עוגת בטטה ושוקולד צ'יפס

נחשב אצלי: קפה ומאפה

אז מסתבר שיש זן שלם של עוגות בחושות שלגמרי חלף לכם מעל הראש. המפורסמת שבו היא עוגת הגזר הידועה יחסית, ובת הדודה שלה, עוגת הזוקיני. אבל תיארתם לעצמכם פעם שאם כבר תוקעים ירק פחמימתי אחד בתוך בלילה של עוגה אז אפשר לרוב להחליף אותו ברוב אחיו ואחיותיו השורשיים? אם כן, אז על עוגת סלק, עוגת דלעת, ועוגת דלורית כבר שמעתם בוודאי. אז מה עם הבטטה? אז הנה, עכשיו בתזמון מושלם, עם חלוף עונת הדלועים-בכל-מקום-ופאמפקין-פאי-בכל-מקום-כי-חג-ההודייה-אז-שכל-העולם-יסבול-ולא-רק-אמריקה, אני מסוגלת לחזור להסתכל על כל הירקות הכתומים האלה בצורה שקולה ומדודה ובלי שיבוא לי להתעטש, וכך הכנתי את העוגה הנפלאה הזו.

המתכון מגיע מתוך ספר נהדר של מסעדה בשם Gjelina (אלוהים יודע איך הוגים את זה. ג'לינה??) מלוס אנג'לס, שיש בו עוד הרבה מאוד פנינים חוץ ממנה. הספר צולם, איך לא, על ידי אלילתי ניקול הריוט ובן זוגה מייקל גריידון, שאת מכתב האהבה שלי אליה כבר קראתם כאן בעבר עם עוגת המאצ'ה לימון (והיא פרסמה את העוגה גם בבלוג שלה!). הבלילה הכה-פשוטה הזו מתערבבת לה חיש קל בקערה אחת עם מזלג, והתוספת של הבטטה המאודה (צ'יק צ'ק להכין) הופכת אותה לרכה ונימוחה מאין כמוה. ואם זה לא היה מספיק, מערבבים פנימה קצת שוקולד מריר קצוץ שנראה כאילו הוא הכי לא קשור בעולם אבל הופך את העוגה הזו למשהו שזועק: ישרו אותי! עוד קצת פה. רגע, גם קצת פה. הכמות: תבנית אינגליש קייק אחת.

  • כ-400 גר' בטטה (שתיים קטנות)
  • 3 ביצים
  • 1 כוס סוכר
  • 1 כוס שמן
  • חצי כפית סודה לשתייה
  • 1.5 כפיות אבקת אפייה
  • שני קורטים נדיבים מלח
  • 2 כפיות אגוז מוסקט (כן!)
  • 1 כף קינמון (כן!)
  • 1.5 כוסות קמח רגיל
  • 200 גר' שוקולד מריר (או שוקולד צ'יפס)
  • לזיגוג (לא חובה):
  • 1 שקית אבקת סוכר (100 גר')
  • כף מים
  • מעט פולי קקאו גרוסים ו/או גרעיני דלעת (לא חובה)

עלות משוערת:

25 שקלים

עבודה נטו:

14 דקות

ההכנה

אז סתם לערבב דברים בקערה זה פשוט מידי בשבילנו, אנשים!

לתוך הבלילה של העוגה נערבב מחית של בטטה מאודה קלות. המתכון המקורי הורה על שימוש בדלעת מסוג "קבוצ'ה" שרק אלוהים יודע איך משיגים פה בארץ, ולמה בכלל לטרוח אם הדלעת היא ירק מימי בטירוף וצריך לסנן אותו מנוזלים לילה במקרר? הבטטות הקטנות האלה שעטות עלינו מכל כיוון מושלמות לעניין, ומתאדות להן בדקות ספורות במיקרוגל, אז למה לא??

במקור צריך בערך 450 גר' של בטטה ואפשר להסתפק באפילו קצת פחות מכך (מינימום 400 גר'), כי במתכון המקורי בונים על סינון הדלעת מנוזלים, והבטטה הרבה פחות נוזלית מכך. את כל השאריות תזללו כנשנוש בלי שום בעייה. אני ממליצה להשתמש בשתי בטטות קטנות במקום אחת גדולה, כי הן מתבשלות הרבה יותר מהר.

המתכון המקורי הורה גם על שימוש בשמן זית, ולא שהעוגה לא יוצאת מעולה עם שמן זית (הוא מוסיף ניחוח חמקמק ברקע), אבל זה פשוט הופך אותה למאוד יקרה, והיא לגמרי עובדת עם שמן צמחי רגיל (אני תמיד משתמשת בחמניות אבל גם קנולה עובד, וכל שמן צמחי אחר שמגיע בבקבוק פלסטיק של מיצפטל)

שמים את הבטטה (זו יכולה להיות אחת גדולה או שתיים קטנות יותר) ככה כמו שהיא (בלי לקלף) בקערה חסינת חום ומוזגים לקערה גם 3-4 כפות מים. מכסים את הקערה באופן הדוק בניילון נצמד ומחוררים אותו 3-4 פעמים עם מזלג. מבשלים במיקרוגל כ-11 עד 12 דקות או עד שהבטטה רכה מאוד. אם זו בטטה אחת גדולה אז תצטרכו לפחות 15 דק' אם לא יותר. בגלל זה עדיף קטנות. מומלץ להשאיר את הבטטה המוכנה סגורה שם במיקרו לעוד כמה דקות אחרי הבישול לריכוך סופי סופני.

פססט: הייתי אומרת שאפשר גם לבשל את הבטטה במיקרו בתוך שקית ניילון של ירקות מהסופר, למלא באותה כמות של מים, לקשור היטב, ולחורר קלות עם מזלג, אבל אני מפחדת שתתנפלו עלי עם אלות וגרזנים בצעקות "גוועלד, זה מסרטן!!!". אם אתם ממש מפחדים מכל הוודו הזה, מומלץ לאפות את הבטטה בכלי מיוחד לאידוי במיקרוגל מפיירקס עם מכסה יעודי. וגם לחיות במערה במדבר עם קסדה מנייר אלומינום על הראש.

מסירים את הניילון מהקערה עם הבטטות (זהירות, זה חם!) ומוודאים שהן רכות ומעיכות למגע. אם לא, מכסים שוב ומבשלים עוד 2-3 דקות.

אם כן, הידד! חותכים את הבטטה (או בטטות) במרכז וחותכים את שני החצאים עם הסכין בשתי-וערב בחצי תנועת מעיכה. מעבירים את בשר הבטטה המבושל לכוס מדידה ומודדים כוס אחת של בטטה פסאודו-מעוכה. על כל השאר זורים מלח גס, קצת שמן זית, וזוללים ככה (כולל העור, יאמי!!)

בקערה גדולה

טורפים

את הביצים יחד עם הסוכר והשמן במטרפה או במזלג

עד שנוצרת תערובת אחידה יחסית, בלי בועות של שמן.

עכשיו מוסיפים פנימה את כל האבקות חוץ מהקמח: קינמון, אגוז מוסקט (כן, זה הרבה יחסית, אל תתקמצנו, זה יוצא מעולה!),

מלח, אבקת אפייה, ואבקת סודה לשתייה

(פעם אחת נתקעתי עם המתכון הזה בלי אבקת אפייה והשתמשתי בכפית אחת של אבקת סודה, ובכפית אחת של חומץ. תפח קצת פחות אבל עדיין יצא אחלה. חשוב להקפיד לערבב אחד מהם פנימה לחלוטין לפני שמוסיפים את השני – כי סודה לשתייה וחומץ שנוגעים אחד בשני זו תגובה כימית מיידית שגורמת לתפיחה לא אחידה).

הכל מעורבב פנימה? הבלילה נצבעה בחום סתווי מפתה?

יופי!

עכשיו טורפים פנימה את הבטטה המבושלת (אפשר למעוך אותה בצד עם מזלג למחית חלקה יחסית, אבל לא חובה).

מערבבים עד שהבלילה חלקה לחלוטין

הערבוב עצמו אמור די לפרק את הבטטה היטב בלי שצריך למעוך אותה בנפרד

(כאמור, זה בסדר אם רואים גושישים קטנים של בטטה פה ושם, אבל לא גושים גדולים)

עכשיו מוסיפים את הקמח ואת השוקולד צ'יפס

אם רוצים להשקיע אפשר להשתמש בשוקולד מריר רגיל שקצצתם עם סכין משוננת. מצטערת להיות הפלצנית שאומרת את זה, אבל איכות השוקולד ממש משפיעה על העוגה. שמתי לב לזה בפעם האחרונה שהכנתי וערבבתי חצי שוקולד מריר קצוץ (ספלנדיד, הגרסה הפאנסי של עלית), וחצי שוקולד צ'יפס אופנהיימר, וממש הרגישו את ההבדל בין הביסים של שני סוגי השוקולד.

בקיצור, עם שוקולד מריר קצוץ יוצא יותר יפה, ויותר טעים, כי שוקולד צ'יפס זה בד"כ שוקולד מאיכות די לא משהו.

מערבבים את הכל יחד

רק עד שהקמח נספג ולא ערבוב אחד מעבר

עד כמה שמתחשק לערבב את זה עד אינסוף, עוגות בחושות מרקמן האפוי סובל מאוד מערבוב יתר שמגיע יותר מהר ממה שאתם חושבים. איך אומר ידידי עמיר אילן, "מתי מפסיקים לערבב? עכשיו!"

מוזגים את הבלילה לתבנית שמרחתם בחמאה רכה או שימנתם בשמן

(או ששמים נייר אפייה, אם התבנית מאפשרת).

אופים בתנור שחומם מראש ל-160 מעלות עד שהעוגה מתבקעת בחלקה העליון, יציבה למגע (זאת אומרת שכשנוגעים בזהירות באמצע היא קפיצית ולא רכה), ושחומה מאוד. זה לוקח בערך 40-50 דק' לתבנית אינגליש קייק, או תבנית עגולה בקוטר 24 ס"מ.

פססט: רוצים תבנית פאנסי שמנסי כמו זו? הזמנתי אותה מכאן. אם אתם אופים בתבניות אישיות שכאלה (כמו נניח תבנית שקעים למאפינס, גם), זמן האפייה מתקצר לכ-12-15 דק' והטמפ' עולה ל-180. זה תקף ל90% ממתכוני העוגות, אגב.

מצננים לפני שפורסים.

העוגה מצויינת כפי שהיא אבל אם אתם רוצים זיגוג ייצוגי במיוחד (כמו בספר!!) –

יכול להיות לכם אחד בשתי דקות בול: מערבבים את אבקת הסוכר עם המים במזלג עד שנוצרת משחה סופר סמיכה, שנופלת מהמזלג אבל סמיכה מספיק כדי ליצור תלולית כשהיא נופלת למטה. אם הזיגוג יהיה פחות סמיך מכך, הוא יתייבש שקוף.

במתכון המקורי הכינו את הזיגוג עם שמן זית (זה טעים!) אבל זה יוצא עם צבע קצת עכור (ראו תמונה פה מעלה, ליד הספר). לא מי יודע מה אטרקטיבי, ולכן אני ממליצה להשתמש או במים או במיץ לימון (לזיגוג חמצמץ).

מוזגים את הזיגוג על העוגה (לאחר שהתקררה). כמו שאתם רואים אני משתמשת במים בזיגוג והוא יוצא לבן וצחור.

אם בכלל רוצים שיהיה יפה כמו בז'ורנל, אפשר לזרות מלמעלה הפתעות – בספר השתמשו בגרעיני דלעת ובפולי קקאו גרוסים (אפשר להשיג את שניהם בחנויות טבע), אבל אפשר להשתמש גם בפצפוצי שוקולד או בכל אגוז קצוץ שאוהבים. הם כנראה בחרו בגרעיני דלעת כי יש דלעת בעוגה וזה מאגניב (או כמו שאומרת נייג'לה "זה עושה ECHO לטעם מבפנים", אנאעארף).

הזיגוג הלבן מתקשה אחרי כשעה-שעתיים. העוגה מחזיקה שבוע ללא צורך בצינון. שומרים בקופסה אטומה (אני בדרך כלל שומרת עוגות בתוך התנור המכובה והסגור).

פינת התכל'ס
מניחים כ-400 גר' בטטה (בלי לקלף) בכלי חסין חום עם כמה כפות מים, מכסים בניילון נצמד ומחוררים קלות עם מזלג. מבשלים במיקרוגל כ-11 עד 12 דקות (ל-2 בטטות קטנות) או עד שמתרכך. לבטטה גדולה צריך לפחות 15 דק' בישול. אם לא מספיק רך אחרי שחוצים, מניילנים שוב ומבשלים עוד 2-3 דק'. חוצים את הבטטה, מועכים קלות את בשרה עם סכין, ומודדים כוס אחת של בטטה מעוכה (את השאר זוללים יאם יאם). שומרים בצד.

מערבבים בקערה 3 ביצים יחד עם כוס סוכר, כוס שמן צמחי (מכל סוג, במקור היה שמן זית אך לא חובה) עד שהתערובת חלקה. מוסיפים 2 קורטים נדיבים מלח, 2 כפיות אגוז מוסקט טחון (לא טעות), כף קינמון, חצי כפית אבקת סודה לשתייה, 1.5 כפיות אבקת אפייה. מערבבים פנימה את מחית הבטטה ששמרנו בצד (זה בסדר אם נשארים גושים קטנים. אם יש גדולים, מועכים אותם עם מזלג על שולי הקערה). מערבבים פנימה 1.5 כוסות קמח רגיל יחד עם 200 גר' שוקולד מריר קצוץ (או בערך כוס ו-3/4 של נטיפי שוקולד צ'יפס, אם רוצים) רק עד שאחיד. מעבירים לתבנית אינגליש קייק ואופים כ-40 עד 60 דק', או עד שהעוגה תפוחה, מתבקעת, שחומה, ויציבה למגע (קפיצית כשנוגעים במרכז. לא רכה).

לזיגוג: מערבבים כוס אבקת סוכר (100 גר', בדיוק שקית אחת), עם בערך כף מים עד שנוצרת משחה סופר-סמיכה (אם לא מתערבב טוב, מוסיפים חצי כפית מים) ומוזגים על העוגה. אם רוצים, מקשטים בגרעיני דלעת ופולי קקאו גרוסים (לא חובה). הזיגוג מתקשה לאחר שעה-שעתיים.

שדרוגים ואלתורים: סביר להניח שהעוגה תעבוד עם כל ירק שורשי מגורר גס בפומפיה במקום הבטטה (כוס דחוסה מדודה אחת של ירק נא מגורר): גזר / סלק / דלעת ואפילו זוקיני. במקרה של הדלעת והזוקיני הייתי מוסיפה שליש כוס סוכר כי הם פחות מתוקים. אפשר לוותר על השוקולד צ'יפס אם לא רוצים, ואפשר להחליף אותם בכמות דומה של צימוקים ו/או חמוציות. גם ג'ינג'ר מסוכר קצוץ דק דק ילך פה מעולה.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




31 תגובות בינתיים:

  1. הורגת אותי ברכות עם הצילומים שלך

  2. נראה מעולה. האם אפשר להכין טבעוני? להמיר את הביצים ברסק תפוחים? או שהטעם יהרס?

    מאיה עונה: לא ניסיתי לטבען, אבל לדעתי להחליף ברסק תפוחים זה רעיון מצויין. דווחי איך יצא!

  3. ואוו, נראה מדהים!
    והתבניות האישיות – הורסות!
    תודה שאת חולקת איתנו את הסודות המקצועיים שלך, זה ממש לא טריוויאלי

  4. מה לעשות ללא מיקרו?
    לבשל את הבטטה במים או בתנור?

    מאיה עונה: טכנית אפשר שניהם, אבל עדיף תנור (הטעם יצא יותר מרוכז והמרקם פחות מימי). עוטפים באלומיניום ואופים כ-45 דק' על 180 מעלות. אם אין זמן, אפשר לבשל פירה ולייבש אותו קצת על האש לאחר הסינון. כמו שאני עושה בפירה של הקציצות כאן.

  5. למה לא לקלוף מראש את הבטטות ואז אין את ההתעסקות של לגרד אח"כ כשזה רותח?

    מאיה עונה: א. זה יותר התעסקות ועבודה, ב. הקליפה מגנה על הבטטה מהתייבשות. אם מאדים אותה במיקרוגל בלי עור השכבה החיצונית מתייבשת ואינה שמישה, כך שצריך לגרוף מבפנים בכל אופן.

  6. קמח כוסמין – יעבוד \ יהרוס?

    תודה :)

    מאיה עונה: יעבוד, אם את מחובבי הז'אנר. אני לא מתה על המרקם שלו בעוגות.

  7. טוב מנסה לקחת את זה קצת רחוק… נראה לך שיעבוד גם אם נחליף את הסוכר במייפל או בשילוב של מייפל ודבש? וקמח שקדים/קוקוס במקום קמח..?

    מאיה עונה: לגבי מייפל/דבש, אין בעייה. לגבי קמח השקדים/קוקוס, סביר להניח שיעבוד אבל אין לי מושג לגבי הכמויות – לא הייתי מחליפה אחד לאחד. נסי לגגל את הנושא ולמצוא יחסי המרה מומלצים.

  8. האם אפשר להחליף בשוקולד חלב?

    מאיה עונה: בהחלט, אך קחי בחשבון שיצא משמעותית יותר מתוק והעוגה גם ככה די מתוקה.

  9. התמונות בפוסט פשוט יפהפיות! מתה לנסות את העוגה ומאמינה שאכין אותה ממש בקרוב.
    שאלה קצת לא קשורה, אך חשובה ביותר – מאיפה כפיות וכוסות המדידה היפות האלה?

    מאיה עונה: הכפיות מ-williams sonoma,
    הכוסות מדידה מ-west elm

  10. הי,

    אכן יוצאת מצויין – ושילבתי גם גזר מגורר גס (שהיה הירק היחיד שזוהה ע"י אוכליה).
    האם יש דבר להקטין את כמות השמן?

    חנוכה שמח!

    מאיה עונה: בדרך כלל בעוגות בחושות אפשר לצמצם את כמות השמן ב-30% מבלי לפגום משמעותית באיכות העוגה (זה עדיין פוגם, אבל בקטנה). עוד טריק לצמצום השומן מבלי לצמצם בעסיסיות הוא להמיר חלק מהשמן ברסק תפוחים.

  11. רוצה להודות לך כבר מזמן, אז תודה על האתר וההשקעה!.
    הערה למי שמתלבט כמוני באם להשתכנע ולשים שתי כפיות אגוז מוסקט – לא חייבים :)
    שמעתי בקולה של מאיה וזה יצא לי ממש חזק בטעם. העוגה מצוינת דרך אגב…

  12. אז טיבענתי את העוגה והכנתי עם 180 גרם רסק תפוחים במקום הביצים. יצא מושלם! באופן מפתיע למרות הרסק לא יצא מתוק מדי.
    איזו עוגה נהדרת, וכל תבלין במקום.

    מאיה עונה: איזה כיף, תודה על הדיווחחחח!!!

  13. אפשר פליזזזזזזזזזזזזזזזז פוסט על יפן??? :)

    מאיה עונה: כן! עובדת על זה. עוד לא סיימתי למיין אלפי תמונות

  14. וואו, נראה מעלף.
    טעים ושווה.
    נראה אם יעבוד פה על הבררנים.

    אם כן, בכלל אליפות!

  15. מאז התגובה הקודמת – הספקתי להכין סבב נוסף.
    מספר נקודות:
    1. התחלתי עם בטטה במשקל ברוטו של 450 ג'. מה שנשאר לאחר הבישול (מיקרו) והקילוף הלך לעוגה.
    2. הוספתי גם שני גזרים מגוררים גס – רק אותם זיהו בעוגה.
    3. אגוז מוסקט: גירדתי בערך חצי אגוז לתערובת.
    4. בסבב הראשון הוספתי רק 50ג' שוקולד מריר מרוסק גס. בסבב השני – 100ג'.
    5. יצאו לי שני פסי אינגליש קייק.

    ובקיצור – ממליץ בחום: עוגה מצויינת עם טעם מיוחד מאוד. למרות הטיבול הייחודי – העוגה מחוסלת בקצב.

  16. איזה פוסט מושלם! העוגה פשוט נהדרת וכבר זכתה לקהל מעריצים לא קטן אצלי בבית.

    גם אני חטאתי בכל מיני מודיפיקציות קטנות שיצאו נהדר:

    1. את כל הקמח החלפתי בקמח שיפון.

    2. הורדתי מחצית מכמות השוקולד (וגם קצת בכמות התבלינים).

    3. הוספתי שתיים – שלוש כפות פרג – שידרג את העוגה הטעימה הזו אפילו עוד טיפה :)

    תודה רבה על המתכון הנפלא!

  17. קודם כל רציתי להגיד לך תודה על כל היציאות המעולות שהבאת פה!
    העוגה נראית מעולה!
    אפשר להחליף את השמן בחמאה מומסת?

    תודה!

    מאיה עונה: בוודאי. בכמות זהה (כל חצי כוס שמן זה בערך 100 גר' חמאה).

  18. ואוו! נראה מדהים (כמו תמיד…) מחכה כבר לנסות להכין את זה :)

  19. הכנתי לשבת- יצא נהדר! תודה!

  20. ואם, נגיד, למשל, לדוגמא
    אני ממש גרועה באפייה ורוצה להכפיל כמויות.
    יש טיפים לאיך לעשות את זה נכון??

    מאיה עונה: הטיפ היחיד שלי הוא להקפיד ממש על הכמויות ולוודא שזכרת להכפיל הכללללל. אפילו לי קורה לפעמים שמתפלק לי מרכיב בכמויות המקוריות וששכחתי להכפיל אותו. מבעבר לכך הכל סיים סיים, כל עוד את אופה באותן תבניות (ולא, נניח, מכפילה כמויות כדי לאפות בתבנית מלבנית ענקית, ובמקרה זה זמנים וטמפ' האפייה עשויים קצת להשתנות).

  21. יש השפעה מבחינת הטעם אם אחליף את השמן בחמאה מומסת?
    תודה :)

    מאיה עונה: השפעה לחיוב על הטעם, אבל העוגה תצא פחות עסיסית במרקם.

  22. הכנתי כבר כמה פעמים. עוגה פשוט מושלמת! ניסיתי עם כמויות משתנות של שוקולד, והמסקנה שלנו היא שהכי טעים בלי או מגורר דק-דק. ואנחנו חובבי שוקולד! זה רק משהו בשילוב… מיותר לטעמי.

    תודה על מתכון נהדר!

  23. נו, פסח וכאלה… אפשר להשתמש בקמח מצה במקום הקמח הרגיל? רעיונות אחרים?

    מאיה עונה: קשה לי להגיד על עיוור בלי לנסות – ההימור הראשון שלי הוא פשוט קמח שקדים, ואם את רוצה להשקיע בקמחים מיוחדים, נסי לגגל how to make a quickbread recipe gluten free. בטח יצוצו לך קומבינציות של קמח תפו"א + קמח אורז. סביר להניח שגם קמח תמי ייתן לך תוצאה טובה כי הוא מכיל כבר את כל רכיבי האומפה-לומפה שמייצבים בצקים ללא גלוטן.

  24. הכנתי, בתור עוגה היא מצויינת אבל אבד הטעם של הבטטה.. קצת פינטזתי על טעם בטטאי חמים ו.. אין ממש. מה יקרה עם סלק?

    מאיה עונה: סלק עוד פחות יורגש אפילו… היתרון הוא שאין צורך לאפות אותו. אפשר לגרר גס ולערבב ישירות לתוך הבלילה.

  25. עוגה מ-ד-ה-י-מ-ה!
    רכה נימוחה ופשוט מושלמת!
    אם אחליף את הבטטה בגזרים… ייצא טוב?..

    מאיה עונה: כן! אין צורך לבשל אותם. מגררים גס. באותו משקל

  26. ** אמל"ק – עוגה מושלמת גם עם דלעת! **
    קיבלתי דלעת במשלוח ירקות ולא ידעתי מה לעשות בה הפעם, ככה הגעתי למתכון הזה. אפיתי אותה בקליפתה עטופה נייר כסף עד שהתרככה, ואז חפרתי את הבשר שלה עם כף למסננת, לניקוז נוזלים. בינתיים עקבתי אחרי ההוראות שכאן, בשינויים קלים:
    במקום כוס סוכר לבן – חצי כוס סוכר חום דחוס, וקצת סירופ מייפל לתגבור התחושה הסתווית (פשוט כי עכשיו חמסין בחוץ, אז צריך).
    במקום 1.5 כוס קמח לבן – חצי כוס קמח מלא + כוס קמח לבן
    היה לי רק 100 ג' שוקולד מריר, שאותו שברתי באריזתו עם פטיש שניצלים עד שנשבר לחתיכות צ'אנקיות. יותר גדול מפתיתי שוקולד צ'יפס.

    התעקשתי על זיגוג הסוכר וטוב שכך. הוא פלאי.
    העוגה יצאה מצויינת, אני מלקקת את האצבעות כבר 3 ימים! מה שמעיד על כך שהיא נשמרת סבבה במקרר עם ניילון נצמד או בקופסה, למי שיצליח להתאפק.

  27. היי, רציתי לשאול למה צריך לבשל את הבטטה ולא מספיק לפמפם כמו עם הגזר או הזוקיני?

    מאיה עונה: ככה זה היה במתכון המקורי ולא העליתי על דעתי לנסות. אבל זה רעיון לא רע בכלל. אני מניחה שזה ישפיע קצת על המרקם, כי מחית הבטטה מתמזגת יותר טוב לתוך הבלילה מאשר גפרורים מגוררים.

  28. הי, אני לא גרה כרגע בארץ ויש כאן שפע של דלעות בעונה הזו (ואין בטטות). אני מכירה את המתכון מחברה שאפתה אותו עם בטטה כבר כמה פעמים והעוגה פשוט מצוינת!!! האם תוכלי להסביר על שימוש בדלעת מבחינת כמויות, האם לבשל או לא, כמה זמן סינון??
    תודה מראש (-:

    מאיה עונה: בדלעת יש הרבה יותר נוזלים ולכן הייתי ממליצה או לאפות אותה, או ללסנן היטב, למעוך קלות, ולבשל כמה דקות על אש בינונית כדי לאדות את מירב הנוזלים.

  29. איך אפשר לשמור את העוגה? ילדים יאהבו אותה? תודה!

  30. מעולה!!! הפך לעוגת הבית הקבועה שלי . מכינה בתבניות סיליקון מאפינס. תודה !!

  31. מכינה בתבניות סיליקון קטנות. אחד המתכונים הכי אהובים על נכדותיי וילדים באופן כללי. ממש תודה על מתכון אליפות . כמה קל הכנה ככה טעים.



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!