פאי באטרסקוצ' בייגלה

נחשב אצלי: מתוק ומושחת

הנה קינוח מנצח של הרגע האחרון, כהרגלי. העוגה שאתם רואים כאן היא לא באמת עוגה – היא פשוט קראק. וכל אחד מחלקיה הוא בעצמו גם קראק. וכי למה? כי אי אפשר להסתפק בביס / לק / פרוסה אחת. המלית היא מעין פודינג וניל-קרמל רך וטעים (שמכינים אפילו בלי להכין קרמל), מלמעלה שמיכה לבנה של קצפת (שאפשר להוסיף בזילוף מפואר ומושקע או סתם לערום עם כף), ומלמטה בצק פטנט שעשוי, תאמינו או לא – מבייגלה. העוגה הזו גנבה את ההצגה בכל אירוע שהבאתי אותה, ובגלל שהגאונים באוס(ו)ם הצליחו לייצר בייגלה כשר לפסח – אין שום. סיבה. שבעולם. שלא אעשה את אותו הדבר בליל הסדר מחר. המתכון מגיע מבון אפטיט, גליון נובמבר 2013. הכמות: תבנית טארט בקוטר 24 ס"מ, כ-10 מנות.

  • לבצק:
  • 3 כוסות בייגלה עם מלח
  • (שטוחים או שמיניות/ כשל"פ)
  • 150 גר' חמאה מומסת
  • רבע כוס סוכר
  • 1 כפית שטוחה אבקת קארי (לא חובה, אבל מעולה)
  • למלית:
  • 3 כוסות חלב
  • 3/4 כוס סוכר חום כהה
  • 3 חלמונים
  • 2 כפות קורנפלור
  • 30 גר' חמאה
  • 1 כף מולסה (לא חובה)
  • 1 כפית ג'לטין
  • 1 כפית תמצית וניל
  • להגשה:
  • 250 מ"ל שמנת מתוקה 32% ומעלה – לא חובה

עלות משוערת:

27 שקלים

עבודה נטו:

35 דקות

ההכנה

אוקיי אז הסתרתי מכם משהו. במתכון המקורי (שהיה עם עוגיות חמאה מפוררות במקום בייגלה – ויכול בהחלט להיות גם ביסקוויטים או עוגיות יין, כל עוד משמיטים את הסוכר) הוסיפו גם כפית אחת של אבקת קארי לבצק. אאאאעעעע, כן!

כן, התבלין. וזו תוספת מבריקה! היא נותנת לבצק ניחוח עדין של תה צ'אי שמשתלב מעולה עם המלית. ממש לא חובה אבל מומלץ! אם אתם רק רוצים את הצבע הצהבהב היפה של הקראסט בלי הטעם, אפשר גם לשים כפית כורכום, שטעמו לא יורגש.

המרכיב היחיד המוזר כאן הוא מולסה (molasses):  תוצר לוואי של תעשיית הסוכר, מעין סירופ כהה וקרמלי שהטעם שלו מאוד מוזר וחמוץ בפני עצמו, אבל אם משתמשים בו בכמות מדודה בתוך מתוקים (במיוחד כאלה כהים עם תבלינים / קינמון / סוכר חום), הוא מוסיף טעם קרמלי מודגש מעולה. הוא לא חובה כאן (אל תקנו במיוחד, למרות שהוא כן מחזיק לנצח. אפשר להשיג אותו בחנויות טבע) – הפאי יצא מעולה גם בלעדיו.

שימו לב, כל הטעם הקרמלי של המלית מבוסס על סוכר חום כהה. אפשר לכאורה להשתמש בסוכר דמררה / לבן, אבל אז סתם יצא פאי פודינג וניל, ובלי טעם קרמלי מודגש. רק הסוכר החום הכהה הקלאסי (בתמונה) נותן את הטעם הזה בלי הצורך לשבת ולקרמל סוכר בנפרד.

רוצים לשדרג? אפשר להוסיף למלית כף או שתיים של רום, וויסקי, ברנדי, או ליקר קפה או דבש. יאמי!

אז קדימה לעבודה.

לוקחים נשימה עמוקה ומודדים 3 כוסות של בייגלה עם מלח (לא עם שומשום). למרות שאני מתעבת את ה"שטוחים", הם היחידים שכשרים לפסח, דאמיט!
לא משנה באיזו צורה, כל עוד מדובר ב-160 גר' בערך. ואם זה שמיניות קטנות או שטוחים אז זה 3 כוסות בול.

טוחנים את הבייגלה לפירורים דקים מאוד. אפשר כמו לפלפים, בפוד פרוססור או בבלנדר ואפשר לייק א בוס!!!!

שזה אומר להכניס לשקית ניילון עמידה, לקשור או לסגור, ולחבוט באמ'אמא שלהם עם מערוך.

מידי פעם משקשקים את השקית כדי להזיז למעלה את הפירורים העבים יותר, כדי שאפשר יהיה לשטח אותם יותר בקלות עם המערוך.

יופי, יש פירורים.

עכשיו בוחרים קערה גדולה וחסינת חום שאפשר להכניס למיקרוגל, ואפשר למזוג לתוכה נוזלים מאוד חמים (שזה אומר שעדיף לא מפלסטיק). זו הקערה בה נכין גם את הבצק וגם את המלית.

שמים בקערה את החמאה (שאגב, אפשר לצמצם ל-130 גר', אם רוצים לחסוך קצת, שזה המינימום של המינימום שצריך כדי להדביק יחד את הפירורים), וממיסים במיקרוגל.

ברגע שיש בריכה צהבהבה וטעימה של חמאה מומסת מוסיפים פנימה את פירורי הבייגלה

וגם את הסוכר

ומערבבים טוב טוב. בשלב זה האמיצים יכולים להוסיף את הכפית השטוחה האמורה של הקארי (או כורכום, במקום) – מומלץ!

עד שנוצר חול במרקם של קובבה (כן, זה תיאור מדעי).

עכשיו תנסו לטעום קצת ותבינו למה התכוונתי. הממממממממ???

משטחים את הקראק הזה בתוך תבנית פאי בקוטר 24 ס"מ (מתפרקת או לא מתפרקת).

אפשר להשתמש באצבעות או בכף, ואם אתם ממש רוצים להיות מגניבים, להשתמש בתחתית של כוס המדידה שלכם (או סתם כוס או מאג) ולשטח איתה לתחתית

ואז למעוך איתה גם את הבצק במעלה השוליים (משתמשים במקביל באצבעות כדי לעשות גידור מלמעלה, שהפירורים לא יעלו על גדותם ויברחו החוצה)

אם רוצים להכין בתבנית מלבנית נפוצה של עוגה, אגב, מכינים כמות וחצי.

אופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות, בערך 10 דק'.

יש סיכוי של בערך 50% שהבצק יצנח מהשוליים ויהפוך לשלולית שטוחה ומבעבעת בסיום האפייה. אל תאבדו את העשתונות – אפשר לתקן את זה בקלות כל עוד עושים את זה **מהר** ברגע שהבצק יוצא מהתנור.

לוקחים שוב כוס מדידה (או סתם מאג או כוס מזכוכית עבה), מחזיקים את התבנית עם כפפה או מגבת, ומועכים את הבצק בחזרה למקומו.

כל עוד הבצק חם הוא יזוז מאוד בקלות ויישאר במקומו. ברגע שהוא מתקרר הוא הופך לקשה וקריספי ורק יתפורר אם תנסו לעשות עליו קונצים.

עכשיו למלית. באותה הקערה שערבבנו את הבצק (אין צורך לנקות או לשטוף, זה בסדר אם יש קצת פירורים עדיין), מפרידים את הביצים בשביל החלמונים.

את הצהובים שמים בקערה ואת הלבנים שמים בכוס בצד ושומרים למשהו אחר (חביתת חלבונים עם פטה ובצל ירוק? מקרונים? פבלובה?)

מוסיפים לקערה גם קורנפלור (אפשר גם קמח תפוחי אדמה במקום), ואת חצי מכמות הסוכר.

את החצי השני של כמות הסוכר שמים בסיר בינוני יחד עם החלב (עוד לא מחממים עדיין).

טורפים את כל הדברים בקערה עד שנוצר קרם אחיד משחתי יחסית. צריך לערבב יחסית בעקשנות כי יש הרבה יבשים ומעט נוזלים אבל בסוף תיווצר משחה.

אם ימות העולם וזה לא מתאחד ויש המון גושים, אפשר להוסיף טיפונת חלב. ולטרוף שוב.

עוד הכנה שצריך לעשות מראש זה הג'לטין. אל תפחדו! זה קלי קלות. פשוט לוקחים קצת מהחלב שמזגתם לסיר ושמים בקערית קטנה (בערך 2-3 כפות).

מערבבים את השניים ומניחים בצד. אבקת הג'לטין תתנפח לבועות שקופות גדולות וטיפה תסמיך את החלב.

עכשיו נכין את כל הדברים שנוסיף לפודינג המוכן, כדי שיהיו בהישג יד:
מולסה, חמאה, וניל, מלח, ואת הקערה עם הג'לטין המושרה. כל אלה נכנסים לפודינג אחרי שהוא מסיים את הבישול שלו.

מחממים את החלב על אש בינונית וטורפים מידי פעם עם מטרפה (אחרת נוצר קרום שרוף בתחתית הסיר). כשהחלב חם ומעלה אדים (לא צריך שיגיע לרתיחה מלאה אפילו) עוברים לאש קטנה ומוודאים שתערובת החלמונים בקערה טרופה היטב ולא התגבשה.

מתחילים למזוג ממש מעט מהחלב החם לתוך תערובת החלמונים תוך כדי שטורפים אותה (אפשר למזוג עם מצקת או עם כוס מדידה עם ידית). מוסיפים בערך שליש כוס בכל פעם, וטורפים טוב טוב בין לבין. בניגוד למה שאתם רואים בתמונה צריך לטרוף תוך כדי המזיגה! אבל אני הייתי צריכה יד אחת בשביל לצלם אז התפללתי שלא יתקשקש לי במקביל.  והקב"ה שמע את תפילותיי.

מה שעושים כאן זה השוואת טמפרטורות. אם היינו מחממים את החלמונים יחד עם החלב, יש סיכוי מאוד מאוד גבוה שהם היו מתקשקשים והיו לנו בחלב חתיכות של חביתה מקושקשת שזה בעסה.

המזיגה ההדרגתית של החלב החם על החלמונים מחממת אותם בהדרגה ומונעת מהם להתקשקש.

כשנוספה סה"כ כמות של בערך 2 כוסות (לא בבת אחת, כן? בהדרגה, שליש כוס כל פעם, וטורפים היטב בין לבין) והתערובת חמה, אפשר למזוג אותה בחזרה לשאר החלב החם שבסיר.

ממשיכים לטרוף את התערובת על אש בינונית, והיא אמורה להסמיך תוך כמה שניות.

ברגע שהתערובת מתחילה לבעבע, היא מוכנה (ממשיכים לבשל עד שזה קורה, ולא מפסיקים לטרוף לרגע!). בשלב זה הקרם מספיק סמיך כדי לצפות כף עץ בשכבה אחידה וסמיכה.

מסירים מהאש. אני אוהבת למזוג בחזרה לקערה הגדולה שממנה התחלתי, כי ככה זה מתקרר יותר מהר (זה בסדר אם יש שם שאריות בלילה, הקרם מאוד חם ויספוג אותן)

מתחילים להוסיף פנימה את כל הדברים שהכנו לנו בצד:

מולסה,

חמאה, וניל, קורט נדיב של מלח (אני שמה שני קורטים נדיבים – צריך לאזן את כל המתיקות הזו! זה לא יוצא מלוח),

ואת תערובת הג'לטין כולה (אין צורך להמיס במיקרוגל, הקרם רותח מספיק כדי להמיס את זה בעצמו).

טורפים טוב טוב עד שהכל אחיד. אם רוצים אלכוהול, זה הזמן להוסיף כף או שתיים של הליקר החביב עליכם.

נותנים לקרם להתקרר. בשלב זה אפשר גם את זה לטעום ולהבין למה התכוונתי שוב. הפודינג הזה טעים גם בפני עצמו, סתם ככה בכוסות אישיות, עם או בלי קצפת מלמעלה (במקרה זה לא צריך ג'לטין, כי הוא לא צריך להיפרס עם סכין ולהתחלק יפה לפרוסות מבלי להתפרק). באותה מידה, עכשיו כשזה עדיין חם, אם הרוח נחתה עליכם, ובמקרה הייתם מפילים פנימה בטעות איזה 100-150 גר' של שוקולד מריר משובח, חתוך לקוביות, הייתם מקבלים פודינג-קרמל-שוקולד טעים למדי. הו, ואם הייתה מתפלקת לכם פנימה איזו כפית גדושה של אבקת קפה, אז גם לא הייתה קטסטרופה בכלל (כל התוספות האלה תקפות רק כשהפודינג עדיין חם, אחרת זה לא יתערבב טוב פנימה).

אחרי שהפודינג כבר לא חם (במתכון המקורי טוענים שבחישה אגבית מידי פעם, תוך כדי שהפודינג מתקרר, הופכת אותו ליותר משיי וחלקלק. לא בטוחה שזה נכון, אבל זה בטוח לא מזיק), אפשר למזוג אותו לתוך בצק הפאי האפוי. מוזגים עד שהפאי מלא עד גדותיו, אבל אם יש לכם ספייר אל תמלאו אותו יותר מידי בכוח. תשמרו לכם כוס בצד לנשנוש.

שמים את הפאי במקרר למשך 4 שעות לפחות לפני ההגשה, ועדיף לילה שלם. הוא יישמר שם עד שבוע ואף יותר, כל עוד הוא מכוסה בניילון נצמד.

כמה שעות לפני ההגשה אפשר להוסיף קצפת (לא חובה, טעים גם בלי).

מקציפים שקית אחת של שמנת מתוקה יחד עם 2 כפות סוכר (או אבקת סוכר) וכפית תמצית וניל לקצפת יציבה.

אם יש לכם צנטר מגניב כזה (המכונה צנטר סנט הונורה והוא רשמית הצעצוע החביב החדש עלי. יש בפעמית סטור. לא מצאתי בחנויות קונדיטוריה אחרות), אפשר בהחלט להשתגע ולעשות משחקי זילופים. מומלץ להתאמן על צלחת הפוכה קודם, אם אתם מפחדים שתחרבשו את העוגה.

שימו לב, הקצפת מתחילה להגיר נוזלים אחרי כמה שעות ולכן צריך להקציף אותה ולזלף אותה לכל היותר 3-4 שעות לפני ההגשה ולשמור את הפאי בקירור.

כדי למלא בקלות שקית זילוף, הקפידו לקפל את השוליים העליונים שלה החוצה, כדי ליצור מעין "סינר" שימנע מהשוליים (והידיים!) להתלכלך בזמן שממלאים. מתחת לקיפול אפשר להחביא את היד שמחזיקה את השקית בזמן שממלאים.

עוד טריק ידוע – לפני שממלאים את השקית בקצפת, עושים טוויסט בחלק התחתון מיד לפני הצנטר, ואז דוחפים את החלק הזה פנימה לתוך הצנטר. ככה מייצרים מעין "פקק" זמני שימנע מהקצפת ליזול החוצה בזמן שאתם עדיין ממלאים.

מזלפים על הפאי את הקצפת איך שרוצים. אני החלטתי לעשות דוגמה סיבובית.

אם בכלל רוצים להשתגע, ונשארו לכם כמה בייגלה ספייר, אפשר להמיס במיקרוגל שוקולד מריר (נניח 50 גר') יחד עם חצי כפית שמן בפולסים – שזה אומר לחמם 20 שניות, לעצור, להוציא, לערבב, ולהחזיר לעוד חימום. עוצרים את החימומים ברגע שהשוקולד מספיק רך כדי להתערבב לקרם חלק. מסדרים את הבייגלה על נייר אפייה ועושים גשם של שוקולד פריסטייל.

מפזרים על הפאי ועל כל דבר אחר במטבח פחות או יותר. או שפשוט אוכלים הכל מהתבנית.

שיהיה חג שמח וטעים לכולכם!!

פינת התכל'ס
לבצק: טוחנים 3 כוסות בייגלה עם מלח (שמיניות או שטוחים – יש כשל"פ) לפירורים דקים ומערבבים עם 150 גר' חמאה מומסת ורבע כוס סוכר (אם רוצים, אפשר להוסיף גם 1 כפית שטוחה אבקת קארי – זה מעולה!). משטחים בתבנית טארט בקוטר 24 ס"מ ואופים על 180 מעלות כ-10 דק'. אם הבצק צונח מהשוליים באפייה מהדקים אותו בחזרה בזריזות עם כוס או מאג, כשהוא עדיין חם. הבצק הופך לקריספי עם הצינון.

למלית: מפרידים ביצים ושמים 3 חלמונים בקערה גדולה חסינת חום (אפשר באותה קערה מהבייגלה) יחד עם 2 כפות קורנפלור. מודדים 3/4 כוס סוכר חום כהה ושמים חצי ממנו עם החלמונים וחצי בסיר בינוני יחד עם 3 כוסות חלב. מוציאים כמה כפות מהחלב החוצה לקערית עם 1 כפית ג'לטין ומניחים בצד. טורפים את תערובת החלמונים היטב ומתחילים לחמם את החלב על אש בינונית. כשהחלב חם מאוד מוזגים שליש כוס ממנו בהדרגה לתערובת החלמונים תוך כדי טריפה. חוזרים על הפעולה שוב עד שנוספו כ-2 כוסות חלב ותערובת החלמונים חמה. מוזגים אותה בחזרה לסיר וטורפים עד שמסמיך ומבעבע. מסירים מהאש ומערבבים פנימה 30 גר' חמאה, 1 כף מולסה (לא חובה), קורט נדיב מלח, 1 כפית תמצית וניל, ואת תערובת הג'לטין המושרה. טורפים ומצננים. אפשר גם להוסיף כף-שתיים מהליקר החביב עליכם. מוזגים לבסיס הטארט ומצננים במקרר לפחות 4 שעות.

לציפוי (לא חובה): לכל היותר 4 שעות לפני ההגשה (לא לפני, אחרת הקצפת תגיר נוזלים), מקציפים 250 מ"ל שמנת מתוקה 32% ומעלה לקצפת יציבה יחד עם 2-3 כפות סוכר (או אבקת סוכר) ו-1 כפית תמצית וניל. מזלפים או עורמים עם כף על הפאי. מגישים מיד. אפשר לקשט בבייגלה מושפרץ בשוקולד מומס.

גיוונים ושינויים
– אפשר להכין עם ביסקוויטים או עוגיות יין במקום הבייגלה (הכמות: כ-160 גר'), במקרה זה משמיטים את הסוכר.
– אפשר, טכנית, לצמצם את החמאה ל-130 גר'. אבל עם 150 יוצא טעים ופריך יותר.
– לגרסה פרווה – אפשר להשתמש בחלב סויה או חלב קוקוס במקום החלב הרגיל, ובמקום הקצפת לערום מלמעלה קרם קוקוס מוקצף מ-2 פחיות (מצננים היטב במקרר לילה שלם ומקציפים רק את השומן שהתקשה ללא הנוזל השקוף, אותו שומרים לשייק או סתם שותים. זה טעים). במקום החמאה בבצק משתמשים בשליש כוס שמן צמחי + חלמון אחד.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




52 תגובות בינתיים:

  1. איזה טארט מגניב!
    הרסת אותי לגמרי עם הבייגלה והקארי בקלתית, חייבת ביס
    חוצמזה העיטור הסופי שלך מהמם ממשששש
    שיהיה חג שמחחח וטעים

    מאיה עונה: תודה מיסי! חג שמייח

  2. מדהים! תודה שחזרת לכתוב, התגעגעתי למיילים שמודיעים על מתכון חדש! :)

  3. כדי שהשוליים לא יצנחו באפיה כדאי לתקוע את התבנית עם הקלתית בפריזר ל15-30 דקות ומשם לתנור. יכול לעבוד גם פה?

    מאיה עונה: יש סיכוי. אולי גם אפייה עיוורת (עם נייר אפייה מקומט שבתוכו עורמים מלא מלא שעועית או גריסי פנינה או איזשהי קטניה ישנה מעופשת מהארון).

  4. נשמע ממש טעים!!
    האם לפי דעתך מרנג, כמו מרנג של עוגת לימון ישתלב בתור הציפוי בעוגה זו במקום הקצפת?
    לא אוכל להכין את הקצפת זמן קצר לפני הארוחה ואיני רוצה שהקצפת תגיר נוזלים (גם במידה ולא הכל יאכל). בנוסף זה פרווה. מה דעתך?

    מאיה עונה: אני מאוד מחבבת מרנג שוויצרי כטופינג עמיד ויציב לעוגות. לך על זה. ואם בא לך לעשות מרנג חומוס אז בכלל!!!!

  5. מושלם. הרגת

  6. מדהים!!! מתה לנסות! חבל שהוצג יום לפני הסדר, אחרת הייתי מכינה אותו for sure

  7. נהדר!!!
    יש אולי תחליף לג׳לטין? פחות מטעמים אידאולוגים, יותר כי אין בבית :)
    חג שמח!

    מאיה עונה: אולי אפשר לאלתר עם כמה מרשמלואים, פשוט לזרוק אותם לתוך הפודינג החם בסיר. אפשר גם אגר אגר, אם כי אין לי ניסיון איתו.

  8. מתכון מושלם. כמה שאלות: אין לי לא ג'לטין, לא סוכר כהה ולא אבקת קארי. מה שכן יש לי זה תערובת צ'אי של ויסוצקי, אם אפורר אותה ואכתוש, היא תתאים כתחליף? ועקב המחסור בחומרים הולמים למלית, חושבת שסוג של פודינג לוטוס יתפוס כאן? יש לי דמררה, אבל בא לי על הואו.
    ו- מתה לדעת, איך אני מקבלת עדכון למייל על פוסטים חדשים? סרקתי את כל הבלוג בחיפוש אחר הכפתור.

    מאיה עונה: מפחדת שזה יעשה לקראסט מרקם של נסורת. מה שאת יכולה לעשות זה להוסיף את השקית לחלב המתחמם ואח"כ לדוג אותה החוצה ואז יצא לך פודינג צ'אי. טעם של לוטוס מצריך עוגיות לוטוס, לא? יכולה להוסיף גם קינמון ואולי קצת מוסקט לחלב ולקבל פודינג תבלינים. את יכולה במקום להכין פאי להגיש את הפודינג בכוסות אישיות, לאפות את הפירורים על תבנית רגילה כדי שיהיו קריספיים ואז אחרי הצינון לשים בתחתית הכוסות האישיות (לא יותר מ-3-4 שעות ממועד ההגשה כי בגלל חוסר הג'לטין זה יגרום להן לאבד את הקריספיות).

  9. הזילוף יפהפה. חג שמח!

    מאיה עונה: תודההה, גם לך!

  10. תענוג צרוף!
    איך נהניתי לקרוא, חבל שהמתכון קצר :)
    חג שמח אביבי ומלא אהבה

  11. אפשרי שזה ילטף לי את החיך? חייבת ג׳לטין בבית הזה

  12. אוח…. איזה תענוג…
    חג שמח יקירה and the team (-:

  13. אומג אומג אומג זה מטורףףף! אני רוצה

  14. הכנתי אתמול את הפאי לליל הסדר והוא היה פשוט הצלחה מסחררת!!
    הכנסתי את תחתית הבייגלה ל 20-30 דק במקפיא לפני האפייה והשוליים לא צנחו. הצלחה גדולה.

    אז תודה רבה על המתכון המדהים הוא ממש היה הכוכב של הערב!

  15. היי
    נקרא מעניין וינוסה בקרוב אבל מתי סוף סוף תהיה אפשרות הדפסה???????

  16. הכנתי שלשום בגרסה טבעונית ואני חייבת לשתף!
    אוכלי חלב שלא מוכנים לטעום קינוחים פרווה אכלו ולא האמינו שהיא טבעונית.
    התחתית היא אותו דבר פשוט שמים מרגרינה במקום חמאה ולא שמתי סוכר (מומלץ זה ממש שובר את המתיקות של המלית)
    פודינג:
    פחית קרם קוקוס
    1 כוס חלב סויה
    3/4 כוס סוכר חום
    1/2 כפית מלח
    4 כפות קמח טפיוקה
    2 כפות שמן קוקוס
    50 גרם שוקולד
    1 כפית אבקת אגר אגר
    3 כפות מים
    מערבבים הכוס אגר אגר ומים, מניחים בצד. מביאים לרתיחה קרם קוקוס חלב סויה מלח וסוכר, שמים בקערה את הקמח ומוסיפים 3 כפות מהחלב החם, מערבבים עדשאין גושים, מוסיפים לחלב ביר ומערבבים עד שמסמיך מאוד. מחממים את האגר אגר 20 שניות במיקרו ומוסיפים לסיר, מערבבים עד שאין גושים. מורידים מהאש ומוסיפים שמן ושוקולד מריר. מחכים שיתקרר וממשיכים כרגיל.
    תודה על מתכון מעולה וחג שמח! :)

  17. ודרך אגב, אני שפכתי את המלית על התחתית שהא עדיין הייתה חמה והתחתית ממש התפרקה לי והתפוררה אז ממש ממליצה לחכות שהיא באמת תתקרר, ואני לא שמתי קצפת מעל כי כולם אכלו לי את העוגה לפני שהספקתי, עדיין יצא מדהים!

  18. היי מאיה
    נשמע מעולה !
    את יודעת איך מזמינים התנסות ל בון אפטיט אם בכלל יש אפשרות כזאת.. תודה !!

    מאיה עונה: "עולם הירחונים" מביאים אותם לישראל ומספקים גם מנויים, לא בטוחה אם יש להם התנסויות (חפש אותם בגוגל ודבר איתם). אפשר לקנות גליונות בודדים (ישנים יחסית, בד"כ, החדשים יותר קשים להשגה) בדוכן שלהם בדיזינגוף סנטר (ליד פול אנד בר), ויש להם גם סטנד גדול ב"צומת ספרים" בשפיים.

  19. הי מאיה,
    חג שמח!
    הזילוף הורס! כבר הזמנתי את הצנטר :)
    רציתי לשאול איל ובאיזה צנטר השתמשת לתמונה למטה (למנות האישיות)

    תודה!

    מאיה עונה: הצנטר הימני כאן בתמונה. אבל כל צנטר משונן צר יחסית יעבוד אותו דבר.

  20. היי מאיה, המתכון נשמע מדהים!
    יעבוד גם בלי ג'לטין בכלל?

    מאיה עונה: גבולי מאוד. הקרם רך מאוד ועלול להתפרק בהגשה, שלא לדבר על הנוזלים שיפריש במהלך הצינון. את יכולה להוסיף עוד כף קורנפלור אבל תתכונני ליציקת בטון שתצטרכי לערבב בסיר…

  21. נראה מעולה ובהחלט טעים!
    אבל לצערי הקרם לא מסמיך.. למרות שבישלתי בול והוספתי גלטין..
    האם עוד כפית תזיק?
    תודה

    מאיה עונה: להמשיך לבשל עד שמסמיך…

  22. היי מאיה,
    מה יכול להחליף את הסוכר הכהה? אולי קרמל מאותה כמות של סוכר לבן?

    מאיה עונה: אפשרי בהחלט, אבל אז שיטת ההכנה משתנה קצת. מכינים את הקרמל באותו הסיר של הפודינג, ואז מחליפים חצי מהחלב (או לפחות שליש – שזה שקית אחת) בשמנת מתוקה, מוסיפים לקרמל בזהירות, מערבבים עד שהגושים מתמוססים, ורק אז מוסיפים את שאר הכמות של החלב. משם ממשיכים לחמם את התערובת וממשיכים כרגיל עם המתכון בהשוואת טמפ' וכד'.

  23. היי מאיה
    הכנתי בדיוק לפי ההוראות כולל הבייגלה הכשרים והקארי. טעמתי מפינת התבנית ואהבתי. אכן דומה למה שהגדרת כטעם צ'אי.
    לגבי הפודינג לא הסמיך מספיק למרות הגלטין. האם בפעם הבאה להוסיף עוד למרות שאינני חסידה של ו?
    חוששת שבפריסה הטארט יתמוטט…..

  24. עוד רעיון גאוני!
    איך אני לא חושבת על הדברים האלה? :)

  25. היי מאיה!
    כבר כמה זמן מנסה את המתכונים שלך, עד כה הם מוצלחים מאוד, והאתר כולו כיפי לחלוטין! :)

    לגבי הפאי.. הכנתי אותו היום, הוא נמצא עם המלית במקרר כבר שעתיים, (חיכיתי עד שהמלית נהייתה פושרת לכיוון הקרה לפני ששמתי אותה על התחתית) ובבדיקה של מה שנשאר מהמלית ששמתי בצד, היא אמנם סמיכה מאוד, אך עוד נוזלית ולא יציבה כלכך, כמו שאמור להיות מילוי שנפרס… אני חושבת שהג׳לטין שלי לא נמס כלכך טוב.
    יש משהו שאפשר לעשות?
    לשים בהקפאה לשעתיים שנותרו יעזור? או לחילופין לנסות להוציא את המלית שבפאי ולהוסיף לה עוד ג׳לטין מומס..?

    תודה רבה רבה מראש,
    אטי! :)

    מאיה עונה: הקפאה שעתיים יייצב את זה טוב.

  26. גם לי המלית לא התייצבה.. הגלטין כאילו לא נמס טוב בחלב והכל התפרק שניסיתי לחתוך את העוגה.. מה שכן יצא מאוד טעים

  27. שוב אני!
    אז בסוף קניתי ג׳לטין חדש, הוצאתי את הפודינג מהבפנים, הוספתי לו עוד כפית מהג׳לטין החדש (אחרי המסה כמובן) הכנסתי שוב למקרר והתייצב מצוין תוך שעה, בלי בעיות במרקם :) הקצפת עשתה בעיות כמו שעושה כל קצפת כשאת בלחץ, אבל בסופו של דבר היה מעולה, מאוד מוצלח, ולגמרי שונה לכל יושבי השולחן! קצרנו מחמאות רבות, העוגה, אני ואת! ;)

    תודה רבה רבה!
    אטי :)

  28. וואו – אני משוגעת על קארי (בעיקר על הריח) ועכשיו כשיש לי את האפשרות להשתמש בו גם למשהו מושחת ומתוק כזה, אני מאושרת. תודה!

  29. במה להחליף את החמאה במלית? מההיכרות שלי עם המתכונים שלך מן הסתם לא תמליצי על מרגרינה (שגם אני לא משתמשת בו) אז להחליף את זה בשמן או להשמיט? תודה מראש

    מאיה עונה: אפשר להשמיט אבל הקרם יקבל קרום… לשיקולך

  30. איך מכינים את הגרסה הלא כשרה לפסח? יש שדרוגים ?

    מאיה עונה: שימוש בביסקוויטי לוטוס במקום הבייגלה (במקרה זה אין צורך בתוספת סוכר לקראסט)? חוץ מזה הכל פחות או יותר אותו דבר. אפשר לשדרג גם עם בננות פרוסות דק בשכבה מתחת לקצפת, נניח.

  31. נהדר!!!
    הכנתי לשבת, וקצרתי מחמאות לרוב

    תודה!!

  32. התארחתי ביום העצמאות והבאתי את הפאי היתה אכזבה כי המארחת חיכתה לעוגת פטרוזיליה שהבטחתי (שהיא מעולה!!!).
    אבל כמובן שהיא התבדתה כי העוגה מעולה!!!!
    תודה על מתכונים מעניינים קלים והכי חשוב טעימיםםם

  33. עד שמצאתי מולסה ראיתי שזה עולה ארבעים שקל לצנצנת של ארבעמאות גרם(!)…ואמרת שלא חייבים …אז לא קניתי…למרות שבא לי על הטעם הקרמלי המודגש:-)…אפשר לשים במקום קצת רוטב מייפל אמיתי?ובלי שום קשר…במקום רום אפשר לשים קצת ליקר תפוזים? או שזה לא קשור ככ? תודה על עוד מתכון נפלא מאיה ועל העזרה!:-*:-*:-*

    מאיה עונה: אין בעייה ואין בעייה.

  34. מעוניין להכין חצי כמות (הבית בדיאטה ולא נעים לי מהם..) יש תבנית עוגה שמתאימה לכמות (אינגליש קייק?) או שרק אישיים?
    בכ"מ הבלוג שלך מעולה..
    תודה מראש

    מאיה עונה: אינגליש קייק זה בערך חצי כמות

  35. הכנתי, התעלפו לגמרי. סביב השולחן היה משחק ניחושים ממה עשוי הבסיס :-)

    את הבסיס אפיתי באפייה עיוורת, הבייגלה נשארו במקומם. נצטרך לעשות עוד כמה בדיקות כדי לוודא מובהקות סטטיסטית :-)

    כל הכבוד ותודה גדולה על המתכונים המעולים!

  36. יצא מעולה!
    תודה על המתכון

  37. אני רוצה להכין את הבסיס המגניב הזה, אבל במקום המילוי (שננסה בפעם אחרת) לאפות בראוניז. שוקולד ובייגלה זה השילוב הכי טוב שיש.

    זה יעבוד לדעתך?

    איך לאפות את זה? קודם את הבסיס, ואז באפייה שנייה את הבראוניז (עם הבסיס), או שניהם מראש ביחד?

    מאיה עונה: לדעתי לאפות את שניהם ביחד. והייתי ממליצה לא לאפות בתבנית טארט אלא בתבנית של הבראוניז, ולהשתמש בבסיס הבצק רק בתחתית ולא בשוליים – אחרת זה יהיה טו מאצ'

  38. היי, יש לי שתי שאלות:
    1. כמה גרם בייגלה זה יוצא בערך?
    2. בא לי להוסיף מקל וניל במקום תמצית. ילך?

    מאיה עונה: מעריכה שבסביבות ה-200 גרם. ומקל וניל ילך מעולה!

  39. היי מאיה אוף טופיק היה לי רעיון למתכון נהדר שיכול ללכת מצוין באתר שלך…שישברק!יש מתכון טוב של מישי בשם רותם ליברזון ברשת וממש הייתי רוצה לראות את המאכל הזה מקבל את ה"בצקאלים" מייקובר! רק אם זה נשמע לך מתאים;-)לילה טוב:-*:-*:-*:-*

  40. הכנתי, הקראסט אכן קראקי בטירוף, הוספתי טיפה שוקולד לפודינג ואז החלטתי שבא לי לקרמל קצת יותר אז הוספתי מעט רוטב מייפל.. יצא מדהים!!!!!!

  41. את מדהימה ,אין מילים אחרות

  42. הי מאיה,
    קודם כל אני חייבת לציין שאני פשוט מאוהבת בך ובאתר שלך!!
    טוב עכשיו כשהוצאתי את זה מהמערכת שלי אני יכולה לעבור לשאלה :)
    ראיתי שכתבת שאפשר בלי ג'לטין אם מכינים כקינוחים אישיים בכוסות. נראה לך שיעבוד גם כפאי אישי עם קלתית הבייגלה
    (נניח בקוטר 7-10 ס"מ)?

    המון תודה,
    יסמין

    מאיה עונה: בהחלט!!

  43. תודה רבה מאיה! אין עלייך :)

  44. היי, הולכת לנסות מחר!
    האם ניתן להחליף את החמאה בשמן קוקוס? (או שמא בשמן קוקוס + חלמון)?

    מאיה עונה: נראה לי שעדיף שמן קוקוס + חלמון

  45. היי מאיה לא בדיוק הבנתי ,
    אפשרי להוסיף לפודינ שוקולד מיריר נס קפה ושוקולד ולצקת על העוגה ?

  46. אהלן!
    רוצה לעשות את התחתית בייגלה עם מתכון לפאי שוקולד. כמה שאלות:
    1. האם זה בסדר לאפות את התחתית ככ הרבה זמן? הפאי צריך 20 דק' (והאם לאפות לפני או לאפות יחד עם הפאי?)
    2. אם יש לי תבנית פאי בקוטר 26 ס"מ. ממליצה לעשות כמות וחצי של התחתית?

    תודה רבה!
    *אגב, אני חיה את הבלוג שלך בערך. גם שלא מתכננת להכין משהו אני נהנית להיכנס ולקרוא.. :)

  47. או מיי גוד אני בשלב הבייגלה עם חמאה וכורכום שאלוהים יעזור לי לא לאכול את הכל.
    מושלם

    מאיה עונה: נכון?? זה כמו קראק בטעם ביסלי

  48. אז הכנתי את זה ליום הולדת של אמא והיה הצלחה מסחררת, זילפתי עליו פס קצפת וכתבתי happy birthday בשוקולד(בטכניקה של עוגות זילוף, הדפסתי, זילפתי על נייר אפיה ותקעתי במקפיא)
    קיבלתי מחמאות מטורפות וזה היה להיט
    מה שכן המלית יצאה נוזלית (הסמיך על האש וכיסה כף עץ בשכבה אחידה, אנסה פעם הבאה לתת עוד דקה על האש ומקווה שיהיה יציב יותר.
    מה שכן-יצא מתוק מדי לטעמי, מתוק שמכאיב בשיניים.. איפה אפשר לקצץ בסוכר? אפשרי לחתוך סוכר בשליש, או להוריד סוכר מהקראסט בייגלה?
    אגב שלושת הקינוחים שהכנתי היו הקינוח הזה, חיתוכיות לימון שהפכו לפאי לימון וקנאלה.. כולם היו טעימים ומרשימים

  49. היי,
    אתר מושלם, כבר יצא לי לנסות !
    אני בשלב שהבסיס בתנור, אך הוא עדיין די פירורי. האם האפייה אמורה לגבש הכל יחד לתחתית אחידה ? כי זה לא כל כך קורה על אף ההידוק:(

    מאיה עונה: אחרי הצינון הוא אמור להחזיק יותר טוב יחד. להשתדל לא לגעת בו עד שהוא מצטנן.

  50. הכנתי את הפאי לליל הסדר ויצא מושלם! עקבתי אחרי ההוראות ויצא בדיוק כמו בתמונה וטעים כמו בסרטים. תודה אין עלייך

  51. נראה לך שאפשר לשלב את התחתית עם מלית שוקולד אפויה? יעבוד??
    ואז אפשר לאפות ביחד?

    תודה!!!

    מאיה עונה: כן. הבצק הזה יעבוד לכל מלית טארט.

  52. עשיתי, הבאתי לעבודה, עף בלי שהספקתי למצמץ! כמה מחמאות! יצאה מושלם!



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!