עוגיות שוקולד צ'יפ עם חמאה מומסת

נחשב אצלי: קפה ומאפה

אתם יודעים כבר מה עמדתי בנוגע למתכונים שצריך להקציף בהם חמאה, אז כשנתקלתי במתכון המסקרן הזה, של טארה או'בריידי, שמניב עוגיות שוקולד צ'יפס סדוקות ויפהפיות עם אפס מהמאמץ האופייני הכרוך, אתם יודעים בהתאם שהתרגשתי ממש. זה דרש קצת עבודה, ניסויים והתעסקות, אבל בסופו של דבר התוצאה הסופית היא מתכון זהב ממש – הן טיפ טיפה פחות מוצלחות מעוגיות השוקולד צ'יפס הקבועות שלי (לא אלה, אני מכינה כבר שנים את המתכון מתוך העוגת גבינה עם בצק עוגיות ואופה כעוגיות בלי הגבינה), אבל ביחס לכמות העבודה (אפס! ובלי לרכך ולהקציף חמאה!) וכמות הלכלוך (קערה אחתתת), הן שוות את משקלן בזהב. אז בפעם הבאה שהאורחים בדלת ואין לכם את המיקסר שלכם בשלוף, קחו לכם 5 דק' והכינו את הנהדרות האלה. המתכון מתוך הספר Seven Spoons של טארה אובריידי (יש לה גם בלוג חמוד באותו השם)

  • 125 גר' חמאה מומסת
  • 1 כוס סוכר (אפשר להחליף עד 3/4 בסוכר חום דמררה או כהה)
  • 1 ביצה
  • חצי כפית אבקת סודה לשתייה
  • חצי כפית אבקת אפייה
  • חצי כפית מלח
  • 1 כפית תמצית וניל
  • 1.5 כוסות קמח
  • 100 גר' שוקולד מריר קצוץ גס או שוקולד צ'יפס

עלות משוערת:

15 שקלים

עבודה נטו:

10 דקות

ההכנה

כשניסיתי אותו לראשונה הן יצאו טעימות (פחות מהרגילות), אך מכוערות להפליא, ולכן נגנזו מיד בלי שום עפעוף מיותר. אך כשניקול אלילתי (וחברה של טארה) התחילה להכין אותן כל שני וחמישי ולהפציץ בתמונות מדהימות ומפתות באינסטגרם, וכשכל האינטרנטים התחילו להשתגע עליהן, התחלתי להתבאס ולחשוב "למה רק אותי דופקים? למה רק לי הן יוצאות מכוערות?". קודם כל המתכון המקורי מורה על אפיית עוגיות בנפח של 3 כפות (!) כ"א. על כל כמות קטנה יותר הן פשוט לא היו משתטחות ונשארות כמו גושי קובבה אחרי האפייה. אז אחרי כמה ניסויים, קיצוצים ושינויים הגעתי לתוצאה ראויה למראה שאפשר להגיש בגאווה באור ולא רק בחושך.

השינויים העיקריים שביצעתי במתכון הם לחתוך אותו לחצי כמות (המקורית הייתה מפלצתית), להגדיל קצת את כמות החמאה, לצמצם את כמות הקמח (כדי שתשתטחנה יותר ותצאנה יותר סדוקות ויפות), וטיפה לעגל מטה את חומרי ההתפחה. ההוראות במתכון המקורי הן לגרוף כדורים של 3 כפות שמניב עוגיות עצומות ממש. אני אוהבת להכין עוגיות בנפח של כף אחת, והמראה שלהן (וגם הטעם) משתפר פלאים אם במקום שוקולד צ'יפס משתמשים בשוקולד מריר קצוץ גס. השוקולד צ'יפס מתוקים מידי לטעמי פה. אני אוהבת להשתמש ב-60% של עלית, או בכל שוקולד מריר שווה שיש לי במשקל במקרה.

המתכון המקורי הורה על שימוש בסוכר דמררה, שתמיד חשבתי שהוא קצת דמיקולו. הוא לא באמת סוכר חום עד הסוף, אבל הוא יקר משמעותית מסוכר רגיל. אבל בעוגיות האלה הוא עובד מצויין ממש. הוא מוסיף טעם עדין של טופי מבלי להשפיע לרעה על המרקם. סוכר חום כהה גם עובד אבל העוגיות יוצאות משמעותית יותר רכרוכיות ופחות פריכות. המרקם האופטימלי מגיע מסוכר לבן בלבד אבל יש פחות טעם של טופי. לשיקולכם! אני לרוב אוהבת לרקוד על שתי החתונות ולעשות חצי חצי סוכר לבן וסוכר דמררה. אבל זה לא חובה. אפשר גם רק סוכר לבן. מה שיש לכם בבית.

סוג השוקולד ששמים בעוגיות קובע לא רק את הטעם, אלא משפיע בצורה דרמטית על כמה יפות הן. שוקולד צ'יפס רגילים מניבים עוגיות קצת מצ'וקמקות ודומות לפילסברי הקנויות מהסופר (עם כל הכבוד ל-dough-boy). אם קוצצים גס שוקולד, הכי טוב שמה שקוצצים יהיה עבה יחסית מלכתחילה. טבלאות השוקולד של עלית מצויינות למטרה זו. הקוביות השמנמנות יוצרות סדקים ומפלי בצק קריספי. שאר טבלאות השוקולד על המדף נוטות להיות גדולות ולכן דקות יותר (לינדט לדוגמה) ומשתלבות בבצק פחות טוב. זה עניין אסתטי נטו, אז אם לא מפריע לכם, אז שכחו ממה שאמרתי.

ולגבי הטעם – כמה שהשוקולד יותר מריר וכהה ועם יותר אחוזי קקאו, העוגיות יותר טעימות. עם שוקולד מריר עלית פושטי ועם שוקולד צ'יפס הן מתוקות מידי לטעמי. אני מעדיפה את ה-60% של עלית, גם מטעמי מראה וגם מטעמי טעם. אם אתם מוכנים להתחייב על כך שאתם ממש אוהבים שוקולד מריר, לפעמים משתלם לקנות במשקל שוקולד משובח בחנויות מתמחות, והמחיר יוצא זהה, אם לא יותר זול, לקנייה מזדמנת של טבלאות שוקולד טיפוסיות מהסופר. החוכמה היא רק לדעת איפה להחביא את זה בבית.

בחנויות מתמחות לקונדיטוריה אפשר להשיג שוקולדים מצויינים במחיר דומה מאוד לעלית, רק שצריך לקנות חבילה של קילו (זה מחזיק די הרבה זמן). המותג החביב עלי כרגע הוא "קקאו ברי" והאריזות שלהן כל כך יפות שהן ראויות למסגור. ולא נשכח גם את וולרונה, ששבבי השוקולד העגלגלים והשמנמנים שלהם מניבים את העוגיות הכי יפות (הבעסה הוא שזה יקר פחד [יענו, עולה כמו לינדט בסופר], אך טעים, ואפשר לקנות כמות קטנה יותר לפי משקל). שתי החנויות המתמחות האהובות עלי הן מר קייק בנתניה ובתל אביב יש את קוק סטוק המעולה (עם ק' בסוף. לא להתבלבל עם קוק סטור, אין מה להשוות) שנמצאת ברח' בן יהודה על פינת ארלוזרוב.

הדרומיים יותר יכולים להשיג קקאו ברי גם במיסטרל בדרום תל אביב (שהיא בלי קשר לונה פארק לבשלנים ואופים, מומלץ! זו חנות בגודל של המחסן של איקאה ויש שם הכללל)

עוד משהו שמשפר פלאים את מרקם העוגיות זה אם נותנים לבצק להתקרר לילה במקרר לפני האפייה. הצורה שלהן יוצאת יותר יפה והן איכשהו מקבלות מעטה קצת יותר פריך ומתפצפץ שיותר מזכיר עוגיות שוקולד צ'יפס מסורתיות מחמאה מוקצפת. אבל אם אין לכם סבלנות לחכות, אפשר בהחלט לאפות מיד.

חלאס חפירות, קדימה לעבודה!

אל תנסו להתחכם ולעגל מטה את כמות החמאה – גם אותי מעצבן לקנות עוד חבילה רק בשביל 25 גר', אבל זה מה שגורם לעוגיות לצאת פריכות ולא קובבתיות!

ממיסים את החמאה בקערה גדולה וחסינת חום במיקרוגל. משתדלים לא לחמם את החמאה יותר ממה שצריך כי הנוזלים בה מתאדים וזה משפיע על מרקם העוגיות (תזכרו: פחות נוזלים = יותר קובבה).

מערבבים לתוך החמאה את הסוכר

בוחשים היטב עם כף או מזלג או מטרפה

בוחשים פנימה את המלח, אבקת האפייה והסודה לשתייה

מערבבים פנימה גם את הביצה

עד שהיא נטמעת פנימה לחלוטין.

בשלב זה התערובת טיפה תסמיך

במיוחד אם הביצה קרה מהמקרר, וזה יעזור לכם לגרוף צורות יפות ואחידות יותר של הבצק בסוף

מערבבים פנימה גם את הוניל, וכמעט מוכן.

כשהתערובת אחידה לחלוטין מוסיפים את הקמח

ואת השוקולד הקצוץ (או השוקולד צ'יפס)

אם רוצים עוגיות מפוצצות בשוקולד אפשר להוסיף אקסטרה 20 גר' שוקולד (כלומר סה"כ 120 גר').

אם אתם רוצים עוגיות יותר יפות יש שלב אופציונלי בקיצוץ השוקולד

(לפני שמוסיפים אותו יחד עם הקמח)

שמים אותו במסננת פסטה (עם חורים גדולים) ומטלטלים היטב מעל צלחת כדי להוציא החוצה את כל שברירי השוקולד הקטנים והאבקתיים. הם ממש מכערים את העוגיות. אתם יכולים לשמור אותם בצד ולערבב אותם לכוס הקפה הבאה שלכם (או השוקו), או לשמור בשקית בפריזר ולזרות על הגלידה הבאה שלכם או על העוגה הבאה שאתם מצפים בזיגוג.

מערבבים את הקמח והשוקולד לתוך התערובת עד שהכל מתחיל להספג

והתערובת טיפה מסמיכה.
הסמיכות של התערובת משתנה לי מפעם לפעם, ולדעתי משפיעים עליה כל מיני מיקרוקוסמוסים של סיבות שקשורות באקלים, סוג החמאה/קמח, והקארמה שלי באותו היום.

המרקם אמור להיות יחסית בצקי פחות או יותר, ובהחלט לא נוזלי. כזה שאפשר לגרוף ממנו בקלות כפית גדושה ולהניח אותה על תבנית שמצופה בנייר אפייה והיא אמורה להישאר כתלולית מבלי להשתטח.

בשלב זה אם יש לכם סבלנות אתם יכולים לקחת את הבצק כמו שהוא ולדחוף למקרר לכמה שעות (עדיף לילה). לא לשכוח לכסות היטב בניילון נצמד (או יותר טוב, לשטח לקובבה בשקית ניילון של סופר, ולגלגל את השוליים פנימה לעיטוף מלא).

המרקם משתפר פלאים. יש לי בצק כזה במקרר מלפני שלושה שבועות והוא עדיין טוב! זה נשמר פול זמן.

אם אין סבלנות, מניחים תלוליות שכאלה על התבנית עם הנייר אפייה, בצורה מרווחת. כל תלולית בנפח כפית גדושה (שזה אומר תכלס נפח כף. אבל אל תשתמשו בכף כי העוגיות תצאנה גדולות מידי!). אם לא אופים את הכל, כאמור, למקרר!

אופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות למשך כ-7 עד 8 וחצי דקות, או עד שהעוגיות משתטחות ומשחימות בשוליים.

העוגיות עדיין נפוחות ודי רכות כשהן יוצאות מהתנור, אבל עם הצינון חלקים בהם יצנחו וככה יתקבלו הסדקים היפים, וגם הפריכות תגיע קצת בשוליים. אלה לא עוגיות פריכות לגמרי – במרכז הן דחוסות וצ'ואיות. אל תסקלו אותי אבל אני קצת ממליצה לכם לזרות על העוגיות החמות טיפ טיפונת מלח גס (ממש טיפה) כשהן יוצאות מהתנור. הוא יידבק אליהן בעת הצינון והשילוב פשוט מטריף. אל תרדו עלי עד שניסיתם.

בעלי הסבלנות מקבלים בונוס, כי הבצק במקרר מתקשה, ואם אתם חכמים ושומעים לעצתי לשטח את הבצק לקובבה על שקית ניילון של סופר משוטחת, אפשר לחתוך את הקובבה לקוביות ולאפות אותן כמו שהן. בלי לגרוף עם כפית ולעבוד קשה. הידד!

זמן האפייה אם אופים מהמקרר או מהמקפיא, מתארך בבערך דקה.

תעשו לעצמכם טובה ותכפילו כמויות. חצי תאפו עכשיו ואת הסטפה במקרר/במקפיא תשמרו ליום סגרירי.

אני רק מזכירה שאפשר לאפות בטוסטר אובן גם 2 עוגיות בודדות אם יש לכם קרייב באמצע הלילה.

נמאס לכם משוקולד צ'יפס ואתם רוצים לאלתר משהו קצת חדש?
נסו קליפות הדר מסוכרות (3) – להשיג במדפי האפייה בסופר, בשלל צבעים זרחניים או רק בגוון תפוזי אם אתם ברי מזל. זה טעים עם שניהם.
במקרה של הקליפות אפשר להוסיף פנימה לבצק גם קצת קליפת תפוז מגוררת דק דק (2) , וגם – חכו לזה – כמה מחטי רוזמרין קצוץ דק דק (1). זה שילוב מטריף!! [אל דאגה, הטעם של הרוזמרין מאוד עדין. אפשר לשים בכיף 7-8 מחטים ואף יותר. לא לשכוח לקצוץ דק דק כדי שלא יתקע לכם בשיניים].

גם תותים קצוצים דק (4) ילכו טוב בתוך העוגיות, אבל מערבבים אותם עם כפית גדושה של קמח לפני שבוחשים לתוך הבלילה (מערבבים אותם פנימה אחרי שנוצר כבר בצק עם הקמח). עוד אפשרות היא להחליף 2 כפות מהשוקולד בפולי קקאו גרוסים (5). יאמי!

עוד תגלית אחרונה שלי (סופר ממכרת, אבוי!!) – פניני שוקולד קרמל מלוח (6) – להשיג בחנויות אפייה מתמחות כמו מר קייק הנ"ל החלומית בנתניה [שווה דיי-טריפ אני אומרת!] או גרובשטיין בפלורנטין. תיזהרו לכם, כי לפעמים זה מגיע באריזות של קילו. גוועלד.

אה, וכמובן שאפשר להחליף את השוקולד צ'יפס (או חלק מהם) בכמות זהה של חמוציות / צימוקים / אגוזים קצוצים מכל סוג שאוהבים. יאי!

הערה למטיבי לכת – אם אתם חושבים לעצמכם שכדאי להשתמש פה בחמאה חומה במקום החמאה המומסת (שו הדה חמאה חומה? פירטתי קצת פה), אל. ניסיתי את זה ולמרות שהבצק הנא מטריף בטעמו המקורמל והאגוזי, הטעם הולך לאיבוד באפייה ומתחבא לחלוטין מאחורי טעמי הדמררה (לא ניסיתי עם סוכר לבן עדיין!)

אופציה חלופית – חיתוכיות שוקולד צ'יפס

אם אין לכם כוח לגרוף עוגיות, פשוט שטחו את כל הבצק (אותו בצק בדיוק ללא שינויים!) בתבנית מרובעת של בראוניז (או תבנית עגולה, לצורך העניין) שציפיתם היטב בנייר אפייה, ואפו על 170 מעלות למשך כ-15 עד 20 דק'. תקבלו גרסה קצת יותר עוגתית / בלונדיאית של העוגיות. אפשר לצנן, לפרוס לריבועים קטנים ולחסוך עבודה!

פינת התכלס
מערבבים 125 גר' חמאה מומסת יחד עם כוס סוכר לבן (מומלץ להחליף בין חצי ל-3/4 כוס ממנו בסוכר דמררה חום בהיר). בוחשים פנימה ביצה אחת. מערבבים פנימה חצי כפית מלח, חצי כפית אבקת אפייה וחצי כפית סודה לשתייה. מוסיפים כפית תמצית וניל. מערבבים פנימה 1.5 כוסות קמח לבן, ו-100 גר' שוקולד מריר קצוץ גס (או שוקולד צ'יפס) עד שנוצר בצק אחיד. מניחים תלוליות של כפית גדושה על תבנית עם נייר אפייה. אופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות למשך 7 עד 8.5 דק' או עד שהעוגיות משתטחות ומשחימות בשוליים. מצננים לפריכות מלאה. שומרים בקופסה אטומה.

שימו לב: בצק העוגיות משתבח לאחר כמה שעות צינון במקרר (עדיף לילה). הבצק הלא אפוי יישמר במקרר כשלושה שבועות!! במקפיא לנצח. חותכים לקוביות ואופים כרגיל (זמן האפייה מתארך בכדקה).



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




49 תגובות בינתיים:

  1. אז למי שלא יודע, מה עמדתך לגבי מתכונים שמקציפים בהם חמאה?

    מאיה עונה: אני שונאת אותם!

  2. תודה רבה על המתכון!!!!
    אחד הפוסטים הכי מושקעים ומגרים שנתקלתי בהם.

  3. עוגיות אליפות!!!! בדיוק סיימתי להכין.. תמיד חלמתי להכין עוגיות שטוחות, קריספיות מבחוץ ורכות מבפנים ומעולם לא הלך לי. עכשיו כן. אבל האמת שה-60٪ לא מספיק מתוק לי.. הייתי שמה שוקולד חלב אפילו. אבל זו שריטה שלי.

    מאיה עונה: איזה כיף! תודה על הדיווח! באחת הפעמים ניסיתי שוקולד חלב מקורמל של וולרונה ("קרמליה"). שחיתות! שווה כל שקל (אם מצליחים לא לנשנש את הכל לפני האפייה), ואפילו לא היה מתוק מידי.

  4. הי את חושבת שיעבוד עם קמח ללא גלוטן? ואם כן עם איזה? תודה זה נראה מושלם…

    מאיה עונה: לצערי ניסיון ה"ללא-גלוטן" שלי מוגבל ביותר ולא אוכל לייעץ בנוגע למתכון הזה. שמעתי שמועות שקמח "תמי" מוצלח בהקשרים האלה. ייתכן ואפשר להחליף איתו את הקמח הרגיל. הייתי מוסיפה גם טיפה קסנתם גם (יש המלצות לכמויות באינטרנט) לשיפור המרקם. בעולם מושלם היה עדיף להכין מתכון שהוא מראש ללא גלוטן, כי התאמות שכאלה על מתכונים רגילים נוטות להיות בלתי צפויות. אני זוכרת שבזמנו ניסיתי מתכון של אליס מדריצ' שיצא חביב (גם עם חמאה מומסת, ועל בסיס קמח שיבולת וקמח אורז מלא עם טיפה קמח תפו"א) אבל פחות מוצלח מעוגיות רגילות במרקם.

  5. אומייגאד. התמונות מעולות והעוגיות נראות מדהימות! טירוףףף

  6. אם חמאה מומסת, אז אפשר שמן קנולה במקום?
    אולי בשילוב עם חמאת בוטנים קרמית (על בסיס בוטנים בלבד) מחוממת?

    מאיה עונה: אין לי מושג איך זה יצא.

  7. היי נראות נהדר.אפשר לדעתך להשתמש בשוקולד לבן?

    מאיה עונה: בהחלט! קחי בחשבון שזה יצא מתוק מאוד

  8. הי מאיה האלופה שמע הכנתי חצי מהכמות ובטוסטר אובן ולצערי העוגיות יצאו לי רכות מדי בפנים ולא מספיק אפויות. החזרתי לאפייה, אפיתי עוד 5 דק בערך, ועדיין רכות מדי בפנים. בסוף ויתרתי ואכלתי ככה. כמה זמן צריך לתת להן להצטנן בתכלס?

    מאיה עונה: הן היו שחומות מבחוץ אבל? אם הן שחומות מבחוץ ולא אפויות מבפנים זה אומר שהטוסטר שלך חם מידי (הוא כנראה לא מדוייק ומזייף קצת בטמפ') וכדאי להוריד טמפ' ב-20 מעלות. וזמן הצינון עד הפריכות המלאה הוא בערך חצי שעה, תלוי באיזה תנאים מצננים אותן. צריך לצנן עד שהן ממש בטמפ' החדר אחרת הן לא מקבלות את הפריכות המקסימלית.

  9. זה התאורה בסטודיו החדש? אם כן- פצצה

  10. רק קראתי את המתכון ועוד לא אפיתי, אבל הפה מלא ריר ואני יודעת שני דברים: בטוח אאפה אותם כבר היום ו-ב – הן ממש ממש טעימות, תודה מאיה

  11. אוהבת כ"כ את הדוקטורטים שאת עושה ואיך שאת לא משאירה אף עניין לא מכוסה עד הסוף :-)
    העוגיות נראות מעולה, במיוחד אלו שנאפו כבראוניז בתבנית אחת.
    הצילומים – ליגה!

  12. אז הבצק ממתין עכשיו בתוך שקית ניילון במקרר בהתאם להמלצתך:)
    רציתי לדעת לכמה עוגיות הכמות מספיקה? שאדע לכמה חלקים לחתוך את הבצק הקר. בנוסף- גם "ריבועי" הבצק שחותכים משקית הניילון מהמקרר משתטחים לעוגיות עגולות?
    תודה!

    מאיה עונה: בערך 30 עוגיות. חותכים לקוביות בגודל בערך 2-2.5 ס"מ. הקוביות המרובעות משתטחות באורח פלא לעוגיות עגולות!

  13. הכנתי לשבת עם שמן קוקוס במקום חמאה (לארוחה בשרית), היה ממש מוצלח. תודה!

  14. נראה מדהים! עדים מחכה לפוסט על יפן :(

  15. מממ… יצאו לי די מכוערות אבל טעימות לאללה. מסכימה איתך שהן פחות מוצלחות מהעוגיות שוקולד צ'יפס הקלאסיות שלך (יש להן טעם קצת כמו של עוגיות סוכר עם שוקולד צ'יפס) אבל ההכנה הייתה כל כך מהירה שזה היה שווה את זה לגמרי. יאמי!

  16. הי מאיה,

    שמתי את העוגיה הענקית שיצרתי במקפיא וחתכתי לריבועים, אז שמתי כמה ריבועים בתנור אבל במקום 8 דקות אפיתי 15 דקות והן עדיין לא השתתחו כל כך ונשארו כמעט בצורה שחתכתי אותם. נראה לי שהן היו עבות מידי אז מעכתי אותן עם כפית באמצע האפייה.השאלה שלי מה עשיתי לא נכון?למה הן לא הפכו לעגולות? האם בגלל שהן עבות מידי?.תודה רן

    מאיה עונה: יש שני דברים תיאורטיים שיכלו להשתבש: א. שמת יותר מידי קמח בבצק בטעות. ב. התנור שלך או לא מספיק חם, או לא עבד (מצחיק, אבל זה קורה לפעמים, אפילו לי. האור דולק, אבל לא שיניתי את הטמפ' והיא על 0). במקרים כאלה אני ממליצה לדחוף בזהירות יד לאוויר של התנור ולוודא שממש חם שם ואתה לא יכול להחזיק אותה באוויר שם יותר משנייה. אם אחרי 15 דק' הם גם לא השחימו בכלל אז הבעייה היא בחום התנור. אם כן השחימו, זה יותר מידי קמח.

  17. הי! אם אני מחליטה לאפות בתבנית אז באיזה גודל בדיוק את ממליצה לתבנית מלבנית ובאיזה קוטר לעגולה? ובנוסף לכך, הייתי שמחה לדעת באיזה שוקולד השתמשת בתמונה המהממת שלקראת הסוף עם תבנית שבה יש 6 עוגיות ולקחו מאחת ביס ;) שוקולד מריר קצוץ? תודה!

    מאיה עונה: אני השתמשתי בתבנית מלבנית בגודל 20 על 20, אבל עשיתי את זה עם שאריות של בצק, ולא כל הכמות. מניחה שבצק בכמות המלאה יכול בכיף למלא תבנית עגולה בקוטר 26, ואם תבנית 24 אז יהיה עבה יותר וזמן האפייה קצת יתארך). בתמונה הזו השתמשתי בשבבי וולרונה קצוצים – הם באמת הכי יפים! אבל יקרים לאללה…

  18. האם אפשר להלחיף חלק מהקמח בקמח מלא? אם כן, כמה ממנו ניתן?

    מאיה עונה: 50% מהקמח.

  19. שוקולד נהדר ואיכותי ובמחיר טוב אפשר לקנות בחנות האינטרנטית "המזווה". מוכרים שם שוקולד לובקה 70% ו-85%, משלוח תוך כמה ימים עד הבית. כדאי כבר לעשות קנייה גדולה כדי לחסוך את דמי המשלוח. השוקולד הזה נמכר גם במשקל בשוק לוינסקי.
    (אין לי שום אינטרס כלכלי. סתם לקוחה מרוצה ומכורה לשוקולד :-) )

  20. רק רציתי לדווח: החלטתי לאפות את העוגיות בשבת כי הייתה לי דודא לאפייה. חצי נאכלו בעזרת השותפים וחצי בעזרת הקולגות במשרד. מפה לשם ובגלל פיזור הבטחות לחברים, הכנתי את העוגיות שוב ביום ראשון. חילקתי אותן בצורה קצת יותר קטנה משלך, כך שבסה"כ ב-3 ימים האחרונים, הכנתי 80 עוגיות. אני גאה לומר שכרגע יש רק 5 בקופסא. איזה מתכון מהמם!

  21. הו, סוף סוף מישהו מסכים איתי לגבי הקצפת החמאה. כשאני רואה מתכון טעים אני אומרת "מממ… אני צריכה להכין את זה" – בשנייה שגלגלתי הלאה וראיתי את המילה "להקציף", או שאסגור את הלינק או שאשלח לאחותי "מממ… את צריכה להכין לנו את זה".

  22. ממליצה להשתמש בשוקולד צ'יפס של הרשיז (לא הנשיקות) , טעם מושלם וקשה להתאפק לא לנשנש הכול לפני שאופים . יש גם בגרסה של ריסז

  23. מאיה יקרה,
    ניסיתי עשרות מתכונים של עוגיות ש"צ'במהלך השנים, אבל שום מתכון לא דיגדג אפילו את הפירורים של המתכון הגאוני הזה

  24. במקום רוזמרין ממליצה לשים לבנדר – כיוון דומה,שהולך טוב יותר עם מתוקים וגם לא צריך לקצוץ

  25. היי תודה על המתכון אך משום מה יצאו לי עוגיות יבשות ומבאסות.. ממש מוזר כל מתכון שלך יצא לי פיקס
    ועקבתי בדיוק לפי ההוראות:(
    מה יכול להיות?

    מאיה עונה: או שהתנור שלך חם מידי (אם כן, זה בד"כ בא לידי ביטוי בכך שהעוגיות מאוד מאוד שחומות בשוליים, ואז להבא יש לאפות ב-20 מעלות פחות), או שהתפלק לך פנימה יותר מידי קמח (במקרה זה העוגיות כנראה לא השתטחו כמו שצריך ונשארו שמנמנות בעובי).

  26. היי
    יצאו מהממות.
    אם אני רוצה להכין את עוגת הגבינה עם הבצק עוגיות, ניתן להשתמש בבצק של העוגיות האלה במקום ההוא שדורש הקצפה?

    מאיה עונה: כן, למה לא!

  27. מה אפשר להכניס במקום ביצה? אין לי ביצה!! תודה!

  28. היי מאיה.הכנתי שלשום ויצא לי מעפן,השתטחו יותר מדי וחוץ מזה הטעם היה רגיל ממש (אני תמיד עושה עם שמן ולא עם חמאה) לא מה שציפיתי… היום הכנתי באותה צורה רק עם שוקולד פרה חלב שקצצתי-זה כבר היה סיפור אחר..טעים רצח! למרות ששוב השתטחו..זה אומר שחסר קמח, נכון?!

    מאיה עונה: העוגיות אמורות להשתטח (כמו שרואים בתמונה). אם הופכות לשלולית ממש אז כן, חסר קמח. אבל כל זה לא תקף אם את מכינה עם שמן – לא ניסיתי ואין לי מושג איך הבצק מתנהג ככה.

  29. מה שהתכוונתי לגביי השמן היה שאני תמיד משתמשת בשמן והפעם הכנתי עם חמאה ,ציפיתי לטעם שונה-מושחת..אבל לא ממש הרגשתי הבדל. בגרסא של היום הכפלתי כמויות הוספתי קצת קמח והכנסתי גם שוקולד חלב וגם לבן(קצוצים בסכין) כל מי שטעם לראשונה פער עיניים של״ wtf??" איזה כיף!! תודה! כנל עם המתכון של העוגיות מה עוגת גבינה ועוגיות… את חייבת לנסות עם שוקולד חלב

  30. היי מאיה הנהדרת (:
    לא בדיוק קשור למתכון הנוכחי, אבל כן לעוגיות שוקולד צ׳יפס.
    את משתמשת באותן הכמויות שמצוינות במתכון של עוגת הגבינה כדי להכין את העוגיות? ניסיתי את זה, ויצאה כמות קטנה יותר של עוגיות ביחס למתכון הרגיל שלך, אבל הן בהחלט יותר טעימות.
    תודה!

    מאיה עונה: בדיוק באותה כמות.

  31. היי מאיה,
    הכנתי עכשיו את תערובת העוגיות. עושה רושם שהיא נוזלית יותר ממה שרואים אצלך בצילומים. הוספתי קמח שוב ושוב (כל פעם קצת) ועדיין לא נראה אותו דבר. נשאר די נוזלי. אני הולכת להשאיר את זה לילה במקרר ומניחה שיתקשה, אבל אולי עדיין חסר קמח??? לא רוצה להוסיף הרבה מדי… חוששת מאוד! זה אמור להיות לחברה ליומולדתה מחר!
    תודה!

    מאיה עונה: ההשהייה במקרר כנראה תפתור את הבעייה. אם לא, תקפיאי את הבצק שעה-שעתיים ותחתכי ממנו קוביות לאפייה! אפי עוגייה אחת לבד קודם כדי לוודא שהיא לא נמסה לשלולית באפייה. אם כן אז באמת היה חסר קמח.

  32. חזרתי כדי לעדכן ולומר שיצאו עוגיות מעולות! למרות המרקם הנוזלי ושאר חששות… לילה במקרר ייצב את הבצק ויצא מצוין. תודה רבה.

  33. היי!
    האם ניתן להכין את העוגיות עם סוכר דמררה בלבד? נגמר לנו הסוכר לבן ואנחנו ממש במאנץ' לעוגיות :(

    מאיה עונה: אפשר!

  34. מתכון נפלא!!!
    לא היו לי ביצים אז החלפתי בכף גדושה של חמאת בוטנים חלקה והוספתי לזמן זמן אפייה 5 דקות נוספות כי הן היו לא אפויות אחרי 8 דקות
    אבל הטעם נפלא, המרקם מעולה ולגמרי הולך להיות מתכון קבוע בבית

  35. מה יקרה אם אשים קמח תופח במקום רגיל? אין לי קמח רגיל..

    מאיה עונה: ישפיע קצת על המרקם, אבל לא יהיה סוף העולם. להשמיט את הסודה לשתייה במקרה זה.

  36. הי מאיה,
    ללא ספק מתכון מנצח!
    הכנתי כבר פעמיים, בשתיהן בגרסת העוגה שלא צלחו את מחסום היממה עד שחוסלו
    אני רוצה הכין אותן שוב כעוגה אבל הפעם בגרסת דאבל שוקולד עם M&M'S
    האם יעבוד לדעתך?? ואם כן, כמה מהקמח להחליף בקקאו?
    תודה :)
    ואם אני כבר כאן, אז תודה ענקית על פאי הדובדבנים. זה הפך למתכון היסוד שלי לכל כך הרבה פאיים

    מאיה עונה: אפשר עם M&M בלי בעייה. הייתי מוסיפה 2 כפות קקאו ומפחיתה כף קמח.

  37. כמה קל, ככה טעים!
    שמתי 3/4 כוס סוכר כי לא אוהבת מאוד מתוק, וחצי מכמות הקמח החלפתי בכוסמין. יצא מצויין!! תודה :)

  38. כדאי להגדיל ולהדגיש את עניין הצינון. את העוגיות שהכנתי מיד לאחר ההכנה לא הייתי מוכר לאויביי. את העוגיות של אחרי 12 שעות בקירור הייתי מביא ליומולדת 120 של הסבתא. מקווה שאחרי עוד 12 זה יהיה אפילו יותר טוב. אני קצת אמביוולנטי לגבי המרקם – אנסה את הסוכר החום בקרוב – אבל הטעם פשוט ממכר.

  39. טוב העוגיות מהבוקר היו בחדר על צלחת. לא ידעתי אם ה17 שעות בחוץ יעדנו אותן. הטעם הפחות טוב של עוגיות שלא יושנו טיפה מורגש… אבל, העוגיות הגדולות מהאצווה הראשונה, שהיו קשות מאוד בבוקר, התעדנו ונהיו צ'ואיות וגמישות בחוץ. ממליץ לכולן לנסות גם.

  40. מתכון מדהים! הילדים פירקו את העוגיות!

  41. אחלה מתכון, יצאו עוגיות טעימות להפליא
    שימו לב מתי להוציא את העוגיות מהתנור, זה ממש קריטי

  42. המתכון נהדר, כבר בניסיון הראשון התאהבתי, כל הכבוד!
    חייבת לשתף שבאחד הניסיונות החלפתי שוקולד צ'יפס בתותים מיובשים ויצא לי בדיוק אבל בדיוק טעם של ערגליות תות! שלמות
    אני יודעת שיש פה כבר מתכון לערגליות תות אבל הייתי חייבת לעדכן שגם פה קיבלתי את האפקט (:

    מאיה עונה: איזה טיפ מדליק! תודה!!

  43. מאיה, בבקשה אל תשתני לעולם! המתכון כתוב כל כך טוב, באופן מזמין וידידותי.
    העוגיות יצאו מדהים מדהים!!! מחכה שהבנזוג יתעורר ויהלל ❤️

  44. חשבתי לי – יש כאן מלא סוכר, יש כאן מלא חמאה… למה שלא ניקח את הסוכר ואת החמאה ונקרמל אותם? הסוכר קורמל עם טיפה מים, הוספתי את החמאה (בגוש אחד, לא חתכתי אפילו לקוביות). אמנם ההתקרמלות לא היתה מושלמת (הסוכר נשאר גרגרי בחלקו), אבל בסוף כשהכל עורבב עם הקמח והביצה… העוגיות עם הבצק הטרי, ישר מהתנור עם קירור קל… ממוצעות. אותן עוגיות אחרי שהיו בתוך קופסא חצי יום? שלמות של העולמות. בנוסף מיהרתי ושמתי לי 2 חתיכות משולשות בתנור, ומיהרתי למונית ולא יכלתי לתת להן להתקרר, אז דחפתי את העוגיות החמות והבלתי ניתנות לאחיזה לכוס חמה, ואכלתי עם כפית. אני לא יודע אם אני ממציא כאן טרנד חדש, אבל זה היה מדהים. זה היה כאילו השלב שבין קוקי דו לבין עוגיה מקורמלת לכדי שלמות. גם המרקם ממש השתפר לדעתי מהצמיגות של הסוכר המותך.

  45. היי :)
    מתכון משובח. תודה!
    רק שאלה קטנה, העוגיות יצאו לי פריכות לגמרי ולא רכות בכלל.
    עדיין זה מאוד טעים אבל האם כך זה אמור להיות או שמשהו השתבש בדרך?
    תודה

    מאיה עונה: או שהתנור שלך מזייף והוא חם מידי, או שאפית טיפ'לה יותר מידי. נסי או להקטין את הטמפ' ב-10-20 מעלות או להוריד דקה או שתיים מזמן האפייה.

  46. ייאמי ייאמי נראה מצוין!!!

  47. הכנתי, יצא מעולה! תודה רבה!

  48. יש דרך לטבען את המתכון הזה?

  49. טוב אחרי שהכנתי את המתכון בעבר ואהבתי, הכנתי לאחרונה והרגיש לי מתוק מידי ולא מספיק שוקולדי. לקחתי חצי כוס מהסוכר והפכתי את ה1.5 ל2 כוסות של קמח. קודם כל המרקם מן הסתם משתנה, לדעתי לטובה.

    שנית, במקום 100-120 גרם של שוקולד צ'יפס (איכותי כמובן, יותר מכל טבלה שיש בסופר), 40 אחוז. שקלתי את גוש הבצק, 498 גרם = 200 גרם של שוקולד. יצא לי מעולה, אם כי אולי טיפה קמחי מידי. אולי היה אפשר לשנות את היחס בצורה פחות קיצונית. נחכה יום (כמה זמן שלוקח לעוגיה אפויה "להבשיל" לדעתי) ונדע. בכל מקרה המתכון הזה ידוע לי רק הודות לך. אנא חזרי בצורה כלשהי. ווי ניד בצק אלים.



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!