מוס שוקולד

נחשב אצלי: מתוק ומושחת

chocmousse.jpg

חודשים ואפילו שנים עברו עד שמצאתי את הישועה. דמעות רבות נשפכו, ועצבים רבים התזבזבו על קטסטרופות נוראיות שיצאו לי ממתכוני מוס השוקולד לדורותיהם. אחד נוראי במיוחד (שקרא לשימוש בשוקולד חלב בנוסף למריר – אני נשבעת בכך, ויש לי הוכחות) התפרסם במדור של אהרוני ב-7 ימים, והביא לשיחת טלפון בהולה לידידי השף עמיר אילן, אחרי שתערובת השוקולד התאבנה לפתע. השף ייעץ "לפתוח" את התערובת במיקרו בפולסים ולהוסיף אט אט פירורי חמאה – טריק שעבד בהצלחה יתרה, אבל הנזק הנפשי כבר נגרם. או מתכון אחר (כבר לא זוכרת מאיפה) שבאמצעותו הפכתי ערימה סקסית של שוקולד לינדט משובח לערימה של גיבובי… משהו. לדני, לבסוף, הוגש "מוס שוקולד עם פצפוצים" (שנשארו כי פשוט לא הצלחתי לקפל את הקצפת לתוך היציקה המסטיקית שנוצרה לי) – והוא קיבל את השינוי המרענן בברכה ובשמחה אך בעיקר בחוסר יודעין שמשהו בכלל השתבש. בקיצור, אחרי שנתקלתי בספר של קרין גורן (סודות מתוקים) צרות רבות שלי הגיעו לקיצן. הפסקתי לנסות לדחוף למוס ביצים בכוח (לא, לא סתם ביצים! חלמונים בנפרד וחלבונים מוקצפים בנפרד!), ואימצתי לחיקי את הדרך האלגנטית ביותר: שתי שמנת מתוקה, ושתי חפיסות שוקולד. כמה פשוט, ככה טעים! הכמות: 7-8 מנות.

  • 2 שקיות שמנת מתוקה 32% או 38% שומן
  • 200 גרם שוקולד מריר או שוקולד לבן או רוזמרין
  • אופציה:
  • 2 כפות ליקר תפוזים, שוקולד, אייריש קרים, רום, או אפילו ברנדי או וויסקי או גרנד מארנייה
עלות משוערת:

23 שקלים

עבודה נטו:

15 דקות

ההכנה

את המוס אפשר להכין עם עם שוקולד מריר, שוקולד רוזמרי (עם מילוי נוגט כזה), ותאמינו או לא, שוקולד לבן (משוקולד חלב יש לי עוד טראומה אני מפחדת לנסות). כעקרון אין שום הבדל בהכנה, אבל המוס הלבן יוצא מתוק יותר, וטיפה יותר דליל ופחות יציב מהשחור. אפשר לפצות על כך ולהשתמש ב-250 גרם שוקולד לבן במקום מאתיים, אבל לדעתי זה לא מצדיק לקנות עוד חבילה שלמה. כמו-כן, השוקולד הלבן קצת יותר נודניק בהמסה – הוא דביק יותר, ויש לו נטייה להשרף. זה תקף במיוחד למיקרו, אז חממו אותו בפולסים קצרים, וערבבו אותו היטב כדי שלא יידבק לדפנות ויישרף.
chocmousse1.jpg

שופכים לקערה שקית אחת של שמנת מתוקה (את השנייה שומרים במקרר, נשתמש בה אחר כך). שוברים את שתי חפיסות השוקולד לקוביות. ממיסים את השמנת ואת השוקולד ביחד בשתי דרכים. המסה במיקרו: (בפולסים הולכים ומתקצרים של 40 שניות לכל היותר, ולקראת הסוף בפולסים ממש קצרים של 10 שניות). בין כל חימום קצר במיקרו, מוציאים ומערבבים היטב עם כף עץ. זהירות – לא לנסות להמיס בחימום אחד ולא לחמם יותר מידי בפעם אחת. לקראת הסוף השוקולד רך מאוד ומתחיל להתממוסס, מפסיקים לחמם במיקרוגל ופשוט ממשיכים לערבב בכף. אם בא לכם, תוכלו לעבור למקצף ידני – זה מתערבב הרבה יותר טוב. המסה בביין מארי: מציבים את הקערה מעל סיר של מים רותחים (אפילו לא על הגז! רק ממלאים אותו במים רותחים, אפשר לעשות את זה על השיש או על השולחן). מוודאים שתחתית הקערה לא נוגעת במים שמתחת. מערבבים את התערובת למשך כ-10 דקות עד שהכל נמס לאיטו והופך לבלילה חלקה והומוגנית. אתם יכולים לתאר לעצמכם למה אני מעדיפה במיקרו – לא צריך את כל הפאס הזה. הוא בעיקר פוטוגני, אבל לא יותר.

chocmousse2.jpg

גנאש שוקולד מריר נראה כמו סירופ שוקולד דליל מאוד. גנאש שוקולד לבן הוא צהבהב כמו דני וניל, וגם דליל מאוד. כשהתערובת מומסת והומוגנית, שמים את הקערה כמו שהיא במקרר ל-4 שעות. עדיף ללילה שלם. התערובת תתקשה במקרר, וזה בסדר.

chocmousse4.jpg

סמוך למועד ההגשה – שולפים את הקערה מהמקרר, שופכים פנימה את השמנת השנייה שהחבאנו בצד (המהדרין מוסיפים בשלב זה 2 כפות ליקר כלשהו (לדוגמה קוואנטרו, לטעם תפוזי, או גראנד מרנייה, לטעם… אחר, או קוניאק, או אפילו וויסקי), ומקציפים למשך 2 דקות בערך עד שנוצר קרם יציב (המקצף אמור להשאיר פיתולים עמוקים ובולטים, ככה יודעים). זהירות לא להקציף יותר מידי, השמנת עלולה להפוך לחמאה. שומרים במקרר עד ההגשה.

chocmousse5.jpg

המוס נשמר במקרר בערך שלושה ימים, ועובר הקפאה מצויין (אל תקפיאו יותר משבוע), רק צריך לזכור להוציא אותו מהמהקפיא זמן מה לפני ההגשה אחרת הוא לא כל כך נעים לאכילה. הדרך הכי יפה להגיש אותו היא להכין אותו לפחות יום מראש (אפשר אפילו יותר!), למזוג אותו לתבניות אישיות (תבנית מאפינס או תבנית סיליקון יפה), להקפיא אותן היטב, ו-30 דקות לפני ההגשה להוציא אותם החוצה אל תוך צלחות ולמזוג מלמעלה רוטב טופי (כמו שעשיתי בתמונה למעלה), או סתם קצפת טעימה. או פצפוצי שוקולד מהדנונה.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




44 תגובות בינתיים:

  1. בדיוק היום הכנתי את עוגת מוס הרוזמרי של קרין גורן. זהו המתכון השני שלה שאני מנסה, ובהתחשב בכמויות הסוכר/שוקולד/חמאה במתכונים שלה, אין לי כי אם לקבוע שהאשה קצת מעורערת בנפשה… אגב – השמנת המתוקה של טרה מגיעה היום בקרטונים קטנים, דמוי קרטון חלב, עם פקק שמאפשר סגירה במקרה שלא משתמשים בכל הקופסה (במקרה של קרין גורן, אין כל משמעות למשפט האחרון). חמוד נורא.

  2. אפשר גם לקפל שמנת מתוקה לתוך קופסת נוטלה (כלומר, כמות של קופסא, לתוך הקופסא זה די מסובך).

  3. נדמה לי שהתכוונת לשוקולד רוזמרי ולא רוזמרין

  4. המתכון נראה נורא יפה – אבל יש משהו שאני אף פעם לא מבינה במתכונים האלה – המוס מתקשה לי במקרר – אז איך אני אמורה לערבב אותו עם השמנת? בפעם האחרונה שהכנתי הוא ממש קפא, ואז ניסיתי להפשיר בחימום נוסף והשמנת נפרדה, בקיצור – די זוועה…

    ועוד שאלה/בקשה – מכיוון שאני קוראת את הבלוג ומנסה ליישם בחו"ל, חלק ממצרכי היסוד קצת שונים. למשל השמנת המתוקה כאן מגיעה במיכלים של 200 גר' – ונדמה לי שבארץ זה מגיע ב-300 גרם. תוכלי אולי להוסיף כמויות ליד כשאת כותבת "שקית שמנת" ?

    מאיה עונה: ברלינאית יקרה! את התערובת שמים במקרר בכוונה כדי שהיא "תתקשה". היא לא מתקשה לגמרי, היא רק מסמיכה. אחרת השוקולד לא מתחבר. ואז שופכים שמנת פנימה ומקציפים 2 דקות, תאמיני לי, יצא לך יופי של מוס!! גם אני פיקפקתי, אבל ברגע שמתחילים להקציף התערובת ישר נהיית נוזלית ומיד מתחילה לתפוס נפח ולעלות אל על. שקית שמנת מתוקה = 250 מ"ל.

  5. אני מכינה מקפא נוטלה .ממיסים נוטלה עם שמנת מתוקה. מקציפים שמנת נוספת ומערבבים עם הנוטלה המומסת. אפשר להקפיא או למקרר. יוצא נפלא. ובלי קשר, האתר נפלא ומושקע.

    מאיה עונה: גאוני! נתקלתי בכזה דבר כמה וכמה פעמים. זה פשוט גלידת שוקולד-אגוזים ביתית! ואף אחד לא מצליח לנחש שזה נוטלה עם קצפת… :)

  6. שכחתי להוסיף…ניתן לפורר קצפיות לבנות לחתיכות גסות. ולקשט בשוקולד מריר מגורד ….

  7. מאיה….
    במילה אחת WOW…המוס נראה כל כך טעים!!!

  8. מעולם לא הבנתי את הקטע של הביצים יש לך הסבר? שזה אגב, לא בריא לנשים בהריון וילדים קטנים מה שגורם להגבלת קהל היעד לטוב ולרע. וחוץ מזה, אני תמיד מרגישה את הטעם וזה…פויה.

  9. מאיה!!!
    חזוס זה נראה פשוט טוב!!!

    רוצה לאמץ אותי? אני אהיה ילד טוב…
    מבטיח!

  10. מוסיפה לגבי המקפא-נוטלה שהוזכר בתגובות – נתקלתי בו ב"ספר השוקולד" מעורר התיאבון, ומדובר במתכון הכי קל ומנצח שיש. לפעמים אני מקפיאה אותו בתבניות סיליקון בצורת פירמידות או פרחים, וממש לפני ההגשה משחררת ומוסיפה רוטב וניל מסביב וגרגירי רימון (או תותים, תלוי בעונה). אופציה אחרת היא להכניס לכוסות ולשים במקרר, לא במקפיא, למוס קליל.
    גיוון: לקנות נוגט, להמיס ולערבב עם קצת מהתערובת ועם קורנפלקס מרוסק, ולשים כתחתית קראנצ'ית לפירמידות.

  11. מאיה מתכון מעולה…תודה על האתר המקסים שלך..

    אגב בקשר למקפא נוטלה [אני קוראת לו גלידה..אני מוסיפה לפעמים
    רוטב אוכמניות שאני מכינה עם אבקת סוכר מכניסה לבלנדר לקבלת קולי
    השילוב של החמצמץ עם הנוטלה מעדן]

  12. מאיה!! כרגיל פוסט אדיר…
    אבל למה רק לדני יוצא לטעום את הדליקטסים שאת מכינה??
    גם אנחנו רוצים:)

  13. פוסט מצוין, אני מזדהה לחלוטין עם שברון הלב הכרוך בהכנת מוס לתפארת. גם אני כשגיליתי את המתכון הזה הרגשתי הקלה עצומה. את המתכון הזה RIVER CAFE בלונדון פירסמו בספר הראשון או השני שלהם, בעצם.
    לפעמים חשוב לדייק. חלק נכבד מהמתכונים של קרין גורן הם למעשה תרגומים לעברית מספרי בישול מוצלחים שיצאו בחוץ לארץ.
    בין כך ןבין אחרת הבלוג שלך נהדר. תודה.

  14. היכן אני יכול למצוא את המתכון לרוטב הטופי?
    המוס נראה טעים עד הזלת ריר :)

    מאיה עונה: מתכון לרוטב טופי יש בתחתית מתכון עוגת הגבינה. בתאבון! :)

  15. רציתי לשאול כמה כוסות יש במיכל של 250 מל שמנת מתוקה
    תודה אייל

    מאיה עונה: שקית שמנת מתוקה היא קצת יותר מכוס אחת (שהיא 240 מ"ל).

  16. להכנה נוחה בשיטה של בין מארי, ניתן להשתמש בקערת חרס טבולה בסיר מים כמעט מורתחים (להשאיר על אש נמוכה לאחר ההרתחה).
    הקערית יכולה לשבת על תחתית הסיר וגובה המים נמוך מגובה הקערית.

  17. […] – מהו המאכל האהוב עליך ? מוס שוקולד מעולה. מממ. אני אוהב אוכל משובח מכל הסוגים מסטייק ועד סושי, וגם חובב ג'אנק לא קטן (שאוורמה, בורקס, נקניקיה בלחמניה, פיצה) ובעיקר בהתחשב בזה שכמו בתחומים אחרים, גם החך שלי הבשיל מאוחר, כך שיש רשימה ארוכה מאוד של מאכלים שהתחלתי לאכול רק בשנים האחרונות והפכו אהובים מאוד: יין, פירות ים, דים סאם, סושי, סלטים שמשלבים פירות עם עלים. אבוקדו, חצילים, ארטישוק, תאנים – רק בשנה האחרונה, בעצמי קשה לי להאמין. […]

  18. אוף!
    הכל כל כך טעים, קליל, מובן, כיפי-
    פתאום אני רואה את התפו"א מוקרמים חלביים, אני כותבת לעצמי את המתכון, ואז אני רואה בסוף: "לצד סטייק בשרי מדמם.."
    אוף!

    בשרי עם חלבי?? זה לא כשר!! ולמה אני צריכה להרגיש מצפון שאני מכינה את התפו"א החלביים ואני רואה אח"כ.. שאת ממליצה לשים את זה עם בשר..הצילו.. ואצלנו לא מקרבים את זה אחד לשני! יהרג ובל יעבור..

    אז מה בסוף? למה אני כותבת את זה?
    כי אני מבקשת ממך, מכל הלב,בכדי שגם אנשים כמוני יוכלו לקרוא באתר המקסים והמועיל שלך, בלי מצפון שאולי זה לא כשר, לא לכתוב את ההערה הזו בתחתית המתכון. כי זה כואב לי בלב, צובט לי, ואז אני מתוסכלת. כי אני מרגישה רע עם עצמי.
    ואני רוצה להשתמש פה במתכונים בשמחה ובחפץ לב! בחשק!

    תודה לך שאת מקשיבה, פתוחה לתגובות, וממש תודה לך על האתר שמציל אותי (:

  19. ואוו… לא יאומן שמוס שוקולד יכול להיות כל כך קל להכנה.

    :)

  20. וואו!האתר שלך פשוט מקסים!
    המוס הזה שבה את ליבי,אך יש לי שאלה,האם אפשר להשתמש בשמנת צמחית?
    אני יודעת שזה לא אופטימלי,אבל אני לא צורכת חלב ואני יודעת שלעיתים ניתן להמיר לצמחי.

    מאיה עונה: אפשר. ואת יודעת מה עוד עשיתי (אל תספרי לאף אחד)? המסתי 200 גר' שוקולד וערבבתי בפוד פרוססור עם חבילה של טופו רך (ממרח דמוי "גבינת שמנת" שכזה, 16% שומן) וקצת דבש וקינמון. יוצא קצת נוזלי, אבל אחרי כמה שעות במקרר זה רך ומוסי ומדהים. אם את רוצה שזה יהיה עוד יותר סמיך, תוסיפי קצת אבקת פודינג וניל. אל תעיזי לספר לאף אחד מה שעשית. כולם יטרפו את זה, מניסיון.

  21. וואווו!!!!רגע רגע מרב התלהבות מהגבנית טופו ועל זה שאפשר לעשות את העוגה עם שמנת צמחית התבלבלתי,נתת לי עוד מתכון לממרח מוס שוקולד?:)
    את נפלאה:)
    אני טבעונית ומאוד קשה לי להשיג מתכונים לקינוחים ללא ביצים וחלב,עשית לי את היום!מצאתי אצלך המון דברים נפלאים שאני מתכננת להכין.

  22. הקצפתי יותר מדי.. כישלון טוטאלי. איזה דכאון!
    שימו לב – אל תתנו לקצף לשנות צבע, זה אומר שזה עומד להיהרס.

  23. איזה מוס… אין עלייך!!! את מנהלת את האתר הזה באמת כאילו אין מחר, בלעדייך בחיים – אבל ברצינות בחיים – לא הייתי תופסת אומץ להכין (בעיקר לאפות) דברים מסובכים. הכל כ"כ ברור, ופשוט. אני לא מכירה אותך אבל כבר אוהבת אותך.. (דרך אגב, אני משוטטת פה בלי סוף, והאתר עצמו פשוט כייפי!)
    תודה!!!

  24. אני מחפשת מתכון שאבד למאפינס כשרים לפסח. אני זוכרת את המרכיבים אך לא את היחסים: שוקולד מריר, קורנפלור, חמאה, ביצים וריבת תות. זה מגיע עם רוטב שמנת. אשמח אם מישהו מכיר ויוכל לשחזר….כי זה יצא טעים מאוד בשנה שעברה

  25. שאלה יצירתית מבחורה לא כ"כ יצירתית – אני מתכננת להכין את המוס ולהגיש אותו בקערה גדולה עם הרבה קצפת מעל, השאלה שלי היא איזה הפתעות אני יכולה לשים בתוך המוס עצמו?
    תודה רבה רבה!

  26. היי מאיה,

    קודם כל אני רוצה לומר תודה רבה על האתר הזה, הכל נהיר וברור מאד אפילו לי, בתחילת דרכי במטבח…
    אבל, יש לי בכל זאת שתי שאלות –

    א' – סלחי לי על הבורות, אבל האם, כשאת כותבת 'להקציף', במתכון הזה למשל – את מתכוונת במקצף ידני או במיקסר/בלנדר?

    וב' – איך מכינים קצפת? למשל הקצפת שמומלץ לשים מעל למוס?הקצפת במיכלים בסופר תמיד דלילה ולא יוצאת טוב, לדעתי.

    ושוב תודה על תשומת הלב. בבקשה, המשיכי לבשל, לכתוב, ולצלם. את מחממת את הלב כשם שמתכונייך מחממים את הבטן…

  27. שלום!
    המתכון נראה מצוין, האם יש להשתמש בשוקולד מריר 60-70% או שמה המוס יהפוך מריר מדי? באיזה שוקולד מומלץ להשתמש (מריר)?
    בנוסף, האם ניתן לחצות את הכמויות ולהשתמש במיכל שמנת אחת בשני חלקים וב100 גרם שמנת?
    אני מתכנן להכין את המוס לי ולחברה שלי.
    תודה! :)

    מאיה עונה: אני ממליצה להשתמש בשוקולד 60% ולא יותר, אחרת זה יוצא מריר. מצד שני, יש אנשים שאוהבים את זה ככה. אני מסוגלת לסבול גם מוס משוקולד מריר פושטי (52%).

  28. מתכון נפלא
    שיפור להגשה: מכינים את המוס כמתואר ושומרים בקערה במקרר.
    ההגשה בכוסות אישיות – מפזרים בתחתית כוס ההגשה שברי נשיקות קצף ביצים, מעל מנה נדיבה של מוס, מעל זה מפזרים מעט שברי שקדים מולבנים שעברו אפייה קלה במיקרוגל עד גוון חום קל מאוד ומעל קצפת.
    נשיקות והשקדים שוברים מעט את המתיקות.
    בתיאבון

  29. סוף סוף מתכון למוס אורגינלי בלי קצף ביצים. מאיה שוב ושוב סחתיין

  30. הי מאיה, המוס הלבן הולך עם קצת רכז רימונים וגרגרי רימון מעל?‏

    מאיה עונה: הו כןןןןןןןןןןןןן. רעיון מצויין!

  31. ועוד רעיון פנטסטי: לפני ההגשה לחתוך בננה לפרוסות דקות ולשים בכוסות הגשה, לטפטף בנדיבות מיץ לימון סחוט, ומעל המוס. מתוק-חמוץ-מתוק….הממממממ…..

  32. הי, אני צריכה להכין מוס פרווה, אפשר להכין את המוס עם שמנת ריצ'?
    תודה

    מאיה עונה: כן.

  33. לאנשים שלא גרים בארץ, מה בדיוק הכמות של 2 שקיות שמנת מתוקה? (מ"ל)

    מאיה עונה: 500 מ"ל, 2 כוסות, חצי ליטר.

  34. אשתי אלרגית למוצרי חלב. האם יש אפשרות להמיר את השמנת המתוקה בשמנת צמחית? האם זה עדיין יעבוד באותה צורה?

    תודה מראש.

    מאיה עונה: אפשר בהחלט.

  35. מה הסיכוי שזה יעבוד עם תותים במקום שוקולד…
    אני מחפשת מתכון למוס תותים טבעוני..

  36. שלום רב,

    יש לי שאלה לגבי הגרסא הטבעונית שמופיעה בתגובה ליסמין מה-30/6/2009. האם אפשר להחליף את הדבש במשהו טבעוני מקביל (אני יודע, סירופ אגבה, או אולי סילאן)? מה הכמויות על 200 גר' שוקולד מריר וחבילת טופו רך אחת? האם אפשר להקפיא גם את הגרסא הטבעונית או שאם אני מקפיא עדיף לי כבר להשתמש בשמנת צמחית?

    חג שמח וסליחה על הנדנוד, זה בשביל מישהי שלא אוכלת דבש.

  37. קראתי את גרסת הנוטלה- האם יעבוד עם צנצנת ממרח לוטוס?

  38. המוס הזה מושלם !
    לכל ארוחה משפחתית אני מתנדבת להיות אחראית על הקינוח וכולם מתעלפים ….
    מליון תודות
    ועכשיו שאלה
    צריכה להכין כמות כפולה….
    האם להכין בפעמיים או שפשוט להכפיל את החומרים ולעשות רגיל ?
    (ולהתפלל שלא תהיה לי תקלה…)
    חג שמח -<-@

    מאיה עונה: פשוט להכפיל חומרים ולעשות כרגיל. כל עוד יש קערה מספיק גדולה למיקסר אין בעייה.

  39. אהלן מאיה,
    אני חייבת לך תודה גדולה על המתכון הזה. יש לי סוכרת הריון, ומאז שגיליתי אותה לא נגעתי בשום קינוח. חיפשתי מתכון למוס שוקולד שיכול להתאים לי והמתכון שלך הגיע אלי מהשמיים. הכנתי את המוס עם שוקולד 85%, ככה שאין בעיה כם כמות הסוכר וזה כל כך שמן שבכלל, זה מתאים לסוכרת.
    יצא מעולה (עוד מלפני הסוכרת אני חובבת קקאו כבדה כך שמבחינתי כמה שיותר מוצקי קקאו – יותר טוב).
    אפילו הבת שלי בת השנתיים וחצי לא הפסיקה לבקש עוד!

  40. אוף… אני לא מכינה דברים כאלה בדרך כלל אבל נורא בא לי מוס ואני בהריון. עשיתי הכל לפי המתכון אבל השוקולד והשמנת המומסים התקשו להם במקרר, ולא התערבבו עם השמנת שניסיתי להקציף (אולי הבלנדר מוט שלי חלש מדי, לא יודעת), ובסוף יצא מין יצור היברידי שחלקו מוסי וחלקו גושי, קראנו לו 'מוס גוש'… אבל לא משהו, ואני כל כך חיכיתי לזה… :-(

    מאיה עונה: להבא את יכולה להוציא את התערובת מהמקרר בערך חצי שעה-שעה לפני ההכנה ואז אם היא לא תהיה ככ קרה היא תתערבב יותר טוב ללא גושים.

  41. הי, האם אפשר להקציף במקצף ידני?? או שהמתכון דורש מכשור חשמלי?
    תודה וחג שמח !!!

    מאיה עונה: טכנית אפשר, אבל תתכונני לאימון ידיים רציני ביותר.

  42. שאלה חשובה ואודה על תשובה מהירה אם תוכלי – אני במקום שאין בו שמנת מעל 20 אחוז שומן. האם ניתן להוסיף מעט חמאה כדי שתקציף? מישהו פעם אמר לי שככה עושים – ביחס של 20 אחוז. אבל לא מוצאת בגוגל באף מקום. תודה גדולה
    מ

    מאיה עונה: לפי ההגיון נשמע שזה יעבוד. מכירה גם טריק כזה להכנת שמנת מתוקה מחלב וחמאה – מרתיחים אותם ביחד, טוחנים בפוד פרוססור לדקה שתיים, מצננים, ואז אפשר להקציף. ממליצה לך לחמם את השניים ביד, לטחון או לטרוף היטב ליצירת אמולסיה חלקה, ולצנן היטב היטב לפני ההקצפה.

  43. היי מאיה,
    יש לי ממרח נוגט שממש בא לי לשלב במוס. מתי היית ממליצה לי להוסיף אותו ומה הכמות? כף תספיק?
    בנוסף, אם אני אכין את זה בכלי הגשה גדול, נראה לך שזה יעבוד? אני מתכננת להכין את זה למפגש חברים אבל לא היחידה שמביאה משהו ככה שמרגיש לי מיותר להכפיל כמויות…

    מאיה עונה: מוסיפה לתערובת השוקולד והשמנת כשהיא עדיין חמה.

  44. היי מאיה,
    אפשר להכין חצי כמות? כלומר להמיס את השוקולד בחצי מיכל שמנת מתוקה ואת החצי השני להוסיף לפני ההקצפה?

    מאיה עונה: כן, אבל אם אתם בונים על מיקסר עומד ישמצב שיהיה לו קשה קצת להתמודד עם הכמות הקטנה. עדיף במיקסר ידני אם יש, ,ואז לעבוד בקערה קטנה יותר.



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!