עוגת גבינה טבעונית

נחשב אצלי: קפה ומאפה

כן, אני יודעת, עוגת גבינה בלי גבינה היא אוקסימורון, אבל זה האוקסימורון הכי טעים שתאכלו אי פעם. אין בה שמץ של גבינה, שמנת, ביצים, או כל מצרך אחר מן החי, והיא עוקפת בטעם ובמרקם שלה את רוב עוגות הגבינה האמיתיות שאני מכירה. היא קרמית, רכה, פאדג'ית ועסיסית, וכשהיא קרה ממש – היא משתווה באיכותה בבערך 98% לעוגת ניו יורק צ'יזקייק שווה.

אז למה, בשם חזוס קריסטוס הקדוש, שמישהו ינסה להכין עוגת גבינה טבעונית אם הוא לא טבעוני? (אני למשל). אז לגביי התשובה היא – אני אוהבת אתגרים, ולהכין קינוח טעים ומוצלח עם שמנת מתוקה, ביצים וחמאה, זה כבר לא כזה אתגר. אבל לעשות את זה בלי הדברים הטעימים האלה – זה כן! ואתם? אם אתם מחפשים בנרות קינוח פרווה לסיום ארוחת החג, העוגה הזו היא כמו ללכת בלי ולהרגיש עם. כל הקרניבורים שטעמו ממנה בשבועיים האחרונים (הכנתי שמונה גרסאות) התמוגגו מנחת וסרבו להאמין שמדובר בקינוח צמחי ומזוייף למהדרין. נסו גם אתם וחכו למחמאות. ואם יש לכם חברים טבעוניים – זה ישמח אותם מאוד מאוד. והאמת, גם אתכם. ראו למטה גם גרסה לפסח, וגרסה לנטולי בלנדר. מקור המתכון בבלוג הטבעוני הנפלא Minimalist Baker, שיוצא לה החודש גם ספר חדש ומסקרןהכמות: 10-12 מנות.

  • 1 כוס אגוזי קשיו טבעיים
  • 225 גר' גבינת סויה "טופוטי"
  • 1 פחית קרם קוקוס (400 מ"ל)
  • 2/3 כוס סוכר
  • גרידה דקה מלימון שלם
  • 2 כפות מיץ לימון
  • 1 כפית תמצית וניל
  • 2 כפות קורנפלור
  • לתחתית:
  • 130 גר' ביסקוויטים (אפשר גם עוגיות לוטוס או עוגיות יין לפסח או בייגלה כשל"פ או רגיל)

עלות משוערת:

41 שקלים

עבודה נטו:

10 דקות

ההכנה

לעוגה הזו יש חסרון אחד על עוגת גבינה אמיתית: היא יקרה (יחסית לעוגה על בסיס גבינה לבנה. אם משווים אותה לעוגת גבינה בסגנון ניו יורק, שמבוססת על גבינת שמנת, לה היא יותר דומה במרקם ובטעם – היא דווקא יותר זולה!). לטעמי היא לאו דווקא יותר בריאה, במיוחד אם קוראים את רשימת המרכיבים של טופוטי (גבינת סויה בסגנון גבינת שמנת שניתן כבר להשיג בכל סופר היום). המתכון המקורי השתמש בסירופ מייפל ושמן קוקוס, אבל העפתי את שניהם כדי לחסוך במחיר ובטררם, ושיניתי את הבצק המקורי בתחתית שהיה סתם עבודה ולא היה כזה להיט.

אז אתם בטח מתים לדעת, מה זה כל הוודו הזה שנכנס לעוגה הזו במקום גבינה?!?

אז הכוכבים הבולטים הם אגוזי קשיו, קרם קוקוס, ו-הדובדבן שבקצפת – גבינת סויה בשם טופוטי

שמכילה כמה מרכיבי אומפה-לומפה די פיכסאיים, מה שקצת דילל את הציפיות שלי שהעוגה תצא גם יותר בריאה ולא סתם יותר מוסרית.

כדי לנסות לחתוך קצת את העלות, ניסיתי כמה דברים. קודם כל החלפתי את סירופ המייפל שהיה במקור בסוכר לבן רגיל. בניסיון אחר, החלפתי את הטופוטי (שעולה 22 ש"ח לקופסה קטנה של 225 גר'!) במשקל זהה של טופו רגיל יצא אכיל, אבל עם טעם חזק של סויה, ומרקם פחות קרמי (יותר הזכיר עוגת לייקח מאשר עוגת גבינה). לא מומלץ. גרסה אחרת הייתה להחליף את הטופוטי בשני גביעים של יוגורט סויה של תנובה. לבלילה לקח הרבה יותר זמן להיאפות, וגם אז, הייתה הרבה יותר רכה, אבל הטעם היה טעים מאוד (פחות מוצלח מגרסת הטופוטי הרגילה, אבל שני גביעי יוגורט סויה עולים 8.5 שקלים לעומת 22 על הטופוטי, שזה מפתה)

את העוגה הכי מומלץ להכין בבלנדר, כי הוא מרסק את אגוזי הקשיו בצורה הכי יסודית. אבל אפשר טכנית גם להכין בפוד פרוססור, שמניב תוצאה קצת פחות חלקה (הבלילה עלולה לצאת קצת גרגרית), אבל עדיין טעימה.

מתחילים בהשריית אגוזי הקשיו. זמן ההשריה הרשמי הוא 6 עד 8 שעות (אפשר גם לילה שלם), אבל אפשר להאיץ את זה לשעה אחת בלבד אם משתמשים במים רותחים בתור מי ההשריה.

ההשרייה הופכת את האגוזים לרכים ושאפשר לבצוע אותם בקלות. כשטוחנים אותם יחד עם נוזלים אחרים, המרקם הזה מאפשר להם להתמוסס לחלוטין ולהפוך לקרם סמיך וחלק. (לשם ההמחשה – אפשר להכין חלב קשיו ביתי מעולה אם טוחנים כוס אחת של אגוזי קשיו מושרים יחד עם 3-4 כוסות מים, קמצוץ מלח וטיפה סוכר. טעים ממש!! ואין צורך לסנן כמו בחלב שקדים ביתי)

בקיצור, כדי להשרות, שמים את הקשיו בקערה ומכסים אותם במי ברז.

משהים ל-6-8 שעות, או משתמשים במים רותחים מהקומקום ואז הזמן מתקצר לשעה בלבד. אל תנסו להשתמש בקשיו לא מושרים כי הם קשים ויישארו לכם גושים בבלילה. לא טעים והורס את כל האשליה של עוגת גבינה אמיתית.

ברגע שיש קשיואים מושרים זה לוקח חמש דקות עבודה.
מתחילים עם בסיס הבצק. במקור זה היה מעין סיפור של שיבולת שועל, שקדים, ושמן קוקוס מומס (שהוא חביב אבל יקר ולכן אני לא אוהבת להשתמש בו) – שדרש קצת פצ'קריי ויצא עם מרקם של נסורת.

ניסיונות להתחכם ולרפד את התחתית בצפיפות בביסקוויטים שלמים עלה לרוב בתוהו, כי הבלילה יחסית דלילה וברוב המקרים הביקוויטים פשוט צפים למעלה #FAIL

שמן רגיל במקום שמן קוקוס הניב מרקם נסורתי לא פחות, שלא לדבר על הטעם הדי מגעיל.
ולכן מצאתי טריק מגניב – במקום לערבב את פירורי הביסקוויטים עם שמן או חמאה מומסת, כמו שעושים בדרך כלל בעוגת גבינה, הקרבתי 3-4 כפות מבלילת הגבינה עצמה כדי לערבב לתוך הפירורים עד שנוצר מרקם קובבתי לח, שיטחתי לתחתית, ואפיתי כרגיל. יצא פריך, שחום ונהדר!! הטריק הזה תקף גם לעוגת גבינה אמיתיות – מוזמנים לאמץ אותו לעוגות אחרות.

טוחנים את הביסקוויטים לאבקה (אפשר בפוד פרוססור או בבלנדר, או פשוט להכניס לשקית עמידה ולחבוט עם מערוך או קופסת שימורים). שמים אותם בצד עד שהבלילה תהיה מוכנה ונוכל להלוות ממנה קצת.

ועכשיו מכינים את הבלילה עצמה.


בתמונות השתמשתי בפוד פרוססור כי זה יותר פוטוגני – אבל אני ממליצה חד משמעית להכין בבלנדר – המרקם יוצא הרבה יותר חלק וקרמי מאשר בפוד.

מסננים את הקשיו המושרים היטב ושמים בבלנדר יחד עם הסוכר, קרם הקוקוס, וגבינת הסויה (טופוטי).

טוחנים למשך דקה אחת שלמה

או עד שהקשיו מתמוססים לחלוטין והתערובת חלקה וללא גושים.

שימו לב: אם אין ברירה ובכל זאת מכינים בפוד פרוססור ולא בבלנדר, טוחנים קודם את הקשיו יחד עם הסוכר והטופוטי, וכשהתערובת חלקה ככל האפשר, רק אז מוסיפים את קרם הקוקוס ושאר המרכיבים. הפוד פחות טוב מהבלנדר בחיסול גושים וגרגרים קטנים, במיוחד בבלילות נוזליות יחסית, ואם טוחנים את הכל יחד מההתחלה, גם הבלילה וגם העוגה האפויה יוצאות במרקם גרגרי וזה פחות מוצלח.

כשנוצרת בלילה חלקה לגמרי מגררים פנימה את קליפת הלימון, וסוחטים ממנו בצד 2 כפות מיץ (לא מוסיפים את המיץ עדיין).

מוסיפים את קרם הקוקוס (כאן בתמונה הוא מוצק יחסית) ואת הקליפה והוניל. עם המיץ מחכים בצד רגע

שימו לב, בלי מיץ הלימון והקליפה יוצא סתם קרם וניל. השילוש הקדוש של קליפה+מיץ+וניל זה מה שנותן לקרם את הטעם הצ'יזקייקי.

בניגוד למה שרואים כאן בתמונה, ממליצה להוסיף את מיץ הלימון תוך כדי טחינה. אחרת הבלילה עלולה להפוך לגרגרית. הנה, ככה:

(ליתר בטחון העברתי את הבלילה המפורקת והגרגרית הזו בבלנדר, אבל אפיתי חלק קטן ממנה כמו שהוא – וזה התפרק באפייה והיה די מגעילולי. בקיצור, זרזפו את המיץ לימון בהדרגה!!!!)

טוחנים פנימה גם את הקורנפלור.

זהו. הבלילה מוכנה.

מערבבים שלוש כפות מהבלילה לתוך פירורי הביסקוויטים ומועכים טוב טוב עם שני מזלגות כדי ליצור תערובת גושית ולחה מעט (בתמונות העברתי את הבלילה לכלי בצד וטחנתי את הביסקוויטים באותה הקערה עם שאריות הבלילה בלי לנקות) אם צריך, אפשר להוסיף עוד כפית או שתיים של בלילה כדי שהתערובת תהיה קצת יותר לחה.

משטחים את תערובת הפירורים בתחתית של תבנית בגודל 20 על 20. אפשר טכנית לאפות בתבנית יותר גדולה, אבל קחו בחשבון שגובה הבלילה יהיה נמוך כי יש פה פחות נפח בלילה מעוגת גבינה טיפוסית. אפשר גם לאפות בתבנית עגולה מתפרקת בקוטר 24 ס"מ (העוגה לא תצא גבוהה), או אפילו בתבנית אינגליש קייק. קחו בחשבון שהבלילה תופחת בכ-20% גובה באפייה.

אם רוצים שהתחתית תהיה ממש פריכה – אופים אותה בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות כ-8 עד 10 דקות או עד שהיא משחימה מעט בשוליים. האפייה הראשונית של הבצק לא חובה אם אין לכם סבלנות, אבל הבצק יוצא יותר פריך ככה, וגם שומר על הפריכות שלו לאורך זמן, וזה מאוד מוסיף למרקם של העוגה הסופית.

מוזגים את הבלילה על הבצק (בין אם החלטתם לאפות אותו, או לא. אם אפיתם, אין צורך לצנן לפני שמוזגים). ככה זה נראה כשהבצק לא אפוי לפני כן:

 

וככה זה נראה כשהוא כן אפוי לפני-כן:

מורידים את חום התנור ל-160 מעלות ואופים את העוגה בין חצי שעה ל-40 דקות או עד שהיא משחימה מעט בשוליים ורוטטת קלות כשמנענעים את התבנית. מרכז העוגה יכול להיות מעט רך, אבל הוא לא אמור להתנענע בפראות כאילו הוא נוזלי. היזהרו לא לאפות את העוגה יותר מידי.

מצננים את העוגה לחלוטין ומנסים להתאפק ולא לזלול ממנה לפני שהיא יושבת קצת במקרר.

הצינון הממושך הוא מה שמקבע סופית את המרקם והטעם הצ'יזקייקי. לפני שהיא ממש קרה ויציבה זה לא יהיה זה.

אפשר להשקיע ולפזר מלמעלה תותים חתוכים.

שומרים במקרר ואוכלים קר.

נטולי בלנדר/פוד פרוססור

ניסיתי גרסה על בסיס ממרח קשיו (המכונה גם "חמאת קשיו") קנוי שהופך את כל הבלילה לבחושה לגמרי –

שאפשר להכין בקערה עם מזלג, בלי שצריך לטחון את האגוזים לקרם חלק. החסרון הוא שהממרח יקר (עולה בין 35 ל-45 ש"ח ל-250 גר', שמספיק לשתי עוגות. זה פחות מ-250 שקל על בלנדררררר).

חשוב להקפיד לערבב טוב טוב את ממרח הקשיו יחד עם הטופוטי והסוכר לפני שמוסיפים את שאר החומרים, כי הכל מאוד צמיגי וקשה לערבוב גם ככה. רק אחרי שהכל חלק מוסיפים את קרם הקוקוס הנוזלי יחסית.

העוגה יוצאת זהה בטעם ובמרקם, וכתלות בסוג הממרח שתשתמשו (אני השתמשתי בזה), יכולה גם לצאת בגוון חום בהיר חביב – שרק זועק שימרחו עליו קרם שוקולד לציפוי. את הקרם הזה אתם יכולים לאלתר על בסיס מוס השוקולד הוותיק שפרסמתי כאן בעבר, רק להכין ממנו חצי כמות, ובמקום להשתמש בשקית אחת שמנת מתוקה, להשתמש בפחית של קרם קוקוס שעברה צינון של לפחות 24 שעות במקרר (כלומר להמיס שוקולד מריר עם חצי מהפחית, לצנן במקרר ללילה שלם, ואז להקציף עם החצי השני של הפחית, גם הוא קר מהמקרר).

שימו לב – לא ניסיתי עם חמאות אגוזים מעורבות כמו לוז+קשיו או רק חמאת שקדים, אבל קחו בחשבון שלקשיו יש טעם נייטרלי יחסית, ולעוגה הזו אין טעם של קשיו, אלא ממש טעם גבינתי (הטעם של קרם הקוקוס כמעט ואינו מורגש). אלתור כלשהו במקום חמאת קשיו נטו עלול להניב עוגה בטעם של אגוזים ולא טעם גבינתי. אני ממליצה קודם להכין אותה כמו שהיא (כלומר 100% קשיו – מושרה או כממרח), כדי שלא תתאכזבו סתם. אשמח לשמוע דיווחים על חמאות אחרות בתגובות! אתם מוזמנים גם לשלוח לי תמונות במייל ואצרף לתגובה שלכם.

פינת התכל'ס
משרים 1 כוס אגוזי קשיו במי ברז למינימום 6 שעות ועד לילה שלם (אפשר גם להשרות במים רותחים לשעה אחת בלבד). מסננים את הקשיו וטוחנים בבלנדר יחד עם 225 גר' גבינת טופוטי (ממרח סויה בסגנון גבינה), פחית אחת קרם קוקוס, 2/3 כוס סוכר (או סירופ מייפל אמיתי) עד שנוצר קרם חלק לחלוטין (אם מכינים בפוד פרוססור טוחנים בלי קרם הקוקוס קודם, כדי שלא יצא גרגרי). מוסיפים 1 כפית תמצית וניל, קליפה מגוררת דק מלימון אחד, ו-2 כפות מיץ לימון. מוסיפים גם 2 כפות שטוחות קורנפלור וטוחנים לבלילה חלקה.

טוחנים 130 גר' ביסקוויטים לפירורים דקים. מערבבים עם 3 כפות מבלילת הגבינה. משטחים לשכבה אחידה והדוקה בתחתית של תבנית בגודל 20 על 20 ס"מ (או תבנית עגולה בקוטר 24 ס"מ). אופים את הבצק על 180 מעלות כ-8 עד 10 דק' או עד שזהוב (לא חובה לאפות, אבל יוצא יותר קריספי ככה). מוזגים את הבלילה מעל הבצק, ואופים על 160 מעלות כ-30 עד 40 דק', או עד שהבלילה משחימה קלות בשוליים ורוטטת קלות במרכז כשמטלטלים אותה. מצננים לחלוטין לטמפ' החדר ומעבירים למקרר ל-4 שעות לפחות לפני שטועמים (המרקם והטעם נהיה צ'יזקייקי רק כשהעוגה קרה ומוצקה מאוד). שומרים במקרר.

ווריאציה זולה יותר – לחסכון של כ-14 ש"ח (פחות מוצלח אבל עדיין טעים): מחליפים את גבינת הטופוטי בשני גביעי יוגורט סויה טבעי ממותק של תנובה. מוסיפים 2-3 כפות סוכר נוספות וכף קורנפלור נוספת לבלילה. זמן האפייה ייתארך מעט. העוגה תצא מעט יותר חמצמצה.

גרסה ללא בלנדר/פוד – משתמשים ב-120 גר' חמאת קשיו במקום אגוזי הקשיו המושרים ומערבבים את הכל עם מזלג בקערה (במקרה זה מוסיפים את קרם הקשיו רק בסוף אחרי ששאר החומרים אחידים, וגם אז בהדרגה תוך כדי טריפה, אחרת יישארו גושים. לחלופין, אפשר להשתמש במיקסר ידני או עומד).

גרסה כשרה לפסח – במקום ביסקוויטים משתמשים במשקל זהה של עוגיות יין לפסח, או עוד יותר טוב, בייגלה כשר לפסח! (במקרה של הבייגלה, מוסיפים 3 כפות סוכר).



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




127 תגובות בינתיים:

  1. נראה מעולה ואכן פתרון מעולה(וטעים) לקינוחי חג הפסח אם לא רוצים להשתמש במיליון ביצים.
    בעוגה העגולה שבצילום באיזה קוטר תבנית השתמשת כדי שהיא תצא גבוה או שהשתמשת בכמות בלילה כפולה? לכמות בלילה כפולה האם ניתן להשתמש עם בטופיטי וגם ביוגורט כדי למתן קצת עלויות?

    מאיה עונה: התבנית לעוגה הגבוהה היא בקוטר 22 ס"מ (למעשה רינג, ולא תבנית. אני מרפדת לה את הלמטה עם עיגול של נייר אפייה ומעליו שכבה כפולה של נייר אלומיניום). אפשר בהחלט לערב גם יוגורט וגם טופוטי – נשמע לי רעיון מצויין. אל תשכחי לאזן עם טיפה סוכר ואקסטרה קורנפלור בהתאם ליחס.

  2. מלכה!

  3. נ.ב חמאת הקשיו של ניצת הדובדבן ממש טובה ולא יקרה (30 ש"ח ל350 גרם) אני כנראה אנסה לשלב להעשרת המרקם :)

  4. היי מאיה, נראה מתכון מהמם!
    אני שוקלת להכין את העוגה לערב החג (לטובת שומרי הכשרות, זה נשמע פתרון מעולה). אכין במג'מיקס (זה מה שיש לי.. .) ואני יכולה לאפות בתבנית בקוטר 22 או 24.
    לגבי קרם הקוקוס- האם הכנסת לקירור לפני כן או השתמשת בקופסה כמו שהיא בטמפ' החדר?
    כדי להוסיף לה מעט גובה ועוד ענין- מה דעתך על שכבת מוס למעלה ?
    אוכל להקציף קרם קוקוס (החלק המוקשה שבו אחרי קירור) עם פודינג וניל או תמצית וניל או כל כיוון שיתן עוד קצת גובה וגיוון. מה דעתך?

    מאיה עונה: השתמשתי בקרם קוקוס בטמפ' החדר. העוגה לדעתי לא צריכה מוס למעלה (היא ממש עשירה ומעולה בפני עצמה. אם כבר מוס הייתי עושה שוקולד. וניל נראה לי שילוב משעמם מידי איתה). האמת היא שאולי הייתי מוסיפה שכבת ג'לי נחמדה – אפשר ללכת על הקלישאה ולהשתמש בג'לי תות מקופסה, אבל לדעתי יהיה הרבה יותר חגיגי להכין ג'לי ממיץ טבעי, או אפילו שקוף, ולמזוג אותו על פרי חתוך שמסודר יפה.

  5. ידעתי שיהיה קשיו!
    ושלא יהיו אי הבנות- קשיו זה שוס :)
    אני אנסה את המתכון, אבל אז אני זוממת לנסות אותו עם אגר אגר(מינוס הקורנפלור, אבל פלוס…המ. עדיין לא חשבתי על זה, אבל אנחנו כבר נחשוב על משהו).
    תודה לך!

  6. כל כך הולכת לעשות אותה כעוגת יומולדת לעצמי השבוע!!!

  7. נראה מעולה, בהחלט הולכת לככב בפסח!

  8. וואו!!! נראה מדהים! אני צמחונית עם נגיעות טבעוניות וכבר מזמן רוצה להכין עוגה כזאת. מכיוון שהמתכונים שלך הם הימור בטוח אני כל כך הולכת לנסות את המתכון הזה בקרוב.
    שתי שאלות:
    1. מכיוון שאני מחבבת הן שמן קוקוס והן סירופ מייפל, תוכלי אולי לפרט מה אפשר להחליף במה, ובאילו כמויות?
    2. יש כאן אופציה להדפסה?

    תודה וחג שמח. את מלכה :)

    מאיה עונה: 1. אפשר להחליף את הסוכר בכמות זהה של סירופ מייפל, כמו במתכון המקורי. הייתה בו תוספת של 1-2 כפות שמן קוקוס מומס לבלילה עצמה (לטעמי זה לא עושה כל כך הבדל במרקם. בטח שלא הבדל משמעותי), ואת הביסקוויטים בתחתית אפשר לערבב עם שמן קוקוס מומס במקום חלק מהבלילה (עד שנהיה מרקם קובבתי. ראי את המתכון המקורי בקישור למעלה). 2. לצערי אין עדיין. קופי פייסט לוורד :(

  9. נראה נפלא אבל האמת היא שאני מנצל את המתכון כדי לשאול איך היית קוראת ל-friand בעברית ואם יש לך במקרה מתכון? אני אהיה אסיר תודה לנצח, אהלל את שמך ואבנה מקדש עבורך בחדר העבודה…

    מאיה עונה: לצערי אין לי, ולא בטוחה שיש לזה שם בעברית. (לצערי העברית לוקה מאוד בתחום הקונדיטוריה. אולי צריך שיהיה לנו שתול באקדמיה). מניחה שלנייג'לה יש. לרוב סומכת עליה.

  10. היי מאיה, תודה על המתכון! יש מצב להמיר את הקורנפלור בכמות זהה של אינסטנט פודינג, ואז גם לוותר על תמצית הוניל?

    מאיה עונה: אין לי ניסיון עם עוגות גבינה אפויות עם אבקת אינסטנט בתור מייצב, ולכן לא יודעת להגיד אם יעבוד או לא… אם עושים את זה בעוגות גבינה אפויות אחרות אז ייתכן שכן. אם יש בעייה עם הקורנפלור הייתי ממירה בקמח תפוחי אדמה במקום.

  11. היי מאיה,
    נראה סוף!
    שאלה- נראה לך שאפשר להכניס פירות יער ולטחון עם הבלילה? (לקבלת עוגת גבינה-אוכמניות, נניח). אם כן באיזה כמות היית ממליצה?
    תודה!

    מאיה עונה: הייתי הולכת על 2 כוסות פירות יער מופשרים ומסוננים היטב.

  12. נראה מדהים. מאז שפרסמת אני עובר סופר סופר ומחפש טופוטי ולא נמצא. טוענים שזה לא כשר לפסח ולכן לא נמצא. עכשיו אני בקרייב מטורף שלא נענה!!! ;-)

    מאיה עונה: היום עברתי בשופרסל והיה!

  13. היי מאיה, נתת אופציות לתחתית, ורשמת עוגיות יין לפסח שבעצם העוגיות הם עם ביצה ,ולגבי בסקיוויטים זה כשר לפסח???
    מה את יכולה להציע לי שהעוגה תהיה כשרה וטבעונית? =)

  14. אתמול מצאתי את הטופוטי האחרון בשופרסל! לא היה גבול לשמחתי:)

  15. הכנתיייי!
    יצא מדהים. יותר טוב שאפשר לדמיין.
    כבר החלטתי שהנגלה הזו הולכת להישאר בבית ואני אכין אחת נוספת לסדר…
    כמה דברים שאני הולכת לשנות בניסיון השני –
    – יותר עוגיות בתחתית (160-170 גרם לפחות) מצאתי בחנות טבע עוגיות קרמל ללא גלוטן.
    – יותר לימון בבלילה (יצא טייייפי מתוק בעיני ובא לי יותר לימוני)
    – על אף ההזהרות, פוד פרוססור זה ממש אחלה, יצא לי חלק לחלוטין.
    – לא לוותר על האפייה של הבסיס! מושלם

    תודה מאיה, זה הדבר הכי קרוב שעוגת גבינה שטעמתי מאז שאני טבעונית. מהמם.
    תכינו!

    מאיה עונה: הידד!!!

  16. וואו נראה טעים אש!

  17. הכנתי את העוגה ויצאה סוף סוף סוף הדרך. כן ירבו מתכונים טבעוניים!!!
    הכנתי את העוגה בתבנית עגולה מתפרקת בקוטר 22 ס"מ, יצאה גבוהה יחסית (5 ס"מ) ומגניבה. זמן האפייה היה ארוך מהכתוב במתכון – לקח קרוב יותר לשעה, וזמן הקירור שנדרש כדי לתת לעוגה ממש (אבל ממש!) טעם של עוגת גבינה היה 12 שעות.
    מעל העוגה (שקצת נסדקה באפייה) מרחתי קצפת מקרם קוקוס (או במילים אחרות – משליכים לקערה את החלק המוקשה בלבד של קרם קוקוס מפחית אחת של 17% שישבה במקרר כל הלילה, מוסיפים 2 כפות אינסטנט פודינג וניל, כף סוכר וכפית תמצית וניל, טורפים במטרפה חשמלית במשך דקה והופה! קצפת מעולה).

  18. היי מאיה,
    כמה שאלות:
    אם יש לי מייפל את ממליצה להשתמש בו במקום סוכר או שהאופציה שלך עדיפה?
    מצאתי רק ממרח סויה בסגנון גבינת שמנת ולא בסגנון גבינה "רגילה" כמו שצולם למעלה, יצא טוב גם איתו?
    אני לא בטוחה שהבלנדר שלי מספיק חזק, אם התערובת עדיין תישאר לי גרגירית כדאי להמשיך לטחון עם מעבד מוט כזה?
    תודה רבה!! :)

    מאיה עונה: מבחינת טעם התוצאה כמעט זהה בעיני, אבל מבחינת מראה, העוגה יוצאת קצת יותר יפה עם מייפל (הקראסט למעלה נראה יותר "גבינתי"). לצערי לא ניסיתי עם גבינת ה"שמנת" למרות שמאוד הסתקרנתי לגביה (לא היו לי ביצים (חיח. ביצים.) לנסות כי זו בלילה יקרה ופחדתי לחרבש). אני מניחה שמבחינת מרקם יצא זהה, השאלה היא אם יצא חמוץ מידי (פשוט לא מכירה את הגרסה הזו ואף פעם לא טעמתי אותה… יכול להיות שהיא יותר מחקה שמנת חמוצה מאשר גבינת שמנת…). אם התערובת תצער לך גרגרית את יכולה לעבור עליה עם בלנדר מוט, לא יזיק. בהצלחה!!

  19. רגע רגע. את רוצה להגיד שבתמונה שם זה לא נוטלה אלא ממרח קשיו?! Inconceivable!

    בכל אופן, את אדירה ואיזה כיף עוגת גבינה טבעונית! יש לי חברה טבעונית שמתגעגעת לעוגת גבינה טובה כבר שנים. This should come in handy.

  20. מעולה!! תודה :)
    זה היה הלהיט של הסדר, כל הטבעונים נמסו מרוב אושר…

  21. הכנתי לארוחת ליל הסדר אצל חברה טבעונית.
    טחנתי הכל בבלנדר בבת אחת כולל הלימון והקורנפלור ויצא מצוין!כולם ממש אהבו ואמרו שהם לא היו מנחשים שזה טבעוני.
    הוספתי רוטב פירות יער משקית פירות יער קפואים שבישלתי עם קצת סוכר ומיץ לימון ואז טחנתי וקיררתי…. מושלם!
    אם יש לכם חבר/ה טבעוני/ת שאתם רוצים ממש לשמח אני ממליצה בחום :)

  22. אפשר להחליף את הקשיו הטבעי בקשיו קלוי?

    מאיה עונה: טכנית אפשר, אבל הטעם שלו יהיה הרבה יותר דומיננטי. מומלץ לטעום, ואם הוא מלוח אז להחליף כמה פעם-פעמיים את המים במהלך ההשרייה, ולהשמיט את קורט המלח מהמלית.

  23. מדהים איך כותרת כל כך לא מפתה (מבחינתי כמובן) נראית כל כך טוב אצלך, שחייבים לנסות. איזה כיף!

  24. השילוב שלך ושל minimalist baker הוא לא פחות ממושלם!
    מניסיוני, שקדים מולבנים גם ישתלבו כאן (ובעוגות גבינה טבעוניות באופן כללי) נהדר.

  25. הכנתי ויצא מעולה!!!!!
    מצאתי רק ממרח סויה בסגנון "שמנת", יש הבדל במרקם הוא פחות נוקשה מה"גבינה" (סתם לידע כללי…)
    השתמשתי ברינג בקוטר 20, ובעוגיות לוטוס עם מעט שמן קוקוס.
    זמן האפיה קצת ארוך יותר מהכתוב במתכון, בסוף כיביתי את התנור ונתתי לה לנוח שם. ביום שאחרי היתה עוד יותר טובה! כיאה לעוגת גבינה…
    ת ו ד ה ר ב ה ! ! ! על מתכון מעולה.

  26. טוב את מושלמת וזה נראה מושלם ברמות! שאלה- יש לי רק בלנדר מוט- יעבוד? או שבמקרה כזה עדיף להשתמש בממרח קשיו?…

    מאיה עונה: שאלה מצויינת, אין לי מושג! הימור שלי שלא יצא מספיק חלק ועדיף לך לא לקחת הימור ולעשות עם הממרח. אבל אם את בכל זאת מנסה אנא דווחי!

  27. הכנתי וזאת עוגת הגבינה הכי טובה שאכלתי, תודה רבה על ההסבר המפורט. יצא פשוט מעולה.
    השינוי היחיד שעשיתי היה להוסיף כף ממרח לוטוס לתערובת הבסקוויטים.

  28. עשית לי חשק לנסות, אך מפאת כל מיני חוסרים, עשיתי את השינויים הבאים:
    טופו משי במקום טופוטי (מניסיון עם מתכונים דומים זה עובד, ותכלס עלה רק 10 שח)
    אבקת פודינג וניל במקום קורנפלור
    אוראוז במקום פתי בר
    עכשיו היא בתנור ובינתיים נראה שזה עובד והריח נפלא.
    אדווח בהמשך :)
    תודה

  29. מהמם!! ומעניין ממש. אולי אכין החג :)

  30. הכנתי בליל הסדר עם עוגיות יין כמחווה לאחותי הטבעונית.. וזהו התמכרתי
    מאז כבר הוכנה 3 פעמים נוספות (!!) וביום העצמאות הוכנה כקינוח פרווה עם טופינג של דובדבני אמרנה ונענע ויצאה אלוהית
    ממתינה בייסורים למתכון הבא, בצק אלים rulesss

  31. תודה על המתכון. יש לי בבית קשיו טחון (שטוחנים לי בחנות תבלינים) איזו כמות אצטרך לדעתך?

  32. וואו! יצא כ"כ מעולה… (ד"א אני גרה בקנדה ולא הייתה בעיה להשיג כל מה שבמרשם)
    אישי (ה"קניבור" ושונא קוקוס מושבע- שששש) טרף הכל ופעם שניה עשיתי כמות כפולה ויצא אפילו יותר טוב
    איזה כיף לאלה שמסרבים לשתף פעולה עם התעללות בבע"ח, שאפשר להנות מדברים כ"כ טעימים
    המון תודה רבה
    תמר
    (ד"א, במקום ביסקוויטים, עשיתי בצק פריך)

  33. ולטליה:
    אין לי בלנדר מוט, אני עושה את זה בפוד פרוססור ויוצא מעולה, נראה לי הרבה יותר נוח, כי לא צריך להחזיק את זה ביד, (אז לא מאבדים את הסבלנות , וזה נטחן עוד יותר טוב )

  34. איזה מתכון כיפי! בעברי אהבתי להכין עוגת גבינה עם ציפוי יוגורט חמצמץ אפוי. האם היוגורט סויה יעבוד לדעתכם? הוא יותר מתוק מחמצמץ, למרבה הצער

    מאיה עונה: הוא באמת מאוד מתוק, ובעינימתוק מידי למטרה זו. נראה לי שהתחליף התיאורטי היחיד הוא גבינת טופוטי בסגנון שמנת (אם כי לא ניסיתי אותה עדיין), אבל היא יקרה מידי סתם בשביל ציפוי דק. אולי עדיף בלי כלום בכלל. #ביאסתי

  35. אכלתי את העוגה לפני כמה ימים והיא מעולה, מפתיע במיוחד שאין לה טעם של קוקוס וזה מצוין, תודה רבה על הפרסום, נחמד שמפרגנים לטבעונים ולבעלי חיים :)

  36. אני מתנצלת מראש על השאלה, ואני מקווה שאני לא סתומה מידי… לגבי הקשיו המסוננים, האם אני צריכה את החלק המוצק או הנוזלי? ז״א את המים או הpulp? סליחה! תודה!

    מאיה עונה: כמו שמיכל ענתה פה למטה, את המים שופכים ומשתמשים רק בקשיואים עצמם, שהתרככו והתנפחו קצת.

  37. רשום במתכון שאחרי שמשרים את הקשיו מסננים, וכמובן שמים רק את ההקשיו עצמו בבלילה

  38. תודה מאיה, למרות שביאסת :)

    אני רואה שגבינת הטופוטי השניה מציתה את דמיונך :P, וכאחת שקונה אותה לא מעט, היא יותר בטעם של גבינה לבנה ללא מלח – משמנת חמוצה או מגבינת שמנת. היא לא חמצמצה והמרקם שלה פחות סמיך מאחותה שנמצאת כאן במתכון. אם כבר, לגבינה שבמתכון מגיע יותר את התואר "בסגנון גבינת שמנת".
    נתת לי רעיון אבל: הגבינה ההיא כנראה יכולה לעבוד כציפוי חמצמץ – אם אוסיף לה לימון.

  39. עוגה נהדרת! המון תודה על מתכון עוגת הגבינה הטבעונית הראשון הראוי לשמו! קיבלתי עליה הרבה מחמאות מקרניבורים (: סתם מעניין אותי – ניסית להוסיף לבלילה אבקת אפייה?

    מאיה עונה: לא, ולא נראה לי שזה יעבוד. העוגה תקרוס ברגע שתצא מהתנור. זו בלילה מאוד עדינה.

  40. הכנתי לפי ההוראות ויצא פשוט מעולה!! אי אפשר לנחש שזו לא עוגת גבינה.

    *שמתי כחמש כפות מיץ לימון (במקום ה-2 הממומלצות) וגרידה מלימון וחצי (במקום גרידה מלימון אחד המומלצת) , וזה בהחלט מחזק את הטעם הצ'יזקייקי, ולא עושה את העסק חמוץ בכלל. בקיצור ממליצה לא לפחד ולהעלות טיפה את מינון הלימון/גרידה בעוגה. זה מאוד מוסיף.

  41. נראה מדליק!אמרת שניסית עם טופו – האם ניסית גם עם טופו משי?… שהוא הרבה יותר רך
    כמו כן – שמעתי שאפשר להשרות פולי סויה ולהכין גבינה וכו – הלכתי רחוק מדי? :)

    מאיה עונה: לא ניסיתי עם טופו משי. רעיון מעניין!

  42. אוקיי, תודה על התשובה! פשוט ניסיתי לחשוב אם ואיך אפשר להכניס קצת אווריריות

  43. אני נמנעת מגבינת טופוטי ולכן הכנתי את העוגה עם טופו משי רך (באריזה האדומה), לדעתי גם טופו קדיתא יעבוד כאן. יצא מצוין! המרקם היה רך ועשיר, בלי טעם לוואי של סויה ועם טעם עדין מאוד של קוקוס, בפעם הבאה אוסיף מעט יותר לימון. תודה רבה על המתכון!

  44. נראה מעולה מאיה, איזה כיף שהלכת לכיוון הזה! גם בוסית שלי אופה וחובבת אתגרים, הביאה לי השבוע עוגת שמרים קראנץ' טיבעוני, סתם כך ^_^.
    משמח אותי גם לראות שיש כאלה שניסו עם טופו משי (סילקן טופו) ויצא להם מוצלח, זה אכן יותר זול ובהחלט יותר בריא.
    אני ממליצה לך גם לנסות לעבוד איתו. אני הכנתי מזה גבינה לבנה כמה פעמים – רק להוסיף לימון ומלח ולערבל עם בלנדר מוט – פלא – טעם ומרקם של גבינת סקי (למיטב זכרוני :)).

  45. היי. אז חייב להודות קודם על המתכון ולאחר מכן שזה לא דומה בטעם לעוגת גבינה אמיתית אלא רק מזכיר. יש לזה יותר טעם של דייסת קורנפלור.והייתי מכפיל את הכמות על מנת שתצא עוגה גבוהה יותר. הולך לנסות מתכון אחר. תודה!

  46. מהמם!!! אני כבר שנים חורשת על המתכונים שלך, עד שלפני כשנה הפכתי לטבעונית ומאז רועה בשדות זרים…. ממש שמחה שפרסמת את המתכון הזה :)

  47. אהלן…מי יודע אם צריך להשתמש בכל קופסת הקרם קוקוס הכוונה גם במים וגם בקרם עצמו..האם לקרר לפני? וכמה אחוזי שומן כי יש כל מיני ?
    תודה
    ענבל

    מאיה עונה: הכוונה היא לקרם קוקוס שמכיל לרוב בין 17% ל-21% שומן. אין צורך לקרר מראש, ומוסיפים את תוכן כל הפחית כולה (שזה אומר גם את המים וגם את הקרם, אם במקרה הם מופרדים)

  48. היי מאיה האם אפשר להחליף את קרם הקוקוס בשמנת צמחית אני לא אוהבת את הטעם של הקרם :/
    תודה

    מאיה עונה: הטעם של הקוקוס כמעט ואינו מורגש (בעיני בכלל לא). אבל אם את רוצה, אני מניחה שהמתכון יעבוד גם עם שמנת צמחית. ממליצה להחסיר 2-3 כפות מהסוכר במקרה זה, כי השמנת ממותקת.

  49. אפשר משהו במקום הקרם קוקוס? שמנת מתוקה צמחית או כל דבר אחר?
    המתכון נראה מדהים ואני רצה להכין בימים הקרובים!! תודה, מאיתנו משפחה של אלרגיים

  50. אפשר לנסות לסנן את ה"יוגורט" שכתבת שהצריך זמן אפייה ארוך. אמא שלי מסננת יוגורטים רגילים בתוך ציפית של שמיכה לעוגות גבינה הרגילות שלה, וזה הסוד הכי טוב שהופך אותן למעולות! אולי יעבוד גם כאן.. כמה גביני "יוגורט" היית ממליצה לשים במקום גבינת הסויה?

  51. שוקל להכין את זה עם גבינס ביתית

  52. היי מאיה,
    קודם כל, תודה רבה על המתכון :)
    אני מתכננת להכין אותו כבר המון זמן, והיום זה יקרה!
    שנית, מה דעתך להוסיף מעל ממרח לוטוס מעורבב עם קרם קוקוס (לקרמיות)? יתפוס? לא יתפוס?

    מאיה עונה: אפשר, ואפשר גם ממרח לוטוס בלי קרם קוקוס – פשוט ממיסים אותו בפולסים קצרים במיקרוגל (10 שניות כל פעם, ומערבבים בין לבין) עד שהוא נמס לרוטב דליל, ואז למזוג על העוגה.

  53. הי, זה נראה מעולה. אוהבת את ההסברים שלך ומנסה לטבען חלק מהמתכונים שלך. האם לדעתך כדאי לשים פירות יער למעלה? ידוע לך איך להכין רוטב כזה?

    מאיה עונה: מרתיחים פירות יער קפואים עם טיפונת סוכר למשך כמה דקות עד שמסמיך קלות, מצננים לחלוטין ומפזרים על העוגה. אפשר להוסיף טיפונת וניל גם.

  54. היי

    אני רוצה לאפות בתבנית בגודל 20
    כמה זמן אפיה לדעתך צריך? אני לא רוצה שהעוגה תיפול במידה ואפתח את התנור לבדוק באמצע האפיה.

    מאיה עונה: זמן האפייה יתארך לדעתי. העוגה הזו לא נופלת כ"כ, מניסיון. וגם אם כן, אין לה בקעים.

  55. נראה מקסים!
    האם לדעתך יעבוד גם עם מעדן אורז/שיבולת שועל בטעם וניל במקום הטופוטי?

    מאיה עונה: לדעתי כן, אבל ניסיתי רק עם יוגורט סויה אז קשה לי להגיד בוודאות.

  56. בקוטר 24 יוצא נמוך? מה עם קוטר 20? תישאר בלילה?
    באיזה קוטר השתמשת בתמונה? העוגה לא נראית נמוכה שם

    מאיה עונה: בתמונה קוטר 22 ס"מ (רינג). 24 יוצא טיפה נמוך

  57. מה משקל הקשיו שצריך למתכון? – אני מתכוונת להשתמש בקשיו שבור ונראה לי שבכוס נכנס יותר קשיו שבור מקשיו שלם

    מאיה עונה: 120 גר'

  58. האם יש צורך לחכות שהבצק יתקרר לפני ששופכים עליו את הבלילה?

    מאיה עונה: כפי שכתוב בפוסט, לא.

  59. נראה מעולה
    קניתי מצרכים
    אבל בעלי בטעות קנה קשיו קלוי
    עד כמה זה נורא?

    מאיה עונה: לא נורא בכלל (פשוט פחות בריא, אבל אפשר בלי בעייה להכין את העוגה). אני ממליצה להשרות את הקשיו פעמיים לפחות (אם את משרה בשיטה המהירה עם המים הרותחים) ולהחליף כל פעם למים רותחים חדשים כדי להיפטר מהמליחות. אם את משרה לכמה שעות, להחליף, כאמור, את המים במי ברז חדשים כל כמה שעות. האתגר היחיד הוא להיפטר מהמליחות של הקשיואים הקלויים. מעבר לכך הם יתנו תוצאה מאוד דומה.

  60. מדהימה!! ת ו ד ה
    תודה על העזרה. מתה לטעום מזה כבר….

  61. ניתן להקפיא את העוגה , במידה שרוצים להכין אותה מספר ימים לפני ההגשה?

  62. קצת נדהמתי לראות שאת משתמשת בתמצית בטעם וניל ולא בתמצית וניל אמיתית.
    חוץ מזה, אם טבעונות היא לשם שמירה על בריאות, הרי ששימוש בסוכר וגם בביסקוויטים עם הרבה סוכר היא לא בריאה בכלל

  63. יצא פשוט מעולה!!! איזה כיף שזה טבעוני.
    מה שכן הייתי שמה טיפה פחות קליפת לימון, הטעם הלימוני די מורגש.

  64. יש למישהו רעיון במה אפשר לצפות את העוגה? אין לי תותים ושמנת צמחית נראה לי שקצת יהרוס אבל אני בכ״ז רוצה לתת עוד קצת גובה ועניין לעוגה( עוד לא טעמתי אבל יצאה קצת נמוכה בגובה)

    מאיה עונה: להכין קרמל מסוכר ולדגלז את זה עם טיפה חלב סויה (אפשר להסמיך עם קצת קורנפלור אח"כ, מערבבים אותו בצד עם טיפונת מים קרים ומוסיפים לנוזל הרותח בהדרגה, עד שמסמיך לדרגה הרצויה)? או קרם קוקוס? לתבל בטיפונת מלח ויש לך רוטב קרמל מלוח הורסס למהדרין.

  65. יש לי טופוטי במרקם שמנת ואין לי קרם קוקוס… אפשר להשתמש ב׳גבינה׳ ולהוסיף קורנפלור? מה אפשר לעשות בכל זאת? יש תחליפים אחרים?
    תודה!

  66. ףףףףףף יצא לי יציקה );
    איפה טעיתי??

  67. הי מאיה!
    אני בדיוק מכינה את העוגה לכבוד שבועות כמובן..
    רציתי לשאול אם ניסית לעשות עם מים בתנור תוך כדי האפייה. אני עושה ככה את כל העוגות גבינה הרגילות שלי וזה משדרג אותן בטירוף.
    את חושבת שזה יעבוד?
    תודה רבה!

    מאיה עונה: מהניסיון שלי, אמבטיית המים עוזרת למנוע את התפיחה והנפילה האופיינית של עוגת גבינה רגילה. בעוגה הזו התופעה הזו לא כל כך קורית ולכן לדעתי זו עבודה לחינם. אבל היא בטוח לא תגרום נזק אז את מוזמנת לנסות ולדווח מה יצא בסוף

  68. תודה רבה על המתכון, העוגה בתנור. שאלה – אם אני קצרה בזמן, אפשר לשים במקפיא?

    מאיה עונה: בהחלט

  69. טוב, אני מניחה ששבת וחג את לא עונה אז ישבתי קצת בחושך וריחמתי על עצמי. כשסיימתי, הכנתי את העוגה, הסתבר שהייתה לי פחית קרם בדיוק כמו בתמונה שלך :) הכל יצא מעולה! אנשים טרפו אותה, טבעוניים ולא, ואני התגאיתי מאוד!!! ממש טעם נפלא של עוגת גבינה, לא ייאמן שאין שום גבינה במתכון! אה, שמתי קצפת צמחונית במתיקות עדינה מעורבלת עם קצת אינסטאנט וניל, ציפוי דקיק, יצא טוב מאוד!
    תודה רבה :)

  70. הכנו את העוגה כתוספת טבעונית לעוגת הגבינה המסורתית – והיא יצאה פשוט מצוין!
    רק כמה הערות שיכולות להועיל לאחרים: השתמשנו ב"שמנת" של טופוטי (לא היה התחליף לגבינת שמנת) – אבל שקלנו אותה כדי לוודא שנקבל רק 225 גרם (השמנת מגיעה בחבילה של 300!). הבסיס יצא חולי מידי עם ארבע כפות מהבלילה, אז הוספנו עוד שתי כפות של שמן קוקוס מומס שחיבר את הכל. העוגה (או לפחות החתיכה וחצי שנשארו ממנה) *הרבה* יותר טעימה אחרי יומיים במקרר.

    אז נכון, עדיין כל האגף האומניבורי של השולחן העדיף את הגרסה החלבית, אבל כתחליף העוגה הזאת היא הברקה של ממש. תודה!

  71. שלום מאיה! שמתי עין על המתכון זמן מה.. ואני מחכה להכין את המתכון הערב – לתחרות עוגות של המחלקה לזואולוגיה שמתקיימת מחר (בשל כך, העוגה תקבל פנים של תנשמת! מרגש, אשלח תמונות) ויש לי מספר שאלות:
    1. אכין בתבנית 24, האם יש צורך לשמן את התבנית לפני הצמדת תחתית הביסקוויטים?
    2. בשל העובדה שהתבנית גדולה מהמומלץ, ראיתי שבמתכון שפירסמת בעיתון יש המלצה לקצפת קוקוס, כמה זה יוסיף לגובה העוגה?
    3. האם העוגה יוצאת קשיחה יחסית או יותר לכיוון הנוזלית? (חשוב לענייני יצירת פני התנשמת על העוגה).
    תודות על התשובות!

    מאיה עונה: 1. בעיני לא. 2. לא יוסיף יותר מידי. אל תבני על זה… 3. היא יוצאת קשיחה, אבל אוורירית במרקם, אז עלולה להסדק או להתפורר בצורה לא פוטוגנית אם תנסי לחפור בה כשהיא מוכנה.

  72. לתחתית השתמשתי בפיצפוצי אורז מלא במקום ביסקויטים , מתאים לרגישים לגלוטן ומן הסתם כשר לפסח.

  73. אפשר להשתמש בסופט silken tofu במקום הממרח טופוטי ?

    מאיה עונה: כן.

  74. במחשבה שניה ואחרי ניסיון, פצפוצי אורז- לא לוקחים. (כשהם סופגים את התערובת, כל הקריספיות נעלמת).
    לעומת זאת פתי בר לוקח ובגדול :)
    הוספתי יותר מיץ לימון, העוגה נאכלה ברובה באותו יום, כל שפני הניסיון הגיבו בחיוב. אבל דגמנו את השאריות כעבור יום- יומיים והטעם אכן השתבח.
    הצלחה

  75. קשיו מושרה שעבר הקפאה והופשר, יעבוד פה?

    מאיה עונה: קשה לי לדעת בוודאות, אבל סביר להניח שכן. הוא צריך להיות רך יחסית למגע ולהתקווצ'צ' בקלות כשמועכים אותו. ככה יודעים שהוא ייטחן חלק.

  76. עוגה מעולה תודה! הכנתי פעמיים, פעם אחת בדיוק לפי המתכון רק עם ציפוי סירופ פירות יער שהוספתי ופעם שניה במקום גבינת הטופוטי הוספתי אותה כמות של טופו רך של קדיתא (בלי כל האיכסים של הטופוטי) ויצא אפילו יותר טעים ובמרקם מעולה! בפעם השניה הכנתי סירופ מקצת שזיפים וסוכר ששמתי מעל…

    מאיה עונה: צריכה כבר לנסות עם הטופו קדיתא הזה שכולם מדברים עליו!

  77. הכנתי ברינג 22 והעוגה נמוכה בקטע מביך… אין שום סיכוי שבתמונה עם התותים הכנת את העוגה ברינג 22 בלי להכפיל מתכון.
    מאכזב…

  78. הי, אפיתי ויצא ממש מצוין. רציתי לדעת אם אפשר לעשות אותה עם הקרן שמנת של טופוטי במקום ממרח הגבינה שלהם.

    מאיה עונה: לא ניסיתי אבל דיווחו לי שעובד

  79. היי, קניתי בטעות ממרח טופוטי בסגנון שמנת ולא בסגנון גבינה..זה יעבוד?

    מאיה עונה: לדעתי יעבוד

  80. היי, נכנסתי ללינק המקורי, שם הוא מבקש כף שמן קוקוס מומס לתערובת הגבינה. האם לשים או ללכת עם הדרך שלך?

    מאיה עונה: ניסיתי עם ובלי ולא מצאתי הבדל משמעותי.

  81. האם אפשר להכפיל את המתכון ולאפות בשתי נגלות כך שחצי מהבלילה של הגבינה עומדת עד שהראשונה מסיימת אפיה. אם כן' איך לשמור את החצי השני של הבלילה בקירור או בטמפרטורת החדר?

    מאיה עונה: אני לא הייתי טורחת לקרר בשביל שעה-שעתיים של לשבת בחוץ. רק לכסות בניילון נצמד.

  82. שלום מאיה.
    1. תודה על האתר המושקע
    2. לבת שלי אסור חיטה וסוכר לבן. אפשר את המתכון המקורי לתחתית של העוגה?
    תודה

    מאיה עונה: הוא נמצא בלינק למתכון המקורי בפסקה הראשונה של הפוסט. יש במתכון שם הסבר מלא.

  83. אופים על טורבו או על התוכנית הרגילה של התנור?

    מאיה עונה: אני תמיייייד אופה על טורבו

  84. ה שמת עם התותים וגרידת הלימון לקישוט העוגה? פרחים? אילו?

    מאיה עונה: אלה היו פרחים אכילים שקניתי בסופרמרקט ביפן… צילמתי את הפוסט כמה ימים אחרי שחזרתי משם. אין לי מושג איזה סוג. אפשר להשיג לפעמים פרחים אכילים אצל ירקנים ממש עילאיים

  85. נראה מצויין! אנסה להכין אותה לאחותי ליומולדת :)
    אפשר להחליף קרם קוקוס בשמנת צמחית? קצפת צמחית? ואם כן מה היית ממליצה? שמנת סויה/אורז? אלפרו/ תנובה וכו'..?

    מאיה עונה: אפשר בקצפת צמחית, אבל צריך לצמצם את הסוכר אם כך, כי היא ממותקת.

  86. היי. ראיתי את המתכון ונדלקתי
    ביקשתי מאשתי שתכין לי למחר ליום הולדת
    היא במקרר. מקווה שיתגבש עד מחר
    נראה טוב
    תודה

  87. היי! יש לי את כל המרכיבים למעט קורנפלור וזמן לקפוץ לבופר. האם ניתן לוותר או להחליף את הקורנפלור במתכון?

    מאיה עונה: סורי על העיכוב בתשובה! מניחה שאפשר להחליף אותו בקמח.

  88. הטופוטי היחיד שהיה בסופר זה טופוטי בסגנון שמנת (17% שומן), נראה לך שגם איתו זה יצא טוב?
    שואלת בדיעבד… כבר הכנתי את העוגה אבל עכשיו אני חוששת שאולי היא לא יצאה טוב
    הכנתי את העוגה גם בעבר והיא יצאה מצויין! הפעם נדמה לי שיש לה ריח קצת יותר קוקוסי (למרות שזה אותו קרם קוקוס), נראה לך שזה איכשהו קשור לשוני בטופוטי?

  89. 1. במתכון המקורי משתמשים בפחות חלב קוקוס (1 כוס). מדוע בחרת להעלות את הכמות?
    2. האם לדעתך אפשר להגדיל את הכמות (פי 1.5 נגיד) כדי לאפות בתבנית גדולה יותר? (יש לי רק תבנית 28)

    מאיה עונה: אני לא כל כך זוכרת, אבל כנראה הייתה לי סיבה. אולי ניסיתי פעם אחת עם כל הכמות בפחית והצליח אז השארתי ככה. 2. ממליצה להכין פי 2 כמות לתבנית כזו (מהמלית. מהבצק אפשר פחות), כדי שהעוגה תצא לך יפה וגבוהה.

  90. היי אני אשמח להחליף את הסוכר בסטיויה לטובת סכרתיים ובכלל קצת לשנות את המתכון לצורך זה האם הסוכר הכרחי כאן למרקם מעבר למתיקות, בנוסף חשבתי להשתמש בטופו הרך של סילקן במקום טופוטי ( מבחינת ערכים בריאותיים)

    אשמח לתגובותיך בנושאים בתקווה שלפני שבועות אבל הסיכוי קלוש אז גם אחרי

    מאיה עונה: אין לי ניסיון באפייה עם סטיוויה, ממליצה לך לגגל stevia cheesecake ולראות אם יש הנחיות מיוחדות לעבודה איתו בעוגות גבינה (אם צריך לייצב עם יותר קמח מהרגיל, וכד'). כעקרון לא רואה בעייה להחליף את סוג הממתיק (במקור היה מייפל, שהוא מאוד נוזלי והחלפתי לסוכר). את יכולה להחליף לטופו רך במקום טופוטי. המרקם יצא קצת שונה, אבל עדיין טעים.

  91. ניסיתי אותה ויצאה נהדרת. לא היה לי טופופי, אז במקום השריתי סויה וטחנתי עד למשחה. בפעם הראשונה טרחתי והכנתי קודם חלב סויה, אבל בפעם השנייה פשוט הכנסתי את קרם הסויה כמו שהוא, הרי הוא עובר בישול. יצא נימוח וטעים.

    מאיה עונה: רגע רגע רגעעעע, עצרו הכלללללל… אפשר פירוט?? מ'זתומרת השריתי סויה? הכוונה לפולי סויה? אנא פרטי נא

  92. וואו עוגה מטריפה!!!!
    הכנתי אותה לערב חג שבועות ואפילו הקרניסטים עםו עליה ולא הפסיקו לשאול מה יש בפנים בפליאה.
    הוספתי מעל העוגה שכבה דקה של ממרח לוטוס שחיממתי, יצא ממש מעולה.
    תודה רבה

  93. עוגה מעולה. תודה רבה. גם טעימה מאוד וגם קלה להכנה.

  94. הכנתי לכבוד חגיגת שבועות טבעונית והתגובות היו נלהבות ביותר, אכלו פרוסה שניה ושלישית! הוספתי קרם לוטוס מומס מלמעלה וזה היה ממש מוצלח.

  95. אני רוצה להשתמש במייפל כפי שבמקור. כמה סירופ מייפל לשים?
    כתבת שהחלפת שמן קוקוס בשמן אחר. לא רואה היכן יש שמן בעוגה.
    ותודה זה נראה מהמם. הולכת לנסות.

    מאיה עונה: מחליפים בכמות זהה של מייפל. ההתעסקות עם השמן (כן קוקוס לא קוקוס) הייתה עם הבצק המקורי שהעפתי, אז לא רלוונטי למתכון הסופי כפי שפורסם.

  96. הי מאיה.
    המתכון הזה מעולה ואני מכינה אותו כל הזמן.
    אני מניחה מישמשים טריים על התחתית לפני שאני מוזגת את הבלילה וזה מאוד משדרג ומוסיף ומתאים במיוחד בשבועות.
    רציתי לשאול האם שקלת להוסיף אבקת אפייה בשביל לתת יותר גובה ואווריריות לעוגה?
    כדאי? מה דעתך?

    מאיה עונה: לא שקלתי ולא בטוחה שזה יעבוד. אבקת אפייה בד"כ מוסיפים למתכונים עם בלילות יותר סמיכות עם יותר קמח…

  97. היי, יש אפשרות להחליף את קרם הקוקוס במשהו אחר?
    אני לא משתמשת בקוקוס…

    מאיה עונה: אולי שמנת צמחית. אבל יש להפחית את הסוכר מעט, שכן השמנת ממותקת.

  98. מכינה אותה כבר פעם שלישית !! אחת העוגות ! מכינה עם חצי קרם חצי מיי קוקוס, מערבלת בבלנדר. משאירה 3 כפות ומוסיפה ביסקויטים (: מושקעת וטעימה. תודה וחג שמיייחח

  99. היי מאיה!
    שאלה – אפשר להחליף את הטופוטי בטופו משי? סתם כי זה מה שיש לי כבר בבית ולא בא לי לצאת לקניות.
    כבר הכנתי מזה פעם עוגת גבינה אפויה טבעונית במתכון אחר…
    תודה :)

    מאיה עונה: יצא אכיל בטוח, לא יודעת אם יצא זהה בתוצאה הסופית. אנא דווחי!

  100. הי, בלנדר מוט זה טוב? יש בבית kmix, בלנדר מוט ומערבל מזון חביב. אין מקום לאחסן מכשירים נוספים… תודה!

    מאיה עונה: עלול לצאת קצת גרגירי. ממליצה להשרות את הקשיו למשך 8 שעות כדי להעלות את הסיכוי שיצא יותר חלק.

  101. זה יעבוד עם טופוטי שמנת
    ולא הטופוטי בסגנון גבינה?

    מאיה עונה: לא ניסיתי, אבל נראה לי שמישהו בתגובות ניסה ויצא לו בסדר.

  102. נראה מעולהת אנסה להכין
    אגב, למיטב ידיעתי עוגיות יין לפסח אין טבעוניות . הלואי והיו….יש סוג טבעוני?

    מאיה עונה: לא שאני מכירה. במקרה הזה אי אפשר לרקוד על כל החתונות לצערי :( חלופה אפשרית היא בייגלה כשל"פ טחון עם טיפונת סוכר

  103. אני באמריקה- קרם קוקוס זה בעצם חלב קוקוס בפחית שימורים? ומה זה טופוטי – מקביל למה שקוראים פה שמנת חמוצה? תודה רבה מראש!

    מאיה עונה: זה אמור להקרא coconut cream ואם לא, אז full fat coconut milk, ובכל אופן צריך להיות לזה בערך 17-21 אחוז שומן. טופוטי זה vegan creamcheese. נסי לקרוא את הפוסט המקורי ממנו לקחתי את המתכון, היא אמריקאית ומציינת באילו מוצרים אפשר להשתמש (סביר להניח שגם בתגובות שלה יש הצעות ודיווחים על תוצאות עם מוצרים שונים).

  104. מה גורלה אם נכין יום או עדיף יומיים קודם ותמתין לנו במקרר? מג'נגלת ארוחה ענקית ומנסה להתכנס על לו.ז

    תודה מאמא לטבעוני קודח (אך אהוב, שמתגעגע לעוגות גבינה)

    מאיה עונה: גורלה אחלה בחלה. היא תמתין בסבלנות ואף טעמה ישתבח.

  105. 1. עלה בדעתי… רוצה להכין את העוגה לפסח וראיתי את המתכון שלך לפאי בטרסקוצ'בייגלה
    http://www.bazekalim.com/2015/04/02/pretzel-butterscotch-cream-pie/
    ואני חושבת שהתחתית הזו יכולה להתאים כתחתית לעוגת ה"גבינה". אני רק מתלבטת במה להחליף את החמאה…האם תוכלי לייעץ לי?
    2. אני רוצה להכין עוגה גדולה יותר וגבוהה יותר. נניח בתבנית 24/26 האם להכפיל כמויות? ובכמה זמן יש להאריך את זמן האפייה?
    אודה לך מאד. ותודה עבור המתכונים הנהדרים והמחכימים שלך.

    מאיה עונה: שמן קוקוס. לצערי עוד לא מצאתי תחליף טבעוני נגיש לחמאה. לא מתה עליו כי הוא פלצני ויקר, ויש לו גם טעם דומיננטי קצת. הכפילי כמויות, אחרת העוגה תצא לך ממש נמוכה. בהצלחה!

  106. […] והייתה עוגת גבינה נ ה ד ר ת שהצליחה מעל ומעבר: […]

  107. היי מאיה, שלאה לי: מה תפקידת של אגוזי הקשיו בכוח? האם אפשר להשמיט אותתם אם אני משתמשת בטופו משי רך, כמו שהמליצו פה בתגובות?
    אם את לא ממליצה להשמיט – בכמה גרם אגוזים מדובר, בערך?

    המון המון תודה!

    מאיה עונה: תפקידם להסמיך ולהעשיר את המלית. לא ממליצה להחליפם או להשמיטם. הכמות היא 120 גר'.

  108. העוגה נראית טעימה. והדאלה. אם לא אופים אותה ואני רוצה לשים שכבה של פרי ולכסות מה מיצב את העוגה. האם אפשר להקפיא אותה

  109. […] תראו את התמונות המהממות. אני הכנתי עוגת גבינה עם תותים מהמתכון הזה, עם בסיס עוגיות לוטוס. טעים בדיוק כמו שזה […]

  110. למה???? כי זה לא התעללות את לא פוגעת באף אחד!!
    וזה הרבה יותר בריא. בלי סתימת עורקים כולסטרול רעלים אלימות וכו…
    סיבה מספיק טובה?!

  111. היי, את חושבת שיעבוד עם גבינת הסויה של תנובה (החדשה יחסית) במקום הטופוטי? היא במרקם דומה לשל יוגורט (פחות או יותר). תודה!

    מאיה עונה: שווה לנסות, אבל אף פעם לא טעמתי אותה אז קשה לי לדעת. אם היא משמעותית יותר רכה מטופוטי ייתכן וצריך לאזן עם עוד כף קמח.

  112. היי מאיה. חייבת לשתף אותך. במשפחה שלי יש ענף של טבעונים ואלרגנים לחלב עסוקים ולא כל כך בשלנים. לכינוסים משפחתיים,מתוך כבוד ושמחה, אני משתדלת להכין להם משהו מיוחד. לצערי רוב המתכונים שניסיתי לא היו מי-יודע-מה… אבל! לפגישה אתמול [יום שישי] הכנתי את עוגת הגבינה שלך. תשמעי! זה היה שוס! תוך כמה דקות העוגה פשוט נעלמה… הטבעונים נשארו ללא מילים וגם הלא טבעונים הודו שמדובר במשהו טעים ביותר! עם זאת אני רוצה לשתף אותך בכך ששיניתי כמה מרכיבים [פשוט כי זה מה שהיה לי בבית]
    קודם כל, גבינת הטופוטי מגיעה באריזה של 340 גרם. היה לי חבל לזרוק אז השתמשתי בכל הכמות והגדלתי את שאר המרכיבים ב 1/4. לא היו לי אגוזי קשיו אז הכנתי עם שקדים לבנים פרוסים שהשריתי במים וטחנתי עם הגבינה. את קרם הקוקוס החלפתי בכמות זהה של שמנת צמחית [בגלל הגדלת הכמות השתמשתי ב 500 גרם] ואת הקורנפלור החלפתי באינסטנט פודינג וניל. לפני ההגשה פיזרתי מעל אבקת שוקו.
    אז הנה המתכון שלי:
    בגלל שהגדלתי את הכמויות השתמשתי בתבנית 20X30 וזמן האפייה התארך ב10-15 דקות.
    לתחתית:
    200 גר' ביסקוויטים פתי בר
    3-4 כפות שמן קוקוס
    למלית:
    1/4 1 כוסות שקדים מולבנים
    340 גר' גבינת סויה "טופוטי"
    500 מ"ל שמנת מתוקה צמחית
    2/3 כוס סוכר [השארתי את כמות הסוכר כי השמנת והפודינג ממותקים]
    גרידה דקה מלימון שלם
    3 כפות מיץ לימון
    1 כפית תמצית וניל
    3 כפות אינסטנט פודינג וניל
    אחרי הצינון במקרר פיזרתי מעל אבקת שוקו.
    זהו. הנה ואריאציה של העוגה שלך שזכתה כפי שאמרתי להצלחה בלתי רגילה. ושוב: תודה רבה.

    מאיה עונה: תודה *לך* על העדכון!!!!!! חג שמח!

  113. טוב אז הכנתי את העוגה אתמול בלילה והיה קשה להתאפק לא לאכול אותה ישירות ולחכות לה לילה שלם שתתקרר… אבל עשיתי זאת בגבורה ועכשיו טעמתי אותה והיא מ ד ה י מ ה!!! במקום טופוטי השתמשתי בגבינת סויה החדשה של תנובה. יצא טעים בטירוף.

  114. האם נראה לך שיש בעיה להחליף את הביסקוויטים לביסקוויטים ללא גלוטן לטובת הצליאקים?

  115. העוגה האולטימטיבית!
    מכינה שוב ושוב ותמיד קוטפת מחמאות!!
    סיימתי להכין כעת, ומשום שלא היה לי פתי בר
    ערבבתי כוס קמח לבן, 2כפות שמן קוקוס, סוכר קוקוס (לאזן קצת את הנזק של הקמח)חצי כוס קמח שקדים ו3 כפות חל"ס, לבסיס.
    אעדכן איך יצא ;)

  116. ואוו היא מדהימה !! לא ציפיתי .
    תודה רבה לך

  117. […] וכמה שמחתי כשמצאתי אותה באחד הבלוגים האהובים עלי – בצק אלים. […]

  118. תודה רבה על המתכונים

  119. הכנתי אתמול (שוב) וממתינה למחמאות היום. הטבעונים שלי מתים על העוגה הזאת. וגם הלא טבעונים :)

  120. אפשר ללא אגוזים/שקדים או קשיו בכלל???
    אלרגיה למזון….

  121. היי!
    עשיתי היום טסט ראן לקראת שבועות, מפחד שיהיה נוראי, וואללה- לולא ידעתי מה בפנים, הייתי בקלות חושבת שזו עוגת גבינה! בזכותך למאותגרי הלקטוז אצלינו תהיה עוגה טעימה(!!) במקום הקיפוח הרגיל.
    תודה על זה, ועל ההסברים המפורטים!!!

  122. […] וכמה שמחתי כשמצאתי אותה באחד הבלוגים האהובים עלי – בצק אלים. […]

  123. הי, תודה על המתכון!
    יש פרחי מאכל ספציפיים שאת ממליצה לשים על העוגה הזו לקישוט?
    תודה!

  124. העוגה מושלמת! חששתי בגלל הטופוטי ולא הייתי בטוחה איך ייצא אבל זה משתלב נהדר. כולם אהבו. לא האמנתי בעצמי שזה טבעוני. מעל הוספתי תערובת פירות יער שהפשרתי קלות. מושלם

  125. הכנתי את העוגה. יצא מושלם, אם כי האפייה התארכה לשעה ורבע (בטוסטר אובן, עם יוגורט סויה). תודה.

  126. הצלת אותי! אני אלרגית לחלב וזה ממש עונג ליהנות מזה שוב (:

  127. אני מכין את העוגה הזו כל שנה בשבועות והיא תמיד קוצרת שבחים.
    השנה לא מצאתי גבינת טופיטי, אז החלפתי בגביע שלם של ממרח סויה 9% בטעם טבעי של תנובה (Alternative). ליתר ביטחון הוספתי עוד חצי כף קורנפלור כי הוא נוזלי יותר מהטופיטי.
    יצא מעולה ולא שמתי לב לשום הבדל.



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!