אוזני המן מושלמות

נחשב אצלי: קפה ומאפה

את המעדן הזה לא תיארתי לעצמי שאפשר להכין בבית עד שציפי שלחה לי את המתכון של אמא שלה, ציונה לזר. המתכון צורף בקובץ וורד 97 והיה כתוב בלשון בעלבוסטית לקונית טיפוסית שעל מאפייניה הלשוניים הקריפטיים שוקדים טובי הבלשנים הארץ-ישראלים. שנים! שהם מנסים לתהות על קנקנן של עקרות הבית העבריות והג'יבריש שהן מחליפות זו עם זו בצורה כה מוקפדת אך מתעתעת ("אחד אוסם". "אחד אפיון". "ללוש עד שיש בצק"). שתבינו, במושב אביאל, מאיפה שציפי באה (וקרוב למאיפה שאני באה), אין חוכמות. כשיש למישהי מתכון טוב, הוא ישר עובר כמו וירוס בין כל השכנים והשכנות עד שהוא הופך לקלאסיקה מקומית. אז אני שמחה להפיץ את המתכון הזה כמו וירוס אל העולם הפתוח, כדי שגם לכם יהיה מרשם בעלבוסטי מנצח לכל החיים. בין אם אתם אוהבים פרג, או לא (יש עוד מילויים, אל תדאגו). המתכון פורסם לראשונה במדור שלי בידיעות אחרונות.

שימו לב, הכמות שכאן תפיק לכם שלל רב של בצק – כ-50-60 אוזני המן (!!). אם לא בא לכם על כל הכמות – הבצק הזה פשוט זהב – אפשר להקפיא אותו ולהשתמש בו גם כבצק מעולה לטארט שוקולד / דובדבנים / טאטן, או סתם לפזר עליו המון המון אבקת סוכר, לחתוך לריבועים, ולאפות כעוגיות חמאה פשוטות וממכרות אה לה בראטן. למי שלא אוהב פרג יש בסוף הצעות למליות חלופיות (גם תותים!!!)

  • לבצק:
  • 3 כוסות קמח (אפשר להחליף כוס אחת בקמח מלא)
  • 3/4 כוס סוכר
  • שליש כפית מלח (כן!)
  • 150 גר' חמאה (ציונה משתמשת במרגרינה)
  • 4 חלמונים
  • חצי כוס מיץ תפוזים (מבערך תפוז אחד)
  • 1 כפית קליפת תפוז מגוררת
  • חצי כפית תמצית וניל
  • לרידוד: כחצי כוס קמח
  • למלית פרג:
  • 1 כוס חלב
  • חצי כוס סוכר
  • חצי כוס דבש או סילאן
  • 20 גר' חמאה
  • 2 כוסות פרג טחון טרי
  • 1 כפית תמצית וניל
  • שליש כוס פירורי לחם או ביסקוויטים או שקדים טחונים

עלות משוערת:

25 שקלים

עבודה נטו:

50 דקות

ההכנה

הנה המרכיבים של הבצק הפריך של האוזניים, שיעיף לכם את הגרביים (יופי מאיה)

כמו בכל בצק פריך, גם כאן יש עקרונות בסיסיים שצריך להקפיד עליהם. כל המרכיבים צריכים להיות כמה שיותר קרים כדי שהבצק ישאר קר והחמאה לא תתרכך ותימעך (כי חמאה רכה = בצק אפוי פיכסוש: קשה, מכווץ, עם מרקם של מסטיק). ולכן, חותכים את החמאה לקוביות קטנות ומקפיאים ל-10 דקות.

בינתיים מגררים את קליפת התפוזים עם מגררת דקה, אם יש לכם, ואח"כ סוחטים את המיץ, ומערבבים אותו בכוס גדולה יחד עם החלמונים, הקליפה, והוניל (איזה ריח!).

תוקעים את זה במקרר עד השימוש. אם אתם לא רוצים לסחוט טרי, לא צריך. אפשר גם מיץ תפוזים קנוי, אפילו מהזן הפושטי. כנ"ל לגבי הקליפה – היא אופציונלית. אם רוצים, אפשר להשמיט אותה.

שמים בקערה גדולה את הקמח, הסוכר, גרידת התפוז, המלח, ומערבבים היטב.

מוסיפים פנימה את קוביות החמאה ומועכים בין האצבעות עד שהקוביות מתמוססות לתוך הקמח.

אמורה להיווצר תערובת במרקם פירורי שאם חופנים אותה באגרוף היא נשארת כגוש.

זה לוקח 2 דקות אם מכינים בקערה באופן ידני, אבל זה ייקח 20 שניות אם תעשו בפוד פרוססור. לשם ההדגמה (והפוטוגניות), הנה:

אם מכינים בפוד, פשוט מעבדים את החמאה הקרה לתוך תערובת הקמח ב-6-7 פולסים של כ-2 שניות, או עד שהחמאה מתמוססת לתוך הקמח, כאמור.

מוסיפים את תערובת החלמונים תוך כדי טחינה ומעבדים רק עד שנוצרים גושים גסים בבצק.

היזהרו מעיבוד יתר – אסור שהבצק יהפוך לכדור אחיד.

אלה שמכינים ידנית, פשוט מוזגים את התערובת פנימה ומערבבים עם מזלג עד שנוצרים גושי בצק גסים.

לא לערבב יותר מידי ולא להתפתות להגיד לבצק אחיד. ככל שהבצק יותר דביק/מכוער/מעצבן לפני האפייה, כך הוא יהיה נימוח ופריך לאחר מכן. אז תחזיקו חזק.

וכאן נכנסת השיטה הרומנית שלי לרידוד בצקים פריכים. מכירים? מה, לא?

הרומנים לא בוחלים באמצעים ומשתמשים בשקיות נקיות של סופר לרידוד במקום לקמח וללכלך את השיש, או חס וחלילה לבזבז נייר אפייה או ניילון נצמד. אה, זה לא כל הרומנים? זו רק אני? נו, שוין.

למה שקית של סופר? כי יש לה נטייה קוסמית לא להידבק לבצק. משתמשים בצד בלי הלוגו, כמובן.

הופכים את הבצק, העדיין פירורי, אל שקית הניילון, ומקפלים מעל הבצק את שולי השקית.

מועכים את הבצק אל תוך עצמו עם כפות הידיים (שולי הנייר יגנו מהידבקות). מקפלים שוב את הבצק על עצמו ומועכים שוב.

חוזרים על התהליך 4-5 פעמים או עד שהבצק מתאחד ולא מתפורר יותר. לא לשים את הבצק, אלא רק מאחדים אותו קלות כדי שאפשר יהיה לרדד אותו בלי שיתפורר.

מעבירים את הבצק למקרר בזמן שמכינים את המלית.

מילה לגבי הפרג, כי זה חשוב.

במלית משתמשים בגרעיני פרג טחונים, שאפשר להשיג בסופר ובחנויות טבע ותבלינים. לפרג טחון יש זמן מדף קצר מאוד, כי השומן שמכילים הגרגרים מתעפש מאוד מהר. הפרג הטחון שתקנו בסופר לא נטחן היום וגם לא אתמול, ולכן הסיכוי ליפול על נגלה סוררת של גרגרים מיושנים גבוה מאוד. ולכן, אני ממליצה לקנות פרג שלם בחנות תבלינים גדולה, ובחנויות האלה יש לרוב מטחנה תעשייתית גדולה, והמוכר ישמח לטחון לכם את הפרג על המקום (ואם הוא לא ישמח, תכריחו אותו). אפשר להאריך את חייו של הפרג הטחון לכמה חודשים טובים (ותכל'ס, אפילו שנה) אם עוטפים אותו היטב בכמה שכבות ושומרים בהקפאה. אין צורך להפשיר, אפשר להשתמש ישירות מהפריזר. מומלץ לקנות כמות גדולה יחסית (נניח, 300 גר') ופשוט לשמור בפריזר. אם אתם לא מוצאים חנות תבלינים שכזו, תוכלו לקנות גרגרי פרג שלמים (לא טחונים), ולטחון אותם בעצמכם בבית במטחנת תבלינים או במטחנת הקפה שלכם. אם מת העולם ולא הצלחתם להשיג פרג טחון נורמלי, פשוט הכינו מלית אחרת (ראו בסוף הפוסט), או השתמשו במלית פרג קנויה (פוי!).

אז השגתם פרג טחון טרי?? יופי.

להכנת המלית: מערבבים בסיר קטן את החלב, הסוכר, הדבש, החמאה והוניל. שמים על אש גבוהה ומביאים לרתיחה.

כשהתערובת רותחת עוברים לאש קטנה, מזרזפים פנימה בהדרגה את הפרג ומערבבים.

ממשיכים לבשל עוד כמה שניות תוך כדי ערבוב עד שהתערובת מסמיכה והופכת לערימה שחורה וגרגירית.

מסירים מהאש. מנסים לא לזלול את הכל עם כפית.

מערבבים פנימה את פירורי הלחם. הפירורים, כאמור, שומרים על יציבות המלית, סופגים את הלחות המיותרת במהלך האפייה ומונעים ממנה לבעבע ולגלוש החוצה ולהשאיר כתמים מכוערים על הבצק. רוב המתכונים שנתקלתי בהם למלית פרג משתמשים בשקדים טחונים ובביסקוויטים טחונים וכד'. אבל מצאתי שגם פירורי הלחם הפושטים שאפשר לקנות בגרושים במכולת (וסביר להניח שיש לכם כבר בבית), עובדים בדיוק באותה צורה. אפילו נסורת תעבוד כאן, אבל זה לא יהיה כל כך טעים, יס?

מניחים בצד לצינון.

חוזרים לבצק. מוציאים מהמקרר ומחלקים את הבצק לשלושה חלקים. כל אחד נרדד בנפרד, כי אחרת תצא לנו מפלצת בגודל של הסלון שלכם. מרדדים את החלק הראשון של הבצק ישירות על שקית הניילון (את השאר מחזירים למקרר, או עוטפים ב-2 שכבות של ניילון נצמד וזורקים לפריזר. הבצק יישמר שם עד 3 חודשים בכיף.

אם אין לכם מערוך, אלתרו עם בקבוק יין או משהו בסגנון.

מרדדים שליש מהבצק לעובי של כחצי ס"מ. אם הבצק נדבק למערוך, מפדרים מעט קמח מלמעלה. קורצים באמצעות כוס קטנה עיגולים מהבצק בקוטר של בערך 5 ס"מ.

מניחים כפית אחת (לא גדושה) מהמלית הצוננת במרכז כל עיגול. מרימים כל עיגול בצק ובעזרת האצבעות מקפלים פנימה שלוש צלעות כדי ליצור משולש שבמרכזו המלית.

מהדקים את השוליים היטב, כי יש להן נטייה להיפתח באפייה. חוזרים על התהליך עם שאר הבצק.

אופים את אוזני ההמן בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות למשך כ10 עד 13 דקות, או עד שהבצק זהוב בשוליים.

האוזניים רכות כשהן יוצאות מהתנור, והופכות לפריכות כשהן מצטננות. ולכן, האינדיקציה היחידה שלכם למוכנות במהלך האפייה זה עד כמה השוליים זהובים, ולא עד כמה הן רכות או פריכות.

הן הכי טעימות ביום ההכנה, אך שומרות על מרקמן בגבורה גם ביום שלמחרת, כל עוד שומרים אותם בקופסה אטומה.

לא רוצים מלית פרג? הנה כמה חלופות טעימות:

שימו לב, כמעט כל המליות מכילות פירורי לחם או ביסקוויטים. למה? הפירורים היבשים סופחים נוזלים מהמלית הרטובה ובלעדיהם המלית תבעבע במהלך האפייה, תגלוש החוצה ו"תלכלך" את הבצק בכתמים דביקים מבחוץ.

מלית חלווה ביתית – מערבבים שליש כוס טחינה גולמית יחד עם שליש כוס דבש ושליש כוס שמנת מתוקה. התערובת תסמיך לכדי משחה. מערבבים פנימה כשליש כוס פירורי ביסקוויטים. אם מתעצלים – אפשר להשתמש בממרח חלווה מוכן (אין צורך לערבב פנימה פירורים, מסרה ציפי).

מלית טופי –  מערבבים בסיר בינוני 50 גר' חמאה, חצי כוס שמנת מתוקה, וחצי כוס סוכר חום כהה ודביק (שימו לב, דמררה וסוכר לבן לא יסמיכו כמו שצריך, חובה להשתמש בסוכר חום כהה). מבשלים את התערובת עד שהכל נמס ואחיד, ומרתיחים לכחמש דקות, תוך כדי ערבוב. מוסיפים קורט מלח. מסירים מהאש ומערבבים פנימה כשליש כוס כוס פירורי ביסקוויטים. מצננים במקרר עד שהתערובת מתייצבת.

מלית שוקולד – מערבבים כ-3/4 כוס ממרח נוטלה/שוקולד השחר (אל תהרגו אותי. זה באמת יוצא טעים!) עם כשליש כוס פירורי ביסקוויטים.

מלית תותים (הורסת!!! נסו לא לגמור הכל עם כפית) – קוצצים 2 כוסות תותים בשלים לקוביות קטנות ומערבבים עם 3 כפות סוכר, 1 כפית מיץ לימון, ושליש כוס פירורי ביסקוויטים.

עם כל המליות עובדים בדיוק כמו מלית הפרג – ממלאים בכמות זהה ואופים בדיוק אותו דבר.

מה עושים עם החלבונים הנותרים?
חושבים על הדיאטה של מחר ומכינים חביתת בריאות עם קצת בצל מטוגן ומפזרים עליה שפע של אורגנו וגבינה מלוחה. מעדן.

הכנה מראש
את הבצק אפשר להכין ולשמור במקרר עד 4 ימים, או להקפיא עד 3 חודשים (מפשירים למשך לילה במקרר). את מלית הפרג אפשר גם להכין מראש ולשמור במקרר עד יומיים, או להקפיא. אם אתם מקפיאים, אגב, אפשר לאכול את זה ככה קפוא מהפריזר וזה מעדן (בדומה לנקניק הפרג המפורסם של סוזי שפרסמה אודטה בזמנו – מלית פרג שהיא גלגלה לנקניק ארוך, ובכל התקף מאנץ' פרסה לעצמה פרוסה. גאונה, לא?).

פינת התכל'ס (סורי על העיכוב)
הבצק: משפשפים 150 גר' חמאה (חתוכה לקוביות וקפואה מעט) יחד עם 3 כוסות קמח, 3/4 כוס סוכר, ושליש כפית מלח, עד שנוצרת תערובת פירורית. מערבבים בצד חצי כוס מיץ תפוזים (מבערך תפוז אחד + הגרידה שלו), 4 חלמונים, וחצי כפית תמצית וניל. מוסיפים בהדרגה לתערובת הפירורים ומעבדים רק עד שנותרים גושי בצק גסים (נזהרים מערבוב יתר!!). משטחים על שקית ניילון ומאחדים לבצק אחיד בעזרת שולי השקית. מצננים בזמן הכנת המלית.

מלית פרג: מרתיחים בסיר בינוני כוס חלב יחד עם חצי כוס סוכר וחצי כוס דבש או סילאן, 20 גר' חמאה, ו-1 כפית תמצית וניל. כשרותח מערבבים פנימה 2 כוסות פרג טחון עד שמתקבלת דייסה שחורה וסמיכה מעט. מסירים מהאש ומערבבים פנימה שליש כוס פירורי לחם או פירורי ביסקוויטים או שקדים טחונים. מצננים.

הרכבה: מחלקים את הבצק לשלושה חלקים. מרדדים כל שליש לעובי חצי ס"מ, קורצים עיגולים עם כוס, ממלאים כל עיגול בכפית מלית ומקפלים ליצירת אוזן. אופים על 180 ל-10 עד 13 דק' או עד שזהוב בשוליים.

לא מספיק לכם? רוצים עוד רעיונות חגיגיים ומגניבים לפורים?
הפוסט הזה הוא חלק מפרוייקט הפורים הגדול של קבוצת "באבלז", שהיא קבוצה של פנתריות לייפסטייל (הא!! כן!!), כולן בעלות בלוגים נהדרים ומושקעים בנושאים מגוונים (כל מה שיפה/טעים). וכמו שעשתה מרת'ה COUNTDOWN לקראת כריסטמס, עושות אנחנו לקראת פורים! כל יום, עד שיגיע החג, יפורסמו 3 פוסטים חדשים של חברות הקבוצה. גשו לשם עכשיו ופנו לכם את שאר השבוע.

אוף טופיק – אתר חדש בעיצובי
יש פה ניגוד אינטרסים בסיסי. מצד אחד אני מנסה לחנך אתכם שזה וקל ומגניב להכין אוכל ביתי טעים וזול, מצד שני… השבוע "ספר האוכל" שיגרו את פורטל הזמנות האוכל החדש שלהם, שפותח ע"י OpenRest (הסטארט-אפ של חבר שלי). בפורטל הזה אני גאה מאוד, כי אני עיצבתי אותו. הוא עדין בהשקה שקטה ולא הכל סופי (כפתור הציצי, לדוגמה), אבל כל המסעדות הגדולות מופיעות בו והממשק מגניב ודי שונה מהפורטלים האחרים בישראל. אז תעיפו מבט ושילחו לנו פידבק. רק אל תפסיקו לבשל מ"בצק אלים", כן?



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




103 תגובות בינתיים:

  1. הי,
    אפשר ממש להריח את האוזניים.
    אגב מאיה, שכחת במצרכים לבצק לכתוב כמה ביצים / חלמונים

    מאיה עונה: תוקן, תודה

  2. למה לא מושלמות ?

  3. את משהו את! חיפשתי מתכון קלול כזה בלי צורך לצעוד עד השוק בשביל שקדים טחונים וחלופות הפרג המבאס ממש קורצות לי. אני חושבת שהפקרת את כמות החלמונים מהמתכון, אבל החלבונים יכולים לשמש למתכון עוגיות של שירה אכילה ואז יש משלוח מנות שלם, הוריי!

  4. שלום
    תודה על המתכון. ניראה מבטיח.
    אפשר לקבל כמויות מדוייקות?
    חלק מהמתכון בגרמים וזה יופי. קל למדידה.
    אך כוסות? כמה זה כוס אצלך? מנופה? דחוס?
    תודה תודה

  5. 2 כוסות פרג טחון טרי
    מה לבקש בחנות? כמה זה?

  6. מצטער על הניג'וז…
    במתכון שרשמת אין ביצים (נשמטו?)
    בצילום יש ויש.

  7. וואו – לגמרי knock your socks off !! איזה חשק לאוזניים העלית כרגע… נהדר. חג שמח

  8. מה הקטע של הגרידת תפוזים/מיץ תפוזים? למה זה טוב? אפשר להוריד את הזוועה הזאת מהבצק הנחמד?

    מאיה עונה: התפוזים צלצלו ומסרו שהם מאוד נעלבו מתגובתך ועכשיו הם יושבים ובוכים בחושך. ולשאלתך, כן.

  9. מתחשק לי לקפוץ ראש לתוך בלילת הפרג!
    צילומים מעלפים!
    פוסט הורס – – –

  10. מה עם מילוי סיפוקוקולוקס (או שאיך שלא קוראים לו)נשמע כמו איזה אל יווני..עוד לא הצלחתי לשים את ידי על הממרח!

    נראה ממש טעים ופריך! וגם כיף להכין

  11. וואו על האוזניים וגם על התבנית שמכילה אותן. הורסת….

  12. פשוט מהמם.

  13. טיפ שטוב לכל בצק פריך על בסיס חמאה ולאזני המן בפרט – לקרר את אזני ההמן לפני האפיה.מבטיח מינימום מקרים של אזניים פתוחות ואקסטרא פריכות

  14. מאיה המוכשרת
    האם תוכלי להוסיף מלית ממרח תמרים לטובת סולדי הפרג? האם כמו נוטלה?

  15. לא נעים לי לנטפק, אבל אוזניים (גם של המן, רחמנא ליצלן) הן מושלמות ולא מושלמים…

  16. שנים שאני עושה אוזני המן ביתיות למשלוחי מנות. ותמיד כייף למצוא מתכון חדש. ראיתי השבוע מתכון של אוזני המן זברה (חצי בצק עם כף קקאו)נראה מעניין
    http://www.mako.co.il/food-recipes/recipes_column-desserts/Recipe-c77c05008f9cc31006.htm

    אבל אני מתכוונת לעשות גם את שלך… ברור….

  17. יוכן מחר- בעלולי שלי חולה על כל מה שמכיל פרג…
    חוץ מזה אולי אני טועה אבל לא אומרים "אוזני המן מושלמות"? כי אוזן זו נקבה..
    שבת שלום
    הדס

  18. את לא מאמינה איזה פינה סגרת לי עכשיו! אני תקועה בלי מתכון טוב לאוזני המן ומגיעה אליי חברה מהונגריה שמכורה לפרג (כמו כל ההונגרים שאני מכירה), אז את עושה לי פה פתרון ז'ונגלר

  19. למי שאין לו חנות תבלינים בנמצא – גם בסופרמרקטים של עדן אפשר לטחון פרג, ולפעמים אפילו במגה. שווה לשאול.

    אני משתמשת במתכון אחר של בצק פריך לאוזני המן (עם שוקולד לבן וקצת קלואה), אבל התפוזים באמת נשמעים כרעיון נפלא. צריך לנסות.

  20. איפה פינת התכלס?!

  21. היי מאיה,

    נראה מדהים!
    האם אפשר להחליף את מיץ התפוזים בחלב? :(

    תודה!

    מאיה עונה: לא ניסיתי, אבל אין סיבה שלא יעבוד, לדעתי.

  22. היי מאיה!
    האם את חושבת שהשימוש במרגרינה במקום חמאה, משנה משמעותית את הטעם?
    וכשמשתמשים במרגרינה בבצק הזה (או בכל בצק פריך לצורך העניין) האם היא צריכה להיות קרה או מומסת?

    ושאלה אחרונה אחרונה(לבינתיים לפחות) מה התהליך הכנה אם אני עושה את הבצק במיקסר kitchen aid ? (מבחינת הכנסת חומרים, מהירות וכו'?)

    תודה תודה, ושבת שלום :)

    מאיה עונה: חמאה פשוט מניבה בצק הרבה יותר טעים. בצק שהוא על בסיס מרגרינה חסר לו את הטעם העשיר שחמאה מוסיפה, והחסרון בעיני מאוד מורגש. כל בצק שמבוסס על מרגרינה מקבל קצת טעם של עוגיות פסח בעיני. אבל חשוב לציין שזה עניין מאוד פסיכולוגי וגם עניין של הרגל. אמא שלי הייתה מכינה שנים את עוגת השוקולד הקבועה שלה עם מרגרינה וזה היה הטעם הכי הכי בעולם בעיני… לעניין הקיטצ'ן אייד – סדר העבודה זהה, פשוט לא עובדים בפולסים כדי למוסס את החמאה, אלא על מהירות בינונית עד שהחמאה מתפוררת לתוך הבצק. מהרגע של הוספת הנוזלים חשוב להקפיד לא לערבב יותר מידי ולעצור לפני שנוצר גוש בצק.

  23. נראה מעולההה!
    שיהיה פורים שמח וטעים טעיםםםםם

  24. הי מאיה,
    הכנתי אזני המן עם מילוי נוטלה ופרורי ביקוויט ויצא טעים מאוד.
    היה מאוד קשה לעבוד עם הבצק, גם השיטה הרומנית לא עזרה :-)
    תודה!!!

    מאיה עונה: יבש מידי או דביק מידי? בפעם הבאה מוסיפים מעט מים או קמח לפי הצורך, בהתאמה.

  25. יצא מצוין!
    מה עושים שהבצק נדבק?

    מאיה עונה: נדבק לאן? לא הבנתי.

  26. הכנתי עם מלית פרג – חלב קוקוס במקום תפוזים בבצק ובמקום חלב רגיל במלית, ויצא מושלם. תודה!

  27. אני יודעת שזה מעצבן וקטנוני. אבל אוזניים זה נקבה :-O
    המתכון נראה ממש מוצלח בכל מקרה, ומילוי התותים גורם לי לרצות להכין מילוי תותים ולאכול אותו ככה עם שמנת.

  28. מצטרפת לכל הקובלים, נורא קשה לי עם ה"מושלמים"… אזניים הן מושלמות! אחרת הן לא מושלמות!

    תודה בשם הועדה לטיפוח הלשון והסגנון :)

  29. הי גבר
    אם את כבר שמה מתכון שלי- אז את חייבת לשים גם את המלית המקורית של האזניים: ממרח תמרים, גרידת תפוז ואגוזים (העדפה לפקאנים). חולה עלייך!!!

  30. לא נעים לי לקטוע את רצף התגובות האוהדות של כל אלו שלא ניסו את המתכון. האמת היא שהבצק מאוד לא ידידותי לעבודה, רטוב מדי ודביק חרף כמויות לא מבוטלות של קמח שהוספתי בלית ברירה.
    אציין שלפני שכתבתי את התגובה ווידאתי שלא טעיתי בכמויות ולא דלגתי על אף שלב- כולל חמאה בפריזר ועיבוד מינמלי של הבצק.
    בסוף יוצא טעים כי אם הבצק מספיק דק עם מספיק מילוי -רע זה לא יכול להיות. אבל הדרך רצופה בעצבים, על חדוות אפיה אין מה לדבר בכלל..

    מאיה עונה: סורי שהיה לך טררם עם הבצק. כמו שכתבתי – כמה שבצק יותר פיכסו'ש לפני האפייה, ככה הוא יוצא יותר טעים אחריה. אבל בכל מקרה זה פאק שלי, כי לא פירטתי בפוסט מה עושים במקרה זה. בכל אופן, המטרה היא להשתמש כמה שפחות בקמח (ולכן הטריק של שקית הניילון עובד הכי טוב), אבל אם הבצק יוצא לך רטוב / דביק / בלתי אפשרי לעבוד, אז זה בסדר גמור שהוספת קמח עד שהוא היה נורמלי ולא נדבק לכל דבר. הסיבה שזה קרה אגב הייתה כנראה הבדלי לחות במטבח שלך, או סוג הקמח שהשתמשת, שהיו בו אחוזי לחות שונים מהקמח שלי, ולכן הוא ספג יותר נוזלים מבדרך כלל. זה קורה מידי פעם (גם לקונדיטורים הכי טובים), והמרקם של הבצק תלוי באלף ואחד גורמים (ביניהם מזג האוויר, הגובה של המקום שאת גרה בו (!), ואחוזי הלחות במטבח שלך), וצריך לדעת להתמודד עם זה בהבנה וסלחנות. מקווה שהפרס בסוף היה שווה את זה..

  31. הכנתי אותן הערב, יצאו נהדרות.והבצק אכן שווה זהב. התפוז מוסיף המון.
    הכנתי עם מלית של מילוי טופי מוכן שקניתי פעם ב"לגעת באוכל" (אין לי מושג למה..) שעירבבתי עם פקאן ופתי-בר מפוררים. יצא ליגת על!
    מעיין- אולי נפלת על "יום קמח רע" או משהו.. יחסית לבצק עם כל כך הרבה חלמונים וחמאה הוא דווקא היה ממש נוח לעבודה. השתמשתי בכמויות קמח כמו שניתנו במתכון ועוד כמות ליברלית לקימוח השיש לרידוד. השתמשתי ב-2 כוסות בקמח רב-תכליתי של סוגת + כוס קמח מלא רנדומלי שהיה בסופר.

  32. הי מאיה!

    כתבת שהבצק יכול לשמש גם בתור בסיס לטארט. גם מילוי הפרג יכול (בתור מילוי, לא בתור בסיס…)?

    מאיה עונה: כן! מומלץ להגן עליו מפני חום התנור ע"י רצועות בצק מלמעלה ולא להשאיר אותו עירום. ראי את פאי הדובדבנים לפירוט.

  33. גם לי יצא נורא דביק הבצק :( הייתי צריכה להוסיפ כמות אסטרונומית של קמח. לא זוכרת בדיוק כמה, אבל הרבה.
    וכנראה בגלל זה יצא לי בצק לא נימוח ופריך אלא קשה ומבאס. כנראה בגלל שהוספתי כל פעם קצת קמח, הגעתי למצב של עיבוד יתר…
    מאיה, יכול להיות שזה קשור לכמות של המיץ? כי ממה שאני יודעת (שזה בעיקר מספרים ומהאינטרנט, אבל גם מסדנת אפיה שעשיתי אצל קונדיטור אחד), לא מוספים אף פעם לבצק פריך כל כך הרבה נוזלים. מקסימום 3-4 כפות. וגם אז הנוזל צריך להיות ממש קר. חלב מהמקרר נגיד או שמנת. יתכן שמיץ שלא ישב במקרר = צרות?
    מה דעתך?

  34. קמח רגיל? או תופח?

    מאיה עונה: תמיד במתכונים אם לא מצויין קמח תופח במפורש, מדובר בקמח רגיל. תמיד! :)

  35. הי,
    היכן פינת התעכלס (בה מוצג המתכון בלי תמונות…)?

    מאיה עונה: תוקן, סורי.

  36. אני לא פריקית של אוזני המן (יותר מדי גרסאות סופרמרקט קשות כמו אבן, וגם אני לא אוהבת פרג), אבל בין הפוסט הזה והמתכון בספר של סמיטן, פתאום יש לי חשק לנסות השנה. המילוי של דב פרלמן עשוי מריבס, שעליו אני מתה ותמיד מחפשת מתכונים חדשים בשבילו, אבל אני לא יודעת אם יש להשיג אותו עכשיו.

    דרך אגב, שרון ואחרים ששאלו על החלפת מיץ התפוזים בחלב: סבתא שלי היתה הופכת מתכוני קינוח חלביים לפרווה ע"י החלפת חלב במיץ תפוזים, ובהתחשב בכך שהמתכון של ציונה השתמש במרגרינה, נראה לי שזה גם מה שקרה כאן. עם זאת, במקום חלב הייתי שוקלת להשתמש בשמנת חמוצה או יוגורט (אולי עם חלמון אחד פחות?), כי זה הרכב די קלאסי של בצק פריך. אני, לעומת זאת, די מתעניינת ברעיון של מיץ תפוזים בבצק, ושוקלת להשמיט את הוניל כדי לא להשתלט על הטעם.

    מאיה עונה: סביר להניח ששוק הנמל בת"א הוא הכתובת להשגת ריבס (רוברבר, או איך שקוראים לו המוכרים: ברבר).

  37. נשמע מדליק, ינוסה כבר בסופ"ש.
    ואגב, פסח מתקרב…. מה עם חוברת חדשה????

    מאיה עונה: בתהליכים מתקדמים. פרטים בקרוב.

  38. את המתכון הזה קיבלתי למחברת המתכונים שלי לפני 30 שנה כשרק נישאתי ועד היום את אוזני המן האלו אני מכינה מדי שנה ,מדהים שלא נס ליחו של מתכון מנצח . נסו ותווכחו . היום במקום מרגרינה אני משתמשת בחמאה . אבל השאר ככתוב .

  39. קמח תופח או רגיל?

    מאיה עונה: תמיד במתכונים אם לא מצויין קמח תופח במפורש, מדובר בקמח רגיל. תמיד! :)

  40. היי אני רוצה להכין עם מלית תמרים. (אין זו המלית האהובה ביותר? מפתיע שלא כתבת במתכון)
    יש המלצות איך מכינים? או שנהוג לקנות מחית מוכנה?

    מאיה עונה: ציפי המליצה פה בתגובות למעלה על המלית של אמא שלה (שמשום מה לא הופיעה לי במתכון המקורי) – ממרח תמרים קנוי עם מעט גרידת תפוז ופקאנים קצוצים (במקום הביסקוויטים).

  41. וגם.. תיקון קל- כתבת להוסיף את הגרידה גם בנוזלים וגם ביבשים.. איזה מהם הנכון?

    מאיה עונה: לא קריטי, אפשר בשניהם, אבל למען הסדר הטוב ערבבי לתוך הרטובים.

  42. השנה עשינו נסיונות עם כל מיני מתכונים, חייבת להגיד שמכל הבצקים הכי טעים ונוח לעבוד היה המתכון הזה!
    האוזניים יצאו יפות ואחידות.
    גם לגבי מילוי עשינו נסיונות וחייבת להמליץ על ממרח לוטוס עם קצת פירורי לוטוס מעל הממרח

  43. מאיה יקרה,
    נראה לך שאפשר להשתמש באותו בצק להכנת גלילות ממולאות? כלומר, בטח שאכין אזני המן, בטוח! אבל בשביל העתיד…
    וחוץ מזה נהנית כרגיל מהכתיבה שלך ומהמתכונים הנהדרים!
    תודה
    תמי

    מאיה עונה: סביר להניח. למרות שלגלילות לרוב הכי טוב להשתמש בבצק שק"ם – שהוא קל באותה מידה (חפשי בגוגל – במקום מרגרינה שמים חמאה).

  44. איזה כיף!!!
    בדיוק חשבתי השבוע שמתחשק לי להכין אוזני המן ואז ראיתי שכתבת פוסט :)

  45. Thanks so much for the lovely and funny, but for some reason I can't find the print , please guide me where I can find it. Happy Purim

  46. התקלה למען הטבעונים -אפשר להחליף את
    הביצים ב egg replacer?

    מאיה עונה: אין לי ניסיון עם המוצר הזה. הייתי ממליצה לחפש מתכון טבעוני בדוק ולא להסתכן עם החלפות. חבל על עוגמת הנפש.

  47. עוד פוסט גאוני! כיף.
    שאלות מטופשות:
    1. אפשר להחליף את התפוז (מיץ +גרידה) בלימון? (מתכננת מילוי נוטלה, תותים ושוקולד)
    2. נכון שהמתכון הוא לקמח רגיל, אבל מה יקרה אם כן נשתמש בקמח תופח…?

    מאיה עונה: אין בעייה להחליף את הגרידה בלימון – את המיץ לא. החליפי את המיץ בחלב או השאירי מיץ תפוזים. חצי כוס מיץ לימון זה הארדקור. לא הייתי מאחלת לאף אחד לטעום מבצק כזה. אם תשתמשי בקמח תופח, הבצק יתנפח ויהפוך להיות רך ועדין, ולא יחזיק את המלית כמו שצריך.

  48. לא חסר במתכון אבקת אפיה?

    מאיה עונה: ממש לא.

  49. טוב… עוד מתכון שהוא גאונות!
    רק שאלונת… האוזני המן באמת מחזיקות רק באותו יום וביום שלמחרת?!

    מאיה עונה: ראי תגובה מטה. יחזיקו שבוע, אך יהיו קצת רכות.

  50. הי,
    נראה מצוין וינוסה מחר.
    האם אפשר להחליף את התפוזים בשמנת חמוצה? ואם כן- באיזו כמות?
    חן חן!

    מאיה עונה: סביר להניח שיעבוד. אותה כמות.

  51. כמה זמן לדעתך האוזני המן נשמרות טריות?
    אני שואלת כי קשה לחסל 60 יחידות ביומיים…:)

    מאיה עונה: הן יחזיקו לפחות שבוע, אם לא יותר, כל עוד שומרים אותם בקופסה אטומה. מה שכן, הן יתחילו לאבד את הפריכות שלהן אחרי יום-יומיים. אבל עדיין יהיו טעימות.

  52. היי מאיה,
    זה לא המתכון הראשון לא.המן שאני נתקלת בו שדורש מיצתפוזים ולכן אני חייבת לתהות- מהי מהותו?
    כלומר, הופך את הבצק לבעל ארומה תפוזית? עושה משהו מיוחד למרקם? לטעם? חייבת להבין :)

    מאיה עונה: המממ… שאלה פילוסופית משהו. אני אהיה כנה – אין לי שמץ. זה פשוט בצק טעים!

  53. אז אין לו טעם תפוזי? כי מזה אני חוששת :( לא בא לי תפוז :(

    מאיה עונה: אם תשתמשי רק במיץ ובלי הגרידה, לא תרגישי בטעם התפוז.

  54. הכנתי אתמול ויצא נפלא!הרגע אכלתי שתי אוזניים עם קפה והשלישית בדרך! ממש ממש מעדן! בן-זוגי לא אהב את המילוי – הוא אומר שזה גרגרי מדי לדעתו וגם קצת מר בסוף. זה אמור להיות ככה, לא? תודה רבה על המתכון הנפלא ועל השיתוף!

    מאיה עונה: פרג לא אמור להיות מר. אם הוא מר, זה אומר שהוא לא היה מספיק טרי.

  55. הכנתי היום 4 סיבובים של המתכון כדי לתת לכל ילדי הגן לקרוץ ולהכין אוזניים.
    לא השקענו במליות והלכנו על ממרח תמרים ושוקולד השחר, ובכל זאת יצא יופי!
    בצק מוצלח ונעים בעיקר אם מקפידים שלא יתחמם, נתנו לו לנוח קצת בפריזר עם המילויים לפני האפיה.
    חג שמח ומתוק!

  56. I think this is the first traditional hamentashen recipe I have seen this season. Thank you.

  57. היי מאיה
    מתכון מצויין אבל לא יצאו לי בכלל 50-60 אוזנים אלא פחות…. ונשאר לי מלא מלית פרג. איך כדאי לשמור ומה עוד אפשר להכין עם זה?

    מאיה עונה: כפי שציינתי (…) – ניתן להקפיא, ולנשנש מהמלית כשהיא קפואה. אפשר גם להשתמש במלית למילוי טארט פרג, כפי שהסברתי בתגובות למעלה.

  58. מאיה, הבצק יצא איום ונורא לעבודה.
    הוא היה דביק ולא נעים בידיים. הוא היה סדוק וגבשושי על אף שמנוניותו.
    גם הגימור של אוזני ההמן לא יצא חלק ויפה.
    לעומת זאת, הטעם – גן עדן!

  59. היי מאיה
    אכן מתכון נפלא – תןדה

    הכנתח כבר מתוך ידיעות בשבוע שעבר, יצא נפלא. אך:

    כבר אחרי 24 שעות הבצק הפסיק להיות פריך. חבל! קונים "זבל" במרכולים והם פריכים לעד! מה הסוד?

    מאיה עונה: מרגרינה בבצק…

  60. קרה לי משהו ממש מוזר — בהרתחת החלב עם הדבש והסוכר הכול נפרד למין תערובת של נוזל שקוף וגושים לבנים.
    האם החום היה גבוה מדי? (יש לי פלטה חשמלית ולא גז) או שעשיתי משהו אחר לא נכון??

    מאיה עונה: תוך כמה זמן זה קרה? באמת מוזר. מעולם לא קרה לי. ההזדמנות היחידה שזה קרה לי בענייני חלב היה בהכנת ריקוטה, וזה היה כשהוספתי קצת נוזל חומצי לחלב החם (מיץ לימון / חומץ / רוויון). יכול להיות שזה מה שקרה? שהשתרבב איזה משהו חומצי לסיר? חוץ מזה, אין לי שמץ של כיוון מה קרה.

  61. תודה רבה, יצא נפלא! נצמדתי להוראות (כולל שקיות סופר וכו'..), קצת פאצ'קראיי (כמו שסבתא שלי היתה אומרת) אבל יצא בצק מעולה- פריך ונימוח בעת ובעונה אחת.
    פעם ראשונה שהעזתי להכין אוזני המן..איזה כיף!

  62. גם לי קרה שבהרתחה הכל נפרד לגושים ונוזל. אבל פשוט הוספתי לזה את הפרג וזה יצא בסדר.
    דרך אגב, עשיתי חצי כמות מהמלית ועדין נשאר לי מלא…

    מאיה עונה: להקפיא ולזלול חתיכות חתיכות ישירות מהפריזר.

  63. הולכת לנסות. אפשר להחליף את 4 החלמונים בשתי ביצים?

    מאיה עונה: לא בטוחה שיעבוד. יש מצב שתצטרכי להוסיף עוד קמח, והמרקם של הבצק בסוף יצא שונה לגמרי. בקיצור, אין לי מושג.

  64. הא! גם לי תערובת החלב, דבש וסוכר התפרקה וגם לי זה קרה על כיריים חשמליות (אינדוקציה)! נראה לי שזה פשוט קטע של הכיריים האלה. עדיין יצא טעים. לא הריח מקולקל ולא כלום. אני חושבת שהכיריים האלה פשוט לא מתחממות מספיק מהר בשביל התערובת. על כיריים רגילות (גז) בחיים לא ראיתי דבר כזה.

    הייתה לי שאלה עניינית- המגררת הידנית שלך נורא מוצאת חן בעיניי. היכן ניתן להשיג כזאת?

    מאיה עונה: זה נקרא "מיקרופליין" ואפשר לקנות את זה בחנויות של ציוד אפיה, כמו 4שף וCookstore. לפעמים אפילו ב"נעמן"ים למיניהם.

  65. הכנתי- יצא טעים וקיבל מחמאות לרוב.
    אבל. הכמות באמת לא יוצאת כמו שאמרת- אולי חצי. ולגבי התפוז- השתמשתי בחצי מהכמות וטיפה גרידה ויצא אפילו יותר מידי תפוזי לטעמי. ממליצה להתקמצן

  66. טעים מאוד וללא ספק עזר לחבריי לחוג להירגע לפני המבחן בכלכלה. אני תוהה האם הפרג עשה את שלו? :)
    מה הקטע הזה של אנשים עם אוזני המן במילוי שוקולד?

    מאיה עונה: לא יודעת, הם גרועים

  67. הי מאיה,
    פעם ראשונה שאני כותבת תגובה.. אבל פעמים רבות שניסית מתכונייך !
    האזני המן יצאו טעימות מאוד בטעם, אך הבצק יצא "לא יפה " למראה לאחר האפייה.. יש לך השערה למה?
    תודה!!!

  68. הי מאיה,
    אני מבקרת קבועה כאן כבר הרבה זמן וכל מתכון שהכנתי מהבלוג הזה יצא פשוט מעלף!
    הפען הכנתי את הבצק ועשיתי ממנומאוזני המן וגם עוגיות חמאה (עם קישוטי בצק סוכר חמודים) ששדרגו את משלוחי המנות שלי לדרגת חמישה כוכבים..:)

  69. הכנתי את האוזנים ויצא מעולהההה!!
    לטעמי הכי טעים עם נוטלה…. אבל מלית הפרג יצאה טובה מאוד!

  70. הכנתי עם הבצק עוגיות שושנים (מהחלבונים הקצפתי + סוכר+ אינסטנט פודינג) – יצא מדהים! ממליצה בחום!

    מאיה עונה: גאונה את. רעיון אדיר!

  71. הי מאיה!
    בפורים האחרון הכנתי פעם ראשןנה בחיים שלי אוזני המן+מלית ויצא מעולה ממש.
    ציינת שפרג מתקלקל עם הזמן ולגביו השאלות שלי: אנחנו עכשיו כמעט חודשיים אחרי. נשארה לי מלית ואותה הקפאתי.
    לפני שבוע בדקתי את מצבה בפריזר וגיליתי שהיא לא קפואה אלא דביקה (כאילו הגירה מהסוכרים שלה או משהו כזה) הטעם שלה עדיין נהדר, השאלה היא אם היא אמורה להראות ככה ואפשר להשתמש בה לעוגת שמרים או משהו?
    ושאלה אולי מטופשת לגבי השמרים הטריים, אלא שלא נכנסו למלית: איך אני יודעת שהם הפכו מעופשים? הם נראים בסדר אבל בגלל שהם בפריזר אין להם ריח…
    תודה

    מאיה עונה: התכוונת לגרגרי הפרג הטריים? אין שמרים במתכון. אם הם בפריזר, הם לא מתעפשים לנצח. הדבר היחיד שיכול להשתבש איתם זה שהם יקבלו טעם לוואי "של פריזר" וזה קורה אחרי כמה שנים של הקפאה (!), או פחות, תלוי כמה טוב עטפת אותם. המלית טובה לשימוש, כל עוד היא לא מסריחה. היא לא קופאת לגמרי ולכן היא קצת דביקה. אפשר לאכול אותה ככה, למעשה, וזה נשנוש די מוצלח.

  72. היי, יש לי שאלה בקשר למילוי טופי.
    פירורי הבצק מורגשים מאוד בתוך המילוי?
    אני רוצה לעשות אזני המן עם מילוי טופי ולשים באמצע אגוז לוז, השאלה שלי אם הפירורים ממש בולטים, או שהמילוי מרגיש יחסית חלק אחרי האפייה?
    תודה :)

    מאיה עונה: אם הפירורים טחונים דק, המילוי פחות מורגש. מצד שני, לאגוזי לוז יש טעם די דומיננטי, אז סביר להניח שהם יורגשו הרבה יותר מסתם פירורי ביסקוויטים.

  73. אפשר להחליף בבצק כף או שתיים של קמח בקקאו?
    מתחשק לי אוזני המן שוקולד עם מלית חמאת בוטנים

    מאיה עונה: כן.

  74. הי מאיה, האם ניתן להחליך חלק מהקמח בקמח כוסמין ואם כן , כמה כדאי?

    מאיה עונה: אפשר להחליף לפחות חצי ללא תופעות לוואי, ואפשר לדעתי גם להכין עם 100% קמח כוסמין ועדיין יצא טעים אך הבצק ייראה מוזר לאחר האפייה.

  75. היי מאיה,
    יש מצב להקפיא אוזניים מוכנות (כלומר, לפני האפייה, עם המילוי – נניח מילוי שוקולד או משהו יותר מוצק מפרג)? או לא לנסות לקצר זמנים ולהקפיא רק את הבצק?
    רוב תודות!

    מאיה עונה: אפשר לעשות את שני הדברים שאמרת! גם מלית הפרג עוברת הקפאה מעולה ואפשר אפילו לנשנש אותה כשהיא קפואה.

  76. עשיתי…יצא נהדר
    למרות שהבצק באמת היה קשה לעבודה ובסוף נאלצתי להוסיף קמח וחששתי שהמילוי מתוק מדי…

    מחר אני אוהב להכין מקרון עם פרג בשביל להוסיף למשלוח מנות
    חג שמח

  77. הי מאיה

    אני לא אוכלת מוצרי חלב ומרגרינה לא באה בחשבון. מה אם אחליף חמאה בשמן? כמובן לפי יחס המרה מקובל.
    איך אני אמורה לעבוד עם הבצק? וגם – מה קורה במקרה של עבודה עם קיצ'נאייד?

    תודה רבה!

  78. היי מאיה, המתכון מושלם!
    אימצתי מאז שהופיע בידיעות ומאז אני חוזרת עליו שוב ושוב…
    שאלה קטנה… נשארה לי המון המון מלית פרג, יש לך אולי מתכון

  79. התגובה הקודמת נקטעה לי באמצע :\
    יש לך אולי מתכון / רעיון מה אפשר לעשות עם המלית שנשארה?

    ושוב המון תודה על מתכון מעולה!

  80. אז הכנתי את אוזני המן המשולמות והן בהחלט מושלמות!
    עברו אפילו את המבחן של אמא ;-)
    המילוי תות פשוט יאמי!
    מילוי הטופי די ביעבע ונזל לי אבל גם הוא היה טעים, והכנתי גם שוקולד, חלוה, וריבה- להכל היו ביקוש ורק מחמאות.
    אז תודה לך ולציפי :)

  81. שלום,מאיה.בלוג מקסים יש לך. השאלה שלי-האם ניתן להמיר חמאה בשמן קוקוס?תודה וחג שמח!

    מאיה עונה: סביר להניח שכן, כל עוד הוא קר ומוצק.

  82. הבצק מוכן ונח במקרר, אכין מחלקו אזני המן. את חושבת זה יהיה רעיון טוב להשתמש בבצק
    שישאר לעוגיות מגולגלות? (מהסוג שממלאים בדר״כ בתמרים או ריבה?)
    תודה.

    מאיה עונה: אני אגיד את האמת – אין לי שמץ. ואם לא, אז בטוח אפשר לקרוץ עוגיות ולהכין מזה עוגיות סנדוויץ' ריבה.

  83. מאיה, פעם שניה שאני מכינה אוזני המן בפורים הזה, ושלך מנצחות בקלות! ( או מנצחים…)
    הכנתי עם כוס אחת של קמח כוסמין, מה שהוסיף לבצק קריספיות נעימה. מתה על הפטנט של השקית סופר… כל הטריקים האלו שאת מחלקת, מעולים!!
    תודה

  84. היי,
    אז דבר ראשון,הכנתי את אוזני ההמן השנה שעברה והן יצאו מושלמות!
    הכנתי הערב שוב (הבצק המתין לי יממה וחצי במקרר) ולאחר האפייה הבצק נראה 'גבשושי'…
    הטעם כרגיל לחלוטין רק הטקסטורה לא נראית טובה (לרוב זה יוצא חלק מן הסתם).
    את הבצק הכנתי במג'מיקס, חמאה קרה מהמקרר, אני שוקלת ה
    כל, אפיתי בטורבו בין 175° ל 180°. איפה יכולה להיות הבעיה?!?

    מאיה עונה: כנראה לישה של 5-6 פעמים הייתה פותרת את זה, ואם לא, אז להרטיב את הידיים וללוש עוד קצת.

  85. […] פרג, נפל הפור על מילוי שוקולד – המתכון הנהדר הוא מבצק אלים. זה אחד מהבלוגים היחדים שאני קוראת בנושא אוכל – גם […]

  86. האם מפורט איפשהו באתר (לא מצאתי) מהי בדיוק "כוס"?
    כוס קמח/כוס חלב/כוס שמן?

    בניגוד לסבתות המומחיות שעשו הכל "לפי העין",אני בדרך כלל עובדת באפיה עם משקל.

    תודה

  87. אז אני גרה בחו״ל ואין פה חנויות תבלינים :(
    בכלל, פרג זה משהו שאני מוצאת רק באריה בחנויות טבע, אז אני קונה ואחרי פתיחה מאחסנת במקפיא.
    אני בד״כ משתמשת מעל מאפים, בשלמותו.
    גם אין לי מטחנת תבלינים.
    אז ניסיתי בבלנדר קטן- כזה שמתחבר אליו בלנדר מוט ומאחר שזה לא ממש טחן עברתי למכתש ועלי.
    כשהוספתי את הפרג לנוזלים בסיר זה הריח ממש רע ובכלל לא הסמיך….
    האם זה כי הפרג לא טוב או כי הוא לא באמת נטחן בצורה שניסיתי?

    מאיה עונה: ישמצב שהפרג היה ישן, או שזו תופעת לוואי מוזרה בגלל שהוא לא היה טחון מספיק טוב.

  88. אגב, הטעם לא מגעיל, פשוט הריח….

  89. היי מאיה,
    חייבת לציין שהמתכונים שלך מלווים אותי כבר המון שנים ואני תמיד מקבלת המון מחמאות.
    הסיפור עם הבצק הזה היה לא קל… נדבק המון ולא הייתה אפשר בכלל לעבוד איתו.
    לבסוף התייאשתי מלהכין אונזי המן והחלטתי לשים את הצבק במקרר ליומיים ולהכין איתו רולדת עם ממרח תמרים למטרת ביקור חברים. אני חייבת לציין ששתי הרולת נגמרו תוך שעה ע״י חמישה אנשים.
    באמת שהייתי מאוד מתוסכלת עם הבצק…אבל הרולדות יצאו מעדן!!! ואני מתכוונת לתת לבצק הזה עוד צאנס ולהכין שוב את הרולדה. (כי האמת שהבטחתי)
    אז … המתכון ייכנס אצלי לראש הרשימה.. אבל עם שינוי קטן בתוצאה :)
    תודה לך

    מאיה עונה: בצקים נוטים להיות קפריזים כתלות במזג האוויר ומידת הלחות (בצקים פריכים במיוחד), ומומלץ לאזן עם טיפונת אקסטרה קמח אם הבצק ממש סיוט לעיבוד ונדבק.

  90. אני כל כך אוהבת אותך זו שנה שניה שאני מכינה את המתכון והוא נהדר ומופלא ! השנה הכנתי את המילוי תותים לבקשת ילדי ונהדר יצא!!!!תודה

  91. יצאו אוזני המן מופלאות . אכן בצק קצת מעצבן כי דביק אבל התמודדתי עם זה בליברליות מתונה עם קימוח המערוך והמשטח רידוד. תודה על מתכון משובח

  92. הכנתי וכל האוזניים נפתחו ולא שמרו על צורתן…למה זה קרה?

    מאיה עונה: או שלא הידקת מספיק או שהבצק היה עם יותר מידי קמח עליו בעת ההרכבה. עוד ביטוח זה להבריש את השוליים של העיגולים במעט מים או אפילו ביצה טרופה לפני הקיפול פנימה וככה גם אם יש יותר מידי קמח על הבצק זה יידבק ויישאר מודבק.

  93. היי :-) האם יש תחליף למיץ התפוזים וגרידת התפוזים? (אלרגיה לפירות הדר)

  94. אני אתחיל מהשורה התחתונה והחיובית: אכן מדובר באוזני המן מושלמות (הלכתי על מילוי הנוטלה). בצק מדהים, פריך, התוספת של התפוז גאונית והולכת יופי עם השוקולד.
    עכשיו לחלק הפחות נחמד: כמעט בכיתי בתהליך. הבצק היה כל כך דביק ואחרי 3 דקות מחוץ לקירור כבר הפך לבלתי אפשרי בעליל. שלושה דברים עזרו מאד: 1) קמח. הרבה ממנו. פוזר על המשטח שמתחת לבצק, על הבצק עצמו ועל המערוך. זה הציל אותי. בהתחלה פחדתי שזה יהרוס את הבצק אבל התבדיתי. 2) עבודה במנות קטנות. בערך 6-7 בסה״כ. זה לקח זמן. 3) קור! פה ניסיתי כמה טריקים ובסופו של דבר המלצתי היא לרדד כל מנה ולהניח בפריזר. אחרי שהאוזניים מקופלות לסדר על תבנית האפייה ולשמור במקרר עד שהיא מלאה ואפשר להכניס לתנור.
    יצאו לי יותר מ30 אוזניים ונשאר כדור נאה בפריזר שיספיק לפאי קטן.
    התנור שלנו אימתני אז האפייה נמשכה בדיוק 10 דקות. אה ועוד דבר: אין לי שורשים ברומניה אבל היתה לי כל הכוונה לחסוך אז ניסיתי את טיפ השקיות. בסופו של דבר השתמשתי בחצי חבילה של ניירות אפייה. שויין.
    אני מאמינה ששנה הבאה זה יהיה יותר קל, אם אזכור את כל המסקנות האלה.
    אבל יצאנו מרוצים. תודה מאיה!

  95. האם אפשרי עם קמח כוסמין לבן, ועם שמן קוקוס?

    מאיה עונה: לא מומלץ. עדיף לחפש מתכון שהוא מראש עם המרכיבים האלה.

  96. fh8row

  97. ftuc7pv

  98. nxe6g7

  99. ouywol

  100. 1haxob

  101. 8mzfm9

  102. 44c1b8

  103. 619201



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!