עוגיות קרקרים

נחשב אצלי: מתוק ומושחת

אחרי המתנה ארוכה ומורטת עצבים, הגיע למפתן דלתי ספרה החדש והשני של אלילתי הקונדיטורית כריסטינה טוסי (מכירים חלב קורנפלקס, קראק פאי, ועוגות השכבות פטנט ללא ציפוי? זה הכל היא). מיד כשקיבלתי אותו רצתי למטבח וטינפתי את כולו בשלוליות דביקות של חמאה וסוכר. לאחד מימי ניסיונות המתכונים הצטרפה נעמה גאון, אופה מדופלמת (שחולקת את ההפרעת המלח במתוקים) והקונדיטורית של מסעדת טופולינו הירושלמית, והחלטנו להכין את העוגיות הנ"ל ואת הקראקל הידוע לשמצה. מה זה קראקל? אה, לא משהו מיוחד, סתם מלית של קראק פאי (חלמונים, שמנת מתוקה, חמאה מומסת, סוכר. בריא למדי) – אפויה בתבנית שטוחה גדולה עד שהיא הופכת למעין קרקר בטעם קרמל. אבל למרבה ההפתעה, העוגיות הללו, שמזכירות עוגיות שוקולד צ'יפס ושייכות לאותו הז'אנר, גנבו לגמרי את ההצגה. העוגיות מכילות חבילה שלמה של קרקרים מלוחים (האלה שסבתא שלכם מגישה עם הדיפ עם השמיר הזה שהיא עושה?), שמוסיפים טעם חמאתי, פריכות היסטרית, וצבע צהבהב מונוסודיומי שישגע לכם את השכל. את הקראקל תכינו בהזדמנות אחרת. הכמות: כ-45 עוגיות קטנות או 25-30 גדולות.

  • 200 גר' חמאה רכה
  • 1.5 כוסות סוכר
  • 1 ביצה
  • 3/4 כפית מלח (כן!)
  • 3/4 כפית אבקת אפייה
  • 3/4 כפית אבקת סודה לשתיה
  • 1.5 כוסות קמח רגיל
  • 1 חבילה קרקר זהב (150 גר')

עלות משוערת:

19 שקלים

עבודה נטו:

17 דקות

ההכנה

למרות שהדעות באינטרנט חלוקות לגבי הספר של טוסי, אני דווקא מחבבת אותו מאוד. הוא מאוד שונה מהספר הקודם שלה (שאני ממליצה עליו בחום) בכך שהוא מכיל הרבה הרבה פחות מתוקים, ובעיקר מתכונים מלוחים, ומאוד יוצאי דופן. מהסוג שכולל ברובו מצרכי סופרמרקט אמריקאיים סופר מתועשים שאין אפילו להשיג בארץ: רכז מרק משומר מפחית, בצק לחמניות משומר מפחית (הו, שמישהו יביא את זה לארץ כבר פליזז!!!), גבינה צהובה מזוייפת, ועוד ועוד. באופן כללי אני די אוהבת מתכונים כאלה, אבל בקטע קריפי/אנטרופולוגי – האם יש דרך להכין את הזוועות האלה ממוצרים אמיתיים ולא מתועשים?? ייתכן. אבל לא לשם כך התכנסנו – פרק העוגיות חביב ביותר וכלל את העוגיות המעולות האלה, שיכולות להיות בבטן שלכם תוך פחות מחצי שעה. הקראקל, אגב, גם מומלץ, אבל הבעייה שלי איתו זה שהוא לא נאפה באחידות – הוא נשאר רך במרכז לנצח, והפך לפריך רק בשוליים.

כשאפיתי אותו עוד, השוליים רק נשרפו והמרכז לא הפך לפריך… יתכן והדרך היחידה לפתור את זה היא להכין ממנו מעין שלוליות אישיות שיהפכו לקרקרים אישיים. כל התוספות שניסינו בקראקל יצאו מעולות, אבל אני הכי ממליצה על הבייגלה. נעמה התלהבה מהפקאן, שיצא קלוי ופריך, מבלי להישרף בכלל.

אוקי אז חסל סדר קרעעעקל!! בואו נתכנס כבר לשם מה שהתכנסנו. לכבודו. או משהו.

ההכנה של העוגיות האלה דומה מאוד לעוגיות שוקולד צ'יפס רגילות, וגם המרכיבים. חוץ מהתוספת ההזויה (קרקרים!!!).

אבל זה משתלב כל כך טוב, סמכו עלי. טוסי אף טרחה לציין במתכון המקורי שהעוגיה הזו מצויינת במקום פרוסות הלחם בטוסט גבנ"צ. לא בדקתי את התיאוריה הזו אבל אני קצת סקפטית לצערי

חשוב להשתמש בחמאה בטמפ' החדר שאפשר למעוך בקלות. רק ככה היא תעבור הקצפה ותהפוך לאוורירית. אחרת היא תהיה יציקתית וזה יהיה סיוט לנסות ליצור ממנה קרם אוורירי עם הסוכר. למזלכם ממש חם בחוץ עכשיו, אז חצי שעה בחוץ ואתם מסודרים.

מרכיב אקסטרה קרדיט למטיבי לכת: אבקת חלב.

טוסי טוענת, ובצדק, שאבקת החלב היא אבקת המרק של עולם המתוקים ואני מסכימה בהחלט. היא מככבת ברוב המתוקים שלה ומוסיפה טונים עדינים של חלב/וניל ובאופן כללי תשפר את טעמו של כל משהו מתוק שתוסיפו לו אותה. 2 כפות תוספת לבצק השמרים שלכם לא רק תשפר את הטעם אלה גם את המרקם. וכמובן כל עוגה בחושה, בראוניז, בלונדיז, או בצק עוגיות, ירוויח מתוספת קטנה. הבעסה היחידה היא שהיא קצת יקרה (כ-40 שקל לפחית של חצי קילו) ואי אפשר להשיג אותה בסופר וצריך ממש לחפש אותה בחנויות מתמחות – יש ב4שף במחיר מופקע, ולפי הדיווחים אפשר למצוא במכולות בכפרים ערביים ובמעדניות של יוצאי ברה"מ. בזמנו אני זוכרת שראיתי שקיות של אבקת חלב בכל מיני מרכולים קטנים על רחוב נווה שאנן ליד התחנה המרכזית הישנה (לא איזור סימפטי במיוחד, אבל מרתק קולינרית, דעו לכם). אם יש לכם טיפים בנושא איתור אבקת חלב – שתפו נא בתגובות. ולא, מלבין הקפה בסופר הוא לא אבקת חלב לצערי! (אם כי יש מצב שהוא עשוי להיות תחליף מעניין…).

בחו"ל אגב, אפשר למצוא די בקלות אבקת חלב בסופרים. את האבקת חלב שלי קניתי בטיול במקסיקו מלפני שנתיים והיא החזיקה יופי טופי במזווה. לא דורשת קירור אפילו.

בדקתי, והעוגיות עובדות גם בלי אבקת חלב, כמובן, ויוצאות מעולות ככה או ככה.

קדימה, לעבודה.

מקציפים את החמאה הרכה יחד עם הסוכר

עד שנוצרת בהדרגה תערובת סופר אוורירית

וכל כך צהבהבה-בהירה שהיא כמעט לבנה.

אגב, זה נשמע כמו ממש הרבה סוכר, אבל תזכרו שאנחנו דוחפים פנימה המון המון קרקרים (שהם טיפה מתקתקים, אגב, אבל יותר מלוחים).

מוסיפים פנימה גם את אבקת האפייה, הסודה לשתייה והמלח.

רואים כמה התערובת כבר לבנבנה מרוב שהיא מוקצפת בטירוף?

מידי פעם עוצרים את המיקסר ועוברים על השוליים עם מרית כדי להוריד למטה את כל מה שנדבק לצדדים. חשוב מאוד לעשות את זה כדי שהכל יתערבב בצורה אחידה.

אגב, כשהכנו את המתכון המקורי עשינו אותו כלשונו, עם כפית וחצי (!) של מלח, אותה מדדנו בכפיות מדידה סטנדרטיות – ופשוט התעלפנו על התוצאה. אני מודעת לעובדה שלא כולם חולים בראש כמונו (שלא לדבר על זה שלא כל הכפיות אותו דבר), ולכן, כדי למנוע תקלות, צמצמתי את כמות המלח בחצי. והאמת היא שעכשיו בקריאה חוזרת של המתכון אני רואה שכתוב שם kosher salt (שזה מלח גס), שתמיד משתמשים בו בכמויות כפולות ממלח רגיל. אז למעשה לא צמצמתי את כמויות המלח. ככה זה צריך להיות! העוגיות לא יוצאות מלוחות, אלא מתוקות עם טוויסט. בלי המלח הן תצאנה פצצת סוכר! אם אתם מפחדים מגודל הכפית שלכם שימו שלושה קורטים.

מוסיפים את הביצה

וממשיכים להקציף עד שהיא נטמעת פנימה.

והבלילה חוזרת להיות אחידה ואוורירית

21.jpg (509×336)

לא שוכחים לעצור מידי פעם ולנגב את השוליים עם מרית.

בשלב זה מוסיפים את אבקת החלב, אם יש לכם. אם לא, זה בסדר גמור.

מוסיפים גם את הקמח,

ומעל הקמח מוסיפים גם את כל חבילת הקרקרים.

אין צורך למעוך אותם מראש, המיקסר יעשה את זה בשבילכם

הנה, קלי קלות

אם מדובר, לעומת זאת, במיקסר חשמלי ידני אז זה סיפור קצת שונה. מומלץ במקרה זה לחורר חור פצפון בחבילה ולחבוט בה, כשהיא עדיין סגורה אך כבר לא הרמטית, עם פחית שימורים כבדה, כדי לפורר ראשונית את הקרקרים.

מערבלים את התערובת על מהירות נמוכה (!!!!), כי אתם לא רוצים שכל הקמח יעוף לכם על הפרצוף.

הקרקרים יישברו חלקם לחתיכות קטנות וחלקם לחתיכות גדולות, וכשכל הקמח נספג ונוצר בצק עוגיות

(הכי. טעים. שיכול. להיות. ביקום)

ברגע שנוצר בצק מפסיקים את הערבול מיד, כדי לא לעבד אותו יותר מידי (הוא יוצא דחוס ומסטיקי אם תערבבו אותו יותר מידי).

כשהבצק מוכן, כל עוד הצלחתם לא לאכול את כולו עם כפית, אפשר להניח ממנו גושים באמצעות שתי כפיות על תבנית גדולה מצופה בנייר אפייה, בדיוק כמו בעוגיות שוקולד צ'יפס רגילות, ולאפות מיד. הגושים נמסים באפייה ומשתטחים לעוגיות תפוחות, שנופלות ביציאה מהתנור ומקבלות סדקים יפים

א-מה-מה. לשבת ולגרוף כדורים, בין אם עושים את זה עם שתי כפיות, או עם כף גלידה קפיצית קטנה, כמו שנהוג, זה תמיד לוקח מלא זמן וזה החלק הכי שנוא עלי בהכנת עוגיות. אז הא לכם פטנט.

זה כולל, מן הסתם, שקית ניילון של סופר, כי איפה חשבתם שאתם נמצאים.

אז מעבירים את כל הבצק לשקית ניילון נקייה של סופר (כשהלוגו פונה כלפי מטה)

מקפלים את השוליים מעל הבצק ומועכים לשכבה אחידה בעובי כ-1.5 ס"מ.

הצורה (עיגול? ריבוע? דינוזאור?) לא מאוד משנה, רק העובי. מכסים את הבצק עם השוליים כך שיהיה מכוסה טוב טוב. מעבירים לפריזר לבערך 20-30 דק' עד שהבצק מתקשה. בשלב זה, אגב, אפשר להמשיך לשמור את הבצק בפריזר למשך חודש שלם (!!) וכל פעם לפרוס ממנו כמה קוביות שמתחשק ולאפות עוגיות טריות (בתנור, או בטוסטר אובן, אם אין לכם חשק לחמם את כל התנור בשביל זה. אבל אם אנחנו כבר בעניינים של אין חשק, הבצק הזה סופר טעים גם נא וקפוא, כמו שהוא. אולי עדיף שלא הייתי אומרת לכם את זה…).

ואז, לייק א בוס, חותכים בשתי וערב לקוביות בקוטר כ-3 ס"מ עם סכין גדולה וחדה.

בגלל שהבצק בילה בפריזר, הוא מתקשה מאוד והוא מאוד נוח לפריסה, צ'יק צ'ק.

ומאוד טעים, ראוי לציין.

מפזרים בצורה מרווחת על התבנית בדיוק כמו שהייתם גורפים כדורי בצק עם כפיות, רק עם עשירית מהמאמץ וליטרלי עשירית מהזמן. אם אין לכם סבלנות לחכות שהבצק יצטנן, אפשר כמובן לאפות מיד וללא צינון, רק יוצרים ממנו כדורים קטנים באותו הגודל (באמצעות שתי כפיות, כאמור, או כף גלידה קפיצית) ואופים אותו דבר.

אל תצופפו את העוגיות יותר מידי, כי הן מתפשטות לצדדים באפייה, כאמור.

אופים בתנור שחומם מראש על טורבו ל-180 מעלות, למשך בין 8 ל-10 דק', ואם העוגיות גדולות (בקוטר 5 ס"מ) אז עד 12 דקות, או עד שהעוגיות משתטחות ומשחימות בשוליים.

באחת הפעמים שהכנו את זה העוגיות לא השתטחו, ונעמה פשוט הציעה לשטח אותן בכוח עם תחתית של כוס מדידה כשהן יוצאות חמות מהתנור:

התוצאה זהה. אז אם העוגיות לא מספיק שטוחות לטעמכם – פשוט מועכים אותן עם תחתית של כוס! כשהן עדיין חמות, כמובן.

העוגיות מאוד רכות כשהן חמות, אבל עם הצינון מקבלות את הקריספיות המובטחת.

מפחדים לשים קרקרים? קודם כל, אתם צ'יקן-שיט! חבל… אבל אתם יכולים לשים כמות זהה של ביסקוויטים במקום (מישהו אמר לוטוס?). או קורנפלקס. או חצי חצי קורנפלקס ובייגלה ומרשמלו חתוכים לחתיכות קטנות. או להשתגע ולעשות ניסויים עם פריכיות אורז. או פופקורן. השמיים הם הגבול! דווחו בתגובות על ניסויים מעניינים שאתם עושים (ובאופן כללי על מה שלומכם ומצב רוחכם. אני פה בשבילכם).

פינת ה-GIVEAWAY
בשל טעות ביורוקרטית של אמאזון, קיבלתי עותק כפול מהספר. רוצים לזכות בעותק? גשו לאינסטגרם שלי והגיבו על התמונה הזו. בין המגיבים לתמונה יוגרל הספר המהמם MILK BAR LIFE מאת כריסטינה טוסי + שקית של אבקת חלב ממני, שתספיק לשלל מהמתכונים בספר. קחו בחשבון שהוא רובו מתבסס על ג'אנק פוד אמריקאי – אז ההגרלה מומלצת לחובבי הז'אנר בלבד :) הודעה על הזכייה תגיע בהודעה אישית באינסטגרם. חוסר מענה להודעת זכייה למשך 24 שעות תביא לבחירת זוכה חלופי. בהצלחוי!

פינת התכל'ס
מקציפים 200 גר' חמאה רכה יחד עם 1.5 כוסות סוכר לתערובת אוורירית ורכה. מוסיפים ביצה אחת, 3/4 כפית מלח (כשלושה קורטים), 3/4 כפית סודה לשתייה, 3/4 כפית אבקת אפייה, ומערבבים עד ששוב קרמי. אם יש, מוסיפים רבע כוס אבקת חלב (לא חובה). מגרדים את שולי הקערה ומערבבים פנימה 1.5 כוסות קמח ו-1 חב' (150 גרם) קרקר זהב (לא הדקיקים ה"בריאים"). מערבלים עד שהקרקרים מתפוררים ונטמעים בבצק. משטחים בשקית ניילון לעובי 1.5 ס"מ ומקפיאים חצי שעה. חותכים לקוביות קטנות ואופים על 180 כ-8 עד 10 דק או עד שמשתטח ומוזהב. אם העוגיות לא שטוחות, משטחים עם תחתית של כוס כשהן עדיין חמות.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




49 תגובות בינתיים:

  1. אפשר להשיג אבקת חלב משוק ברמלה (חנויות עם אוכל הודית) או בחנות בקומה 4 בתחנה מרכזית ת"א בשם calaban

  2. ניאמממממ, קינקי!

  3. נשמע מפתה, בעיקר בגלל התיאורים שלך! חושב על להכין בלי לספר לאשתי מה יש בפנים (אחרת אין סיכוי שהיא תטעם…)
    אגב, לוטוס, או כל תחליף קרקים מתוק אחר, לא יהפכו את זה לפצצת סוכר?

    מאיה עונה: המלח די מאזן את זה, אבל במקרה הצורך אפשר להפחית את הסוכר ברבע עד שליש כוס. מעבר לכך זה ישפיע על המרקם לרעה.

  4. אם לא היית קיימת היה צריך להמציא אותך! פוסט גאוני!
    ושנית – בירושלים יש אבקת חלב בשפע ב"סופר דיל" שזה סופר שווה של אמריקאים ויש לי מתכון משפחתי לפשטידת תרד (מלוחה) עם כוס אבקת חלב!!

  5. איזה power couple שאתן. בהחלט שילוב מנצח :-)
    ובאשר למתכון – ניאאמממממ! גאוני.

  6. מאוד אבל מאוד מאוד אשמח להביא לך בצק משומר וכל מצרך אמריקאי אחר בביקור הקרוב שלי הקיץ בארץ… שלחי ת'רשימה :)

  7. אני אוהב את רמת הפליליות שנוטפת מזה. מה המילה הבטוחה?

  8. יש קטע כזה אצל אנשים שאוהבים לאכול… הם עטים על אתגרים כגון: "אם תצליחו לא לאכול את זה בעודו נא" או קפוא, לצורך העניין… עד שלא הצעת אפילו לא חשבתי לנסות!!

  9. אוי ואבוי בצק משומר זה רעיון נורא

    מאיה עונה: עלמה, כשתטעמי תביני :) זה ממש טעים. מצד שני זה זכרונות ילדות. גם cool whip היה טעים לי אז…

  10. אבקת חלב? מה הבעיה? יש בכל סופר, פשוט לא הסתכלת במעבר הנכון….
    אבקת חלב של תינוקות, לא ממש משנה איזה שלב ;-)
    רק חשוב שיהיה חלבי ולא צמחי.
    משתמש בזה שנים באיזה מתכון לחם שיש לי

    מאיה עונה: המממ, תהיה יותר ספציפי… מדובר בפורמולה? כי בדקתי בזמנו והדייסות/פורמולות האלה מכילות בעיקר קורנפלור ואבקות שומן מוקשה :(

  11. וואווו!! נראה מושלם!! מאיה, על איזה קרקרים היא ממליצה במתכון המקורי? (אני בארה"ב, אז אני מאנגלזת את המתכונים שלך… ההצעות לגבינה בעוגת הגבינה של טלי היו מעולות) תודה!

  12. אוקיי, קלטתי שהספר פתוח על המתכון… RITZ, איך לא חשבתי על זה!

  13. מאיה יקרה,
    מתכון קורע ומרענן הייתי אומרת שינוס בקרוב, אבל 200 גרם חמאה? אני אסתפק בלפנטז.. בכל אופן, עניין ההגרלה.. אני מכלה את ימיי מול המסך המלבני הזה ואני מנסה לצמצם את עצמי כמה שאוכל ועל כן אני לא באינסטוש. למען בריאותי הנפשית, אני מעדיפה לא להיכנס לעוד אתר שיכלה את שעותיי.. אז לא יודעת אם זה נחשב. אבל הנה, אני מגיבה פה.
    אני חולה על הבלוג.
    עוקבת כבר שנים.
    קונה את הספרים.
    מדי פעם מציקה לך במייל או בטלפון.
    ואשמח מאוד לקבל את הספר…

    :)

  14. היי! אבל מה עם הקראקל?
    והחיתוך של הבצק מעולה, למדתי את זה מקת׳י מייסטר https://m.youtube.com/watch?v=Cf7gX0h9z_g

  15. למיטב ידיעתי בסופר באבא יש את הפחיות של פילסברי… גם של biscuits וגם של בצק שמרים…

  16. הי! כבר הספקתי לקנות קרקר זהב ואני מיד מיד מיד הולכת להכין, איזה כיף לי! שאלונת- את כותבת להקציף אבל מהתמונות זה נראה כמו וו גיטרה, לא? באיזה וו של המיקסר להשתמש? תודה!

    מאיה עונה: וו גיטרה מתמודד הכי טוב גם עם ה"הקצפה" וגם עם ערבוב החומרים היבשים בסוף.

  17. דבר אחד הפריע לי בכל המתכון הזה:
    למה את מזמינה מאמאזון?
    יש לך את bookdepository וגם את better world books ושניהם ישמחו לשלוח לך ספרים אמריקאיים ו/או בריטיים ב-0 שקל משלוח. רוב הספריה שלי משם, כדאי.

    מאיה עונה: לא מבינה למה מהללים כל כך את book depository – הספרים שם כל כך יקרים שהם עולים יותר מאמאזון-כולל-משלוח. בנוסף, המבחר פחות טוב (אין להם חלק מהספרים החדשים). שירות הלקוחות המופלא של אמאזון הוא סיבה בפני עצמו.

  18. מצטרפת לתמר – מה עושה מי שאין לו אינסטגרם וממש ממש חייב להשיג את הספר?
    כרגע לא מזמינה בשל מחיר המשלוח, ולזכות יעשה אותי למאושרת באדם :-)
    אז ליתר ביטחון, מגיבה פה… אם יש דרך אחרת, אעשה הכל :-)

  19. המתכון הזה נראה מופלא וינוסה מיד! ניתן להשיג אבקת חלב במכולת הסינית בתחתית שוק הכרמל.

  20. בתמונות ההקצפה זה עם הוו גיטרה הזה (לא בטוחה איך קוראים לו) או שאני טועה?
    ולא הבנתי אם צריך לחכות שיצטנן הבצק אחרי שמוציאים מהמקפיא

  21. ראיתי אבקת חלב ברשת סופרים ערבית-מרכז מזון(באיזור הצפון) זה היה אולי 5 קילו ב80 שקל….משהו כזה לא זוכרת בוודאות…

  22. ברשימת חומרים חסרה הביצה

    מאיה עונה: תוקן, תודה

  23. וואו.
    תקשיבי זה מדהייייים!!!!
    וגם ההוראות שלך נפלאות. אני בדרך כלל מצליחה לחרב גם את המתכונים הפשוטים ביותר, וזה יצא מעולה!!!
    השתמשתי במיקסר ידני, אבל חוץ מזה עקבתי בדבקות אחרי ההוראות מהפחד לחרב את העניינים.
    יצא כל כך טעים!!!!

  24. ניסיתי עם ביסלי בצל. יצא מדהים.

    מאיה עונה: סירייסלי?? תמונה או שזה לא קרה. כמו-כן הייתי ממליצה על ביסלי גריל במקום. פעם הכנתי בצק פאי מביסקוויטים טחונים עם קצת סוכר וקארי והיה לזה טעם עדין של ביסלי גריל וזה היה מעולה

  25. ביסלי בצל? גאוני!!

  26. "הבעייה שלי איתו זה שהוא לא נאפה באחידות – הוא נשאר רך במרכז לנצח, והפך לפריך רק בשוליים."

    תרשי לי לחלוק עלייך, זאת לא הבעיה, זה נשמע כמו החלק הכי טוב בעניין! ;)

  27. ברוב המכולות / סופרים בישובים הערביים יש קופסאות אבקת חלב של נסטלה, מותג בשם Nido. נראה ככה, לפעמים עם ולפעמים בלי הכיתוב בערבית :)
    http://www.21food.com/products/nido-milk-powder-658761.html

    מאיה עונה: מאשרת! זה הסוג שקניתי בנווה שאנן בזמנו.

  28. להוסיף שוקולד צ'יפס לעוגיות האלו יהיה שייך? ולהחליף מחצית מכמות הסוכר בסוכר חום?

    מאיה עונה: למה לא!

  29. הכנתי ויצא מצוין!
    אשתי נהנתה מהן בטירוף, לי זה היה קצת מתוק מדי. מה את אומרת על להוריד חצי כוס סוכר, ולהוסיף טיפה סירופ מייפל (האמיתי, הפחות מתוק)? יזרום?

  30. מתכון מדויק להפליא! כל שלב בדיוק כמו פה. הרעיון עם השקית ענק, זה באמת היה קל מאוד ונוח לשטח את הבצק ואז לחתוך!!
    העוגיות עצמן יצאו סבבה כזה, לא שיא. למען האמת העדפתי לאכול את הבצק חי כמו שהוא :) המליחות של הקרקרים נעלמת טיפה אחרי האפייה ודווקא אהבתי אותה

  31. הכנתי בדיוק לפי המתכון יצאו מצוינות אם כי כמו שאמרה אביה המליחות שהורגשה מיד כשהן יצאו מן התנור, נעלמה למחרת, והסוכר השתלט. בפעם הבאה אני אקצץ בכמות שלו כך שהמליחות תישאר יותר דומיננטית.
    החניכים של שבט צופי צהלה מודים לך על שהמתקת את יום העבודה שלהם.

  32. נראה מעניין…

    האם הטיפ להקפיא את הבצק ולפרוס יעבוד עם בצק עוגיות אחרות (שוקולד ציפס למינהן?)

    תודה

    מאיה עונה ב-ה-ח-ל-ט!!!

  33. יצא מושחת, חמאתי וטעים ביותר.
    השידרוגים שביצעתי, לאור התגובות וכו':

    1. להשתמש רק בסוכר דמררה, בלי סוכר לבן
    2. כפית מטרנה בתערובת
    3. קורט מלח ים על כל עוגיה לפני כניסה לתנור

    תודה מאיה.

  34. העוגיות האלה, עם כוס חלב ליד, זאת הילדות המתוקה שלי. איזה אושר…

  35. If I don't have a mixer, can I manually fluff the sugar and butter? I do have a hand held mixer but it's too fast and my kitchen looks like a crime scene.

    Thanks!

    מאיה עונה: אין בעייה, אפשר ידנית, רק לוודא שהחמאה ממש ממש רכה, אחרת זה לא יתערבב לך טוב

  36. בתור מכורה לשילובי מלוח-מתוק
    כמובן שהכנתי את העוגיות קרקרים המדהימות !
    רעיון גאוני וכולם התלהבו :)

    רק פעם הבאה אוריד את כמות הסוכר שהייתה בעיניי קצת טו מאץ'..

    תודה על המתכון !

  37. היי מאיה.
    קודם כל, אין על הבלוג שלך! תמיד כיף לקרוא אותך ולהכין את המתכונים שלך! תודה!
    שנית,כבר הספקתי להכין את העוגיות האלה פעם אחת ולנסות להבין מה הן מזכירות לי. כשהבנתי, ניסיתי שוב.
    מכירה את העוגיות האלה שמוכרים בסופרים? קוקיס או משהו כזה? מין עוגיות עם שוקולד צ'יפס ענקיים משוקולד לבן/חלב? אז זה!
    אז הכנתי את המתכון שוב, בדיוק כמו בהוראות ואז גם הוספתי 170 גרם שוקולד לבן קצוץ לקוביות קטנות. כשראיתי שהבצק פירורי מדי, הוספתי גם קצת מים, כדי שהכל יתחבר. לדעתי יצא סוף הדרך!!
    אז תודה לך, שוב, על היותך בחיי המטבח הביתי שלי…

  38. בירושלים, בשוק מחנה יהודה, בסופר-שוק ברחוב הראשי מוכרים אבקת חלב Nido של נסטלה
    (למרות שבחלקים מהעולם החרם על נסטלה עדיין נמשך https://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%A0%D7%A1%D7%98%D7%9C%D7%94)

  39. היי,
    הכנתי את העוגיות. יצאו פיצוץ!!
    השילוב המעלף של מתוק-מלוח פשוט עושה את זה!
    וגם תודה על הטיפ בחיתוך העוגיות, חוסך ממש הרבה עבודה וכייפי לגמרי!

  40. שלום מאיה,בלוג מעולה!!!!
    האם יש אפשרות להחליף חמאה בשמן קוקוס?
    תודה לך על התשובה

    מאיה עונה: נתקלתי בכמה מתכונים לעוגיות שוקולד צ'יפס על בסיס שמן קוקוס אז זה אפשרי, אבל מבחינת הכמויות קשה לי לייעץ כי עוד לא ניסיתי. נקודת התחלה טובה היא החלפה בנפח 1:1 – כלומר על כל 200 גר' חמאה לשים כוס אחת של שמן קוקוס מומס (כלומר, מחומם קלות במיקרוגל עד שהוא נוזלי ושקוף).

  41. עישיתי את העוגיות, לא היו לי קרקרים אז שמתי במקום גריסינים, ברנפלקס, סיני מיני, ביגלה וקורנפלקס רגיל.. יצא מושלם !! כולם מאוד התלהבו, השתמשתי בסכר חום ושמתי שתי כפיות מלח
    תודה !!

  42. היי מאיה, שאלה- עשיתי עוגיות שוקולד עם שוקולד קראמבס מהספר הראשון של כריסטינה טוסי, אבל השוקולד קראמבס נשברו לגמרי והתאחדו עם העוגיה…
    את יודעת למה?

    מאיה עונה: אין לי מושג… שלח לטוסי מייל, הם עונים!

  43. הי עלמה, מה זה cool whip?

    מאיה (לא עלמה) עונה: זו קצפת מוכנה צמחית תעשייתית שנמכרת בארה"ב במקפיאי הסופר והיא עשויה ממרגרינה ושאר פיכסות, אבל היא טעימה באופן מפתיע, במיוחד אם את ילדה בת 2 :)

  44. פלילי

  45. הי מאיה,
    תודה על הפירוט הנפלא של שלבי העבודה!! יוצא נפלא כל פעם
    אני ממש רוצה להכין השבוע למפגש,אבל אחת החברות טבעונית. אני רואה בתגובות את ההצעה להשתמש בשמן קוקוס (הגיע הזמן שאלמד לבשל איתו! האם יש לך רעיון במה להחליף את הביצה?
    תודה מעומק הקיבה! (על משקל מקרב לב)

    מאיה עונה: לא ממליצה לטבען את המתכון הזה. ממליצה לך למצוא מתכון ייעודי לעוגיות שוקולד צ'יפס טבעוניות ולהוסיף לו קרקרים. הנה אחד כזה מוצלח של נועם.

  46. היי,

    שאלה לי- "חלבית"- שמוסיפים לקפה, זה לא אבקת חלב???

    תודה!

    מאיה עונה: לצערי הרב לא! יש בזה כל מיני מרכיבי פיכסה וזה לא אותו דבר.

  47. אז! עשיתי ניסיון עם טבעון המתכון הזה והוא הצליח מעל למצופה! קודם כל, מסתבר שקרקר הזהב הוא טבעוני בעצמו – אין בו מוצרים מן החי, גם לא ברשימת האלרגנים. חמושה בידע זה, החלפתי את החמאה בנטורינה (על בסיס קוקוס, 6.90 ש"ח ל-200 גר' במגה) ואת הביצה ברבע כוס רסק תפוחים לא ממותק. כל שאר המרכיבים ותהליך ההכנה הושארו על כנם. אני שמחה לדווח שהמרקם אחרי האפייה *זהה לחלוטין* והתפוח כמעט לא מורגש מבחינת הטעם.
    מה שכן, למי שאוכלת את הבצק הזה נא, כמוני, התפוח די דומיננטי בשלב הזה של חיי העוגיה. בפעם הבאה אנסה להחליף את הביצה בחצי בננה ולראות מה קורה :P

  48. על איזה ספר שלה את הכי ממליצה. אני רוצה שיהיו בו גם את המתכונים של המאפים המומחים בבשר ולא רק עוגות/עוגיות.

  49. וואו, איזה כיף להיזכר!
    הכנתי את המתכון המעולה הזה כמה וכמה פעמים לפני כמה שנים ואז, איכשהו, הוא נזנח לטובת ניסיונות ומתכונים ודיאטה… אבל היום ראיתי על השיש חבילת קרקרים כאלה, קצת מעוכה, ופתאום נזכרתי שיש מתכון שמחכה בדיוק להן! אז יאללה, מכינה שוב…
    יאמי ותודה!!



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!