שרבט תפוזים של קיץ

נחשב אצלי: מתוק ומושחת

sherbet

כרגיל יש לי הצתה מאוחרת. באמצע הקיץ אני נזכרת שבעצם תפוזים זה ממש סבבה. זה קשור לכך שהצד הרומני שבי (טוב, אני 100% רומנייה) לא יכול לחלוף ליד התפוזים המצ'וקמקים והזולים בסופר מבלי לחשוב איזה מטעמים אפשר להכין מהם. ובדיוק בתזמון מושלם שלח לי יובל, קורא נאמן ממרילנד, לינק לאתר המקסים של הגברת ג'יל סאנטו פייטרו (שעבדה פעם במדור האוכל של הניו יורק טיימס) ושם הופיע מתכון לשרבט מנדרינות מפתה ביותר. אמנם אין כאן צורך במכונת גלידה, אבל כן מומלץ להשתמש בפוד פרוססור, שהוא זה שמביא את הברד הטעים הזה למרקם של שרבט. סוג של גלידה קלילה כזו.

כן, אני מודעת לעובדה שנגמרה עונת התפוזים ושאלה שנמכרים ברשת אדומה ב3.5 שקל לקילו הם תפוזים מקירור שראו זמנים טובים יותר. אבל עדיין יש להם קליפה ריחנית ומיץ שמשתבח פלאים עם קצת תגבור של לימון. אז כל הצקצקנים – לכו לאכול גלידת זעפרן וקוויאר איפשהו. וכל השאר – לכו על זה, אתם תודו לי. הכמות: 6 מנות נדיבות.

  • לשרבט:
  • חצי כפית ג'לטין
  • 5 כפות מי ברז
  • כוס וחצי מיץ תפוזים סחוט טרי (מכ-4 תפוזים למיץ, להשיג בסופר ברשת אדומה בזיל הזול)
  • לימון אחד – לתגבור טעם המיץ
  • שליש כוס סוכר
  • חצי כוס (בערך חצי מיכל של 250 מ"ל) שמנת מתוקה 32% ומעלה
  • להגשה עם ווריאציית הגרניטה:
  • חצי כוס שמנת מתוקה
  • חצי כפית תמצית וניל
  • 1-2 כפות סוכר

עלות משוערת:

8 שקלים

עבודה נטו:

12 דקות

ההכנה

ז'אנר הגלידות הביתיות ללא המכונה לא מפסיק להכזיב – ובכל פעם אני מגלה גרסה קצת שונה ומוצלחת יותר למעדן הזה, שכל פעם מנסה לשרוד אצלי בפריזר ליותר משלושה ימים אבל לא מצליח. והפעם המרכיב הסודי – ג'לטין (טאם-טאם-טאאאאאם!!). גרגרי הג'לי הידועים לשמצה שהוחרמו במטבחי לשנים רבות עד שגיליתי את עוגת מוס הלימון של אורנה ואלה שלימדה אותי להפסיק לדאוג ולהתחיל לאהוב אותו. אם אתם מפחדים מג'לטין יש רק שני עקרונות פשוטים שאם תקפידו עליהם – ההצלחה מובטחת. המתכון הזה "בצק-אלימי" באחריות – סמכו עלי! אם אין לכם פוד פרוססור בבית, גללו לסוף המתכון לשדרוג פסיכי שיהפוך את התוצאה (הטעימה והמרעננת בפני עצמה) לקינוח מרשים ומשובח ביותר.

sherbet24

יש כל מיני דרכים להשיג גלידה חלקה יחסית מבלי להשתמש במכונת גלידה. אני לא אכנס לפיזיקה שמאחורי זה (מי שרוצה להרחיב בנושא, שילך לקרוא את ספר הגלידה של דיוויד לייבוביץ – מומלץ ביותר), אבל מילות המפתח הן בדרך כלל שומן, סוכר, ואלכוהול – שלא קופאים במקפיא. עוד חבר בנבחרת הזו הוא ג'לטין, שיש לו יכולת בלתי-רגילה בספיגת נוזלים – ואלה בדיוק אותם נוזלים שקופאים לגושי קרח והופכים את הגלידה הביתית הממוצעת לדרעק אחד גדול. אז מה הם שני העקרונות לעבודה עם ג'לטין? צריך להשרות אותו במי ברז לכמה דקות, ואז צריך לחמם אותו בעדינות כדי להמיס את הגרגרים. ואז מקבלים תערובת קצת ג'לי-אית, שכל דבר שנוסיף אותה אליו יתייצב מאוד עם הקירור. לא התכוונתי לקלל אתכם עם כל הפרטים הטכניים – אז בואו ניגש אל התכל'ס.

sherbet3

קודם כל צריך לקנות ג'לטין. קופסה עולה קצת יותר מ-10 שקלים ויש בה שני שקיקים של 14 גרם כל אחד. יש שני סוגים של אבקת ג'לטין (לאחד קופסה אדומה ואחד קופסה כחולה) – יש ביניהם הבדל פעוט במחיר, אבל אין הבדל בטעם (נראה לי שזה עניין של כשרות, בעיקר) – אני לא אכנס להבדל במקור הג'לטין כי אתם ממש לא רוצים לדעת. אגב, למטיבי לכת במטבח יש גם עלי ג'לטין, שהם יותר מגניבים מאבקה, אבל זה כבר הארדקור ואי אפשר להשיג את זה בסופר. אז תפסיקו להתחכם, טוב?  טוב.

sherbet4

מודדים חצי כפית מאבקת הג'לטין הזו, ושופכים אותה לתוך קערית קטנה עם בערך 5 כפות מים מהברז. מוודאים שגרגרי הג'לטין התפזרו היטב במים ולא נדבקו לגוש אחד. ניסיתי, אגב, גם כמות כפולה של ג'לטין כדי לראות מה יקרה, ולא היה שום הבדל. את הג'לטין צריך להשאיר במים ככה ללפחות 5 דקות כדי שיתנפח קצת. אפשר גם רבע שעה ולא יקרה כלום. בזמן שהג'לטין שוחה לו בחדווה עוברים לתפוזים שלכם.

במתכון המקורי ג'יל השתמשה במנדרינות, אבל ראיתי שיש בכל הסופרים משהו שנקרא "תפוזים למיץ". שאלה תפוזים קטנים יותר, כבדים יחסית לגודלם, והאמת? קצת מצ'וקמקים. רק מה – הם עולים בין 1.90 ל-3.50 ש"ח לקילו שזו מציאה מטורפת. גם אצל הירקן מצאתי תפוזים כאלה. מומלץ לא להתפתות לקנות תפוזים "רגילים", אלא דווקא את התפוזים למיץ, שיש בהם יותר יחס משקל/מיץ. צריך בערך 4 תפוזים טיפוסיים כאלה בשביל המתכון (בערך קילו), אבל אני ממליצה לקנות יותר, כי המיץ שיצא לכם כל כך טעים, שסביר להניח שתשתו ממנו יותר מידי. כפי שהזכרתי מקודם, המיץ של התפוזים האלה קצת מתוק ואנמי מידי לצרכינו, ולכן נפמפם לו את הטעם עם מיץ מבערך לימון אחד. אז צריך גם לקנות לימון.

sherbet7

לפני שסוחטים להם את הצורה, לוקחים את אחד התפוזים ומגררים לו את הקליפה. אם יש לכם מיקרופליין כמו שלי, אז צוף ודבש. אם אין, פשוט קלפו את הקליפה לרצועות דקות עם קולפן ירקות (זהירות לא לקלף מהחלק הלבן כי הוא סתם מר), ואז תדוגו החוצה את הקליפות מהבלילה אחרי השימוש. והנה הדגמה לכך שאני טיפשה וקניתי סתם שני מיקרופליינים כי חשבתי שהם שונים. הם בול אותו דבר. אבל עדיין אני אוהבת את שניהם.

למה מקלפים לפני שסוחטים למיץ? כי אחרי שסוחטים ונשארת רק הקליפה בלי הקונטרה של הפרי מבפנים, זה מסוכן והפרי מחליק ואז נחתכים (מנסיון, אלא מה?).

sherbet6

ברגע שגיררתם לכם קליפה מתפוז אחד (בערך כף אחת של גרידה דקה), תתחילו לסחוט. המתכון דורש כוס וחצי של מיץ תפוזים, אבל המתכון בונה על תפוזים בעונה ולא תפוזים בעסה של קיץ. והמתכון גם לא בונה על זה שאחרי שמתגברים במיץ לימון וטועמים כדי לוודא שבסדר, זה כל כך טעים ומרענן עד ששותים בטעות חצי מהכמות, בגלל השוונג. ולכן אמרתי לקנות תפוז או שניים יותר כדי שתרגישו נוח לגנוב כמה שלוקים לעצמכם.

sherbet8

סוחטים את התפוזים עד שמגיעים לכמעט שתי כוסות ואז טועמים. המיץ צריך להיות חמצמץ ולא אנמי. סוחטים גם מיץ מהלימון ומוסיפים ממנו בהדרגה וטועמים, עד שנוצר טעם של מיץ תפוזים של חורף (שהוא חמוץ ומתוק ורענן מאוד). לי לרוב מספיק מיץ מבערך חצי לימון. עבור קצת יותר מכוס וחצי. זוכרים להפסיק לשתות את המיץ בזמן, כי סחטתם אותו למטרה מסויימת, דהההה?

sherbet5

ועכשיו אחרי כל הפצ'קריי של מיץ התפוזים (אני נשבעת שכל עסק התפוזים לוקח 3 דקות, זה רק נשמע יותר כי אני נסחפת עם ההסברים) נחזור לג'לטין שלנו. אם השרינו אותו כמו שצריך הוא אמור להתנפח ולהראות כמו כדוריות ג'לי קטנות. יש מצב שאפילו המים מסביב קצת יסמיכו.

sherbet9

מוזגים את התערובת לסיר בינוני (זכרו שאחר כך הוא צריך להכיל גם את המיץ) ומתחילים לבשל בעדינות על אש קטנטנה. מערבבים עם כף. שימו לב שהמים לא צריכים לרתוח, אלא רק להתחמם לרמה שתמיס את כדוריות הג'לי השקופות עד שיעלמו לגמרי ואז זה ייראה כאילו יש רק מים בסיר (בתמונה השתמשתי בסיר רחב יותר וכסוף כדי שתראו את ההבדל).

לא להרתיח!! הרתחה תהרוס את הג'לטין.

sherbet10

ברגע שנעלמות כל הכדוריות מוסיפים לסיר (כשהוא עדיין על האש הנמוכה) את מיץ התפוזים המתוגבר.

sherbet11

מוסיפים גם את הסוכר (צמצמתי מהכמות המקורית של חצי כוס לשליש כוס כי היה לי קצת מתוק מידי).

sherbet12

ואחרונה חביבה – מוסיפים גם את גרידת התפוז. רואים איך גיררתי אותה על נייר מגבת? ככה הכי קל להעביר אותה ממקום למקום. כאמור, אם אין לכם מיקרופליין, פשוט קלפו את החלק הכתום של הקליפה (בלי הלבן, הוא מר) והוסיפו לסיר. הוציאו ממש רק לפני ההקפאה. מערבבים את התערובת היטב על האש הנמוכה לבערך חצי דקה ודי. מכבים את האש.

sherbet13

התערובת תהיה חמה מאוד למגע וזה בסדר, אבל אסור להגיע למצב שהיא תרתח! חצי דקת הערבוב הזו היא רק כדי לוודא שהג'לטין מתערבב פנימה כמו שצריך – ולא מעבר. מסירים מיד מהאש ומוזגים את התערובת לקערה או לקופסה שבא תקפיאו את השרבט.

sherbet15

בשלב זה צריך רק לערבב פנימה את השמנת והופ להמקפיא, אבל הנודניקית אמרה שצריך לצנן את זה במקרר קודם. וכמו שאתם מכירים אותי, בפעם השלישית שהכנתי את זה ניסיתי להיות חכמולוגית ולשפוך את השמנת פנימה ישר לתוך הקופסה כשתערובת המיץ והג'לטין עדיין חמה. ונחשו מה קרה? השמנת התפרקה קצת, ואחרי הצינון נוצרה שכבה לבנה וג'לטינית למעלה (אבל תכל'ס לא היה הבדל במוצר הסופי אחרי שטחנתי אותו).

sherbet16

אז תהיו ילדים טובים ותצננו את התערובת טוב טוב במקרר למשך כשעה, עד שהיא קרה, וטיפה'לה מסמיכה מהג'לטין (היא לא הופכת לג'לי של ממש, אלא רק מסמיכה קצת. ניסיתי כמות כפולה של ג'לטין ולא ראיתי הבדל במרקם של השרבט הטחון).כשהתערובת קרה, מוסיפים פנימה את השמנת המתוקה (לא נראה לי מומלץ לנסות שמנת עם פחות מ-30%, כי יצא לכם קרח ולא שרבט) ומערבבים היטב. הנה זה מקבל צבע של שרבט אמיתי:

sherbet17

אם השתמשתם בקליפות תפוז גדולות הגיע הזמן לדוג אותן החוצה (עדיף להשאיר אותן בקערה תוך כדי הקירור כדי למצות מהן מקסימום טעם ולהוציא רק ברגע האחרון). מכסים היטב בניילון נצמד או סוגרים את הקופסה עם מכסה (הכי טוב קופסה ריקה ונקייה של גלידה) תוקעים בפריזר ללילה שלם. אם אתם חרוצים, אתם יכולים לערבב את זה עם מזלג כל שעתיים. אבל לא קריטי.

sherbet18

אחרי כ-12 שעות הקפאה התערובת מוכנה לשלב הבא. אם אין לכם פוד פרוססור אז לא מומלץ לחכות מעבר ל-24 שעות, כי היא תהפוך לקרח מוצק ומבאס ויהיה קשה לגרר אותה עם מזלג. אם יש פוד פרוססור היא יכולה בכיף לחכות 4 ימים כשהיא מכוסה היטב. מה זה היטב? עם שכבה כפולה של ניילון נצמד או נייר אלומיניום, או מכסה של קופסת פלסטיק. שלא תקבל ריח של שניצל תירס!

מי שיש לו פוד פרוססור – יכין שרבט

sherbet20

כשהתערובת קפואה כהוגן, מגרדים אותה החוצה לתוך הפוד פרוססור (הכי נוח עם מזלג). עובדים מהר כדי שהיא תישאר קרה מאוד מאוד. טוחנים למשך 2 דקות רצוף. מידי פעם עוצרים כדי "לנגב" את השוליים או התחתית מחתיכות שלא נטחנו. אחרי 2 דקות תקבלו שרבט במרקם חלומי, אבל החיכוך בפוד פרוססור גורם לו להינמס מהר מאוד. ולכן, הופ הופ, מהר להעיף אותו בחזרה לקערה או הקופסה שלו, ולהכניס אותו בחזרה לפריזר לשעה לפחות.

sherbet23

המרקם הרך והכיפי שלו יישמר למשך יממה שלמה (כמו כאן בתמונה). לאחר מכן הוא יתחיל להתקשות שוב, ותצטרכו לטחון אותו שוב כדי להנות ממנו ממש. שימו לב שאם השרבט מתרכך לכם יותר מידי בחוץ, כל האפקט של האוורור שהוא עבר ילך לאיבוד, כי כשהוא נמס כל האוויר שהחדרנו פנימה בורח החוצה.

sherbet21

אם אתם מטיבי לכת ומשעמם לכם בחיים (כמוני), תוכלו להתחכם ולהעביר את השרבט הטחון לשקית זילוף ואז לזלף ממנה לכוסות אישיות (שמומלץ להקפיא מראש, כדי שהצורה היפה של הזילוף תישמר היטב).

sherbet22

שימו לב שהכמות במתכון מספיקה רק ל2-3 כוסות פלסטיק גדולות, ומומלץ לזלף לכוסות קטנות יותר כדי שיספיק להרבה מנות.

מי שאין פוד פרוססור -יכין גרניטה (לא פחות טעים!!)

sherbet19

מגרדים את התערובת הקפואה עם מזלג בנחישות ומועכים כאילו זה תפוחי אדמה. מתקבלים פתיתים קטנים ורכים, שאותם ראוי לכנות גרניטה (כמו ברד, רק יותר רך וכיפי). עובדים מהר וברגע שיש גרניטה מוכנה מחזירים אותה למקפיא לייצוב של שעה לפחות לפני ההגשה. אם אתם מפחדים שגרניטה זה "פושטי" מידי ורוצים גן עדן של ממש – קחו את שאר השקית של השמנת המתוקה שנשארה משרבט (השתמשנו רק בחצי שקית) והקציפו אותה לקצפת עם חצי כפית תמצית וניל וכף או שתיים של סוכר. הגישו את הגרניטה עם כף גדושה של קצפת וניל ותתמוגגו מאושר. זה גם הדבר הכי פוטוגני בעולם, אבל תסלחו כי הייתי צריכה לעלות על מטוס לסן פרנסיסקו ולא הספקתי לצלם את הווריאציה הזו. אז תסתפקו בצילום של משהו דומה מבון אפטיט. ממממממממממממממממממממממממממ.

שדרוגים
מבחינתי עדיף שהפוסט יהיה הכי קצר ופשוט, אבל מדגדג לי בקצה האצבעות להציע לכם שדרוגים מעניינים – נסו ודווחו לי בתגובות!
– להוסיף גרנד מרנייה או קמפרי (כף או שתיים יספיקו)
– לנסות עם מיץ אשכולית אדומה (עדיין יש בסופר)
– להוסיף חופן של עלי נענע או בזיליקום (כן!), בלי הגבעולים לתערובת החמה, לצנן את הכל ביחד, ולהוציא את העלים לפני ההקפאה.
– להחליף את הסוכר בחלב מרוכז

פינת התכל'ס
משרים את הגל'טין במים פושרים למשך כ-5 דקות עד רבע שעה. בינתיים מגררים דק מקליפתו של תפוז אחד וסוחטים יחד עם שלושה תפוזים נוספים עד שיש קצת יותר מכוס וחצי מיץ. טועמים את המיץ ומוודאים שהוא מספיק חמוץ וטעים. אם צריך (ובקיץ צריך), מתגברים עם מיץ לימון לפי הטעם. מחממים את תערובת הג'לטין בעדינות בסיר בינוני למשך כדקה רק עד שכדוריות הג'לטין מתמוססות ונשארים עם שלולית מים "רגילים". מוסיפים את המיץ, הסוכר וגרידת התפוז. מערבבים על אש קטנה כחצי דקה ומסירים מהאש. אסור להרתיח את התערובת בשום שלב. מצננים במקרר עד שקר. מוסיפים את השמנת המתוקה. מכסים ומקפיאים. טוחנים בפוד פרוססור 2 דקות או מגרדים עם מזלג (ואז מגישים עם קצפת ממותקת עם קצת וניל).

אוף-טופיק
רוצים להתעדכן במעלליי הקולינריים בסן פרנסיסקו?! (למי שלא מעודכן, אני שם עד אוקטובר בהתמחות אצל גוגל) קפצו לקבוצה בפייסבוק.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




42 תגובות בינתיים:

  1. יש תחליף צמחוני לג'לטין שאפשר להשיג בחנויות רגילות? נשמע לי נהדר, אך אבוי, הג'לטין הזה מסבך לי את החיים.
    תודה:)

    מאיה עונה: הקופסה הכחולה זה ג'לטין דגים שהוא צמחוני. עוד חלופה, כפי שהציעו מתחתייך בתגובות היא אגר-אגר (אין לי ניסיון איתו).

  2. כשאני מכינה עוגת גבינה קרה, אני מוסיפה את הג'לטין בהדרגה למים חמים (כמעט רותחים) ומערבבת עד שהוא פשוט מתמוסס ומגיע למרקם שקוף (בדיוק כמו שתיארת). יש בעיה עם זה במתכון הזה גם?
    זה נראה לי יותר מהיר (ואולי יותר פשוט?) מאשר להשרות ואז לחמם.
    חוץ מזה, תודה על כל המתכונים וגם על המתכון הזה! קוראת באדיקות ולא מפספסת אף פוסט

    מאיה עונה: נראה לי הגיוני שאם זה עובד לך שם זה יעבוד פה. גם אני נתקלתי בכמה מתכונים עם טכניקה כזו, אבל אין לי מספיק ניסיון (או ביצים) כדי להשתמש בה תמיד…

  3. http://www.youtube.com/watch?v=bhuOIbg-hM0

    מאיה עונה: לול! תהיתי באמת איפה לתקוע את זה ולא מצאתי קונטקסט רלוונטי בפוסט :) בתגובות זה טוב!

  4. הי מאיה,

    ראשית, נראה טעים ומבטיח, ינוסה בקרובבב
    מה קורה אם אני לא מוסיפה שמנת מתוקה (מטעמי דיאטה) זה יהרס?

    שנית, המון בהצלחה בגוגל, איזה כיףףףף
    מגיע לך!!! את מולטי מוכשרת!!!!

    שבת שלום ותודה מראש.

    מאיה עונה: אם לא תשימי שמנת מתוקה אז יצא לך סורבה ולא שרבט. הוא יהיה מאוד קרחי. אני לא ממחבבי הקינוחים הקרחיים (נניח, קרטיבים), אבל רוב האנשים באולם דווקא אוהבים את זה. אז נסי וספרי איך יצא! הפחיתי קצת בכמות הסוכר, אגב, כדי שלא יצא לך מתוק מידי בגלל ההשמטה של הנוזלים.

  5. אפשר להשתמש בפרות אחרים במקום התפוזים?

    מאיה עונה: כן. לדעתי גם מיץ אשכוליות יעבוד. מיץ לימון לא, כי הוא מתוק מידי וצריך לדלל אותו עם מים וזה יצא קרח. עוד רעיון מעניין הוא להשתמש בבפנוכו של הפסיפלורה (חובה לסנן החוצה את הגרעינים).

  6. היי לנה
    יש אגר אגר שזה תחליף צמחוני לגלטין (מובטח ללא עצמות טחונות של דגים:)

    http://www.gamnon.net/AG-NewHerbal/Glossary/H-AgarAgar.htm

    מאיה כרגיל פוסט מדהים. תעשי חיל בסאן פראן:)

  7. יובל הג'ינג'י ממרילנד

    מאיה,
    אחלה מתכון. שמח שאהבת את הפינה של ג'יל. היא מדהימה.
    מקווה שכולם יהנו. ברוכה הבאה ל US and A

  8. שומן, אלכוהול, סוכר. כן, זה נשמע כמו שילוב של שלושה מתוך ארבעת אבות המזון (איפה הקפאין איפה)

  9. הי מאיה, בתור אחת שהתמכרה לאתר ולמתכונים המעולים, לצילומים היפיפיים ולהסברים הפשוטים, אז רק שאלה קטנה, לאן נעלמו הקטגוריות – נחשב אצלי… הן היו כל כך נוחות – אנא החזירי אותן.

    תודה טלי 

  10. מתכון שנראה מדהים כרגיל, מאיה!
    רציתי לשאול – מישהו ניסה את עניין השרבט בבלנדר?
    אין פוד פרוססור, אבל בכ"ז הייתי רוצה להכין.

  11. איזה כיף להכנס במקרה ולראות שפרסמת פוסט חדש :)

    נראה מעולה וינסה ביום מן הימים כשיהיה לי זמן… או תיאבון (מה שיבוא קודם).

    רק רציתי להגיד שכל הזמן שברברת על התפוזים אני חשבתי פסיפלורה!!! פסיפלורה!!!! ואכן ראיתי בתגובות שהצעת לנסות עם פסיפלורה…את זה אני מוכנה לנסות ולו רק בגלל שיש לי שיח לא רחוק מהבית :) נראה לי שתוספת הלימון תהיה מבורכת גם לפסיפלורה.

    אם אנסה אדווח.
    בהצלחה והנאה מרובה בסן פרנסיסקו

  12. היי מאיה,
    נראה מדהים!
    מצטרף לשאלתה של בלה ומשכלל: האם אפשר להשתמש בבלנדר מוט יד במקום בפוד פרוססור?

  13. הערה קטנה – ג'לטין דגים זה לא צמחוני, זה רק כשר בצורה שונה. אני לא מכירה ג'לטין צמחי.

  14. ואו. בלוג מדהים. ♥
    כל הכבוד!

  15. גדול! בדיוק אתמול בהליכה היומית שלנו בעלי אמר שהוא רוצה להכין סורבה תפוזים
    וחשבתי על זה שאף פעם לא ראיתי סורבה תפוזים באף מקום…

    והופלה אני נכנסת לאתר שלך ומוצאת אחד בלי לחפש אותו בכלל :)

    בעלי יהיה מבסוט!

  16. א ל ו ה י ם !!!
    במוצאי שבת הכנתי ….את השלב הראשון ו…שכחתי במקפיא !
    הערב חזרנו מהים ועכשיו הגענו לאכול את הסורבה ……..
    מ ע ו ל ה :)

    תודה, טעם של חורף אחרי ים זה מבלבל את החושים !!!

  17. היי מאיה, אני מצטערת מראש על התגובה נטולת ההקשר, אבל רציתי לדעת- אולי יש לך המלצות על ספרי בישול למתחילים? משהו בסגנון cooking for dummies רק בגרסא הישראלית (הבנתי שמתכונים אמריקאים לא יוצאים טוב כשמנסים להעביר אותם, כמות שהם, למטבח הישראלי.) תודה מראש!

    מאיה עונה: אני ממליצה בחום רב על הספר "אוכל" של שרי אנסקי. בשבילי הוא כמו הספר המפורסם של ג'וליה צ'יילד. מגוון מתכונים בסיסיים וטובים, אוכל כזה "של בית", הכל מוסבר בגובה העיניים ובנימה נעימה, ופשוט תענוג לקריאה ודפדוף. זה הספר היחיד שלקחתי איתי לאמריקה מישראל.

  18. למה כל המתכונים נכנסו פתאום לקטגוריית "כללי"? מה קרה לשאר הקטגוריות?

  19. בלוג מעולה
    מתכון מדהים
    תשימו עוד מתכונים

  20. השרבט נראה נפלא. אני חושבת שאנסה עם אשכולית אדומה! ממממ

    אם את מחפשת רעיונות נחמדים לניצול תפוזים, כתבתי כאן מתכון זריז לריבת תפוזים במיקרו. כן, במיקרו! (המתכון באנגלית). אפשר להכפיל כמויות.

    http://www.saltandpaprika.com/2010/05/30/quicky-microwave-orange-marmalade/

  21. הכנתי גם מתפוזים וגם מפסיפלורה ויצא מעוללה!
    תודה רבה על מתכון פשוט וטעייייייייים. :)

  22. בפעם הראשונה שניסיתי, לא הצלחנו להתאפק וזללנו הכל כמרק קר (מ-ע-ו-ל-ה).
    עכשיו ניסיתי שוב, מנה אחת רגילה ומנה שניה עם חלב מרוכז. יותר מוצלח רגיל, הטעם של החלב המרוכז קצת משתלט, וזה יוצא יותר מידי מתוק.

  23. חיפשתי בסופר את התפוזים,ולא היה ובגלל שכבר נידלקתי על המתכון, קניתי תרכיז קפוא פריגת- אחד תפוזים ואחד מנגו ועשיתי (כל אחד בנפרד). כל כוס תרכיז הספיקה לי לכמות כפולה.
    הוספתי עלי נענע שלמים- ולא הוצאתי- וכשטחנתי את זה (עם בלנדר מוט- יצא מצוין) הם נטחנו דק דק. יצא פשוט מדהים!!! בול לימי החמסין שהיו. כל האוכלים ממש נהנו! תודה על המתכון המוצלח מאוד.

  24. היי מאיה אני מעריצה את האתר שלך ואת כל המתכונים והכנתי לפחות חצי מהקינוחים שלך..
    ורציתי לשאול אותך אם אפשר להשתמש במיץ תפוזים מוכן מבקבוק בגלל שעכשיו קיץ ואין תפוזים…..
    תודה רבה!

  25. נראה מעולה. אני מכיר את המתכונים שלך בימי רביעי בידיעות, הגיע הזמן שאתחיל לבקר גם באתר!

  26. הכנתי ויצא פשוט מעולה!

    אני אף פעם לא מתעסקת עם ג'לטין, כי זה ממש מפחיד אותי, אבל הפעם בגלל ההסברים הנפלאים שלך הרהבתי עוז – ופשוט הייתי המומה מהתוצאה! אחת הגלידות הטעימות והמרעננות ביותר שטעמתי!

    כאן אני בכלל רוצה לשבח את האתר שלך, שהוא אתר פשוט מדהים וכייפי ואני נעזרת בו המון. בדרך כלל פשוט לא מגיבה, למרות שבדרך כלל המתכונים פה מעולים וההסברים ברורים גם לאחת כמוני שלא מצטיינת בבישול.

    המון תודה על האתר הנפלא!

  27. מתכונים מצויינים ומפורטים. כולל תמונות יפות.
    כל הכבוד על אתר מושקע ורציני.
    ישמח מאוד עם תעלו מתכון לשקשוקה.

  28. אתר יפה ומושקע.
    הצלם שצילם את התמונות עשה עבודה מדהימה.

  29. נשמע ונראה מעולה…יש אפשרות לעשות את זה בלי מעבד מזון? יש כאלה שעוד אין להם…

    מאיה עונה: נו נו נו – לא קראת את הפוסט? יש פסקה שלמה על מה עושים אם אין פוד פרוססור…

  30. הי מאיה,
    את בטוחה שאי אפשר להכין את זה עם לימונים? נתקעתי עם שקית ענקית של לימונים, ועכשיו אני מחפשת מה לעשות איתם לפני שהם יתייבשו ויבאסו אותי. או לחלופין, אולי יש לך מתכון מומלץ לפאי לימון? (לא העוגת-מוס-לימון של אורנה ואלה – אני לא מתה עליה, היא עדינה מידי לדעתי)

    מאיה עונה: לא אמרתי שאי אפשר להכין מלימונים, אני פשוט לא בטוחה לגבי כמויות. אני במקומך הייתי מכינה כמויות מסחריות של קרם לימון ומקפיאה. חצי כוס מיץ על חצי כוס סוכר על שלוש ביצים. טורפים על אש נמוכה 8 דקות (לי יש ביצים ואני עושה על אש גבוהה ואז לוקח 3 דקות בול) עד שמסמיך. אם רוצים, מערבבים פנימה 20-50 גר' חמאה בשלב זה, למרקם עשיר יותר – לא חובה. מעדן אלוהי, שאפשר לפזר בתוך בצק פריך, או סתם למרוח על טוסט, או סתם לאכול מתוך הסיר עד שנגמר.

  31. תודה מאיה!
    בסוף הכנתי "עוגת לימון לימונית במיוחד" מהספר של קארין גורן. מה אומר ומה אגיד – יצא טעים אבל האישה הזו לא מדייקת עם זמני האפיה שלה, או שפשוט זו אני שלא אוהבת שהעוגות שלי מתייבשות ומקבלות צבע חום כהה מלמעלה.

  32. Hi, First thanks for answering so fast- I can't believe you have time to all the questions here (I refer to your post about chocolate cake which was a big hit by the way, with children and adults in a birthday party- )
    This ice cream idea is also amazing- I tried it with grapefruit juice (tropicana…lazy me) and it was great. also also replaced the juice with lemongrass tea- big hit. with both of them I used single cream cause I wanted it to be lighter.

    מאיה עונה: נשמע שדרוג פיצוץ! תודה על הרעיון. לא תיארתי לעצמי שיעבוד עם מיץ קנוי :)

  33. אני חושב שאין בעיה עם להרתיח ג'לטין, הוא לא מתפרק.
    תשאלי את אלטון.

    מאיה עונה: שאלתי, הוא מסר: "יאללה, עזבי אותך"

  34. […] עליכם דגשים ועצות וטריקים ותמונות (כמו שעשיתי במתכון שרבט התפוזים, שהכיל ג'לטין), ישבתי וחשבתי איזה מוצר סופרמרקט נגיש […]

  35. מה את אומרת מאיה – אפשר להכין עם תחליף סוכר? "כמוסוכר" או משהו בסגנון??

    מאיה עונה: סביר להניח שיעבוד.

  36. אמנם המתכון הזה הוא עתיק, אבל טרם קניתי 'זמנים מודרניים' היום וחם לי.. – האם יש אפשרות לעשות את השרבט עם שמנת צמחית או שזה פשוט לא זה?
    תודה :)

    מאיה עונה: סביר להניח שיעבוד.

  37. אני משתמשת במתכון הזה כבר מלאן זמן והנה חלק מהוריאציות שעשינו, פשוט החלפנו מיץ תפוזים ב: תה ירוק. מעולה ולא מתוק, מיץ אשכוליות אדומות של טרופיקנה ל״ניקוי החיך״ בארוחת עשר מנות לזוג חברים מעריכים, לימון ונענע אחרי שהבת שלי התאהבה בזה בביקור בישראל ופה אין כזה דבר. מיץ עגבניות (בלי סוכר כמעט) תפוז ובזיליקום… לא זוכרת מה עוד אבל זה תמיד מוצלח ואנשים מחזיקים ממני בשלנית רצינית עם זה…

  38. אהלן מאיה
    החלפתי את הג'לטין באגר אגר ויצא אדיר (אני לא יכול להשוות לתוצאות עם ג'לטין כי אני לא מתכוון להשתמש בזה… אבל לדעתי זה לא פחות טוב!)
    למקרה שתהית, השימוש הוא כמעט זהה. כפית ג'לטין שווה לכפית אבקת אגר אגר או כף פתיתי אגר אגר. על האריזה רשום שלליטר נוזל צריך 6 כפות פתיתי אגר אגר, להשרות אותם 10-15 דקות, ואז להביא את הכל לרתיחה.
    מה שכן, קראתי שחומציות מפרקת או "מנטרלת" אגר אגר אז הוספתי טיפה אגר אגר למתכון המקורי ויצא להיט.

    מוגש כשירות לציבור.

    מאיה עונה: מגניב! תודה על הדיווח!

  39. היי מאיה :-)
    רציתי לשאול אם זה אפשרי להחליף את השמנת המתוקה בחלב מרוכז ?

  40. טעים מאוד אך במקפיא אחרי רק שעה זה הפך להיות קשה. למה?

  41. היי מאיה
    מאחר ויש לנו בחצר עץ תפוזי דם,חפשתי מתכונים עם תפוזים ונתקלתי בזה שלך.יש לי מכונת גלידה ורציתי לשאול,אם עדיין צריך להשתמש בג׳לטין או שאין קשר ופשוט צריך להכניס למכונה לאחר קרור את המתכון כמות שהוא(עם תפוז דם כתחליף לתפוז רגיל)עם ג׳לטין.
    תודה ניצה

    מאיה עונה: לדעתי הג'לטין לא יזיק באכסון לאורך זמן במקפיא וימנע את תופעת פירורי הקרח האופיינית.

  42. היי מאיה, אפשר להשתמש במכונת גלידה?

    מאיה עונה: בהחלט!



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!