5 שנים לבצק אלים + חוברת חדשה

נחשב אצלי: כללי


פינת התכל'ס: לפרטים על החוברת החדשה

כשפתחתי את הבלוג במרץ 2007 הייתי במצב די קשה. בדיוק פרשתי משנקר אחרי הסמסטר הראשון, והעתיד לא היה נראה מזהיר במיוחד. חזרתי הביתה יום אחד, עצבנית ורעבה, וחיפשתי להטביע את יגוני במשהו עם הרבה שומן ופחמימות. המטבח היה מואר ומאוורר, ובמקרה גם נקי, אז ישר החלטתי להכין עוגיות שיבולת שועל עם דובדבנים מיובשים שראיתי יום לפני-כן בתכנית של מרת'ה. קפצתי לפרסי האהוב עלי ברחוב ז'בוטינסקי, רמת גן, וקניתי מה שצריך, ותוך פחות משעה ישבנו אני והשותף שלי, יורי (שהיה אז גם שנה א' בשנקר), ופירקנו ערימה של עוגיות ישר מהתבנית.

כבר אז ידעתי שהכיף הזה של אפייה, בישול וצילום, למרות שלא הייתי מי יודע מה מומחית באף אחד מהם, ישתלט לי על החיים בזמן הקרוב.

את הפוסט הראשון בבלוג פרסמתי ביום שישי שלאחר מכן, אחרי שפשפשתי בכמה מתכונים משורבטים על פתק שלקחתי מאמא. הפוסט כולו תופס חצי עמוד בערך, עם שתיים וחצי תמונות, וטקסט קצר ומחופף.

בזמנו לא הייתי מאמינה שרק כמה שנים קדימה אני אכין לבד בצק עלים ביתי, אנגוס במקרונים בפריז ועוד אכתוב על זה בפומבי, אפגוש את אלילתי לראיון שיפורסם בעיתון יומי (וגם בבלוג), אלמד את נעמה מהישרדות איך לא לערבב פסטה עם מטרפה, ואצטרף לקונדיטורית הראשית של גוגל להכנת קינוח ל-13,000 איש בסרוויס אחד. אבל זה קרה, והנה אני, והנה אתם.

אז כמו שרובכם כבר יודעים, לפני חצי שנה הוצאתי חוברת מתכונים בהוצאה עצמית, והתגובות היו די היסטריות. אז החלטתי ללכת על זה עוד פעם, ואחרי החוברת הראשונה עם המתכונים הפשוטים והיומיומיים, לעשות משהו קצת שונה, עם מתכונים הרבה יותר אלגנטיים, מרשימים וחגיגיים, אך עדיין קלים להכנה.

האתגר הפעם היה כפול ומכופל – לא רק ליצור חוברת שנראית נפלא עם צילומים עסיסיים ומתכונים פגז, אלא למצוא פתרונות מבריקים לאתגרי הפסח שכולנו נתקלים בהם שנה אחר שנה: איך אפשר לגוון ולרענן את הרפרטואר הפסחי הסטנדרטי והמשעמם? איך אפשר לרצות את כל יושבי שולחן החג, וביניהם שומרי הכשרות / הצמחוניים / שונאי הגפילטע? כיצד יכול סטודנט צעיר וקטן לגנוב את ההצגה לכל הסבתות והדודות עם איזו מנה ממזרית שהכין בזול, באפס התרעה, והנחית בנונשלנט על שולחן הסדר? כיצד הספיקה העלמה הצעירה והנכבדת להכין עוגת מוס יפהפיה ומושלמת (ופרווה!) בין העבודה, הילדים, והתיזוזים? אז זהו, שזה לא קשה כל כך. המטרה של החוברת היא לתת לכם כלים ורעיונות כדי שתוכלו להתמקד בכיף של הבישול במקום בבעסה הבירוקרטית שמסביב. כל מה שנותר לעשות זה קצת קניות מינימליות, כמה ערבובים, וטראח, מוכן. גם אם לא תכננתם להביא שום דבר, אני בטוחה שתמצאו משהו מהמם שתוכלו להכין בקלות ולהפתיע את כולם ברקע האחרון.

כל המתכונים פותחו במיוחד כדי להוות חלק מארוחה חגיגית פסחית, אבל אני רוצה להדגיש שלא הייתה שום התפשרות על איכות, מרקם, או טעם. אז גם אם המילה "פרווה" מרתיעה אתכם (אותי היא כן), אני יכולה להבטיח לכם שכל מתכון ומתכון עומד בסטנדרטים הכי גבוהים להם אתם ואני רגילים. גם אם אין בו 3 חבילות חמאה או שמנת מתוקה. למי שבכל זאת קצת קשה לו עם הקונספט, צירפתי למרבית המתכונים גם אופציות שמוציאות את ה"פרווה" מהמשוואה.

רובם המוחלט של המתכונים יעבוד נפלא גם בארוחה יומיומית ממוצעת של אמצע שבוע, כשפסח הופך לזכרון רחוק. סלט התרד הטוסקני, לדוגמה, הוא כבר ארוחת צהריים קבועה אצלי. ומקווה שגם יהפוך להיות אצלכם. כמיטב המסורת, לכל מתכון בחוברת פתחתי גם "עמוד סודי" מקביל בבלוג, אליו אפשר להגיע רק מהכתובת המצויינת במתכון – ושם תופענה הפתעות נוספות כמו תמונות מאחורי הקלעים ושלבי ההכנה, תמונות שצונזרו מהחוברת, הסברים נוספים למי שצריך, וכמובן אפשרות להגיב ולשאול שאלות. בעמודי החוברת הראשונה היו כמה פנינים אמיתיות!

לפרטים נוספים, הצצה לתוך החוברת ולהזמנות

 

שאלות נפוצות על החוברת
האם החוברת כשרה?
כל המתכונים בחוברת כשרים לפסח ואינם מכילים קמח, שיבולים, ושאר עניינים. חלק קטן מהמתכונים מכילים קטניות (אבל אל תהיו קטנוניים). אף אחד מן המתכונים לא מערבב בין בשר וחלב ישירות, אבל חלקם כוללים הצעות שדרוג שכן מערבבות. והכי חשוב, תדעו שלא הייתה שום התפשרות על הטעם, וכל המתכונים טעימים גם מחוץ לפסח.

אבוי! אני גר/ה במטרופולין "קיבוץ השיבולים המתנפנפים" והמערכת שלכם לא מזהה את הכתובת שלי! פויה! איך מזמינים לשם?
אם היישוב קיים על המפה, אנחנו נשלח גם לשם! במקום ללכת מכות עם המערכת: הקישו סתם כתובת אקראית (נניח, אבן גבירול 1, ת"א), ובשדה ההערות לכתובת תכתבו לי את הכתובת האמיתית המלאה שלכם, כולל המיקוד. זה יקפוץ לי בזמן האריזה וככה אדע לשלוח לכתובת הנכונה שבהערה. אל דאגה, עשרות קיבוצניקים ומושבניקים עשו זאת לפניכם.

האם החוברת תספיק להגיע עד ליל הסדר?
הסיכויים שזה יקרה יגדלו פלאים אם תדאגו להזמין את החוברת כמה שיותר מהר. ורצוי לפני יום שלישי (27.3).

האם עדיין אפשר להזמין גם את גיליון מס' 1?
כן, עדיין נשארו עותקים מהמהדורה השלישית. הגיליון הראשון עדיין זמין דרך מערכת ההזמנות. אם אתם מחפשים את עמוד ההפנייה של החוברת הראשונה, הוא נמצא כאן.

לשאלות נפוצות נוספות והצצה אל תוך החוברת

בכל מקרה, שיהיה ברור לכולם שהחוברת היא רק בונוס, וכבר ביום שלישי הקרוב "בצק אלים" יחזור למתכונת הרגילה לה התגעגעתם, עם מתכונים תכופים יותר וטעימים יותר. ביום שלישי אחלוק איתכם מרשם לארוחת צהריים מעולה, ובשבוע הבא יהיה גם קינוח מנצח לפסח.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




45 תגובות בינתיים:

  1. אני מאוהבת בהומור שלך. האם הוא ניכר גם בחוברות?

    מאיה עונה: כן. יותר מידי, לפעמים.

  2. מאיה אין כמוך!! נראה מעולה ועושה חשק!

  3. נכון שאת מתכוונת ליום שלישי ה-27.3? כי ה-23.3 גם עבר וגם היה יום שישי….

    מאיה עונה: צודקת, טעות שלי, יתוקן.

  4. בתור צעיר בן 19 בתחילת דרכו הקולינארית אני חייב לך תודה ענקית! לאחר כמה מתכונים מהחוברת הראשונה ומתכונים מהבלוג, פשוט היה טעים וסחטתי מחמאות ללא סוף.. והכי חשוב שאף אחד לא יודע את הסוד הקטן שלנו שכמה שזה פשוט!
    תודה! תודה! תודה! שרק תצליחי ותמשיכי עם המומחיות שלך להפוך את עולם המטבח לפשוט יותר :)

  5. יא אללה, ריגשת אותי. זה נורא משונה לקרוא את הפוסט מלפני חמש שנים. הרבה מאוד דרך מאז. מזל טוב ותמשיכי לעשות חיל!

  6. הזמנתי!!!!!!!!!! לא יכולה לחכות…

  7. כל הכבוד לך. את משקיענית חבל"ז.
    אני מתגעגעת לבלוג שלך מקווה שתחזרי לעדכן אותו בתדירות גבוהה יותר.

    וכמובן שיהיה לך חג שמח וטעים!!! (:

  8. היי מאיה, אני איתך כמעט מההתחלה ועוקבת אחריך כל השנים.
    גם את החוברת הראשונה קניתי ואני משתמשת בה ממש הרבה ואין מה להגיד- פשוט כיף!
    אבל, וזה אבל די גדול, אני חושבת שהמחיר שלה קצת יקר מדי. אני יודעת שאת עושה הכל הכל לבד, אבל בבחינת התוצאה של מתכונים מול מחיר, 50 ש"ח זה קצת יותר מדי.
    אני יודעת שבשלב הזה כבר לא תורידי את המחיר אבל אולי כדאי לקחת את זה בחשבון בחוברת הבאה שתוציאי…

    בכל מקרה, מזל טוב ובתאבון!

  9. כייף לקרוא על חלום שהפך למציאות עם הרבה תעוזה, כישרון ועבודה קשה..כל הכבוד לך, מחכה לפוסט הבא..

  10. מאיה שלום,

    הדפדפן (ניסיתי גם כרום וגם אקספלורר) מציג את הדף שבו צריך להזין פרטי כרטיס אשראי כדף לא מאובטח. האם ניתן לטפל בזה?

  11. איזה תמונה חמודה מהארכיון! מדהים שהעבודה הקשה שלך הופכת לפרי בשל ויפהפה.

  12. הי מאיה,
    אני רוצה להזמין את החוברות, אבל נראה על פניו שמערכת ההזמנות אינה מאובטחת (כלומר, אין חיבור SSL). מה עושים?

    מאיה עונה: להיפך – המערכת פותחה בגישה הקיצונית לפיה כלל התעבורה מהאתר ואליו עוברת בפרוטוקול HTTPS תוך שימוש ב-SSL. למעשה, בשונה ממערכות הזמנות אחרות – אין אפשרות להתחבר לאתר באופן שאינו מוצפן, אפילו לא כדי לצפות בתפריט או בתמונות המנות!
    בודאי ובודאי שפרטי ההזמנה (כתובת, אמצעי תשלום וכו') עוברים רק באפיק מוצפן.
    כדי לאמת זאת, תוכל לגלוש ישירות לאתר ההזמנות של בצק אלים בדומיין המקורי (http://openrest.com/bazekalim/), ולוודא את סמליל המנעול בדפדפן.
    מערכת ההזמנות בבצק אלים מכילה אך ורק עטיפה (iframe) לאתר הנ"ל, ולמרות שסמליל המנעול אינו מופיע עבורה התעבורה בין הדפדפן לאתר ההזמנות מוצפנת כרגיל. השימוש בFRAME בוצע כדי שההזמנה תתבצע דרך דומיין "בצק אלים" ולא תופיע כתובת זרה בשדה הכתובת למעלה, שעלולה לבלבל את הגולשים. התעבורה דרך ה FRAME, כאמור, מוצפנת.

  13. איזה דברים YUMMY!
    ומזל טוב ליום הולדת של בלוג יפה הזה !

  14. מזל טוב ותודה על הבלוג המדהים הזה ! אני עוקבת איפשהוא מאז עוגת הגבינה של טלי ונהניתי מכל פוסט.
    תודה גם על חוברת מספר שתיים, חיכיתי לה כבר בקוצר רוח :-)

  15. זה מצחיק לקרוא פוסטים ישנים ולראות תמונות ישנות, תמיד זה פחות טוב ממה שזה אמור להיות. בכל מקרה, החוברת כבר בדרך, התמונות מעלפות כמו תמיד, ומזל טוב ליומולדת! (:

  16. היי מאיה,
    את מקור ההשראה שלי.
    כיף לי לקרוא אותך ולהתרשם כל פעם מחדש מהתמונות המדהימות וההסברים המפורטים.
    גם הסיפורים האישיים שמבצבצים פה ושם מוסיפים המון.
    אני כבר הזמנתי את החוברת שלי, ומקווה שהיא תגיע לכאן בקרוב בתור מתנת היום הולדת שלי לעצמי:)
    המשיכי כך ותודה רבה!

  17. היי מאיה
    יש אפשרות לשמוע איזה עוד מתכונים יש בחוברת (חוץ מאלה שאזכרת בעמוד של החוברת)? ציינת "חופן" של מתכונים לעיקריות ואני צמחונית אז אני תוהה כמה מהחוברת רלוונטי עבורי…
    תודה ומצטרפת לשלל הברכות!

    מאיה עונה: 15 מתוך 19 המתכונים בחוברת צמחוניים או ניתנים לצמחון בקלות.

  18. איזה יופי! עוד חוברת!!
    הערה אחת קטנה – בהזמנה לחו"ל יש אפשרות לשלם בPaypal…
    היה נחמד אם זה היה זמין גם בהזמנה לארץ.

    תודה על המאמצים!

  19. הי מאיה,

    אני מוכרחה לציין שאני מאוד נהנית מהבלוג. אך יחד עם זאת, את כבר לא מפרסמת כמו פעם מתכונים, אלא עסוקה בחוברת ובכתיבת טורים לעיתונים. – מה שמבאס. אני בטוחה ומבינה שאת מתפרנסת וזה אחלה, אבל אני מציעה לך להציב בבלוג קאונטר לכסף או מוצרים וכך כולנו נצא נשכרים.
    שוב תודה והמון הערכה.

  20. מזל טוב! מבחינתי, ומבחינת רבים שאני מכירה, הבלוג שלך הוא המקום שהולכים אליו בכל פעם שמחפשים מתכון לא ספציפי. את "מהמטבח באהבה" של שנות ה-2000! ליגה!

  21. היי מאיה,
    איזה כיף שהוצאת עוד חוברת, חיכיתי כבר מלא זמן, הזמנתי את שתי החוברות, את הראשונה לצערי השאלתי ומעולם לא קיבלתי חזרה.
    עדין לא קיבלתי חשבונית במייל וכבר הזמנתי במוצ"ש.
    האם זה הגיוני?
    הזמנתי לחו"ל.

    מאיה עונה: יכול להיות שהמייל עם החשבונית סונן לספאם? אנסה לשלוח לך שוב.

  22. היי מאיה,
    אני מאוד רוצה להזמין את החוברות שלך אבל אתר ההזמנות אינו מאובטח :-( אפשר להזמין בטלפון?
    דינה

  23. היי מאיה, שוב אני :-)
    שמתי לב שכבר התייחסת לזה למעלה. סליחה.
    הולכת להזמין!

  24. מיה, אני עוקבת אחיך בשקט בשקט ומאד אוהבת את מה שאת עושה.
    כל הכבוד ומזל טוב לבלוג :-) 5 שנים זה המון זמן (שלי "רק" בן שלוש וחצי לכן יודעת מה זה :-) ).

    בהצלחה רבה ותמשיכי להפתיע.

  25. מאיה

    כל הכבוד לך ויומולדת שמח לבצקאלים

    תמשיכי להנות ולהסב עונג לכולנו

    תודה (בשם הרוב הדומם שקורא את הבלוג בשקיקה ובתאבון רב)

  26. היי מאיה, בשביל המתכונים החוברת צריך מכשירים שונים ומשונים(כמו מיקסר וכאלה בניגוד לתנור\מיקרוגל)? אני מתה לקנות אבל מפחדת להיתקע בלי אפשרות להכין כלום…

    מאיה עונה: מתכון אחד מהקינוחים דורש מיקסר (להקצפה), ומתכון אחד מהקינוחים דורש בלנדר/פוד פרוססור. יש ארבעה קינוחים נוספים שלא דורשים כלים חשמליים, וכנ"ל לגבי שאר המתכונים בחוברת. השניים האלה הם יוצאי דופן.

  27. הי מיה,
    את החוברת הקודמת מאוד רציתי ולא הצלחתי להזמין כי תוכנת ההזמנות לא תומכת במחשב המאוד ישן שלי, אבל עם זאת אני כבר לא מוותרת, וכיוון שרשום שאפשר גם בטלפון אז מאוד התלהבתי אבל המספר לא מצורף.. אנא שלחי לי כדי שאוכל להזמין. תודה וחג שמח, טליה

  28. הזמנתי עכשיו, פשוט כי את כזאת מקסימה, וזה עוול לא להזמין.
    מבטיח לעדכן אחרי שאכין.
    חג שמח!

  29. אני לא מצליחה להזמין חוברת כי התוכנה לא מוצאת קיבוצים…
    האם יש דרך לעשות זאת, ללא איסוף עצמי?

    מאיה עונה: נא לעיין בשאלות הנפוצות פה למעלה בפוסט…

  30. יאיייי! בדיוק חשבתי לעצמי למה מאיה לא כתבה הרבה זמן? והנה התשובה… והיא כבר בדרך אליי לנגב הנידח!
    תודה…

  31. החוברת נראת מדהים,טסה להזמין!
    עצה קטנה: בשביל להוציא עוקץ של תות,לא חייבים לחתוך אותו כמו בתמונה האחרונה,אפשר לדחוף קש בתוך העוקץ,לשלוף החוצה וואלה,הרי לכם תות בלי עוקץ ופחות בשר תות מבוזבז :)

  32. היי,
    אני מאוד מאוד אוהבת את הבלוג ואת המתכונים המצויינים שלך.
    אבל אני חושבת, וזאת לאחר שרכשתי את החוברת הראשונה, ש-50 ש"ח עבור חוברת כל כך קטנטנה ועם לא המון מתכונים יחסית זה קצת מוגזם. המתכונים המעטים חביבים אבל לא הרבה יותר מאלה שאת מציגה בבלוג או בעיתון ועם כל הספרים בשוק שבעוד חודש וחצי יעלו 20 ש"ח זה נראה לי קצת יקר מדיי.

    מאיה עונה: החוברת היא מוצר פרימיום של הבלוג. היא עולה בערך כמו קרטון של פיצה חצי-חינם, או שתי בירות בפאב, ולדעתי מהנה הרבה יותר מכל אחד מהם. בכל מקרה את מוזמנת להנות מעשרות המתכונים שזמינים בבלוג חינם אין כסף.

  33. הזמנתי שלשום- הגיע היום! ועכשיו יש הרבה התלבטויות במה להתחיל!
    תודה, נראה כיף גדול וטעים…

  34. הזמנתי ביום שני הגיע היום, איזה כיף!!!
    כבר עברתי על כל המתכונים- הם מהממים, מדהימים, עם הטריקים המעולים שלך וממש ממש התלהבתי (מזל שהזמנתי ישר 2, אז כבר נתתי לאמא שלי עותק…)
    החוברת הזאת אפילו עולה על קודמתה (שכמובן גם אותה קניתי).
    כל הכבוד על היוזמה, היצירתיות, האומץ-
    המשיכי כך!!

    מאיה עונה: סוף סוף קצת פידבק!! איזה כיף לשמוע!!! תודה רבה :)

  35. מזל טוב לבלוג המקסים, בדיוק באותו גיל כמו הבן שלי שגם חגג 5 בשבוע שעבר, עם עוגת שוקולד ופחזניות (שלך כמובן!).
    מאחלת עוד הרבה שנים של יצירה ומתכונים מופלאים להמונים.

  36. קיבלתי קיבלתי !!! איזה כיף, לפני הסדר!
    לא מפסיקה להתפעל מהיצירתיות, מהמרכיב הסודי, מהמקרא ומהתמונות המהפנטות. כבר הספקתי להכין שניים מהפלאים שהם לא מתכונים:)

    מאיה עונה: איזה כיף! אני ממש אשמח לשמוע פידבק בעמוד הסודי…

  37. מאיה,
    פשוט מהממם! קיבלתי את החוברת ואני לא יודעת במה להתחיל… כל המתכונים כל כך מושקעים, מפורטים, יצירתיים, מצולמים יפה ואני מחכה לגלות גם כמה הם טעימים :)
    כבר השבוע אני עומדת לנסות את הקינוחים לפסח!
    תודה תודה, וחג שמח:)

  38. הזמנתי את החוברת ביום שישי שעבר, כלומר לפני שבוע וחצי ועדיין לא קיבלתי :(

    מאיה עונה: אנא צרי קשר במייל בצירוף מס' ההזמנה.

  39. מקסים. את צלמת בחסד.

  40. החוברת הגיעה, איזו זריזות!!! הרבה יותר מוצלח מהחוברת הקודמת (אני צמחונית לכיוון הטבעונות ) וכל המתכונים נטולי הבשר נראים ככ טוב. ההתלבטות עכשיו היא מה להכין קודם. כל הכבוד על ההשקעה!

  41. תודה על התשובה ! חג שמח!

  42. היי מאיה, רציתי לשאול אם עדיין אפשר להזמין את החוברת למרות שכבר אחרי הסדר ואם נשאר מהחוברת הראשונה?

    מאיה עונה: יש עוד עותקים משתי החוברות, ואפשר עדיין להזמין את שתיהן, כמובן.

  43. איפה אני מוצאת מתכון לאגסים ביין?

    מאיה עונה: א. בגוגל. ב. או שפשוט תקחי אגסים, תקלפי, תשימי עם יין (נניח, 2 כוסות או כוס אחת של יין וכוס אחת של מים אם יש אין מספיק יין), תוסיפי כמה כפות סוכר ותמצית וניל, הביאי לרתיחה, בשלי 20 דק' על אש נמוכה, וזהו.

  44. אני חייבת להעיר הערה קטנה לטוענים נגד מחיר החוברת. גם אם המחיר קצת יקר, צריך לזכור שזוהי דרך יפה לתמוך בבלוג שמשמש רבים מאיתנו.
    עוד לא קיבלתי את החוברת, אבל גם אם היא ככה-ככה (ואני בטוחה שהיא הרבה יותר מככה-ככה) אני חושבת שלכל מי שעושה שימוש קבוע בבלוג יש עניין לעודד את מאיה להמשיך ולפעול בבלוג, בין היתר באמצעות התמיכה הכספית.
    בהצלחה!

  45. היי מאיה הזמנתי את שתי החוברות לפני שבועיים וחצי ולא קיבלתי אותן.שלחתי לך מייל עם המספר הזמנה+רשמתי לך על הוול בפייסבוק ולא נעניתי בתגובה…אפשר לדעת מה הולך?



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!