עוגות לבה קרמל חלבה

נחשב אצלי: מתוק ומושחת

קרמל מלוח הוא סיבה מספיק טובה לפרסם עוד מתכון לפונדנט בבצק אלים (כן, היו כבר שניים כאלה! אחד שוקולד ואחד ריבת חלב). את המתכון הזה הוצאתי מהספר החדש והיפהפה של כריסטוף אדם (דוקטור פאט-א-שו בשבילכם…), והחלטתי לשים עליו חותמת ישראלית על ידי תוספת נדיבה של טחינה גולמית. יאמי! לאחד מהניסיונות הצטרפה לא אחרת מאשר מולי יה (!), הבלוגרית האמריקאית הכבירה, שבדיוק ביקרה בארץ בליווי פרוייקט תגלית! הו, מיאו! מולי הרי ידועה כחובבת חלווה מושבעת (היא כבר ביקרה בישראל 3 פעמים וכתבה על כך אינספור פוסטים משובחים. כמה כיף לראות את ישראל דרך עיניים של צלם מוכשר מחו"ל. תתחילו בזה ודפדפו אחורה לנצח). לונג סטורי שורט, ברגע שהיא נחתה פה במטבח התחלנו לקחת טחינה גולמית ולשפוך אותה על מלא דברים, בין היתר פיצה מתוקה עם כל מיני דברים טעימים עליה – ואת העוגות ההיסטריות האלה, שגנבו את ההצגה לכל שאר הדברים. אה, והכנו גם עוגת חתונה לענבל, כי למה לא! ולכן מולי הולכת לפרסם את המתכון הזה באנגלית, ואני בעברית. וככה נפיץ את בשורת החלווה לשאר היקום! מוהאהא. ואם בא לכם על קינוח שואו-סטופר לארוחת החג, אין מתאימות מאלה. הכפילו ואף שלשו כמויות. הכמות: 6 עוגות אישיות.

  • 3/4 כוס סוכר
  • חצי כוס שמנת מתוקה
  • 100 גר' חמאה
  • 3 ביצים
  • 4 כפות טחינה גולמית (לא חובה)
  • 2 כפות קמח

עלות משוערת:

17 שקלים

עבודה נטו:

25 דקות

ההכנה

אז כמו הרבה ספרי אפייה צרפתיים, כבדים, ומלוקקים של קונדיטורים מפורסמים, גם את הספר הזה פתחתי ודפדפתי תחת הרושם הכבד שמדובר ב"קופי טייבל בוק" ותו לא. וכן, המתכונים קצרים, קריפטיים, בצרפתית, ובגרמים (בעעע). אבל התמונות… הו, התמונות. סימנתי עשרים אלף מתכונים להכין, ואת אלה ראשונות. ולמרות שהניסיון הראשון נכשל נחרצות אחרי כמה שינויים ושפצורים (בעיקר במשך האפייה) הגיחו מהתנור עוגות שחומות, רוטטות, שבתוכן הסתתרה לבה קרמלית נוזלית ועסיסית. הנגיעה של החלווה (עדינה! לא משתלטת!) מאזנת את המתיקות הרבה, ובסוף נוצר לו קינוח מעולה, זול יחסית, ובדיוק כזה שתרצו למרוח על הפרצוף שלכם תוך כדי זעקות "סילקא – יסתלקו חטאותינוווו!!", כשכל הדודות בוהות בכם.

היי מולי!!! הנה צנצנת טחינה על שם החיה האהובה עלייך! הידד!!

אפשר להשתמש מן הסתם בכל טחינה גולמית שאוהבים, מכל סוג, כל עוד היא גולמית, כן? (לא ממרח טחינה מוכן בטעם רפי כהן מהמקררים בסופר!! יש בו לימון ותבלינים ופיכסות! רק טחינה גולמית נקייה 100% שנמכרת בצנצנות פלסטיק מדפי הסופר ליד השמן, וללא קירור!). ואל דאגה, השילוב של הטחינה הגולמית עם הקרמל המתוק מניב בדיוק טעם של חלווה. זה לא יצא מוזר. למעשה, אם חשקה נפשכם בסתם חלווה, פשוט ערבבו טחינה עם סוכר או דבש, יס?

החלווה, כאמור, לא הייתה במתכון המקורי ואפשר לוותר עליה אם אתם לא בקטע. ואז תקבלו סתם פונדנט קרמל מלוח. לא שיש בזה משהו רע. חוץ מזה שזה כל כך טוב שזה רע!!! חחחחחח אני הורגת את עצמי.

לעבודה.
מתחילים עם הכנת הקרמל. לפני-כן מוציאים את השמנת המתוקה מהמקרר כדי שלא תהיה קרה קרה (המהדרין יכולים לחמם אותה קצת במיקרוגל, כדי שלא תעשה גושים בקרמל אח"כ).

שמים את הסוכר במחבת רחבה בעלת תחתית כמה שיותר כבדה. זורים מעליו את המלח (כן, זה חובה. לא, אמא, זה לא ייצא מלוח). מזרזפים מעליו 2 כפות מים (זה לא במתכון המקורי, אבל אני שונאת להכין קרמל יבש! הסיכוי לפקשוש יורד מניסיוני אם מרטיבים טיפה את הסוכר במים)

מחממים את העסק על אש גבוהה ומבשלים עד שהסוכר נמס לשלולית מבעבעת.

מבשלים כ-2 עד 4 דקות מבלי לערבב (אלא אם כן אתם רוצים שהכל יתאבן לרסיסי סוכר יבשים).

לא עוזבים את הסיר לשנייה ומסתכלים טוב טוב לראות מתי מופיע רמז של צבע זהוב שחום.

ברגע שמוצאים אותו, אפשר לערבב בעדינות כדי להפיץ את הצבע לשאר השלולית.

ברגע שהשלולית כולה נצבעת בצבע זהוב אחיד (גם אם הוא לא עמוק עדיין), עוברים לאש קטנה וממשיכים לערבב באיטיות אך ביסודיות.

הצבע של הקרמל צריך להיות טיפה יותר כהה מזהוב.

ברגע שזה קורה, מוסיפים את השמנת המתוקה ב-ז-ה-י-ר-ו-ת ומגבוה

זה מבעבע ומעלה אדים בטירוף וזה יעשה לכם כוויה אם איזשהו איבר שלכם יהיה במרחק של פחות מ-30 ס"מ מהסיר.

תיזהרו לכם, דיר בלאק!

ברגע שכל השמנת בפנים מתחילים לערבב, עדיין על אש קטנה

עד שכל הגושים מתמוססים

והרוטב חוזר להיות חלק ומבעבע בבועות חומות בהירות גדולות. מקרצפים את תחתית המחבת טוב טוב עם הכף כדי לוודא שלא מתחבאים שם גושים בדפנות.

מתחילים להוסיף את החמאה, חתיכה אחר חתיכה (לא בבת אחת. חותכים בצד לכמה קוביות ומוסיפים בהדרגה).

ומערבבים עד שהכל נמס

והתערובת אחידה.

מסירים מהאש

ומצננים את העסק כ-10 דקות

ככל שזה מצטנן זה מסמיך

משתדלים להימנע מלשתות את זה עם קש, או לגנוב לקים. טוב, נו, אפשר אולי לק אחד. או שניים.

ממשיכים לשלב הבא במתכון כשהתערובת עדיין חמימה אבל לא רותחת (ברגע שאפשר לגעת בה עם האצבע ולא לחטוף אאוצ'י).

מעבירים את הקרמל לקערה חסינת חום

טורפים פנימה את הביצים, אחת אחרי השנייה

מערבבים היטב בין לבין עם מזלג.

במתכון המקורי היו יותר ביצים, והן קצת דיללו את הטעם של הקרמל.

ניסיתי עם ביצה אחת פחות, ועדיין הצליח. הטעם היה הרבה יותר מרוכז ומוצלח והמרקם של החלק האפוי גם השתפר.

ועכשיו לחלק של החלווה!

ממממ, גמל, יאמי

מערבבים פנימה לתערובת את הטחינה הגולמית וטורפים טוב טוב עם המזלג.

אל דאגה, זה לא יתאבן כמו שקורה כשמוסיפים מים לטחינה גולמית.

והמרכיב האחרון – קמח. זה ממש מעט קמח, אני יודעת. לא, זו לא טעות.

טורפים טוב טוב

עד שהוא נטמע לחלוטין ואין גושים.

כן, הבלילה אמורה להיות קצת נוזלית. זה בסדר.

עכשיו לאתגר היחיד במתכון – אופן האפייה וההגשה.

להזכירכם, עוגות פונדנט, כדוגמת עוגת השוקולד החמה, מכילות תוך נוזלי שמשפריץ החוצה ברגע שלוקחים את הביס הראשון, וזה אומר שגם החלק העליון וגם החלק התחתון שלהן מאוד דק ועדין. ולכן, צריך לתכנן מראש איך הולכים לחלץ את העוגות האישיות ואיך לשנע אותם לצלחות האורחים, בלי שכל השפריץ ישפריץ החוצה ברגע הכי הלא מתאים (*הכנס בדיחה מתבקשת* *חה חה*), וזה לגמרי הולך לקרות כי הבפנוכו שלהם נוזלי ומתקשה רק אחרי צינון ארוך במקרר.

הדרך הכי פשוטה היא להחליט שלא מחלצים כלום ולאפות את העוגות בכלי פיירקס או קרמיקה אישיים (כמו כאלה עמוקים של קרם ברולה), או מאגים עבים. ויש גם מנז'טים חד פעמיים מאלומיניום שהם קצת מכוערים אבל זולים ופרקטים. אפשר גם ללכת עד הסוף פולניה ולעשות כמו שכריסטוף עשה בספר – לאפות במנז'טים פשוטים של נייר, כמו מאפינס, ולשנע אותם בזהירות, ככה כמו שהם מבלי לחלץ, לתוך קערות הגשה.

יש גם מנז'טים יציבים יחסית מנייר עבה (אפשר להשיג אותם בחנויות של כלים חד פעמיים ולפעמים בסופר, ובעדן טבע מרקט). מאלה אפשרי לגמרי לחלץ את העוגות ואז להפוך אותן על צלחות הגשה אישיות. (אלה השלושה כאן בצד ימין של התמונה)

אבל היזהרו ממנז'טי הנייר הדקים הפשוטים של המאפינס (השניים השמאליים בתמונה). העוגות לא יתחלצו מהן וסתם יתפרקו לכם.

האפשרות הפחות מומלצת היא לשמן את האמ-אמא של תבנית המאפינס שלכם בחמאה או ספריי שמן, וכשהעוגות מוכנות והתקררו לטמפ' החדר (הבפנוכו טיפה מסמיך), עוברים עם סכין על כל השוליים לחילוץ ראשוני, מצמידים אל התבנית קרש חיתוך או צלחת הגשה שטוחה, מצמידים את שניהם טוב טוב, הופכים, ומתפללים שהעוגות יחולצו בלי להתפרק. ואז להעביר כל עוגה בזהירות עם מרית רחב לצלחת הסועדים.

ברגע שבחרתם שיטה, חלקו את הבלילה בין שישה שקעים של תבנית מאפינס (או שישה כלי קרמיקה אישיים).

אם תבנית המאפינס שלכם כוללת יותר משישה, מלאו רק את האמצעיים.

מחממים את התנור מראש ל-180 מעלות טורבו ואופים את העוגות בין 8 ל-12 דקות. מומלץ לבדוק קצת לפני 8 דקות כדי לוודא שהתנור שלכם לא אופה מהר מידי.

העוגות מוכנות כשהן תפוחות ועשויות בשוליים, ובמרכז יש עיגול רוטט ונוזלי של כ-2 ס"מ. אל תתפתו לאפות מעבר – כי לא יהיה לכם תוך נוזלי והעוגה הזו ממש בינונית בתור עוגה אפויה רגילה.

מקסימום, אם העוגות התקררו והן ממש נוזליות מידי ולא נראות יציבות מספיק לחילוץ, אפשר לחמם את התנור מחדש ל-180 ולאפות 3 דקות נוספות.

מחלצים ומגישים חם או בטמפ' החדר.

מומלץ לזרות על הכל מלח גס מלמעלה (אלא מה?!?! נסו מלח גס מעושן שחור… עוד יותר שווה)

ניתן לצנן את העוגות המוכנות במקרר כשהן עדיין בתבנית (לפחות 3 שעות) וכשהרוטב מתקשה לחלץ בלי תקלות ודליפות. העוגות חוזרות להיות נוזליות במרכזן עם חימום של כ-15-20 שניות במיקרוגל. הן נשמרות במקרר עד שבוע כל עוד הן מכוסות היטב.

שנה טובה שתהיה לכם!! וכולם להגיד יפה תודה למולי ושתבוא לבקר שוב

פינת התכל'ס
שמים 3/4 כוס סוכר במחבת רחבה יחד עם 2 כפות מים ורבע כפית מלח (כן!). מבשלים על אש גבוהה עד שנוצרת שלולית. ברגע שיש איפשהו בשלולית גוון שחום, מערבבים כדי להפיץ את הצבע. עוברים לאש קטנה. כשהשלולית כולה בצבע זהוב-עמוק מוסיפים פנימה בזהירות חצי כוס שמנת מתוקה ומערבבים עד שנעלמים הגושים. מוסיפים גם 100 גר' חמאה חתוכה לקוביות, בהדרגה, עד שהכל נמס ואחיד. מסירים מהאש ומצננים עד שחמים למגע אך לא חם (כ-10 דק'). מערבבים פנימה בהדרגה 3 ביצים, ולאחר מכן 4 כפות טחינה גולמית (לא חובה), ו-2 כפות קמח. מחלקים בין 6 שקעים של תבנית מאפינס (או תבניות קרמיקה אישיות), ואופים על 180 מעלות בין 8 ל-12 דקות או עד שהשוליים תפוחים ובמרכז כל עוגה 2 ס"מ רוטט מאוד. מצננים קלות לפני שמשחררים. העוגות מתקשות במקרר (נשמרות עד שבוע), וחוזרות להיות נוזליות בפנים עם חימום קצר במיקרוגל.

הגרסה באנגלית של המתכון אצל מולי



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




35 תגובות בינתיים:

  1. השם ישמרך ויעניק לך מטבח מזהב. התאהבתי בקינוח.

  2. או. מיי. גוד. הרגת אותי. לפני שבועיים ביקרתי לראשונה בחנות של מיסייה אדם, ראיתי את הספר ובקושי רב הצלחתי להימנע מלרכוש אותו. זה נראה פשוט אלוהי, אני בעד לפתוח קבוצת תמיכה למכורי קרמל מלוח.

  3. יש אפשרות להכין עם קמח ללא גלוטן? עם איזה קמח אפשר?

    מאיה עונה: כן! מניחה שקמח שקדים יעבוד, למרות שהייתי מוסיפה קצת יותר ממנו, נניח עוד כף. הייתי אופה עוגה אחת לניסיון כדי לראות אם השאר צריך עוד טיפה קמח שקדים לייצוב. עוד קמח מעניין לנסות: כוסמת, וקמח אורז מלא. דווחי איך יצא!

  4. טוב זה נראה מטורףףף
    והתמונות של העוגה הנוזלת הרגו אותי…

  5. ריר על המקלדת, מלא ריר על המקלדת, בוס צועק עלי שצריך להחליף מקלדת, בוס שולח אותי הביתה בגלל הרס מקלדת, אני בבית מבשלת את הדבר המושחת והאלוהי הזה
    ועכשיו להתעורר מהחלום ולחכות בסבלנות לסוף היום

  6. ואו ואו ואו..אני מתה על חלווה ועל כרמל עם מלח…נשמע פשוט ונראה סוף הדרך.
    מקווה שיצא לי לנסות בקרוב :)

  7. רגע, אין פה גם איזה רוטב מלמעלה שלא קיבלנו מתכון שלו?
    נראה מדהים לחלוטין!

  8. אמלה איזה מעדן!

  9. היי
    האם אפשר על ההתחלה להכפיל כמויות?
    ועוד שאלת קצת קיטבגית האם אפשר לחמם במקרו את כל העוגות יחד ואם כן ידרש יותר זמן?

    מאיה עונה: אפשר. את יכולה לדחוף למיקרוגל כמה שייכנסו לך על צלחת אחת. חממי בפולסים קצרים עד שהתוך חוזר להיות מבריק ונוזלי (כשהוא קר הוא מאט)

  10. נראה מעולה! את חושבת שאפשר לאפות בתבניות מאפינס מסיליקון (בודדות, לא תבנית). אם לא, יש סיכוי שאת יודעת לעזור לי למצוא מנג'טים קשיחים באמזון? ניסיתי לחפש paper remekins אבל זה לא בדיוק זה.

  11. נראה מהמם!!! אבל… מלח? הוא לא מופיע לא ברשימת המרכיבים ולא בתמונה (ודווקא נשמע שהוא ממש מתאים למתכון!). אז כמה מלח את ממליצה להוסיף?

  12. אהה… זה מופיע בסוף… פאדיחה… סליחה (ברוח הימים הנוראים וזה)

  13. טוב, את מהממת, כרגיל.
    הכפלתי כמויות והכנתי עם קמח "קונדיטור" (ללא גלוטן) ויצא טעים בבדיקת אחד הספיירים. אבל זה לא נראה כמו בתמונות בשום שלב של האפיה. זה היה או נוזלי לגמרי, או שכבר היתה כיפה שלמה למעלה, ומה שיצא זה שפספסתי קצת בזמנים. העוגונת שנבדקה היתה די אפויה עם מעט פנים נוזלי. לא ממש לבה, אבל גם לא עוגה וול דאן. יכול להיות שנותרה רכה יחסית בדפנות גם בגלל סוג הקמח השונה.
    שוקלת להגיש עם גלידת וניל לפיצוי על היעדר הלבה. אה, וגם יצאו לי 16 עוגונות ולא 12.

  14. אמנם אין סיכוי שאנסה להכין את זה מטעמי רגישות לטחינה, אבל כל הכבוד על הרעיון והביצוע. בהחלט הייתי רוצה לנסות את זה אם הייתי יכול.

  15. דווקא לא צריך לחפש את המנז'טים בנרות. אפשר להזמין כאלה באחד האתרים הסיניים, למשל aliexpress. מקבלים המון המון מנז'טים באיכות מצוינת ועיצובים מקסימים בממש כלום כסף (בטח יחסית למחירים המופרכים בארץ).

  16. אם אנסה להכין גרסה פרווה (עם מחמאה ושמנת צמחית) נראה לך שיהיה עדיין טוב או פחות?
    אני בחיפושים אחר קינוח פרווה לחג, ומאז שנתקלתי במתכון הזה שום דבר אחר לא הצליח לעורר בי את אותה תשוקה…

    מאיה עונה: אני מאוד לא אוהבת את שני המוצרים האלה אך מי שמשתמש בהם ורגיל לטעם שלהם, מניחה שהמתכון יעבוד. יש להפחית בכמות הסוכר משום שהריצ׳ מתוקה בעצמה.

  17. נראה מעולה, שכחת את המלח ברשימת המצרכים…

  18. יואו יואו יואו!! את הורסת אותי… :) איזה קינוח מדהים זה נראה. אולי אנסה אותו לכבוד סוכות.

  19. התגברתי על הפחד מהקרמל ויצא מעולה. גלידת חלבה שדרגה את העניינים הלאה.
    הערה – אחרי 8 דקות חלק מהעוגות כוסו ב'גבעה' שנראתה לי אפויה מדי. אחרי צינון הגבעות שקעו והעוגות נראו כמו בתמונות.
    מחמאה – האפשרות לקרר ולחמם במיקרו מהוה שדרוג מדהים לטובת אירוח :)

  20. וואו זה נראה מדהים! חייבת להכין..
    יש אולי שדרוג שונה מחלבה? אני יודעת שאפשר להכין בלי, אבל בא לי גם שדרוג :P

    מאיה עונה: חמאת שקדים? חמאת בוטנים? שוקולד צ'יפס? הפתעת פררו רושה?

  21. אפשר להכין את הבלילה בצהריים, לחלק למנג'טים ולהשאיר במקרר עד לאפייה בתום ארוחת הערב? או שעדיף לאפות אחה"צ ולהשאיר בטמפ' החדר עד שאוכלים (שוב, כאמור בסוף ארוחת ערב)?

    מאיה עונה: אפשר שניהם, מה שיותר נוח לך. אני הייתי אופה מראש כדי להוריד לי את זה מהראש.

  22. המתכון הזה, והתמונות של העוגה הנוזלית, הרגת אותי, זה המילה
    מאיה את מדהימה ותודה לאל שמצאתי אותך….
    תודה:)

  23. יש אפשרות להכין פרווה למי שלא יכול חלב? אני לא אוהבת מחמאה אז יש לך רעיון אחר? קרם קוקוס יעבוד במקום שמנת?

    מאיה עונה: יש סיכוי קטן שאולי אפשר להשמיט את החמאה ולהכין עם קרם קוקוס במקום השמנת, אבל לא ניסיתי ואין לי מושג אם זה יצליח.

  24. הי מאיה, מה את אומרת על תוספת קפה מגורען? איך היית עושה את זה? (אאלץ להשמיט את הטחינה, לצערי הרב..)

    מאיה עונה: הייתי עושה כפית שטוחה ומערבבת אותה לתוך הקרמל החם בסוף בסוף כשהוא יורד מהאש.

  25. היי, קודם כל רציתי להגיד לך שהמתכונים שלך מעולים!! תודה רבה לך!!
    ניסיתי להכין את המתכון הזה אבל לצערי ברגע שהכנסתי ביצה, נהיו גושי קרמל ולא הצלחתי להגיע למרקם אחיד.
    מה יכולה להיות הסיבה לכך?
    תודה רבה!

    מאיה עונה: יכול להיות שהתערובת הייתה חמה מידי

  26. היי, רציתי לדעת אם אפשר להשתמש בקרמל שהכנת גם כרוטב קרמל

    מחפשת רוטב קרמל כזה טעים כמו במקדונלדס אז זה נראה כרגע הכי קרוב שראיתי

    תודה,
    ספיר

    מאיה עונה:, לגמרי.

  27. יעבוד עם שמן קוקוס במקום חמאה או שהטעם של הקוקוס ישתלט?

    מאיה עונה: אין לי מושג. שמן קוקוס מומס דינו כשמן קנולה בעיני, וניסיוני עם שמן קנולה וקרמל ממש לא חיובי. אבל זה לא אומר שזה בהכרח לא יצליח. בקיצור, אין לי מושג :)

  28. היי! הכנתי את המתכון פעם אחת ויצא מהמם!! תודה רבה רבה. יש אפשרות לדעתך לשים גם "הפתעות" בפנים דוגמת פרוסת בננה, קרם שוקולד לבן וכו'?

    מאיה עונה: בעיני קובייה שמנמנה של שוקולד מריר תעבוד מעולה.

  29. נקרא ונראה מ ע ו ל ה !!! באם משמיטים טחינה גולמית – להוסיף משהו? נראה לך יתחמם טוב על פלטה (כך אני עושה עם פונדנט שוקולד). תודות!

  30. היי :)
    זה נראה מהמם, כמו כל המתכונים שלך!
    שאלה – הקרמל הזה (לפני הביצים) מתקשה כשהוא מתקרר? אני מחפשת קרמל שיישאר gooey כשהוא קר, בשביל למלא בו עוגיית שוקולד צ'יפס גדולה. פעם אחרונה שעשיתי את זה עם עוגה, הקרמל התקשה כשהתקרר וזה היה די שובר שיניים. את חושבת שהקרמל הזה יתאים? תודה!

  31. הכנתי את העוגות אתמול וגרפתי מלא מלא מחמאות!
    הכנתי מראש כמות כפולה ושמתי גם טחינה.
    זו פעם ראשונה שאני מכינה קרמל אז מאוד חששתי, חשבתי שאני רואה התחלה של הזהבה וערבבתי והוא לגמרי התגבש לגושים, אבל עם קצת סבלנות והרבה ערבובים הוא חזר לעצמו. גם כשהוספתי את השמנת היא נהייתה כמו גוש (קרה מדי למרות שהוצאתי מראש מהמקרר?) ולקח לה הרבה זמן להתמזג עם הקרמל, אבל הגברתי קצת את האש וזה התמוסס ובעבע כמו בתמונות.
    השתמשתי במנג'טים מאלומיניום, אחרי קירור של 3 שעות גזרתי וקילפתי אותם מהעוגות והם יצאו בקלות. כשחיממתי במיקרו זה באמת חזר להיות נוזלי!
    הערה חשובה: לא לחמם יותר מדי, היו שניים שאשכרה התבשלו באמצע כי רצו אותם ממש חמים.
    לסיום שאלה, לטעמי הטעם של העוגה היה חמאתי מידי (דעת מיעוט, כולם טרפו את העוגות), האם כמות החמאה הכרחית או שאפשר להפחית כמויות? כלומר האם החמאה היא חלק מהקסם שיוצר את העוגה או משמשת לטעם?
    תודה על עוד מתכון מנצח!

  32. קינוח מוצלח מאוד.
    הוספתי בהגשה כמה חתיכות בננה וכדור גלידה וניל. מהמם.

  33. אז סוף סוף נגשתי להכין, התמונות היפיפיות האלו.. וזה יצא די רחוק מהתמונות (השתמשתי בסוכר חום דמררה, זה אמור היה לשנות משהו? אולי גם גם התעצלתי לקרוא את ההוראות המדוייקות ופספסתי משהו בבישול של הקרמל כי יצא קרמל מדהים אבל נראה לי שפחות סמיך משלך ואיכשהו בתנור הם נאפו ממש מהר מידי, רק 2 מתוכן נשארו עם עיגול רוטט באמצע (אבל גם שם הנוזל היה צמיג ולא נשפך כל כך יפה כמו בתמונות שלך)- אבל!- בכל מקרה זה יצא טעים אבל בקטע מפגר אני ובן זוגי טרפנו בתאוה. גם אלה שנאפו לגמרי- ממש לא היו עוגה בינונית! זה היה מדהים. נגמר מהר מידי. תודה על המתכון הנפלא

  34. איפה נכנסת החמאה

  35. מהמם וממיס לב.
    אם אני מכינה היום לטובת הגשה מחר
    לשמור במקרר או בטמפ' החדר? הכרחי לחמם לפני ההגשה?



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!