר, אולי הגבינה היתה קרה יותר?. אנא תגובתך שכן עוגה ללא סוכר זה מתכון ששווה לאמץ.

    מאיה עונה: הייתי מרחיקה לכת ואולי אפילו מחממת את הקערה של הגבינה מבחוץ עם מייבש שיער חם לכמה שניות! בשלב שלפני ערבוב השוקולד פנימה, כמובן.

  36. היי,
    איך עשית את הקישוט שוקולד?

  37. לא ברורות לי הכמויות במתכון בהשוואה לצילום:
    אריזה של גבינת סימפוניה מכילה 200 גרם כך ששתי חבילות מכילות 400 גרם ולא 450 ג' כפי שצוין במתכון. חבילת אוראו מכילה 176 גרם ולא 270 גרם כפי שמופיע במתכון….
    מה הכמויות הקובעות?

  38. הכנתי, פעמיים ברצף (!!!) ויצא מעולה!שאפו! מתכוונת להכין עם שוקולד לבן מקורמל, החזיקן אצבעות!

  39. האמת שלא שמתי לב ובטעות השתמשתי בקופסא אחת של גבינת סימפוניה, יחד עם שוקולד מריר פשוט ועדיין יצא מצוין והמחמאות זרמו ללא סוף! הגבינה נתנה את הקיק המעולה בטעם וגרמה להכל להרגיש אפילו עוד יותר שוקולדי! זו היתה עוגת יומולדת זריזה שהכנתי (כי זו שהכינו לי לא היתה משהו והייתי צריכה משהו זריר. מהסיבה הזו גם טבלתי את האוריאוז בחלב עם תמצית וניל ותקעתי אותה רק למשך שעה תמימה בפריזר, זה עדיין יצא מעולה!) קיצר, אז הכנתי גם מעל מעין מוס שוקולד לבן – המסתי חבילה וחצי של שוקולד לבן עם טיפה שמנת מתוקה במיקרו במשך 30 שניות, כשבזמן הזה הקצפתי את יתר השמנת המתוקה המיקסר והוספתי לבסוף את השוקולד הלבן – שמתי את זה מעל העוגה וזה ממש הוסיף לחגיגיות שלה! ממליצה בחום לאירועים מיוחדים :))))
    ותודה על כל המתכונים הנהדרים שלך!!!

    מאיה עונה: אש עלייך! תודה על הדיווח :)

  40. אפשר להכין את זה עם גבינת השמנת הביתית שנמצאת פה באתר? (זאת שמשלבים גיל ושמנת חמוצה)
    + שמעתי שמועה שבני ברק ניתן למצוא את האוריאו או חיקוי ממש טוב בלי המילוי!!!!

    מאיה עונה: בהחלט אפשר! ואבדוק את נושא העוגיות בבני ברק!

  41. העוגה מדהימה, הכנתי מספר פעמים (גם גרסה ללא גלוטן) – שאלה – האם ניתן להקפיא אותה ?

    מאיה עונה: כן, אבל לעטוף היטב, ולא יותר מ-3-4 שבועות.

  42. העוגה קלה מאוד להכנה ויוצאת מצויין. מחמאות לטבח.. אני הוספתי כף אבקת סוכר לקצפת ועשיתי עם שוקולד מריר פרה רגיל.לא יצא מתוק בכלל. אלא טעים..

  43. הכנתי עם מסקרפונה, עוגיות לוטוס ושוקולד לבן מקורמל ויצאה עוגה חלומית ועשירה שנטרפה מיד. הבאתי לארוע שופע קינוחים וקיבלתי מחמאות שזו העוגה הכי טעימה שאכלו

  44. שנה טובה,
    שאלה לגבי המתכון: אני רואה ששילבת את העוגיות ללא עיבוד, מה המרקם שלהן בעוגה? האם הן מתרככות בגלל הקרם או שהן פריכות?

    מאיה עונה: חצי חצי. מתרככות קצת אבל לא עד הסוף.

  45. רעיון מטורףףף למלית שאפשר להשתמש בה במיליון דברים!

    מאיה עונה: לגמרי!

  46. המרקם של העוגה מושלם!
    באמת לא בטעם של עוגת גבינה קלאסית אבל אהבתי מאוד את השילוב של הגבינה עם שוקולד (השתמשתי ב 60%) והאוראוז… בקיצור בעברית צחה ותקנית טוטאל מוש.

  47. היי,
    נראה מושלם!
    אפשר להשתמש רק בגבינת מסקרפונה? (באוסטריה חצי קילו עולה 15 שקלים…;)

    מאיה עונה: ברור, זה יצא מעולה!

  48. היי,
    אם אני משתמש בגרסת השוקולד לבן כמה גרם צריך?
    תודה

    מאיה עונה: אותה כמות בדיוק

  49. הכנתי את העוגה במתכונת כשל"פ (כלומר, הכנתי בסיס בראוני ללא קמח ועליו את השוקולד-גבינה לפי המתכון) והיא יצאה מ-ה-מ-מ-ת.
    השתמשתי בסימפוניה 9% והיו לי רק 200ג' שוקולד מריר (60%) אז שילבתי פנימה מילקה.
    זה לגמריי הוסיף מתיקות אבל עדיין מאוזנת ואני מבסוטה שאין פה תוספת סוכר.
    גם החזיקה יפה למרות שהיה לה נטו שעה במקפיא לפני שהתחלתי לשנע אותה לעבר ארוחת חג משפחתית.
    תודה על מתכון מנצח! :)

  50. באיחור אופנתי, אם מכינים באינגליש קייק, צריך לקצץ במרכיבים? נשמע שיוצא המון אם לא

  51. נראה מהמם! שתי שאלות קצרות :
    1. האם אפשר לפזר בתחתית את העוגיות לאחר טחינה קצרה..? וליצור שכבה אחידה ?
    אם כן, אז מה רצוי להוסיף ?
    2. קישוטים נוספים לעוגה ? כי אין לי את התבנית המסתובבת…ובכל זאת – בא לי שתצא עוגה יפה ומקושטת



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!