מג'דרה בשישים שניות עבודה

נחשב אצלי: ארוחה זריזה

https://storage.googleapis.com/bazekalim-images/majadra/majadra.jpg

השבוע בצק אלים חוגג 10 שנים (כן, זה אמיתי!!) ולמרות שנעלמתי לכם לאחרונה הייתי עסוקה מאחורי הקלעים בלחגוג את המאורע בשני שדרוגים חשובים: 1. פתחתי את סטודיו "בצק אלים", סוף סוף, מרחב עבודה גדול ומואר משלי שם אני יכולה להתיז בצק עוגיות לכל עבר, ולאגור עוד ועוד כלים וספרי בישול בלי שאף אחד יתלונן שהם זולגים לו למגירת הגרביים (אהם אהם). אני עדיין בארגונים פה, אבל כשיתחיל להראות יותר רפרזנטטיבי אתחיל להזליג תמונות לאינסטוש ואתם מוזמנים לעקוב. 2. לונג אוברדיו, עיצוב מחדש לבלוג שיעלה בקרוב.

המתכון הזה מושלם לציון המאורע כי הוא סופר מינימליסטי, אבל הטוויסט שהכנסתי לו מסמל בדיוק איזה בנאדם שונה אני היום, ממה שהייתי לפני 10 שנים כשהייתי סטודנטית מלעונה בשנקר, גרתי בדירת שותפים מאובקת ברח' ביאליק ברמת גן, והייתי רוכבת חצי שעה באופניים לכל כיוון כדי לקנות בפרדס כץ לחמניות לסנדוויץ' במבצע. פעם הייתי קולפת, פורסת ומטגנת בצלים למשך שעות והכל כדי לחסוך גרוש וחצי, והיום אני בוגרת מספיק כדי להגיע למסקנה שקיצוץ וטיגון בצל הוא אחת המטלות השנואות עלי ביותר ומשתלם לי לשלם כמה שקלים אקסטרה כדי לחסוך מעצמי את המועקה הזו (תכף אסביר איך!)

  • למג'דרה:
  • 1 כוס עדשים שחורות
  • 1 כוס בורגול גס
  • 1 חב' בצל מטוגן קפוא של דורות
  • – או –
  • 3 בצלים גדולים
  • להגשה(לא חובה):
  • יוגורט

עלות משוערת:

12 שקלים

עבודה נטו:

1 דקות

ההכנה

ההשראה למתכון הגיעה מהספר הנהדר "בלדי" של מיכל ווקסמן ודוחול ספדי (שצולם על ידי דניה ויינר ועוצב עי דקל בוברוב)

איזה בובה של ספר.

במשפחת ספדי מכינים את המג'דרה עם עדשים שחורות קטנות (להשיג בחנויות טבע ויש לפעמים גם בסופר) במקומות החומות הנפוצות, ואת מקומו של האורז תופס בורגול גס. והם צודקים. אבל לא רק בגלל שזה פי אלף יותר טעים ככה, זה גם פי אלף יותר פשוט להכנה. אבל מה שלאום דוחול יש סבלנות לעשות, לי אין, ולכן, בשקט בשקט, במקום לקלוף, לפרוס, להזיל דמעה, ולטגן את הבצלים לאט לאט למשך עשרים אלף שנה על הכיריים, אני פותחת קופסה של בצל מטוגן מוכן קפוא בקוביות

https://storage.googleapis.com/bazekalim-images/majadra/majadra0001.jpg

האימה!

אום דוחול הייתה נותנת לי וואחד כאפה אם היא הייתה שומעת מה עוללתי לבייבי שלה. אבל למזלי היא גרה בנצרת ועד שהכאפה תעלה על המונית שירות ותרד פה בתל אביב, אני כבר אספיק להתחבא טוב טוב.

https://storage.googleapis.com/bazekalim-images/majadra/majadra15.jpg

שימו לב, אפשר בהחלט להכין את המג'דרה גם עם עדשים חומות (או ירוקות או איכשלא קוראים להן), רק זמן הבישול שלהן קצת יתארך והן תצאנה יותר מעוכות ופחות פוטוגניות. בגלל שזמן הבישול של האורז הוא בערך רבע מזמן הבישול של העדשים אני לרוב הייתי מוסיפה אותו לאותו הסיר בעשר הדקות האחרונות של הבישול (או משתמשת באורז מלא ומבשלת את שניהם יחד מההתחלה, כי זמן הבישול זהה). מי שרוצה מנה פוטוגנית יותר יכול לבשל את האורז בסיר נפרד כך שיישאר צחור ולא יצא חום, אבל עם כל הכבוד, בשביל ללכלך שני סירים אני יכולה להכין דברים יותר מתוחכמים ממג'דרה.

שימו לב, הכוונה כאן היא לבורגול גס ולא דק. משום מה בישראל לא תמיד כתוב על האריזות באיזה סוג מדובר ולפעמים אפילו אני מתבלבלת. אבל בדרך כלל כשמדובר בבורגול דק כתוב במפורש דק, ואם לא כתוב, אז סביר להניח שזה גס.

אז זה הולך ככה:

https://storage.googleapis.com/bazekalim-images/majadra/majadra001.jpg

שמים כוס אחת של עדשים שחורות בסיר גדול.

https://storage.googleapis.com/bazekalim-images/majadra/majadra01.jpg

ממלאים בהרבה הרבה מים (במתכון בספר לא כתוב כמה, אבל זה לא כזה קריטי) כך שיכסו את העדשים בלפחות 2-3 ס"מ.

https://storage.googleapis.com/bazekalim-images/majadra/majadra02.jpg

שמים את הסיר על אש גבוהה ומביאים לרתיחה. ממשיכים להרתיח, כשהסיר לא מכוסה, למשך 25 עד 30 דק' או עד שהעדשים מתרככות ונעימות ללעיסה (טועמים ובודקים). וודאו שהסיר שלכם מספיק גדול אחרת התערובת תגלוש על הכיריים!

לא ממליחים את המים. משך זמן הבישול תלוי בעדשים שקניתם וקשה לחיזוי מראש. עדשים ממש ממש טריות יקחו פחות זמן מעדשים שישבו בארון (שלכם או של החנות) כמה חודשים טובים.

כשהעדשים מוכנות מוודאים שיש מספיק מים בסיר כדי שיכסו את העדשים בלפחות חצי ס"מ ושיהיה להן טיפה מקום לזוז בסיר כשמערבבים (כלומר, שלא יהיה צפוף וסמיך כשמערבבים, אלא שיהיו מספיק מים שאפשר יהיה ליצור תנועה עם כף עץ).

אם צריך, מוסיפים כוס או שתיים של מים (לא תמיד צריך).

הנה דוגמה לאיך העדשים שלי נראו כשהן היו מוכנות והיה צריך להוסיף כוס מים:

https://storage.googleapis.com/bazekalim-images/majadra/majadra177.jpg

ואחרי ההוספה של המים והחזרה לרתיחה:

https://storage.googleapis.com/bazekalim-images/majadra/majadra178.jpg

יש!

https://storage.googleapis.com/bazekalim-images/majadra/majadra03.jpg

https://storage.googleapis.com/bazekalim-images/majadra/majadra08.jpg

ועכשיו מוסיפים את הבורגול הגס ומערבבים.

https://storage.googleapis.com/bazekalim-images/majadra/majadra09.jpg

https://storage.googleapis.com/bazekalim-images/majadra/majadra10.jpg

מחכים כמה שניות עד שהמים בסיר חוזרים לרתיחה ומכבים את האש. כן! הבורגול עשוי מחיטה שבורה שבושלה חלקית ולכן הוא צריך רק השרייה כדי להתבשל. טכנית, אפשר אפילו להשרות אותו במים פושרים, אבל שימוש במים חמים ממש יזרז ויקצר את ההשרייה.

ועכשיו סתמו אוזניים ועיניים.

https://storage.googleapis.com/bazekalim-images/majadra/majadra11.jpg

מה זה שם, ציפור? ווא איזה ציפור יפה!

https://storage.googleapis.com/bazekalim-images/majadra/majadra12.jpg

לא ראיתם כלום

https://storage.googleapis.com/bazekalim-images/majadra/majadra13.jpg

אה כן אז הוספתי פנימה את כל הקוביות של הבצל המטוגן הקפוא (איזה גאונים אתם דורות, שתהיו לי בריאים. ולא, דורות לא שילמו לי להגיד את זה הם לא יודעים שאני קיימת. נראה לי)

אגב אגב, יש לי חישוב סופר מוצדק ללמה זה הגיוני לשים 10 שקלים על 3 בצלים שדורות טיגנו והקפיאו עבורכם (לעומת 3 שקלים על חומר הגלם הנא בסופר)
ה-30 דק' עבודה (פלוס-מינוס) והדמעות שחסכתם על הקילוף, הקיצוץ והטיגון שווים לפחות חצי משעה של שכר מינימום שזה נכון לעכשיו 26.88 ש"ח. אז את הזמן שחסכתם תשקיעו בפוקר ביטקוין או איזשהי פעילות משתלמת אחרת (איסוף בקבוקים? ניצול ארביטראז'ים בשוק ההון?) ויצאתם מורווחים!

https://storage.googleapis.com/bazekalim-images/majadra/majadra14.jpg

אחרי שהקוביות קבורות טוב טוב בתערובת החמה אפשר לתת לזמן לעשות את שלו צ'יק צ'ק.

מכסים את הסיר במכסה ונותנים לו לשבת רבע שעה ככה בלי לגעת. הבורגול יספוג יפה יפה את כל הנוזלים שנשארו בסיר, והחום בתוך הסיר ימיס את קוביות הקסם של הבצל. אחרי רבע שעה אפשר לפתוח ולערבב טוב טוב כדי לפזר את הבצל המטוגן בפנים, ולתבל בימבה של מלח ופלפל שחור. אם במקרה יש עדיין שלולית של מים בתחתית הסיר מומלץ לסנן במסננת דקה, אחרת התבשיל יהפוך לסמרטוטי מהר מאוד.

https://storage.googleapis.com/bazekalim-images/majadra/majadra24.jpg

ומה אם אתם אוהבים להשקיע ורוצים לטגן בצל לבד?
לכו על זה

https://storage.googleapis.com/bazekalim-images/majadra/majadra17.jpg

קולפים את הבצל ופורסים דק דק (משום מה בצל פרוס משחים מהר יותר במחבת מבצל קצוץ. למה? אנאעארף)

https://storage.googleapis.com/bazekalim-images/majadra/majadra18.jpg

מטגנים בכמות נדיבה של שמן זית (כמה נדיבה? כמה שהמצפון מאפשר. המינימום ההכרחי בעיני הוא 3-4 כפות, אבל בספר כתוב כוס שמן על ארבעה בצלים, וזה בטוווווח יוצא יותר טעים, אז לשיקולכם).
אם אתם רוצים הוראות מפורטות יותר לטיגון הבצל, עלעלו בפוסט שדרוגי הברביקיו לתמונות וטקסט חופר

הבצל לא חייב להגיע לדרגת השחמה קיצונית (כלומר, חומה ממש) כדי שיהיה טעים, מספיק שחום בלונדיני, והאמת, מספיק שיהיה רך עם טיפ-טיפונת צבע.

אפשר להוסיף לבצל המטוגן קצת בהרט (אפשר גם להוסיף את זה לבורגול ולעדשים), וחברה שלי עדי מוסיפה לבצל שהיא מטגנת גם קצת דבש וקינמון לקראת הסוף, וזה מטריף!

https://storage.googleapis.com/bazekalim-images/majadra/majadra20.jpg

את הבצל המטוגן אפשר לערבב כולו לתוך הסיר יחד עם הבורגול, או לשמור בנפרד ולקשט כל צלחת מלמעלה (יותר פוטוגני).

https://storage.googleapis.com/bazekalim-images/majadra/majadra25.jpg

מה שמים בצלחת ליד?
אני אוהבת לערום על המג'דרה מלא מלא מלא יוגורט.

https://storage.googleapis.com/bazekalim-images/majadra/majadra22.jpg

אם במקרה יש בסביבתכם יוגורט כבשים אז הוא פי אלף יותר שווה וקצת דומה בטעמו לשמנת חמוצה (שהיא מלכת מוצרי החלב מבחינתי). אם אתם משקיענים ומגישים מג'דרה לאורחים אתם יכולים לגרר לתוך היוגורט קצת שן שום ואולי אפילו קצת עירית קצוצה ולתבל אותו טוב טוב במלח ופלפל בקערה בצד, ואז כל סועד יזרזף לו כמה יוגורט שהוא רוצה מלמעלה.

מיכל ודוחול כותבים בספר שהמג'דרה הולכת מעולה עם סלט עגבניות חריף, שזה אומר לקצוץ גס 3-4 עגבניות בשלות ומוצקות, להוסיף שן שום קצוצה דק, פלפל חריף ירוק קטן קצוץ דק, וקצת לימון ומלח ושמן זית. וזה באמת יאמי והולך מצויין עם המג'דרה!

https://storage.googleapis.com/bazekalim-images/majadra/majadra23.jpg

פינת התכל'ס
שמים בסיר 1 כוס עדשים שחורות. ממלאים את הסיר במים כך שיכסו את העדשים בלפחות 2-3 ס"מ אקסטרה. מביאים לרתיחה ומבשלים על אש גבוהה כ-25 עד 30 דק' או עד שהעדשים רכות ונגיסות. מוודאים שיש מספיק מים בסיר והעדשים לא שתו את הכל. אם צריך, מוסיפים כוס או שתיים של מים ומחזירים לרתיחה. מוסיפים 1 כוס בורגול גס ומחזירים שוב לרתיחה. מסירים מהאש ומוסיפים פנימה קוביות ממגשית אחת של בצל קצוץ מטוגן של דורות. קוברים את הקוביות בתערובת החמה ומכסים במכסה. מניחים לרבע שעה בלי לגעת. מערבבים כדי לפזר את הבצל בתבשיל ומתבלים בימבה מלח ופלפל. במידה ונותרה שלולית של נוזלים בתחתית הסיר, מסננים.

שינויים והנחות: אפשר כמובן לטגן בצל לבד – 3-4 בצלים גדולים יספיקו. קולפים, פורסים, ומטגנים באיטיות בשמן זית עד שרך וכמה שחום שהסבלנות שלכם מאפשרת. אם משתמשים בעדשים חומות זמן הבישול יתארך לכ-40 דק'. אפשר להוסיף אורז מלא לעדשים בכמות זהה על ההתחלה, במקום הבורגול, ולבשל אותם יחדיו. אם רוצים להשתמש באורז רגיל, מוסיפים אותו לעדשים 10 דק' לפני סוף הבישול המשוער, ומוודאים שיש לו מספיק מים לספוג.

https://storage.googleapis.com/bazekalim-images/majadra/majadra19.jpg



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




32 תגובות בינתיים:

  1. מזל טוב ובהצלחה. באמת חסרת לי לאחרונה אבל חזרת עם חדשות נפלאות וקיצור דרך למתכון טעים

  2. נראה מעולה!
    תודה רבה על המתכון (:

  3. נראה טעיםםם וריחני :-)
    שימי לב ש״תצוגת קריאה״ לא מתחילה בדיוק מההתחלה של הפוסט…

  4. מדהים!
    אני תמיד מתחילה הפוך ועם שני סירים אף פעם לא חשבתי להתחיל מהעדשים ולהוסיף להם את הורגול!

    אין עליך מזל טוב על העשירייה

  5. את מזכירה לי את סבתא שלי (העיראקית, אצלה גדלתי) בפשטות הרכיבים אך בטעם המנצח. את אלופה! תודה על החשק לבשל ! כיף אמיתי לקרוא אותך.
    שיהיה בהצלחה בכל ומזל טוב!

  6. מתכון נהדר, אלמלא היה היום יום שישי והסופר נראה כמו רציף הרכבת ביום א'- הייתי מכינה כאן ועכשיו. בלית ברירה- יחכה לשבוע הבא.
    אפשר לבקש לתת את הדעת גם על מתכון אשכנזי של כוסמת? בשביל אותם 2.5 אנשים שאוהבים את הריח של בית סבא-סבתא….

  7. מזל טוב מאיה!!!
    בצק אלים הוא בלוג האוכל הראשון שנחשפתי אליו וכמו בכל אהבה ראשונה – שותה בצמא כל מתכון וכל תמונה…

  8. כרגע הכנתי את המג'דרה – הצלחה כבירה! תודה רבה רבה!!!

  9. מה יקרה אם מכינים עם בורגול דק?

  10. היי,
    תודה על מתכון שנראה נפלא.
    בקשר למה שציינת על הבצל של דורות, את צודקת בחישוב הזמן שלך.
    אך אני חושב שיש פה פרמרטר נוסף.

    איך לעזאזל הם עושים את הצבל שלהם?
    איזה שמן? באיזה תדידרות מחליפים? איזו טמפרטורה? אילו בצלים?

    בעשייה בבית מ- RAW את משלמת בזמן על שליטה מושלמת בתהליך.
    לא רק מבחינת איכות התוצר, אלא איכות המוצרים ושמירת הבריאות.

    תודה.

    מאיה עונה: אתה צודק, הבצל של דורות עשוי בכלל מבצל מיובש שהם החזירו לחיים עם מים, אבל עד שלא תטעם לא תבין. זה פשוט **בול** אותו טעם וריח כמו בצל מטוגן שעמלת עליו שעות. הוא אכן שומני יותר, אבל זה מחיר שאני משלמת בחדווה. בטוחה שגם הבצל המטוגן של אום דוחול שומני למדי אבל הוא בטח טעיםםםם

  11. נראה מושלם. באמת אבל!

  12. 10 שנים !!! הזמן באמת טס ואת מעולה כרגיל. כמובן שיש לי את כל החוברות ואני קוראת אותך בקביעות בימי רביעי בעיתון. מחכה לחגיגות ה 20 !

  13. אני זוכר 10 שנים אחורה שקראתי בחדשות קונספציה על בלוג חדש, רשימות ממטבחה של מעצבת, וקפצתי לבקר, תרתי משמע :)
    לחיי השינויים.

  14. מה עם מלח ? מתי שמים וכמה ? תודה

    מאיה עונה: כמו שכתוב, אחרי שמערבבים את הבצל המטוגן פנימה לאחר ההשהייה. אני הייתי מתחילה בלפחות חצי כפית.

  15. המים חוזרות לרתיחה? זו בטח טעות :(

    מאיה עונה: תוקן, תודה!

  16. איזה רעיון מדליק!! הולכת לאמץ ומהר
    ומזל טוב על הסטודיו החדש ❤️

  17. אז כמי שמבשלת כבר שש שנים עם הבלוג, דווקא היום התחשק לי להכין מג'דרה, וזכרתי שאין לך, ואפילו לא באתי לבדוק… :( טוב, לפחות זה תירוץ להכין פעם נוספת.

    מאיה עונה: מקווה שיצא טעים לפחות!

  18. שיואו שהתגעגעתי

    אם בורגול הוא חיטה שבורה, אפשר להשתמש במקום בחיטה? או גריסים? או גריסי פנינה? והעדשים שיש לי הם ירוקות.
    או שאני סתם נסחפת. בורגול או אורז וזהו.

    ערב פסח, יש בפריזר ים של חיטה וגריסים, שאני חייבת להיפטר מהם איכשהו.

    מאיה עונה:חיטה וגריסים הולך יופי, גריסי פנינה לדעתי פחות יתאים במרקם. את החיטה והגריסים מוסיפים לעדשים בהתאם לזמן הבישול. לדעתי שניהם זמן בישול די דומה (כ-35 עד 40 דק', בדקי על האריזה. אם זמן הבישול ארוך יותר מעדשים שחורות אז תתחילי את הבישול שלו קודם ורק אז להוסיף את העדשים בהתאם לתזמון המתאים).

  19. לשם שינוי, אני נורא לא מסכימה עם קיצורי הדרך. אולי זה כי אני בדרך כלל אוהבת לעשות דברים עד הסוף אם כבר נכנסתי למטבח- וכבר צחקו עלי לא פעם שאני מגזימה.

    אבל ספציפית כאן הכנתי את המתכון המקורי מבלדי, וזו חד משמעית, מהניסיון הראשון, המג'דרה הכי טעימה שאכלתי בחיים שלי.
    אז כן, אני קוצצת ארבעה בצלים, מוגנת אותם בכוס שמן זית עד שהם סופר מקורמלים אבל לא נורא שחומים. מוסיפה להגשים שבושלו הרתיחה (אגב, במתכון כן כתוב כמה מים- 4 כוסות) ובסוף מוסיפה את הבורגול ונותנת להכל לשבת. מתקבלת בלא יותר מכפי שטוחה של מלח. פשוט מדהים.

    אמנה, דורש טיינר בטלפון, כל 4 דקות על השעון ללכת לערבב את הבצל. אולי בהזדמנות אנסה את השיטה שלך. גם אם יצא קצת פחות טעים, אולי זה שווה שתהיה לי מג'דרה באופן יותר תדיר.

  20. הכנתי, יצא טעים ברמות!!!
    תודה!

  21. היי מאיה
    שתי שאלות קטנות. לגבי המים לעדשים, האם לשים מים רותחים או לא? אף פעם לא יודעת אם יש לזה חשיבות.. שאלה שנייה: אם בחרתי להשתמש בבצל שאני מטגנת, האם בכל זאת אותו תהליך, להוסיף בסוף הבישול, מתבלים ומכסים את הסיר?
    תודה רבה (-:

  22. היי מאיה, ראיתי את המתכון בדיוק כשעמדתי להכין (בשנית) את המתכון המצוין של דוחול ספדי. וואו איזה חיסכון! תודה. הערה קטנה: כמות המים לעדשים מוזכרת בספר(ראי מצרכים מימין). ארבע כוסות מים לכוס עדשים

  23. אני אוהבת להוסיף מעט חמוציות, ולתבל במעט רכז רימונים בשביל מתקתקות (לחובבי הז'אנר). ולבצל אני מוסיפה המוןןןן כמון – זה מקפיץ את המנה.

  24. הי מאיה! רק רציתי להגיד, מלעונה אל מלעונה,
    שהיתה אחלה דירה בביאליק!
    תודה על המתכונים המהממים, תמיד אפשר לסמוך עלייך :)

  25. חיפשתי היום אחר הצהריים מתכון חדש להכין והמג'דרה זכתה :) יחד עם סלט העגבניות המומלץ (טעים) וחציל קלוי בתנור, יצאה ארוחה מרעננת, קלה וטעימה מאוד. אגב, השתמשתי במעט שמן לטיגון הבצל במחבת נון סטיק, ואז הוספתי עוד בערך שתי כפות שמן זית כשאיחדתי את הבצל המטוגן עם המג'דרה. לפי דעתי זה יותר שווה מאשר לטגן בהרבה שמן זית, כי חלק מהערכים והטעם הולכים לאיבוד במהלך הטיגון. תודה מאיה על המתכון והתמונות המהממות (במיוחד אחת לפני האחרונה עם הלימון המכווצ'ץ)!

  26. חיפשתי מתכון יותר מהיר וקל, הכנתי ויצא מהמם!! הרבה פחות כבד ממג'דרה עם אורז רגיל…
    לא זכרתי לקנות את הבצל של דורות והמינוס הנוסף של הבצל הוא שכשמטגנים אוו הוא פשוט מצטמצם מלא וכל פעם מחדש אני לא זוכרת להשתמש בכמות גדולה מלכתחילה..
    פעם הבאה אנסה עם הבצל המוכן.

    תודה!!

  27. אני הבנאדם הכי עצלן בעולם כשזה מגיע לבישולים ובגדול אני לא מתקרבת למטבח, אבל לקנות אוכל בעבודה הגיע לרמת חוסר בריאות כלכלית ובטנית שדרשה ממני לעשות מעשה נואש. הכנתי את המג'דרה ויצא פצצה. גיליתי שאני גם לא חסרת תועלת במטבח וגם שהרבה יותר נחמד לי להביא אוכל מהבית. שינית לי את החיים! (באמת!)

  28. הכנתי ויצא ממש טעים! רק מה, כשבישלתי את העדשים כל המים נהיו שחורים כחולים כזה והאילו הצבע ירד מהעדשים. האם זה תקין? מרגיש מלאכותי ולא בריא קצת..
    גם הבורגול שבושל במים האלה יצא ממש שחור כחול כהה. כשהוספתי קצת מיץ לימון בצלחת הכל הפך תוך רגע כל השחור נעלם. כימיה במיטבה

  29. טעים לי, טעים ליייי
    ואיזה כיף שזה מהר מהר.

  30. היי מאיה (:, נהנה מאוד מלהכין את המתכון!!
    2 שאלות:
    1- זה סבבה להשתמש בבורגול דק?
    2- מבחינת הכפלת כמויות- עדיין ייצא טעים?

    תודה!

  31. המג׳דרה הזאת כל כך טעימה!! והקיצור דרך עם הבצל הקפוא פשוט גאוני! חסכת לאמא לשלושה ילדים המון זמן :) תודה

  32. הי מאיה, גיליתי את האתר ממש לאחרונה והוא מדהים. כ"כ כיף שהכל מפורט, ככה אני לא צריכה להכין משהו ולהתקשר 18 פעמים למי ששלח לי אותו.
    לגבי המג'דרה – הילד שלי לא יכול לסבול מרקם של בצל – ברגע שהוא רגיש חתיכה – הסתיים הנסיון שלו עם המאכל לתמיד (אין לו בעיה עם הטעם). האם יש תחליף לחתיכות הבצל המטוגנות?



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!