עוגת קצפת בקערה אחת

נחשב אצלי: קפה ומאפה

להישבע שבחיים לא אקציף יותר חמאה בשביל עוגה זו התחייבות קיצונית, אבל בשבילי אין יותר דרך אחרת להכין עוגה. רק המתכון הזה. באש ובמים, ביום ובלילה, תמצאו אותי מקציפה קצפת, מוסיפה חופן מרכיבי מזווה, דוחפת לתנור, ומתענגת על כל ביס. אין פה חמאה, אבל כמות השומן בשמנת המתוקה מפצה על כך. המרקם של העוגה רך, נימוח ונמס בפה, בזכות הקצפת, וציפוי היוגורט הופך את כל העסק לעילוי פחמימתי מאין כמוהו. תכינו מהר, לפני שנכנס פסח. המתכון הוא עיבוד קל למרשם מספרה של רוז לוי ברנבאום – Rose's Heavenly Cakes והזיגוג הוא אלתור שלי.

  • לעוגה:
  • 250 מ"ל שמנת מתוקה (שקית / "קרטונית" אחת) – מעל 30% שומן
  • 2 ביצים
  • 2/3 כוס סוכר
  • 1 ושליש כפית אבקת אפייה
  • חצי כפית מלח
  • 1 כפית תמצית וניל
  • 1 וחצי כוסות קמח
  • לזיגוג:
  • 2 כפות יוגורט
  • 1 כפית מיץ לימון
  • בערך 3/4 כוס אבקת סוכר (קצת פחות משקית קטנה אחת)
עלות משוערת:

13 שקלים

עבודה נטו:

11 דקות

ההכנה

הפוסט צולם בביתה המהמם של טל קורין, שעוסקת גם בהום סטיילינג, ובסיועה האדיב של מיכל ווסק שכבר כיכבה פה בעבר. תודה, בנות!

המתכון מזכיר קצת את ה"בחושה בחמש דקות" של קרין גורן, אבל יוצא יותר טעים ויותר יציב (אני ואמא שלי ניסינו את המתכון שלה בתבנית קוגלהוף והיא קרסה לתוך עצמה אחרי זמן קצר). היופי הוא שמדובר בממש מעט מרכיבים, ובמינימום מיכשור: אפשר להכין את העוגה בקערה אחת תוך פחות מעשר דקות, וכל מה שצריך זו מטרפה ידנית. אם התברכתם במיקסר חשמלי אז תחסכו לכם זמן של הקצפה.

אז מה צריך? שמנת מתוקה (שזו השמנת שמשתמשים בה לקצפת, וזה בדיוק מה שנעשה כאן) מעל 30 אחוזי שומן. אני לרוב קונה את השמנת העמידה של 38% מתוך הרגל, אבל יש עוד שמנות טובות חוץ ממנה. כל מס' אחוזים נמוך מ-30 לא יעבוד, כי הוא פשוט לא ניתן להקצפה. שאר המרכיבים: ביצים, אבקת אפייה (שמגיעה בשקיקים קטנים שקונים בגרושים בסופר. אין הבדל בין המותגים, תקנו את הזול ביותר), מלח, תמצית וניל, וקמח. בהמשך אציע גם וריאציה שוקולדית שהצליחה לי במיוחד.

מתחילים עם הכנה של קצפת. כן! קצפת כמו ששמים על השוקוצ'ינו, או על הקינוח במסעדה. זהו הבסיס לעוגה. את הקצפת אפשר להכין במיקסר תוך דקותיים, אבל תנו לי לגלות לכם סוד: עם 2-3 דקות של עבודת ידיים, תוכלו להקציף אותה ידנית עם מטרפה. זה לא קשה במיוחד, ואם אני וטל הצלחנו, אז גם אתם יכולים. אפילו לא צריך לדעת מה זה "לטרוף". פשוט לערבב מהר מהר עם מטרפה, וזה קורה מעצמו.

פססט: אם תשימו את הקרטונית של השמנת בפריזר למשך רבע שעה היא תקציף הרבה יותר מהר. אל תשאירו אותה יותר מזה, כי השוליים מתחילים לקפוא ולא כל השמנת תישפך החוצה. אם אתם רוצים להשקיע, שימו במקפיא גם את הקערה ואת המטרפה.

אחרי קצת טריפה לא נראה כאילו קורה הרבה. יש קצת בועות, והשמנת אולי מתחילה טיפונת להסמיך, אבל אתם לא בטוחים ומתחילים קצת לדאוג. אולי משהו לא בסדר בשמנת? אולי אתם מקציפים לא בסדר? אז אל דאגה. הקצפת לא מוכנה בין-רגע ודורשת קצת עבודת ידיים.

אם תמשיכו להקציף מהר ובעקשנות (לפעמים עוזר להחליף ידיים או לעשות תורות עם מישהו) המקצף לאט לאט יתחיל להשאיר שבילים בשמנת והיא תתחיל להראות יותר כמו קצפת. לא מפסיקים עדיין! תוכלו לשים לב לסמיכות הקצפת על ידי כך שתרימו את המקצף ותראו מה קורה.

ככל שתקציפו אותה יותר, ככה היא "תיערם" יותר על קצה המקצף, והגבעות שישארו בקערה יהיו יותר דרמטיים. חשוב להגיע לקצפת יציבה ולא לקצפת רכה, כדי שהעוגה תצא טובה ואוורירית. זה הקטע הטריקי היחיד במתכון. ממשיכים עד שנוצרת קצפת יציבה.

במיקסר יש עוד אינדיקציה לכך שהקצפת יציבה דיה: באיזשהו שלב הקצפת נפרדת קצת מקצוות הקערה ונוצרת מעין "רמה" מוגבהת של קצפת במרכז הקערה. היזהרו מהקצפת יתר של הקצפת, כי היא הופכת להיות גרגרית ולא נעימה, ואח"כ היא מתפרקת לגושים של חמאה ונוזל דלוח. לא נעים. ברגע שיש קצפת יציבה לפי האינדיקציות שפירטתי (השבילים היציבים בקערה, וההיערמות על המקצף), מפסיקים מיד להקציף.

אחרי שיש בידיכם קערה של קצפת יציבה, אין יותר חוכמות והמתכון הופך להיות קל כמו כל עוגה בחושה. מוסיפים פנימה את הביצה הראשונה, מערבלים היטב עד שהיא נטמעת וצובעת את הקצפת בצבע כתמתם בהיר (בשלב זה אפשר להתחיל להתעלם מהמרקם של התערובת, שיהפוך מקצפתי-אוורירי ליותר סמיך ו"מיונזי" וזה בסדר). מוסיפים את הביצה השנייה ומערבלים עד שגם היא נטמעת היטב.

מוסיפים גם את הסוכר וטורפים עד שהוא נטמע לחלוטין.

עכשיו מוסיפים את אבקת האפייה ואת המלח. כן אני לא צוחקת, צריך כאן מלח שיאזן את המתיקות. אמא – זה כולל גם אותך. מוסיפים כאן גם תמצית וניל. אם אתם משקיענים כמוני ויש לכם מקלות וניל, חצו אותם במרכזם וגרדו מתוכם את כל הגרגרים הטעימים.

ככה בערך נראית התערובת כשהיא אחידה, לפני הוספת הקמח.
ועכשיו למרכיב האחרון – קמח. את הקמח צריך לערבב פנימה עד שהתערובת כמעט חלקה לגמרי, אבל מצד שני, כמו תמיד בעוגות, אסור לערבב את הבלילה יותר מידי, כי העוגה תצא קשה ומסטיקית, ולא רכה ונימוחה כמו שהיא צריכה להיות.

אז מתי מפסיקים לערבב? שאלה טובה. אם אתם עושים את זה ידנית תערבבו את העוגה עד שאין בה גושים גדולים של קמח יותר והיא נראית יחסית אחידה. באיזשהו שלב תצטרכו להפסיק עם המטרפה ולעבור למרית או כף, כי יתחיל להיות קשה לערבב והבלילה "נתקעת" בין הברזלים של המטרפה.

במיקסר זה יותר קל, כי הוא מערבב יותר ביעילות, והבלילה תצא חלקה יותר. אל תפחדו לעבוד על מהירות גבוהה כדי שהקמח ייטמע כמו שצריך, אבל מפסיקים ברגע שהבלילה נראית יחסית חלקה (כמו כאן בתמונה). את הערבובים הסופיים עושים עם מרית כדי לוודא שלא נשארו גושי קמח בצדדים ושאין שאריות של בלילה דלילה לא מעורבבת בתחתית. אל תיענו לדחף לערבב בטירוף עד שהוא חלק לגמרי.

מעבירים את הבלילה לתבנית. שימו לב כאן למרקם של הבלילה שעורבבה ידנית, היא אחידה ואין בה גושים גדולים של קמח, אבל היא לא חלקה במיוחד.

אופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות עד שהחלק העליון משחים מעט ושיפוד שננעץ במרכז העוגה יוצא יחסית יבש עם פירורים לחים עליו, אבל בלי שום שיירים של הבלילה הקרמית. בתבנית 25X20 של איקאה זה לוקח בדיוק 22 דקות, בתבנית העגולה 28 ס"מ של טל זה לקח 20 דקות, ובתבנית מלבנית גדולה סטנדרטית זה לוקח אפילו פחות (בערך 17 דקות, כי גובה הבלילה נמוך יותר). בתבנית קוגלהוף סיליקון האפייה הייתה ארוכה יותר – כ-27 דקות. שימו לב שבתבנית קוגלהוף העוגה מאוד גבוהה ועדינה, ולכן אם הופכים אותה לכבוד ההגשה צריך לצנן אותה היטב עד שהיא פושרת, ולוודא שהיא נפרדה היטב מהקצוות באמצעות סכין, אחרת היא מתפרקת. היא מאוד מאוד רכה ועדינה.

החוכמה השנייה כאן במתכון, היא לא לאפות את העוגה יותר מידי, כי אחרת היא יוצאת עוגת חנק. אין בעייה אם תוציאו את העוגה ותגלו שהיא נשארה קצת נוזלית – תמיד אפשר להחזיר אותה ל-3-5 דקות אפייה. אבל עוגת חנק אי אפשר להציל.

בזמן שהעוגה בתנור, מכינים את זיגוג היוגורט. הזיגוג הוא השוס! הוא מזכיר בטעם שלו את "זיגוג היענו יוגורט" שיש על חטיפי הגרנולה התעשייתיים, או חלק מהקורנפלקסים החדשים. אני מתה על זה!! אז אלתרתי ציפוי דומה משלי. מערבבים בקערה את היוגורט עם מיץ הלימון ומוסיפים בהדרגה את אבקת הסוכר. אם אין לכם יוגורט, אפשר להשתמש בחלב, אבל רק כף אחת, כי הוא הרבה יותר נוזלי מהיוגורט.

אחרי שמערבבים היטב והכל חלק, טועמים. אם צריך מוסיפים עוד סוכר עד שנגמרת השקית. אם זה מתוק מידי, מדללים עם קצת מיץ לימון או עוד טיפונת יוגורט. ברגע שמתחילים לערבב היוגורט הופך להיות מאוד נוזלי בגלל הסוכר, אבל אז, כשמוסיפים עוד סוכר, הוא מסמיך קצת בחזרה.

כשהעוגה יוצאת מהתנור, חותכים בין השוליים שלה לתבנית עם סכין. העוגה מתכווצת קצת כשהיא מתקררת, וככה תיפרד מהקצוות. אם אופים בתבנית פיירקס או קרמיקה היא נפרדת בעצמה ואין צורך לחתוך את השוליים. מפזרים את הציפוי על העוגה באחידות (אפשר לפזר על העוגה החמה, ואפשר גם על עוגה צוננת, ניסיתי את שניהם ואין הבדל). הציפוי מתקשה אחרי יום אחד, ולדעתי הוא אפילו יותר טעים ככה.

אין צורך לשמור את העוגה במקרר. היא נשמרת היטב בתנור הריק והמכובה למשך 3-4 ימים ואז מתחילה להתייבש.

כמו שאתם מכירים אותי, אני לא יכולה לדבוק במתכון אחד משעמם ושטוח, לא משנה כמה הוא טעים. אז אצתי רצתי וניסיתי שלל גיוונים מטורללים. הוספתי לבלילה מחית תותים (והעוגה יצאה דחוסה מאוד ולא אוורירית, גם אם תיגברתי בקמח). ניסיתי להוסיף קצת פרג טחון שהקפאתי מפורים (ואז העוגה יצאה מאוד יבשה), וניסיתי להוסיף קצת מיץ וקליפת לימון (לא יצא משהו. המרקם של העוגה נדפק). אבל תודה לאל, ווריאציה אחת עבדה מצויין: הכנתי אותה ליומולדת של יואב שם היא נטרפה כליל והזרימה אלי תשבוחות ודרישות עיקשות למתכון. אז הנה היא:

ווריאציית שוקולד מצויינת

ממיסים במיקרוגל 100 גר' שוקולד מריר, חתוך לקוביות, עם שליש כוס חלב. זה לוקח בערך דקה של חימום, ואז מוציאים ומערבבים עד שחלק לגמרי. מוסיפים כף גדושה של קקאו וחצי כפית של קפה (לא חובה, אבל מחזק את הטעם השוקולדי מבלי שמרגישים אותו בפני עצמו). מערבבים היטב עד שנוצר קרם שוקולד חלק. מוסיפים אותו לקצפת אחרי שמוסיפים את הסוכר, יחד עם אבקת האפייה, הוניל והמלח. ממשיכים עם המתכון כרגיל.

רוצים זיגוג שוקולד? הנה המרשם האלמותי של אמא שלי, שמשמש אותנו גם לעוגת השוקולד המשפחתית הקבועה (שקצת נזנחה אצלי לטובת העוגה הזו, כי היא פי שלוש יותר עבודה): ממיסים בסיר קטן 100 גר' של שוקולד מריר יחד עם 2 כפות חלב, 2 כפות מים (כן!) , ו-2 כפות סוכר. כשנוצר קרם אחיד ומבריק מסירים מהאש ומוסיפים פנימה 25 גר' חמאה. מערבבים עד שהיא נמסה. שופכים על העוגה ומפזרים באחידות. הזיגוג מתקשה לאחר כמה שעות בטמפ' החדר.

פינת התכל'ס
מקציפים שמנת מתוקה לקצפת יציבה (עוזר אם תוקעים אותה במקפיא קצת לפני). מוסיפים את הביצים אחת אחת וטורפים היטב בין לבין. מוסיפים את הסוכר, אבקת האפייה, המלח והוניל וטורפים היטב. מוסיפים את הקמח וטורפים עד שכמעט אחיד ואין גושים. הזהרו מערבוב יתר – הבלילה לא תיראה חלקה לחלוטין. מעבירים לתבנית ואופים בין 17 ל-22 דקות (תלוי בגובה הבלילה בתבנית), או עד שהחלק העליון משחים מעט, ושיפוד שננעץ במרכז העוגה יוצא כמעט יבש עם פירורים לחים, ובלי בלילה נוזלית עליו. מערבבים את חומרי הזיגוג ושופכים על העוגה.

אוף טופיק – מתכון וידאו למרק מינסטרונה

לפני כמה ימים הכנתי סיר גדול של ציר עוף (כן, אני מהאנשים האלה. איך התקלקלתי, הא?) וחיפשתי מה לעשות איתו. ואז – בתזמון מושלם – קיבלתי מייל מבחור נחמד בשם אלפרד שהפנה אותי למתכון וידאו שצילם למרק מינסטרונה. לא מעט עבודה אבל טעים בטירוף! בגלל שהיה לי כבר ציר עוף מוכן עשיתי כמה שינויים: השתמשתי בשעועית ברוטב צ'ילי מקופסת שימורים (חריף!), ופחית של עגבניות מרוסקות, ווויתרתי על המנגולד, כי לא היה לי. יצא טעים ביותר! מומלץ מאוד ללילות הקרים של עכשיו.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




106 תגובות בינתיים:

  1. אחת העוגות הטעימות, ובאמת שהזיגוג עושה את ההבדל,
    מפתיע כמה הוא משדרג ומיוחד.

    מומלץ בחום :-)
    ותודה מאיה שהתארחת אצלי, היה תענוג, את תמיד מוזמנת!
    טל קורין.

  2. נשמע פשוט ומעולה
    והזיגוג מעניין מאד
    ינוסה מאד מאד בקרוב
    (הצילומים שלך שוסססס, אין דברים כאלו)!

  3. המממ… אז אני מבין שעל ריזוטו ויתרת אוטומטית? פשוט, זה הדבר הראשון שקופץ לי לראש כשמדובר בציר…

    מעניין אם המתכון יעבוד עם שמנת קוקוס, או שמנת מסויה וכו'.
    ננסה ונדווח.

    מאיה עונה: לא חוכמה ריזוטו! הוא מספיק רק לארוחה אחת או שתיים, ומרק מחזיק אותי לשבוע… וגם קצת פחות פחמימתי :)

  4. נראה יאמי לגמרי, והולך מעולה עם קפה. תודה!
    נטלי

  5. העוגה נראית נהדר!
    אני רוצה לנסות להפוך אותה לעוגת שכבות, את חושבת שהיא מתאימה לכך?
    הצילומים מרהיבים (וגם מרעיבים) כרגיל!

    מאיה עונה: אין בעייה, אבל קחי עצה – לפני שאת פורסת את העוגה לשכבות – תקפיאי אותה ליום שלם, ורק אז תנסרי לשכבות. בכלל, אני ממליצה לקרוא את המדריך המצויין לעוגת שכבות בסמיטן, שנכתב בדם. השתמשתי בו כשאפיתי את עוגת השכבות הראשונה שלי ליומולדת של חברה, ויצא מדהים, למרות שהעוגה (על בסיס בלילת הקאפקייקס שוקולד גבינה) הייתה מאוד רכה ומתפרקת.

  6. נראה מעולה! בדקתי שיש לי את כל המצרכים ואז גיליתי שהשמנת דלת שומן באופן יחסי :-( מחר אקנה שמנת מתאימה וננסה.

  7. גרסת השוקולד עושה לי את זה לגמרי!
    והמתכון נשמע פשוט לחלוטין ללא סיבוכים מיותרים (מה שעוד יותר עושה לי את זה :) )

  8. איזה שוס, ואיתו באות השאלות:

    1. בחלופת השוקולד – האם יש להמתין לצינון עד שיוצקים אותו לקצפת?

    2. השיטה [המוזרה] שלי לוודא שהקצפת מוכנה היא להטות את הכלי שלה ב-90 מעלות. אם היא קשיחה, יציבה ולא זזה כלל – בוננזה.

    3. מי עיצב לטל קורין את האתר, ובכלל – האם אפשר לקבל המלצה למעצב/ת+מתכנת/ת וורדפרס או דרופל ממך?

    תודה !

    מאיה עונה: לגבי השוקולד, הוא מצטנן דיו עד שכל השוקולד והקפה נמסים בערבוב, כל עוד חיממת אותו דקה אחת. לגבי האתר – שלח לי במייל פרטים נוספים…

  9. העוגות נראות ממש טוב! בזמן החארון אני די מעדיפה להכין עוגות בלי חמאה ויותר עם שמנת בגלל האחוזים הגבוהיים של השומן בחמאה.

    בשישי הכנתי גם עוגה שמתבססת על שמנת מתוקה של יעל גרטי-מאפינס ריבת חלב הנה הקישור- http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3747006,00.html יצא טוב מאוד.

    הכין בהקדם את העוגה.

  10. תבורכי. העוגה הזאת נראית אלוהית ובחיי שאני רצה להכין אותה כבר עכשיו (בהנחה שאני זוכרת נכון ושיש לי קצפת אחת במקרר…)

  11. האם ניתן להכין את העוגה ללא הזיגוג? כלומר האם היא טעימה גם כך?
    היא נראית פשוט מדהימהההההה

    מאיה עונה: היא טעימה מאוד גם בלי הזיגוג, אבל ברגע שטעמת אותה פעם אחת עם, אי אפשר לחזור אחורה…

  12. Like!
    את חושבת שהמתכון הזה יתאים גם לאפייה בתבניות מאפינס?

    מאיה עונה: בוודאי! זמן האפייה יתקצר לבין 10 עד 14 דקות לדעתי. בדקי עם שיפוד ושמרי עליהם טוב טוב שלא יתייבשו…

  13. רצתי על הבוקר למכולת כדי לקנות שמנת (קצת הייתי בדילמה איזה סוג לקנות כי צילמת שתי סוגים, אבל התגברתי על העניין… חחח).

    קצת עבודה ולתנור.

    העוגה יצאה מדהימה!!! אהבתי את הזיגוג, כמה פשוט ככה טעים.

  14. הי מאיה
    כמו שאת מגדירה את זה- "אוף טופיק":
    אולי במקרה יש לך המלצה לקינוח חגיגי וכשר לפסח?

    מאיה עונה: אל דאגה, בקרוב יגיע גם קינוח כשר למהדרין לפסח, ואפילו פרווה! והוא אדום וטעים :)

  15. הצילומים נפלאים. אני מתה על הזיגוג הזה, למרות שאני מכירה אותו עם חלב. ודאי שלך מתאים לחובבי היוגורטריות, אני מעדיפה גלידה :P
    תודה על המתכון :)

  16. שלחתי, תודה.

  17. נראה מעולה וקל להכנה!
    יתאים גם לשתי תבניות אינגליש קייק,נכון?

    מאיה עונה: בטח! אבל שימי לב לזמן האפייה, שאולי ישתנה כלפי מטה… היזהרי מאפיית יתר.

  18. תודה,אני בן…

    מאיה עונה: אוקיי, גם טוב

  19. מתכון מעולה!
    חבל שרק עכשיו קראתי את הטוקבקים וגיליתי את חשיבות הזיגוג. היה מעולה בכל מקרה, ונשאר לי עוד אס בשרוול!

  20. קניתי שמנת, הקצפתי, עירבבתי, אפיתי, ציפיתי – מרוצים כאן :-)

  21. מממ! זה נראה כל כך טעים וכל כך פשוט! אני מה זה הולכת לעשות את זה מתישהו.

  22. אני קוראת קבועה של הבלוג, אבל זה המתכון הראשון שהעזתי לנסות. יצא מעולה! המתוכנים בהם יש יחס הפוך בין כמות ההשקעה לכמות הטעם הם האהובים עלי :) לי לקח בטוסטר אובן כחצי שעת אפיה. לא יודעת למה…
    אגב, יש כמה חברים שטעמו וחשבו שזו עוגת גבינה כלשהי. גם טוב
    והלימון זה חובה!
    אשמח לעוד מתכונים מאותו הספר, או אתר שאת יודעת שבו יש כאלו.
    עכשיו רק צריך לנסות מתכונים אחרים, אחרי שראיתי שהשד לא נורא. תודה

  23. נייר טואלט??? צילמתם על נייר טואלט??!?!??!? חחחחחח!!!!

  24. […] Topsy Retweet Button var topsy_style = "small"; var topsy_order = "count,retweet,badge"; var topsy_url = "http://www.bazekalim.com/2010/03/19/whipped-cream-cake/"; Add Topsy Retweet Button to your Blog or Web Site. WordPress  Web Sites 1 tweet tweet […]

  25. הכנתי עם העוגה בגירסא הרגילה והיא יצאה מעולה!
    אפיתי אותה בתנית עגולה 26 והיא יצאה אחלה ככה שאפשר להשתמש גם בתבנית כזאת.
    את הזיגוג עשיתי עם חלב במקום יוגורט (לא היה) וכף אחת ממש לא הספיקה, הוא לא היה נוזלי בכלל.הוספתי עוד כף ואז הוא לא יצא חמוץ מספיק אז הוספתי עוד קצת מיץ לימון והוא יצא מושלם.
    אנסה בקרוב גם את גרסת השוקולד, היא נראית מעולה לא פחות.
    תודה וחג שמח!

  26. עוגה מעולה! איזה מרקם מושלם. כבר הכנתי 4 פעמים… כולם מבקשים אותה שוב. ואם אני צודק בהבנה שלי (אף פעם לא הייתי חזק במספרים…) גם כשליש מכמות השומן שיש בעוגה בחושה עם חמאה? חסל סדר הקצפת חמאה. אני עשיתי את הציפי מ-20 גר' חמאה מומסת במיקרו, הרבה אבקת סוכר וכ-2 כפות של שמנת 10 אחוז שבמקרה הייתה לי במקרר – יצא מעולה.
    עוגה מקצפת, איך לא חשבו על זה קודם?!?

  27. היי מאיה! קודם כל אתר מעולה…
    שאלה לי אלייך: האם לדעתך בגרסא הרגילה זאת עוגה טובה כבסיס לעוגת יומולדת? כדאי להוסיף שכבת קרם ותותים?

    מאיה עונה: היא תהיה נהדרתתתתתתתת!!!! טיפ קטן, הכיני אותה בתבנית עגולה בקוטר קטן ככל האפשר (כדי שתצא גבוהה), והקפיאי ליום שלם לפני שאת מנסרת לשניים וממלאת בקצפת. ככה העוגה תהיה יציבה יותר ולא תישבר או תתפורר. העוגה הקפואה גם תשמור על הציפוי קר לכמה שעות. לדעתי צריך לפחות 2 שקיות שמנת מתוקה בשביל למלא ולצפות את הכל. אל תשכחי לשים גם תותים בשכבה הפנימית! וואו, עשית לי חשק בטירוף :)

  28. יצאה מעולה. אבקת הסוכר ישבה באותה קופסה עם בקבוקון מי זהר וקיבלה קצת טעם וניחוח של זה. יצא לטובה…בכלל, אני חושבת שאפשר להוסיף לעוגה טעמים ותוספות כמו אגוזים/שוקולד צ'יפס וכו..

  29. הי מאיה,
    כאן נטע, קוראת קבועה ונלהבת.
    העוגה יצאה משגע עם הזיגוג הלבן ושוקולד בתוך התערובת.
    הכנתי את הזיגוג עם סוכר וניל כי לא היתה לי אבקת סוכר, ויצא מעולה.
    תודה על הכל!

  30. הכנסתי עכשיו את העוגה לתנור :)
    הכנתי את העוגה בתבנית קוגלהוף, והבלילה בקושי מילאה לי את התבנית!
    למה?!?!

    מאיה עונה: הבלילה לא יוצאת גבוהה בתבנית קוגלהוף – שימי לב לתמונה העליונה שלי – היא יצאה בערך בחצי גובה. אבל תאמיני לי, היא מספיקה להרבה מנות…

  31. היי מאיה,
    אני מהקוראות השקטות (והמיישמות!) והמושבעות שלך :) אז עכשיו זו הזדמנות לומר שאני עוקבת כל הזמן ומאוהבת באתר שלך, במתכונים, בתמונות, בכתיבה- בהכל! אין כמוך.
    שאלה, שאני מקווה שתעני לי עליה עוד היום כיוון שאני רוצה להכין את העוגה הערב- אם אני משתמשת בתבנית (עם תחתית נשלפת) בקוטר 26 ס"מ זה בסדר? העוגה לא "תגלוש" לי החוצה? האם אני צריכה לשנות משהו?
    תודה!

    מאיה עונה: אין בעייה! העוגה לא תישפך החוצה כל עוד התחתית "מוברגת" בצורה יציבה למסביב של התבנית. אצל טל הכנו את העוגה בתבנית 26 ולדעתי אפינו אותה בערך 20 דקות עד שהיא הייתה מוכנה. תהני!

  32. מאיה, אני כבר כמה ימים משוטטת מסוחררת בין המתכונים שלך. את הגיבורה שלי! הפעם האחרונה שהתפעלתי ככה ממישהו היתה בשנות ה-70 וזו היתה בילבי בת גרב.
    וכעת אני הולכת לרכוש את המצרכים לעוף בקארי + יוגורט שמצאתי פה… ולקינוח את העוגה הזו.
    ישר כוח!

  33. קודם כל – אני קדה קידה מלאת הערכה וגם קצת קנאה לכבודך ולכבוד האתר שבנית.
    את מצלמת מדהים, האתר שלך ערוך בצורה פשוט יפה ונוחה וכמובן – האוכל נראה מגרה תמיד.

    אחרי שסיימתי לקוד קידות כמה דברים לגבי העוגה –
    אז הכנתי אותה לכבוד שבת, ועשיתי כמה טעויות שאולי אנשים ילמדו מהם.
    א. אפיתי בתבנית קוגלהוף ואחרי כחצי שעה של אפיה עדיין העוגה הייתה רטובה, עוד 5 דקות עזרו לה להיות מוכנה אבל טיפטיפה יותר מדי.
    ב. לא חיכיתי שהיא תתקרר מספיק – אל תעשו את זה. אמנם הצלחתי לחבר אותה מחדש כך שתראה שלמה אבל זה לא מנע ממני להתבאס ולהישבע שלעולם לא אכין עוד עוגות. עבר לי.
    ג. לא הכנתי את הציפוי – והוא יכול היה לעזור. היא הייתה יבשה וקצת משעממת בלעדיו.

    ושאלה – השתמשתי לראשונה בחיי לכבוד העוגה הזו במקל וניל. בטלוויזיה זה נראה כל כך פשוט להוציא את הקטנים המעצבנים האלה, אבל זה לא!
    המקל היה קשה ודקיק, יכול להיות שיש כמה סוגים של מקלות וניל? עבדו עליי?

    אחלה שבוע
    רוני במלרע.

    מאיה עונה: אם המקל היה קשה ולא הצלחת לחתוך אותו, זה אומר שהוא ישן / מיובש. כנראה מכרו לך אחד ישן, או שלא עטפו אותו כמו שצריך. בגלל שהמקלות האלה יקרים, הייתי ממליצה לא לעשות איתו כלום וללכת לאן שקנית אותו בתקווה שתקבל את כספך בחזרה. אני קונה את המקלות שלי לפי הקילו באינטרנט. בקרוב תיגמר לי הנגלה הראשונה (שקניתי לפני שנתיים). אני אזמין שוב ואכתוב על זה פוסט.

  34. היי מאיה,
    ראשית, רציתי לכתוב לך שאני סוגדת לאתר שלך, הוא מושלם..

    ושנית ולעניין, האם נראה לך שזיגוג שוקלד על העוגה יהיה טעים, או שאם אני כבר בקטע של שוקולד עדיף את "הווריאציית שוקולד"?

    תודה רבה,

    מיכל

    מאיה עונה: נראה לי שגם וגם!

  35. אכן, מעט מאוד עבודה (ומעט כלים לשטוף) ותמורה מלאה. העוגה מצויינת!

  36. מאיה,
    הכנתי את העוגה והיא יצאה מעולה וקצרה מחמאות רבות :)
    אגב, היא אמורה לצאת עוגה נמוכה יחסית, בערך בגובה של פאי? כי היא לא תפחה יותר מידי (בערך עד לחצי גובה של התבנית 26 המתפרקת שלי..)

    אני רוצה לנסות את וריאציית השוקולד מחר. האם היא מיוחדת יותר מעוגת שוקולד סטנדרטית?
    אני ממשששש אוהבת את השילוב של שוקולד וחמאת בוטנים- יש לך אולי רעיון או הצעה אם אפשר לשלב את זה כאן איכשהו, אולי בציפוי?
    תודה! :)

    מאיה עונה: שמחה שנהנית! גרסת השוקולד מעולה ביותר, וציפוי חמאת בוטנים יקפיץ אותה עוד יותר (גם אני מכורה). לציפוי טוב: ערבבי ביחד גביע גבינת שמנת עם 3 כפות גדושות של חמאת בוטנים ו-3 כפות סוכר עד שחלק, ואז זרזפי פנימה משהו כמו חצי כוס שמנת מתוקה והקציפי עד שאוורירי וסמיך ונשארים סימנים של מקצף. תני טעימה וודאי שמספיק מתוק. אפשר להוסיף גם קצת תמצית וניל.

  37. מאיה, איזה כיף שאת עונה מהר! :))
    כשאמרת 3 כפות סוכר – אז סוכר או סוכר וניל?
    אם העוגה לא תחוסל היום- את ממליצה לאכסן במקרר?
    חג שמח

    מאיה עונה: את העוגה באופן כללי לא צריך לשמור במקרר, אבל בגלל שבציפוי יש גבינת שמנת, אז מומלץ דווקא כן.

  38. היי מאיה!!!
    הכנתי את העוגה לחבר שלי בסופש…
    יצא מדהים! עוגה קלילה ואוורירית וכל כך קלה להבכנה!!!!!
    לדעתי היא טיפה יבשה ותהיה מצויינת כעוגת בסיס… לפוצץ בקרם בין השכבות…שמנת חמוצה, קצפת או קרם אגוזים…ממממ

    שוב, אשבח את מלאכתך! :)

    תודה!

  39. ויש אפילו תמונות…..
    ותמיד דואגת לרשום קרדיט לאתר שלך :)

    http://www.facebook.com/?ref=logo#!/photo.php?pid=3707938&id=634204164

  40. האם ניתו להישתמש בתבנית חד פעמית עגולה?
    העוגה לא תעלה יותר מדי,או שעדיף תבנית אחרת…?

  41. זאת הפעם החמישית שאני מכינה אותה והיא יוצאת מושלמת,ובכלל כבר הכנתי המון מהמתכונים שלך וכולם יצאו מצויינים! תודה 

  42. היי מאיה!!

    אני ואמא שלי הכננו את העוגה ורצינו לשלב בין עוגה רגילה לקרם השוקולד שלך ו… גילינו מאוחר מידי ש א י ן שוקולד בשביל הקרם!
    אז ניסינו לימצוא כל דבר שיכול לשמש כתחליף ולא מצאנו, עד שניתקלנו בממרח שוקולד "נוטלה" וחשבנו לנסות…
    לקחנו סיכון אבל זה היה שווה כי הקרם יצא פשוט מ ד ה י ם !
    עובדים לפי המתכון שלך ולא צריך להוסיף חמאה כי יש מספיק שומן ככה.
    מאוד ממליצה! יוצא טעם של קרם שוקולד-אגוזים ממש טוב!

  43. פשוטה, מהירה וטעימה. אך לא משהו להרשים איתו.

    2 טיפים קטנים:
    * למי שהחליט להכין בלהט הרגע ואין לו אבקת סוכר בבית (כמוני)- גם סוכר רגיל יעשה את העבודה.. פשוט צריך להוסיף לו כף או שתיים של מים ממש רותחים (להרתיח את הקומקום פעמיים ברצף) ולערבב היטב.
    ** טיפ מנצח של סבתא (נכון לכל עוגה) את הקמח מסננים לתוך הקערה! אמנם צריך לשטוף גם את המסננת (אלא אם אתם אלופים כמו סבתא שלי, ויש לכם מסננת קבועה בכלי של הקמח)אבל זה מונע גושים ומבטיח מרקם חלק בכלום ערבובים :-)

  44. יש מצב להכין עת העוגה בגרסה פרווה? זאתומרת במקום קצפת חלבית להשתמש בצמחית?

  45. הכנתי את העוגה היום והיא יצאה מדהימה! רכה רכה ונימוחה. החלפתי את תמצית הוניל בתמצית שקדים והיא יצאה מרציפנית כזו… מעולה.
    הבעיה היחידה היא שאפיתי אותה בתבנית סיליקון קוגלהוף והיא יצאה מאוד נמוכה וקטנה. היא לא אמורה לעלות?

  46. אי אפשר להיכנס אלייך לבלוג מבלי להיאנח מנחת…
    הצילומים שלך הם עונג אמיתי!
    לשטוף את העיניים בכל פעם מחדש

  47. עוגה מצויינת! הכנתי לשבת וקצרה מחמאות.
    טיפ קטן לגבי הציפוי למי שלא אוהב יוגורט (כמוני..), החלפתי את היוגורט בכף שמנת מתוקה וכף חלב, יצא נהדר.
    תודה רבה

  48. נראית מעולה, אני מתה לנסות אותה!
    האם אפשר לאפות בקוגלהוף? לא היה כל כך ברור מדבריך בפסקת הפתיחה.
    יש לי קוגלהוץ 26". מקווה שזה בסדר (בלי טבעת מייצבת).

    מאיה עונה: אפשר קוגלהוף. אם התכוונת שאין לך תבנית מייצבת לתבנית סיליקון, אין בעייה, פשוט הניחי אותה על תבנית רגילה של תנור לפני שאת שופכת את הבלילה פנימה. לא לשכוח לצנן את העוגה עד הסוף לפני שמשחררים החוצה, כי היא רכה ועדינה ועלולה להתפרק. שימי לב – היא לא יוצאת גבוהה במיוחד. אבל טעימה טעימה :)

  49. […] ואגב, היות ונשאר לי חצי מיכל שמנת מתוקה, זה המתכון הבא שאני מתכוונת להכין : עוגת קצפת בקערה אחת מ"בצק אלים" […]

  50. הי מאיה,
    סיימתי עכשיו את אפיית העוגה והזיגוג.. היה קל אבל.. היא יצאה לי ממש נמוכה! אפיתי בתבנית קפיצית עגולה (26") והגובה שהתקבל אחרי 17 דקות אפיה- כ-2 ס"מ..
    מה עשיתי לא בסדר?
    חשוב לציין שאת הקצפת הכנתי בקיצ'נאייד וגם עיבדתי לתוכו את הביצים והסוכר כשהקצפת התהוותה. את השאר עיבדתי ידנית, כולל הקמח, שניפיתי.
    האפיה כאמור לקחה 17 דקות בלבד.
    אשמח לעזרה.היא נראית נהדר אבל אני מעט מתבאסת מהגובה..

  51. הערות חשובות אחרי אפיה:
    אחרי שהעוגה יצאה לי בגובה 2 ס"מ.. והאשמתי את עצמי ואולי את האובר הקצפה.. החלטתי לעשות את העוגה שוב, הפעם בתבנית של 24.. בתקוה שתצא גבוהה יותר. יצאה גבוהה רק במעט.
    הגשתי אותה בארוחה משפחתית ולצערי לא קיבלתי כאלו תגובות אוהדות. .. בעיקר אמרו שיש טעם דומיננטי מדי של אבקת האפיה (כפית ושליש כמפורט במתכון.. )ולא מרגישים כלל את הוניל (כפית תמצית כמפורט) .
    אמא שלי, אופה ותיקה, ניתחה את המתכון ואלו המסקנות:
    ביצים- לערבב בנפרד. אפשר יחד עם הסוכר או את הסוכר ישירות לשמנת לפני שהופכת לקצפת. אחרת אין לו ממש במה להנמס.
    אבקת אפיה, מלח וקמח- לנפות ביחד. לא להוסיף את אבקת האפיה ישירות לקצפת- כי יש לטעם שלה נטיה להשתלט..
    לערבב בעדינות, כדי שלא תצא עוגת חנק (כפי שמפורט במתכון).
    עדיין לא ברור לי למה היא לא תפחה (אפשר אולי להחליף בכוס וחצי קמח תופח וזהו? )
    לי אישית היה טעים.. אבל הטעם של נשות המשפחה, אופות ותיקות, יותר מפותח- ואשמח להתייחסותך לפידבקים האלו. עוד לא אמרתי נואש מהעוגה המדליקה הזו :)

    מאיה עונה: אני אהיה דוגרית. לדעתי כל עניין ערבוב החומרים היבשים הוא שטויות, ואף פעם לא הרגשתי בהבדל עם השלב הזה בשום מתכון. לדעתי המקור לבעייה אצלך הוא אחד משניים (או אפילו שניהם!): או שהקצפת יותר מידי את הקצפת והיא הייתה יציבה מידי ולא נוחה לערבוב, מה שמביא אותי למקור השני שהוא ערבוב יתר – שהוא רע רע רע בעוגות :) גם לאמא שלי זה קרה בפעם הראשונה שהיא הכינה את העוגה (יצאה לה שטוחה בטירוף ו"דחוסה מגעילה" לדבריה) ואז הסברתי לה שצריך להקפיד לא להקציף את הקצפת יותר מידי (רק עד שהיא קצפת רכה, ולא קשיחה), ואסור לערבב את הקמח פנימה יותר מידי. אם תקפידי על שני עקרונות אלה לדעתי העוגה תצא בול. בדקתי את המתכון הזה המון (!) פעמים, ובמטבחים שונים עם כלים שונים, ועל אנשים שונים עם טעם שונה, והיא הצליחה תמיד. וזו הסיבה היחידה שהסכמתי לפרסם אותה… אשמח לדיווח נוסף אם את מנסה!

  52. שלום :)
    המלצתי על המתכון והפוסט היפהפה, אצלי בבלוג
    http://blog.tapuz.co.il/estan

    מאסתי.

  53. הצילומים שיגעו אותי לגמרי… כמה יופי!! והצנוניות! נפלתי…
    יופי של עוגה! עדינה ונמסה בפה.
    אצלי בתבנית עגולה 26 דרש 25 דקות אפיה.
    הכנתי (כמובן!) את הגירסה השוקולדית, עם הציפוי הגאוני של אמא שלך.
    עכשיו אני חושבת בפעם הבאה באמת לשלב תותים או דובדבנים…
    איך ילכו דובדבנים חמוצים לדעתך בתוך הבלילה? אני חושבת לגלגל אותם אולי בקמח כדי שלא ישקעו, מה דעתך?
    אפשר אולי לעבוד עם אפילו יותר שוקולד/קקאו בבלילה, כדי לתת טעם עוד יותר חזק של שוקולד. אני רק מקווה שזה לא יהפוך אותה לכבדה.
    מקווה שתצרפי אחת התמונות ששלחתי לך.
    כל הכבוד!

  54. העוגה דווקא עלתה ולא ירדה בחזרה בצורה יפה והזיגוג באמת עשה את העוגה שהייתה מעט פשוטה וכבדה לטעמי. מה שמוזר הוא שזמן האפייה יצא לי הרבה אבל הרב יותר משלך…

  55. עוגה פשוט מהממת!!
    לא חשבתי שיש עוד בחושה שיכולה לעשות לי כל כך שמח (חוץ מבננות)..
    היו לי אורחים בשבת- והיא נטרפה- נשארה לי פרוסה אחת למחרת…
    הוספתי קצת שקדים טחונים למתכון, יצא פשוט מהמם
    עכשיו יש לי עוד אחת בתנור כפיצוי:)

  56. שלום, אני חדשה בעסקי האפייה : )
    הייתי רוצה את העוגה למחר בערב, עדיף להכין אותה היום או מחר ואם היום, איפה לאכסן אותה כשתהיה מוכנה?

    מאיה עונה: אפשר לאפות היום ולשמור, מכוסה היטב בשכבה כפולה של ניילון נצמד, בתנור המכובה. יהיה יותר טעים אם תאפי מחר :)

  57. היי מאיה!
    אני מכינה את העוגה הזאת כבר פעם שניה והיא יוצאת מדהימה!
    הכנו אותה בתבנית בגודל 26 ס"מ והיא אדין יצאה קצת דקה מידי אבל זה לא שינה את הטעם :)
    היא מצוינת עם הקרם שוקולד שציינת במתכון של "עוגת שוקולד של אמא"
    ימממממ!
    אני זוללת אותה אחשיו!

  58. מאיה, לגמרי אלוהי!
    עכשיו סיימתי להכין, וקולות ההנאה פה מרובים.
    הזיגוג עצמו מאוד מזכיר לי בטעמו את ציפוי המעדנים הצבעוניים של Muller רק שהם "מגדילים" להוסיף מיני צבעי מאכל משעשעים…

  59. […] עוגת קצפת בקערה אחת – בצק אלים -קל להכנה, פשוט וטעים […]

  60. היי
    אני מתה להכין את העוגה הזו….
    קראתי את התגובות כולן ועדיי לא ברור לי באיזו תבנית כדאי לי לאפות..
    חשבתי על תבנית פאי 22 ס'מ או קוגלהוף 22 סמ.
    את חושבת שזה בסדר?

    מאיה עונה: שתיהן תהיינה בסדר, רק שימי לב לזמן האפייה.. ותבדקי עם קיסם אם היא מוכנה…

  61. הייתי חצופה קצת… הכנתי בתבנית קפיצית 26 את עוגת הוניל, העברתי אותה לכלי וריפדתי היטב ברוטב יוגורט ואז הכנתי באותה תבנית את גרסת השוקולד, והנחתי אותה *על* עוגת הוניל.
    מהרוטב שוקולד המהמם של אמא שלך הכנתי מנה כפולה ודישנתי את העוגה הכפולה הזאת מכל הכיוונים.
    עוגת קצפת שוקו-וניל?
    תמונות בקרוב בתקווה במייל שלך…

  62. שלום מאיה, תודה על עוד מתכון מהמם!

    בכל מקרה, רציתי לדעת גם לי העוגה לא "תפחה" בכלל. קראתי את התגובות ויצאתי קצת מבולבל. במתכון את כותבת קצפת יציבה, ובתגובות הסברת למישהי שצריך קצפת רכה. אני הבאתי את הקצפת עד לשלב שבו אפשר להחזיק את הקערה ב 90 מעלות והקצפת לא זזה (טיפ שלקחתי מאחת התגובות כאן). האם צריך להפסיק עוד לפני?
    דרך אגב, אם אני משתמש במיקסר ידני האם צריך לערבב את שאר החומרים עם המיקסר או שאפשר פשוט לערבב בעדינות עם מרית?

    מאיה עונה: גם לי העוגה לא תופחת בטירוף. עשית בסדר גמור גם מבחינת ההקצפה וגם מבחינת ערבוב החומרים עם המיקסר. קיפול עם מרית ייקח נצח וישאיר הרבה קמח לא מעורבב. אפשר לערבב עם המיקסר, רק לא להיסחף עם ההקצפה מעבר למה שדרוש כדי להטמיע פנימה את הקמח.

  63. יצא לי מאוד טעים אבל לא דומה לתמונות פה שזה כביכול עוגה מתפוררת יצא לי סוג של עוגת גבינה. לא נורא, בכל זאת אהבתי.

  64. ניסיתי היום, העוגה יצאה אוורירית וטעימה אבל הזיגוג לא תפס בכלל (עשיתי עם חלב), וככה נשארנו עם עוגה קצת יבשה ולא ממש מיוחדת.

    יש אפשרות לפצל את הכמויות כך שתשאר קצפת לצפות את העוגה?

  65. איזה עוגה נפלאה! כלום השקעה בכלום זמן, והתוצאה מפילה את כולם! כלכך אוהבת לעשות אותה :) תודה על המתכון הנפלא.

    http://www.flickr.com/photos/superwoman/5042575834/in/set-72157626959775980/

  66. ממליצה בחום לאפות בתבניות אישיות עם "פיתוחים" – אצלי בתנור זה לקח בערך עשרים דקות בחום של 160 מעלות, והעוגות זינקו החוצה כמו טאטאל'ס, בניגוד לעוגות בחושות אחרות שנוטות להידבק ולעצבן…

  67. * הכוונה לתבניות סיליקון כמובן.

  68. שאלונת – צריך לשמן את התבנית?

    מאיה עונה: אני לרוב לא טורחת לשמן תבניות. אם מדובר בתבנית טפלון איכותית (או פיירקס), העוגה לרוב נפרדת מהקצוות בכוחות עצמה.

  69. וואו יצא מצוין
    תודה!

  70. בעיה. העוגה יצאה טעימה מידי ואני לא יכולה להפסיק לאכול ממנה. מה עושים? אגב, חנכתי את המיקסר שקיבלתי ליום הולדת עם המתכון הזה.

  71. אפיתי את העוגה ביום שישי האחרון והיא זכתה להצלחה מסחררת.
    נזללה עד הפירור האחרון.
    תודה על מתכון פשוט ומעולה

  72. היי מאיה,
    אני רוצה להכין את העוגה לשבת.
    האם יש אפשרות להכין עם קצפת ריץ' במקום? היא כן ניתנת להקצפה והרבה פחות משמינה.
    תודה רבה בכל אופן, על כל המתכונים הנהדרים! (הצילומים מדהימים!!)
    שבת שלום :)

    מאיה עונה: סביר להניח שזה יעבוד עם ריץ', אבל לא נראה לי שהעוגה תצא טובה בטעם. תצטרכי להעמיס עליה הרבה ציפוי כדי לכפר על זה…

  73. אפיתי את העוגה, שיצאה שחומה וריחנית, וגם בדקתי עם קיסם שהכול בסדר, ולבסוף זיגגתי. והנה, אבוי, כשחתכתי אותה התגלה שכל הפנים עודנו בלילה לא אפויה!!
    אז החזרתי את התבנית עם העוגה הכבר-מזוגגת לתנור לעוד 10 דקות (ואולי קצת יותר?) והתפללתי שיהיה בסדר.
    והתוצאה הייתה נהדרת!! הציפוי התקרמל ונעשה קריספי וטעים, והמרקם של העוגה נשאר עסיסי מבפנים. מומלץ בחום ע"י זוללים רבים.

  74. היי מאיה,
    אני צריכה להכין כעוגת יומולדת וחשבתי להכפיל את הרכיבים. באיזו תבנית כדאי?

    תודה!

    מאיה עונה: אם את מכפילה כמויות את יכולה להכין בתבנית מלבנית בסביבות ה25 על 30 ס"מ, או אפילו קצת יותר.

  75. היי מאיה,
    תהיתי, במידה ואני מכינה את העוגה כעוגת שכבות ליום הולדת, צבע מאכל ג'ל יצליח להיטמע בבלילה כמו שצריך או שהוא יחרבש את הכל?

    תודה :)

    מאיה עונה: כן, בלי בעייה. לא לשכוח להקפיא את העוגה לפני שפורסים לשכבות, הרבה יותר נוח לעבודה ככה, כי היא פחות תתפורר ותתפרק.

  76. היי,
    כמה זמן אפייה בתבנית עגולה של 20?

    מאיה עונה: לדעתי כדי לחתוך כמויות בתבנית הזו, אחרת העוגה תעלה על גדותיה ותישפך לך החוצה. יש סיכוי שתצאנה לך שתי עוגות בקוטר 20 ס"מ. בכלאופן, הייתי איפה את אותה כמות זמן ובודקת עם שיפוד בסיום האפייה, כי אמנם הגובה של העוגה יותר גבוה, אבל סה"כ הנפח נמוך יותר.

  77. הכנו את העוגה כבר מלא פעמים בכל מיני גירסאות [הרגילה/ הרגילה + פירות מלמעלה/ השוקולדית] והיא אף פעם לא אכזבה.
    והיום ניסוי נוסף הצליח ומיד חזרנו לדווח:
    עוגת שוקולד תפוז!
    הוספנו גרידה מתפוז שלם אחרי שהוספנו את השוקולד לבלילה, ובסוף כשהעוגה יצאה מהתנור שפכנו עליה מיץ תפוזים מהתפוז של מקודם. יצא מעלף! ועוד סימן קריאה כי מגיע לעוגה!
    אנחנו מתים על האתר בכלל והמתכונים שלך בפרט אז תודה וישר כח וזה.

  78. העוגה פשוט מעולה!! חוסלה תוך זמן קצר ומחר נכין עוד אחת לשבת.
    זאת העוגה המושלמת בשביל לקחת ביס ביחד עם שלוק קפה/ תה.

  79. היי
    האם אפשר לשפוך עליה מייפל כשיוצאת מהתנור?

    מאיה עונה: כן.

  80. שלום,

    רציתי לשאול באיזה יוגורט השתמשת לזיגוג?

    מאיה עונה: דנונה 3% ביו. גם יופלה עובד.

  81. שוב אני – עכישו אני חופרת בכל האתר שלך ומוצאת דברים חדשים לאפות!
    וקטע – הרבה זמן אני רואה את המדור שלך בזמנים מודרנים ולא עשיתי את הקישור בכלל. מצחיק.
    רציתי לשאול, כתבת שניסית להכניס תותים לבלילה ולא יצא טוב, אבל אני זוכרת שפעם ראיתי כתבה שלך בזמנים מורדנים והיתה שם כתבה על עוגה שמכינים בפחית שימורים (אני מקווה שזו באמת היית את ואני לא מתבלבלת סתם) עם מחית תותים וצבע מאכל אדום בכלל. יש מצב שאת כותבת פה או בדף פייסבוק שלך? לא שמרתי את הכתבה הזאתי.
    תודהההההה וחג שמח

    מאיה עונה: אני יכולה לשלוח לך במייל, אבל הכתובת שכתבת כאן לא עובדת. אנא הגיבי שוב עם כתובת אימייל תקנית ואשלח.

  82. היי מאיה,

    הכנתי את העוגה והיא יצאה מאוד נמוכה וקטנה האם ניתן להכפיל במדויק את החומרים בשניים ואז היא תצא יותר גבוהה וגדולה?

    תודה

    מאיה עונה: זה כמובן תלוי באיזו תבנית אפית. אבל כעקרון כן.

  83. עוגה מדהימה! הפכת לי את חווית המטבח מסיוטית לכיפית, תודה!

  84. הי מאיה!
    אני רוצה להכין את העוגה עם תותים ושמנת (לא לצפות אלא לחתוך לשתי שכבות ולשים באמצע)
    השאלה היא אם שווה להמתיק את השמנת המתוקה או לא?

    תודה!

    מאיה עונה: להמתיק קלות – 2-3 כפות סוכר.

  85. היי ! התבקשתי להכין עוגה לכבוד מישהי וזו נראית לי כמו אופציה נהדרת.
    קניתי תבנית קרטון כזו של ניקול בצורת משושה, היא תתאים לזה או שהעוגה נוזלית מדי? אין לי ניסיון עם התבניות הללו…

    במידה וארצה להכין בתבנית קפיצית של 22 (המשושה טיפה יותר גדול) ואז להעביר לחד פעמי, העוגה תיפרד מהבסיס של התבנית הקפיצית או שהיא רכה מדיי? תודה!!

    מאיה עונה: אם מקפיאים את העוגה ללילה אחד בתוך התבנית (המרקם לא נפגע), אפשר לשחרר אותה בקלי קלות מכל תבנית. אני בכל זאת הייתי ממליצה לאפות בתבנית כמה שיותר גדולה, כי תבניות קטנות דורשות אפייה קצת שונה – לוקח להן הרבה יותר זמן להיות מוכנות.

  86. חששתי מתהליך ההכנה ומהטעם הסופי ואני חייבת לומר שהופתעתי ובענק….. אפיתי בתבנית 22 כך שמשך האפייה היה ארוך יותר. יצא אוורירי וקליל.. כמו ענן!! והטעם מעולה! מתוק במידה הנכונה והזיגוג משלים בצורה נהדרת
    תודה!!!

  87. היי מאיה, יש לי תבנית אלומיניום עם מכסה, של שופרסל.
    האם צריך לשמן אותה?
    והאם אפשר להסתפק במכסה כדי לכסות אותה אחרי שהיא מוכנה או שעדיף לאטום עם ניילון נצמד?
    תודה!

    מאיה עונה: מומלץ לשמן בהחלט. אפשר לכסות עם מכסה, זה יעבוד כמו ניילון נצמד.

  88. העוגה יצאה מאוד טעימה, עסיסית, רכה ונימוחה.
    תודה רבה!

  89. היי מאיה! תהיתי האם כמה פרוסות דקות למעלה של פירות העונה נשמע לך משהו שקשור לעוגה והאם ניסית את זה?

  90. היי מאיה! הגרסה השוקולדית הפכה להיות עוגת הבית שלנו :) שאפו

  91. אפשר להכין עם קמח תופח?

    מאיה עונה: כן, ואז מוותרים על אבקת האפייה.

  92. מתכון קבוע אצלי,
    לארוחה משפחתית הכנתי, הקפאתי, ניסרתי לשניים, הטבלתי בסירופ סוכר(יחס אחד לאחד של מים רותחים וסוכר, המתקתי קצפת ושמתי בין שתי השכבות ומעל, וקישטתי עם תותים. יצא משגע. נוסטלגיה של בתי הקפה משנות ה90 העוגות הממש לחות ומפוצצות קרם.
    קיבלתי המון מחמאות!

  93. זה כבר הפך להיות המתכון הקבוע שלי – תודה לך!

  94. Hi Maya
    !I am obsessed with your web site.You are amazing
    Quick question:
    How many vanilla beans instead of 1 tea spoon of vanilla concentrate (tamzit vanil)?
    Thank you!

    מאיה עונה: לרוב מקל אחד, אם כי גם חצי מקל יעבוד.

  95. המתכון מדהים!
    במידה ואני אופה את העוגה באותו יום שבו צריכים לאכול אותה..
    הציפוי יתקשה גם אחרי 4-5 שעות במקרר או בפריזר?

    מאיה עונה: כן

  96. היי!
    עוגה מדהימה, הכנתי כבר מלא פעמים….
    אני לקראת אירוע גדול ויעזור לי לחלק לשלבים- יש אפשרות להשאיר הבלילה במקרר כמה שעות או שלא כדאי?

    מאיה עונה: לא צופה עם זה בעייה. הייתי מעבירה את הבלילה לתבנית לפני ההעברה למקרר, כמובן.

  97. היי, כמה שקעים לפי דעתך העוגה תמלא? אני מדברת על תבנית שקעים סטנדרטית של 12. תודה וחג שמח!

    מאיה עונה: לדעתי היא תמלא 12 בול.

  98. צדקת…12 בול =)

  99. האם ניתן לערבב בין השוקלד לרגיל? בסגנון עוגת שיש?

    מאיה עונה: כן! רעיון מצויין

  100. אחלה עוגה, קלה לאללה. הגירסה עם השוקולד רצה אצלי בקביעות.
    תודה

  101. מתכננת להכין את העוגה כעוגת יומולדת, בתבנית עגולה בקוטר 24. חשבתי להכין כמות כפולה ולהכין שתי עוגות. התכנון הוא לצפות בקרם עם שמנת מתוקה בין השכבות וגם מעל שתיהן. האם כדאי לשים את הזיגוג על העוגות לפני הקרם?

    מאיה עונה: הייתי מוותרת על הזיגוג אם את מצפה בקרם. ממליצה לך לייצב את השמנת המתוקה עם קצת ג'לטין! אחרת היא תהיה לך ממש רכה על גבול הנוזלית, אפילו אם היא תהיה מוקצפת טוב טוב.. יש הוראות בעוגת היער השחור איך מייצבים את הקצפת.

  102. תודה על המתכון…האם תחזיק העוגה כעוגת שכבות

    מאיה עונה: כן, מומלץ להקפיא את העוגה לפני שמנסרים לשכבות כדי שתהיה יציבה (היא נשארת יחסית רכה, אבל הרבה יותר יציבה ופחות מתפוררת)

  103. מה את חושבת על להוסיף לבלילה שתי כפיות אבקת מאצ׳ה? אני יודעת שיש עוגת מאצ׳ה בבלוג אבל זאת הרבה יותר קלה להכנה…

    מאיה עונה: אחלה רעיון. לדעתי שווה לערבב את המאצ'ה עם הסוכר או הקמח בנפרד, אחרת יהיו גושים מרירים.

  104. היי, מעריצה של האתר ומכינה את העוגה קבועה בגרסה השוקלודית כעוגת יום הולדת. אותגרתי להכין עוגה ללא גלוטן. אפשר להחליף את הקמח הרגיל בקמח ללא גלוטן? זה יעבוד?

  105. לגבי הפיכת העוגה לעוגת שוקולד, במקום שוקולד מריר האם 3/4 כוס שוקולית ו 4 כפות קקאו יעבוד כאן, או יהרוס את המירקם?

    לגבי עוגת שוקולד, האם המסת שוקולד מריר רגיל? או שצריך 60 אחוז ? וקקאו ניתן להוסיף 4 או 3 כפות ?

  106. הכי פשוטה בעולם וזמן ההשקעה הוא ביחס הפוך לכמות המחמאות שקצרה. הצלחה מסחררת, נכנסת לסבב הקבוע בוודאות. תודה רבה!



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!