פסטה ברוטב "אלפרדו" מזוייף

נחשב אצלי: ארוחה זריזה

מרשם גאוני וערמומי – שמניב רוטב קרמי ועשיר להפליא, עם עשירית מכמות השומן והקלוריות. הפטנט הוא לבשל כרובית עד שהיא רכה, ולטחון לה את הצורה עם קמצוץ קטן של גבינה משובחת ושמנת מתוקה – מספיק כדי להערים על כל כרובופוב או סרבן מצוי – כשהרוטב מתובל כמו שצריך, אפשר לגמרי לחשוב בטעות שמדובר ברוטב המקורי, שעשוי מתועפות של שמנת מתוקה. הידד! המתכון הוא עיבוד שלי מתוך המגזין האמריקאי everyday food ז"ל, ופורסם לראשונה במדור שלי בזמנים מודרניים. שימו לב – לצערי אין דרך להכין את הרוטב בלי בלנדר או בלנדר מוט (או פוד פרוססור) – כי כדי שהשטיק יעבוד הרוטב חייב להיות חלק ומשיי לחלוטין. הכמות: 3-4 מנות.

רוצים אלפרדו אמיתי ומושחת כהוגן? יש גם כזה בבצק אלים

  • 1 ראש כרובית קטן (כ-500 גר')
  • 3 כוסות חלב (אפשר להחליף חצי במרק עוף)
  • 1 שן שום קלופה
  • 2 כפות פרמזן מגוררת
  • 2 כפות שמנת מתוקה
  • חצי כפית אגוז מוסקט
  • אופציה: מעט חמאה, אם רוצים (בערך 10 עד 30 גר')
  • חצי חבילת פסטה פטוצ'יני (או כל סוג שאוהבים – 250 גר')

עלות משוערת:

15 שקלים

עבודה נטו:

19 דקות

ההכנה

אני מתנצלת על התדירות הגבוהה של הירק הזה פה לאחרונה, אבל כפי שהסברתי לכם בעבר, אני הלוחשת לכרוביות. לא תעבור לידי כרובית צחורה ויפה מבלי שאחפון אותה בתאווה ואתחוב לסלסלתי.

בגלל שאין פה הרבה מרכיבים, ויש מעט מאוד מרכיבים טובים, נסו להקפיד ולהשתמש בגבינת פרמזן נורמלית. יש כל מיני זני "פרמזן" מזוייפים שמסתובבים להם בסופרים עם אריזות מרשרשות בצבע אדום-לבן-ירוק, אבל כשמסתכלים על המרכיבים, השומן הצמחי [יענו, מרגרינה], בוהק ומסנוור מכל דבר אחר. אל תיפלו בפח – קנו לכם פרמזן אמיתית. גם אם היא ישראלית ולא איטלקית חס וחלילה, היא פי אלף יותר טובה מפרמזן-מרגרינה. אני משתמשת בשמנת מתוקה 38% כי היא הכי זולה, אבל גם 32% תעבוד, ואם ממש אין ברירה, אז גם 15% (יצא פחות טעים).

אם במקרה יש לכם ציר עוף (יענו, מרק עוף) במקרר, אפשר להחליף חצי מכמות החלב ולקבל טעם עשיר יותר (ככה זה היה במתכון המקורי, אבל עובד מצויין גם בלי).

לאחרונה התחלתי להתנסות עם פסטת כוסמין, שהיא אמנם די יקרה, אבל יושבת הרבה יותר טוב בבטן, ומשתלבת מעולה עם הרוטב הזה. אבל כל פסטה שאתם אוהבים מכל סוג ומכל איכות תצלח כיאה.

אז מתחילים!
מסירים את העלים מהכרובית ואת 3 הס"מ התחתונים של השורש העצי. חותכים את הכרובית לחתיכות גסות.

אני אוהבת לחתוך אותה לרבעים

ואז לקחת כל רבע ופשוט להיפטר באלכסון מהגזע העצי, לפרוס את השאר לפרוסות בינוניות. (הכל נטחן בסוף, אז לא צריך לחתוך יפה או אחיד במיוחד).

קחו בחשבון שגם הגזע העצי טעים ושמיש לחלוטין כאן, אם אתם רוצים להגדיל את כמויות הרוטב. פשוט פורסים אותו דק ומוסיפים לסיר עם שאר פרחי הכרובית. עוד שימוש חביב הוא לפרוס את הגזע ממש ממש דק, לסחוט עליו מיץ לימון ומלח גס, ולנשנש בהנאה (הטעם מזכיר קולורבי!)

שמים את חתיכות הכרובית במחבת רחבה עם מכסה. אם אין לכם מחבת רחבה, אפשר להסתפק בסיר. החוכמה היא שכמה שיותר מהכרובית תהיה מכוסה בנוזל, ואין יותר מידי נוזלים, אז זה קצת אתגר.

מוסיפים גם חצי כפית מלח יחד עם 3 כוסות החלב ושן שום קלופה אחת.

מתבלים את הכל בקצת פלפל שחור, מכסים עם מכסה, ושמים על אש גבוהה עד שהכל רותח טוב טוב (משתדלים שלא יגלוש).

עוברים לאש בינונית ומבשלים 15 עד 20 דק' או עד שהכרובית סמרטוטית ורכה מאוד.

היא תיראה בערך ככה.

בינתיים מגררים את הפרמזן. אפשר גם לקנות פרמזן מגוררת מראש, לפי משקל. אם אין לכם כוח לעמוד בתור במעדניה, לפעמים יש קופסאות של גבינה מגוררת מוכנה באיזור המקררים של מוצרי החלב בסופר – והיא בסדר גמור.

אם בונים על הרוטב לעכשיו, מכינים בינתיים גם פסטה בזמן שהכרובית מתבשלת.

מרתיחים הרבה מים מומלחים בסיר נפרד ומבשלים את הפסטה לפי הוראות היצרן (אני תמיד מבשלת 2 דקות פחות ממה שכתוב על האריזה). מסננים ושומרים כוס אחת ממי הבישול החמים. נשתמש בהם כדי להוסיף גוף לרוטב. כי זה מה שהאיטלקים עושים. והם יודעים הכי טוב. סי? סי.

עכשיו להכנת הרוטב עצמו. אפשר להכין אותו בבלנדר, ואז קל מאוד למזוג אותו על הפסטה לפי הצורך ולשמור ממנו שאריות. אם רוצים לחסוך את השטיפה של הבלנדר, או שאין, אפשר לטחון את הרוטב ישירות במחבת בה בישלתם אותו באמצעות בלנדר מוט. ואז אפשר לערבב את הפסטה ישירות לתוך הרוטב. במקרה כזה יהיה קצת יותר סיפור בשבילכם לשמור שאריות רוטב בצד. אני לרוב מבשלת את הכרובית יחד הגזעים שפרסתי דק כדי למתוח את כמויות הרוטב ולשמור במקרר לנגלה נוספת. אני אף פעם לא מכינה יותר מחצי חבילת פסטה בבת אחת כי אני ודני חזרזירונים קטנים ומסוגלים לאכול את כל הסיר רק שנינו!

למחוסרי הבלנדר (או אלה שרוצים לחסוך שטיפת כלים)
מוציאים כוס אחת מנוזל הבישול של הכרובית הצידה ושומרים בצד. עושים את זה כדי שהרוטב לא יצא מימי (למרות שאפשר לוותר על הקטע זה ואם הרוטב יוצא מימי, פשוט לצמצם אותו קצת על אש גבוהה תוך כדי ערבוב עד שהוא מסמיך טוב טוב)

טוחנים את העסק עם בלנדר מוט עד שנוצרת תערובת לבנה במרקם של מרק סמיך וקרמי.

מתבלים במלח ופלפל בנדיבות, ומוסיפים את אגוז המוסקט, ואת השמנת המתוקה והגבינה.

כן, 2 כפות פרמזן זה מספיק בהחלט!

אם אתם ממש רוצים, אפשר להוסיף יותר. באחת הפעמים הוספתי גם 2 כפות קשקבל מגוררת שנשארה לי במקרה ממשהו אחר, וזה שדרג בטירוף. כל גבינה טעימה תוסיף כאן, אם מתחשק לכם להשחית קצת את הרוטב הדיאטטי למדי.  ממשיכים לטחון כ-10 שניות נוספות עד שהרוטב שוב חלק, ומוכן לשימוש.

לבעלי הבלנדר
מעבירים את הכרובית בזהירות לבלנדר באמצעות מלקחיים או כף מחוררת.

אמורה להתקבל כמות של כ-3 כוסות כרובית. מוסיפים בערך כוס וחצי נוזל בישול. לא ממלאים את הבלנדר ליותר מחצי מגובהו בתוכן חם – כי כשטוחנים התוכן מתנפח ועלול לעלות על גדותיו וזו כוויה לא נעימה. אם צריך, עובדים בנגלות (במיוחד אם יש לכם יותר מ-3 כוסות כרובית. זכיתם! פשוט הכינו עוד רוטב בהתאם ליחסים שכאן. אם חסרים נוזלים, משלימים עם מי בישול של פסטה). על כל נגלה של 3 כוסות כרובית ו-1.5 כוסות מי בישול מוסיפים כאמור 2 כפות פרמזן ו-2 כפות שמנת מתוקה, בנוסף לאגוז המוסקט. טוחנים את התערובת לקרם חלק וקטיפתי.

טועמים ומתקנים תיבול אם צריך.

מסננים את הפסטה, כאמור (לא לשכוח לשמור כוס אחת ממי הבישול!) ומערבבים אותה הרוטב (אם הכנתם חצי חבילת פסטה, אז חצי מהרוטב).

מוסיפים מעט ממי הבישול. אם רוצים, זורקים פנימה קוביית חמאה קטנה (בין 10 ל-30 גר' זה אחלה. אבל לא חובה).

אגב, אם נראה לכם מראש שיש לכם הרבה יותר רוטב ממה שצריך (זה קורה אם הכרובית גדולה יחסית, ולפעמים גם אם לא…) – אפשר לשמור קצת ממנו בצד במקרר לנגלה הבאה.

מוסיפים עוד רוטב או מעט מי בישול של פסטה עד שהכל מצופה באופן אחיד.

אני עושה את זה לרוב על אש נמוכה כדי לגרום לרוטב להסמיך ולהידבק לפסטה עוד יותר.

מחלקים בין צלחות, ואם רוצים, אפשר לפזר על כל צלחת עוד פרמזן לפני ההגשה.

הפסטה עם הרוטב נשמרת במקרר למשך שבוע, וגם שאריות מהרוטב עצמו נשמרות במקרר לזמן דומה, אם לא יותר אפילו. הרוטב גם טעים בפני עצמו בתור מרק סמיך ומפנק, אם אתם בקטע. רק שתבינו –יש לו מליון שימושים פוטנציאלים – אפשר להשתמש בו בתור "רוטב לבן" לפיצה או בין שכבות של לזניה, כרוטב לאורז או חזה עוף צלוי, או כבסיס למרקים טעימים. זאתי שכותבת את pinch of yum כתבה על בסיס הרוטב הזה ספר בישול שלם!!

בקיצור, אם כבר טורחים, שווה להכין אותו מכרובית גדולה במקום קטנה, ולהגדיל את כמויות הרוטב.

עכשיו קחו ביס ותגידו לי שאין לזה טעם של רוטב משמנת מתוקה טהורה. גאוני, הא?! ותודה לאלוהים שברא את הכרובית.

עוד דרך לחסוך כאן קלוריות היא "לדלל" את הפסטה עם עוד דברים. לדוגמה:

כרובית מבושלת (שנשארה ספייר מהכנת הרוטב, נניח), או המון המון רוקט טרי או תרד טרי שמערבבים פנימה ברגע האחרון עם הרוטב

אפונה טרייה או קפואה (את הטרייה מקלפים מהתרמילים ומוסיפים לפסטה בדקה האחרונה של הבישול. את הקפואה [מסוג "עדינה"] פשוט מפשירים ומערבבים פנימה יחד עם הרוטב עד שהיא מתחממת)
אם הקליינטים שלכם הם ילדים – תירס מקופסה! זה מאוד ישמח אותם.
ברוקולי טרי (קוצצים לפרחים בינוניים ומוסיפים לפסטה המתבשלת ב-2 דקות האחרונות של הבישול)

לגרסה ללא מוצרים מן החי
ראו את המרשם של הגב' אנג'לה מ-oh she glows, שמשתמשת בחלב שקדים, שמרי בירה, וימבה תבלינים בגרסה צמחית למהדרין.

פינת התכל'ס
קוצצים 1 כרובית קטנה לפרחים קטנים (לא צריך להיות אחיד) ושמים במחבת רחבה יחד עם 3 כוסות חלב (אפשר להחליף בחצי במרק עוף), שן שום קלופה, וחצי כפית מלח. מכסים, מביאים לרתיחה, עוברים לאש קטנה ומבשלים 15-20 דק' עד שרך וסמרטוטי. טוחנים בבלנדר 3 כוסות כרובית יחד עם 1.5 כוסות מי בישול ומוסיפים חצי כפית אגוז מוסקט, מלח ופלפל, 2 כפות שמנת מתוקה, ו-2 כפות פרמזן מגוררת. טוחנים לרוטב חלק (אם יש יותר כרובית, מגדילים את שאר החומרים בהתאם – לשאריות הרוטב מיליון שימושים, כאמור). מערבבים עם חצי חבילת פסטה מבושלת ומעט ממי הבישול של הפסטה (אפשר גם קוביית חמאה אם רוצים), מבשלים כמה שניות על אש קטנה עד שהרוטב מסמיך ועוטף את הפסטה.

תזכורת כמויות לרוטב
כרובית קטנה מניבה מספיק רוטב לחצי חבילת פסטה (3-4 מנות) עם קצת עודף. אפשר לנפח כמויות אם משתמשים בחלק העצי של הכרובית או עם כרובית יותר גדולה. מגדילים את אגוז המוסקט / הפרמזן / שמנת מתוקה בהתאם ליחס שהזכרתי: [3 כוסות כרובית מבושלת על 1.5 כוסות מי בישול]. הסיבה שמוציאים קצת ממי הבישול החוצה היא כדי שהרוטב לא יצא מימי. אם לא בא לכם להסתבך פשוט טחנו את כל תוכן המחבת בלי להוציא כלום ואם יוצא דליל, בשלו את הרוטב על אש גבוהה עד שהוא מצטמצם לסמיכות הרצויה וערבבו נונסטופ כדי שלא יישרף בתחתית.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




63 תגובות בינתיים:

  1. מתכוני כרובית זה אחלה, אין תלונות :)
    נראה שווה

  2. אני מת על המתכון הזה, וגם על אחיו, הפסטו-ברוקולי!

  3. נראה מעולה!!! מאיה, מה עם איזה מתכון לעוגת גבינה מעניינת (ולא מורכבת מידי…) לשבועות שמתקרב ובא! תודה מראש

  4. ניסיתי להבין אבל התבלבלתי- הכמויות הנתונות, של כרובית אחת – זה לחבילת פסטה שלמה או לחצי?

    מאיה עונה: הרוטב מספיק לחצי חבילת פסטה, עם קצת עודף. אם משתמשים בחלק העצי של הכרובית או בכרובית גדולה יותר (מומלץ!), יצא הרבה יותר עודף.

  5. הי,
    אני לא הבנתי מה עושים עם החלב? חלק מוציאים ולא משתמשים?
    נראה מדהים. ינוסה.
    תודה

    מאיה עונה: מוציאים בערך כוס אחת החוצה ומוסיפים אותה בחזרה פנימה לרוטב הטחון רק אם צריך. כדי שלא יהיה מצב שהרוטב יהיה נוזלי מידי. אם לא רוצים להסתבך עם זה, אפשר פשוט לטחון את הכל ביחד ואם הוא יוצא נוזלי, פשוט לצמצם אותו על אש גבוהה תוך ערבוב מתמיד עד שהוא מסמיך למרקם הרצוי.

  6. נשמע מושלם! יש אפשרות להחליף את השמנת המתוקה באלפרו (היא 5%)?

    מאיה עונה: מניסיוני, השמנת של אלפרו מאוד מוצלחת בסיטואציות כאלה.

  7. טוב, זה לא פחות מגאוני! חייבת להכין!

  8. הולכת לקנות כרובית, נראה מעולה. מתכוני כרובית תמיד מתקבלים בברכה.

  9. נשמע נורא טעים אבל הבעל שלי שונא כרובית. חשבתי להכין ולא לספר לו מה יש בפנים. יעבוד לדעתך? לרוטב יש טעם של כרובית?

    מאיה עונה: טעם מאוד עדין וחמקמק. גם חבר שלי שונא כרובית והוא זולל את זה בהנאה. אם את רוצה עוד יותר להעלות את סיכויי האימוץ, ערבבי פנימה משהו שהוא ממש אוהב – נניח נתחי עוף, או כדורי רגל או משו.

  10. פשוט נהדר ! בריא ונפלא. תודה מאיה

  11. מה שאני מאוד אוהבת במתכון הזה (אפילו מבלי לנסות אותו עדיין) זה איך שיצרת מתכון עשיר מבלי שיהיה עשיר בקלוריות!! בתור אחת שנמאס לה להסתכל על מתכונים שאני יודעת שלא אכין מכיוון שהם מפוצצים בקלוריות ושומן, זה נחמד להיתקל במתכון הזה. תודה לך.

  12. יש גם גירסת הדפסה מצומצמת? המתכון נראה מדהים אבל פרוס על המון עמודים

    מאיה עונה: פינת התכל'ס לשירותך

  13. גאונות

  14. אפשר לבשל את הכרובית בנפרד ורק כשהיא מוכנה לערבב עם החלב?

    כמו שאני מכירה את עצמי, החלב הרותח עם הכרובית יגלוש על הכיריים ובמקום לאכול פסטה ברוטב אני אבלה שעה בקרצוף הכיריים.

    מאיה עונה: זה בעייתי בשתי רמות: א. אם תרתיחי את הכרובית במים חלק מהטעם שלה יצא למים ויתבזבז, ב. אם תבשלי את הכרובית בדרך אחרת (נניח בתנור), היא תתקרמל ואז הטעם שלה יהיה דומיננטי ברוטב. השיטה היחידה שאולי תעבוד היא אידוי במיקרוגל: לחתוך את הכרובית ולשים בכלי פיירקס עם מכסה וטיפונת מים, לאדות במיקרוגל (נניח 11 דק'? תשחקי עם הזמנים עד שמתרכך חלקית), ואז לבשל כמה דקות בחלב. במקרה כזה את יכולה לצמצם את החלב ל-2 כוסות ולהשתמש בכולו בסוף הבישול.

  15. היי,
    מה עושים אח״כ עם הכוס נוזלי בישול שמוציאים כדי לטחון בבלנדר מוט? ולמה מוציאים אותו בעצם? לא יותר קל לטחון כשיש יותר נוזלים?

    מאיה עונה: זה כדי שהרוטב לא יצא נוזלי מידי, אבל שעדיין יהיו מספיק נוזלים לבישול הכרובית. אבל אני רואה שהחלק הזה קצת מבלבל אנשים אז אני אוסיף הסבר קטן בסוף.

  16. איזה מתכון כיפי ! ינוסה בקרוב ! אהבתי במיוחד את החיסכון הקלורי ! האם אפשר להשתמש ברוטב גם ללזניה ??
    מצטרפת לשאלה על מתכון מנצח לעוגת גבינה לשבועות. (עדיף ללא גבינות משמינות) תודה !

    מאיה עונה: אפשר ואף מומלץ! הנה מתכון שפרסמתי כאן ללזניה – הוא ממש מזמן אז הוא לא מפורט, אבל מאוד מוצלח. את הרוטב הלבן מורחים בשכבות יחד עם הרוטב האדום. אם אין הרבה רוטב אפשר לשים אותו רק בשכבה אחת מבין כולן.

  17. וואו!
    יש לי קנלוני. עם איזה מילוי את ממליצה לשלב את הרוטב?

    מאיה עונה: אפשר לטגן בשר טחון עם בצל ופלפלים ועגבניות, ואפשר פטריות ושום וכרישה. לדחוף פנימה לתוך הקנלוני ולפזר בנדיבות את הרוטב הלבן מלמעלה.

  18. נראה שווה ביותר. אפילו ילדים פרנדלי. אבל אם כבר שומרים על הבריאות, אולי כדאי להחליף את קרש החיתוך?

    מאיה עונה: אוףףףף אבל אני קשורה אליו נפשית ורוחניתתתת :(((

  19. נראה מעולה. שאלה: כשאת כותבת 3 כוסות כרובית ו 1.5 כוסות "נוזלי בישול", הכוונה לנוזלי הבישול שהפסטה התבשלה בהם או נוזלי הבישול שהכרובית התבשלה בהם? אם צריך להפחית בנוזלי הבישול של הכרובית, למה לשמור בצד נוזלי בישול של הפסטה? קראתי את התשובות שלך לעיל וגם את התיקון בבלוג ואני עדיין מבולבלת… תודה!

    מאיה עונה: הכוונה לנוזלי הבישול של הכרובית (יענו, החלב). צריך מספיק נוזל כדי לבשל כמו שצריך את הכרובית, אבל לא צריך את כולו בשביל הרוטב, כי הוא עלול לצאת מימי. בגלל זה צריך לטחון את הכרובית רק עם חלק מהחלב שבו היא התבשלה, ולא משתמשים בכולו.

  20. נראה מושחת לחלוטין!

  21. ועוד שאלה (רוצה להכין היום): אם אין לי פרמזן, אפשר לשים רק קשקבל במקום? יהיה טעים לדעתך?

    מאיה עונה: כן

  22. מאיה, אני יודעת שזה חילול קודש הכרובית אבל…
    יש מצב לכרובית קפואה..? :/

    תודה!

    מאיה עונה: הממממ, מניחה שיעבוד. ממליצה להפשיר לחלוטין לפני השימוש (אפשר במיקרוגל)

  23. מתכון מעולה! ניסיתי עם שדרוגים והפיכה לעוד יותר דיאטטי. שמתי עם הכרובית כרישה אחת ובישלתי בחלב 1%. טחנתי הכל ביחד והוספתי רק כף אחת של פרמזן ולא הוספתי שמנת בכלל. יצא סמיך, טעים ומעולה. גם הוספתי פטריות שאידיתי במחבת עם מעט שמן. תוספת מוצלחת אם כי טעים מאוד גם בלי.

  24. היי מאיה זה נראה פשוט נפלא!
    שאלה אחת- לא צריך לנקות את הכרובית קודם עם חומץ כדי לוודא שאין בה חרקים?

    מאיה עונה: את יכולה אם בא לך, אני מסתפקת בלבדוק אותה טוב טוב בזמן שאני חותכת. לעיתים מאוד מאוד רחוקות אני נתקלת במשהו חי.

  25. וואו, איזה רעיון משובח!! מרגישים בטעם של הכרובית ברוטב? כי אני יודעת שלי לפחות כרובית היא דבר די דומיננטי. ואגב, יש לך רעיון לרוטב כזה רק טבעוני?

    מאיה עונה: הטעם של הכרובית מאוד עדין וכמעט לא מורגש. לגבי החצי השני לשאלתך, קישרתי לגרסה כזו ליד פינת התכלס.

  26. איך אין בשידרוגים פטריות? זה קודש הקודשים

  27. נראה גאוני.
    מחכה לנסות כבר

  28. אפרופו הלוחשת לכרוביות- יש מקום בשוק מחנה יהודה (ירושלים) שקוראים לו כרוביס וכל האוכל בו זה כל מיני דברים עם כרובית!

  29. היי
    הכנתי ללא שמנת ,חמאה ופרמזן יצא טעים בטרוף.
    מתכון גאוני,קל ,בריא, זול מצרכים זמינים והכי חשוב מעולה.
    תודה על המתכון

  30. תודה רבה! חייבת לנסות.
    אפשר להוסיף פטריות למתכון? אם כן, מתי מומלץ? אפשר לטגן בצד ולהוסיף אחרי הטחינה?

    מאיה עונה: כן. לטגן בצד בנפרד (אפשר עם קצת שום כתוש), ולערבב פנימה לתוך הרוטב המוכן (או שאפשר לזרות קצת מעל כל צלחת בעת ההגשה).

  31. ״אמא, פסטה קצף עננים! רוצה עוד!״, מפי גמד סרבן ירקות. שירת מלאכי שרת ברקע. תודה!

    מאיה עונה: אומג. שמת פתיונות בדמות תירס בפנים או שזה נטורל?

  32. הסיר על האש!:)

  33. תקשיבי זה מטורף! אני אמנם מתה יל כרובית אבל בחיי שלא מרגישים אותה פה. טעייייים!!!!!

  34. הכנתי היום בתוספת עוף וברוקולי (שבישלתי 2 דקות עם המים של הפסטה כמו שהמלצת)
    יצא פשוט מ-ע-ו-ל-ה !
    תודה :)

  35. פישלתי בגדול
    נראה לי שבגלל שהיו לי קוצים בתחת ופספסתי את הסוף שאמור לחבר הכל
    יצא לי במראה קיא של דייסת ספגטי…

    הצעות?

    מאיה עונה: לא הבנתי מהתיאור (הציורי!) מה השתבש… אנא פרט מה לא יצא בסדר – הרוטב היה נוזלי מידי? צמיגי מידי? נשרף? התייבש?

  36. תודה על מתכון נהדר.
    שאלה מעצבנת אבל: אין לי כרובית, יעבוד גם עם קולרבי (בבישול קצת יותר ארוך, כמובן)?

    מאיה עונה: הטעם של הקולורבי הרבה יותר דומיננטי והמרקם שלו יהיה בעייתי (לדעתי. לא ניסיתי) – הוא כנראה לא יצא חלק אלא גרגרי (אבל אם את מחליטה להיות הרפתקנית ולנסות, אנא דווחי!). תחליף אחר אפשרי, לעומת זאת, היא בטטה. עוד אפשרות חביבה ומפתיעה היא להשתמש בשורש סלרי גדול (ייתכן ותצטרכי שניים).

  37. יצא מעולה!
    ניתן להשתמש בזה כבסיס לרטבים אחרים שמכילים שמנת?
    כגון רוזה או שמנת בטטה.

    מאיה עונה: בהחלט! ואף מומלץ

  38. מאיה….
    נראה מעולה כמו תמיד..
    המתכון ינוסה בקרוב מאוד
    תודה רבה

  39. נראה לך שיעבוד עם תפוחי אדמה אפויים (ב"שמנת")?

  40. סליחה על הציוריות
    יצא צמיגי מדי

  41. לזניה עם הרוטב המופלא הזה (בגרסה הטבעונית עם חלב סויה, שמרי בירה ומעט חרדל עוקצני) על תקן בשמל, עכשיו בתנור:)

    ומכיוון שאני מחבבת מאפי פסטה – אפשר להשתמש ברוטב הזה גם למאק אנד צ'יז טעים בטירוף. ואפשר גם עם דלעת במקום הכרובית.
    http://bishulimktanim.blogspot.co.il/2013/01/blog-post_31.html

  42. את מלכה כרגיל. כרובית מהווה בערך שליש מהתזונה היומית שלי ומבחינתי כל יוזמת כרובית היא מבורכת. בהחלט ינוסה בקרוב, תודה!

  43. הי

    הכנתי, יצא טעים מאוד. רציתי לשאול אם ניתן להקפיא?

    מאיה עונה: לא נראה לי שזה יעבור הקפאה טוב. זה יהפוך למימי ויציקתי (כן, שניהם ביחד). זה כן מחזיק במקרר לפחות שבוע.

  44. גאוני. הבעל פיקפק (הוא לא אוהב אוכל לבן) ולבנות לא גיליתי מה זה והכל נטרף. תודה. אגב, דחפתי גם סלמון ברגע האחרון שהתבשל במהירות בחום של הפסטה.

  45. מהמם!!! הכנתי עם השאריות כשורי בשר שוודיים!
    החלפתי את החלב בשתי כוסות ציר + שמנת אלפרו וויתרתי על השמנת והפרמזן מועמי כשרות.

  46. אגב בתגובה להקפאה – זה עבר אצלי הקפאה מעולה

  47. זה יעבוד עם חלב סויה?
    פרגונים על האתר – יפה, מעורר תיאבון, מתכונים שימושיים ואת מבדרת :)

    מאיה עונה: לא רואה סיבה שלא יעבוד, כל עוד שמים פרמזן ושמנת (מניחה שאפשר גם שמנת סויה)

  48. נראה מדהים. לא יכולה לחכות לנסות

  49. לא הספקתי להכין,ניראה מצויין.

  50. בתור חובבת כרוביות מושבעת הייתי חייבת לנסות. הכנתי גרסה דלת לקטוז עם שמנת צמחית ויצא ממש טוב! קצת קשה לטחון עם בלנדר מוט בכמות הזו בלי להשפריץ לכל עבר, אבל פעם הבאה אני אכין כמות כפולה וזה יפתור את הבעיה (-:

  51. הכנתי, יצא מדהים! (אגב עשיתי את זה עם שמנת לבישול 15% שומן). אני אשמח אם תגידו איך כדאי לשלם את זה עם לזניה בשרית\ חלבית

    מאיה עונה: למרוח בשכבות במקום רוטב בשמל יחד עם בולונז ועלי לזניה. קלי קלות

  52. ראיתי את המתכון ממזמן והיום החלטתי לנסות, יצא מדויק וטעים להפליא, מפתיע לגמרי!!!

    תודה
    נ.ב. אין על כרובית

  53. גם אצלי עבר הקפאה מעולה.

    עכשיו אני כבר מכינה מכרובית גדולה במיוחד, ומקפיאה בצנצנות בינוניות (כמו של חרדל. צנצנת = 2 מנות).

    אגב, הטיפ שלך מרוטב השמנת הרגיל עובד גם פה- כף פסטו משדרגת פלאים.

  54. חדשה פה ואוהבת את מה שאני רואה.
    רק בקשה קטנה תעשי גירסה להדפסה רק עם פינת התכלס
    וגם אם את מחליטה לעשות גירסה להדפסה עם כל ההסבר אז שלא יצאו כל התגובות חבל על הדפים

  55. יצא מעולה! הפך להיות אחד ממתכוני הבית.

  56. הגעתי למתכון לאחר שהכרובית כבר חיכתה במקרר (אחרי שבושלה במים). טחנתי עם שמנת לבישול, בישלתי כמה דקות ויצא מעולה! תודה

  57. הכנתי – יצא מעולה, קרמי ביותר -יותר טוב מאלפרדו "רגיל" עם טעם עדין ביותר של כרובית -תודה!

  58. יווו איזה טעים!!!!!!!
    מתכון מעולה

  59. היי מאיה, הכנתי את המתכון מספר פעמים. גם הבת בת השלוש וגם הבעל סרבן הירקות מלידה אכלו ונהנו. לפעמים אני מוסיפה דלורית שנמעכת בקלות והמרקם שלה מעולה למתכון הזה.
    יש לי חלב אורז טוב במקרר והייתי רוצה להכין את המתכון מחר והפעם להחליף את הכרובית הדלורית ובקישוא. לשניהם יש מרקמים שלדעתי יעבדו. זה לא יהיה אלפרדו אמנם אבל לדעתך יעבוד?

  60. בסוף לא חיכיתי והכנתי היום. יצא אחלה! לא קרמי ומפנק כמו המתכון המקורי אבל ממש נחמד בפני עצמו.

  61. האם יעבוד גם כבסיס לרוטב שמנת פטריות? או רוזה?

    מאיה עונה: בטח! יהיה מעולה

  62. היי!נראה מקסים.. האם לדעתך יסתדר גם עם ברוקולי ותרד? תודה!

  63. יצא פצצצווות..שידרגתי בקטנה,כפית חמאה עם פטריות מאודות וקצת שום…הוספתי לרוטב,עם קצת פטרוזיליה מעל….שפתיים יישקו..מדהימה תודה רבה על רוטב נטול רגשות אשם וטעים בטירוף



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!